Vihreillä on paljon selitettävää

Anonyymi-ap

Suomen ilmasto kylmenee kylmenemistään, tämä on Vihreille suuri poliittinen tappio

81

997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten niin vihreillä. Kaikki puolueet ovat sitoutuneet ilmastotalkoisiin, paitsi persut pitkin hampain ja asiaa jarruttaen.

      Suomen lämpötila on noussut 1960 luvulta jo yli kaksi astetta ja jatkaa nousuaan. Ei yksi kylmä talvi tilannetta muuta, eikä viime talvi edes ollut harvinaisen kylmä. 1962 - 1990 välillä oli 16 kylmempää talvea, eli yli puolet talvista oli kylmempiä.

      Suomen ilmasto lämpenee lämpenemistään, vaikka denialistimummo itkua vääntäisi.

      • Anonyymi

        Aloittajan mielestä määrä korvaa laadun. Näinhän tieteen kiistämistä harrastavat hihupellet tuntuvat nykyään ajattelevan.


      • Anonyymi

        Ei ole olemassa mitään "ilmastotalkoita". Talkoot ovat vapaaehtoisia ja tämä ei ole sitä. Oikeasti "ilmastotalkoot" on ilmastofasismia.

        Eikä Suomen taloustilanteessa kannata laittaa rahoja yhtään rahoja ilmastotoimiin. Suomessa on satoja tärkeämpiä kohteita rahoille. Valtion ei pidä antaa yhtään tukea esimerkiksi vetylaitoksiin. Jos joku noita haluaa rakentaa niin rakentakoon ne omilla rahoilla.

        Eikä ole mitään syytä sähköistää liikennettä yhtään nykyistä nopeampaa, joten eliitin sähköautoille pitäisi laittaa reippaasti lisää veroja. Eikä valtion pidä tukea laturien rakentamista. Ja nykyinen lainsäädäntö, jossa yhteisöjä ja yrityksiä pakotetaan asentamaan latureita oli aivottoman typerä. Siinä vain haaskataan paljon rahoja, jotta muutama eliittipaskiainen voi ajaa sähköautollaan. Tuo idioottimainen laki pitäisi kumota. Mitään yritystä ei pitäisi pakottaa asentamaan latureita vain koska typerät ilmastohysteerikot rääkyvät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole olemassa mitään "ilmastotalkoita". Talkoot ovat vapaaehtoisia ja tämä ei ole sitä. Oikeasti "ilmastotalkoot" on ilmastofasismia.

        Eikä Suomen taloustilanteessa kannata laittaa rahoja yhtään rahoja ilmastotoimiin. Suomessa on satoja tärkeämpiä kohteita rahoille. Valtion ei pidä antaa yhtään tukea esimerkiksi vetylaitoksiin. Jos joku noita haluaa rakentaa niin rakentakoon ne omilla rahoilla.

        Eikä ole mitään syytä sähköistää liikennettä yhtään nykyistä nopeampaa, joten eliitin sähköautoille pitäisi laittaa reippaasti lisää veroja. Eikä valtion pidä tukea laturien rakentamista. Ja nykyinen lainsäädäntö, jossa yhteisöjä ja yrityksiä pakotetaan asentamaan latureita oli aivottoman typerä. Siinä vain haaskataan paljon rahoja, jotta muutama eliittipaskiainen voi ajaa sähköautollaan. Tuo idioottimainen laki pitäisi kumota. Mitään yritystä ei pitäisi pakottaa asentamaan latureita vain koska typerät ilmastohysteerikot rääkyvät.

        Denialistimummoa harmittaa kun sen uskonnolle nauretaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajan mielestä määrä korvaa laadun. Näinhän tieteen kiistämistä harrastavat hihupellet tuntuvat nykyään ajattelevan.

        Ilmatieteenlaitoksen tilastot edustavat Suomen osalta tiedettä. Pitää olla melkoinen puusilmä, jos ei niistäkään huomaa ilmaston Suomen lämmenneen. Vieläkin on puolet kuukausittaisista voimassa olevista lämpöennätyksistä tehty 2007 tai sen jälkeen.

        Tieteen kiistäjiä ovat kaltaisesi koulupudokkaat, jotka eivät osaa tarkastaa faktoja netistä, vaan tekevät globaalia analyysiä takapihansa lumikinoksesta. Mummolla viirraa pahasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole olemassa mitään "ilmastotalkoita". Talkoot ovat vapaaehtoisia ja tämä ei ole sitä. Oikeasti "ilmastotalkoot" on ilmastofasismia.

        Eikä Suomen taloustilanteessa kannata laittaa rahoja yhtään rahoja ilmastotoimiin. Suomessa on satoja tärkeämpiä kohteita rahoille. Valtion ei pidä antaa yhtään tukea esimerkiksi vetylaitoksiin. Jos joku noita haluaa rakentaa niin rakentakoon ne omilla rahoilla.

        Eikä ole mitään syytä sähköistää liikennettä yhtään nykyistä nopeampaa, joten eliitin sähköautoille pitäisi laittaa reippaasti lisää veroja. Eikä valtion pidä tukea laturien rakentamista. Ja nykyinen lainsäädäntö, jossa yhteisöjä ja yrityksiä pakotetaan asentamaan latureita oli aivottoman typerä. Siinä vain haaskataan paljon rahoja, jotta muutama eliittipaskiainen voi ajaa sähköautollaan. Tuo idioottimainen laki pitäisi kumota. Mitään yritystä ei pitäisi pakottaa asentamaan latureita vain koska typerät ilmastohysteerikot rääkyvät.

        Talkoot ovat vapaaehtoisia, eikä taloyhtiössäkään niihin kaikki osallistu.
        Vapaaehtoista se on elinkeinoelämällekin, mutta silti Suomessa elinkeinoelämä osallistuu jo lähes 100 % ilmastonmuutoksen torjuntaan.

        Lait säätää eduskunta ja enemmistö ratkaiseen lakien voimaantulon. Vaikka kuinka saisit itkupotkuraivareita, niin Suomessa toimii edustuksellinen demokratia. Rääkyvän hysteerikon näet peiliin katsomalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talkoot ovat vapaaehtoisia, eikä taloyhtiössäkään niihin kaikki osallistu.
        Vapaaehtoista se on elinkeinoelämällekin, mutta silti Suomessa elinkeinoelämä osallistuu jo lähes 100 % ilmastonmuutoksen torjuntaan.

        Lait säätää eduskunta ja enemmistö ratkaiseen lakien voimaantulon. Vaikka kuinka saisit itkupotkuraivareita, niin Suomessa toimii edustuksellinen demokratia. Rääkyvän hysteerikon näet peiliin katsomalla.

        No, mitä jos tuollainen yritys tai yhteisö, jolla on yli 20 parkkipaikkaa päättääkin olla asentamatta yhtäkään latauspaikkaa? Jos kerran nämä "talkoot" ovat vapaaehtoisia niin noin saa tehdä eikä valtio saa antaa mitään sakkoja. Tuo velvollisuus asentaa latureita ja laittaa samalla kymppitonneja vessasta alas on aivottoman typerä.

        Toki jos laturit parkkipaikalle asennetaan niin niihin voi laittaa reippaat maksut. Lataus maksaa esimerkiksi 5 euroa minuutilta.

        "Vapaaehtoista se on elinkeinoelämällekin, mutta silti Suomessa elinkeinoelämä osallistuu jo lähes 100 % ilmastonmuutoksen torjuntaan."

        Hyvä, silloinhan voi lakkauttaakin kaikki nuo tuet. Jos kerran elinkeinoelämä on mukana 100% niin he voivat maksaa kaiken. Vetyvoimalaitokset tulevat siis ilman valtion tukia. Edes kuntien ei kannata noihin haaskata rahoja. Ylipäätään Suomessa tuetaan yrityksiä jo liikaa ja niiden tuista voitaisiin leikata miljardeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talkoot ovat vapaaehtoisia, eikä taloyhtiössäkään niihin kaikki osallistu.
        Vapaaehtoista se on elinkeinoelämällekin, mutta silti Suomessa elinkeinoelämä osallistuu jo lähes 100 % ilmastonmuutoksen torjuntaan.

        Lait säätää eduskunta ja enemmistö ratkaiseen lakien voimaantulon. Vaikka kuinka saisit itkupotkuraivareita, niin Suomessa toimii edustuksellinen demokratia. Rääkyvän hysteerikon näet peiliin katsomalla.

        "Talkoot ovat vapaaehtoisia, eikä taloyhtiössäkään niihin kaikki osallistu."

        Älä nyt höpise paskaa. Kun kyse on "ilmastotalkoista" niin taloyhtiössä maksavat kaikki nuo typeryydet. Kun laturipaikkoja asennetaan ja niitä varten joudutaan päivittämään kaapelit ja sähkökaappi niin kaikki maksavat nuo kustannukset halusi noita paikkoja sitten tai ei. Reilumpaa olisi, että vain sähköauton omistavat maksavat nuo kustannukset.

        Ilmastotalkoita ei ole olemassa, koska kaikki maksavat valtiolle veroja ja valtio haaskaa ne typeriin ilmastotukiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, mitä jos tuollainen yritys tai yhteisö, jolla on yli 20 parkkipaikkaa päättääkin olla asentamatta yhtäkään latauspaikkaa? Jos kerran nämä "talkoot" ovat vapaaehtoisia niin noin saa tehdä eikä valtio saa antaa mitään sakkoja. Tuo velvollisuus asentaa latureita ja laittaa samalla kymppitonneja vessasta alas on aivottoman typerä.

        Toki jos laturit parkkipaikalle asennetaan niin niihin voi laittaa reippaat maksut. Lataus maksaa esimerkiksi 5 euroa minuutilta.

        "Vapaaehtoista se on elinkeinoelämällekin, mutta silti Suomessa elinkeinoelämä osallistuu jo lähes 100 % ilmastonmuutoksen torjuntaan."

        Hyvä, silloinhan voi lakkauttaakin kaikki nuo tuet. Jos kerran elinkeinoelämä on mukana 100% niin he voivat maksaa kaiken. Vetyvoimalaitokset tulevat siis ilman valtion tukia. Edes kuntien ei kannata noihin haaskata rahoja. Ylipäätään Suomessa tuetaan yrityksiä jo liikaa ja niiden tuista voitaisiin leikata miljardeja.

        Lain noudattaminen ei ole koskaan ollut vapaaehtoista.
        Valtion tukien järkevyys ei korreloi vapaaehtoisuuden kanssa. Taas tuli aitoa persupöljäilyä.
        Maatalousyritykset ovat sitoutuneet sekä ravinnevalumien vähentämiseen attä hiilipäästöjen vähentämiseen myös vapaaehtoisesti. Pitäisikö niiltä tiloita poistaa maataloustuet.

        Mustavalkoinen ajattelu johtaa sysimustaan öäljäilyyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lain noudattaminen ei ole koskaan ollut vapaaehtoista.
        Valtion tukien järkevyys ei korreloi vapaaehtoisuuden kanssa. Taas tuli aitoa persupöljäilyä.
        Maatalousyritykset ovat sitoutuneet sekä ravinnevalumien vähentämiseen attä hiilipäästöjen vähentämiseen myös vapaaehtoisesti. Pitäisikö niiltä tiloita poistaa maataloustuet.

        Mustavalkoinen ajattelu johtaa sysimustaan öäljäilyyn.

        "Lain noudattaminen ei ole koskaan ollut vapaaehtoista."

        Toisin sanoen mitään ilmastotalkoita ei ole olemassa. Ja tämä laki on silti typeryyden huippu. Onneksi kuitenkin laissa ei ole pakotettu sitä, että latauspisteen pitäisi olla ilmainen, joten lataamisesta saa periä reippaan maksun. Tuo investointi pitää saada takaisin, joten sähköautoilijat eivät mitään halpaa sähköä tule saamaan.

        Oikeastaan kaikki yritystuet pitäisi poistaa. Nykyiset valtion säästötavoitteisiinkin päästäisiin helposti lakkauttamalla kaikki yritystuet. Suomessa ei tarvita maataloustukia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lain noudattaminen ei ole koskaan ollut vapaaehtoista."

        Toisin sanoen mitään ilmastotalkoita ei ole olemassa. Ja tämä laki on silti typeryyden huippu. Onneksi kuitenkin laissa ei ole pakotettu sitä, että latauspisteen pitäisi olla ilmainen, joten lataamisesta saa periä reippaan maksun. Tuo investointi pitää saada takaisin, joten sähköautoilijat eivät mitään halpaa sähköä tule saamaan.

        Oikeastaan kaikki yritystuet pitäisi poistaa. Nykyiset valtion säästötavoitteisiinkin päästäisiin helposti lakkauttamalla kaikki yritystuet. Suomessa ei tarvita maataloustukia.

        Tosin tuohon lakiin ei oltu laitettu selkeitä sanktioita, joten voi rauhassa jättää noudattamatta lakia ja mitään suuria seurauksia ei tapahdu.


      • Anonyymi

        Tuo on valetta.Suomen lämpötila ei ole noussut,sillä ilmastkehä säätelee lämpötiloja.


    • Anonyymi

      Vihreiden heikompi menestys johtuu siitä, että ilmastotoimien osalta kaikki puolueet persuja lukuun ottamatta ovat nykyään jo vihreitä. Vaikea siinä on vihreiden enää erottua. Ainoa vastaan hangoitteleva on pölhöpopulistinen Perussuomalaiset, jotka vihaavat silmittömästä vihreitä ymmärtämättä pölhöyksissään olevansa itse se Suomen tulevaisuutta vaarantava impivaaralaisliike.

      • Anonyymi

        Ei tässä mitään vaaranneta. Ei Suomen tulevaisuus vaarannu vaikka suomalaiset ajaisivat 50 vuoden päästäkin polttomooottoriautoilla ja vaikka ilmastotavoitteita ei saavutettaisi. Enemmän tulevaisuutta vaarannetaan haaskaamalla rahoja kaikenlaisiin typeriin "ilmastotoimiin". Nuo tuet ovat yhtä hyödyllisiä kuin jos nuo rahat poltettaisiin takassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä mitään vaaranneta. Ei Suomen tulevaisuus vaarannu vaikka suomalaiset ajaisivat 50 vuoden päästäkin polttomooottoriautoilla ja vaikka ilmastotavoitteita ei saavutettaisi. Enemmän tulevaisuutta vaarannetaan haaskaamalla rahoja kaikenlaisiin typeriin "ilmastotoimiin". Nuo tuet ovat yhtä hyödyllisiä kuin jos nuo rahat poltettaisiin takassa.

        Jos Suomessa olisi tehty, kuten Purra ehdotti suorassa lähetyksessä, että annetaan muiden kehittää tekniikka ja ostetaan se valmiina, niin Suomen teollisuus taantuisi banaanivaltion tasolle.
        Perussuomalaiset ovat ilmastotoimien vastaisuudessaan ehdottomasti vaaraksi suomen tulevaisuudelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Suomessa olisi tehty, kuten Purra ehdotti suorassa lähetyksessä, että annetaan muiden kehittää tekniikka ja ostetaan se valmiina, niin Suomen teollisuus taantuisi banaanivaltion tasolle.
        Perussuomalaiset ovat ilmastotoimien vastaisuudessaan ehdottomasti vaaraksi suomen tulevaisuudelle.

        Tekniikka voidaan kehittää Suomessa, mutta valtion ei pidä antaa tekniikan kehittämiseen mitään tukia. Lainaa saa pankista ja jos idea on järkevä taloudellisesti niin sijoittajatkin antavat rahaa mielellään (toki he sen jälkeen omistavat osan yrityksestä).


    • Anonyymi

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009745795.html
      "Euroopan pohjoisosat lämpenevät enemmän kuin keski- ja eteläosat.
      Suomessa heinäkuun keskilämpötila on ollut vuosien 1991–2020 mittausajanjaksolla 16 astetta. Se voisi siis kohota jopa 17,9 asteeseen 2030-luvulle ja 18,5 asteeseen 2050-luvulle mennessä.
      Keskilämpötilan nousu tarkoittaa kokonaisuudessaan Tuomenvirran mukaan sitä, että ilmastovyöhykkeet siirtyvät pohjoisempaan.
      Toisin sanoen Suomessa voi pian olla samanlainen ilmasto kuin aiemmin Baltian alueella. Tämän jälkeen voidaan jo odottaa Puolan ilmastoa."

      Erikoisia vertailuja näillä ilmaston lämpenemise selityksillä.
      Eivät ota laskenoissaan huomioon koko vuoden lämpötiloja, vaan pelkästään tuijottavat vuoden lämpimämäpään ajanjaksoon kesäkuuhun ja heinäkuuhun todeten, että ilmasto on kuumentunut.
      Eivät laskennoissaan huomio eim. tämän vuoden huhtikuun lämpötiloja, jotka ovat keskiarvoa kylmemmät kymmeniin vuosiin.
      Normaalin ilmaston mukaan nyt ei enää tarvittaisi autossa talvirenkaita, eikä olisi lunta tiellä, kuten tällähetkelä on.
      Eikö suomalaiset omin silmin näe, että suomalaisille on valehdeltu vuosien ajan, että lumiset talvet ovat suuri harvinaisuus.
      Jos lumiset talvet ovat harvinaisuus, niin ei silloin voi lunta sataa huhtikuun loppupuolella, jos sitä ei asiantuntijoiden mukaan sada keskellä talveakaan.
      Suomessaei ole ollutvielä ainuttakaan täysin lumetonta talvea ja viime vuosina lunta on tullut yhä aiemmin ja yhä enemmän, erityisesti etelä rannikolle.

      • Anonyymi

        Erikoisen arvostelustasi tekee se, ettet taida tajuta sitä, että talvetkin lämpenevät ja tutkimusten mukaan jopa nopeammin kuin kesät. Se tietää pidempää kasvukautta kesän kohoavien lämpötilojen lisäksi.

        Miksi ihmeessä yhden poikkeuksellisen huhtikuun lämpötila pitäisi huomioida pitkäaikasta keskilämpötilan kehitystä arvioitaessa? Kuten ilmastotieteilijät ovat jo vuosikymmeniä kertoneet, niin ilmastonmuutos lisää myös sään ääri-ilmiöitä, jollaisesta nyt on kyse.

        Lumiset talvet harvinaistuvat etelässä, mutta se ei tarkoita, etteikö lunta voisi sataa toukokuussakin, kun sulkukorkeapaine jämähtää niin, että se alkaa työntää pohjoisnavalta kylmää ilmaa.
        Lounais-Suomessa ja Helsingin seudulla on jo koettu lähes lumettomia talvia. Turun seudulla lumisen ajan pituus on vähentynyt 1,5 kk 1960 lukuun verrattuna.

        Normaalit suomalaisten näkevät omin silmin, miten naiiveja argumenttisi ovat. Joskus luulin näitä jopa parodioiksi ilmastodenialismista, mutta pahalta näyttää, että sinäkin olet aivan vakavissasi. Tuo "Eivät laskennoissaan huomio eim. tämän vuoden huhtikuun lämpötiloja.." osoittaa, kuinka pihalla kirjoittaja on ilmastonmuutoksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erikoisen arvostelustasi tekee se, ettet taida tajuta sitä, että talvetkin lämpenevät ja tutkimusten mukaan jopa nopeammin kuin kesät. Se tietää pidempää kasvukautta kesän kohoavien lämpötilojen lisäksi.

        Miksi ihmeessä yhden poikkeuksellisen huhtikuun lämpötila pitäisi huomioida pitkäaikasta keskilämpötilan kehitystä arvioitaessa? Kuten ilmastotieteilijät ovat jo vuosikymmeniä kertoneet, niin ilmastonmuutos lisää myös sään ääri-ilmiöitä, jollaisesta nyt on kyse.

        Lumiset talvet harvinaistuvat etelässä, mutta se ei tarkoita, etteikö lunta voisi sataa toukokuussakin, kun sulkukorkeapaine jämähtää niin, että se alkaa työntää pohjoisnavalta kylmää ilmaa.
        Lounais-Suomessa ja Helsingin seudulla on jo koettu lähes lumettomia talvia. Turun seudulla lumisen ajan pituus on vähentynyt 1,5 kk 1960 lukuun verrattuna.

        Normaalit suomalaisten näkevät omin silmin, miten naiiveja argumenttisi ovat. Joskus luulin näitä jopa parodioiksi ilmastodenialismista, mutta pahalta näyttää, että sinäkin olet aivan vakavissasi. Tuo "Eivät laskennoissaan huomio eim. tämän vuoden huhtikuun lämpötiloja.." osoittaa, kuinka pihalla kirjoittaja on ilmastonmuutoksesta.

        Tiedät itsekin, ettei näillä ole kaikki muumit laaksossa, mutta silti vaan pitää ottaa kantaa heidän juttuihinsa. Helppousko siinä houkuttaa, vai mikä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedät itsekin, ettei näillä ole kaikki muumit laaksossa, mutta silti vaan pitää ottaa kantaa heidän juttuihinsa. Helppousko siinä houkuttaa, vai mikä?

        Alarmistien huuhaajuttuihin on välillä hauska ottaa kantaa ja katsoa kuinka kahjo vastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alarmistien huuhaajuttuihin on välillä hauska ottaa kantaa ja katsoa kuinka kahjo vastaa.

        Sinun ideasi hauskuudesta siis. Sitten kun he vastaavat, sinulla ei ole siihen mitään oikeaa sanottavaa, luikit toiseen ketjuun tai aloitat uuden, ehhehe? Päivästä ja vuodesta toiseen samaa typötyhjää mölinää. Olen joskus kysynyt, mitä se sinulle antaa, et siihenkään osannut vastata. Kaikenlaisia ihmisiä sitä löytyy.


      • Anonyymi

        Tiedän,että ilmastovouhotus on vain keino ansaita miljardeja,kellepäs muille kuin jo maailman rikkaimmille.Venäläiset tiedemiehet varoittivat jo vuosia sitten tulevasta uudesta jääkaudesta.Uskon heitä,en usko huijareita.


    • Anonyymi

      Hiilidioksidi suojaa maapalloa liialliselta jäähtymiseltä. Mutta liiallinen suojaus on iso riski ekosysteemeille.

      • Anonyymi

        Lämpenemisen juurisyy on ihmisen räjähdysmäinen lisääntyminen. Sen on mahdollistanut fossiilipolttoaineiden käytön keksiminen.


    • Anonyymi

      Tapio Rautavaara totesi, että jo selämä on säännöllisen epäsäännöllistä, niin se on sitten säännöllistä.

      Evoluutio tykkää myös säänöllisestä epäsäännöllisyydestä. Esimerkiksi vuoden aikojen vaihtelu ei ole ongelma. Täällä meillä vaikkapa karhu ja saimaannorppa tarvitsevat kunnon talvea.

      • Anonyymi

        Evoluutio?Evoluutio on todisteet jo monien tiedemisten taholta virheelliseksi,ja huijausta sekin.


    • Anonyymi

      Vihreistä ei ota selvää. Politiikka on täysin ristiriitaista. Esim. väestönsiirrot lämpimistä maista kylmille suuren hiilijalanjäljen alueille on tästä esimerkki.

      • Anonyymi

        Suomessa 40 % päästöistä aiheutuu rakentamisesta ja lämmityksestä. Ilman lämmitystä ja kunnollisia asuntoja näillä leveysasteilla ei pärjää. Myös ravinnon tuottaminen on tehotonta ja aiheuttaa paljon päästöjä.


      • Anonyymi

        Kurkun tuottaminen maataloustukien ja vierastyövoiman avulla Närpiössä aiheuttaa enemmän päästöjä kuin sen lennättäminen tänne vaikkapa Kanarialta.


      • Anonyymi

        Maailmassa on vain neljä tunnettua luonnonlakia, joiden varaan kaikki on rakentunut. Näitä vihreät ja vassarit eivät onneksi kykene muuttamaan, vaikka halua varmaa olisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kurkun tuottaminen maataloustukien ja vierastyövoiman avulla Närpiössä aiheuttaa enemmän päästöjä kuin sen lennättäminen tänne vaikkapa Kanarialta.

        Erona toki se, että espanjalainen kurkku on laittomien siirtolaisten työllä tuotettu ja viemärivedellä höystetty mauton vesipötkylä suomalaiseen kurkkuun verrattuna.

        Kaupassa on molempia tarjolla ja suomalaisella kurkulla on parempi menekki. Laadusta joutuu maksamaan.


      • Anonyymi

        Elämän evoluutio alkaa miljoonien vuosituhansien takaa. Nykyihmisen arvioidaan olleen olemassa luokkaa 100 vuosituhatta. Vihervasemmistolainen ideologia ei ole vielä vuosisadankaan ikäinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erona toki se, että espanjalainen kurkku on laittomien siirtolaisten työllä tuotettu ja viemärivedellä höystetty mauton vesipötkylä suomalaiseen kurkkuun verrattuna.

        Kaupassa on molempia tarjolla ja suomalaisella kurkulla on parempi menekki. Laadusta joutuu maksamaan.

        Totta.Olin ennen myötämielinen ulkomaiseen ruokaan,kunnes kokemuksesta huomasin sen olevan jopa saastaista.matoja ja toukkia elintarvikkeissa etenkin jalostajan tuotteissa.
        Ostan nykyään vain kotimaisia tuotteita.


    • Anonyymi

      Heidi Hautala kirjoitti vuonna 2000 artikkelin "Lumettomat talvet 2020"

    • Anonyymi

      En kyllä menisi puhumaan tommosia kuin ketjun aloittaja. Sitähän on puhuttu jo pitkään, että kun ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos sulattaa Grönlannin jäätiköitä niin se voi aiheuttaa Golf -virran pysähtymisen. Eli kun ihmiset syytää kasvihuonekaasupäästöjään ilmakehään niin ilmasto lämpenee maailmanlaajuisesti ja maapallon keskilämpötila nousee. Se sulattaa Grönlannin jäätiköitä ja niistä sulava vesi sotkee Golf -virran toimintaa. On puhuttu, että Golf -virta on todellakin vaarassa pysähtyä ja se saattaa pysähtyä jo vuoden 2025 aikana eli kyse ei ole edes siitä, että Golf -virta voi pysähtyä joskus tulevaisuudessa vaan se voi pahimmillaan pysähtyä joensi vuonna. Siitä on olemassa tukimustuloksia ja siitä on jo varotettu. Siitä on varotettu, että jos ihmiset ei leikkaa kasvihuonekaasupäästöjään Grönlannin sulaminen voi todellakin pysäyttää atlantin merivirrat joihin Golf -virta kuuluu. Ja jos Golf -virta pysähtyy niin suomessa ja yleensä pohjoiseruroopassa tulee hyvin kylmä. Tänne voi tulla Grönlannin ilmasto jopa.

      Mitäs, jos se Golf -virta on nyt todella pysähtymässä meidän ihmisten toiminnan takia? Mitäs jos se todellakin on pysähtymässä meidän ihmisten piittaamattomuuden takia? Tämän ketjun aloitus on hyvä osoitus siitä miksi siinä on käymässä niin.

      Se ei muuten ole hyvä merkki, että tämä kevät on tälläinen vaikka onhan sitä kylmiä vappuja ennenkin toki ollut. Yhdistettynä siihen, että golf -virran pysähtymisestä jo ehkä ensi vuonna pahimmillaan on varotettu tämä ei kuitenkaan näytä ollenkaan hyvältä.

      Ketjun alottajan sietäs siis hävetä ja painua helvettiin levittämästä valheitaan ja propagandaansa. Jos me ihmiset jatketaan tuolla tavalal niin tässä käy huonosti ja se on ennenkaikkea just ketjun alottaneen ihmisen kaltaisten ihmisten syytä. Ihmisen aiheuttaman ilmastonmuutoksen seurauksista on varotettu jo ties kuinka kauan ja on sanottu jo ties kuinka kauan, että kasvihuonekaasupäästöjä pitää leikata tai me päädytään täyteen katastrofiin ihmisen itsensä aiheuttaman ilmastonmuutoksen takia. Mutta edelleen on ihmisiä, jotka on täysin piittaamattomia ja vastuuttomia ja vähättelevät ilmastonmuutosta. Täysin käsittämätöntä. Ihan kuin ketjun lotttajakin oikein haluisi maailman päätyvän katastrofiin ilmastonmuutoksen takia. Kysymys kuuluukin miksi hän niin halua?

      • Anonyymi

        Taas kerran typerää hysteriaa. Ei tässä mitään erityistä hätää ole eikä kotitalouksien tarvitse tehdä mitään muutosta elämässään. Ei tarvitse haaskata rahoja typeriin sähköautoihin ja laittaa kymppitonneja talojen energiaremontteihin eikä lentomatkustustakaan tarvitse lopettaa eikä edes vähentää ja lihaa saa syödä kuten ennenkin. Sähköautot ja aurinkopaneelit ovat huijausta.

        Eikä golf-virran pysähtyminen, mikä on täysin teoreettinen skenaario, todellakaan ole niin dramaattinen asia kuin idioottina väität. Se voi ehkä tiputtaa lämpötiloja 1-2 astetta, mutta täällä pystyttäisiin edelleen viljelemään peltoja ja muukin elämä pysyy ennallaan. Golf-virran merkitystä on liioiteltu. Ja muuten, jopa Grönlannin eteläosissa viljellään perunaa.


      • Anonyymi

        "Kysymys kuuluukin miksi hän niin halua?"

        Yllättävän monelle ihmiselle väärässä olemisen myöntäminen on täysin ylivoimaista. Heidän jo valmiiksi hauras itsetuntonsa vajoaa pohjamutiin ja sitä he eivät kestä. Asiantuntemus on olematonta ja senkin vähän jyrää minäolenainaoikeassa-asenne. Eikös jo edesmennyt liikenneopettaja Ensio Itkonenkin sanonut: "Suomalainen on valmis ajamaan kolarin osoittaakseen olevansa oikeassa"?
        Toisella palstalla eräskin abt seitsenkymppinen karvalakkikauppias selittää, miten ilmasto on Jumalan säätämää, emmekä me voi sille mitään. Kun nämä (yhden käden sormin laskettavat) dunningkrugeristisalkkarit vielä kokevat, että heidän kukkarollaan käydään ilmastonmuutoksen takia, heidän päivänsä kuluvat täällä piipittämässä tuulimyllyjä vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas kerran typerää hysteriaa. Ei tässä mitään erityistä hätää ole eikä kotitalouksien tarvitse tehdä mitään muutosta elämässään. Ei tarvitse haaskata rahoja typeriin sähköautoihin ja laittaa kymppitonneja talojen energiaremontteihin eikä lentomatkustustakaan tarvitse lopettaa eikä edes vähentää ja lihaa saa syödä kuten ennenkin. Sähköautot ja aurinkopaneelit ovat huijausta.

        Eikä golf-virran pysähtyminen, mikä on täysin teoreettinen skenaario, todellakaan ole niin dramaattinen asia kuin idioottina väität. Se voi ehkä tiputtaa lämpötiloja 1-2 astetta, mutta täällä pystyttäisiin edelleen viljelemään peltoja ja muukin elämä pysyy ennallaan. Golf-virran merkitystä on liioiteltu. Ja muuten, jopa Grönlannin eteläosissa viljellään perunaa.

        "Eikä golf-virran pysähtyminen, mikä on täysin teoreettinen skenaario, todellakaan ole niin dramaattinen asia kuin idioottina väität. Se voi ehkä tiputtaa lämpötiloja 1-2 astetta"

        Lähdeviite unohtui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kysymys kuuluukin miksi hän niin halua?"

        Yllättävän monelle ihmiselle väärässä olemisen myöntäminen on täysin ylivoimaista. Heidän jo valmiiksi hauras itsetuntonsa vajoaa pohjamutiin ja sitä he eivät kestä. Asiantuntemus on olematonta ja senkin vähän jyrää minäolenainaoikeassa-asenne. Eikös jo edesmennyt liikenneopettaja Ensio Itkonenkin sanonut: "Suomalainen on valmis ajamaan kolarin osoittaakseen olevansa oikeassa"?
        Toisella palstalla eräskin abt seitsenkymppinen karvalakkikauppias selittää, miten ilmasto on Jumalan säätämää, emmekä me voi sille mitään. Kun nämä (yhden käden sormin laskettavat) dunningkrugeristisalkkarit vielä kokevat, että heidän kukkarollaan käydään ilmastonmuutoksen takia, heidän päivänsä kuluvat täällä piipittämässä tuulimyllyjä vastaan.

        Hyvinpä osaat kuvailla suomalaisen alarmistihihhulin ja sen mökellyksen tällä palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvinpä osaat kuvailla suomalaisen alarmistihihhulin ja sen mökellyksen tällä palstalla.

        Näistä yhden käden sormilla laskettavista ensimmäinen (jonka erilaiset viestit ovat myös laskettavissa samoilla sormilla) ilmoittautui n 14 minuutissa. Kolme puuttuu vielä. Odotellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikä golf-virran pysähtyminen, mikä on täysin teoreettinen skenaario, todellakaan ole niin dramaattinen asia kuin idioottina väität. Se voi ehkä tiputtaa lämpötiloja 1-2 astetta"

        Lähdeviite unohtui.

        Jos jopa Siperiassa missä on todella paljon Suomea kylmempää pystytään edelleen elämään niin ei Suomikaan muutu golf-virran pysähtymisen jälkeen asumiskelvottomaksi. Ja Grönlannissahan kyetään viljelemään perunaa ja nykyisin myös mansikoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kysymys kuuluukin miksi hän niin halua?"

        Yllättävän monelle ihmiselle väärässä olemisen myöntäminen on täysin ylivoimaista. Heidän jo valmiiksi hauras itsetuntonsa vajoaa pohjamutiin ja sitä he eivät kestä. Asiantuntemus on olematonta ja senkin vähän jyrää minäolenainaoikeassa-asenne. Eikös jo edesmennyt liikenneopettaja Ensio Itkonenkin sanonut: "Suomalainen on valmis ajamaan kolarin osoittaakseen olevansa oikeassa"?
        Toisella palstalla eräskin abt seitsenkymppinen karvalakkikauppias selittää, miten ilmasto on Jumalan säätämää, emmekä me voi sille mitään. Kun nämä (yhden käden sormin laskettavat) dunningkrugeristisalkkarit vielä kokevat, että heidän kukkarollaan käydään ilmastonmuutoksen takia, heidän päivänsä kuluvat täällä piipittämässä tuulimyllyjä vastaan.

        No, eipä normaalit ihmisetkään ole mitenkään suurella innolla haaskaamassa rahojaan ilmastonmuutoksen takia kun uusien autojen myynnit ovat romahtaneet ja sähköautojen myynti on kääntynyt laskuun. Oma talous menee ilmastonmuutoksen edelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, eipä normaalit ihmisetkään ole mitenkään suurella innolla haaskaamassa rahojaan ilmastonmuutoksen takia kun uusien autojen myynnit ovat romahtaneet ja sähköautojen myynti on kääntynyt laskuun. Oma talous menee ilmastonmuutoksen edelle.

        Juuri oli uutinen Teslasta, jonka akku sanoi työsuhteen irti tasan 666 666:n kilometrin jälkeen. Sillä ajaisi suomalaisten keskimääräisellä ajolla jo sen sosiopaatin vaatiman 30 vuotta ja enemmänkin. Sähkömoottori kun kestää helposti miljoonan kilometrin ajon.

        Autoja ostetaan vähän, koska inflaatio nosti korot ylös. Asuntojakin nostetaan ennätysvähän niin, että rakennusfirmoja on mennyt konkkaan. Ei ilmastonmuutoksella ole sen kanssa tekemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri oli uutinen Teslasta, jonka akku sanoi työsuhteen irti tasan 666 666:n kilometrin jälkeen. Sillä ajaisi suomalaisten keskimääräisellä ajolla jo sen sosiopaatin vaatiman 30 vuotta ja enemmänkin. Sähkömoottori kun kestää helposti miljoonan kilometrin ajon.

        Autoja ostetaan vähän, koska inflaatio nosti korot ylös. Asuntojakin nostetaan ennätysvähän niin, että rakennusfirmoja on mennyt konkkaan. Ei ilmastonmuutoksella ole sen kanssa tekemistä.

        Et taida ymmärtää miten akut toimivat. Akku menettää kapasiteettiaan vaikka sillä ei ajettaisi metriäkään. Ei sähköauton akku poikkea mitenkään kännykän akusta. Jos vaikka laittaisit sähköauton varastoon 20 vuodeksi etkä ajaisi sillä metriäkään niin akun kapasiteetti on silti loppu eikä akku enää toimi.

        Ja sinä sotket sähkömoottorin ja akun. Tesloissa menee sähkömoottoreita hajalle jatkuvasti. Yhdessä autossa sitä oli vaihdettu 8 kertaa.

        Ja polttomoottoriautotkin kestävät kevyesti 30 vuotta. Hyvällä huollolla jopa yli 50 vuotta. Ja polttomoottorikin kestää toisinaan yli miljoona kilometriä, vaikka nuo harvinaisia tapauksia ovatkin. Mutta sinun esimerkkisikin oli poikkeustapaus, ei normaali sähköauto. Yksi ainoa tapaus on todistusarvoltaan puhdasta sontaa.

        Ja edelleenkin, on vain hyvä asia, että autojen myynnit ovat romahtaneet. Autoilla pitäisi ajaa paljon nykyistä pidempään. Polttomoottoriautoilla ajetaan Suomessa ainakin seuraavat 40 vuotta. Voi jopa olla, että enemmistö autoilijoista ei ikinä aja sähköautoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri oli uutinen Teslasta, jonka akku sanoi työsuhteen irti tasan 666 666:n kilometrin jälkeen. Sillä ajaisi suomalaisten keskimääräisellä ajolla jo sen sosiopaatin vaatiman 30 vuotta ja enemmänkin. Sähkömoottori kun kestää helposti miljoonan kilometrin ajon.

        Autoja ostetaan vähän, koska inflaatio nosti korot ylös. Asuntojakin nostetaan ennätysvähän niin, että rakennusfirmoja on mennyt konkkaan. Ei ilmastonmuutoksella ole sen kanssa tekemistä.

        Ja sitten markkinoilla on valtavasti alle 10 vuotta vanhoja Leafeja, joilla on ajettu noin 100 000 km ja akun kapasiteetista on kadonnut 30%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida ymmärtää miten akut toimivat. Akku menettää kapasiteettiaan vaikka sillä ei ajettaisi metriäkään. Ei sähköauton akku poikkea mitenkään kännykän akusta. Jos vaikka laittaisit sähköauton varastoon 20 vuodeksi etkä ajaisi sillä metriäkään niin akun kapasiteetti on silti loppu eikä akku enää toimi.

        Ja sinä sotket sähkömoottorin ja akun. Tesloissa menee sähkömoottoreita hajalle jatkuvasti. Yhdessä autossa sitä oli vaihdettu 8 kertaa.

        Ja polttomoottoriautotkin kestävät kevyesti 30 vuotta. Hyvällä huollolla jopa yli 50 vuotta. Ja polttomoottorikin kestää toisinaan yli miljoona kilometriä, vaikka nuo harvinaisia tapauksia ovatkin. Mutta sinun esimerkkisikin oli poikkeustapaus, ei normaali sähköauto. Yksi ainoa tapaus on todistusarvoltaan puhdasta sontaa.

        Ja edelleenkin, on vain hyvä asia, että autojen myynnit ovat romahtaneet. Autoilla pitäisi ajaa paljon nykyistä pidempään. Polttomoottoriautoilla ajetaan Suomessa ainakin seuraavat 40 vuotta. Voi jopa olla, että enemmistö autoilijoista ei ikinä aja sähköautoilla.

        "Tesloissa menee sähkömoottoreita hajalle jatkuvasti. Yhdessä autossa sitä oli vaihdettu 8 kertaa."

        Se lähdeviite?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri oli uutinen Teslasta, jonka akku sanoi työsuhteen irti tasan 666 666:n kilometrin jälkeen. Sillä ajaisi suomalaisten keskimääräisellä ajolla jo sen sosiopaatin vaatiman 30 vuotta ja enemmänkin. Sähkömoottori kun kestää helposti miljoonan kilometrin ajon.

        Autoja ostetaan vähän, koska inflaatio nosti korot ylös. Asuntojakin nostetaan ennätysvähän niin, että rakennusfirmoja on mennyt konkkaan. Ei ilmastonmuutoksella ole sen kanssa tekemistä.

        Korot eivät oikeasti ole korkealla vaan 4% on todella alhainen korko. Oikeastaan korot on nyt sopivalla tasolla eikä niitä tarvitsisi laskea alemmaksi. Pikemminkin korot voisivat olla nykyistä korkeammallakin niin ihmiset välttäisivät velkaantumista vielä enemmän ja säästäjät saisivat enemmän korkoja.

        "Asuntojakin nostetaan ennätysvähän niin, että rakennusfirmoja on mennyt konkkaan."

        Hyvä vain, koska asuntojen rakentaminen saastuttaa enemmän kuin koko liikenne yhteensä. Joten rakentamisen vähentyminen vähentää saasteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tesloissa menee sähkömoottoreita hajalle jatkuvasti. Yhdessä autossa sitä oli vaihdettu 8 kertaa."

        Se lähdeviite?

        Kaikkein eniten ajetussa Teslassa, jolla on ajettu 1,6 miljoonaa kilometriä, oli sähkömoottori vaihdettu 8 kertaa eli 200 000 km välein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida ymmärtää miten akut toimivat. Akku menettää kapasiteettiaan vaikka sillä ei ajettaisi metriäkään. Ei sähköauton akku poikkea mitenkään kännykän akusta. Jos vaikka laittaisit sähköauton varastoon 20 vuodeksi etkä ajaisi sillä metriäkään niin akun kapasiteetti on silti loppu eikä akku enää toimi.

        Ja sinä sotket sähkömoottorin ja akun. Tesloissa menee sähkömoottoreita hajalle jatkuvasti. Yhdessä autossa sitä oli vaihdettu 8 kertaa.

        Ja polttomoottoriautotkin kestävät kevyesti 30 vuotta. Hyvällä huollolla jopa yli 50 vuotta. Ja polttomoottorikin kestää toisinaan yli miljoona kilometriä, vaikka nuo harvinaisia tapauksia ovatkin. Mutta sinun esimerkkisikin oli poikkeustapaus, ei normaali sähköauto. Yksi ainoa tapaus on todistusarvoltaan puhdasta sontaa.

        Ja edelleenkin, on vain hyvä asia, että autojen myynnit ovat romahtaneet. Autoilla pitäisi ajaa paljon nykyistä pidempään. Polttomoottoriautoilla ajetaan Suomessa ainakin seuraavat 40 vuotta. Voi jopa olla, että enemmistö autoilijoista ei ikinä aja sähköautoilla.

        Nämä lauseet ovat samasta viestistä:

        "Yksi ainoa tapaus on todistusarvoltaan puhdasta sontaa."
        "Yhdessä autossa sitä oli vaihdettu 8 kertaa."

        Kertoo tarvittavan postaajasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkein eniten ajetussa Teslassa, jolla on ajettu 1,6 miljoonaa kilometriä, oli sähkömoottori vaihdettu 8 kertaa eli 200 000 km välein.

        Tämä on sitten se lähdeviite?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä lauseet ovat samasta viestistä:

        "Yksi ainoa tapaus on todistusarvoltaan puhdasta sontaa."
        "Yhdessä autossa sitä oli vaihdettu 8 kertaa."

        Kertoo tarvittavan postaajasta.

        No, yksi tapaus on todistusarvoltaan puhdasta sontaa. Tuo mainitsemani 8 moottorin tapaus kuitenkin myös löytyy netistä. Aivan kuten löytyy Tesloja joiden akku on hajonnut alle vuodessa. Yksi ainoa tapaus on arvoton tieto. Autot ovat erilaisia ja käyttäjätkin ovat erilaisia, joten pitäisi saada mieluiten tuhansien täysin satunnaisten tapauksien joukko ja näistä keskiarvo niin sitten vasta voidaan sanoa jotain.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä lauseet ovat samasta viestistä:

        "Yksi ainoa tapaus on todistusarvoltaan puhdasta sontaa."
        "Yhdessä autossa sitä oli vaihdettu 8 kertaa."

        Kertoo tarvittavan postaajasta.

        Tuossa uutisessa kilometrimäärä oli se pihvi. Epäilivät jopa insinööripilaksi.

        Tosiasia on, että lähes kaikki Teslan akut kestävät puoli miljoonaa kilometriä, jonka jälkeen kapasiteetista on vielä yli 80 % jäljellä.
        "Sähköautoja on ollut käytössä nykyisellä akkutekniikalla jo pitkään, jolloin akkujen kestävyydestä on saatu paljon käyttökokemusta. Esimerkiksi Teslan akut kestävät normaalisti yli 500 000 km ajon, jonka jälkeen niiden kapasiteetista on yhä käytettävissä yli 80 %."

        Jutut 8 kertaa vaihdetusta ovat denialistien mielikuvitusta. Paljonko kertoo postaajasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa uutisessa kilometrimäärä oli se pihvi. Epäilivät jopa insinööripilaksi.

        Tosiasia on, että lähes kaikki Teslan akut kestävät puoli miljoonaa kilometriä, jonka jälkeen kapasiteetista on vielä yli 80 % jäljellä.
        "Sähköautoja on ollut käytössä nykyisellä akkutekniikalla jo pitkään, jolloin akkujen kestävyydestä on saatu paljon käyttökokemusta. Esimerkiksi Teslan akut kestävät normaalisti yli 500 000 km ajon, jonka jälkeen niiden kapasiteetista on yhä käytettävissä yli 80 %."

        Jutut 8 kertaa vaihdetusta ovat denialistien mielikuvitusta. Paljonko kertoo postaajasta?

        Etkö ymmärrä eroa sähkömoottorin ja akun välillä? Siis SÄHKÖMOOTTORI oli vaihdettu 8 kertaa.

        Ja tuo kapasiteetti tippuu 80%:iin vaikka laitettaisiin Tesla varastoon kymmeneksi vuodeksi eikä ajettaisi metriäkään. Akun kapasiteetti tippuu ajamattakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa uutisessa kilometrimäärä oli se pihvi. Epäilivät jopa insinööripilaksi.

        Tosiasia on, että lähes kaikki Teslan akut kestävät puoli miljoonaa kilometriä, jonka jälkeen kapasiteetista on vielä yli 80 % jäljellä.
        "Sähköautoja on ollut käytössä nykyisellä akkutekniikalla jo pitkään, jolloin akkujen kestävyydestä on saatu paljon käyttökokemusta. Esimerkiksi Teslan akut kestävät normaalisti yli 500 000 km ajon, jonka jälkeen niiden kapasiteetista on yhä käytettävissä yli 80 %."

        Jutut 8 kertaa vaihdetusta ovat denialistien mielikuvitusta. Paljonko kertoo postaajasta?

        Ja esimerkiksi Leafin akuista on 100 000 km ajojen jälkeen käytettävissä alle 80%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa uutisessa kilometrimäärä oli se pihvi. Epäilivät jopa insinööripilaksi.

        Tosiasia on, että lähes kaikki Teslan akut kestävät puoli miljoonaa kilometriä, jonka jälkeen kapasiteetista on vielä yli 80 % jäljellä.
        "Sähköautoja on ollut käytössä nykyisellä akkutekniikalla jo pitkään, jolloin akkujen kestävyydestä on saatu paljon käyttökokemusta. Esimerkiksi Teslan akut kestävät normaalisti yli 500 000 km ajon, jonka jälkeen niiden kapasiteetista on yhä käytettävissä yli 80 %."

        Jutut 8 kertaa vaihdetusta ovat denialistien mielikuvitusta. Paljonko kertoo postaajasta?

        On ihan sama mitä kilometrilukemia luettelet, joka tapauksessa Suomessa ajetaan polttomoottoriautoilla 30 vuoden päästäkin. Polttomoottoriautotkin kestävät yli 30 vuotta. Osa yli 50 vuottakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, yksi tapaus on todistusarvoltaan puhdasta sontaa. Tuo mainitsemani 8 moottorin tapaus kuitenkin myös löytyy netistä. Aivan kuten löytyy Tesloja joiden akku on hajonnut alle vuodessa. Yksi ainoa tapaus on arvoton tieto. Autot ovat erilaisia ja käyttäjätkin ovat erilaisia, joten pitäisi saada mieluiten tuhansien täysin satunnaisten tapauksien joukko ja näistä keskiarvo niin sitten vasta voidaan sanoa jotain.

        "myös löytyy netistä."

        Mitähän minun pitää tehdä, että kerrot mistä sieltä? En jaksa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "myös löytyy netistä."

        Mitähän minun pitää tehdä, että kerrot mistä sieltä? En jaksa...

        Laitoin linkin jo tähän ketjuun. Katso vähän ylemmäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitoin linkin jo tähän ketjuun. Katso vähän ylemmäksi.

        En ole tilaaja, joten en näe sitä, mutta löysin uutisen muualta, lainaan tähän:

        "Saksalaisen Hansjörg von Gemmingen-Hornbergin omistamalla Tesla Model S:llä on ajettu yli kaksi miljoonaa kilometriä. Vuonna 2013 ensirekisteröidyssä vuosimallin 2014 Teslassa on menossa 14. moottori ja neljäs ajoakusto."

        "Ennätys-Teslan omistaja pitää autoaan erittäin kestävänä ja luotettavana. Hänen mukaansa järjestyksessään jo 14. moottori antaa virheellisen käsityksen, sillä monet moottoreista ovat asennushetkellä olleet käytettyjä ja kunnostettuja, koska hänen lähikorjaamollaan on sellaisia ollut ja moottoreiden hajoamisen syytä ei saatu heti selvitettyä. Neljäs ajoakku 2 miljoonassa kilometrissä on von Gemmingen-Hornbergin mukaan myös hyväksyttävä lukema, koska noin 500 000 km/akku ei ole hassumpi taival."
        - Keskisuomalainen

        Sinulta jäi mainitsematta jotakin, varmaan huomaat mitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tilaaja, joten en näe sitä, mutta löysin uutisen muualta, lainaan tähän:

        "Saksalaisen Hansjörg von Gemmingen-Hornbergin omistamalla Tesla Model S:llä on ajettu yli kaksi miljoonaa kilometriä. Vuonna 2013 ensirekisteröidyssä vuosimallin 2014 Teslassa on menossa 14. moottori ja neljäs ajoakusto."

        "Ennätys-Teslan omistaja pitää autoaan erittäin kestävänä ja luotettavana. Hänen mukaansa järjestyksessään jo 14. moottori antaa virheellisen käsityksen, sillä monet moottoreista ovat asennushetkellä olleet käytettyjä ja kunnostettuja, koska hänen lähikorjaamollaan on sellaisia ollut ja moottoreiden hajoamisen syytä ei saatu heti selvitettyä. Neljäs ajoakku 2 miljoonassa kilometrissä on von Gemmingen-Hornbergin mukaan myös hyväksyttävä lukema, koska noin 500 000 km/akku ei ole hassumpi taival."
        - Keskisuomalainen

        Sinulta jäi mainitsematta jotakin, varmaan huomaat mitä.

        Todella paljon moottoreita menee täysin riippumatta siitä onko nuo moottorit olleet käytettyjä tai uusia. Ei oikein hyvää kuvaa anna moottorien kestävyydestä.

        Ja kuten aiemmin totesin niin akut kuluvat myös ajamatta autoa. Tämä on sama ominaisuus kuin kaikissa muissakin akuissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella paljon moottoreita menee täysin riippumatta siitä onko nuo moottorit olleet käytettyjä tai uusia. Ei oikein hyvää kuvaa anna moottorien kestävyydestä.

        Ja kuten aiemmin totesin niin akut kuluvat myös ajamatta autoa. Tämä on sama ominaisuus kuin kaikissa muissakin akuissa.

        "Todella paljon moottoreita menee "

        Huohhh ei ole totta... kuvitteletko oikeasti, että täällä joku uskoo väitteitäsi, kun et edes yritä todistaa niitä millään tavalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ihan sama mitä kilometrilukemia luettelet, joka tapauksessa Suomessa ajetaan polttomoottoriautoilla 30 vuoden päästäkin. Polttomoottoriautotkin kestävät yli 30 vuotta. Osa yli 50 vuottakin.

        Kestävät, jos säilytetään lämpimässä tallissa, eikä ajeta. Tietenkin tekohengittämällä saa kestämään, mutta tosiasia on se, että nykyisiin moottoreihin ei kannata täysremonttia enää tehdä, eikä moottori kestä keskimääräisillä ajoilla 30 vuotta, hyvä jos edes 20.

        Aja sinä minun puolestani vaikka hevoskärryillä, mutta turha sitä muille on tuputtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Todella paljon moottoreita menee "

        Huohhh ei ole totta... kuvitteletko oikeasti, että täällä joku uskoo väitteitäsi, kun et edes yritä todistaa niitä millään tavalla?

        Jos kyseessä on 14. moottori niin mitä muuta voisi sanoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kestävät, jos säilytetään lämpimässä tallissa, eikä ajeta. Tietenkin tekohengittämällä saa kestämään, mutta tosiasia on se, että nykyisiin moottoreihin ei kannata täysremonttia enää tehdä, eikä moottori kestä keskimääräisillä ajoilla 30 vuotta, hyvä jos edes 20.

        Aja sinä minun puolestani vaikka hevoskärryillä, mutta turha sitä muille on tuputtaa.

        Kun keskimääräinen romutusikä polttomoottoriautoilla on 23 vuotta ja puolet romutetaan siis tätä vanhempina niin normaaleilla ajomäärillä polttomoottoriautot kestävät kevyesti yli 20 vuotta. Suomessa monet ajavat yli 30 vuotta vanhalla polttomoottoriautolla. Jos autoa huoltaa kunnolla niin polttomoottoriautolla ajaa helposti yli 30 vuotta.

        Suomessa vain romutetaan vielä käyttökelpoisia autoja. Muualla maailmassa ajellaan jopa yli 50 vuotta vanhoilla polttomoottoriautoilla päivittäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kyseessä on 14. moottori niin mitä muuta voisi sanoa?

        Et sitten lukenut uutista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten lukenut uutista.

        Uutisessahan lukee, että kyseessä on neljästoista moottori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Todella paljon moottoreita menee "

        Huohhh ei ole totta... kuvitteletko oikeasti, että täällä joku uskoo väitteitäsi, kun et edes yritä todistaa niitä millään tavalla?

        Kyllä tällä palstalla mesoaa paljon alarmisteja jotka eivät väitteitään todista ja muut hihhulit kuitenkin uskovat ne semmoisenaan.


      • Anonyymi

        Ihmisillä ei ole mitään tekemistä kosmisten tapahtumien kanssa,muuta kuin tekevät sillä rahaa maailman rikkaimmille.


    • Anonyymi

      Herkkäuskoisille ilmastouskoville hihhuleille nauretaan :DDDD

      • Anonyymi

        Dementoituneita denialistimummoja vain säälitään.


    • Anonyymi

      Suomen keskimääräinen ilmasto lämpenee lämpenemistään. Denialisteilla on paljon selitettävää.

      • Anonyymi

        hahhaaa, voi sinua ilmastohihhulia, et taida käydä ulkona ollenkaan. 4 viikkoa kesäkuuhun ja pakkasta ja lumipyryä siihen malliin, kun joskus ennen keskitalvella. On se merkki ilmaston lämpenemistä ;DDDDDDDDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hahhaaa, voi sinua ilmastohihhulia, et taida käydä ulkona ollenkaan. 4 viikkoa kesäkuuhun ja pakkasta ja lumipyryä siihen malliin, kun joskus ennen keskitalvella. On se merkki ilmaston lämpenemistä ;DDDDDDDDD

        Neljän viikon kuluttua on 20. toukokuuta eikä vielä kesä. Yritä nyt edes.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neljän viikon kuluttua on 20. toukokuuta eikä vielä kesä. Yritä nyt edes.

        Voi voi, ilmastohihhulilla alkaa selitykset loppua, 4 täyttä viikkoa ja ollaan kesäkuussa, iloisesti pakkasta ja lumipyryä kertoo säätiedotukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi, ilmastohihhulilla alkaa selitykset loppua, 4 täyttä viikkoa ja ollaan kesäkuussa, iloisesti pakkasta ja lumipyryä kertoo säätiedotukset.

        "lumipyryä kertoo säätiedotukset."

        Taisi tulla vahingossa tuo sää..? :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "lumipyryä kertoo säätiedotukset."

        Taisi tulla vahingossa tuo sää..? :D

        Aivan, tuosta tulee mieleen flättärien FB-ryhmän banneri jossa he kehuivat: "The Flat Earth Society has members all around the globe." Tuon aitoutta ei tosin pystytty varmistamaan.


      • Anonyymi

        Huuhaajutut on toisinaan ihan hauskoja. Keksi lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, tuosta tulee mieleen flättärien FB-ryhmän banneri jossa he kehuivat: "The Flat Earth Society has members all around the globe." Tuon aitoutta ei tosin pystytty varmistamaan.

        Onneksi sentään on pystytty varmistamaan se, että ilmastoteologian alarmistipastoreita ja hihhuleita on ympäri maailman saarnaamassa ilmastonparannusoppia kaikelle kansalle.


    • Anonyymi

      Dementoituneet ilmastoalarmistit paniikissa. Golf-virtakin pysähtymässä.

    • Anonyymi

      Nyt on jo valtakunnanselittäjä Petteri Valopatteriltakin selitykset lopussa.

      • Anonyymi

        Eipä ole Hansenin ja Manninkaan selittelyt enää vuosikausiin ylittäneet HeSa:n uutiskynnystä.


    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2324
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2177
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe