Kuinka usein koet itsesi ylimääräiseksi

Anonyymi-ap

Kuinka usein koet itsesi ylimääräiseksi ja turhaksi vai koetko koskaan? 🤔

78

411

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joskus.

      • Anonyymi

        No sehän on sitten hyvin, jos vain joskus.

        ap


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        😋 ­­N­­y­m­f­­o­­m­­­a­a­­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Oonhan mä tilapäinen ylimääräinen, mutta se riittää kun parhaansa tekee. Ottaen vielä huomioon, että maailman sodan jälkeen opetustoimeakin hoidettiin pääosin tilapäisten ylimääräisten virkojen turvin. Ja silti Suomi lähti ennennäkemättömään nousuun.

      • Anonyymi

        Juuh, se on aina hyvä, jos saadaan Suomi nousuun. Hyvä Suomi!

        ap


    • Anonyymi

      Aina <3. Koen siis olevani epänormaali. Se on fine, koska normaalius on minun silmissäni epänormaalia ja välillä jopa hulluutta. Muistetaan nyt kuitenkin sekin että meille syötetään epänormaaleja mielikuvia ikään kuin ne olisivat normaaleja. Ylimääräisyyden tunne voi johtua myös siitä jos löytää itsensä sellaisesta seurasta missä itsellä ei ole juuri mitään yhteistä niiden seurassa olevien kanssa. Kaverien kanssa minulle käy helposti näin.

      • Anonyymi

        Siis kaverien kaverien kanssa, ei tietenkään oikeiden kavereiden kanssa. Onko se kaverien vai kavereiden 🙃? Joskus useampi sanamuoto voi olla oikein suomen kielessä. Suomen kieli kirjoitetaan pienellä. Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kaverien kaverien kanssa, ei tietenkään oikeiden kavereiden kanssa. Onko se kaverien vai kavereiden 🙃? Joskus useampi sanamuoto voi olla oikein suomen kielessä. Suomen kieli kirjoitetaan pienellä. Piste.

        Varmaan jokaisella on jonkin verran sellaisia ihmisiä ympärillä, joiden arvomaailmaa ei allekirjoita, mutta jos kyse on vaikka sukulaisesta, niin mun mielestä veri on vettä sakeampaa. Joskus tulee kyllä sanottua asiasta.

        Mitä noihin kielioppiasioihin tulee, niin varmaan se "kavereiden" on oikea muoto? Tuo "Suomen kieli" on käsittääkseni ihan oikein myös. Ainakin yks asiantuntija sanoi näin vuosia sitten. En tiedä onko tullut uusia "sääntöjä" sen jälkeen. 🤔

        ap


    • Anonyymi

      En koe niin koskaan.

      • Anonyymi

        Hienoa, olet joko erittäin itsenäinen tai hyvin suosittu ihminen.

        ap


    • Anonyymi

      Koen muut ylimääräiseksi.

      • Anonyymi

        Tuo oli jo aika hyvin, eli hyvin itsenäisesti sanottu.

        ap


    • Anonyymi

      Aika usein koen itseni ulkopuoliseksi. En ylimääräiseksi, mutten tunne kuuluvani joukkoon. Olen enempikin vierestä seuraaja. Mielummin olisin jossain muualla silloin.

      Jasu

      • Anonyymi

        Eli missä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli missä?

        Mitä missä? Muualla kuin ihmisten parissa.

        Tiedostan, että mulla on ulkopuolisuuden tunnelukko ja se on peruja lapsuudesta, jota on vielä työyhteisöissä jatkettu, kiusaamisesta jäänyttä ulkopuoliseksi jäämistä. Erilaisuudesta kiusaamista ja korostamista. Se on tehnyt pysyvää jälkeä.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä missä? Muualla kuin ihmisten parissa.

        Tiedostan, että mulla on ulkopuolisuuden tunnelukko ja se on peruja lapsuudesta, jota on vielä työyhteisöissä jatkettu, kiusaamisesta jäänyttä ulkopuoliseksi jäämistä. Erilaisuudesta kiusaamista ja korostamista. Se on tehnyt pysyvää jälkeä.

        Jasu

        Minusta on tullut yksinään viihtyvä. Vähemmän kuormitusta, mitä vähemmän ihmiskontakteja.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on tullut yksinään viihtyvä. Vähemmän kuormitusta, mitä vähemmän ihmiskontakteja.

        Jasu

        Siinä vaiheessa, kun pitäisi lukittautua porukkaan tai alkaa tuntua vaikeelta mielellään otan etäisyyttä. Ja pysyn etäällä. Suojelen itseäni.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä vaiheessa, kun pitäisi lukittautua porukkaan tai alkaa tuntua vaikeelta mielellään otan etäisyyttä. Ja pysyn etäällä. Suojelen itseäni.

        Jasu

        Ei mulla ole edes keskustelupalstoilla tarvetta kuulua mihinkään porukkaan tai ryhmittyä, puolueellistua. Mielummin oon yksinäni oma porukkani, joka ittaa kontaktia kun itselleni sopii.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä vaiheessa, kun pitäisi lukittautua porukkaan tai alkaa tuntua vaikeelta mielellään otan etäisyyttä. Ja pysyn etäällä. Suojelen itseäni.

        Jasu

        Ei siinä ole kyllä mitään pahaa. Pitää suojellakin. Se, mikä painaa liikaa, se tiputetaan pois kyydistä. Kuvainnollisesti mutta näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mulla ole edes keskustelupalstoilla tarvetta kuulua mihinkään porukkaan tai ryhmittyä, puolueellistua. Mielummin oon yksinäni oma porukkani, joka ittaa kontaktia kun itselleni sopii.

        Jasu

        Ei ksi kukaan niin teekään koska kaikki ovat anonyymejä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä missä? Muualla kuin ihmisten parissa.

        Tiedostan, että mulla on ulkopuolisuuden tunnelukko ja se on peruja lapsuudesta, jota on vielä työyhteisöissä jatkettu, kiusaamisesta jäänyttä ulkopuoliseksi jäämistä. Erilaisuudesta kiusaamista ja korostamista. Se on tehnyt pysyvää jälkeä.

        Jasu

        Ainakin silloin, jos porukassa harrastetaan henkistä väkivaltaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä ole kyllä mitään pahaa. Pitää suojellakin. Se, mikä painaa liikaa, se tiputetaan pois kyydistä. Kuvainnollisesti mutta näin.

        Noin se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ksi kukaan niin teekään koska kaikki ovat anonyymejä?

        No kyllä niitä omia kuppikuntia tuppaa tulemaan. Mutten oikein pidä niistä tai niihin kuulumisesta. Ne tuhoaa objektiivisuuden. Katsot liian lähelle, et näe kauas.

        Ja joo, itse on itseään suojeltava. Muut sitä ei tee.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä niitä omia kuppikuntia tuppaa tulemaan. Mutten oikein pidä niistä tai niihin kuulumisesta. Ne tuhoaa objektiivisuuden. Katsot liian lähelle, et näe kauas.

        Ja joo, itse on itseään suojeltava. Muut sitä ei tee.

        Jasu

        Ja mä en oikein edes tykkää, jos muut sekaantuu tai puolustelee minua. Teen sen mielummin itse, jos itse olen kohdekin.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä missä? Muualla kuin ihmisten parissa.

        Tiedostan, että mulla on ulkopuolisuuden tunnelukko ja se on peruja lapsuudesta, jota on vielä työyhteisöissä jatkettu, kiusaamisesta jäänyttä ulkopuoliseksi jäämistä. Erilaisuudesta kiusaamista ja korostamista. Se on tehnyt pysyvää jälkeä.

        Jasu

        Olen pahoillani, että sinua on kiusattu. Tuo on kurjaa. 😥

        ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mä en oikein edes tykkää, jos muut sekaantuu tai puolustelee minua. Teen sen mielummin itse, jos itse olen kohdekin.

        Jasu

        Siihenkin liittyy lienee se, etten halua tulla "ostetuksi" palvelusten kautta. Niihin kätkeytyy vaara tulla sokeaksi.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin silloin, jos porukassa harrastetaan henkistä väkivaltaa!

        Tai yritetään ostaa puolueelliseksi. Inhoan sitä, muitten ajatusten syöttämistä, kun on omatkin ajatukset.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mulla ole edes keskustelupalstoilla tarvetta kuulua mihinkään porukkaan tai ryhmittyä, puolueellistua. Mielummin oon yksinäni oma porukkani, joka ittaa kontaktia kun itselleni sopii.

        Jasu

        Olet vahva ihminen. Ihailen vahvoja ja itsenäisiä ihmisiä.

        ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pahoillani, että sinua on kiusattu. Tuo on kurjaa. 😥

        ap

        Älä suotta. Onpahan opittu mihin ihminen pystyy ja kykenee ilkeydessään. Hyvä koulu ja opetus liian nössölle ja kiltille. Ihminen on pahin peto ihmiselle.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä suotta. Onpahan opittu mihin ihminen pystyy ja kykenee ilkeydessään. Hyvä koulu ja opetus liian nössölle ja kiltille. Ihminen on pahin peto ihmiselle.

        Jasu

        Siinä oppii myös sen mihin kannattaa tunteitaan haaskata ja mihin ei. 🙂

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä suotta. Onpahan opittu mihin ihminen pystyy ja kykenee ilkeydessään. Hyvä koulu ja opetus liian nössölle ja kiltille. Ihminen on pahin peto ihmiselle.

        Jasu

        Tuo on kyllä totta. Ihminen tosiaan voi olla joko paras tyyppi tai pahin peto toiselle ihmiselle.

        ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on kyllä totta. Ihminen tosiaan voi olla joko paras tyyppi tai pahin peto toiselle ihmiselle.

        ap

        Näinpä. Kannattaa valita tarkkaan katsoen kuka on mitäkin ennen, kun heittäytyy. Hyvää yötä. 🙂

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet vahva ihminen. Ihailen vahvoja ja itsenäisiä ihmisiä.

        ap

        Olen heikkokin ja pysyn vahvana, vain suojellen itseäni ihmisiltä, jotka iskee heikkouksiini.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen heikkokin ja pysyn vahvana, vain suojellen itseäni ihmisiltä, jotka iskee heikkouksiini.

        Jasu

        Itsenäisyys taas tulee kylkiäisinä. Mutta hyvää yötä vielä kerran. Aamusta töihin, niin koitan tovin nukkua. 🙂

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsenäisyys taas tulee kylkiäisinä. Mutta hyvää yötä vielä kerran. Aamusta töihin, niin koitan tovin nukkua. 🙂

        Jasu

        Kiitos toivotuksista ja huomenta. Hyvää työpäivää.

        ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ksi kukaan niin teekään koska kaikki ovat anonyymejä?

        Tämä oli hyvä. Ei voi tietää kuka kirjoittaa, jos ei ole laillisia tai laittomia keinoja käytössä. Mulla ei ole kumpiakaan. Ei edes nikkien taakse näe, jos ei ole em. keinoja käytössä.

        ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oli hyvä. Ei voi tietää kuka kirjoittaa, jos ei ole laillisia tai laittomia keinoja käytössä. Mulla ei ole kumpiakaan. Ei edes nikkien taakse näe, jos ei ole em. keinoja käytössä.

        ap

        Niin ja ne rikolliset, ketkä urkkivat, ovat pian linnassa. No se on hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja ne rikolliset, ketkä urkkivat, ovat pian linnassa. No se on hyvä.

        Kevään paras uutinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinä vaiheessa, kun pitäisi lukittautua porukkaan tai alkaa tuntua vaikeelta mielellään otan etäisyyttä. Ja pysyn etäällä. Suojelen itseäni.

        Jasu

        Kuulosta tutulta kuten moni muukin juttu tuossa ylempänä. Kokeilin sählyä viime syksynä ja hylkäsin lajin heti, liikaa porukkaa samassa kasassa mihin olisi joutunut vielä tutustumaankin 🙄.
        No ei nilkatkaan varmaan olisi sitä kestäneet, olen vähän turhan iso siihen peliin ja varmaan vanhakin, järkipäätös 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja ne rikolliset, ketkä urkkivat, ovat pian linnassa. No se on hyvä.

        Tuo on erittäin hyvä asia.

        ap


      • Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

        Kuulosta tutulta kuten moni muukin juttu tuossa ylempänä. Kokeilin sählyä viime syksynä ja hylkäsin lajin heti, liikaa porukkaa samassa kasassa mihin olisi joutunut vielä tutustumaankin 🙄.
        No ei nilkatkaan varmaan olisi sitä kestäneet, olen vähän turhan iso siihen peliin ja varmaan vanhakin, järkipäätös 😁

        Mulla on käyny monet kerrat niin, että oon osallistunut ja jo maksanutkin jonkun kansalaisopiston kielikurssin tai jumpan tms. Mutta jo parin kerran jälkeen huomannut olevani rasittunut siitä sosiaalisuuden pakosta, mikä niissä tulee puoli väkisin mukana. Ja jättänyt leikin kesken.

        Sitten taas yksin tykkäsin käydä uimahallissa uimassa ja vesijumpassa, jota seurattiin telkkuruudulta, eikä tarvinut sosiaalista vuorovaikutusta kehenkään. Happy. 🙂

        Jatkan taas, kun alkaa olla iho kunnossa.

        Nuo ryhmäharkat on jokseenkin uuvuttavia. 😃

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä missä? Muualla kuin ihmisten parissa.

        Tiedostan, että mulla on ulkopuolisuuden tunnelukko ja se on peruja lapsuudesta, jota on vielä työyhteisöissä jatkettu, kiusaamisesta jäänyttä ulkopuoliseksi jäämistä. Erilaisuudesta kiusaamista ja korostamista. Se on tehnyt pysyvää jälkeä.

        Jasu

        Meillä on tavallaan samanlaisia ominaisuuksia, mutta tunnemme päinvastisesti. Mä en oikeastaan ikinä tunne itse olevani ylimääräinen, mutta tunnen melko usein, että ne muut ovt ylimääräisiä ja voisivat painua pois häyritsemästä. 😀


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on käyny monet kerrat niin, että oon osallistunut ja jo maksanutkin jonkun kansalaisopiston kielikurssin tai jumpan tms. Mutta jo parin kerran jälkeen huomannut olevani rasittunut siitä sosiaalisuuden pakosta, mikä niissä tulee puoli väkisin mukana. Ja jättänyt leikin kesken.

        Sitten taas yksin tykkäsin käydä uimahallissa uimassa ja vesijumpassa, jota seurattiin telkkuruudulta, eikä tarvinut sosiaalista vuorovaikutusta kehenkään. Happy. 🙂

        Jatkan taas, kun alkaa olla iho kunnossa.

        Nuo ryhmäharkat on jokseenkin uuvuttavia. 😃

        Jasu

        Onneksi motokausi on alkamassa 👍, siinä saa olla ihan omassa maailmassaan, vain minä ja lahkeesta sisään puhaltava tuuli...😁


    • Anonyymi

      Enemmän koen itseni kuihtuvaksi tulppaaniksi maljakossa!

      • Anonyymi

        Vaihda vesi!


      • Anonyymi

        No jos lasken siihen maljakkoon vettä ja jos sopii, niin leikkaan sinulle uudet imupinnat? 😊

        ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos lasken siihen maljakkoon vettä ja jos sopii, niin leikkaan sinulle uudet imupinnat? 😊

        ap

        Se mun kristallimaljakko on mun vankila, ja se tulppaani on mun elämä, eikä mulla ole enää juuria, eikä se maljokossa kauaa kestä vaan kauneus kuihtuu hiljaa pois!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se mun kristallimaljakko on mun vankila, ja se tulppaani on mun elämä, eikä mulla ole enää juuria, eikä se maljokossa kauaa kestä vaan kauneus kuihtuu hiljaa pois!

        Voi ei. Mitä tarvitset, että et kuihdu pois?

        ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi ei. Mitä tarvitset, että et kuihdu pois?

        ap

        Mä ite kans tykkään, että kukat sais olla sipulissa maassa. Tuolla espoossa kävi niin, että yks mummu istutti rivitalon pihaan tulppaaneja, niin yks naapurimies oli sitä mieltä, että taloon oli tehty pihasuunnitelma, niin ei siihen mitään lisäkukkia tarvi. Ja juu oli se pukumies. Tai niiku me työntekijät sanottiin kravattimies.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Mä ite kans tykkään, että kukat sais olla sipulissa maassa. Tuolla espoossa kävi niin, että yks mummu istutti rivitalon pihaan tulppaaneja, niin yks naapurimies oli sitä mieltä, että taloon oli tehty pihasuunnitelma, niin ei siihen mitään lisäkukkia tarvi. Ja juu oli se pukumies. Tai niiku me työntekijät sanottiin kravattimies.

        Meidän rivitalossa ei ollut mitään suunnitelmia, mutta monet naapurit istuttivat kukkia. Turha homma, sillä jänöset söivät kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän rivitalossa ei ollut mitään suunnitelmia, mutta monet naapurit istuttivat kukkia. Turha homma, sillä jänöset söivät kaikki.

        Olen omat tulppaanit joskus pohjoisessa kasvattanut. Fasaanit vain tuppaavat syömään sipulit ja sen jälkeen luovutin. Ihastelin kyllä viime kesänä yhtä kukkapenkkiä, kun oli monenlaista ja monenväristä kukkaa.

        Yksi kukka oli heittämällä ylitse muiden ja talletin sen kuvan mieleeni, muistojen kultaiseen arkistoon. Vieläkin usein herkistyn, kun ajattelen sitä kukkaa. Yksi elämäni parhaista kesistä.

        ap


    • Anonyymi

      Isossa porukassa huomaa helposti jäävänsä ulkopuolelle, jollei ole suosittu ihminen? Roolia on huono lähteä vetämään, parasta on olla oma itsensä. Jollei sillä saa riittävää arvostusta ja lojaaliutta olla samalla viivalla toisten kanssa, on parempi irtautua tilanteista. Elämä opettaa ja joskus ikävälläkin tavalla?

      • Anonyymi

        Ihan mielenkiinnosta tein aloituksen. Olen pärjännyt jo pidempään yksinkin. Hain tässä lähinnä sitä, että samanhenkisiä ihmisiä on vaikea löytää, varsinkin kun tulee ikää. 😊

        ap


    • Joskus, en pidä tunteesta että vain ajelehdin täällä, mikä on valitettavasti nykytilanne

      • Anonyymi

        Koetko, että täällä on jokin kahtiajako tapahtunut vai muutenko vain tilanne muuttunut? 🤔

        ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koetko, että täällä on jokin kahtiajako tapahtunut vai muutenko vain tilanne muuttunut? 🤔

        ap

        Reaalimaailman ajelehtimiset lähinnä vaivaavat, palstalla ei mitään syvempää merkitystä ole


      • Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

        Reaalimaailman ajelehtimiset lähinnä vaivaavat, palstalla ei mitään syvempää merkitystä ole

        Juu, aivan. Kiitos tarkennuksesta.

        ap


    • Anonyymi

      En koskaan kumpaakaan.

      • Anonyymi

        Sinäkin vaikutat olevan itsenäinen ihminen.

        ap


    • Anonyymi

      Tavallaan joo, usein. Oikeastaan muut ihmiset tuntuvat vähä-älyisiltä. Siksi tuntuu kuin Orpolta, joka miettii, miksi lähti Purran kanssa hallitukseen. Kuka toi on?

      • Anonyymi

        Kirjoituksesi on hieman ylimielisen oloinen.

        ap


    • Anonyymi

      Eikö nuo tuntemukset synny tarpeesta saada yhteisön hyväksyntä, joukkoon kuulumisen tunne? - cu

      • Anonyymi

        Niin joo, en muista, että olisin tunnistanut noita kumpaakaan. - cu-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin joo, en muista, että olisin tunnistanut noita kumpaakaan. - cu-

        Tein aloituksen varmaan, koska en koe helposti löytäväni samanhenkisiä ihmisiä, kuten tuossa aiemmin kirjoitin.

        ap


    • Anonyymi

      Sillon kun oon ihmisten kanssa.

      • Anonyymi

        No sehän on kai hyvin sitten? Ei tarvitse ketään.

        ap


    • Olen ylimääräinen kummajainen business-henkisen lähisuvun juhlissa.
      Kutsun saan koska olen sukulainen, mutta keskusteluissa kukaan ei puhu minulle.
      Tietävät että minua ei business kiinnosta.

      Vaimo on innoissaan. Juhlien naiset kertovat toisilleen shopping-kokemuksistaan.

      • Anonyymi

        No joo, olishan se varmaan ihan jees, jos olis yhteisiä mielenkiinnon kohteita, niin kuluisi paremmin aika.

        ap


    • Olisikin noin, olisin tyytyväinen jos vaan voisi olla turhana tekemättä mitään... ei olisi vastuussa mistään eikä mikään asia riippuisi minusta. Joskus nuorena se olikin juuri noin, en vaan silloin osannut yhtään arvostaa sitä tilannetta. Nyt kyllä arvostaisin. Tärkeänä oleminen on todella yliarvostettua, ei se ole ollenkaan tärkeää.

      • Anonyymi

        No ei varmasti. Tokkopa ihminen koskaan on täysin tyytyväinen tilanteeseen ja elämäänsä.

        ap


    • Anonyymi

      Silloin kun pilkataan.

      • Anonyymi

        Tosi surullista, että sinua on pilkattu. Jaksamista. 😥

        ap


    • Joskus tunsin joissain tilanteissa. Mutta silloin en ollut sinut itseni kanssa ja "minuus" tuli ulkopuolelta minua. Saatoin olla katkerahkokin, jos muilla oli hauskaa ja minulla ei.

      Jotenkin se liittyy itseyteen... kun ymmärtää, että omat tunteet on omia tunteita, eikä niitä muut koe, helpottaa ehkä.

      Sinäänsä hauskaa seurata muita, kun joku vetää porot nokkaan jostain jossain yhteisessä jutussa, niin osasta tulee hiljaisia sekunnissa, osa kiukuttelee ja jotkut taas koittaa hämmentää pakkaa jotenkin.

      • Anonyymi

        Juu.

        Itsenäisyys ja yksinäisyys on varmaankin hyvä osata erottaa. Tunnelukkoja on varmasti kaikilla.
        Ihmisten tunnereaktiot ovat kyllä ihan mielenkiintoista seurattavaa.

        Lähinnä se, miten kunkin temperamentti taipuu asioihin. Jollekin voi sitten sanoa, että otahan vähän palan painiketta, niin ei kiukuta niin paljon.

        ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu.

        Itsenäisyys ja yksinäisyys on varmaankin hyvä osata erottaa. Tunnelukkoja on varmasti kaikilla.
        Ihmisten tunnereaktiot ovat kyllä ihan mielenkiintoista seurattavaa.

        Lähinnä se, miten kunkin temperamentti taipuu asioihin. Jollekin voi sitten sanoa, että otahan vähän palan painiketta, niin ei kiukuta niin paljon.

        ap

        On, on. Tärkein tunne-elämän myllerrys on se, että ei koeta tunteita samoin. Jokainen kokee erilaisesti asioita ja se on fakta. Itseellisyys tarkoittaa sitä, että ymmärtää, ettei toinen samassa tilanteessa koe samoin.

        Yksinäisyys vaikka porukassa voi johtua siitä, että kokee jotain tunnetta, mitä muut eivät koe...mieli yhdistää sen toisten välinpitämättömyyteen...vaikka se ei ole totta.

        Esimerkki:

        Mä en tykkää golffista, enkä sitä tajua...jos olisin jossain porukassa mikä hypettää sitä, voisin tuntea oloni ulkopuoliseksi. En kokisi. Annan heidän elää sitä hetkeä ja seurailen vaan sivusta. Ei mun täydy olla osa sitä. 🙂

        Nykyään nsuttisin vain siitä, jos joku tai jotkut on höpönä siihen. 😁 Voisin kysellä, että mistä se höpöys lajiin heillä tulee...varmaan tulis suu vaahdossa tarinaa. 😃


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        On, on. Tärkein tunne-elämän myllerrys on se, että ei koeta tunteita samoin. Jokainen kokee erilaisesti asioita ja se on fakta. Itseellisyys tarkoittaa sitä, että ymmärtää, ettei toinen samassa tilanteessa koe samoin.

        Yksinäisyys vaikka porukassa voi johtua siitä, että kokee jotain tunnetta, mitä muut eivät koe...mieli yhdistää sen toisten välinpitämättömyyteen...vaikka se ei ole totta.

        Esimerkki:

        Mä en tykkää golffista, enkä sitä tajua...jos olisin jossain porukassa mikä hypettää sitä, voisin tuntea oloni ulkopuoliseksi. En kokisi. Annan heidän elää sitä hetkeä ja seurailen vaan sivusta. Ei mun täydy olla osa sitä. 🙂

        Nykyään nsuttisin vain siitä, jos joku tai jotkut on höpönä siihen. 😁 Voisin kysellä, että mistä se höpöys lajiin heillä tulee...varmaan tulis suu vaahdossa tarinaa. 😃

        Niin varmaan. En ole tainnut oikeaa golfia kokeilla, mutta pallopelit ovat aina olleet lähellä sydäntäni.

        ap


    • Anonyymi

      Hyvin harvoin. Oikeastaan niin harvoin, että en juuri muista tunteneeni tuollaista. Paljon useammin mä tunnen, että muut ovat ylimääräisiä, en minä.

      • Anonyymi

        Okei, no se on hyvin sitten.

        ap


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      188
      1532
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      27
      1277
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      317
      1170
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      1104
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      98
      977
    6. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      105
      970
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      131
      958
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      942
    9. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      61
      930
    10. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      86
      895
    Aihe