Olihan hyvä juttu.

Anonyymi-ap

Finlexiassa luki näin :
37 §

Kuntastrategia
Kunnassa on oltava kuntastrategia, jossa valtuusto päättää kunnan toiminnan ja talouden pitkän aikavälin tavoitteista. Kuntastrategiassa tulee ottaa huomioon:

1) kunnan asukkaiden hyvinvoinnin edistäminen;

2) palvelujen järjestäminen ja tuottaminen;

3) kunnan tehtäviä koskevissa laeissa säädetyt palvelutavoitteet;

4) omistajapolitiikka;

5) henkilöstöpolitiikka;

6) kunnan asukkaiden osallistumis- ja vaikuttamismahdollisuudet;

7) elinympäristön ja alueen elinvoiman kehittäminen.

Kuntastrategian tulee perustua arvioon kunnan nykytilanteesta sekä tulevista toimintaympäristön muutoksista ja niiden vaikutuksista kunnan tehtävien toteuttamiseen. Kuntastrategiassa tulee määritellä myös sen toteutumisen arviointi ja seuranta.

Kuntastrategian ottamisesta huomioon kunnan talousarvion ja -suunnitelman laatimisessa säädetään 110 §:ssä. Kuntastrategia tarkistetaan vähintään kerran valtuuston toimikaudessa.


Onneksi on se vanha asia vuodelta 2015 jota yritän hoitaa, mutta pitää niitä FAKTOJA hakea.
Posiitivista on se, että olen ALKUPERÄISIÄ INARIN KUNTALAISIA sekä ns ALIKOULUTETTUJA!

18

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍

      Hej ❤️ Mukava kokous aikuisille - https://nu4.fun/?/fi018376418hi

      🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    • Anonyymi

      Onneksi olen konkurssiin ajautunut ja alkuperäisiä kuntalaisia, koska muualta muuttaminen on VAPAEHTOISTA.

      Julkisenpuolen terveys- sekä turvallisuusalan työntekijät on ainoat pakolliset jotka kuuluu kunnassa olla.

      Luin niin edes KUNNANJOHTAJAN virka ei ole pakollinen.

      Aika rohkeasti olen toiminut, kun olen vielä Utsjoen kuntalaisten tueksi mennyt itseni laittamaan.

      Olen vielä luottamuksella antanut lapsen Enontekiön kuntaan edunvalvontaan, mutta olen toiminut oikein koska ÄITINÄ minä olen toimimassa ja en vois toimia kaikkien edun mukaan jos olisin oman lapsen huoltaja, koska toimisin etuja vastaan!

      Ohan tuo mukava tietää, että muissa kunnissa sekä kaupungeissa on PERINTEISTI TAPANA PILATA KOKONAISEN KUNNAN SEKÄ KAUPUNGIN MAINEET!

      En minä ole tätä tehnyt vaan toiset tämän on saaneet ihan itse aikaan, mutta koko YLÄ-LAPPI ja ei tarvi ikinä JÄÄDÄ ELÄKKEELLE koska SAAPPAAT JALASSA HAUTAAN!

      Pääministeri Sanna Marin sanoi ” Toivon että vanhoja asioita käsitellään otetaan uudelleen käsittelyyn.”
      Minähän kyllä tuota yritän noudattaan, koska vanhoissa asioissa pyörii RAHAA kun osaa vain käyttää PÄÄTÄÄN!

      • Anonyymi

        Jos asetelma näin muuttuu niin KESSI kyllä lähtee KAATOON ja minä voin sanoa vuorostani : KESSI KAATUU NYT JA TÄÄLLÄ EI SOVITA MUUSTA, KUIN PUU KAUPOISTA!

        Kessiin kaatoo lähtee kuka vaan, koska tuo on kiistelty alue ja HYVÄÄ KÄYTTÖ KELPOISTA PUUTA PITÄÄ MUUTAMAN PORON OMISTAJAN LAHOTTAA METSÄÄN PYSTYYN!

