MIKSI KÄYT KIRKOSSA TAI ET KÄY?

Mitkä ovat sinut syyt käydä kirkossa tai olla käymättä? Itse kävin nyt kahtena sunnuntaina peräkkäin luterilaisessa kirkossa - toivoin näkemäni tutun siellä ja uskon Jumalaan - siinä syyt minun käymiseen kirkossa. Mitkä ovat sinun syyt käymiseen tai siihen, että et käy kirkossa?

108

907

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En käy evlut kirkossa koska siellä ei ole uskovia pappeja. Käyn herätysliikkeiden messuissa.

• Minusta tuntuu, että suurin osa luterilaisista papeista on uskossa - vai olenko väärässä? Saako olla utelias ja kysyä - minkä herätysliikkeen messussa käyt?

• Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

Minusta tuntuu, että suurin osa luterilaisista papeista on uskossa - vai olenko väärässä? Saako olla utelias ja kysyä - minkä herätysliikkeen messussa käyt?

Yksikään luterilainen pappi ei ole uskossa.

Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

• Anonyymi

Minusta tuntuu, että suurin osa luterilaisista papeista on uskossa - vai olenko väärässä? Saako olla utelias ja kysyä - minkä herätysliikkeen messussa käyt?

Miksei luterilaiset papit voi pelastua?

Siihen on selvä syy. Jeesus käski pappien noudattaa lakia ja opettaa lakia seurakunnalle. Luterilaiset papit eivät noudata lakia eikä opeta sitä seurakunnalle. Jeesus ankarasti kielsi lain purkaminsen, mutta luterilaiset papit ovat purkaneet valtavan paljon lain käskyjä. Lopuksi Jeesus sanoi, ettei seurakuntakaan pelastua, jos se ei noudata pappeja paremmin lakia.

"Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan."
        - Matt 5:19,20

"sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan."
        - Room 2:13

Nämä edeltävät jakeet estävät luterilaisia pappeja pelastumasta, koska he rikkovat selvästi niitä vastaan. Jeesus ei pelasta laittomuuden tekijäitä ja lain purkajia, vaikka he olisivat tehneet ihmeitä Jeesuksen nimessä. Sen takia on tehtvä parannus laittomuudesta, jos haluaa pelastua.

"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."
        - Matt 7:22,23

Jos joku pappi alkaisi noudattaa Raamattua, hänet erotettaisiin luterilaisen kirkon papin virasta.

• Anonyymi

Huhhuh !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksikään luterilainen pappi ei ole uskossa.

Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Ei myöskään hihhulipapit ole uskossa. Raha ja vallan tunne on se joka pistää rupattelemaan niitä näitä.

• Anonyymi

On siellä uskoviakin pappeja, herätysliikkeistä ja muita.
        Saarnaaminen ei ole niin vapaata kirkossa, kuin ennen ja ainakin pienimpiä seurakuntia lukuunottamatta uskovien pappien pitää tehdä jumalanpalveluksissa yhteistyötä liberaaliteologipappien kanssa.

• Käyn katolisessa kirkossa. Uskova (afrikkalainen pappi), tapaan tuttuja, saan koko päivän kulumaan.

• On niitä uskovia pappeja myös luterilaisessa kirkossa. Uskovia afrikkalaisia pappeja myös ainakin Joensuussa(yksi muistaakseni Tansaaniasta). Itse olen tavannut katolisia, mutta olen tottunut niin luterilaiseen meinikkiin, että en ole kääntymässä roomalaiskatollisen kirkon helmaan.

Hyvää huhtikuuta kaikille ja jumalansiunausta!

• Anonyymi

On niitä uskovia pappeja myös luterilaisessa kirkossa. Uskovia afrikkalaisia pappeja myös ainakin Joensuussa(yksi muistaakseni Tansaaniasta). Itse olen tavannut katolisia, mutta olen tottunut niin luterilaiseen meinikkiin, että en ole kääntymässä roomalaiskatollisen kirkon helmaan.

Hyvää huhtikuuta kaikille ja jumalansiunausta!

Yksikään luterilainen pappi ei voi pelastua, ellei hän hylkää virkaansa ja tee parannusta.

Siihen on selvä syy. Jeesus käski pappien noudattaa lakia ja opettaa lakia seurakunnalle. Luterilaiset papit eivät noudata lakia eikä opeta sitä seurakunnalle. Jeesus ankarasti kielsi lain purkaminsen, mutta luterilaiset papit ovat purkaneet valtavan paljon lain käskyjä. Lopuksi Jeesus sanoi, ettei seurakuntakaan pelastua, jos se ei noudata pappeja paremmin lakia.

"Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan."
        - Matt 5:19,20

"sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan."
        - Room 2:13

Nämä edeltävät jakeet estävät luterilaisia pappeja pelastumasta, koska he rikkovat selvästi niitä vastaan. Jeesus ei pelasta laittomuuden tekijäitä ja lain purkajia, vaikka he olisivat tehneet ihmeitä Jeesuksen nimessä. Sen takia on tehtvä parannus laittomuudesta, jos haluaa pelastua.

"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."
        - Matt 7:22,23

Jos joku pappi alkaisi noudattaa Raamattua, hänet erotettaisiin luterilaisen kirkon papin virasta.

• Anonyymi

Minä en käy missään uskonnollisissa piireissä. Minulla on suora yhteys Jumalaan.

• Anonyymi

Tiedät tunnistaa Jeesuksen opetuslapsiksi siitä ettei teillä ole yhtään ystävää.

• Anonyymi

jos menisin kirkkoon niin se olisi kuin ulkohuussiin astuminen ja mitään ei tulisi 🤣

• Anonyymi

Tapanasi on siis kusta tai paskoa kun menet jonnekin sisään🤔

• Anonyymi

Niinpä niin. Usein ihmisen on hyvin vaikea pusertaa itsestään uskoa eikö omien syntienkään tunnustaminen helppoa ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä niin. Usein ihmisen on hyvin vaikea pusertaa itsestään uskoa eikö omien syntienkään tunnustaminen helppoa ole.

kerro ihmeessä mitä syntejä olen tehnyt ? ehkä minun siksi ei tarvitsekaan mennä kirkkoon !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kerro ihmeessä mitä syntejä olen tehnyt ? ehkä minun siksi ei tarvitsekaan mennä kirkkoon !

itseasiassa olen itseni tuomari ja siksi nuhteeton

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tapanasi on siis kusta tai paskoa kun menet jonnekin sisään🤔

Hyvin sanottu !!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen tekee syntiä ajatuksin, sanoin, laiminlyönnein.
        Synti on Jumalan tahtoa vastaan rikkomista, mutta syntikäsite voidaan ymmärtää myös maallisesti, kuten liika itsekkyys, pahat ajatukset ja puheet, yleisesti paheksuttavat väärät teot, laiminlyönnit tärkeissä asioissa - eivät ole hyviä asioita, joista kannattaa pitää kiinni.

• Anonyymi

Minä en käy luterilaisessa kirkossa, koska luterilaisuus ei ole kristinuskoa. Kukaan ei voi pelastua luterilaisuuden kautta.

• Anonyymi

Korjaus, luterilaisuus on kristinuskoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korjaus, luterilaisuus on kristinuskoa.

Luterilaisuus ei ole kristinuskoa. Se on uusi uskonto, joka on syntynyt roomalaispakanallisesta kirkosta.

Luterilaisuus ei noudata Jumalan käskyjä vaan kirkkonsa omaksumia pakanallisia tapoja ja Lutherin harhaoppeja. Luterilaisuus siten kieltää Kristuksen tekojensa kautta. Kukaan ei voi pelastua luterilaisuuden kautta.

Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuus ei ole kristinuskoa. Se on uusi uskonto, joka on syntynyt roomalaispakanallisesta kirkosta.

Luterilaisuus ei noudata Jumalan käskyjä vaan kirkkonsa omaksumia pakanallisia tapoja ja Lutherin harhaoppeja. Luterilaisuus siten kieltää Kristuksen tekojensa kautta. Kukaan ei voi pelastua luterilaisuuden kautta.

Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,

Sapatistit kylläkin palvovat Lutheria, hän on heille lähes pyhimys kun on vastustanut katolista kirkkoa ja kaikki jotka vastustavat katolista kirkkoa ovat Jumalasta syntyneitä, koska katolinen kirkko hävitti sapatin.

Ellenin oppien mukaan sapatistien pitäisi herjata hurmahenkiä. Siihen heidät on opetettu niitä pilkkaamaan ja niiden pilkkamiseen etsimään jakeita Raamatusta.

Nyt meni vähän pieleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sapatistit kylläkin palvovat Lutheria, hän on heille lähes pyhimys kun on vastustanut katolista kirkkoa ja kaikki jotka vastustavat katolista kirkkoa ovat Jumalasta syntyneitä, koska katolinen kirkko hävitti sapatin.

Ellenin oppien mukaan sapatistien pitäisi herjata hurmahenkiä. Siihen heidät on opetettu niitä pilkkaamaan ja niiden pilkkamiseen etsimään jakeita Raamatusta.

Nyt meni vähän pieleen.

Sinä olet todella eksynyt. Turha keskustella kassasi, koska et tiedä edes sitä, mikä on kristinuskoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuus on kristinuskoa ja se pitää Kristusta Jumalana ja Raamattua Jumalan Sanana.

Luterilaisuus ei kiellä käskyjä. Luterilaisuuden kautta ei kukaan pelastu sen paremmin kuin helluntailaisuuden kauttakaan. Jeesus on ainoa pelastaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet todella eksynyt. Turha keskustella kassasi, koska et tiedä edes sitä, mikä on kristinuskoa.

Sinulla tuntuu olevan tuo ongelma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuus on kristinuskoa ja se pitää Kristusta Jumalana ja Raamattua Jumalan Sanana.

Luterilaisuus ei kiellä käskyjä. Luterilaisuuden kautta ei kukaan pelastu sen paremmin kuin helluntailaisuuden kauttakaan. Jeesus on ainoa pelastaja

Luterilaisuus ei ole kristinuskoa, koska luterilaisuus ei noudata Kristuksen käskyjä.

Luterilaisuudessa on käytännössä kaikki keskeiset uskonnolliset tavat ulkoraamatullisia ja usein otettu mm. roomalaisista pakanauskonnoista. Se asia ei tee uskonnosta kristinuskoa, että sanoo uskovansa Jeesukseen.

Kristinuskoa on sellainen uskonto, joka noudattaa Jeesuksen Kristuksen opetusta, esimerkkiä ja käskyjä, jota luterilaisuus ei tee ollenkaan, minkä takia luterilaisuuden kautta ei voi kukaan pelastua.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuus ei ole kristinuskoa, koska luterilaisuus ei noudata Kristuksen käskyjä.

Luterilaisuudessa on käytännössä kaikki keskeiset uskonnolliset tavat ulkoraamatullisia ja usein otettu mm. roomalaisista pakanauskonnoista. Se asia ei tee uskonnosta kristinuskoa, että sanoo uskovansa Jeesukseen.

Kristinuskoa on sellainen uskonto, joka noudattaa Jeesuksen Kristuksen opetusta, esimerkkiä ja käskyjä, jota luterilaisuus ei tee ollenkaan, minkä takia luterilaisuuden kautta ei voi kukaan pelastua.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

Luterilaisuus on kristinuskioa eikä sinun inttämisesi sitä muuta miksikään.

Jeesuksen esimerkkiä ei noudata mikään kirkkokunta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuus on kristinuskioa eikä sinun inttämisesi sitä muuta miksikään.

Jeesuksen esimerkkiä ei noudata mikään kirkkokunta

Sinun mielipiteelläsi ei ole mitään merkitystä, koska se ei perustu Raamattuun. Kristinusko on uskonto, joka perustuu Raamattuun, mihin luterilaisuus ei perustu.

Luterilaisuus perustuu kirkon itse keksimiin oppeihin, jotka ovat lähtöisin suurimmaksi osaksi katolisesta kirkosta ja pakanakulttuureista. Sen takia kukaan ei voi pelastua luterilaisuuden kautta.

Jeesuksen Kristuksen esimerkkiä kyllä noudattaa jotkut kristityt, mutta he eivät ole luterilaisia. Tie taivaaseen on kapea ja harva portista sisälle pääsee.

Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun mielipiteelläsi ei ole mitään merkitystä, koska se ei perustu Raamattuun. Kristinusko on uskonto, joka perustuu Raamattuun, mihin luterilaisuus ei perustu.

Luterilaisuus perustuu kirkon itse keksimiin oppeihin, jotka ovat lähtöisin suurimmaksi osaksi katolisesta kirkosta ja pakanakulttuureista. Sen takia kukaan ei voi pelastua luterilaisuuden kautta.

Jeesuksen Kristuksen esimerkkiä kyllä noudattaa jotkut kristityt, mutta he eivät ole luterilaisia. Tie taivaaseen on kapea ja harva portista sisälle pääsee.

Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Luterilaisuus perustuu Raamattuun ja siksi se on kristinuskoa. Kirkon opit ovat Raamatusta jota sinä et tunnui uskovan. Jeesuksen apinoimiseen ei kristillisyys ole koskaan perustunut.

Sinun ulinallasi ei ole mitään arvoa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuus perustuu Raamattuun ja siksi se on kristinuskoa. Kirkon opit ovat Raamatusta jota sinä et tunnui uskovan. Jeesuksen apinoimiseen ei kristillisyys ole koskaan perustunut.

Noilla vapaiden suuntien vänkääjillä on omat epäraamatulliset opit joten ei tietenkään perinteinen kristillisyys niille sovi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä et osaa Raamattua, minkä takia luulet, että luterilaisuus perustuisi Raamattuun. Jos osaisit Raamatun, niin tietäisit, ettei mikään kirkon rituaali, sakramentti eikä juhlapäivä perustu Raamatun käskyyn.

Sen takia kirkossa rehottaa kaiken maailman muukin laittomuus, koska kirkkoa ei ole koskaan ollut kristinuskoa, vaan lähinnä katolisesta kirkosta eronnut lahko. Kukaan ei voi pelastua luterilaisen kirkon harhaopeilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä et osaa Raamattua, minkä takia luulet, että luterilaisuus perustuisi Raamattuun. Jos osaisit Raamatun, niin tietäisit, ettei mikään kirkon rituaali, sakramentti eikä juhlapäivä perustu Raamatun käskyyn.

Sen takia kirkossa rehottaa kaiken maailman muukin laittomuus, koska kirkkoa ei ole koskaan ollut kristinuskoa, vaan lähinnä katolisesta kirkosta eronnut lahko. Kukaan ei voi pelastua luterilaisen kirkon harhaopeilla.

Sinä et tajua kristinuskosta mitään. Juhlapäivien viettäminen ei perustu Raamatuun. Sen sijaan sakramentit perustuvat
        Teillä taas mikään ei perustu Raamatuun vaan sakramenteistakin on tehty symboleja.

Tiedän että teille Jeesuksen jumaluus on harhaoppi mutta meille uskoville se on kaiken perusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä et tajua kristinuskosta mitään. Juhlapäivien viettäminen ei perustu Raamatuun. Sen sijaan sakramentit perustuvat
        Teillä taas mikään ei perustu Raamatuun vaan sakramenteistakin on tehty symboleja.

Tiedän että teille Jeesuksen jumaluus on harhaoppi mutta meille uskoville se on kaiken perusta

>>Sinä et tajua kristinuskosta mitään. Juhlapäivien viettäminen ei perustu Raamatuun. <<

Kommenttisi osoittaa, ettet osaa Raamattua ollenkaan.

Juhlapäivät on määrätty Raamatussa yksiselitteisesti, eikä luterilaiset juhlapäivät niihin perustu.

Juhlapäivien oikea viettäminen on asetettu Raamatussa liiton merkiksi, joten luterilaiset eivät ole uudessa liitossa Jeesuksen Kristuksen kanssa, koska luterilaisten juhlapäivät eivät perustu Raamattuun vaan roomalaisiin pakanauskontoihin.

>>Sen sijaan sakramentit perustuvat<<

Luterilaiset sakramentit eivät perustu Raamattuun.

*) Kaste tehdään tahallaan väärin, ettei se kelpaa Jumalalle.
        *) Ehtoollisesta on tehty kirkkorituaali, vaikka se on tarkoitettu seurakunnan yhteiseksi ateriaksi, jossa olevat leipä ja viini ovat Kristuksen muistoateria.
        *) Raamatussa ei ole yhtään käskyä hakea kirkon papilta vihkimys avioliittoon.
        *) Papeiksi vihitään naisia, mikä rikkoo Jumalan käskyä.
        *) Hautaan siunaamisesta ei ole myöskään Raamatussa mitään käskyä, mutta on hautaamisesta.

>>Tiedän että teille Jeesuksen jumaluus on harhaoppi mutta meille uskoville se on kaiken perusta<<

Sinä annoit väärän tuomion. Minä en ole Jehovan todistaja.

Minä uskon, että Jeesus Kristus on Herra. Sen tunnustaminen ei kuitenkaan yksin riitä pelastukseen, jos ei noudata Jumalan käskyjä. Luterilaiset eivät noudata käskyjä, joten se uskonto ei ole kristinuskoa, eikä luterilaiset voi muutenkaan pelastua laittomuutensa takia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>Sinä et tajua kristinuskosta mitään. Juhlapäivien viettäminen ei perustu Raamatuun. <<

Kommenttisi osoittaa, ettet osaa Raamattua ollenkaan.

Juhlapäivät on määrätty Raamatussa yksiselitteisesti, eikä luterilaiset juhlapäivät niihin perustu.

Juhlapäivien oikea viettäminen on asetettu Raamatussa liiton merkiksi, joten luterilaiset eivät ole uudessa liitossa Jeesuksen Kristuksen kanssa, koska luterilaisten juhlapäivät eivät perustu Raamattuun vaan roomalaisiin pakanauskontoihin.

>>Sen sijaan sakramentit perustuvat<<

Luterilaiset sakramentit eivät perustu Raamattuun.

*) Kaste tehdään tahallaan väärin, ettei se kelpaa Jumalalle.
        *) Ehtoollisesta on tehty kirkkorituaali, vaikka se on tarkoitettu seurakunnan yhteiseksi ateriaksi, jossa olevat leipä ja viini ovat Kristuksen muistoateria.
        *) Raamatussa ei ole yhtään käskyä hakea kirkon papilta vihkimys avioliittoon.
        *) Papeiksi vihitään naisia, mikä rikkoo Jumalan käskyä.
        *) Hautaan siunaamisesta ei ole myöskään Raamatussa mitään käskyä, mutta on hautaamisesta.

>>Tiedän että teille Jeesuksen jumaluus on harhaoppi mutta meille uskoville se on kaiken perusta<<

Sinä annoit väärän tuomion. Minä en ole Jehovan todistaja.

Minä uskon, että Jeesus Kristus on Herra. Sen tunnustaminen ei kuitenkaan yksin riitä pelastukseen, jos ei noudata Jumalan käskyjä. Luterilaiset eivät noudata käskyjä, joten se uskonto ei ole kristinuskoa, eikä luterilaiset voi muutenkaan pelastua laittomuutensa takia.

Raamattu ei määrää juhlapäivien pitoa vaan ne ovat kristikunnalle yhteisiä. Juhlapäivien vietto tai viettämättä jättäminen ei määritä kristinuskoa vaan sen määrittää usko Kristukseen ja hänen täytettyyn työhönsä

Kaste tehdään juuri kuten Raamatyussa käsketään
        Ehtoollinen on muistoateria jossa Kristuksen ruumis ja veri ovat läsnä
        Hautaansiunaaminen ja avioliittoon vihkiminen ovat myös raamatullisia vaikkei niistä erikseen käskyä ole

Sinä etä usko Jeesuksen töihin vaan luulet pelastuvasi käskyjen noudattamisen takia, eli et ole kristitty. Jehovan todistajaksi sinua ei ole kukaan väittänyt mutta Jeesusken työn selvästi kiellät

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu ei määrää juhlapäivien pitoa vaan ne ovat kristikunnalle yhteisiä. Juhlapäivien vietto tai viettämättä jättäminen ei määritä kristinuskoa vaan sen määrittää usko Kristukseen ja hänen täytettyyn työhönsä

Hautaansiunaaminen ja avioliittoon vihkiminen ovat myös raamatullisia vaikkei niistä erikseen käskyä ole

Sinä etä usko Jeesuksen töihin vaan luulet pelastuvasi käskyjen noudattamisen takia, eli et ole kristitty. Jehovan todistajaksi sinua ei ole kukaan väittänyt mutta Jeesusken työn selvästi kiellät

>>Raamattu ei määrää juhlapäivien pitoa vaan ne ovat kristikunnalle yhteisiä.<<

Tuosta kommentista voi varmasti sanoa, ettet tunne Raamattua ollenkaan. Raamatussa on lukuisissa paikoissa täsmällinen opetus juhlapäivistä, joita seurakunnan tulee viettää Jumalan määrääminä ajankohtina tarkasti.

>>Juhlapäivien vietto tai viettämättä jättäminen ei määritä kristinuskoa vaan sen määrittää usko Kristukseen ja hänen täytettyyn työhönsä<<

Tuokin kommentti osoittaa, ette tunne edes evankeliumia.

Jeesus vaati juhlapäivien viettämistä laissa säädettyinä ajankohtina. Jos sinä et niitä vietä, et ole uudessa liitossa Jeesuksen Kristuksen kanssa etkä siten ole edes kristitty varsinkin, jos vietät roomalaisia pakanallisia juhlapäiviä, joita luterilainen kirkko opettaa viettämään.

2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."

Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
        7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.

>>>Kaste tehdään juuri kuten Raamatyussa käsketään<<<

HAHAHAHAHAH!!!!

Luterilainen kaste on täysin Raamatun vastainen.

Raamatussa säädetään, että ensin tulee uskoa ja tunnustaa uskonsa. Kun on itse kastetta pyytänyt, niin vasta sen jälkeen annetaan kaste syntien anteeksisaamiseksi. Raamattu on asettanut uskon tunnustamisen sen ehdoksi, että kaste saadaan antaa. Luterilainen kirkko tekee kaiken väärin, koska se haluaa suistaa sen jäsenet helvettiin väärällä kasteella.

Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Ap.t 8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
        38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Sinä etä usko Jeesuksen töihin vaan luulet pelastuvasi käskyjen noudattamisen takia, eli et ole kristitty<<<

Sinä vääristelet toisten sanomisia kuin Saatana.

Ensinnäkin, Jeesus käski TEKEMÄÄN Jumalan tahdon, jotta voi pelastua. Jos sinulla ei ole tekoja, sinä et tee Jumalan tahtoa etkä pelastu.

Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

Toiseksi, Jaakobin kirje on Jumalan sanaa, jonka mukaan ihminen tulee vanhurskaaksi lain teoilla, mihin yhtyi myös Paavali. Niin oletko huomannut, että Paavalinkin mukaan krisittty tulee vanhurskaaksi lain teoilla.

Miksi sitten Paavali sanoo toisessa paikassa, ettei lain teoilla voi tulla vanhurskaaksi? Hän osoitti ne sanat niille juutalaisille, jotka eivät suostuneet täyttämään lain käskyä uskoa Kristusta, joten he eivät täyttäneet lakia. Vanhurskaus edellyttää sekä lain tekoja että uskoa Kristukseen. Ota näistä toinen pois, niin et ole vanhurskas. Niin opetti myös Paavali, mutta luterilainen kirkko opettaa jumalatonta laittomuutta, minkä kautta ei kukaan voi pelastua.

Jaak 2:21 Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
        ...
        24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."

>>>>Sinä etä usko Jeesuksen töihin vaan luulet pelastuvasi käskyjen noudattamisen takia, eli et ole kristitty.<<<<

Annoit taas väärän tuomion.

Minä uskon Jeesukseen Kristukseen ja hänen käskynsä hyväksyn. Koska sinä et hyväksy Jeesuksen Kristuksen käskyjä, vaan saarnaat niitä vastaan, niin sinä et ole kristitty. Luterilainen laittomuus ei ole kristinuskoa.

Joh 12:50 ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>> luulet pelastuvasi käskyjen noudattamisen takia<<<<

Jeesuksen sanojen mukaan ihminen pelastuu käskyjen noudattamisen takia. Toki tiedämme, että Jumala on käskenyt myös uskomaan Kristukseen, joten sitäkin käskyä tulee noudattaa.

Pystytkö hyväksymään nämä Jeesuksen Kristuksen sanat, että ihminen pelastuu käskyjen noudattamisen takia?

Matt 19:16 Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän?"
        17 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>Raamattu ei määrää juhlapäivien pitoa vaan ne ovat kristikunnalle yhteisiä.<<

Tuosta kommentista voi varmasti sanoa, ettet tunne Raamattua ollenkaan. Raamatussa on lukuisissa paikoissa täsmällinen opetus juhlapäivistä, joita seurakunnan tulee viettää Jumalan määrääminä ajankohtina tarkasti.

>>Juhlapäivien vietto tai viettämättä jättäminen ei määritä kristinuskoa vaan sen määrittää usko Kristukseen ja hänen täytettyyn työhönsä<<

Tuokin kommentti osoittaa, ette tunne edes evankeliumia.

Jeesus vaati juhlapäivien viettämistä laissa säädettyinä ajankohtina. Jos sinä et niitä vietä, et ole uudessa liitossa Jeesuksen Kristuksen kanssa etkä siten ole edes kristitty varsinkin, jos vietät roomalaisia pakanallisia juhlapäiviä, joita luterilainen kirkko opettaa viettämään.

2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."

Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
        7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.

>>>Kaste tehdään juuri kuten Raamatyussa käsketään<<<

HAHAHAHAHAH!!!!

Luterilainen kaste on täysin Raamatun vastainen.

Raamatussa säädetään, että ensin tulee uskoa ja tunnustaa uskonsa. Kun on itse kastetta pyytänyt, niin vasta sen jälkeen annetaan kaste syntien anteeksisaamiseksi. Raamattu on asettanut uskon tunnustamisen sen ehdoksi, että kaste saadaan antaa. Luterilainen kirkko tekee kaiken väärin, koska se haluaa suistaa sen jäsenet helvettiin väärällä kasteella.

Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Ap.t 8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
        38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

Hahahahahah!!! "Raamatussa on lukuisissa paikoissa täsmällinen opetus juhlapäivistä, joita seurakunnan tulee viettää Jumalan määrääminä ajankohtina tarkasti."???

Me emme ole enää lain alla vaan armon alla! Et ole kristitty!

"Raamatussa säädetään, että ensin tulee uskoa ja tunnustaa uskonsa. Kun on itse kastetta pyytänyt, niin vasta sen jälkeen annetaan kaste syntien anteeksisaamiseksi"

HAHAAHAHAHAHAH! Mitään tuollaista opetusta ei ole Raamatussa. Usko ja kaste ttuna oleminenovat molemmat jatkuvaa toimintaa joten ei niitä tarvi mihinkään aikajärjestykseen laittaa

Luterilaiet kastaa juuri kuten Jeesus käski ja antaa sille sen merkityksen minkä Raamattu antaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Sinä etä usko Jeesuksen töihin vaan luulet pelastuvasi käskyjen noudattamisen takia, eli et ole kristitty<<<

Sinä vääristelet toisten sanomisia kuin Saatana.

Ensinnäkin, Jeesus käski TEKEMÄÄN Jumalan tahdon, jotta voi pelastua. Jos sinulla ei ole tekoja, sinä et tee Jumalan tahtoa etkä pelastu.

Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

Toiseksi, Jaakobin kirje on Jumalan sanaa, jonka mukaan ihminen tulee vanhurskaaksi lain teoilla, mihin yhtyi myös Paavali. Niin oletko huomannut, että Paavalinkin mukaan krisittty tulee vanhurskaaksi lain teoilla.

Miksi sitten Paavali sanoo toisessa paikassa, ettei lain teoilla voi tulla vanhurskaaksi? Hän osoitti ne sanat niille juutalaisille, jotka eivät suostuneet täyttämään lain käskyä uskoa Kristusta, joten he eivät täyttäneet lakia. Vanhurskaus edellyttää sekä lain tekoja että uskoa Kristukseen. Ota näistä toinen pois, niin et ole vanhurskas. Niin opetti myös Paavali, mutta luterilainen kirkko opettaa jumalatonta laittomuutta, minkä kautta ei kukaan voi pelastua.

Jaak 2:21 Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
        ...
        24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."

>>>>Sinä etä usko Jeesuksen töihin vaan luulet pelastuvasi käskyjen noudattamisen takia, eli et ole kristitty.<<<<

Annoit taas väärän tuomion.

Minä uskon Jeesukseen Kristukseen ja hänen käskynsä hyväksyn. Koska sinä et hyväksy Jeesuksen Kristuksen käskyjä, vaan saarnaat niitä vastaan, niin sinä et ole kristitty. Luterilainen laittomuus ei ole kristinuskoa.

Joh 12:50 ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua."

"Ensinnäkin, Jeesus käski TEKEMÄÄN Jumalan tahdon, jotta voi pelastua."

Tuossa nähdään miten ulalla asioista olet! Kyllä Jeesus käski tekemään Jumalan tahdon, mM,UTTA SINÄ ET OLE TEH NYT SITÄ!! Kukaan ei kyikene täyttämään lakia! Se tie on tukittu!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>> luulet pelastuvasi käskyjen noudattamisen takia<<<<

Jeesuksen sanojen mukaan ihminen pelastuu käskyjen noudattamisen takia. Toki tiedämme, että Jumala on käskenyt myös uskomaan Kristukseen, joten sitäkin käskyä tulee noudattaa.

Pystytkö hyväksymään nämä Jeesuksen Kristuksen sanat, että ihminen pelastuu käskyjen noudattamisen takia?

Matt 19:16 Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän?"
        17 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä."

"Jeesuksen sanojen mukaan ihminen pelastuu käskyjen noudattamisen takia."

Noin aharhaoppiset luulevat mutta mutta me Jeesuksen omat pelastumme yksin hänen täytetyn työnsä tähden. Toinen vaihtoehto on noudattaa käskyjä täysin mutta siihen sinä et kykene

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hahahahahah!!! "Raamatussa on lukuisissa paikoissa täsmällinen opetus juhlapäivistä, joita seurakunnan tulee viettää Jumalan määrääminä ajankohtina tarkasti."???

"Raamatussa säädetään, että ensin tulee uskoa ja tunnustaa uskonsa. Kun on itse kastetta pyytänyt, niin vasta sen jälkeen annetaan kaste syntien anteeksisaamiseksi"

HAHAAHAHAHAHAH! Mitään tuollaista opetusta ei ole Raamatussa. Usko ja kaste ttuna oleminenovat molemmat jatkuvaa toimintaa joten ei niitä tarvi mihinkään aikajärjestykseen laittaa

Luterilaiet kastaa juuri kuten Jeesus käski ja antaa sille sen merkityksen minkä Raamattu antaa

>>>Me emme ole enää lain alla vaan armon alla! Et ole kristitty!<<<

Sinä et osaa edes kristinuskon perusasioita, koska et osaa hebrealaisia sanontoja, minkä takia et ymmärrä oikein Paavalin kirjoituksia.

Kukaan lakia noudattava kristitty ei ole lain alla. "Lain alla" on juutalainen saanonja, joka ei tarkoita lain noudattajia.

Kun Paavali puhui lain alaisista, hän tarkoitti LAIN RIKKOJIA, joiden päälle putoaa lain kiroukset. Kukaan lain noudattaja ei koskaan joudu lain alle eli lain kirousten alle. Lain rikkojat ovat lain kirousten alla, kuten sinäkin Mauno Mattila olet lain alla, koska vastustat lain noudattamista.

5 Moos 28:45 Kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi, vainoavat sinua ja saavuttavat sinut, kunnes tuhoudut, koska et kuullut Herran, sinun Jumalasi ääntä etkä noudattanut hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka hän on sinulle antanut.

Dan 9:11 "Koko Israel on rikkonut sinun lakisi ja poikennut sinun tieltäsi eikä ole totellut sinua. Ja niin meidän päällemme kaatui se kirous ja rangaistus, joka on kirjoitettu Mooseksen, Herran palvelijan, lakiin, sillä me olemme tehneet syntiä sinua vastaan.

Armon alla ovat ne, jotka ovat tehneet parannuksen laittomuudesta uskossa Jeesukseen Kristukseen ja jotka ovat alkaneet noudattaa lakia uskonsa tähden. Koska luterilaiset elävät hillittömässä laittomuudessa, he eivät ole armon alla.

2 Moos 20:6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

Jos joku kristitty ei halua noudattaa lakia, kuten luterilaiset eivät halua noudattaa, hän ei voi koskaan saavuttaa vanhurskautta Kristuksessa, kuten Paavali kirjoitti.

Mauno Mattila on väärä profeetta, jota ei kannata kuunnella ollenkaan.

Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        ---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>"Raamatussa säädetään, että ensin tulee uskoa ja tunnustaa uskonsa. Kun on itse kastetta pyytänyt, niin vasta sen jälkeen annetaan kaste syntien anteeksisaamiseksi"
        HAHAAHAHAHAHAH! Mitään tuollaista opetusta ei ole Raamatussa. <<<

Kyllä on. Siteerasin jopa sinulle ao. kohdat UT:sta, mutta näyttää siltä, että olet niin paatunut, ettet pysty ottamaan vastaan Raamatun ilmoitusta.

Edellä olevissa jakeissa asetetaan kasteen antamisen ehdoksi se, että pitää omalla suullaan tunnustaa uskonsa. Joka ei pysty sellaista tekemään, kuten sylilapset eivät pysty, niin heitä ei saa kastaa. Uskon tunnustuksen puute on kasteen antamisen este.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ensinnäkin, Jeesus käski TEKEMÄÄN Jumalan tahdon, jotta voi pelastua."

Tuossa nähdään miten ulalla asioista olet! Kyllä Jeesus käski tekemään Jumalan tahdon, mM,UTTA SINÄ ET OLE TEH NYT SITÄ!! Kukaan ei kyikene täyttämään lakia! Se tie on tukittu!

>>>Kukaan ei kyikene täyttämään lakia<<<

Olet täysin väärässä.

Raamatun mukaan lain pystyy täyttämään. Paavalin sanojen mukaan vain ne pelastuvat, jotka täyttävät lain uskossa Jeesukseen Kristukseen. Se onnistuu, kun tunnustaa syntinsä ja tekee parannuksen laittomuudesta. Pyhä Henki antaa voiman täyttää lain.

5 Moos 30:14 Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää.

Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

Koska luterilaiset eivät suostu tekemään parannusta laittomuudesta, he eivät täytä lakia eivätkä pelastu. Luterilaisuus ei ole muutenkaan kristinuskoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jeesuksen sanojen mukaan ihminen pelastuu käskyjen noudattamisen takia."

Noin aharhaoppiset luulevat mutta mutta me Jeesuksen omat pelastumme yksin hänen täytetyn työnsä tähden. Toinen vaihtoehto on noudattaa käskyjä täysin mutta siihen sinä et kykene

>>>>"Jeesuksen sanojen mukaan ihminen pelastuu käskyjen noudattamisen takia."
        Noin aharhaoppiset luulevat mutta mutta me Jeesuksen omat pelastumme yksin hänen täytetyn työnsä tähden.<<<<

Sinä olet Antikristus.

Jeesuksen sanojen mukaan ihminen pelastuu lain noudattamisen takia, kunhan täyttää myös lain käskyn uskoa Kristukseen. Nämä Jeesuksen sanat ovat täysin selvät, mitä sinä et näytä hyväksyvän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Me emme ole enää lain alla vaan armon alla! Et ole kristitty!<<<

Sinä et osaa edes kristinuskon perusasioita, koska et osaa hebrealaisia sanontoja, minkä takia et ymmärrä oikein Paavalin kirjoituksia.

Kukaan lakia noudattava kristitty ei ole lain alla. "Lain alla" on juutalainen saanonja, joka ei tarkoita lain noudattajia.

Kun Paavali puhui lain alaisista, hän tarkoitti LAIN RIKKOJIA, joiden päälle putoaa lain kiroukset. Kukaan lain noudattaja ei koskaan joudu lain alle eli lain kirousten alle. Lain rikkojat ovat lain kirousten alla, kuten sinäkin Mauno Mattila olet lain alla, koska vastustat lain noudattamista.

5 Moos 28:45 Kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi, vainoavat sinua ja saavuttavat sinut, kunnes tuhoudut, koska et kuullut Herran, sinun Jumalasi ääntä etkä noudattanut hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka hän on sinulle antanut.

Dan 9:11 "Koko Israel on rikkonut sinun lakisi ja poikennut sinun tieltäsi eikä ole totellut sinua. Ja niin meidän päällemme kaatui se kirous ja rangaistus, joka on kirjoitettu Mooseksen, Herran palvelijan, lakiin, sillä me olemme tehneet syntiä sinua vastaan.

Armon alla ovat ne, jotka ovat tehneet parannuksen laittomuudesta uskossa Jeesukseen Kristukseen ja jotka ovat alkaneet noudattaa lakia uskonsa tähden. Koska luterilaiset elävät hillittömässä laittomuudessa, he eivät ole armon alla.

2 Moos 20:6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

Jos joku kristitty ei halua noudattaa lakia, kuten luterilaiset eivät halua noudattaa, hän ei voi koskaan saavuttaa vanhurskautta Kristuksessa, kuten Paavali kirjoitti.

Mauno Mattila on väärä profeetta, jota ei kannata kuunnella ollenkaan.

Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        ---

Sinä olet väärä profeetta lakihöpinäsi kanssa. Minun nimeni ei ole Mauno

"Armon alla ovat ne, jotka ovat tehneet parannuksen laittomuudesta uskossa Jeesukseen Kristukseen ja jotka ovat alkaneet noudattaa lakia uskonsa tähden."

HAHAHAHAAHAHAHAHAH!!! Eli sitten KUKAAN ei ole armon alla! Kukaan ei noudata lakia!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>"Raamatussa säädetään, että ensin tulee uskoa ja tunnustaa uskonsa. Kun on itse kastetta pyytänyt, niin vasta sen jälkeen annetaan kaste syntien anteeksisaamiseksi"
        HAHAAHAHAHAHAH! Mitään tuollaista opetusta ei ole Raamatussa. <<<

Kyllä on. Siteerasin jopa sinulle ao. kohdat UT:sta, mutta näyttää siltä, että olet niin paatunut, ettet pysty ottamaan vastaan Raamatun ilmoitusta.

Edellä olevissa jakeissa asetetaan kasteen antamisen ehdoksi se, että pitää omalla suullaan tunnustaa uskonsa. Joka ei pysty sellaista tekemään, kuten sylilapset eivät pysty, niin heitä ei saa kastaa. Uskon tunnustuksen puute on kasteen antamisen este.

". Siteerasin jopa sinulle ao. kohdat UT:sta, "

Et sitaarannut sellaista kohtaa joka asettaisi kasteella antamiasi vaatimiuksia.

Tuokaan kohta ei väitä että pienta lasta ei voisi kastaa koska tämä ei kykene tunnustamaan uskoaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Kukaan ei kyikene täyttämään lakia<<<

Olet täysin väärässä.

Raamatun mukaan lain pystyy täyttämään. Paavalin sanojen mukaan vain ne pelastuvat, jotka täyttävät lain uskossa Jeesukseen Kristukseen. Se onnistuu, kun tunnustaa syntinsä ja tekee parannuksen laittomuudesta. Pyhä Henki antaa voiman täyttää lain.

5 Moos 30:14 Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää.

Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

Koska luterilaiset eivät suostu tekemään parannusta laittomuudesta, he eivät täytä lakia eivätkä pelastu. Luterilaisuus ei ole muutenkaan kristinuskoa.

"Raamatun mukaan lain pystyy täyttämään. Paavalin sanojen mukaan vain ne pelastuvat, jotka täyttävät lain uskossa Jeesukseen Kristukseen. Se onnistuu, kun tunnustaa syntinsä ja tekee parannuksen laittomuudesta. Pyhä Henki antaa voiman täyttää lain."

HAHAHAHAHAHAHAAH!! Taas niin typerää tekstiä ja Raamatun kohtien väärinymmärrystä kuin olla ja voi!

Luterilaisuus on kristinuskoa ja jokainen Kristukseen turvaava pelastuu, joten sinun säälittävä ulinasi ei auta yhtään. Mene muualle vinkumaan tuskaasi, lain alla oleva sontakasa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Raamatun mukaan lain pystyy täyttämään. Paavalin sanojen mukaan vain ne pelastuvat, jotka täyttävät lain uskossa Jeesukseen Kristukseen. Se onnistuu, kun tunnustaa syntinsä ja tekee parannuksen laittomuudesta. Pyhä Henki antaa voiman täyttää lain."

HAHAHAHAHAHAHAAH!! Taas niin typerää tekstiä ja Raamatun kohtien väärinymmärrystä kuin olla ja voi!

Luterilaisuus on kristinuskoa ja jokainen Kristukseen turvaava pelastuu, joten sinun säälittävä ulinasi ei auta yhtään. Mene muualle vinkumaan tuskaasi, lain alla oleva sontakasa!

Mene vaikka inttämään lakiasi helluntailaisille.

Täältä et saa yhtään seuraajaa harhaoppiporukkaasi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Armon alla ovat ne, jotka ovat tehneet parannuksen laittomuudesta uskossa Jeesukseen Kristukseen ja jotka ovat alkaneet noudattaa lakia uskonsa tähden."

HAHAHAHAAHAHAHAHAH!!! Eli sitten KUKAAN ei ole armon alla! Kukaan ei noudata lakia!

Minä kopioin sinulle maallikkosaarnaaja Mauno Mattilalle annetun selityksen, johon taisi epähuomioissa jäädä yksi Maunolle henk. kohtaisesti annettu lause. Kyse ei ollut mistään profetoinnista vaan tässä aloituksessa annetusta selityksestä:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18079386/mauno-mattila-ei-tajua-kuka-on-lain-alla

Sinä naurat kaikille asioille kuin piru. Näyttää siltä, ettei sinua edes kiinnosta se, mitä Raamatussa oikeasti lukee. "Lain alla" on juutalainen sanonta, joka ei viittaa lain noudattajiin.

Lain alla ovat lain rikkoja, koska lain rikkojien päälle putoaa laissa mainitut kiroukset. Lain noudattajien päälle ei putoa koskaan mikään kirous, mutta laittomuuden tekijöiden päälle putoaa kiroukset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

". Siteerasin jopa sinulle ao. kohdat UT:sta, "

Et sitaarannut sellaista kohtaa joka asettaisi kasteella antamiasi vaatimiuksia.

Tuokaan kohta ei väitä että pienta lasta ei voisi kastaa koska tämä ei kykene tunnustamaan uskoaan

>>>>". Siteerasin jopa sinulle ao. kohdat UT:sta, "
        Et sitaarannut sellaista kohtaa joka asettaisi kasteella antamiasi vaatimiuksia. Tuokaan kohta ei väitä että pienta lasta ei voisi kastaa koska tämä ei kykene tunnustamaan uskoaan<<<

Sinä tulkitse Raamattua täysin mielivaltaisesti.

Tässä kohtaa asetetaan kasteen antamiselle ehto, että kastettavan on ensin tunnustettava uskonsa Jumalan Poikaan. Koska sylilapset eivät sellaista kykene tekemää, heitä ei saa kastaa. Koko kasteen idea menee romukoppaan, jos pieniä lapsia kastetaan ilman uskoa ja omaa pyyntöä kasteen saamiseksi.

Luterilainen lapsikaste on täysin kelvoton. Se ei ole edes mikään kaste, koska lapset eivät ole olleet uskossa eivätkä itse edes pyytäneet kastetta itselleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>>HAHAHAHAHAHAHAAH!! Taas niin typerää tekstiä ja Raamatun kohtien väärinymmärrystä kuin olla ja voi! Luterilaisuus on kristinuskoa ja jokainen Kristukseen turvaava pelastuu, joten sinun säälittävä ulinasi ei auta yhtään. Mene muualle vinkumaan tuskaasi, lain alla oleva sontakasa!<<<<

Sinä naurat kuin piru kaikille tosiasioille. Näyttää siltä, ettei sinulla ole edes tarkoitus ymmärtää näitä asioita, vaan ainoastaan heittää kapuloita rattaisiin.

Luterilaiset eivät turvaudu Kristukseen, koska he eivät Kristuksen käskyjä noudata. Luterilaisuus ei ole kristinuskoa vaan sen valhejäljitelmä, minkä kautta ei voi kukaan pelastua. Sinä se tässä olet lain alla.

2 Kor 11:3 Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen.
        4 Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Kukaan ei noudata lakia!<<<

Olet väärässä.

Mm. Paavali ja Johannes Kastajan vanhemmat kerrotaan noudattaneen lakia.

Luuk 1:5 Herodeksen, Juudean kuninkaan, aikana eli pappi Sakarias, joka kuului Abian pappisosastoon. Hänen vaimonsa Elisabet oli hänkin Aaronin jälkeläisiä. Herodes:
        6 He olivat kumpikin Jumalan silmissä hurskaita ja elivät nuhteettomasti kaikkien Herran käskyjen ja säädösten mukaan.

Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä kopioin sinulle maallikkosaarnaaja Mauno Mattilalle annetun selityksen, johon taisi epähuomioissa jäädä yksi Maunolle henk. kohtaisesti annettu lause. Kyse ei ollut mistään profetoinnista vaan tässä aloituksessa annetusta selityksestä:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18079386/mauno-mattila-ei-tajua-kuka-on-lain-alla

Sinä naurat kaikille asioille kuin piru. Näyttää siltä, ettei sinua edes kiinnosta se, mitä Raamatussa oikeasti lukee. "Lain alla" on juutalainen sanonta, joka ei viittaa lain noudattajiin.

Lain alla ovat lain rikkoja, koska lain rikkojien päälle putoaa laissa mainitut kiroukset. Lain noudattajien päälle ei putoa koskaan mikään kirous, mutta laittomuuden tekijöiden päälle putoaa kiroukset.

Sinä olet lain alla etkä pelastu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>>". Siteerasin jopa sinulle ao. kohdat UT:sta, "
        Et sitaarannut sellaista kohtaa joka asettaisi kasteella antamiasi vaatimiuksia. Tuokaan kohta ei väitä että pienta lasta ei voisi kastaa koska tämä ei kykene tunnustamaan uskoaan<<<

Sinä tulkitse Raamattua täysin mielivaltaisesti.

Tässä kohtaa asetetaan kasteen antamiselle ehto, että kastettavan on ensin tunnustettava uskonsa Jumalan Poikaan. Koska sylilapset eivät sellaista kykene tekemää, heitä ei saa kastaa. Koko kasteen idea menee romukoppaan, jos pieniä lapsia kastetaan ilman uskoa ja omaa pyyntöä kasteen saamiseksi.

Luterilainen lapsikaste on täysin kelvoton. Se ei ole edes mikään kaste, koska lapset eivät ole olleet uskossa eivätkä itse edes pyytäneet kastetta itselleen.

Tuossa ei ole , mitään ehtoja eikä tuota kohtaa voi käyttää lasten kastamisen kieltämiseen. Kyseistä jaetta ei edes ole alkuperäisessä tekstissä

Usko ei tee kastetta kasteeksi joten lapsikaste on täysin pätevä kaste

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>>HAHAHAHAHAHAHAAH!! Taas niin typerää tekstiä ja Raamatun kohtien väärinymmärrystä kuin olla ja voi! Luterilaisuus on kristinuskoa ja jokainen Kristukseen turvaava pelastuu, joten sinun säälittävä ulinasi ei auta yhtään. Mene muualle vinkumaan tuskaasi, lain alla oleva sontakasa!<<<<

Sinä naurat kuin piru kaikille tosiasioille. Näyttää siltä, ettei sinulla ole edes tarkoitus ymmärtää näitä asioita, vaan ainoastaan heittää kapuloita rattaisiin.

Luterilaiset eivät turvaudu Kristukseen, koska he eivät Kristuksen käskyjä noudata. Luterilaisuus ei ole kristinuskoa vaan sen valhejäljitelmä, minkä kautta ei voi kukaan pelastua. Sinä se tässä olet lain alla.

2 Kor 11:3 Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen.
        4 Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte.

Nauran typerille selityksillesi jota ei taida kukaan uskoa

Luterilaiset turvaavat Kristukseen eivätkä omaan kuuluisuuteen kuten sinä teet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Kukaan ei noudata lakia!<<<

Olet väärässä.

Mm. Paavali ja Johannes Kastajan vanhemmat kerrotaan noudattaneen lakia.

Luuk 1:5 Herodeksen, Juudean kuninkaan, aikana eli pappi Sakarias, joka kuului Abian pappisosastoon. Hänen vaimonsa Elisabet oli hänkin Aaronin jälkeläisiä. Herodes:
        6 He olivat kumpikin Jumalan silmissä hurskaita ja elivät nuhteettomasti kaikkien Herran käskyjen ja säädösten mukaan.

Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

Jaa, eli ainoat pelastuvat ovat Paavali ja Johanneksen äiti 😂😂🐣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet lain alla etkä pelastu

Näyttää siltä, ettet edes halunnut perehtyä, mitä juutalainen sanonta lain alla tarkoittaa. Se ei viittaa lain noudattajiin vaan niihin lain rikkojiin, joiden päälle lain kiroukset putoavat. Sinä olet lain vastustaja ja siten lain alla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa ei ole , mitään ehtoja eikä tuota kohtaa voi käyttää lasten kastamisen kieltämiseen. Kyseistä jaetta ei edes ole alkuperäisessä tekstissä

Usko ei tee kastetta kasteeksi joten lapsikaste on täysin pätevä kaste

Olet väärässä. Teksti on alkuperäinen. Jae 8:37 vastaa edellä olevassa jakeessa esitettyyn kysymykseen, mitä ei voi jättää pois. Apostolien teoista on löytynyt myös uusia vanhoja käsikirjoituksia, joista varmasti tiedämme, että siinä on ollut jae Ap.t 8:37, jossa asetetaan kasteen antamisen ehdoksi uskontuunustus. Koska sylilapset eivät uskoa pysty tunnustamaan, heitä ei saa kastaa.

Huomaan, ettet ole mitenkään vilpitön. Tulit tänne vain heittämään kapuloita rattaisiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sinä sieltä taivaasta luulet löytäväsi. Katson kun joka uskonnossa on eri lupaukset ja uskomukset.

• Anonyymi

Silloin kun siellä tarjoillaan kahvia ja pullaa. Vielä ei ole tärpännyt.

• Anonyymi

Eivät sapatistit juuri sen tähden herjaa luterilaisuutta siitä että eivät pidä käskyjä, kun Luther on heille pyhimys vastustaessaan katolista kirkkoa, joka on heidän mielestään hävittänyt sapatin, vaikka sitä ei koskaan siinä edes ole ollutkaan eikä alkuseurakunnassa. Se on ollut vain juutalaisuudessa.

Luterilaisilla ei ole sapattia, mutta sapatistit hyväksyvät sen kun Luther kuitenkin herjasi katolista kirkkoa ja saa niin synninpäästön.

• Anonyymi

Muutamat häät ja hautajaiset on olleet kirkollisia toimituksia. Silloin olen käynyt. Hienoja paikkoja.

• Anonyymi

Löydän kirkon penkissä yhteisöllisyyden tunteen, kuulun joukkoon. Kuulun toki moneen muuhunkin joukkoon sekä töissä että vapaa-aikana, mutta seurakunta on yksi tärkeä niistä joukoista. Tykkään urkumusiikista, yhdessä lauletuista virsistä ja luetuista rukouksista varsinkin niistä jotka luetaan yhteen ääneen. Valitsen kirkon jossa ehtoollinen saadaan yhteisesti alttarin äärelle polvistuneena. Kirkonmenon jälkeen on sydämessä levollinen olo pitkän aikaa. Kirkossa ikäänkuin latautuu arjen kiireistä.
      Kovin usein en kirkoissa käy, koska nautin myös suunnattomasti televisiojumalanpalveluksesta, jota kuuntelen hartaudella ihan yksin. Aika hyvin pääsen yhteisötunnelmaan siinäkin, kun veisaan sydämeni pohjasta mukana.

• Kiitokset mielenkiintoisesta vastauksesta! Jumalan siunaamia kirkkohetkiä Sinulle! :)

• Anonyymi

Kristinusko ei ole viihdettä vaan pyhitystä Herrassa Jeesuksessa. Luterilaisuudesta puuttuu kokonaan pyhitys, koska kirkko ei Kristuksen käskyjä noudata. Kukaan luterilainen ei voi pelastua, koska luterilaisuus on saarnaamista korvasyyhyyn ja laittomuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristinusko ei ole viihdettä vaan pyhitystä Herrassa Jeesuksessa. Luterilaisuudesta puuttuu kokonaan pyhitys, koska kirkko ei Kristuksen käskyjä noudata. Kukaan luterilainen ei voi pelastua, koska luterilaisuus on saarnaamista korvasyyhyyn ja laittomuutta.

Onneksi jokainen luterilainen uskova voi pelastua koska Jeesus niin lupasi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi jokainen luterilainen uskova voi pelastua koska Jeesus niin lupasi

Jeesus ei ole luvannut mitään pelastusta luterilaisille. Luterilaisuus ei ole edes kristinuskoa, vaan saarnaamista korvasyyhyyn ja laittomuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei ole luvannut mitään pelastusta luterilaisille. Luterilaisuus ei ole edes kristinuskoa, vaan saarnaamista korvasyyhyyn ja laittomuutta.

Kyllä Jeesus on luvannut pelastuksen KAIKILLE jotka hänen uskovat.
        Sinun säälittävä ulinasi ei muuta asiaa miksikään. Luterilaisuus on kristinuskoa, toisin kuin sinun vikinäsi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun säälittävä ulinasi ei muuta asiaa miksikään. Luterilaisuus on kristinuskoa, toisin kuin sinun vikinäsi

Joten lopeta tuo säälittävä vikina, typerä uudestikastaja!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiset eivät usko Jeesusta.

Jaakobin kirjeen mukaan sellainen "usko" on mitätöntä, joka ei näy käskyjen tottelemisena. Kirje Titukselle kertoo, että monet kristityt kieltävät Kristuksen syntisillä teoillaan, kuten luterilaiset tekevät.

Luterilaisuus on uskonto, joka ei ole kristinuskoa. Luterilaisilla ei ole Jumalalle kelpaavaa uskoa, koska he eivät käskyjä noudata.

Luuk 16:29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.'
        30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.'
        31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

Jaak 2:26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joten lopeta tuo säälittävä vikina, typerä uudestikastaja!

Raamatussa ei ole missään kieltoa kastaa uudesti. Paavalikin kastoi uudesti.

Ap.t 19:3 "Millä kasteella teidät sitten on kastettu?" kysyi Paavali. He vastasivat: "Johanneksen kasteella."
        4 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen."
        5 Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki luterilaiset eivät ole samanlaisia. Liberaaliteologia on se, joka eksyttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiset eivät usko Jeesusta.

Jaakobin kirjeen mukaan sellainen "usko" on mitätöntä, joka ei näy käskyjen tottelemisena. Kirje Titukselle kertoo, että monet kristityt kieltävät Kristuksen syntisillä teoillaan, kuten luterilaiset tekevät.

Luterilaisuus on uskonto, joka ei ole kristinuskoa. Luterilaisilla ei ole Jumalalle kelpaavaa uskoa, koska he eivät käskyjä noudata.

Luuk 16:29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.'
        30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.'
        31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

Jaak 2:26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

Luterilaiet uskovat Jeesusta mutta sinä et usko.

Luterilaisuus on kristinuskoa vaikka kuinka kinuat vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa ei ole missään kieltoa kastaa uudesti. Paavalikin kastoi uudesti.

Ap.t 19:3 "Millä kasteella teidät sitten on kastettu?" kysyi Paavali. He vastasivat: "Johanneksen kasteella."
        4 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen."
        5 Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen,

Paavali ei kastanut ketään uudesti. Uudestikastamisella tarkoitetaan kerran Kristukseen kastetun kastamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali ei kastanut ketään uudesti. Uudestikastamisella tarkoitetaan kerran Kristukseen kastetun kastamista.

Raamatussa ei ole mitään kieltoa kastaa uudesti. Sen takia Paavali myös kastoi uudesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa ei ole mitään kieltoa kastaa uudesti. Sen takia Paavali myös kastoi uudesti.

Paavali ei kastanut heitä uudestaan. He olivat mastamattomia

• Anonyymi

Miksi kävisin kun en käynyt raveissa tai keilahallillakaan. Minä mikään huoltomies ole. Jälkimmäisessä olisi sentään ihan kivaa.

• Kysymys kuuluu että miksi minun pitäisi käydä kirkossa? On paljon parempaakin tekemistä kun käydä kuuntelemassa jonnin joutavia tylsiä saarnoja..

• Anonyymi

Ei sinun täydy voit olla menemättäkin.

• Mistänäitäoikeintulee: "Kysymys kuuluu että miksi minun pitäisi käydä kirkossa? On paljon parempaakin tekemistä kun käydä kuuntelemassa jonnin joutavia tylsiä saarnoja."

Kysymys kuuluu - miksi käyt kirkossa tai et käy - ei miksi sinun pitäisi käydä kirkossa. Tylsät saarna ovat siis syy miksi et käy? Minusta ne eivät ole tylsiä. Ilman uskoa ei minuunkaan luterilainen kirkko niin vetoisi. Sama syy, että KD-puolueni ei viehättäisi ollenkaan, jos en uskoisi Jumalaan. Olen luterilaisen kirkon jäsen yksin uskosta ja yksin armosta pääsen Taivaseen olipahan sitten kirkon jäsen tai en.

Tänään kävin Joensuussa koripallomatsissa. Joensuulainen Kataja voitti 24 pisteellä Nokian. Tunsin riemua kotijoukkueen voittaessa maanantaina, mutta edellisenä päivänä luterilaisen kirkon ehtoollisella koin enemmän. Lisäksi tapasin kirkossa edellisenä päivänä tuttuja niin kuin edellisellä viikolla. Sekin oli enemmän kuin koripallomatsissa, jossa tapasin lähinnä tutuista yhden joensuulaisen entisen kirkkoherran, joka oli säveltänyt "Kirkossa" biisin. Siinä sanoissa sanotaan, että hyvin pitkään saarnaa kesti - Isä minä tahtoisin kotiin. Monelle varmaan tuttu, mutta laitan sen tähän tube-linkinä.

https://www.youtube.com/watch?v=L-luhaadPNw

• Anonyymi

Mistänäitäoikeintulee: "Kysymys kuuluu että miksi minun pitäisi käydä kirkossa? On paljon parempaakin tekemistä kun käydä kuuntelemassa jonnin joutavia tylsiä saarnoja."

Kysymys kuuluu - miksi käyt kirkossa tai et käy - ei miksi sinun pitäisi käydä kirkossa. Tylsät saarna ovat siis syy miksi et käy? Minusta ne eivät ole tylsiä. Ilman uskoa ei minuunkaan luterilainen kirkko niin vetoisi. Sama syy, että KD-puolueni ei viehättäisi ollenkaan, jos en uskoisi Jumalaan. Olen luterilaisen kirkon jäsen yksin uskosta ja yksin armosta pääsen Taivaseen olipahan sitten kirkon jäsen tai en.

Tänään kävin Joensuussa koripallomatsissa. Joensuulainen Kataja voitti 24 pisteellä Nokian. Tunsin riemua kotijoukkueen voittaessa maanantaina, mutta edellisenä päivänä luterilaisen kirkon ehtoollisella koin enemmän. Lisäksi tapasin kirkossa edellisenä päivänä tuttuja niin kuin edellisellä viikolla. Sekin oli enemmän kuin koripallomatsissa, jossa tapasin lähinnä tutuista yhden joensuulaisen entisen kirkkoherran, joka oli säveltänyt "Kirkossa" biisin. Siinä sanoissa sanotaan, että hyvin pitkään saarnaa kesti - Isä minä tahtoisin kotiin. Monelle varmaan tuttu, mutta laitan sen tähän tube-linkinä.

https://www.youtube.com/watch?v=L-luhaadPNw

>>>Olen luterilaisen kirkon jäsen yksin uskosta ja yksin armosta pääsen Taivaseen olipahan sitten kirkon jäsen tai en.<<<

Sinä et pääse taivaaseen luterilaisuuden kautta.

Martti Lutherin oppi yksin uskosta ja yksin armosta on Raamatun vastainen. Luther huomasi asian ja yritti runnoa oppinsa läpi niin, että vaati Raamatusta poistettavaksi ne kirjat, jotka olivat hänen harhaoppinsa esteenä.

Tässä on muutama jae, joka kumoaa Lutherin opin yksin armosta ja myös osoittaa, ettei kukaan laittomuuteen perustuvassa luterilaisuudessa oleva pelastu.

22 Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi.
        23 Ja niin täyttyi Raamatun sana: "Abraham uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi", ja hän sai nimen Jumalan ystävä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Olen luterilaisen kirkon jäsen yksin uskosta ja yksin armosta pääsen Taivaseen olipahan sitten kirkon jäsen tai en.<<<

Sinä et pääse taivaaseen luterilaisuuden kautta.

Martti Lutherin oppi yksin uskosta ja yksin armosta on Raamatun vastainen. Luther huomasi asian ja yritti runnoa oppinsa läpi niin, että vaati Raamatusta poistettavaksi ne kirjat, jotka olivat hänen harhaoppinsa esteenä.

Tässä on muutama jae, joka kumoaa Lutherin opin yksin armosta ja myös osoittaa, ettei kukaan laittomuuteen perustuvassa luterilaisuudessa oleva pelastu.

22 Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi.
        23 Ja niin täyttyi Raamatun sana: "Abraham uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi", ja hän sai nimen Jumalan ystävä.

En luterilaisuuden kautta vaan Jeesuksen kautta

Yksin uskosta on täysin Raamtun mukainen. Jokainen Jeesuksen oma pelastuu, oli luterilainen tai ei

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En luterilaisuuden kautta vaan Jeesuksen kautta

Yksin uskosta on täysin Raamtun mukainen. Jokainen Jeesuksen oma pelastuu, oli luterilainen tai ei

Yksikään luterilainen ei ole Jeesuksen oma, koska luterilaiset eivät noudata uskollisesti Jeesuksen käskyjä. Luterilaisilla ei ole kenelläkään uskoa siis uskollisuutta, koska he eivät käskyjä noudata, sillä luterilaisuus on laittomuuden oppi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksikään luterilainen ei ole Jeesuksen oma, koska luterilaiset eivät noudata uskollisesti Jeesuksen käskyjä. Luterilaisilla ei ole kenelläkään uskoa siis uskollisuutta, koska he eivät käskyjä noudata, sillä luterilaisuus on laittomuuden oppi.

Moni luterilainen on Jeesuksen oma ja hänen armossaan pelastuvat. Teoilla ei kukaan pelastu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moni luterilainen on Jeesuksen oma ja hänen armossaan pelastuvat. Teoilla ei kukaan pelastu

Yksikään luterilainen ei ole Jeesuksen oma, koska luterilaiset eivät käskyjä noudata. Sinä hoet luterilaista iskulausetta, ettei teoilla pelastu. Niin armosta kaikki pelastuvat, mutta Jeesus ei anna armoa, jos ei ole TEKOJA. Evankeliumin mukaan kellään ei ole uskoa, jolla ei ole lain tekoja. Luterilaiset eivät siis ole uskossa eikä armon alla, koska he karttavat tekoja.

Jaak 2:17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
        18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
        19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat.
        20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

• Anonyymi

On ihan hyvä syy olla käymättä kirkossa jos viihtyy paremmin omasta mielestään tärkeämpien asioiden parissa tai vaikka raveissa tai pitää kirkon sanomaa jonnin joutavana. Ei kirkossa käyminen ihmistä huonommaksi tai paremmaksi tee.
      Aloittajan kysymys on aito. Hyvä että vastataan, koska minuakin kiinnostaa.
      2024-04-22 07:11:21

• Anonyymi: "Ei kirkossa käyminen ihmistä huonommaksi tai paremmaksi tee.
        Aloittajan kysymys on aito. Hyvä että vastataan, koska minuakin kiinnostaa."

Joo kysymys on aito, sillä jotenkin eilen sunnuntaina ihmetteli sitä - miksi joku käy kirkossa ja joku ei. Kirkossa oli tosi nuori äiti noin 3-vuotiaan tyttären kanssa. Jotenkin ihmetteli sitä, että miksi juuri hän oli kirkossa ja monet hänen ikäisensä eivät? Isoäitien ja isoisien keskellä vähän yli 20-vuotias äiti lapsineen herätti ihmetystä ja sai kysymään - miksi käyt kirkossa tai et käy?

• Anonyymi

Kun erosin kirkosta jo aikoja sitten,tuo roistopytinki on rosvonu ja alistanu ihmisiä iät ja ajat. Kenenkä selkänahasta nuo isot pytingit on rakennettu,tänä päivänäkään harvemmin nuin isoja julkisia pytinkejä rakennetaan.

• Anonyymi

Kerrankin oli ihan asiallinen ja hyvä aloitus. Keskustelukin pysyi palstan mittapuun mukaan melko pitkään asiallisena kunnes saapui herranvoidellut inttämään ja pilasivat koko ketjun. Harmi.

En ymmärrä miksei voi tehdä omaa inttämisketjua jos sitä kaipaa vaan pitää pilata asialliset ketjut. Kateusko se syy on ?

• Anonyymi

Siirryin Suomen ortodoksisen kirkon jäseneksi parikymmentä vuotta sitten, koska ortodoksisuus tavoittaa paremmin kristinuskon ytimen. Myös ortodoksiset pyhäköt ovat erittäin kauniita ja lämminhenkisiä, kuten myös ortodoksiset palvelukset.

Luterilaiset kirkot ovat muutamia vanhoja kirkkoja lukuunottamatta usein järkyttävän kalseita ja rumia. Tuntuu kuin istuisi virastotalossa tai jossain betonibunkkerissa.

En pidä myöskään siitä, että keskiluokkaiset luterilaiset papit saarnoissaan usein jaarittelevat yhdentekeväisyysksiä, jopa joskus sortuen suoranaiseen imelään lässytykseen. Ortodoksisessa kirkossa saarna on opetuspuhe, joka on harkittua puhetta.

• Anonyymi

Käyn kirkossa (ortodoksisessa) siksi että uskon Jumalaan. Koen ortodoksisen jumalanpalveluksen paikaksi, jossa voin rukoilla yhdessä seurakunnan kanssa.

Minulle tulee kirkossa käymisestä kotoinen ja levollinen olo. Tosin en käy kirkossa hirveän usein, vaan maksimissaan kerran kuussa, mutta rukoilen ikonien edessä kotona joka päivä.

• Anonyymi

Jumalan Sana ja muiden kristittyjen yhteys

• Anonyymi

Minä käyn kirkossa hiljentyäkseni Jumalan Sanan äärellä. Minua se hiljentyminen maailman ristiriitojen keskellä rauhoittaa.

• Anonyymi

Saarnoista uusia ajatuksia mieleen jos tylsistyttää.

• Anonyymi

Lahkolaisten temppeleissä järjestettävät ihmeparannusesitykset ja kaatamiset ovat hauskaa seurattavaa varsinkin kun ovat kunnon hurmostilassa.

• Anonyymi

Olen kuulunut aina luterilaiseen kirkkoon,en ole mikään himouskovainen. kastettu,ripille mennyt ja naimisiin siellä..ihan suvussa opittua. samoin opetin lapsilleni,mutta en pakottanut heille opetin että saa olla mikä uskontokunta tahtoo tai ei mikään ja..minkä sukupuolinen pari tahtoo. Kerroin myös ettei minua haudata kirkkomaalle,poltetaan ja heitetään mökkirannan edustalle meren vietäväksi mihin tuuli kuljettaa...

• Anonyymi

En käy kirkoissa enkä halua koska kirkot ovat etääntyneet Jumalan sanasta lähes kaikessa mitä siellä nykyään puuhataan. Avioliitto vihkimyksen rinnalle tullut vaihtoehtoinen avoliitto mallinnus joka on räikeästi ristiriidassa Jumalan tahdon ja moraalinormien kanssa. Kirkot siis hyväksyvät synnin harjoittamisen. Minä sanon silloin ei kiitos. Tässä vastaukseni kysymykseen miksi käyt/ en käy kirkoissa. Ja paljon muutakin voisi sanoa mutta täällä on herkkähipiäisiä kirkkouskovia jotka eivät kestä tai halua kuulla mitään negatiivista kirkoista. He eivät kestä nähdä reaaliaikaisesti tosi asioita äitikirkostaan, joka ei kykene antamaan ihmisille enään mitään hengellisesti arvokasta. Ei ihme että väki vähenee vuosivuodelta ka pian kirkoissa eivät veisaa muuta kuin pulut katon hirsiorseilla. Valitettavasti tämä on totuus.

• Anonyymi

Ja hän vastasi aloituksen aiheeseen.. joten mikä on oikein ongelmasi?
        Tuossa ei kyllä löytynyt sanaakaan homoista, vaan viitattiin osin kirkon suunnitelmista avioliittoon vihkimysten suhteen, kuten muutenkin pysymiseen omassa opissaan. Harhaoppisuus, Jumalan sanasta luopuminen ovat hyviä syitä olla käymättä kirkossa.
        Voisit lukea aloitukset ja toisten viestit huolellisemmin ajatuksen kanssa, ellei ole tarkoituksenasi vastailla asiattomasti muille.

• Anonyymi

niinhän sä luulet

• Ei ole tullut pitkään aikaan käytyä kirkossa internetin vuoksi. Sieltä kun saa nykyisin kaiken helpommin. Mitenkähän käy paperille painetuille lehdille tai kirjoille? Internet vaikuttaa muuhunkin kauppaan. Kirkossa ei tarvitse käydä kuten ei tarvitse käydä myymälässäkään.

• Anonyymi

Kirkosta en tiedä, mutta kun menee muiden uskovien joukkoon konkreettisesti, oli heitä sitten kirkossa tai missä vain koolla, niin silloin myös Jumala toimii voimallisemmin, kun Hänen kansansa on yhdessä. Samaa Hengen kosketusta ei koe netin äärellä yksin. Ensimmäisenä helluntainakin Pyhä Henki vuodatettiin, kun opetuslapset olivat yhdessä koolla.

• Anonyymi

Eri seurakuntien jumalanpalveluksia voi seurata helposti verkon kautta,
        mutta yhteys muihin seurakuntalaisiin ja ehtoollinen puuttuu.

• Anonyymi

Käyn yleensä vapaissa suunnissa ja kirkossa ainoastaan sanan ja rukouksen illoissa, joihin kutsutaan puhujavieraita. Valitettavasti siinä ohessa aina joutuu kuuntelemaan myös hieman hapatusta, mutta pääosin tilaisuudet ovat hyviä. Ja on sitä väärää vapaissa suunnissakin. Kirkon Jumalanpalveluksissa en yleensä käy, koska ne ovat niin mollivoittoista rituaalia ja kaapunäytelmää, etten jaksa sellaista. Ja pöntössä saarnaa usein joku liberalismiin ym. eksynyt pappi.

• Anonyymi

Käyn joskus konsertissa. Muuten en tunne tarvetta.

• Anonyymi

Ei internetin välityksellä oikein välity se oikea tunnelma vaikka kaiken näkee samalla tavalla kuin paikan päällä ja lähes kaikki lähettävät tilaisuudet nettiin.

Ei ihmisten kaatuilu, kojootin ulvonta eikä käsittämätön mökellys kuulosta netin kautta samalta kuin mitä livenä. Eikä varsinkaan osallistuminen siihen. Aika valju kokemus se on yksin kotona ulvoa kuin kiimainen kojootti.

Tietenkin aluksi voi netistä katsoa mallia miten kojootit ulvoo ettei herätä kummastusta että mikä ihmeen ääni se tuo on, vaan kajauttaa ilmoille aivan aidon kojootin kiimaisen ulvonnan. Siinä mielessä nettilähetykset ovat aivan paikallaan, että niistä näkee sen mitä oikein toimitaan.

Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4443
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3055
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      46
      2938
    4. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2743
    5. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      341
      2685
    6. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2635
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      2319
    8. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2075
    9. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      5
      1911
    10. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1703
    Aihe