Positiivinen asia on se, että matkailu tuo rahaa.

Anonyymi-ap

Ei kyllä mene KUNNIANLOUKKAUKSET läpi!

Saamelaisalueelle ovat rakentaneet MATKAILUKESKUKSIA ja kaltoinkohtelevat sekä syrjivät pahemmin mitä Amerikassa kohtelivat puuvillapeltojen orjia sekä intiaaneja!

5

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Löyty DYNASTY TIETOPALVE PÄÄTÖS jossa luki näin
      ” Kuntalain 129 §:n mukaan kunnan myöntämä laina, takaus tai muu vakuus ei saa vaarantaa kunnan kykyä vastata sille laissa säädetystä tehtävästä. Kun­nan edut tulee turvata riittävän kattavilla vastavakuuksilla. Vas­ta­va­kuu­te­na voivat olla takauspääomaa vastaava määrä kiinteistökiinnityksenä tai yri­tys­kiin­ni­tyk­se­nä. ”
      ( https://paatokset.inari.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2023132-10 )

      Jatkoin lukemista eli mitä KUNTIEN TEHTÄVÄ SEKÄ TOIMINTA oikein on.
      Luki näin
      ” Lakisääteisten tehtävien lisäksi kunnat voivat itse ottaa itselleen muita itsehallinnollisia tehtäviä. Nämä liittyvät yleensä talouteen, työllisyyteen, elinkeinotoiminnan edistämiseen ja asumiseen.

      Kuntien merkittävimmät tehtäväkokonaisuudet ovat:

      koulutus ja varhaiskasvatus
      kulttuuri-, nuoriso-, kirjasto- ja liikuntapalvelut
      maankäyttö ja kaavoitus
      vesi- ja jätehuolto, katujen rakentaminen ja ylläpito
      rakennusvalvonta
      liikenne ja joukkoliikenne
      ympäristöpalvelut
      turvallisuus ja varautuminen
      elinkeinopolitiikka, kotouttaminen
      työllisyyspalvelut (1.1.2025 alkaen)
      vaalien järjestäminen ja asukkaiden osallistumismahdollisuuksien edistäminen ”
      ( https://vm.fi/kuntien-tehtavat-ja-toiminta )

      Kyllä kyseessä on VALTIOVARAINMINISTERIÖN sivusto ja ei ollut edes mainittu erikseen, että minä en saa LUKEA koska KYSEESEEN TULEE KUNNIALOUKKAUS!

      • Anonyymi

        Minä olen RUOTSISSA sentään käynyt ENSIMMÄISEN LUOKAN JOLLOIN OPETELTIIN LUKEMAAN!

        Kyllä oli SUOMEN PERUSKOULUN AAPINEN ja IHAN SAMA AAPINEN OLI SUOMESSA KÄYTÖSSÄ.

        Minä olin oppinut puhumaan sekä lukemaan ennen kouluun menoa ruotsia.
        Tuo vaikeutti suomeksi lukemaan oppimista, mutta minun äiti pisti minut lukemaan suomeksi.
        Aapista luin ensin hänelle ääneen ja sen jälkeen otti suomalaisen sanomalehden ja sano : Lue tuo uutinen minulle tuosta.
        Minä luin sen suomeksi kirjoitetun uutisen ruotsiksi ja minä en päässyt ulos kavereiden kanssa leikkimään.
        Minun piti oppia lukemaan SUOMEKSI ja piti olla selvää suomea.

        Olin päässyt paikallislehteen ETUSIVULLE ja minä opin siitä kuvan alla olevasta tekstistä lukemaan ruotsia.
        Sanoin mummolle : Lueppa mitä tuossa lukee.
        Mummo luki suomeksi ruotsalaisen kirjoituksen niin minä olen sanonut mummolle : VÄÄRIN LUIT JA EI KYLLÄ LUE NOIN!
        Mummo sano mulle aina : Lueppa sitte ihan itse kerta osaat!
        Mummo kyllä luki oikeesti ihan VÄÄRIN RUOTSIKSI Ruotsissa, mutta SUOMEKSI OSAS LUKEA OIKEIN!

        Mummoni löi aika usein päätä seinään sekä sano : Voi ristus sentään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen RUOTSISSA sentään käynyt ENSIMMÄISEN LUOKAN JOLLOIN OPETELTIIN LUKEMAAN!

        Kyllä oli SUOMEN PERUSKOULUN AAPINEN ja IHAN SAMA AAPINEN OLI SUOMESSA KÄYTÖSSÄ.

        Minä olin oppinut puhumaan sekä lukemaan ennen kouluun menoa ruotsia.
        Tuo vaikeutti suomeksi lukemaan oppimista, mutta minun äiti pisti minut lukemaan suomeksi.
        Aapista luin ensin hänelle ääneen ja sen jälkeen otti suomalaisen sanomalehden ja sano : Lue tuo uutinen minulle tuosta.
        Minä luin sen suomeksi kirjoitetun uutisen ruotsiksi ja minä en päässyt ulos kavereiden kanssa leikkimään.
        Minun piti oppia lukemaan SUOMEKSI ja piti olla selvää suomea.

        Olin päässyt paikallislehteen ETUSIVULLE ja minä opin siitä kuvan alla olevasta tekstistä lukemaan ruotsia.
        Sanoin mummolle : Lueppa mitä tuossa lukee.
        Mummo luki suomeksi ruotsalaisen kirjoituksen niin minä olen sanonut mummolle : VÄÄRIN LUIT JA EI KYLLÄ LUE NOIN!
        Mummo sano mulle aina : Lueppa sitte ihan itse kerta osaat!
        Mummo kyllä luki oikeesti ihan VÄÄRIN RUOTSIKSI Ruotsissa, mutta SUOMEKSI OSAS LUKEA OIKEIN!

        Mummoni löi aika usein päätä seinään sekä sano : Voi ristus sentään!

        Mietin kyllä, että millähän Saariselän lapset kulkis kouluun jos IVALON ISÄT omistas busseja joilla kuskaavat heidän lapsia kouluun.

        Toisen vanhempien luona kävin siivoamassa, koska hän oli halunnut.
        Toisen vanhemmat opin tuntemaan muuten vaan.
        Heidän isä aina kysy, kun kylälle meni : Oletko menossa rimpaselle?
        Vastasin hänelle: En ole vaan nyt oon menossa lenkille.
        Hän jäi leskeksi niin minä pääsin kysymään vuorostani kysymään häneltä : Oletko menossa naisiin? / Naisistako olet tulossa?
        Vastas : En ole vaan kahville olen menossa/ Kahvilta olen tulossa.

        Kerran tuli illalla kymmenen aikaan vastaan minua. Mulla oli auto rikki niin olin pojan pyörällä.
        Ykkös vaihteella poljin ku poika oli säätäny pyöränsä vaihteita.
        Minä pysähdyin sekä kysyin: Mistä helevetistä sinä oot tähän aikaan tulossa?
        Hän kerto olleensa morsiammen luona joka oli heittänyt hänet pihalle.
        Sanoin hänelle : Sinun pitää pyytää morsian omaan kotiin niin hän ei pysty heittämään sinua pihalla vaan voit sanoa hänelle, että kyllä sinä saat olla täällä ja ei minua haittaat vaikka vähän huudat ja rähiset.


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        ❤️ ­N­­y­­m­­­f­­o­m­a­­a­­­n­­i -> https://tiny.tw/3BTx#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1492
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1319
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1152
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1119
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      922
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      785
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      700
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe