Monet luulevat, että eläimet on vain eläimiä

🤗🐶❤ Mutta kyllähän nekin muistavat rakkaat ihmisensä ja osaavat heitä kaivata. Etenkin koirat ovat paluusta iloissaan ja näyttävät sen. Oli sitten poissa pari minuuttia tai päiviä.

Most Emotional Animal Reunions With Their Loved Ones
https://youtu.be/TCa9z9z4YtQ

31

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä joo, kunhan vaan saavat ruokaa niiltä rakkailtaan.

      Monet ihmiset luulevat että eläimet ovat kuin ihmisiä ja että niillä on sielu...

      Voithan nykyään vaikka ohjelmoida tietokoneen tunnistamaan sinut ja olemaan iloissaan kun tulet kotiin. Niithän on sellaisia robottieläimiäkin jotka toimii juuri niin.

      • Tuollaiset ohjelmoidut ja robotit ovat edullisia käyttää. Mulla menee nyt aika paljon rahaa tohon koiraan. Lääkkeet on kalliita ja sillä on vaan määrätyt sapuskat mitkä pysyy siististi mahassa. Kotieläinten hyvinvoinnissa näkyy se, jos perheillä ole tarpeeksi rahaa ruokiin. Hallituksen leikkelyt vaikuttaa kaikkeen.


      • lounas.ajatus kirjoitti:

        Tuollaiset ohjelmoidut ja robotit ovat edullisia käyttää. Mulla menee nyt aika paljon rahaa tohon koiraan. Lääkkeet on kalliita ja sillä on vaan määrätyt sapuskat mitkä pysyy siististi mahassa. Kotieläinten hyvinvoinnissa näkyy se, jos perheillä ole tarpeeksi rahaa ruokiin. Hallituksen leikkelyt vaikuttaa kaikkeen.

        Mä nyt ihan ystävällismielisesti kysyn. Että jos on muksuja paljon ja monta suuta ruokittavana, niin miks pitää vielä eläimiä siihen. Mä ite taas en eläimiä ottais siksi, kun oon päivät pitkät työssä, eikä siis aikaa niitten kanssa olla.


      • lounas.ajatus kirjoitti:

        Tuollaiset ohjelmoidut ja robotit ovat edullisia käyttää. Mulla menee nyt aika paljon rahaa tohon koiraan. Lääkkeet on kalliita ja sillä on vaan määrätyt sapuskat mitkä pysyy siististi mahassa. Kotieläinten hyvinvoinnissa näkyy se, jos perheillä ole tarpeeksi rahaa ruokiin. Hallituksen leikkelyt vaikuttaa kaikkeen.

        Ei sitä robottia tietysti oikeaan elävään eläimeen voi (vielä) verrata.

        Itse kyllä pidän kaikenlaisista eläimistä, lemmikeistä ja erityisesti villin luonnon eläimistä. Mutta itse en ottaisi lemmikkiä, kuluja tietty paljon, mutta se työn määrä mitä siitä on, ja huoli. Ja kuitenkin kaiken sen työn ja huolehtimisen ja rahanmenon jälkeen se kuitenkin vaan kuolee pois.


      • JeroP kirjoitti:

        Mä nyt ihan ystävällismielisesti kysyn. Että jos on muksuja paljon ja monta suuta ruokittavana, niin miks pitää vielä eläimiä siihen. Mä ite taas en eläimiä ottais siksi, kun oon päivät pitkät työssä, eikä siis aikaa niitten kanssa olla.

        Sepä se. Ei pitäisi ottaa eläimiä, jos ei voi niitä hoitaa kunnolla. Joillakin on jopa tuotantoeläimiä esim. lehmiä tai hevosia, mitkä kärsivät liasta ja nälästä.

        Kissat ja koirat tarvitsevat ihmisen seuraa.Etenkin koirat. Koirissa on se vielä vika, että mitä isompi koira niin sen lyhyempi elämä. Mullakin lähellä ikävä velvollisuus viedä tuo karvaläjä eutanasiaan.


      • lounas.ajatus kirjoitti:

        Sepä se. Ei pitäisi ottaa eläimiä, jos ei voi niitä hoitaa kunnolla. Joillakin on jopa tuotantoeläimiä esim. lehmiä tai hevosia, mitkä kärsivät liasta ja nälästä.

        Kissat ja koirat tarvitsevat ihmisen seuraa.Etenkin koirat. Koirissa on se vielä vika, että mitä isompi koira niin sen lyhyempi elämä. Mullakin lähellä ikävä velvollisuus viedä tuo karvaläjä eutanasiaan.

        Minkä ikäinen tämä "karvaläjä" on?
        Kyllähän se eläin haluaa itse elää mahdollisimman pitkään kuitenkin, jos siltä kysyt asiaa.
        Jaa niin että joku lehmän kokoinen koira onkin lyhytikäinen, ja pienempi taas pidempi-ikäinen. Ehkä isompi elimistö käy kuumempana tai jotain... kuluttaa energiaa enempi.


      • darknessin kirjoitti:

        Minkä ikäinen tämä "karvaläjä" on?
        Kyllähän se eläin haluaa itse elää mahdollisimman pitkään kuitenkin, jos siltä kysyt asiaa.
        Jaa niin että joku lehmän kokoinen koira onkin lyhytikäinen, ja pienempi taas pidempi-ikäinen. Ehkä isompi elimistö käy kuumempana tai jotain... kuluttaa energiaa enempi.

        Se on jotain kolmentoista ikäinen. Tarkkaan ei tiedä kun on Viipurin katukoira. Sillä on ollut nivelrikkoa jo kolme vuotta. Se on sellainen etenevä tauti. Aikalailla hutera on jo takapää ja siihenhän sattuu. Lääkärin mukaan ollaan jo saattohoidossa. Patteja ei ole lähdetty enää tutkimaan, eikä tuota ruoansulatusvaivaa.


      • Anonyymi

        Eläimillä on sielu, sanotaan Raamatussakin.


      • lounas.ajatus kirjoitti:

        Se on jotain kolmentoista ikäinen. Tarkkaan ei tiedä kun on Viipurin katukoira. Sillä on ollut nivelrikkoa jo kolme vuotta. Se on sellainen etenevä tauti. Aikalailla hutera on jo takapää ja siihenhän sattuu. Lääkärin mukaan ollaan jo saattohoidossa. Patteja ei ole lähdetty enää tutkimaan, eikä tuota ruoansulatusvaivaa.

        Ehkä parempi ruokavalio auttaisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eläimillä on sielu, sanotaan Raamatussakin.

        >>>Eläimillä on sielu, sanotaan Raamatussa>>

        Missä kohtaa tuollainen sijaitsee?


        Uskot siis että kaikki mitä raamatussa sanotaan on totta. Noudatatko sitten itse niitä lakeja ja oppeja mitä siinä sanotaan? Epäilen että noudattaisit itse edes kymmentä käskyä tarkalleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eläimillä on sielu, sanotaan Raamatussakin.

        "Onko eläimillä sielua? Ei ole. Raamattu sanoo, että sekä eläimet että ihmiset ovat sieluja (4. Mooseksen kirja 31:28). Kun ensimmäinen ihminen Aadam luotiin, hänelle ei annettu sielua vaan hänestä ”tuli elävä sielu” (1. Mooseksen kirja 2:7, alaviite). Sielu koostuu kahdesta elementistä: ”maan tomusta” ja ”elämän henkäyksestä”. "


        Siinä se sitten taas oli... tai ehkä löydät sieltä jonkun eriävän kirjoituksen, niitä piisaa kyllä joka lähtöön.

        Erikoista muuten että Adamilla ei ollut sielua ... aika yllättävää. Ensimmäinen ihminen maan päällä olikin vain joku sieluton eläin...haha! Melko karua...


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        >>>Eläimillä on sielu, sanotaan Raamatussa>>

        Missä kohtaa tuollainen sijaitsee?


        Uskot siis että kaikki mitä raamatussa sanotaan on totta. Noudatatko sitten itse niitä lakeja ja oppeja mitä siinä sanotaan? Epäilen että noudattaisit itse edes kymmentä käskyä tarkalleen.

        Nyt ei ollut kysymys mistään Raamatun laista, vaan faktasta että eläimillä on sielu.
        Vanhan Testamentin Jumala ei hyväksynyt kannibalismia, noin vain niinkuin sinulle vihjeeksi, että mistä löytyy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei ollut kysymys mistään Raamatun laista, vaan faktasta että eläimillä on sielu.
        Vanhan Testamentin Jumala ei hyväksynyt kannibalismia, noin vain niinkuin sinulle vihjeeksi, että mistä löytyy.

        "Vanhan Testamentin Jumala ei hyväksynyt kannibalismia"

        Just tuotahan ne lähetyssaarnaajat kovasti yrittivät selittää Tongan saaren alkuasukkaille, mutta nämä eivät yhtään ymmärtäneet ja paistoivat ja söivät ne lähetyssaarnaajat lounaakseen.


        "THE civilized world read with a shudder the news brought to it last week of the killing and eating by Tonga Island cannibals of two Presbyterian missionaries, the Rev. Horatio Hopkins and the Rev. Hector McPherson, both of whom were affiliated with the British Branch of the Presbyterian Foreign Mission Board. "


      • darknessin kirjoitti:

        Ehkä parempi ruokavalio auttaisi.

        Sillä on ihan hyvä ja kallis ruokavalio. Nys syö kotimaisia sensitive kana-kalkkuna pakastepalleroita, joissa on mukana lohiöljyäkin. Lisäksi luomu kanapateeta ja porkkana-kana papanoita. Luontaistuotteena nivelille kondroitiini-MSM-glukosamiini.


      • lounas.ajatus kirjoitti:

        Sillä on ihan hyvä ja kallis ruokavalio. Nys syö kotimaisia sensitive kana-kalkkuna pakastepalleroita, joissa on mukana lohiöljyäkin. Lisäksi luomu kanapateeta ja porkkana-kana papanoita. Luontaistuotteena nivelille kondroitiini-MSM-glukosamiini.

        Sanoisin että puhtaasti kasvatettu naudanliha on parempaa kuin nuo teollisesti valmistetut tuotteet. Naudanlihassa on paras rasvahappokoostumus verrattuna muihin lihoihin. Näin ainakin siis ihmisen kannalta katsottuna, en siis ole koira-asiantuntija, joten en voi väittää tietäväni mitään koiran ruokavaliosta, olettaisin kuitenkin niin että se on samanlainen kuin sudella.


    • Anonyymi

      Koiran sielu on samanlainen kuin ihmisen. Se ei vain osaa puhua, mutta muistaa ihmiset, kaupungit, tiet ja tuhansia erilaisia sanoja. On uskollinen, rehellinen, kiltti, eikä kerää turhaa omaisuutta.

      • Hyvä muisti niillä on ihmisten ja paikkojen suhteen. Oma lauma on koiralle kaikkein tärkein. kuului siihen sitten ihmisiä tai kissoja. Ne myös tuntee isäntänsä/emäntänsä tunteet. Taitavat kouluttajat saavat koiran hajuaistista paljon irti. Niitähän käytetään mm. diabeetikkojen apuna ilmoittamaan milloin veren sokerit on liian alhaalla. Muissakin sairauksissa voi toimia hälyttäjänä. Sokeiden opaskoirat ja vammaisten avustajakoirat on hyödyllisiä apulaisia. Poliisin ja Tullin virkakoirat on myös eteviä. Armeijan miinakoirat ym pommikoirat säästää ihmishenkiä.
        Koirat löytää ihmisiä raunioista ja lumivyöryjen alta. Nythän on niitä homekoiriakin, jotka löytää homepaikat taloista.


      • Okei... no on joitain tapauksia missä ihmisen sielu on laitettu eläimeen, on ehkä aika montakin sellaista tapausta. Mutta suurimmalla osalla elukoita ei ole sielua.
        Niillä joilla on (ihmisen) sielu, sen kyllä huomaa niistä selvästi. Jos koira ei käyttäydy kuin koira tyypillisesti käyttäytyy, vaan koira käyttäytyy samoin kuten ihminen, niin silloin sillä todennäköisesti on sielu.

        Esim. eräs koira hermostui jos talon ihmiset riitelivät kovaan ääneen, ja koira meni kylpyhuoneeseen ja sulki oven perässään ja lukitsi sen. En muista ihan varmaksi että olisiko se vieläpä käynnistänyt tukankuivaajan jotta riitelyn äänet peittyisivät... omistajilla oli työtä saada ovi aukaistua lukosta jos koira ei itse suostunut sitä avaamaan. Se oli jossain tv-sarjassa missä näytettiin erikoisia eläimiä, ja se koira todellakin teki niin videolla minkä omistajat olivat kuvanneet tilanteesta.
        Sitten oli kissa joka varasteli vieraitten ihmisten tavaroita ja kantoi niitä kotiinsa, oli kerännyt ison kasan tavaraa, alusvaatteita ja paitoja ym.. oli vissiin lompakonkin varastanut joltain... täysin luonnotonta ja epätyypillistä käytöstä kissalle.
        Yksi ihan muu tapaus oli sellainen missä teuraaksi vietäviä nautoja pakeni niitä kuljettavasta autosta, kaksi nautaa pakeni ihmisiä ja piilotteli pelloilla ja metsässä, osasivat älykkäästi vältellä ihmisiä eikä kukaan niitä löytänyt metsästä. Lopulta ne sattumalta löydettiin saaresta, mihin ne olivat uineet pakoon. Tuo on vanha keino häivyttää jälkiä, ettei jälkikoira pysty seuraamaan niitä. Melkoisen älykkäitä naudoiksi nuo kaverit.... Muistaakseni ne lopulta saivat jäädä saareen asumaan, kun ihmisistä tuo kaikki oli niin kummallista, ja kun naudat selvästi eivät halunneet päätyä teuraaksi vaan vastustivat sitä ratkaisua...


      • darknessin kirjoitti:

        Okei... no on joitain tapauksia missä ihmisen sielu on laitettu eläimeen, on ehkä aika montakin sellaista tapausta. Mutta suurimmalla osalla elukoita ei ole sielua.
        Niillä joilla on (ihmisen) sielu, sen kyllä huomaa niistä selvästi. Jos koira ei käyttäydy kuin koira tyypillisesti käyttäytyy, vaan koira käyttäytyy samoin kuten ihminen, niin silloin sillä todennäköisesti on sielu.

        Esim. eräs koira hermostui jos talon ihmiset riitelivät kovaan ääneen, ja koira meni kylpyhuoneeseen ja sulki oven perässään ja lukitsi sen. En muista ihan varmaksi että olisiko se vieläpä käynnistänyt tukankuivaajan jotta riitelyn äänet peittyisivät... omistajilla oli työtä saada ovi aukaistua lukosta jos koira ei itse suostunut sitä avaamaan. Se oli jossain tv-sarjassa missä näytettiin erikoisia eläimiä, ja se koira todellakin teki niin videolla minkä omistajat olivat kuvanneet tilanteesta.
        Sitten oli kissa joka varasteli vieraitten ihmisten tavaroita ja kantoi niitä kotiinsa, oli kerännyt ison kasan tavaraa, alusvaatteita ja paitoja ym.. oli vissiin lompakonkin varastanut joltain... täysin luonnotonta ja epätyypillistä käytöstä kissalle.
        Yksi ihan muu tapaus oli sellainen missä teuraaksi vietäviä nautoja pakeni niitä kuljettavasta autosta, kaksi nautaa pakeni ihmisiä ja piilotteli pelloilla ja metsässä, osasivat älykkäästi vältellä ihmisiä eikä kukaan niitä löytänyt metsästä. Lopulta ne sattumalta löydettiin saaresta, mihin ne olivat uineet pakoon. Tuo on vanha keino häivyttää jälkiä, ettei jälkikoira pysty seuraamaan niitä. Melkoisen älykkäitä naudoiksi nuo kaverit.... Muistaakseni ne lopulta saivat jäädä saareen asumaan, kun ihmisistä tuo kaikki oli niin kummallista, ja kun naudat selvästi eivät halunneet päätyä teuraaksi vaan vastustivat sitä ratkaisua...

        Unohdin mainita että kokonainen Intialainen uskonto perustuu siihen käsitteeseen että ihmisen sielu siirtyy jälleensyntymässä eläimen kehoon. Palvovat mm. rottia temppelissä koska uskovat niiden voivan olla heidän omia sukulaisiaan.


      • darknessin kirjoitti:

        Unohdin mainita että kokonainen Intialainen uskonto perustuu siihen käsitteeseen että ihmisen sielu siirtyy jälleensyntymässä eläimen kehoon. Palvovat mm. rottia temppelissä koska uskovat niiden voivan olla heidän omia sukulaisiaan.

        Intialaiset voisivat olla mielissään metrotunneleissa, mitkä on täynnä pulskia rottia.


      • lounas.ajatus kirjoitti:

        Intialaiset voisivat olla mielissään metrotunneleissa, mitkä on täynnä pulskia rottia.

        Varmasti... perustaisivat sinne alttarin ja toisivat niille ruokaa.. Niistä intialaisista rotta-temppeleistä löytyy youtubesta monta videota, niitä kannattaa näyttää kaikille rottakammoisille naisille...

        Intiassa myös lehmät ovat pyhiä, luultavasti samasta syystä, ja jos lehmä on poikittain keskellä tietä niin koko liikenne pysähtyy, ja he odottavat että lehmä siirtyisi muualle omin voimin.. tai odottavat että joku rohkea henkilö menisi sitä työntämään tieltä pois (sellainen joka ei pelkää pahaa karmaa tai esi-isien kostoa).


    • Anonyymi

      Näin se vain on, että mulle ei ole kukaan mitään suoraan sanonut, mutta taisin juuri päätellä ja tajuta kuka olet.

      Terveisin: se VILPITTÖMÄSTI AITO naapurisi

      • Älähän nyt hupsi. Olen sataprosenttisesti varma, ettei mun naapurit tällaisella palstalla käy!


    • Anonyymi

      Koirien omistajilla on vähemmän masennusta ja parempi fyysinen kunto. Koirasta on pakko huolehtia ja liikunta on säännöllistä. Koirilla on myös telepaattisia kykyjä vaikuttaa omistajan mielialoihin.

      • Anonyymi

        Koira on aina valtavan iloinen kun sen omistaja tulee kotiin töistä tai muualta.


      • Varmaan totta tuo, mutta en tuohon viimeiseen kohtaan ihan äkkiseltään uskoisi... että se telepaattisesti vaikuttaisi omistajan mielialoihin. Mutta koira kyllä aistii mielialoja telepaattisesti. On sellaisia avustajakoiria jotka aistivat esim. epileptisen kohtauksen ENNEN kuin se ilmenee omistajassaan millään tavoin, ja omistaja tietää käydä maahan makaamaan ennekuin kohtaus iskee kun koira varoittaa siitä. Siinä on tieteellä vielä pohtimista että miten se koira sen oikein tekee...

        Koirien hajuaisti ei nyt kovin kummoinen ole, vaikka sitä kehutaankin. Karhun hajuaisti on muistaakseni kuusi kertaa parempi kuin koiralla. Kannattaisi käyttää karhuja huumekarhuina lentokentillä... ne saisivat myös hyvin kunnoitusta asiakkailtaan..


      • darknessin kirjoitti:

        Varmaan totta tuo, mutta en tuohon viimeiseen kohtaan ihan äkkiseltään uskoisi... että se telepaattisesti vaikuttaisi omistajan mielialoihin. Mutta koira kyllä aistii mielialoja telepaattisesti. On sellaisia avustajakoiria jotka aistivat esim. epileptisen kohtauksen ENNEN kuin se ilmenee omistajassaan millään tavoin, ja omistaja tietää käydä maahan makaamaan ennekuin kohtaus iskee kun koira varoittaa siitä. Siinä on tieteellä vielä pohtimista että miten se koira sen oikein tekee...

        Koirien hajuaisti ei nyt kovin kummoinen ole, vaikka sitä kehutaankin. Karhun hajuaisti on muistaakseni kuusi kertaa parempi kuin koiralla. Kannattaisi käyttää karhuja huumekarhuina lentokentillä... ne saisivat myös hyvin kunnoitusta asiakkailtaan..

        Olin jostakin lukevinani, että migreenin ja alhaisen verensokerin aistivat avustajakoirat haistavat muutoksen ihmisen aineenvaihdunnassa.


      • lounas.ajatus kirjoitti:

        Olin jostakin lukevinani, että migreenin ja alhaisen verensokerin aistivat avustajakoirat haistavat muutoksen ihmisen aineenvaihdunnassa.

        Enpä oikein uskoisi tuohon niin äkkiseltään, kun koiran hajuaisti ei ole ollenkaan niin maaginen kuin väitetään.

        Tuo kuullostaa tieteilijän luomalta pakko-teorialta, kun on pakko keksiä äkkiä joku selitys johonkin asiaan jotta oma maailmankuva pysyy särkymättömänä ja ehjänä... ja "peer review"- porukka nyökyttää tyytyväisenä päitään... Tieteessä "hauskaa" on se että voi vapaasti heittää ilmoille teorioita mutta todistaa niitä ei enää tarvitse ollenkaan, muuta kuin paperilla. Nyt puolet tieteestä, tai ehkä ylikin puolet, perustuu erillaisiin mielikuvituksellisiin teorioihin joilla ei ole minkäänlaista kosketuspintaa reaalimaailmaan (joka on huomattavasti paljon monimutkaisempi kuin tieteilijät ikinä osaavat olettaakaan).


    • Anonyymi

      Olet oikeassa. Kun minä olin lapsi meillä oli koira ja asuimme silloin pienessä kylässä. Koira oppi tietämään milloin tulen koulusta kotiin. Se meni odottamaan tien varteen, jos linja-auto ei pysähtynyt kotini portin eteen, koira juoksi parin sadan metrin matkan, koska se tiesi että jäisin sillä pysäkillä viimeistään pois.

      • Ai miten söpöä. Oli varmaan kiva tulla kotiin, kun toinen siellä odotti.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      277
      2943
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1552
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1320
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      261
      1152
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1001
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      951
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      814
    Aihe