        Ei Aikion Leon poistaminen SAKÄ:stä vaikuta mihinkään, koska hän on jo siellä!
        En ole hänen kanssa tekemissä, mutta soitti aikoinaan mulle ja haukku alimpaan helvettiin, kun oli metsä taistelu Ivalossa aikoinaan.
        Minä asuin Espoossa ja olin netissä allekirjoittanut vetoomuksen ja laittanut meidän yhteisen tytön nimen sinne myös!

        Aikio huusi mulle, että: 4 vuotiaan lapsen nimen olet laittanut listalle ja ei se edes ymmärrä tuollaista asioista!
        Huusin takasin : Kysyin tytöltä, että kumpi hänelle on tärkeämpää se meillä on joka päivä ruokaa tai se että isäs porot saa ruokaa!? Tyttö vastas, että meidän ruoka on tärkeämpää mitä isin porojen!
        Me käytiin mummolassa ja ukki oli sahalla töissä joten ukin tilit oli myös meille tärkeitä!
        Minkä takia meidän piti ajatella poromies isää joka ei edes maksanut elatusmaksuja ja poron lihat piti ostaa häneltä!

        Käyn ostamassa Culinarista jos poronlihaa tekee mieli, mutta syön kyllä LOHTA ja MERI-AHVENIA mielummin kuin POROA!

        Meri-ahven on KAUNIS KALA ja se on KULTAINEN KALA!
        Meidän perhe vihaa minua, koska HE EI VOI SYÖDÄ RUOKAA joka katsoo silmiin.
        Minä kyllä pystyn ja ei tuota ongelmia!

        Sain syödä rapuja yksin kilon, kun valmistin perheelle rapu aterian ja katoin pöydän niin pääsivät syömään.
        Kaikki sano : Kauniisti olet kattanut pöydän, mutta EN VOI SYÖDÄ NOITA RAPUJA!
        Minä sanoin : Nämähän suloisesti katsoo sekä viestii syö minut!

        Lopulta sanoin : Ei tarvi syödä koska minä kyllä saatan syödä!

        Tulin MERI-AHVENIEN kanssa viime kesänä kotia.
        Norjasta olin käynyt ITSE OSTAMASSA Juhannus kalat.
        Lohta mentiin ostamaan, mutta muuten mieleni ja kysyin onko meri-ahvenia.
        En tienny mikä oli norjaksi mutta käänsin suomesta suoraan ruotsiksi niin kalastaja sano mulle, että mikä se kala on Norjaksi.
        Sain tuoretta kalaa ja minä tulin kotia niin isä kysy : Toitko lohta?
        Vastasin : En tuonut vaan toin kylmäsavustettua Inarin taimenta ja meri-ahventa niin voidaan savustaa perinteiset Juhannus kalat.

        Esittelin vanhemmille KAUNIITA KALOJA!
        Isä sano, kun laitoin ahvenia niin päästään savustaan : Otat ne päät pois!
        Otin ja sanoin : En kyllä viitti laittaa Juhannus ateriaa vaan syödään leipää ja kalaa!

        Minä olin suunnitellut, että kalat savustetaan päiden kanssa ja nostan kalan keskelle sekä teen salaatista koristeet ympärille niin meillä on hieno Juhannus ateria jonka kuvaan sekä laitan kuvan IG:seen!
        Perheeni pilas kaiken…
        Kerta ei saanut päitä laittaa niin en laittanut mitään muutakaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos asetelma näin muuttuu niin KESSI kyllä lähtee KAATOON ja minä voin sanoa vuorostani : KESSI KAATUU NYT JA TÄÄLLÄ EI SOVITA MUUSTA, KUIN PUU KAUPOISTA!

        Kessiin kaatoo lähtee kuka vaan, koska tuo on kiistelty alue ja HYVÄÄ KÄYTTÖ KELPOISTA PUUTA PITÄÄ MUUTAMAN PORON OMISTAJAN LAHOTTAA METSÄÄN PYSTYYN!

        Ei Aikion Leon poistaminen SAKÄ:stä vaikuta mihinkään, koska hän on jo siellä!
        En ole hänen kanssa tekemissä, mutta soitti aikoinaan mulle ja haukku alimpaan helvettiin, kun oli metsä taistelu Ivalossa aikoinaan.
        Minä asuin Espoossa ja olin netissä allekirjoittanut vetoomuksen ja laittanut meidän yhteisen tytön nimen sinne myös!

        Aikio huusi mulle, että: 4 vuotiaan lapsen nimen olet laittanut listalle ja ei se edes ymmärrä tuollaista asioista!
        Huusin takasin : Kysyin tytöltä, että kumpi hänelle on tärkeämpää se meillä on joka päivä ruokaa tai se että isäs porot saa ruokaa!? Tyttö vastas, että meidän ruoka on tärkeämpää mitä isin porojen!
        Me käytiin mummolassa ja ukki oli sahalla töissä joten ukin tilit oli myös meille tärkeitä!
        Minkä takia meidän piti ajatella poromies isää joka ei edes maksanut elatusmaksuja ja poron lihat piti ostaa häneltä!

        Käyn ostamassa Culinarista jos poronlihaa tekee mieli, mutta syön kyllä LOHTA ja MERI-AHVENIA mielummin kuin POROA!

        Meri-ahven on KAUNIS KALA ja se on KULTAINEN KALA!
        Meidän perhe vihaa minua, koska HE EI VOI SYÖDÄ RUOKAA joka katsoo silmiin.
        Minä kyllä pystyn ja ei tuota ongelmia!

        Sain syödä rapuja yksin kilon, kun valmistin perheelle rapu aterian ja katoin pöydän niin pääsivät syömään.
        Kaikki sano : Kauniisti olet kattanut pöydän, mutta EN VOI SYÖDÄ NOITA RAPUJA!
        Minä sanoin : Nämähän suloisesti katsoo sekä viestii syö minut!

        Lopulta sanoin : Ei tarvi syödä koska minä kyllä saatan syödä!

        Tulin MERI-AHVENIEN kanssa viime kesänä kotia.
        Norjasta olin käynyt ITSE OSTAMASSA Juhannus kalat.
        Lohta mentiin ostamaan, mutta muuten mieleni ja kysyin onko meri-ahvenia.
        En tienny mikä oli norjaksi mutta käänsin suomesta suoraan ruotsiksi niin kalastaja sano mulle, että mikä se kala on Norjaksi.
        Sain tuoretta kalaa ja minä tulin kotia niin isä kysy : Toitko lohta?
        Vastasin : En tuonut vaan toin kylmäsavustettua Inarin taimenta ja meri-ahventa niin voidaan savustaa perinteiset Juhannus kalat.

        Esittelin vanhemmille KAUNIITA KALOJA!
        Isä sano, kun laitoin ahvenia niin päästään savustaan : Otat ne päät pois!
        Otin ja sanoin : En kyllä viitti laittaa Juhannus ateriaa vaan syödään leipää ja kalaa!

        Minä olin suunnitellut, että kalat savustetaan päiden kanssa ja nostan kalan keskelle sekä teen salaatista koristeet ympärille niin meillä on hieno Juhannus ateria jonka kuvaan sekä laitan kuvan IG:seen!
        Perheeni pilas kaiken…
        Kerta ei saanut päitä laittaa niin en laittanut mitään muutakaan!

        Meri-ahvenen ruodot olivat vielä heittäneet KOMPOSTIIN, kun minä olin nukkumassa!

        Nousin kahville sekä kysyin : Mihinhän vittuun ne ruodot on kadonneet?
        Vastaus oli : Heitettiin kompostiin.
        Sanoin : Vai niin heititte ja minä olin kattonut, että kerrankin kala jonka ruodotkin vois käyttää hyödyksi niin täällä heitetään KOMPOSTIIN ruodot joita voi käyttää!

        Kaunis kala oli ruotoja myöden kaunis minun silmissä, mutta Kaunis Meri-ahven myös liittyy minun PERINTEISEEN KULTTUURI sekä ALKUPERÄÄNI!
        Kyllä meillä on syöty muutakin KALAA eikä vain TURSKAA niin, kuin Petsamolaiset väittää!
        Me Ruijan suomalaiset syötiin Petsamossa Meri-ahvenia, lohta, Ruijan pallasta, silliä, rapuja sekä muita kaloja!
        Turskaa SYÖTIIN, kun MUUTA KALAA EI SAATU ja kyllähän silläkin nälkää saatiin siirrettyä joksikin aikaa!

        Minä en OLE TURHAN TAKIA KALATEHTAALLA KÄYNYT AIKOINAAN TÖISSÄ!
        Tuo on Ruijan suomalaisten kulttuuriin sekä perinteeseen liittyvä ELINKEINO!
        Liinahamarissa on ollut kalatehdas, mutta ei meidän suvusta ole muut olleet kalatehtaalla töissä kuin minä ja äitini!

        Ei oikein toimi yhdenvertaisuudet, koska me ollaan erillaisia.
        Äidillä oli D-kortti eli sai ajaa bussia, mutta hän luopui kortista kun minä kävin vanhemman panostajan koulutuksen josta olisin saanut D-luokan räjäytysluvat, mutta en ole koskaan hakenut vaikka Rakennus-siivoojan työkokemuksilla olisin saanut nuo!
        Rakennusalalla siivooja on kaikista tärkein työntekijä ja miehet arvostaa koska on kiva tehdä töitä siivotuissa tiloissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meri-ahvenen ruodot olivat vielä heittäneet KOMPOSTIIN, kun minä olin nukkumassa!

        Nousin kahville sekä kysyin : Mihinhän vittuun ne ruodot on kadonneet?
        Vastaus oli : Heitettiin kompostiin.
        Sanoin : Vai niin heititte ja minä olin kattonut, että kerrankin kala jonka ruodotkin vois käyttää hyödyksi niin täällä heitetään KOMPOSTIIN ruodot joita voi käyttää!

        Kaunis kala oli ruotoja myöden kaunis minun silmissä, mutta Kaunis Meri-ahven myös liittyy minun PERINTEISEEN KULTTUURI sekä ALKUPERÄÄNI!
        Kyllä meillä on syöty muutakin KALAA eikä vain TURSKAA niin, kuin Petsamolaiset väittää!
        Me Ruijan suomalaiset syötiin Petsamossa Meri-ahvenia, lohta, Ruijan pallasta, silliä, rapuja sekä muita kaloja!
        Turskaa SYÖTIIN, kun MUUTA KALAA EI SAATU ja kyllähän silläkin nälkää saatiin siirrettyä joksikin aikaa!

        Minä en OLE TURHAN TAKIA KALATEHTAALLA KÄYNYT AIKOINAAN TÖISSÄ!
        Tuo on Ruijan suomalaisten kulttuuriin sekä perinteeseen liittyvä ELINKEINO!
        Liinahamarissa on ollut kalatehdas, mutta ei meidän suvusta ole muut olleet kalatehtaalla töissä kuin minä ja äitini!

        Ei oikein toimi yhdenvertaisuudet, koska me ollaan erillaisia.
        Äidillä oli D-kortti eli sai ajaa bussia, mutta hän luopui kortista kun minä kävin vanhemman panostajan koulutuksen josta olisin saanut D-luokan räjäytysluvat, mutta en ole koskaan hakenut vaikka Rakennus-siivoojan työkokemuksilla olisin saanut nuo!
        Rakennusalalla siivooja on kaikista tärkein työntekijä ja miehet arvostaa koska on kiva tehdä töitä siivotuissa tiloissa.

        Minulle kyllä kuuluu nuo OIKEUDET ja jos haluan hakea Norjasta lohi lastin ja myydä kohtuu hintaan niin Inarin ja Utsjoen kunnan päättäjät EI PÄÄTÄ MINUN ASIOISTA!

        Minä päätän itse kenelle myyn kalat joita käydään hakemassa, koska tilaukset tehdään POLIISIN kautta niin eivät syrji alkuperäisiä kuntalaisia vie taas leipää kuntalaisten suusta väittämällä hulluja asioita!

        Norjalaiset kalastajat tienaa paremmin, kun myyvät kalat suoraan tuoreena ilman välikäsiä!
        Ei Norjassa muuta ostettavaa, kuin kala jota Suomesta ei saa ja en ole koskaan tykännyt järvi kalasta.

        Inarin kunnan vesistöjen suhteen olen todella epäluuloinen, koska Venäjän kaikki saasteet laskeutuu tänne ja vesistöjen kauttaa nuo on kaloissa.

        Aikion Leo voi pitää vapansa, koska hän sano aikoinaan minulle ” Et tuu kalakäsillä räpimään tänne!”
        Sano aina, kun jotain hommaa tehtiin tuolla tavalla.
        Hommat meni aina niin, että KALAKÄSILLÄ minun piti räpiä hänen hommat loppuun!

        SAKÄ ei tule VAPOJENSA KALAKÄSI HOMMIIN RÄPIMÄÄN!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle kyllä kuuluu nuo OIKEUDET ja jos haluan hakea Norjasta lohi lastin ja myydä kohtuu hintaan niin Inarin ja Utsjoen kunnan päättäjät EI PÄÄTÄ MINUN ASIOISTA!

        Minä päätän itse kenelle myyn kalat joita käydään hakemassa, koska tilaukset tehdään POLIISIN kautta niin eivät syrji alkuperäisiä kuntalaisia vie taas leipää kuntalaisten suusta väittämällä hulluja asioita!

        Norjalaiset kalastajat tienaa paremmin, kun myyvät kalat suoraan tuoreena ilman välikäsiä!
        Ei Norjassa muuta ostettavaa, kuin kala jota Suomesta ei saa ja en ole koskaan tykännyt järvi kalasta.

        Inarin kunnan vesistöjen suhteen olen todella epäluuloinen, koska Venäjän kaikki saasteet laskeutuu tänne ja vesistöjen kauttaa nuo on kaloissa.

        Aikion Leo voi pitää vapansa, koska hän sano aikoinaan minulle ” Et tuu kalakäsillä räpimään tänne!”
        Sano aina, kun jotain hommaa tehtiin tuolla tavalla.
        Hommat meni aina niin, että KALAKÄSILLÄ minun piti räpiä hänen hommat loppuun!

        SAKÄ ei tule VAPOJENSA KALAKÄSI HOMMIIN RÄPIMÄÄN!

        Minun Norja ei ole sama Norja jossa Sevetin koltat kulkee ja tuon tietää Utsjoen kunnassakin kaikki jotka minut tietää.

        En ole ikinä käynyt ostoksilla Kirkkoniemessä, koska käyn Tanassa tai Karasjoella.
        Karasjoelle olen aikoinaan myynyt myös hilloja.
        Tuo oli YKSI niistä PERINTEISTÄ TAVOISTA jotka liittyy meidän Ruijan suomalaisten kulttuuriin.

        En ole ainut vaan Utsjoen kunnasta löytyy aika paljon Ruijan suomalaisia, mutta kannattaa varoa LAPPALAISIA koska he kävelee hienosti Ruijan suomalaisen perässä, koska he on myös alkuperäiskansaa.

        Ruijan suomalaisia on vähemmän joten ei kai lappalaiset niin tyhmiä ole, että lähtevät keulille koska he pärjää paremmin kun minä menen edeltä ja he tulee minun perästä ja minä olen antanut tukeni heille.

        Kyllä pitää meidätkin hyväksyä jotka ei olla SAAMELAISIA eikä KOLTTIA!
        Meitä alkovat syrjimään suoraan ja omimaan kaikki!


      • Anonyymi

        Kyllä minun lapset on oikeesti KOLTTOSIA niin, kuin monet muutkin sukulaiset jotka ei ole turjakkeita eikä koltiaisia enää!

        Ei nuo KOLTTOSET suostu tunnustamaan, että he on oikeesti ALKUPERÄISIÄ KOLTTOSIA!


      • Anonyymi

        Yks kolttonen on ainakin Metsähallituksella töissä, mutta olis englanniksi FORREST KVIIN!

        NATO:n myötä pitää ajatella kansainvälisesti omaa ALKUPERÄÄ ja Suomessa olis englanniksi KVIINI KANSA!

        Syyttäkööt suku itseään, koska he syrjii itse minua ja häpeävät itseään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yks kolttonen on ainakin Metsähallituksella töissä, mutta olis englanniksi FORREST KVIIN!

        NATO:n myötä pitää ajatella kansainvälisesti omaa ALKUPERÄÄ ja Suomessa olis englanniksi KVIINI KANSA!

        Syyttäkööt suku itseään, koska he syrjii itse minua ja häpeävät itseään!

        Kveeninä kyllä pärjään ja Kveeni on joka kielellä Kveeni!

        Ruotsiksi sekä norjaksi ääntävät kuitenkin Kvääniksi joten kyllä KUNNIANLOUKKAUKSIA satelee ja hallitus pääsee töihin!

        NATO maksut voi muuttua saataviksi hyvin äkkiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kveeninä kyllä pärjään ja Kveeni on joka kielellä Kveeni!

        Ruotsiksi sekä norjaksi ääntävät kuitenkin Kvääniksi joten kyllä KUNNIANLOUKKAUKSIA satelee ja hallitus pääsee töihin!

        NATO maksut voi muuttua saataviksi hyvin äkkiä!

        Vanhin tyttö ainakin sano aikoinaan, että hän olis mielellään myös kveeni.
        Minähän olen lasteni kanssa riidoissa joten heidän KVEENIYS loppu siihen niin, kuin muidenkin.

        Minun vanhemmat on ainoat jotka taipuneet myös Turjake asiassa, mutta isäni kyllä päästi muutaman PERKELEEN ensin!

        Isäni oli maksamaan jopa syrjintä korvauksia minulle, koska syrji suoraan minua!
        Petsamo oli Turjanmeren maa jossa asui turjakkeita.
        Lueskelin tuota ja muistin, että yks sukulainen sano mulle : Ole vain tytön turjake.
        Muistin tuosta koko rimpsun eli miten asiat meni.

        Pojan koltiaiset opetti Ruotsissa minua tytön turjaketta sanomaan : Fan ni är HJÄRNDÖDA alla!
        He tulevien KOLTTOSTEN vanhempia, mutta he jäi Ruotsiin ja meidän perhe oli ainut meidän suku haarasta jotka palas takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhin tyttö ainakin sano aikoinaan, että hän olis mielellään myös kveeni.
        Minähän olen lasteni kanssa riidoissa joten heidän KVEENIYS loppu siihen niin, kuin muidenkin.

        Minun vanhemmat on ainoat jotka taipuneet myös Turjake asiassa, mutta isäni kyllä päästi muutaman PERKELEEN ensin!

        Isäni oli maksamaan jopa syrjintä korvauksia minulle, koska syrji suoraan minua!
        Petsamo oli Turjanmeren maa jossa asui turjakkeita.
        Lueskelin tuota ja muistin, että yks sukulainen sano mulle : Ole vain tytön turjake.
        Muistin tuosta koko rimpsun eli miten asiat meni.

        Pojan koltiaiset opetti Ruotsissa minua tytön turjaketta sanomaan : Fan ni är HJÄRNDÖDA alla!
        He tulevien KOLTTOSTEN vanhempia, mutta he jäi Ruotsiin ja meidän perhe oli ainut meidän suku haarasta jotka palas takaisin.

        Minä en ole ihan varma, mutta minulla pieni epäilys että SAAMELAISKÄRÄJIEN JÄSENINÄ saattaa olla KOLTTOSIA myös jotka väittää olevansa SAAMELAISIA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole ihan varma, mutta minulla pieni epäilys että SAAMELAISKÄRÄJIEN JÄSENINÄ saattaa olla KOLTTOSIA myös jotka väittää olevansa SAAMELAISIA!

        Yksin pitää sopia kaikki asiat joten sovitaan sitten, että Turjakkeet, Koltiaiset sekä Kolttoset on SAAMELAISIA niin ei tarvi alkaa RIITELEMÄÄN!

