Aamulla taas uutisissa puhuttiin, kuinka marjojen hinta kallistuu ja kotimaiset marjat loppuvat markkinoilta ja teollisuudesta ihmiskauppaepäilyjen vuoksi. kun viisumeita ei myönnetä.Mutta mutta, miten käy matkailun ja nykyisten uutisten kanssa, miten sielläkin työntekijöitä kohdellaan. Käyköhän tässäkin ahneuksissa samalla tavoin, että ei ole niitä ulkolaisiakaan työntekijöitä. Mitäpä sitten, mihin käytetään kaikki iglut ja airbnb asunnot ja tornihotellit sen jälkeen. Vanha sanonta ahneen lopusta pitää paikkaansa. Kannattais pitää huolta työntekijöistä.
Matkailu ja marjastus Lapissa
10
243
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä aloitus,Rovaniemellä on paljon matkailuyrittäjiä jotka pitävät työntekijöitä lähes orjina,syljen tollasten hyväksikäyttäjien naamalle,hyi ..lvetti mitä sikoja,ja etenkin Rovaniemellä niitä on useita.Se Lappilainen ahneus...
- Anonyymi
Se typeryys ja ahneus... Olen varma että nuo piirteet tulevat jarruttamaan entistä kovemmin bisnesten ja Lapin suosion kasvua.Jotkut urpot ovat siitä mielissään ku turismi ei kasva...Uskomatonta se että moni täällä ei käsitä tosiasiaa että tänne tähän kaupunkiin mahtuu ihmisiä tuhansia asumaan jo nyt!Ja muualta tulevat tätä kaupunkia pitää pystyssä,paikalliset ovat niitä loisia ja hyväksikäyttäjiä,ei muualta tänne muuttavat,eikä turistit.
- Anonyymi
HUOM:En todellakaan hauku kaikkia meikäläisiä,pientä osaa meistä tosin vihaan,mutta näinhän se menee,pieni ryhmä voi pilata koko Läänin maineen tulevaisuudessa,on jo pilannutkin.Ja koittakaa ...tana joku värkätä tänne ravintola mistä saa upeaa paikallista ruokaa!
- Anonyymi
Niinpä, ei tähän hyväksikäyttöön ja muuhun sikailuun toki tarvitse kaikkien osallistua ja kaikki tiedämme, että on hyviä ja avoimia toimijoia, peukut heille. Mutta kun se valitettavasti on niin, että kun muutamia tällaisia on seassa ja lähtee liikkeelle Euroopassa tämä työntekijöiden viesti, että luulin, että Suomi on onnellisten ja suorien ihmisten maa, mutta petyin huonosta kohtelusta ja huonoista työoloista, enkä tule ikinä takasi. Siitä tulee huonoa mainetta valitettavssti koko alalle ja maalle.
- Anonyymi
Ottashan ne suomalaisiakin yrittäjät töihin mutta kun niille peijakkaille pitää maksaa siitä.
- Anonyymi
Täälä asiat on niin että firmat on sokeita rahantekohimossaan.Vika ei ole työmiehissä.
- Anonyymi
Suurinta on sokeus kuitenkin nettiväittelijöiden parissa. Noin hullunkurista väitettä ei ole vielä keksitty työmiehen puolustukseksi. Nyt sekin nähdään.
Ahtisaarikin käytti joskus voimasanaa peijakas. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurinta on sokeus kuitenkin nettiväittelijöiden parissa. Noin hullunkurista väitettä ei ole vielä keksitty työmiehen puolustukseksi. Nyt sekin nähdään.
Ahtisaarikin käytti joskus voimasanaa peijakas.Marjafirmoilla on nyt joutilaina pakuja marja-aikana, niin voitte ottaa kuljettajia niihin ja viedä paikallisia vapaaehtoisia marjastamaan niille hyville marjapaikoille, niin kyllähän me poimimme ja myymme ja tarvitsemme rahaa, kun näin pääsisimme niille marjamaille.
Ei tarvitse turvautua yksin ulkolaisiin marjoihin.
- Anonyymi
En ikinä ostaisi ammattipoimijoiden marjoja.
Kukaan ei varmaankaan käynyt testissä kantaako tarttuvia vaarallisia tauteja.
Käsihygienia metsässä nollassa. Nenä vuotaa ja wessa kämpillä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1422453Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1101067Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743