Omituista, miten nykyään eräiden on mahdotonta pysyä erossa kännyköistään.
Kävin siis Helsingissä tankkaamassa ja edelläni oli eräs pakettiautoilija (naispuoleinen, nuorehko) ja tankkausprosessi kesti moninkertaisesti normaaliin nähden, sillä hän selasi nettiä siinä samalla. Ammattiliikenteen tankkauspaikka vieläpä, joten tankkauskokemuksen puute ei liene syy hitauteen.
(epäilin jo, että onko pumpussa vikaa ja että hän yrittää ottaa siitä yhteyttä päivystykseen).
((teeskentelen ärtymystä, mutta oikeasti olen huvittunut))
Tankkauskokemus
52
452
Vastaukset
Ai niin ja autoista puheenollen, tiesittekö, että eräissä maissa turvavyöt ovat syntiä
https://www.youtube.com/shorts/L5Ln6iSGqQYMinä kuljen bussilla, ja se känny on 98%:lla väestä käsissä.
Minä kuulun niihin harvoihin pällistelijöihin, jotka katselevat maisemia. Lähes kaikki on kiinni kännyssään. Koko ajan. Se on läpeensä huvittavaa, kuinka kiinni ihmiset ovat pikku tietokoneessaan.
Aamusta iltaan.
Olenkin joskus miettinyt, mitä tapahtuisi, jos sähkö loppuisi maailmasta ja joutuisimme palaamaan aikaan ilman tietokoneita ja puhelimia. Ilman sähkövaloa ja juoksevaa vettä.
Sen verran olen matkustellut maailmalla, että tiedän, miltä sähkötön maailma näyttää.
Luulen, että suurin osa suomalaisista kuolisi tylsyyteen ensimmäisen päivän aikana. Tai sekoaisi järjiltään, koska joutuisi kuuntelemaan omia ajatuksiaan.Ei hullumpi idea. Saisi vaan bussilastillisen pälyilijöitä seurakseni. Kerrankin.
Minulle on vuosia naurettu kun olen sanonut, että lempipuuhaani on ajatteleminen. Nykypäivänä ei juuri kukaan enää ajattele. Kännyt tuottavat ajankulua.Pikku-pirpana kirjoitti:
Ei hullumpi idea. Saisi vaan bussilastillisen pälyilijöitä seurakseni. Kerrankin.
Minulle on vuosia naurettu kun olen sanonut, että lempipuuhaani on ajatteleminen. Nykypäivänä ei juuri kukaan enää ajattele. Kännyt tuottavat ajankulua.Arkipäivän terrorismia voisi olla, kun katsoisi bussissa Teksasin moottorisahamurhaajaa
pädiltä ja äänet täysillä.
(epäilen, että valtava osa populaatiosta ei ole ollut ajattelukykyisiä edes ennen kännyköitä)buddy-love kirjoitti:
Arkipäivän terrorismia voisi olla, kun katsoisi bussissa Teksasin moottorisahamurhaajaa
pädiltä ja äänet täysillä.
(epäilen, että valtava osa populaatiosta ei ole ollut ajattelukykyisiä edes ennen kännyköitä)Arviosi populaatiosta ja sen kyvystä ajatella osunee oikeaan. Minä pidän ajattelemisesta ja on oikein mukavaa käpertyä omiin ajatuksiini, vaikka ne ovatkin kovin turhanpäiväisiä.
Mutta se on kivaa puuhaa. Ajatteleminen siis.
Mulla oli aikanaan aikaa sitä harjoitella, kun muuhun en kyennyt.Pikku-pirpana kirjoitti:
Arviosi populaatiosta ja sen kyvystä ajatella osunee oikeaan. Minä pidän ajattelemisesta ja on oikein mukavaa käpertyä omiin ajatuksiini, vaikka ne ovatkin kovin turhanpäiväisiä.
Mutta se on kivaa puuhaa. Ajatteleminen siis.
Mulla oli aikanaan aikaa sitä harjoitella, kun muuhun en kyennyt.Itse olen pohtinut ikiliikkujia siltä kannalta, että niiden avulla voi löytää omat ajatteluvirheensä (siis koska en eivät toimi (paitsi se yksi joka tavallaan toimii), niin jos itsestä näyttää aluksi siltä, että jokin ikiliikkuja on mahdollinen, niin silloin on jättänyt huomaamatta mihin juuri se ratkaisu hukkaa energiaa).
((mutta en enää löydä hyvia ikiliikkujaehdotelmia mietittäväksi, joten olen siirtynyt pohtimaan erästä matemaattista ilmiötä, jonka haluaisin muuttaa toimimaan eri tavalla, mutta se ilmeisesti on yhtä mahdoton kuin ikiliikkujatkin))buddy-love kirjoitti:
Itse olen pohtinut ikiliikkujia siltä kannalta, että niiden avulla voi löytää omat ajatteluvirheensä (siis koska en eivät toimi (paitsi se yksi joka tavallaan toimii), niin jos itsestä näyttää aluksi siltä, että jokin ikiliikkuja on mahdollinen, niin silloin on jättänyt huomaamatta mihin juuri se ratkaisu hukkaa energiaa).