        Kveeninä eli Ruijan suomalaisena kyllä pärjään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksin pitää sopia kaikki asiat joten sovitaan sitten, että Turjakkeet, Koltiaiset sekä Kolttoset on SAAMELAISIA niin ei tarvi alkaa RIITELEMÄÄN!

        Kveeninä eli Ruijan suomalaisena kyllä pärjään!

        Facebookissa olisin kyllä voinut tehdä SOPIMUKSEN muidenkin Ruijan suomalaisten eli KVEENIEN kanssa, mutta minullahan ei lupa mennä sinne koska kyseeseen tulee KUNNIANLOUKKAUS joten syrjittynä SOVIN YKSIN nämä asiat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Facebookissa olisin kyllä voinut tehdä SOPIMUKSEN muidenkin Ruijan suomalaisten eli KVEENIEN kanssa, mutta minullahan ei lupa mennä sinne koska kyseeseen tulee KUNNIANLOUKKAUS joten syrjittynä SOVIN YKSIN nämä asiat!

        Kyllä Suomen valtio tuen antaa, koska noudatin Hallituksen määräystä eli kouluttauduin Suomi 100vuoden kunniaksi Vanhemmaksi panostajaksi!

        Minulla valtion lupa sentään SOPIA ASIOISTA ja asioista voi sopia myös YKSINKIN jos pystyy todistamaan, että kunnianloukkausten takia on joutunut poistumaan Facebookista jossa olis voinut sopia muiden kanssa myös asioista.
        Tuo on syrjintää kun estetään sopimasta muiden suomalaisten kanssa asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Suomen valtio tuen antaa, koska noudatin Hallituksen määräystä eli kouluttauduin Suomi 100vuoden kunniaksi Vanhemmaksi panostajaksi!

        Minulla valtion lupa sentään SOPIA ASIOISTA ja asioista voi sopia myös YKSINKIN jos pystyy todistamaan, että kunnianloukkausten takia on joutunut poistumaan Facebookista jossa olis voinut sopia muiden kanssa myös asioista.
        Tuo on syrjintää kun estetään sopimasta muiden suomalaisten kanssa asioista.

        Jos SDP otti edellisen hallituksen aikana 750 miljoonaa euroa velkaa Yrittäjien koronatukiin jotka me joudutaan maksamaan porukalla takasin eikä saada mitään hyötyä niistä tuista!

        Varmaan sopii, että me MAKSAJAT saadaan tämän hallituksen aikana jokainen miljoona euroa jotka ei olla saatu mitään tukia!
        Ja Yrittäjät sekä he jotka on saaneet tukia maksaa kaikki takaisin, koska edes kuntien päättäjät EIVÄT OLE PITÄNEET MEIDÄN PUOLIA!

        Ei tule konkurssia koska minä osaan hoitaa asioita niin, että kaikki jatkuu niin kuin ennenkin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos SDP otti edellisen hallituksen aikana 750 miljoonaa euroa velkaa Yrittäjien koronatukiin jotka me joudutaan maksamaan porukalla takasin eikä saada mitään hyötyä niistä tuista!

        Varmaan sopii, että me MAKSAJAT saadaan tämän hallituksen aikana jokainen miljoona euroa jotka ei olla saatu mitään tukia!
        Ja Yrittäjät sekä he jotka on saaneet tukia maksaa kaikki takaisin, koska edes kuntien päättäjät EIVÄT OLE PITÄNEET MEIDÄN PUOLIA!

        Ei tule konkurssia koska minä osaan hoitaa asioita niin, että kaikki jatkuu niin kuin ennenkin!

        Pääministeri Petteri Orpo oli Instagramissa luvannut Jenni Parpalalle, että valtio ei ota hänen eikä kenenkään muun yritystä vastuulleen vaan yrittäjät hoitaa itse yrityksensä.

        Toimivia yrityksiä ei voi lakkauttaa eikä varsinkaan yrityksiä joita VALTIO on tukenut ja tuo on aiheuttanut valtion velkaantumisen sekä TYÖTTÖMYYTTÄ!

