SAAMELAISKÄRÄJÄT KRITISOI AMERIKKALAISIA

Anonyymi-ap

joukkoja kun ne päästetään poronhoitoalueelle. Heidän mukaansa joukot haittaavat poronhoitoa, kalastusta, ym. saamelaisten perinteitä. Mikähän totuskomissio tuonkin väitteen tutkisi?

30

353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ne joukot varmaan sinne maastoon leviä itsekseen, kuin varpusparvi. Käräjien mukaan aiheuttavat haittaa poronhoidolle, metsästykselle ja kalastukselle. Tämän jos joku pystyy perustelemaan, niin on aika fakiiri. Metsästyskausi on päättynyt, ainakin luvallinen. Kalastusta ei moni harrasta tähän aikaan. Jäljelle jää poronhoito. tuskin ovat porojakaan laukottamassa. Asuu täällä muitakin kuin saamelaisia.

      • Anonyymi

        kaikesta ne nämä saamelaiset urputtaa ja valittaa. Pitäs saada nuot jotenkin myytyä , että loppus tuo ainaine valittaminen ja itsensä esiin tuominen, mukamasten poronhoitoa, paremmin toisten kustannuksella tapahtuva poroharrastus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaikesta ne nämä saamelaiset urputtaa ja valittaa. Pitäs saada nuot jotenkin myytyä , että loppus tuo ainaine valittaminen ja itsensä esiin tuominen, mukamasten poronhoitoa, paremmin toisten kustannuksella tapahtuva poroharrastus

        loppus tuo valitus ja tyhjän jauhaminen ku lopetettas koko rahanjako noille ja puljuihin lappu luukulle.


      • Anonyymi

        Tulisiko nuo vain metsästyskauden päättymisen ja alkamisen väliajaksi, tuskinpa.
        Häiriöitä niistä tulee, mm. Japanin hallitus on jossa on amerikkalaisia , on tyytymätön heidän käytökseen ja siihen, koska amerikkalaisia ei voi laittaa japanilaisen oikeuden eteen.
        Samahan tullee tapahtumaan Suomessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulisiko nuo vain metsästyskauden päättymisen ja alkamisen väliajaksi, tuskinpa.
        Häiriöitä niistä tulee, mm. Japanin hallitus on jossa on amerikkalaisia , on tyytymätön heidän käytökseen ja siihen, koska amerikkalaisia ei voi laittaa japanilaisen oikeuden eteen.
        Samahan tullee tapahtumaan Suomessa!

        katotaanhan mitä saamelaiskäräjät saa aikaseksi. Mutta onhan siellä joku petra ja jospa se antas kovat kyydit jenkeille niin että tuntus jossakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        katotaanhan mitä saamelaiskäräjät saa aikaseksi. Mutta onhan siellä joku petra ja jospa se antas kovat kyydit jenkeille niin että tuntus jossakin

        Petra Laitin mielipide on ettei vaalien boikotoimisesta ole kenellekään mitään hyötyä. Eli uusintavaalit protestoimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petra Laitin mielipide on ettei vaalien boikotoimisesta ole kenellekään mitään hyötyä. Eli uusintavaalit protestoimatta.

        Tarviiko Petra valomiekan. Saisiko hän lainattua valomiekan Jaana Javoniukselta, mukatotuuspuokueen puheenjohtajalta?


      • Anonyymi
        UUSI

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🍑 ­­N­y­­­m­f­o­­m­­a­a­­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      ei ainakaan venäjän joukot pyri kun täällä on jo varmistus

    • Anonyymi

      Nyt ne nunnukat tekivät kyllä viimeisen virheen, mennä nyt amerikkalaisia arvotelemaan. Sehän on samaa kuin jumalan kieltäminen. Nyt kyllä pitää antaa saamelaisille opetus, ei muuta kuin avustukset pois ja porokarjassa saa olla vain 200 päätä per merkki, ylittävästä pääluvusta on suoritettava vuosittainen 100 euron sakkomaksu valtiolle.

      Nyt pulinat pois, Ameriikka on tullut suomeen, täällä tehrään juuri niin kuin ameriikkalaiset sanoo. Pitäkää kitinät ja voivottelut omana tietonanne, ulospäin vain kestohymy ja ojenna käsi kerjätäksesi 50 sentin tipin olemattomasta palvelusta.

    • Anonyymi

      Porohampurilaisia jenkeille.

    • Anonyymi

      Heidän tarkoitus on saada vankila täyteen sekä työllistää poliisia sekä rajavartiostoa ja saada NATON avulla valheellista tietoa ulkomaalaisten medioiden avulla.

      Ulkomaalaiset mediat tulee Inarin kuntaan tekemään uutisia, koska me ollaan niin lähellä Venäjän rajaa.

      Elokapina tekee samaa Helsingissä mielenosoituksilla ja täyttävät putkat tuolla tempulla.

      Kansalaistottelemattomuutta jolla on tarkoitus saada hyvää aikaan, mutta tuo ei oikein toimi koska minä olen istunut sen KUNNIANLOUKKAUS sakon omasta määräyksestä vankeutena ja Suomen valtio on tuon hyväksynyt.
      Minä pyysin tuon laittamaan käräjäoikeuden kautta toisen asian yhteydessä ja kyseinen tuomari otti tuon asiaksi ja poliisi oli tuonut jo muuntokäräjä ilmoituksen mulle.
      Mehän jouduttiin poliisien kanssa odottamaan lupaa mm Presidentiltä, koska minä olin vaatinut suoraan vankeutta mutta sain sakot ja määräsin itseni toisen kerran vankilaan.

      Somea he käyttää apuna niin pääsevät järjestämään mielenosoituksia.
      Tuollaisia pitää minunkin kunnioittaa vaikka en tuollaisia arvosta yhtään!

      • Anonyymi

        Inarin kunta on erityisalue ollut kokoajan ja ei tätä kuntaa voi johtaa muualta muuttaneet jotka ei edes ymmärrä, että me ollaan kaikki Suomen Valtion tarkkailun alla.

        Ei valtion kanssa ole sovittu, että matkailulla tuhotaan kaikki sekä viedään palvelut jotka valtio on aikoinaan luonut.


      • Anonyymi

        Vieläkin sulla on liikaa vauhtia. Sanomasi ei avaudu kun kunnianloukkaus ja kunnia sekoovat toisiinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkin sulla on liikaa vauhtia. Sanomasi ei avaudu kun kunnianloukkaus ja kunnia sekoovat toisiinsa.

        Kesä rajoitukset on jo käytössä ja sitä saa jo ajaa 100:sta ja kylällä on saanut kokoajan ajaa 40:iä.
        Ympyröihin pakko hidastaa, ettei aja toisen kylkeen tai perseeseen.
        En minä sinne ympyrään voi jäädä parkkiin ja antaa kaikille tietä jotka ympyrään on tulossa, koska tukin samalla toisen ympyrän liittymän josta poistuvat,
        Sieltä voi olla tulossa vaikka paloauto tai ambulanssi jotka on menossa pelastustehtäviin.
        Saanko anteeksi tien tukkimisen jos ihmisiä minua takia kuolee, kun kunnioitan sekä annan toisille tietä kun sanon : Kyseiset 10 ihmistä vaatii kunnioittamaan heitä ja en minä voi tietää milloin, missä ja millaisella autolla ovat liikenteessä, mutta heidän ihmisarvo on korkeampi mitä minun joten kunnioitan heitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kesä rajoitukset on jo käytössä ja sitä saa jo ajaa 100:sta ja kylällä on saanut kokoajan ajaa 40:iä.
        Ympyröihin pakko hidastaa, ettei aja toisen kylkeen tai perseeseen.
        En minä sinne ympyrään voi jäädä parkkiin ja antaa kaikille tietä jotka ympyrään on tulossa, koska tukin samalla toisen ympyrän liittymän josta poistuvat,
        Sieltä voi olla tulossa vaikka paloauto tai ambulanssi jotka on menossa pelastustehtäviin.
        Saanko anteeksi tien tukkimisen jos ihmisiä minua takia kuolee, kun kunnioitan sekä annan toisille tietä kun sanon : Kyseiset 10 ihmistä vaatii kunnioittamaan heitä ja en minä voi tietää milloin, missä ja millaisella autolla ovat liikenteessä, mutta heidän ihmisarvo on korkeampi mitä minun joten kunnioitan heitä!

        Kaikki 10 jotka kunnian loukkauksesta minua on syytelleet ovat asettaneet itsensä KORKEAMPAAN ASEMAAN mitä päättäjät on!

        Mistä minä voin kuka heistä on virallisesti saamelainen, koska SAAMELAISKÄRÄJÄT PÄÄTTÄÄ ITSE KETKÄ ON VIRALLISESTI SAAMELAISIA!
        Heillä on 10 virallista saamelaista jotka ei välttämättä ole edes hakeutuneet SAKÄ:n rekisteriin eli he loukkaa SAKÄ:n kunniaa sekä syrjii heitä!

        Jos Ruijan suomalaisena kuulun SAAMELAISEEN vähemmistöön niin kyllä heiltä olis kutsu tullut ja työpaikka jossa voisin olla heille avuksi, mutta ei ole tullut. Aikion Leoa minun ei tarvi kunnioittaa eikä hänen 2 tyttären äitiä jotka ei ole koskaan edes arvostaneet minua eikä minun lasta joka on heidän tyttärien kanssa yhdenvertainen. Minun tyttö on kelvannut vaan hoitamaan isänsä puolen sisaruksia, koska heidän äidit on IHMISINÄ PAREMPIA mitä minä ja minun tyttö.
        Me ei olla KORKEASTI KOULUTETTUJA eikä olla toimittu edes Inarin kunnan peruskouluissa OPETTAJINA!
        Minä olen vain siivonnut kirkkoja sekä seurakunnan tiloja joissa on vietetty saamelaisten hautajaisia sekä muita saamelaisten toimintoja esim saamelaisten vanhusten kerho jonka nimeä en nyt muista.
        Tein aluksi siivouksia palkka työnä, mutta en ole tehnyt vuosiin.
        Äitiäni olen käynyt ILMAISEKSI AUTTAMASSA työttömänä.
        Ei edes Saamelais-pappi ole sanonut minulle, että LOUKKAAN KUNNIOTA tekemällä tuota!
        Jos olen kunnioita kerta loukannut niin tuo on ainut tapa miten voin antaa kunniaa heille jotka sitä minulta ovat vailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki 10 jotka kunnian loukkauksesta minua on syytelleet ovat asettaneet itsensä KORKEAMPAAN ASEMAAN mitä päättäjät on!

        Mistä minä voin kuka heistä on virallisesti saamelainen, koska SAAMELAISKÄRÄJÄT PÄÄTTÄÄ ITSE KETKÄ ON VIRALLISESTI SAAMELAISIA!
        Heillä on 10 virallista saamelaista jotka ei välttämättä ole edes hakeutuneet SAKÄ:n rekisteriin eli he loukkaa SAKÄ:n kunniaa sekä syrjii heitä!

        Jos Ruijan suomalaisena kuulun SAAMELAISEEN vähemmistöön niin kyllä heiltä olis kutsu tullut ja työpaikka jossa voisin olla heille avuksi, mutta ei ole tullut. Aikion Leoa minun ei tarvi kunnioittaa eikä hänen 2 tyttären äitiä jotka ei ole koskaan edes arvostaneet minua eikä minun lasta joka on heidän tyttärien kanssa yhdenvertainen. Minun tyttö on kelvannut vaan hoitamaan isänsä puolen sisaruksia, koska heidän äidit on IHMISINÄ PAREMPIA mitä minä ja minun tyttö.
        Me ei olla KORKEASTI KOULUTETTUJA eikä olla toimittu edes Inarin kunnan peruskouluissa OPETTAJINA!
        Minä olen vain siivonnut kirkkoja sekä seurakunnan tiloja joissa on vietetty saamelaisten hautajaisia sekä muita saamelaisten toimintoja esim saamelaisten vanhusten kerho jonka nimeä en nyt muista.
        Tein aluksi siivouksia palkka työnä, mutta en ole tehnyt vuosiin.
        Äitiäni olen käynyt ILMAISEKSI AUTTAMASSA työttömänä.
        Ei edes Saamelais-pappi ole sanonut minulle, että LOUKKAAN KUNNIOTA tekemällä tuota!
        Jos olen kunnioita kerta loukannut niin tuo on ainut tapa miten voin antaa kunniaa heille jotka sitä minulta ovat vailla.

        Kyseinen suomalainen äiti olis voinut pitää saamelaisesta lapsensa isästä huolta joka hänet oli pannut paksuksi niin minun tyttö ei olis koskaan edes syntynyt!
        Minä en olis varatun miehen kanssa mennyt suhteeseen vaan sanonut, että : Painu kotia KAUNIIN SEKÄ HEHKEÄN VAIMOS LUO!

        Minun mielestä tuollainen salailu on TÖRKEÄÄ KUNNIAN LOUKKAUSTA sekä TIETOISTA SYRJINTÄÄ joka täyttää myös kaltoinkohtelun joka kohdistuu minuun sekä minun tyttäreen!
        Minä sekä minun tyttö ei oikeuksia käytetä väärin, koska olen kasvattanut itse tytön ja kieltänyt häntä syrjimästä omia sisaruksiaan joiden äiti olen myös.

        Salatuista raskauksista syntyneitä lapsia en pysty syrjimään enkä loukkaamaan, koska hän loukkaa itse minua sekä siskoaan äitinsä kanssa ja syrjii sekä kaltoinkohtelee myös isänsä kanssa meitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseinen suomalainen äiti olis voinut pitää saamelaisesta lapsensa isästä huolta joka hänet oli pannut paksuksi niin minun tyttö ei olis koskaan edes syntynyt!
        Minä en olis varatun miehen kanssa mennyt suhteeseen vaan sanonut, että : Painu kotia KAUNIIN SEKÄ HEHKEÄN VAIMOS LUO!

        Minun mielestä tuollainen salailu on TÖRKEÄÄ KUNNIAN LOUKKAUSTA sekä TIETOISTA SYRJINTÄÄ joka täyttää myös kaltoinkohtelun joka kohdistuu minuun sekä minun tyttäreen!
        Minä sekä minun tyttö ei oikeuksia käytetä väärin, koska olen kasvattanut itse tytön ja kieltänyt häntä syrjimästä omia sisaruksiaan joiden äiti olen myös.

        Salatuista raskauksista syntyneitä lapsia en pysty syrjimään enkä loukkaamaan, koska hän loukkaa itse minua sekä siskoaan äitinsä kanssa ja syrjii sekä kaltoinkohtelee myös isänsä kanssa meitä!

        Aikion Leo pyysi minua antamaan TYTTÄREN HEILLE joten ANNOIN sekä annoin toisen tyttären myös isälleen ja kolmas lapsista otettiin huostaan!

        Minä lähdin RAASEPORIIN niin saivat PORUKALLA SYRJIÄ, LOUKATA KUNNIAA sekä KALTOINKOHDELLA!

        Ainut joka sanoi, kun toi lapsen heiltä kotia oli perheen vanhemmat jossa oli sijaishoidossa Sevetissä. He sanoi : Osaat hoitaa sekä huolehtia lapsistasi paremmin mitä me!
        Inarin kunta huostas lapsen tuon jälkeenkin eli loukkas myös heidän kunniaa joiden mielestä osasin 4 lapsen äitinä huolehtia sekä hoitaa omia lapsiani paremmin mitä toiset. Me käytiin koko perhe heillä ja kerroin tuon jälkeen vanhimmalle tytölle, että perheen isä oli hänen isän sukulainen mummonsa puolelta.
        Olin nähnyt aiemmin isänsä vanhempien kotona, mutta ei hän puhunut mitään joten silloin anoppi sano : Tuo on ollut Xxxx ku se on semmonen että käy katsomassa ketä sukuun kuuluu jos kuulee että on uusia sukulaisia tulossa sukuun!
        Kyllä hän tiesi, että en minä ole koltansaamelainen


      • Anonyymi

        En ole vielä laittanut käräjille eroista osituksia perintään koska minähän menin konkurssiin lasten isien takia!

        Pitäs löytää mies joka todistaa paljonko minun huorana eläminen maksaa niin saisin periä tappiot heiltä!

        Minun lasten isät ei kyllä köyhiä voi olla, mutta Inarin tai Utsjoen kunnanjohtajina olisin voinut olla ÄITI ja kunnanhallituksessa olis voinut olla SINKKUMIES eli KUNNAN UUSI ISÄ niin oltas saatu faktaa että tappiota on tehty reilusti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole vielä laittanut käräjille eroista osituksia perintään koska minähän menin konkurssiin lasten isien takia!

        Pitäs löytää mies joka todistaa paljonko minun huorana eläminen maksaa niin saisin periä tappiot heiltä!

        Minun lasten isät ei kyllä köyhiä voi olla, mutta Inarin tai Utsjoen kunnanjohtajina olisin voinut olla ÄITI ja kunnanhallituksessa olis voinut olla SINKKUMIES eli KUNNAN UUSI ISÄ niin oltas saatu faktaa että tappiota on tehty reilusti!

        Ehkä parempi minä katkaisen tappiot yksin, koska teen tappiota joka vuosi noin 250 000€!

        Tuon verran tienasin YRITTÄJÄNÄ, kun tein kaikki siivoukset jotka ei toisille kelvanneet!


        Miljoona euroa pitäis olla vähintään saatavia, koska konkurssi asiassa oli valtio määrännyt asianajajat ja heidän takia sain syytteet sekä menin konkurssiin myös!
        Erojen ositukset olis estäneet konkurssin mutta olisin päässyt eroon työntekijöistä jotka aiheutti tappiota sekä syrji minua myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä parempi minä katkaisen tappiot yksin, koska teen tappiota joka vuosi noin 250 000€!

        Tuon verran tienasin YRITTÄJÄNÄ, kun tein kaikki siivoukset jotka ei toisille kelvanneet!


        Miljoona euroa pitäis olla vähintään saatavia, koska konkurssi asiassa oli valtio määrännyt asianajajat ja heidän takia sain syytteet sekä menin konkurssiin myös!
        Erojen ositukset olis estäneet konkurssin mutta olisin päässyt eroon työntekijöistä jotka aiheutti tappiota sekä syrji minua myös.

        Jos tuomariksi tulen niin muuttuu Inarin kunnassa tyylii ja minä kyllä osaan määrätä sekä valvoa että vastuut kantaa jokainen niin, kuin kuuluu kunnanjohtajaa myöden !

        Vankilassa käydään nukkumassa niin ei tarvi pitkin kyliä hakea töihin koska vankilassa herätys toimii ja kunnanjohtaja voi hallinnonjohtajan sekä muiden pätevien kanssa hakea vangit töihin.

        Minä tämän uuden mallin keksin ja valtio antaa tuen koska kävin vankilassa kunnianloukkaksen ja sanoin : Ei tämä toimi.
        Pääsin koulutukseen vankilassa ja ei täällä osata edes hoitaa vankien yhteiskuntaan palauttamista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuomariksi tulen niin muuttuu Inarin kunnassa tyylii ja minä kyllä osaan määrätä sekä valvoa että vastuut kantaa jokainen niin, kuin kuuluu kunnanjohtajaa myöden !

        Vankilassa käydään nukkumassa niin ei tarvi pitkin kyliä hakea töihin koska vankilassa herätys toimii ja kunnanjohtaja voi hallinnonjohtajan sekä muiden pätevien kanssa hakea vangit töihin.

        Minä tämän uuden mallin keksin ja valtio antaa tuen koska kävin vankilassa kunnianloukkaksen ja sanoin : Ei tämä toimi.
        Pääsin koulutukseen vankilassa ja ei täällä osata edes hoitaa vankien yhteiskuntaan palauttamista!

        Olisin kyllä kunnanjohtajana laittanut vankilaan koko porukan ja sanonut : Hullut ja juopot ei päätä mitään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisin kyllä kunnanjohtajana laittanut vankilaan koko porukan ja sanonut : Hullut ja juopot ei päätä mitään!

        Tuomarin paikka on parempi koska voi määrätä työllä korvaamaan kaikki ja edes kuolema ei pelasta koska työt saavat perintönä!


    • Anonyymi

      Ne haittaavat kaikkea elämää täällä pohjoisessa .

    • Anonyymi

      Joro että 5:30 on kova sana tai sitten kun olet maksanut sen verran paljon enemmän kuin koskaan aikaisemmin ja koverteli kullinpään pakahome pallit peittää nyt sitten se oli ihan hyvä idea on kova juttu että jos ei oo mitään muuta kuin se mitä mieltä että ei oo vielä ehtinyt vastata siihen että jos ei niin kyllä se varmaan aika hyvin menee varmaan ihan hyvin ja sen aiheena ovat myös seuraavat tulokset ja sitten vielä vähän enemmän aikaa on kulunut viikko sitten se ei seisonut ja sitten vielä vähän lisää aiheesta muualla maailmassa joku toinen päivä.

    • Anonyymi

      Höperöt kun tänne vain kirjoittelee.

    • Anonyymi

      Pääasiassa HOLO ja JORO, aviopari, millaisia jälkeläisiä heillä mahtaa olla

      • Anonyymi

        oletko ihan oikealla tiellä eli palstalla kun tähän osioon höpöjä kirjoittelet


    • Anonyymi

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

      🍑 K­­u­u­­­m­­­a­­t­­­ ­­­t­­­y­­t­ö­t­ ­o­d­o­­t­­t­­a­­v­­­­­a­t­­­ ­s­i­­­n­u­­a­­­ -> https://nbw.fi/sexygirls?18368193

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1649
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1421
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1119
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      6
      1081
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1072
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      5
      981
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      964
    8. 5
      955
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      942
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      934
    Aihe