((mutta en enää löydä hyvia ikiliikkujaehdotelmia mietittäväksi, joten olen siirtynyt pohtimaan erästä matemaattista ilmiötä, jonka haluaisin muuttaa toimimaan eri tavalla, mutta se ilmeisesti on yhtä mahdoton kuin ikiliikkujatkin))Hyvä mies, olet riittävän älykäs ratkaisemaan ongelman.. et ehkä nyt heti tai huomenna, mutta uskon vakaasti sinuun.
Ikiliikkujasta tuli mieleen kun näin ikuisen virtauksen ikiliikkujan...
Oli rakennettu parista tyhjästä myovipullosta ja pilleistä. Tyhjiötekniikkaa kai.. en tiedä.
Tuubista sen näin. Aivan nerokas.
Ylemmästä pullosta vesi valui alempaan pulloon ja alemmasta paineella ylempään.
No joka tapauksessa .. täysin erikoinen ja niin yksinkertainen ratkaisu.
Joskus auttaa valtavasti kun vaan toteaa kuin Tuulen viemää -elokuvassa .. ajattelen sitä huomenna.
Sinunkin aivot prosessoivat sellaista tahtia, etten ihmettele jos joskus et näe metsää puilta.
Ratkaisu ongelmaasi on katsantokanta. Olet prosessoinut jo itsesi umpikujaan ja joudut hylkäämään koko idean tai vain tämänhetkisen ajattelumallisi.
Ikiliikkuja mielletään mekaaniseksi, mutta liikettä on muunlaistakin kuin mekaanista.
Ilma, vesi, maa, tuli.. elementtejä .. erilaisia komponentteja. Oletko miettinyt vaikkapa valoa, eikös sekin ole alati liikkeessä..?
Hylkää umpikujasi ja aloita alusta. Eri lähtökohdista. Sä olet todella fiksu ja tiedän, että jos lepuutat aivojasi aiheesta, saattaa iskeä heurekahetki.
Tai jos saat toisaalta erilaista katsantokantaa, niin saisi prosessorisi uutta prosessoitavaa.
Ja muista.. mikään ei ole mahdotonta ja kaikki on mahdollista.- Anonyymi
Sanoitpa Pirpana juuri asian kuten olen sen itsekin ajatellut!
Pelkkä muutaman tunnin sähkökatko suistaisi puolet suomalaisista täyteen hulluuteen :) Anonyymi kirjoitti:
Sanoitpa Pirpana juuri asian kuten olen sen itsekin ajatellut!
Pelkkä muutaman tunnin sähkökatko suistaisi puolet suomalaisista täyteen hulluuteen :)Näin varmaankin kävisi.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Hyvä mies, olet riittävän älykäs ratkaisemaan ongelman.. et ehkä nyt heti tai huomenna, mutta uskon vakaasti sinuun.
Ikiliikkujasta tuli mieleen kun näin ikuisen virtauksen ikiliikkujan...
Oli rakennettu parista tyhjästä myovipullosta ja pilleistä. Tyhjiötekniikkaa kai.. en tiedä.
Tuubista sen näin. Aivan nerokas.
Ylemmästä pullosta vesi valui alempaan pulloon ja alemmasta paineella ylempään.
No joka tapauksessa .. täysin erikoinen ja niin yksinkertainen ratkaisu.
Joskus auttaa valtavasti kun vaan toteaa kuin Tuulen viemää -elokuvassa .. ajattelen sitä huomenna.
Sinunkin aivot prosessoivat sellaista tahtia, etten ihmettele jos joskus et näe metsää puilta.
Ratkaisu ongelmaasi on katsantokanta. Olet prosessoinut jo itsesi umpikujaan ja joudut hylkäämään koko idean tai vain tämänhetkisen ajattelumallisi.
Ikiliikkuja mielletään mekaaniseksi, mutta liikettä on muunlaistakin kuin mekaanista.
Ilma, vesi, maa, tuli.. elementtejä .. erilaisia komponentteja. Oletko miettinyt vaikkapa valoa, eikös sekin ole alati liikkeessä..?
Hylkää umpikujasi ja aloita alusta. Eri lähtökohdista. Sä olet todella fiksu ja tiedän, että jos lepuutat aivojasi aiheesta, saattaa iskeä heurekahetki.
Tai jos saat toisaalta erilaista katsantokantaa, niin saisi prosessorisi uutta prosessoitavaa.
Ja muista.. mikään ei ole mahdotonta ja kaikki on mahdollista.Heronin suihkulähde on hieno vekotin ja sen toiminnan hämäys on hyvä.
https://www.youtube.com/watch?v=K49QOM_B8dA
Se tavallaan toimiva ikiliikkuja perustuu Brownin liikkeeseen ja erittäin kapeaan mutkittelevan solaan, jossa itsekseen poukkoilevan molekyylin on helpompi liikkua solassa vain toiseen suuntaan. Molekyyli tietysti jäähtyy ja sen liike hidastuu kun se siirtää itseään potentiaalienergiassa ylemmäs, mutta koska ympärillä riittää lämpöä, niin se saa jatkuvasti uutta energia liikkeeseensä ja jatkaa kulkuaan yhä ylemmäs. Solassa on tietysti lukematon määrä noita molekyylejä, mutta koska se on mikroskooppisen pieni, niin energian tuottaminen sen avulla on hyvin vaikeaa.
(olen kuitenkin odottanut, että jokin mikropiiritehdas tekisi siitä toimivan demon, mutta ilmeisesti laite on melko tuntematon, sillä olen itsekin nähnyt siitä vuosia sitten vain yhden piirustuksen).
Se pohtimani matemattinen ongelma on todennäköisesti oikeasti mahdoton, mutta sitä on mukava pohtia juuri siksi, että se on niin hankala (enkä edes ole varsinaisesti matemaattisesti suuntautunut (ja siksi se onkin hyvää harjoitusta).
Eräänlaisen ikiliikkujan voisi periaatteessa saada aikaan virtualihiukkasia hyöyntämällä ja on epäilty, että suurten kondensaattorien itsestäänvarautuminen perustuisi niihin (varauksen lisääntymisen takia, suuret kondensaattorit pitää oikosulkea navoistaan, jos ne eivät ole asennettuina käyttöön, sillä varomaton varastohenkilö saattaisi muuten saada engenvarallisen sähköiskun, vaikka laite ei ole ollut millään tavalla kiinni sähkölaitteissa).
Tässäkin sitä pohditaan:
https://physics.stackexchange.com/questions/263790/main-cause-of-self-charging-of-unshorted-capacitorsbuddy-love kirjoitti:
Heronin suihkulähde on hieno vekotin ja sen toiminnan hämäys on hyvä.
https://www.youtube.com/watch?v=K49QOM_B8dA
Se tavallaan toimiva ikiliikkuja perustuu Brownin liikkeeseen ja erittäin kapeaan mutkittelevan solaan, jossa itsekseen poukkoilevan molekyylin on helpompi liikkua solassa vain toiseen suuntaan. Molekyyli tietysti jäähtyy ja sen liike hidastuu kun se siirtää itseään potentiaalienergiassa ylemmäs, mutta koska ympärillä riittää lämpöä, niin se saa jatkuvasti uutta energia liikkeeseensä ja jatkaa kulkuaan yhä ylemmäs. Solassa on tietysti lukematon määrä noita molekyylejä, mutta koska se on mikroskooppisen pieni, niin energian tuottaminen sen avulla on hyvin vaikeaa.
(olen kuitenkin odottanut, että jokin mikropiiritehdas tekisi siitä toimivan demon, mutta ilmeisesti laite on melko tuntematon, sillä olen itsekin nähnyt siitä vuosia sitten vain yhden piirustuksen).
Se pohtimani matemattinen ongelma on todennäköisesti oikeasti mahdoton, mutta sitä on mukava pohtia juuri siksi, että se on niin hankala (enkä edes ole varsinaisesti matemaattisesti suuntautunut (ja siksi se onkin hyvää harjoitusta).
Eräänlaisen ikiliikkujan voisi periaatteessa saada aikaan virtualihiukkasia hyöyntämällä ja on epäilty, että suurten kondensaattorien itsestäänvarautuminen perustuisi niihin (varauksen lisääntymisen takia, suuret kondensaattorit pitää oikosulkea navoistaan, jos ne eivät ole asennettuina käyttöön, sillä varomaton varastohenkilö saattaisi muuten saada engenvarallisen sähköiskun, vaikka laite ei ole ollut millään tavalla kiinni sähkölaitteissa).
Tässäkin sitä pohditaan:
https://physics.stackexchange.com/questions/263790/main-cause-of-self-charging-of-unshorted-capacitorsOlen tosiaan huomannut konkkien varautyneisuuden. En työskentele suurien kanssa, mutta pienillä varauksilla elektroniikan kanssa..
Mitään en noista ymmärrä, kunhan vaan laitan kasaan palikka aan ja been.. saadakseni tuloksen cee. Ja ceehen lisään palikka deen. Jne..
Ai kiva, sä tunnistit mun selityksestäni tuon laitteen. Osasin vain epämääräisesti kuvailla sitä. Kuten tiedät.. en ole älykkö.
Siitä viis. Palstalle riittää että täällä on yksi älykkö. Tai pari.
Minä päinvastoin olen lämmin ja kannustava persoona.. tai noin haluaisin olla. Toivoisin persoonani olevan se vahva puoleni. Älylläni en pääse loistamaan.Pikku-pirpana kirjoitti:
Olen tosiaan huomannut konkkien varautyneisuuden. En työskentele suurien kanssa, mutta pienillä varauksilla elektroniikan kanssa..
Mitään en noista ymmärrä, kunhan vaan laitan kasaan palikka aan ja been.. saadakseni tuloksen cee. Ja ceehen lisään palikka deen. Jne..
Ai kiva, sä tunnistit mun selityksestäni tuon laitteen. Osasin vain epämääräisesti kuvailla sitä. Kuten tiedät.. en ole älykkö.
Siitä viis. Palstalle riittää että täällä on yksi älykkö. Tai pari.
Minä päinvastoin olen lämmin ja kannustava persoona.. tai noin haluaisin olla. Toivoisin persoonani olevan se vahva puoleni. Älylläni en pääse loistamaan.Väitetään, että sokeiden maailmassa yksisilmäinen on kuningas.
Itse väitän ettei niin voi käydä, sillä eivät ne muut suostu uskomaan että se näkee.buddy-love kirjoitti:
Väitetään, että sokeiden maailmassa yksisilmäinen on kuningas.
Itse väitän ettei niin voi käydä, sillä eivät ne muut suostu uskomaan että se näkee.Sehän on yksisilmäisenä se hylkiö. Erilainen ja poikkeava. Karsastuksen kohde ja varmaan hulluna pidetty. Yksisilmäinen sokeiden parissa.. kaikkihan me se tiedetään, että poikkeava yksilö suljetaan yhteisön ulkopuolelle.
- Anonyymi
Ei siis käyttänyt tankkaussovellusta?
Ei siinä voi käyttää kuin juuri sille mittarille takoitettua tankkauskorttia.
(tai sitten sitä automattista tunnistussysteemiä, joka on auton tankkausaukon vieressä ja jonka se pistoolin elektroniikka lukee).
- Anonyymi
Sitäkin on kai pidetty riskaabelina että käyttää kännyään tankatessa. Tiedä sitten onko siinä mitään ideaa. Pelisilmää pitäisi olla eli vitkuttelut sikseen jos takana on jonoa.
Ihmisillä on kaikenlaisia riippuvaisuuksia. Siinä hämärtyy aika ja paikka, kun addiktio ottaa ylivallan. Kännykkäriippuvuus on kuin kansantauti.
Vuonna 2018, Tekniikan Maailma tiesi kertoa, kuinka 90% kansalaisista ovat jollakin tavalla kännykkäriippuvaisia.
Ihmisillä on vaan tapana kieltää oma riippuvaisuutensa. (en myönnä!!!)
https://tekniikanmaailma.fi/hs-kannykkariippuvuus-on-ongelma-noin-90-prosentille-ei-minulla-ole-mitaan-ongelmaa-sanoo-silti-lahes-jokainen/Itse en onneksi kärsi tuosta (mutta sen sijalla on tiededokumenttiriippuvuus).
((tosin se on enimmäkseen hyödyllistä))
(((mutta liikuntaa pitäisi lisätä)))buddy-love kirjoitti:
Itse en onneksi kärsi tuosta (mutta sen sijalla on tiededokumenttiriippuvuus).
((tosin se on enimmäkseen hyödyllistä))
(((mutta liikuntaa pitäisi lisätä)))Liikunnan lisääminen onnistuu, kun päätät raivata sille aikaa ja tilaa kalenteristasi. Reipas 30min. kävelylenkki tekee hyvää mielelle ja keholle.
Ohje 1. - etsi ja pue mukavat jalkineet
Ohje 2. - avaa ulko-ovi ja astu ulos
Loppu menee kuin itsestään. :)
(motivaation nostattajana; korvanapit korviin ja musat soimaan ... eikun mennoksi ... )tosi.typy kirjoitti:
Liikunnan lisääminen onnistuu, kun päätät raivata sille aikaa ja tilaa kalenteristasi. Reipas 30min. kävelylenkki tekee hyvää mielelle ja keholle.
Ohje 1. - etsi ja pue mukavat jalkineet
Ohje 2. - avaa ulko-ovi ja astu ulos
Loppu menee kuin itsestään. :)
(motivaation nostattajana; korvanapit korviin ja musat soimaan ... eikun mennoksi ... )Helsingissä yleensä kävelen paljon, sillä minulla on muutamia vakiolenkkejä (tosin kauppoja on hävinnyt paljon, joten noiden hyödyllisyys on vähentynyt).
Täällä olen toisiaan pyöräillyt (25 kilometriä, johon menee tunti (ja menisi vähemmän, jos eräs mäki olisi matalampi)).
Ei se varsinaisesti ole ajasta kiinni, vaan pitäisi vain motivoitua (mutta musiikki kävelyllä ei toimi, sillä musiikkia pitää istua kuuntelemaan).
((jotkin luentotallenteet voisivat toimia))buddy-love kirjoitti:
Helsingissä yleensä kävelen paljon, sillä minulla on muutamia vakiolenkkejä (tosin kauppoja on hävinnyt paljon, joten noiden hyödyllisyys on vähentynyt).
Täällä olen toisiaan pyöräillyt (25 kilometriä, johon menee tunti (ja menisi vähemmän, jos eräs mäki olisi matalampi)).
Ei se varsinaisesti ole ajasta kiinni, vaan pitäisi vain motivoitua (mutta musiikki kävelyllä ei toimi, sillä musiikkia pitää istua kuuntelemaan).
((jotkin luentotallenteet voisivat toimia))Onhan tuossa jo paljon liikuntaa. Tuo pitäisi vaan saada säännölliseksi.
Olisiko sinun mukavampi kuunella äänikirjoja? Luentotallenteet, tai dokumentit voisivat toimia hyvänä motivaation edistäjänä.
Itse motivoidun musiikin kuuntelusta kävelylenkin aikana. Jokaisella on omat motivoitumistarpeensa.tosi.typy kirjoitti:
Onhan tuossa jo paljon liikuntaa. Tuo pitäisi vaan saada säännölliseksi.
Olisiko sinun mukavampi kuunella äänikirjoja? Luentotallenteet, tai dokumentit voisivat toimia hyvänä motivaation edistäjänä.
Itse motivoidun musiikin kuuntelusta kävelylenkin aikana. Jokaisella on omat motivoitumistarpeensa.Parhaiten minua motivoisivat pienet kaupat, joissa kannattaa käydä tarkastamassa mitä niille on kertynyt poistohyllyyn.
(ennen Helsingissä oli monta hyvää kamerakauppaa, jotka kiersin kaikki läpi, mutta nykyään ei ole enää kuin kaksi joissa kannattaa käydä)buddy-love kirjoitti:
Parhaiten minua motivoisivat pienet kaupat, joissa kannattaa käydä tarkastamassa mitä niille on kertynyt poistohyllyyn.
(ennen Helsingissä oli monta hyvää kamerakauppaa, jotka kiersin kaikki läpi, mutta nykyään ei ole enää kuin kaksi joissa kannattaa käydä)Viimeisen parin vuoden aikana on Helsingissä useampi kivijalkaliike lopettanut toimintansa. Tästä on ollut lehdissä paljon juttua.
Pienliikkeiden yksityisyrittäjillä on mennyt jo pitkään tappiollisesti. Eivät kykene kilpailemaan suurien markettien ja verkkokauppojen kanssa.
Todella ikävää.tosi.typy kirjoitti:
Viimeisen parin vuoden aikana on Helsingissä useampi kivijalkaliike lopettanut toimintansa. Tästä on ollut lehdissä paljon juttua.
Pienliikkeiden yksityisyrittäjillä on mennyt jo pitkään tappiollisesti. Eivät kykene kilpailemaan suurien markettien ja verkkokauppojen kanssa.
Todella ikävää.Tilanteessa on suuresti osallisena se, että keskustan liikennettä on jatkuvasti vaikeutettu, eikä siellä ole enää parkkipaikkojakaan kuten ennen. Vähitellen keskusta muuttuu paikaksi, jossa ei ole tarkoituskaan kulkea kuin julkisilla, eli runsaasti juottoloita ja varsinaiset ostospaikat ovat kauempna ilmaisten parkkien ympäröiminä (Jumbossa käyn itsekin).
((eikä Stokkakaan ol enää entisensä)).buddy-love kirjoitti:
Tilanteessa on suuresti osallisena se, että keskustan liikennettä on jatkuvasti vaikeutettu, eikä siellä ole enää parkkipaikkojakaan kuten ennen. Vähitellen keskusta muuttuu paikaksi, jossa ei ole tarkoituskaan kulkea kuin julkisilla, eli runsaasti juottoloita ja varsinaiset ostospaikat ovat kauempna ilmaisten parkkien ympäröiminä (Jumbossa käyn itsekin).
((eikä Stokkakaan ol enää entisensä)).Silloin, kun Stockan Herkku lopetti ja S-ryhmän omistajat ottivat myymälän haltuun, voin fyysisesti pahoin. Niiden ei olisi pitänyt muuttaa toimivaa konseptia. Olen edelleen katkera siitä muutoksesta.
Tuo keskustan parkkipaikkaongelma on todellinen. Ne viimeisetkin (salaiset), ilmaiset, parkkipaikat ovat muuttuneet maksullisiksi. Harva viitsii lähteä enää keskustaan pyörimään, kun lähempänä on isoja ostoparatiiseja ja ilmainen parkki.
Kun, joskus harvoin, tulee asiaa keskustaan, hyppään mielummin julkisiin. Helpompaa ja vaivattomampaa liikkumista.
Varsinkin kesäisin, kun keskusta on täynnä tie- ja kunnostustöitä, ajaminen ei ole ollenkaan yksinkertaista. Siellä liikenteessä menee hermot.tosi.typy kirjoitti:
Silloin, kun Stockan Herkku lopetti ja S-ryhmän omistajat ottivat myymälän haltuun, voin fyysisesti pahoin. Niiden ei olisi pitänyt muuttaa toimivaa konseptia. Olen edelleen katkera siitä muutoksesta.
Tuo keskustan parkkipaikkaongelma on todellinen. Ne viimeisetkin (salaiset), ilmaiset, parkkipaikat ovat muuttuneet maksullisiksi. Harva viitsii lähteä enää keskustaan pyörimään, kun lähempänä on isoja ostoparatiiseja ja ilmainen parkki.
Kun, joskus harvoin, tulee asiaa keskustaan, hyppään mielummin julkisiin. Helpompaa ja vaivattomampaa liikkumista.
Varsinkin kesäisin, kun keskusta on täynnä tie- ja kunnostustöitä, ajaminen ei ole ollenkaan yksinkertaista. Siellä liikenteessä menee hermot.Itsekin kaipaan Stockan herkkua, sillä siellä oli tuotteita, joita ei voinut löytää muualta.
Kaisaniemen ravintolaan parkkipaikka oli oikein toimiva, mutta sitten joku kirjoitti yleisönosastoon, että se on "epämääräinen" ja sen jälkeen sinne tuli asfaltti ja rajoituskyltit. Vieläkin pidän siellä autoani parkissa, mutta se on ahtaampi ja melkein aina täynnä.
kasvitieteellisen viereiset parkit ovat muuttuneet maksullisiksi ja pitkän sillan anatomianlaitoksen (minulla on hämärä muistikuva, että olen joskus muinoin ollut tuossa rakennuksessa fysiikan laskuharjoituksissa) puoleisella sivulla on melkein mahdotonta löytää parkkipaikkaa.
Stadioninkin parkki on maksullinen.
Minusta julkisten maksusysteemi on muuttunut kehnoksi, sillä ratikastakaan ei saa enää lippua (ja olisivat saaneet säilyttää ne pahvilippujen leimauslaitteet, joista kuulemma luovuttiin huollontarpeen takia - olisivat mieluummin suunnitelleet parempia, joita ei tarvitse huoltaa).
Ja ihan liikaa rakennetaan kaupunkia täyteen (siitä tulee vain sosiaalisia ongelmia kun kukaan ei enää viihdy).buddy-love kirjoitti:
Itsekin kaipaan Stockan herkkua, sillä siellä oli tuotteita, joita ei voinut löytää muualta.
Kaisaniemen ravintolaan parkkipaikka oli oikein toimiva, mutta sitten joku kirjoitti yleisönosastoon, että se on "epämääräinen" ja sen jälkeen sinne tuli asfaltti ja rajoituskyltit. Vieläkin pidän siellä autoani parkissa, mutta se on ahtaampi ja melkein aina täynnä.
kasvitieteellisen viereiset parkit ovat muuttuneet maksullisiksi ja pitkän sillan anatomianlaitoksen (minulla on hämärä muistikuva, että olen joskus muinoin ollut tuossa rakennuksessa fysiikan laskuharjoituksissa) puoleisella sivulla on melkein mahdotonta löytää parkkipaikkaa.
Stadioninkin parkki on maksullinen.
Minusta julkisten maksusysteemi on muuttunut kehnoksi, sillä ratikastakaan ei saa enää lippua (ja olisivat saaneet säilyttää ne pahvilippujen leimauslaitteet, joista kuulemma luovuttiin huollontarpeen takia - olisivat mieluummin suunnitelleet parempia, joita ei tarvitse huoltaa).
Ja ihan liikaa rakennetaan kaupunkia täyteen (siitä tulee vain sosiaalisia ongelmia kun kukaan ei enää viihdy).Tulevana kesänä on suunnitelmissa tehdä tutustumisretki Kaisaniemen uusittuun ravintolaan. Haluan omin silmin nähdä miten se entisointi on onnistunut.
Ennen muinoin oli tapana parkkeerata Kaisaniemenrannan sivuun. Kasvitieteellisen puutarhan taakse. En tiedä, onko siellä enää ollenkaan parkkipaikkoja?
Toinen hyvä parkkipaikka oli Kaivohuoneen 4:n tunnin ilmainen parkki.
Harmi, kun kaikki muutetaan maksullisiksi.
Menen vielä hetkeksi muihin hommiin. Mukavaa iltaa sinne.
öitä! :)tosi.typy kirjoitti:
Tulevana kesänä on suunnitelmissa tehdä tutustumisretki Kaisaniemen uusittuun ravintolaan. Haluan omin silmin nähdä miten se entisointi on onnistunut.
Ennen muinoin oli tapana parkkeerata Kaisaniemenrannan sivuun. Kasvitieteellisen puutarhan taakse. En tiedä, onko siellä enää ollenkaan parkkipaikkoja?
Toinen hyvä parkkipaikka oli Kaivohuoneen 4:n tunnin ilmainen parkki.
Harmi, kun kaikki muutetaan maksullisiksi.
Menen vielä hetkeksi muihin hommiin. Mukavaa iltaa sinne.
öitä! :)Siinä kasvitieteellisen vieressä itsekin pidin usein autoani.
Taitaa siinä edelleen olla maksullisia paikkoja (ja turistibusseille parkki).
Öitä.
- Anonyymi
Mitä tankkasit, hodarin vai pizzan?
- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Dieseliä 80 litraa.
Jaa, että hiilivetyä, nokea ja mikromuovia ilmaan ja melua kaupunkiin ja tieinfran kuluttamista. Prömpröm.
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, että hiilivetyä, nokea ja mikromuovia ilmaan ja melua kaupunkiin ja tieinfran kuluttamista. Prömpröm.
Dieselistä tulee nykytekniikalla vähemmän nokipäästöjä kuin bensiinistä.
- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Dieselistä tulee nykytekniikalla vähemmän nokipäästöjä kuin bensiinistä.
Kaikki muut haitat säilyvät silti, puhumattakaan renkaista irtoavan mikromuovin määrä, riippuen suoraanverrannollisesti ajopelin massaan.
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki muut haitat säilyvät silti, puhumattakaan renkaista irtoavan mikromuovin määrä, riippuen suoraanverrannollisesti ajopelin massaan.
Tuo asia on tietysti ongelma ja sitä kyettäisiin vähentämään teknisillä keinoilla, mutta toistaiseksi ketään ei kiinnosta.
- Anonyymi
Entäpä autoillessa kännykkää rassaavat ihmiset. Pari kertaa olen ollut todella ihmeissäni. Ensin ihmettelin autoa, joka valtatiellä tulee melkein puskurissa kiinni koko ajan, turvavälistä ei tietoakaan. Tultiin kaupunkiin, satuttin rinnaisille kaistoille liikennevaloissa. Kuljettajalla, nuori mies, puhelin rattia vasten ja tuijotti sitä. Liekkö ollut hyväkin sarja menossa.
Toisella kerralla suhteellisen kapea, mutkainen ja hieman syrjäinen tie. Itselle hyvin tuttu. Edellä menee citymaasturi, jolle tie ei meinaa riittää. Oikoo mutkissa ja ajaa muutenki välillä väärällä puolella. Tulee pitempi suora, citymaasturi menee keskellä tietä. Piruuttani siirryn vasemmalle kaistalle, kun ei vastaantulijoita. Maasturikuskilla menee tosi kauan ennenkuin huomaa minut. Tekee huimannäköisen väistöliikkeen omalle kaistalle. Ohitan maasturin, nuori nainen ajaa toinen käsi ratissa ja toinen käsi rassaa kännykkää. Maasturikuskin toiminta todella huimaa ja älyvapaata.Noita on nykyään aivan liikaa.
Kauan sitten oli eräs vastaava, mutta todennäköisesti humalassa ja soitin siitä hälytyskeskukseen. Ei mennyt kovinkaan kauaa kun oli partio paikalla ja pysäyttivät sen auton.
En tiedä miten kohtelivati, mutta se oli vaarallinen, sillä ajoi väärällä kaistalla mäkien harjalle.
Tuohan oli vielä aika kevyttä. Seurasin hetki sitten, miten 4-5 naisen porukka yritti tankata yhtä autoa. Jäin odottamaan vuoroani kauas, koska osasin aavistaa jo kaukaa, ettei kyseessä ole normaali tankkaustapahtuma.
Ensin he eivät saaneet auton bensatankin luukkua oikealle puolelle. He kiertelivät pömpeliä useampaan otteeseen, ennen kuin luukku oli oikealla puolella, mutta auto jäi edelleen niin kauas, ettei letku riittänyt. Autoa siirrettiin useampaan otteeseen, mutta auto oli liian kaukana. Seurasin tapahtumia hämmentyneenä, mutta jossain vaiheessa purskahdin jo nauruun, sillä se oli ihan kuin piilokamerasta. Olin jo nousemassa autostani ja menossa auttamaan naisparkoja, mutta he luovuttivat ja lähtivät lopulta pois tankkaamatta. Bensatankin luukku auki ja ykkösvaihdetta huudattaen 😄Netissä on videoita vastaavista tilanteista.
(olisit saanut huimasti katsojia, jos olisit kuvannut tuon ja laittanut tuubiin)buddy-love kirjoitti:
Netissä on videoita vastaavista tilanteista.
(olisit saanut huimasti katsojia, jos olisit kuvannut tuon ja laittanut tuubiin)Siitä olisi tosiaan tullut suosittu video 😄
Oliko sinkku pakettiautoilija?
Tankkauspisteellä saa jotkut aikaan kyllä näytöksen. Ensin ajetaan mittarille sahaten autoa juuri optimaaliseen kohtaan pari minuuttia. Sitten täytetään ajopäiväkirjaan tankkauspäivä, mittarilukema ja ties mitä. Tullaan autosta ulos, otetaan peräkontista tankkaushanskat, avataan polttoaineluukun kansi ja asetetaan korkki telineeseen. Katsotaan kyltistä hinta, lasketaan paljonko tarvitsee laittaa summaksi, että tankki saadaan täyteen. Aloitetaan tankkaus. Kun pumppu pysähtyy, odotetaan 30 sekuntia, jettä kaikki on varmasti tullut. Ravistetaan pistoolista kaikki ja asetetaan se paikoilleen. Käydään paperia ja pyyhitään korkin ympärys huuruista tai mistä lie?
Suljetaan korkki, sekä luukku. Laitetaan tankkaushanskat öeräkonttiin ja sitten täytetään autossa ajopäiväkirja loppuun, nollataan trippimittari, laitetaan penkki kunnolla, aurinkolasit päähän ja noustaan vielä autosta, riisutaan takki ja käydään takakontista ajohanskat. Asetetaan penkki uudelleen ja taustapeili... sitten tankkaus on tehty.
Oikein rituaalista...että näkeehän kaikki, että mulla on oma Kia Ceed? 🤣Haaveilija39 kirjoitti:
Ai saatana sun kanssa mikä kuvaus tapahtumalle!!!🤣🤣🤣
No kyllä tuollainen voi olla hyvin totta. Jotkut tekee normaali autoilusta jumankeuta numeron.
Siellä kuule löytyy Kiasta 2017-2024 kaikki tieto, mitä ajoa ja paljonko vie ja luultavasti polttoaineen hintaseurantakin ajopäiväkirjasta. Tankkaushanskoistakin on hajuanalyysi joksisen tankkauksen jälkeen tarkistettu, ennenkuin ne laitetaan Lidlistä ostettuu koriin takakontissa, missä löytyy myös renkaanpainehanskat, tuulilasinpesunestehanskat ja hanskat...🤣Disseisback kirjoitti:
No kyllä tuollainen voi olla hyvin totta. Jotkut tekee normaali autoilusta jumankeuta numeron.
Siellä kuule löytyy Kiasta 2017-2024 kaikki tieto, mitä ajoa ja paljonko vie ja luultavasti polttoaineen hintaseurantakin ajopäiväkirjasta. Tankkaushanskoistakin on hajuanalyysi joksisen tankkauksen jälkeen tarkistettu, ennenkuin ne laitetaan Lidlistä ostettuu koriin takakontissa, missä löytyy myös renkaanpainehanskat, tuulilasinpesunestehanskat ja hanskat...🤣Kuvailit muuten exäni toimintatavat melko tarkasti.
Ei ollut ihan noin paha kokonaisuus, mutta hän hankki esimerkiksi erityisesti akunnapojen voiteluun tarkoitettua vaseliinia, eikä niihin missään tapauksessa voinut käyttää tavallista vaseliinia ja ne tankkauspäiväkirjat piti ehdottomasti pitää ajan tasalla.
Käytti myös erillistä rattilukkorautaa aina siinä vanhassa romussaan ja radion etupaneeli piti aina ottaa mukaan, vaikka kukaan ei sitä kasettipesäistä vehjettä olisi suostunurt varastamaan.
liian pitkään suostuin kärsimään.buddy-love kirjoitti:
Kuvailit muuten exäni toimintatavat melko tarkasti.
Ei ollut ihan noin paha kokonaisuus, mutta hän hankki esimerkiksi erityisesti akunnapojen voiteluun tarkoitettua vaseliinia, eikä niihin missään tapauksessa voinut käyttää tavallista vaseliinia ja ne tankkauspäiväkirjat piti ehdottomasti pitää ajan tasalla.
Käytti myös erillistä rattilukkorautaa aina siinä vanhassa romussaan ja radion etupaneeli piti aina ottaa mukaan, vaikka kukaan ei sitä kasettipesäistä vehjettä olisi suostunurt varastamaan.
liian pitkään suostuin kärsimään.Joo, joillain on jokin käsittämätön tarve vielä tehdä noi kaikki tankkausrituaalit siinä mittarilla...muut odottaa vuoroaan ja tällä vaan se rituaalinen show on tärkeää...tuntuu, kuin olisi hänen yleisöä, kun sìinä huokailee takaraivoa raapien...😆
Ja eihän sitä voi ajopäiväkirjaa 10 m päässä tankkauspisteestä täyttää, menee natkat jo seuraavalle tankilliselle...hitto! 🤣
- Anonyymi
Joskus niinkin kauan sitten kuin joskus 90-luvun puolella, jossain pohjanmaalla satuin yhtäaikaa pienelle huoltoasemalle, jossa joku nainen oli saanut tankattua pieneen bensa Fiattiinsa dieseliä. Siinä sitten ääneen ihmetteli kuinka näin oli päässyt käymään.
Minä olen kerran tankannut dieseliin tarkoituksella bensiiniä.
Oli myöhäinen yö ja päivällä oli jäänyt tankkaus tekemättä.
Löysin kylmäaseman (tästä on aikaa, eikä silloin ollut kännyköissä karttoja, eikä juuri edes kännyköitä), jolla oli kyllä bensiiniä, mutta diesel oli loppu.
Noh, laskin paljonko tankissa on vielä polttoainetta ja sitten tankkasin sekaan noin 20 % bensaa ja sillä pääsin isomman tien varteen, ja siellä kunnollisen tankkauksen viereen.
Vanhat dieselit siis sietävät jonkin verran bensiiniä seassa ja muinaisina aikoina sitä lisättiin talvisin siksikin, ettei varsinaista talvilaadun dieseliä ollut silloin helposti saatavissa.
Nykydieselit ovat aivan liian nirsoja ja hajoavat pienistäkin bensiinilisäyksistä.
(on tuossa pihassa edelleenkin yksi valtava metallimöhkäle, joka toimii dieselillä, kerosiinilla, petrolilla ja bensiinillä, jos siihen laittaa riittävästi voiteluöljyä sekaan. Toimii tehtaan mukaan vielä 55 pakkasasteessa ja silloinkin kesädieselillä, sillä siinä on paineistettu polttoainetankki ja lämmitetty polttoaineen suodatin)
- Anonyymi
Tankkasitko phudikshella!?
- Anonyymi
Teboil, jonka esiäiti on Lukoil. TUKEKAA PUUTTINIA! Nyt se välähti mulle kuin salama kirkkaalta taivaalta: Mitä enemmän tukee Putinia niin sitä nopeammin Putin saavuttaa unelmansa. Miksi se on hyvä asia? No siksi, koska silloin kun sota on ohi niin veronmaksajien eli SINUN nahoistasi ei enää revitä rahoja sinne Ukrainan sotajoukkojen avustamiseen. Riippuu siitäkin kuinka tiukkaa taloudellisesti kenelläkin tekee. Minulla tekee koska olen työtön vaikka olenkin korkeastikoulutettu. Pystyn toisaalta näkemään asioita tältä kantilta, sillä todellisuuteni on olosuhteiden sanelemana tällainen.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791492
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä431081No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall1941011Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38755- 14690
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21680- 37673
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30671Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46617Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17603