        Kyllä Utsjoen kuntalaiset todistaa, että minulle kyllä olis töitä ollut ja heillä olis vara ollut maksaa minulle palkkaa eikä teetättää ilmaseksi ruoka ja nukkuma palkalla töitä niin, kuin Kulkuri Jussille teettivät aikoinaan!

        Kulkuri Jussi olis ollut hyvä vävy tuohon taloon, koska vaimonsa olis ollut samanlainen.
        Kulkuri Jussi varmaan kulkiki tulevan vaimonsa perässä joka paikassa.

        Kulkuri Jussihan oli ison tilan ainut poika Ruotsista ja oli varmaan lähteny hakemaan vaimoa ja löytänyt Karigasniemeltä mieleisensä.

        Mietin niin kyllä hänen nykyinen puoliso muistuttaa Kulkuri Jussia. Siniset haalarit vaan puuttuu…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääministeri Petteri Orpo oli Instagramissa luvannut Jenni Parpalalle, että valtio ei ota hänen eikä kenenkään muun yritystä vastuulleen vaan yrittäjät hoitaa itse yrityksensä.

        Toimivia yrityksiä ei voi lakkauttaa eikä varsinkaan yrityksiä joita VALTIO on tukenut ja tuo on aiheuttanut valtion velkaantumisen sekä TYÖTTÖMYYTTÄ!

        Kyllä Utsjoen kuntalaiset todistaa, että minulle kyllä olis töitä ollut ja heillä olis vara ollut maksaa minulle palkkaa eikä teetättää ilmaseksi ruoka ja nukkuma palkalla töitä niin, kuin Kulkuri Jussille teettivät aikoinaan!

        Kulkuri Jussi olis ollut hyvä vävy tuohon taloon, koska vaimonsa olis ollut samanlainen.
        Kulkuri Jussi varmaan kulkiki tulevan vaimonsa perässä joka paikassa.

        Kulkuri Jussihan oli ison tilan ainut poika Ruotsista ja oli varmaan lähteny hakemaan vaimoa ja löytänyt Karigasniemeltä mieleisensä.

        Mietin niin kyllä hänen nykyinen puoliso muistuttaa Kulkuri Jussia. Siniset haalarit vaan puuttuu…

        Mietin enemmän niin kyllä hän tavallaan Kulkuri Jussin kanssa meni naimisiin vaikka miehellä on ihan toinen nimi.

        Minun isä oli ollut äidin isällä renkinä savotalla, mutta mehän oltiin myös vanhempien kanssa äidin ENOLLA myös piikoina sekä renkeinä.

        Minä olin vielä ilmaisena piikana tavallaan Kulkuri Jussille ja hänen vaimolleen.
        Olisko vaimo Miina Äkkijyrkkä ihan itse, koska joku väitti että minä olen mutta ei mulla ole Pelti lehmiä pellolla.
        Heillähän nuo on siellä vanhalla puolella.

        Sanoin viime kesänä, kun kattelin niitä autoja samalla kun polttelin tupakka.
        Etelässä on matkailu nähtävyys Hiljainen kansa.
        Sanoin : Tuohan on Hiljaisten kuskien kokoontumisajo joka tuossa pellolla on.

        Yritin vihjata, että olis voinut laittaa kyltin ylös jossa lukee ” Hiljaisten kuskien kokoontumisajo ”
        Olis voinut myydä kahvia siinä sivussa, kun olisivat tulleet katsomaan että mikähän tapahtuma tuolla on.


    • Anonyymi

      A syrji B:tä . B ja C ja D syrjivät kaikki toisiaan ja sitten itseään yhdessä ja erikseen. E, B, C, häpesivät itseään ja toisiaan. A teki kunnianloukkauksesta rikosilmoituksen. Syytti B : tä, C ja E: tä. Lopuksi syytti itseään ja syrji syrjääniä.
      Ei pysynyt lopuksi itsekkään mukana kuka oli loukannut ja syrjinyt ketä. Oliko sittenkin itse syrjinyt itseään.
      Otti raskaan kaariryypyn…

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1822
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1469
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1160
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      266
      948
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      932
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      877
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      818
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe