Sain KUNNIAN TEHTÄVÄN tälle päivää.

Anonyymi-ap

Kansallista veteraanipäivää vietetään vuosittain 27. huhtikuuta. Päivää vietetään Suomen sotaveteraanien kunniaksi sekä muistoksi sodan päättymisestä ja rauhan alkamisesta. Päivä on Lapin sodan päättymispäivä.

Saan SUUREN KUNNIA SIIVOTA IVALON KIRKON TÄNÄÄN.

Äitini pyysi ja hän menee itse Utsjoen kunnan puolelle, mutta EI KIRKKOON vaan valtion virastoon jonne minä en saa mennä, mutta Lapin Sotaveteraanit liittyy valtioon.

Minun äidin vanhemmat on siunattu molemmat Ivalon kirkossa ja mummoni olis ollut Lapin sotaveteraaneja jos olis elänyt niin pitkään.
Vaarini oli Suomen sotaveteraaneja vaikka olikin myös Lapin sodassa mukana.

10

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En ole koskaan käynyt Utsjoen kunnan kirkoissa sisällä joten kirkkojen kautta YHDENVERTAISUUS ei toimi, mutta olen käynyt Ivalon vanhan tullin siivoamassa KERRAN ennen, kuin siirtyivät Raja-Jooseppiin.
      Kyllä olen käynyt myös Karigasniemen TULLIN KERRAN SIIVOAMASSA!

      Eli yhdenvertaisuutta kyllä löytyy ilman KIRKKOAKIN!

      2 Tullin siivouksella pitäis kyllä KUNNIALLA SELVITÄ ja vetää komia porukka perässä ihan Helsingin OLYMPIA STADIONIA myöden joka on RAKENNETTU SUOMEEN RAUHAN MERKIKSI meitä SUOMALAISIA VARTEN niin muiden maiden kansat voi käydä RAUHAA KATSOMASSA SUOMESSA sekä ottaa ESIMERKKIÄ eli LUODA OMAAN MAAHAN RAUHAN sekä RAKENTAA RAUHAN MERKIN!

      • Anonyymi

        En ollut koskaan nähnyt käsieni hikovan niin paljon mitä näin, kun istuin panostajan valinta haastattelussa.

        Kädet oli aina kyllä siivoojana märkänä työn puolesta, mutta valinta haastattelu oli pahempaa mitä poliisien kuulustelut.

        Minä en olis edes ihmetellyt vaikka olisin saanut selekäänkin heiltä, mutta nielin sekä kuuntelin menemään.
        Tuon jälkeen kysyi : Niin, että Ivalostako sinä olet? Ootko edes käynyt armeijaa?
        Vastasin : Ivalosta ja en ole käynyt armeijaa koska olin liian vanha armeijaan, kun naiset pääsi armeijaan mutta olisin kyllä käynyt tuon.

        Minun äitini oli tuo joka sano minulle, että : Sinä menet armeijaan heti, kun naiset pääsee sinne.
        Minun isä on ollut varmaan sama mieltä, koska minä olen niin itsepäinen ja minähän en annan periksi jos huomaan, että ihmisten asioita hoitaa EPÄPÄTEVÄT ihmiset jotka ei edes osaa SUOMEN PERUSTUSLAKIA!

        Ei Inarin kunnan päättäjät voi määrätä kenen pitää osata Suomen perustuslaki, koska se on heidän tehtävä osata tuo päättäjinä!

        Inarilaista luin ja siinä oli juttu naapurista joka on muuttanut pois sekä suostunut LAUTAMIEHEKSI.
        Tiedän hänet, mutta naapureina ei olla oltu tekemissä.
        Hän sellainen ihminen jonka kanssa minä tulen toimeen sekä pystyn rakentavasti keskustelemaan jos minusta ollaan valtion virkamiestä tekemässä niin päästään eroon ongelmista joita tässä kunnassa ei ole haluttu hoitaa kuntoon.

        En minä ole vaikea ihminen, mutta minä en suostu toimimaan SELKÄ RANGATTOMIEN PASKAN JAUHATTAJIEN KANSSA JOTKA EI SAA EDES OMIA LAPSIAAN KOULUUN ILMAN, että aloittavat vittuilut suoraan taksi- ja bussikuskeille jotka on syyttömiä siihen, etteivät HE OSAA PERUSTAA EDES OMALLE KYLÄLLE KOULUA vaan heidän lasten tehtävä on olla PIENIÄ AIKUISIA jo 6vuotiaana jotka kulkee REPUT SELÄSSÄ sekä ELÄÄ LAPSUUTTA TAKSIN/BUSSIN PENKILLÄ!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ollut koskaan nähnyt käsieni hikovan niin paljon mitä näin, kun istuin panostajan valinta haastattelussa.

        Kädet oli aina kyllä siivoojana märkänä työn puolesta, mutta valinta haastattelu oli pahempaa mitä poliisien kuulustelut.

        Minä en olis edes ihmetellyt vaikka olisin saanut selekäänkin heiltä, mutta nielin sekä kuuntelin menemään.
        Tuon jälkeen kysyi : Niin, että Ivalostako sinä olet? Ootko edes käynyt armeijaa?
        Vastasin : Ivalosta ja en ole käynyt armeijaa koska olin liian vanha armeijaan, kun naiset pääsi armeijaan mutta olisin kyllä käynyt tuon.

        Minun äitini oli tuo joka sano minulle, että : Sinä menet armeijaan heti, kun naiset pääsee sinne.
        Minun isä on ollut varmaan sama mieltä, koska minä olen niin itsepäinen ja minähän en annan periksi jos huomaan, että ihmisten asioita hoitaa EPÄPÄTEVÄT ihmiset jotka ei edes osaa SUOMEN PERUSTUSLAKIA!

        Ei Inarin kunnan päättäjät voi määrätä kenen pitää osata Suomen perustuslaki, koska se on heidän tehtävä osata tuo päättäjinä!

        Inarilaista luin ja siinä oli juttu naapurista joka on muuttanut pois sekä suostunut LAUTAMIEHEKSI.
        Tiedän hänet, mutta naapureina ei olla oltu tekemissä.
        Hän sellainen ihminen jonka kanssa minä tulen toimeen sekä pystyn rakentavasti keskustelemaan jos minusta ollaan valtion virkamiestä tekemässä niin päästään eroon ongelmista joita tässä kunnassa ei ole haluttu hoitaa kuntoon.

        En minä ole vaikea ihminen, mutta minä en suostu toimimaan SELKÄ RANGATTOMIEN PASKAN JAUHATTAJIEN KANSSA JOTKA EI SAA EDES OMIA LAPSIAAN KOULUUN ILMAN, että aloittavat vittuilut suoraan taksi- ja bussikuskeille jotka on syyttömiä siihen, etteivät HE OSAA PERUSTAA EDES OMALLE KYLÄLLE KOULUA vaan heidän lasten tehtävä on olla PIENIÄ AIKUISIA jo 6vuotiaana jotka kulkee REPUT SELÄSSÄ sekä ELÄÄ LAPSUUTTA TAKSIN/BUSSIN PENKILLÄ!

        He on SAAMELAISIA, KOLTANSAAMELAISIA sekä RUIJAN SUOMALAISIA eli KVEENI LAPSIA JOTKA HERÄÄ JOKA AAMU KELLO 5.00, koska PITÄÄ KOULUUN LÄHTEÄ!
        Aamulla syödään AAMUPALA niin jaksaa istua TAKSISSA/BUSSISSA 2-3 tuntia niin pääsevät kouluun.
        He pääsee KOULUUN niin heillä on NÄLKÄ ja LOUNAS ON VASTA KELLO 10.30-11!!!
        Samat lapset menee NÄLKÄISINÄ KOULUSTA KOTIIN, koska KOTIMATKA KESTÄÄ MYÖS 2-3 tuntia!

        Kyllä saamelaisten, koltansaamelaiset sekä kveeni LAPSET ON MYÖS MINUN SEKÄ MONIEN MUIDEN LAPSIA, koska minun lapsi on käynyt myös Sevetin koulua ja KOTIMATKA OLI PITKÄ!
        Hän eli ASUNTOLA ELÄMÄÄ, mutta PERHEESSÄ joka huolehti hänestä sen aikaa, kun kävi koulua ja tuli kotia niin kuin ASUNTOLASTA AIKOINAAN TULIVAT MYÖS!

        Sama lapsi SIIRRETTIIN ROVANIEMELLE, koska REPPU SELÄSSÄ KULKEVAN LAPSEN ELÄMÄ MENEE NOIN!
        Minä kyllä ymmärrän, että mistä KUSIPÄISYYS SYNTYY!

        Kusipäisyys syntyy siitä, kun KUSIPÄÄT VÄITTÄÄ että HE TIETÄÄ ELÄMÄSTÄ KAIKEN!
        He väittää minulle, että MINÄ EN VOI TIETÄÄ MITÄÄN VAIKKA OLEN ELÄNYT KAIKEN JOSTA NUO SAATANAN TIETÄJÄT TIETÄÄ KAIKEN!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He on SAAMELAISIA, KOLTANSAAMELAISIA sekä RUIJAN SUOMALAISIA eli KVEENI LAPSIA JOTKA HERÄÄ JOKA AAMU KELLO 5.00, koska PITÄÄ KOULUUN LÄHTEÄ!
        Aamulla syödään AAMUPALA niin jaksaa istua TAKSISSA/BUSSISSA 2-3 tuntia niin pääsevät kouluun.
        He pääsee KOULUUN niin heillä on NÄLKÄ ja LOUNAS ON VASTA KELLO 10.30-11!!!
        Samat lapset menee NÄLKÄISINÄ KOULUSTA KOTIIN, koska KOTIMATKA KESTÄÄ MYÖS 2-3 tuntia!

        Kyllä saamelaisten, koltansaamelaiset sekä kveeni LAPSET ON MYÖS MINUN SEKÄ MONIEN MUIDEN LAPSIA, koska minun lapsi on käynyt myös Sevetin koulua ja KOTIMATKA OLI PITKÄ!
        Hän eli ASUNTOLA ELÄMÄÄ, mutta PERHEESSÄ joka huolehti hänestä sen aikaa, kun kävi koulua ja tuli kotia niin kuin ASUNTOLASTA AIKOINAAN TULIVAT MYÖS!

        Sama lapsi SIIRRETTIIN ROVANIEMELLE, koska REPPU SELÄSSÄ KULKEVAN LAPSEN ELÄMÄ MENEE NOIN!
        Minä kyllä ymmärrän, että mistä KUSIPÄISYYS SYNTYY!

        Kusipäisyys syntyy siitä, kun KUSIPÄÄT VÄITTÄÄ että HE TIETÄÄ ELÄMÄSTÄ KAIKEN!
        He väittää minulle, että MINÄ EN VOI TIETÄÄ MITÄÄN VAIKKA OLEN ELÄNYT KAIKEN JOSTA NUO SAATANAN TIETÄJÄT TIETÄÄ KAIKEN!

        Onkohan kyseinen Sotkajärvi ollut sama joka jäi saarelle asumaan, kun mummon äidin isä kuoli.

        He oli lapsettomia ja kaikki aina sano mulle : Älä välitä, koska sinä näet vielä!

        Minä näen tulevaa ja minä pääsen edistämään asioita eli tekemään samaa mitä tein lapsena Ruotsissa, mutta nyt pääsen tekemään tuota oman alkuperäiskansan ryhmän kanssa.

        Ruijan suomalaisia eli kveeni kansaa ei voi opettaa muu, kuin KVEENI koska me kveenit ollaan ITSEOPPINEITA, koska meitä ei voi edes MESTARIT OPETTAA!

        Rastilainen on tunnestusti JÄÄRÄPÄINEN, koska on aina oikeassa ja toiset on VÄÄRÄSSÄ!
        Kaikki on olettaneet, että on vieläkin MIES mutta hän onkin Rastin luonteen perijä joka on AIKUINEN NAINEN joka ilmottaa : JOS VÄÄRÄSSÄ OLEN NIIN KYLLÄ MINÄ VANKILAAN LÄHEN!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan kyseinen Sotkajärvi ollut sama joka jäi saarelle asumaan, kun mummon äidin isä kuoli.

        He oli lapsettomia ja kaikki aina sano mulle : Älä välitä, koska sinä näet vielä!

        Minä näen tulevaa ja minä pääsen edistämään asioita eli tekemään samaa mitä tein lapsena Ruotsissa, mutta nyt pääsen tekemään tuota oman alkuperäiskansan ryhmän kanssa.

        Ruijan suomalaisia eli kveeni kansaa ei voi opettaa muu, kuin KVEENI koska me kveenit ollaan ITSEOPPINEITA, koska meitä ei voi edes MESTARIT OPETTAA!

        Rastilainen on tunnestusti JÄÄRÄPÄINEN, koska on aina oikeassa ja toiset on VÄÄRÄSSÄ!
        Kaikki on olettaneet, että on vieläkin MIES mutta hän onkin Rastin luonteen perijä joka on AIKUINEN NAINEN joka ilmottaa : JOS VÄÄRÄSSÄ OLEN NIIN KYLLÄ MINÄ VANKILAAN LÄHEN!

        Noin paljon HULLUJA muuttanut SAAMEN KIELISILLE ALUILLE EDISTÄMÄÄN SUOMEN KIELEN TAITOA!

        Helvetti minä olin 2kuukauden ikäinen, kun muutin RUOTSIIN ja olin yksi SUOMALAISTA LAPSISTA joka EDISTI Ruotsin suomalaisena SUOMEN KIELTÄ, koska SUOMALAISILLA ON OIKEUS OMAAN ÄIDINKIELEEN VAIKKA KIINASSA!

        Kyllä voin lähteä Norjaan DIPLOMAATTINA opettamaan KVEENEILLE SUOMEA, mutta ei ole kyllä SUOMEN EIKÄ NORJAN VALTIOT jotka minun asunnon, auton sekä PALKAN MAKSAA vaan nuo hullut jotka tänne on tulleet EDISTÄMÄÄN SUOMEN KIELTÄ ja tuhonneet kaiken!

        Saamen opettaja oli kyllä fiksu, kun opetti niin tyhmästi saamea että minä kyllästyin.
        Minä opin sanomaan : Mun namma leea Xxxx.
        Sano mulle : Swappa ota koppi!
        Otin kopin ja jäin saamen tunneilta pois, koska sain PALLON 13vuotiaana.

        Pystyn edistämään saamen kielen taitoa sillä, että EN LÄHDE VÄITTÄMÄÄN OLEVANI PÄTEVÄ VAAN TEKEVÄ!

        Utsjoen kunnassakin ovat ottaneet esimerkkiä eli ei hekään ole PÄTEVIÄ VAAN TEKEVIÄ!
        Me tekevät opitaan PÄTEVIEN VIRHEISTÄ, mutta ÄITI ON TUO JOKA OPETTAA TEKEVIÄ TEKEMÄÄN!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin paljon HULLUJA muuttanut SAAMEN KIELISILLE ALUILLE EDISTÄMÄÄN SUOMEN KIELEN TAITOA!

        Helvetti minä olin 2kuukauden ikäinen, kun muutin RUOTSIIN ja olin yksi SUOMALAISTA LAPSISTA joka EDISTI Ruotsin suomalaisena SUOMEN KIELTÄ, koska SUOMALAISILLA ON OIKEUS OMAAN ÄIDINKIELEEN VAIKKA KIINASSA!

        Kyllä voin lähteä Norjaan DIPLOMAATTINA opettamaan KVEENEILLE SUOMEA, mutta ei ole kyllä SUOMEN EIKÄ NORJAN VALTIOT jotka minun asunnon, auton sekä PALKAN MAKSAA vaan nuo hullut jotka tänne on tulleet EDISTÄMÄÄN SUOMEN KIELTÄ ja tuhonneet kaiken!

        Saamen opettaja oli kyllä fiksu, kun opetti niin tyhmästi saamea että minä kyllästyin.
        Minä opin sanomaan : Mun namma leea Xxxx.
        Sano mulle : Swappa ota koppi!
        Otin kopin ja jäin saamen tunneilta pois, koska sain PALLON 13vuotiaana.

        Pystyn edistämään saamen kielen taitoa sillä, että EN LÄHDE VÄITTÄMÄÄN OLEVANI PÄTEVÄ VAAN TEKEVÄ!

        Utsjoen kunnassakin ovat ottaneet esimerkkiä eli ei hekään ole PÄTEVIÄ VAAN TEKEVIÄ!
        Me tekevät opitaan PÄTEVIEN VIRHEISTÄ, mutta ÄITI ON TUO JOKA OPETTAA TEKEVIÄ TEKEMÄÄN!

        Kaikki käräjät siirtyy kuulemma Saamelaiskäräjien tiloihin.

        Siellä kuulemma käsitellään PERHE ja JUOPPOJEN RIITOJA, mutta kannattas pitää päissäänkin perheistä huolta niin ei tarvis SAAMELAISKÄRÄJIEN TILOJA näillä riidoilla HÄPÄISTÄ!

        Minä sentään yritän SIIVOTA KIRKKOJA niin saavat kunnioita he jotka niitä on vailla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki käräjät siirtyy kuulemma Saamelaiskäräjien tiloihin.

        Siellä kuulemma käsitellään PERHE ja JUOPPOJEN RIITOJA, mutta kannattas pitää päissäänkin perheistä huolta niin ei tarvis SAAMELAISKÄRÄJIEN TILOJA näillä riidoilla HÄPÄISTÄ!

        Minä sentään yritän SIIVOTA KIRKKOJA niin saavat kunnioita he jotka niitä on vailla!

        Käyn vain yhden koltansaamelaisen luona välillä kylässä imuroimassa, koska hän on Suomen sotaveteraani sekä äiti joka on saanut Suomen Valkoisen Ruusun ritarikunnan I luokan mitali kultaristein Presidentiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyn vain yhden koltansaamelaisen luona välillä kylässä imuroimassa, koska hän on Suomen sotaveteraani sekä äiti joka on saanut Suomen Valkoisen Ruusun ritarikunnan I luokan mitali kultaristein Presidentiltä.

        Olen käynyt hänen luona siitä asti, kun kävin vanhemman panostajan koulutuksen käytyä.

        Hän sanoi minulle, että me ollaan hänen kanssa yhdenvertaisia koska hän oli yksi heistä joka jäi neuvostoliittolaisten sotavangiksi ja heidät luovutettiin Suomelle myöhemmin.

        Hänellä iski huoli, kun kerroin että Salmijärveltä oli ihmiset tuotu kuorma-autojen lavoilla pois.
        Minä sanoin hänelle, että : Minulla kyllä on vara istua vankilassa sinunkin puolesta jos nuoremmat ei suostu sinun puolia pitämään!

        Minulla on vain vanhemmat ja heidän vanhemmat on jo haudassa olleet jo monta kymmentä vuotta.
        Minä edustan vain itseäni sekä omia vanhempiani.
        Yhdenvertaista mummoa voin lainata, koska hänen lapset kyllä pärjää ilman mummoakin.


    • Anonyymi

      Nyt on kyllä mahtavaa tekstiä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      65
      1458
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1299
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1142
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      117
      1092
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      26
      891
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      775
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      51
      664
    8. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      614
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      88
      608
    10. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      607
    Aihe