Vappu. Turhin juhla?

Minusta tämä vappu on kyllä turhin juhla ever...Uusi vuosi on ehkä toinen? Sitten ehkä pääsiäinen ja juhannus, mutta joulu on paikallaan. 🙂

Mutta nuorempana sitä kyllä vsppuna jaksoi pitää hupia. Oli naamiaisia koulussa ja oli serpentiinit ja pallot yms. 😄

Penskana ja nuorena sitä iloitsikin toisellatapaa kevään tulemisesta. Mutta nykyään kevät ja syksy tietää vain kiirettä...toinen kesään valmistautumiseen ja toinen talveen. 🙄

125

667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vappu on kyllä yks turhimmista juhlista, en ole koskaan oikeen ymmärtänyt sen merkitystä. No ”työläisten juhla” joo, mutta silti, what’s the point? mielestäni toisiksi turha on juhannus.

      • No siis, onhan tämä kiva juhla keväälle, nyttenkin hyvä keli, mutta enpähän silti koe tarvetta lähteä marssimaan kadulle. 😁

        Hesassahan huomenna vedetään jotain brunssia shsmppakaljalla puistoissa. 😄
        Ylppärilakki takaraivolla. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        No siis, onhan tämä kiva juhla keväälle, nyttenkin hyvä keli, mutta enpähän silti koe tarvetta lähteä marssimaan kadulle. 😁

        Hesassahan huomenna vedetään jotain brunssia shsmppakaljalla puistoissa. 😄
        Ylppärilakki takaraivolla. 😁

        En itsekään koe mitään mielenkiintoa osallistua mihinkään vappumarssiin, sehän tästä nyt vielä puuttuis😆
        Puistopiknik kuulostaa ihan kivalta, mutta nuo ylppärilakit vois jättää kotiin.


      • Niin ja juhannushan on minusta siisti juhla, kun luonto on kauneimmillaan silloin.

        Mä olrn usein silloin töissä ja jopa kaupunki on kaunis silloin ja rauhallinen. Kaikki pakenee maalle ja vesille ryyppäämään ja rellestämään, niin kaupunki on silloin kaunein mesta. 🙂

        Liput salossa läpi yön ja koivut vehreimmillään. Siitä mä kyllä nautin. Siksi se voittaa jopa päästäisen...

        Uusi vuosi taas on roskaamisen ja turhuuden juhlaa...en tykkää...🙄


      • Anonyymi

        Ylioppilaiden juhla, kannattaa kunnioittaa koulutuksen merkitystä yhteiskunnallisesti verrattuna verrokkimaihin.
        Ai niin, vapun merkitys on pienentynyt pisapisteiden alentuessa:)

        Vappu on työn juhla, ja niiden jotka töitä tekevät yhteiskunnallisen hyvinvoinnin ja yhteiskunnan rakentamisen eteen.
        Kaikille juhla ei sovi, silloin kannattaa pysyä palstalla ja olla juhlimatta työtänsä, koulutustansa, tai muutenkaan niiden merkitystä omassa elämässään.

        AV


      • Prinsessasi kirjoitti:

        En itsekään koe mitään mielenkiintoa osallistua mihinkään vappumarssiin, sehän tästä nyt vielä puuttuis😆
        Puistopiknik kuulostaa ihan kivalta, mutta nuo ylppärilakit vois jättää kotiin.

        No piknikki vois olla ihan kiva kyllä. Mä vaan oon niin mukavuudenhaluinen, että en suostuis missään viltillä norkoomaan, vaan vois olla kunnon jakkara selkänojalla. Ja ehkä grilli? 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        No piknikki vois olla ihan kiva kyllä. Mä vaan oon niin mukavuudenhaluinen, että en suostuis missään viltillä norkoomaan, vaan vois olla kunnon jakkara selkänojalla. Ja ehkä grilli? 😄

        Mitään voikkareita jaksais ja feta, tomaatti, kinkku, oliivi -tikkuja. 😄

        Ristikkopottuja, sisäfilettä ja grillijuustoa, sekä maissitankoja. Kylkeen vielä joku coelslaw-salllaati ja patonkia, sekä jokunen Santtu huuhteluun, niin ois piknikki kohillaan.

        No sit vielä kahveet termojsesta ja vaikka se tippaleipä. 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin ja juhannushan on minusta siisti juhla, kun luonto on kauneimmillaan silloin.

        Mä olrn usein silloin töissä ja jopa kaupunki on kaunis silloin ja rauhallinen. Kaikki pakenee maalle ja vesille ryyppäämään ja rellestämään, niin kaupunki on silloin kaunein mesta. 🙂

        Liput salossa läpi yön ja koivut vehreimmillään. Siitä mä kyllä nautin. Siksi se voittaa jopa päästäisen...

        Uusi vuosi taas on roskaamisen ja turhuuden juhlaa...en tykkää...🙄

        Juhannuksena kaikki on kaunista ja on yöttömät yöt. En ole sitä tosin ikinä suuremmin juhlinut vaan ollut töissä, hyvät rahat siitä saa repäistyä.


      • Prinsessasi kirjoitti:

        Juhannuksena kaikki on kaunista ja on yöttömät yöt. En ole sitä tosin ikinä suuremmin juhlinut vaan ollut töissä, hyvät rahat siitä saa repäistyä.

        No mäkin oon mieluusti sen töissä. Varsinkin aaton ja juhannuspäivän yövuoro on siisti...mä diggaan.

        Mä usein otan kajarin mukaan ja kuuntelen jotain "reiskataipaletta ja agendsia" sekä fiilistän.

        Mun ukki kävi aina pari koivua ulko-oven molemmin puolin metsästä jussina. Sitten se viipotti valkoinen kauluspaita päällä ja se oli toisaalta hassua pienenä. 😃

        Jokin kesärauha huokui ukistakin...muuten se painatti työpaidoissaan, mutta aattona se oli jämptin siisti ukkeli. 😄 Tuskin oli edes kumpparit jalassa. 😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ylioppilaiden juhla, kannattaa kunnioittaa koulutuksen merkitystä yhteiskunnallisesti verrattuna verrokkimaihin.
        Ai niin, vapun merkitys on pienentynyt pisapisteiden alentuessa:)

        Vappu on työn juhla, ja niiden jotka töitä tekevät yhteiskunnallisen hyvinvoinnin ja yhteiskunnan rakentamisen eteen.
        Kaikille juhla ei sovi, silloin kannattaa pysyä palstalla ja olla juhlimatta työtänsä, koulutustansa, tai muutenkaan niiden merkitystä omassa elämässään.

        AV

        No, mutta ei se että jos ei juhli vappua, tarkoita sitä ettei arvostaisi koulutusta ja työtä yhteiskunnassa. Arvostan kyllä todella paljon Suomen koulutusmahdollisuuksia ja työllistymistä.


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin ja juhannushan on minusta siisti juhla, kun luonto on kauneimmillaan silloin.

        Mä olrn usein silloin töissä ja jopa kaupunki on kaunis silloin ja rauhallinen. Kaikki pakenee maalle ja vesille ryyppäämään ja rellestämään, niin kaupunki on silloin kaunein mesta. 🙂

        Liput salossa läpi yön ja koivut vehreimmillään. Siitä mä kyllä nautin. Siksi se voittaa jopa päästäisen...

        Uusi vuosi taas on roskaamisen ja turhuuden juhlaa...en tykkää...🙄

        Oho, joku muukin tykkää juhannuksen hiljentänästä kaupungista. Mä jo luulin että oon ollu ihan hullu.


      • Anonyymi

        Joulu on Aasian juttuja, juutalaiset pitäköön hyvänään. Suomi on eurooppalainen valtio.


      • JeroP kirjoitti:

        Oho, joku muukin tykkää juhannuksen hiljentänästä kaupungista. Mä jo luulin että oon ollu ihan hullu.

        No se on jännä fiilis... juhannusaa.una on huikeaa ajaa pyörällä kotiin.

        Aina niin liikennöity kaupunki on hiljainen ja kaikki puut ja ruoho jne on niin nättiä. 🥰


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ylioppilaiden juhla, kannattaa kunnioittaa koulutuksen merkitystä yhteiskunnallisesti verrattuna verrokkimaihin.
        Ai niin, vapun merkitys on pienentynyt pisapisteiden alentuessa:)

        Vappu on työn juhla, ja niiden jotka töitä tekevät yhteiskunnallisen hyvinvoinnin ja yhteiskunnan rakentamisen eteen.
        Kaikille juhla ei sovi, silloin kannattaa pysyä palstalla ja olla juhlimatta työtänsä, koulutustansa, tai muutenkaan niiden merkitystä omassa elämässään.

        AV

        On mullakin ylioppilaslakki, kakskin, en mä kuitenkaan sitä käytä. Mutta työn juhla, niin työn arvostusta pitäis ihan oikeesti kasvattaa. Enemmän työn ja koulutuksen historiaan ja filosofiaan liittyviä teemoja vappuun.


      • Anonyymi
        Prinsessasi kirjoitti:

        En itsekään koe mitään mielenkiintoa osallistua mihinkään vappumarssiin, sehän tästä nyt vielä puuttuis😆
        Puistopiknik kuulostaa ihan kivalta, mutta nuo ylppärilakit vois jättää kotiin.

        Olkisit nyt kuitenkin rähminyt sen peruskoulun loppuun asti! Ai että pää ei kestänyt sitä tietomäärää. Et olisi alkanut silloin vetää aineita !!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olkisit nyt kuitenkin rähminyt sen peruskoulun loppuun asti! Ai että pää ei kestänyt sitä tietomäärää. Et olisi alkanut silloin vetää aineita !!!

        Kyl peruskoulu on käyty ja ammatillinen koulutus myös, nyt oon ammattikorkeessa. Joo pää ei välillä kestä tietotulvaa, se on ihan totta. Mutta sitten sitä tietoa täytyy jäsennellä. Ainiin ja mitään aineita en ole käyttänyt koskaa.


      • Ei se vittu loöeta, kun se haluaa huomiota.😄


      • Disseisback kirjoitti:

        Ei se vittu loöeta, kun se haluaa huomiota.😄

        Miks tällaisia on alkanu tuleen ihan hirveesti jatkuvalla syötöllä??


      • Prinsessasi kirjoitti:

        Miks tällaisia on alkanu tuleen ihan hirveesti jatkuvalla syötöllä??

        Joko joku bottihyökkäys tai joku pskstan setämies on saanut kilarin. 🤣


    • Anonyymi

      Minä en pidä vappua turhana, vaikka en nyt sitä isommin juhlikaan. Tässä kohtaa on kuitenkin minun kalenterissani mainio hetki vähän juhlistaa sitä, että talvi on takana (ainakin pääosin). Mitään " työläisten juhlaa" en ole siinä koskaan tajunnut, mutta juhlikoon nyt sitten hekin, jos tahtovat.

      Mulle se turhista turhin juhla on juhannus.

      • Jussissa minusta on se kesä ihan parasta...

        Tää vappu on tuurilla jees keli, mutta jussina on varma kesä, vaikka pa.kakin. 😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Jussissa minusta on se kesä ihan parasta...

        Tää vappu on tuurilla jees keli, mutta jussina on varma kesä, vaikka pa.kakin. 😄

        Pyh, eihän juhannuksena juuri koskaan ole vielä edes kunnolla kesä ja osassa maata on silloin vielä luntakin. Ymmärrän tietenkin, että se liittyy kesäpäivänseisaukseen, mutta jos tarkoitus olisi juhlia ihan vaan kesää, niin heinäkuussa on Suomessa paremmin kesä. Juhannus on täysi turhake juhlaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pyh, eihän juhannuksena juuri koskaan ole vielä edes kunnolla kesä ja osassa maata on silloin vielä luntakin. Ymmärrän tietenkin, että se liittyy kesäpäivänseisaukseen, mutta jos tarkoitus olisi juhlia ihan vaan kesää, niin heinäkuussa on Suomessa paremmin kesä. Juhannus on täysi turhake juhlaksi.

        No ehkä joku ilmastonmuutos on vähän sotkenut hommia, mutta täällä ainakin on koivut täydessä iskussa juat silloin. Puhtain ja iso lehti jo.

        Heinäkuussa sitäpaitsi on usein muuta puuhaa... siksi se on kesäkuun lopulla... Eka sato heinää on tehty ja sen päälle on hyvä juhlistaa...😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No ehkä joku ilmastonmuutos on vähän sotkenut hommia, mutta täällä ainakin on koivut täydessä iskussa juat silloin. Puhtain ja iso lehti jo.

        Heinäkuussa sitäpaitsi on usein muuta puuhaa... siksi se on kesäkuun lopulla... Eka sato heinää on tehty ja sen päälle on hyvä juhlistaa...😄

        Ei se ole mihinkään muuttunut. Juhannuksena ei ole oikein missään päin tätä maata vielä kunnolla kesä. Lehdethän nyt puhkeavat täyteen kokoonsa melkeinpä viikossa, jos in hyvä sää. Ne nyt eivät siis mikään kesän mittari ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyh, eihän juhannuksena juuri koskaan ole vielä edes kunnolla kesä ja osassa maata on silloin vielä luntakin. Ymmärrän tietenkin, että se liittyy kesäpäivänseisaukseen, mutta jos tarkoitus olisi juhlia ihan vaan kesää, niin heinäkuussa on Suomessa paremmin kesä. Juhannus on täysi turhake juhlaksi.

        Totta. Kesän juhlaksi juhannus on ihan väärässä kohtaa kesää. Keskikesän juhla muka, eikä silloin ole vielä edes kunnolla kesä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Kesän juhlaksi juhannus on ihan väärässä kohtaa kesää. Keskikesän juhla muka, eikä silloin ole vielä edes kunnolla kesä.

        Juhannus on keskikesän juhla jossain Keski-Euroopassa, jossa kesä on sen kuukauden pari pidempi. Meillä se on ehkä juuri ja juuri alkukesää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juhannus on keskikesän juhla jossain Keski-Euroopassa, jossa kesä on sen kuukauden pari pidempi. Meillä se on ehkä juuri ja juuri alkukesää.

        Viikko jussista ja sit pitää tehdä vastat...eli kyllä silloin täällä ainakin on paras lehti koivussa... jossain napapiirillä ja jossain itäsuomen Siperiassa onkin eri sää. 😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Viikko jussista ja sit pitää tehdä vastat...eli kyllä silloin täällä ainakin on paras lehti koivussa... jossain napapiirillä ja jossain itäsuomen Siperiassa onkin eri sää. 😄

        Siitä vaan jos moiset kiinnostavat, Tosin tuo nyt liittynee enemmän siihen lehden pysymiseen kuin kokonn, mutta voi sitä noinkin perustella. Mä muuten asun etelärannikolla (tosin en rannassa), että ei tässä maassa mauheasti etelämmäs pääse ja juhannuksena ei ole likimainkaan täysi kesä. Mutta se on mitä kukakin kesänä pitää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siitä vaan jos moiset kiinnostavat, Tosin tuo nyt liittynee enemmän siihen lehden pysymiseen kuin kokonn, mutta voi sitä noinkin perustella. Mä muuten asun etelärannikolla (tosin en rannassa), että ei tässä maassa mauheasti etelämmäs pääse ja juhannuksena ei ole likimainkaan täysi kesä. Mutta se on mitä kukakin kesänä pitää.

        No keskikesää juhsnnus ei kyllä ole, mutta taatusti kesää. 🙂

        Sielläkin meri vaikuttaa viilentävästi pitkään...tiedän. oon asunut sielläpäin....


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Viikko jussista ja sit pitää tehdä vastat...eli kyllä silloin täällä ainakin on paras lehti koivussa... jossain napapiirillä ja jossain itäsuomen Siperiassa onkin eri sää. 😄

        Juu, jos oikeasti määrittää kesää jonkun puiden lehtien perusteella. Tosin olis se aikaa surkeaa puun knnalta, jo se saisi täydet lehdet aikaiseksi vasta kun on oikeasti kesä. Puuhan pyrkii tietenkin olemaan täydessä lehdessä jo ennen kun se kesä kunnolla alkaa. eihän se ehtisi kasvaa ja kerätä ravintoa, jos se vasta kesällä on täydessä lehdessä. Puut ovat yleensä täydessä lehdessä jo ennen kun alkukesän kukat edes ovat kaikki täydessä loistossaan. Keskikesän kukkaset tulevat sitten niiden jälkeen, kun on oikeasti kesä, eli siellä heinäkuulla. Juhannuksena ole hyönteisistäkään liikkeellä kuin alkukesän ötökät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, jos oikeasti määrittää kesää jonkun puiden lehtien perusteella. Tosin olis se aikaa surkeaa puun knnalta, jo se saisi täydet lehdet aikaiseksi vasta kun on oikeasti kesä. Puuhan pyrkii tietenkin olemaan täydessä lehdessä jo ennen kun se kesä kunnolla alkaa. eihän se ehtisi kasvaa ja kerätä ravintoa, jos se vasta kesällä on täydessä lehdessä. Puut ovat yleensä täydessä lehdessä jo ennen kun alkukesän kukat edes ovat kaikki täydessä loistossaan. Keskikesän kukkaset tulevat sitten niiden jälkeen, kun on oikeasti kesä, eli siellä heinäkuulla. Juhannuksena ole hyönteisistäkään liikkeellä kuin alkukesän ötökät.

        Voi jumaliste miten jäykkää porukkaa täällä...😄

        Kuules... kasvukausi alkaa, kun vuorokautinen keskilämpötila pysyy +5 astetta...eiköhän tuosta löydy Eu:ltakin direktiivi. 😄

        Ja virallinen kesä voi alkaa siitä minusta ainakin, mutta voi löytyä siitäkin virallinen paperi Brysselistä ja maanmittausministerijöltä.

        Juhannus, keskikesän juhla, on kuitenkin Suomen valtiopäivien yhteisymmärryksellä pidetty kesäkuun lopulla, riippumatta ilmastonmuutoksesta. Nuija on lyöty pöytään ja edes kultahammasrannikon pullikoijat ei sille mitään mahda... vastat tehdään viikko juhannusaatosta... pajuvitsat halottuna voi osotella vesisaavissa jo juhannuksena, että saa hyvät pannat, eikä vasta leviä, kuin Heikkisen Kaken eväät syyssateessa. 🙂


    • Niin, simaakin saa nykyään kaupoista ympäri vuoden

      • Joo, ei ole keskitytty vaan vapun kausituotteeksi...🙄

        Munkit myös vissiin livenneet jo ajat sitten ympärivuotisiksi. 🤔


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, ei ole keskitytty vaan vapun kausituotteeksi...🙄

        Munkit myös vissiin livenneet jo ajat sitten ympärivuotisiksi. 🤔

        Isukki tekee meillä siman ja munkkeja mulloin ei sitten syödä niitä eikä simaa juodakkaan. Pitää vappu tuntua vapulta(juomat ja syömiset sen vapun)


    • Anonyymi

      Kesä nyt on muutenkin vuoden stressaavinta aikaa. Talkootöitä riittää, kärpäsiä ja hyttysiä saa läiskiä, bikiniraja on huolenaihe ja yritä saada unta...

      • Ai kamala...😱


    • Anonyymi

      Suomi, maa jonka kansa valittaa nykyisin kaikesta.
      Johtuuko se maasta, asiasta vai mistä?
      Ajatellaan juhlapyhiä, ei tarvitse mennä töihin vaan osallistua osin ohjattuun juhlimiseen.
      Mitä tekevät osa suomalaisista, V..ttu, valitavat siitäkin:)

      AV

      • En mä tieääkseni itse valita... kunhan tuumin, että turha kinkeri itselle. On vapaana, mut vois olla töitäkin...ei liiemmin mua hetkauttele nykyjään...

        Nykyään monet on töissä vuoropaikoissa, sitten tekevät duunia omaan piikkiin, niin ei tälläiset "työläisjuhlat" lopulta monia edes enää koske. Tulee rahaa joko enempi tai sit ei pääse tienaamaan...


      • Eihän nyt jaksa yleensä ikinä juhlia kun se vaatii aina rahaa mutta kuitenkin ne pyhitetää ruualla ja juomalla asian mukaisia juomia kuin vappuna simaa, jouluna glögiä.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        En mä tieääkseni itse valita... kunhan tuumin, että turha kinkeri itselle. On vapaana, mut vois olla töitäkin...ei liiemmin mua hetkauttele nykyjään...

        Nykyään monet on töissä vuoropaikoissa, sitten tekevät duunia omaan piikkiin, niin ei tälläiset "työläisjuhlat" lopulta monia edes enää koske. Tulee rahaa joko enempi tai sit ei pääse tienaamaan...

        Ei taida koskea kun maassa on ollut hyvinvointia.
        Voi sitä aikaa kun tulee hallitus joka sitä hyvinvointia leikkaisi, vaikka jonkun toisen maan sotaan vedoten....sitä odotellessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida koskea kun maassa on ollut hyvinvointia.
        Voi sitä aikaa kun tulee hallitus joka sitä hyvinvointia leikkaisi, vaikka jonkun toisen maan sotaan vedoten....sitä odotellessa.

        Ei koske niitä jotka eivät ole yliopistoa käyneet.


    • Aika turhaa vanhana motkottaa että on turha juhla, jos ei enää itse jaksa pitää tekosyynä juhlimiseen. Antaa nuorten pitää hauskaa. Vanhat pysyköön mökeissään.

      • Jännä, että miten jotkut pitää mun tuumausta motkotuksena/valituksena... kunhan vaan tuumin ääneen.

        Aloituksessakin sanoin, että nuorempana pidin vapusta, mutta nyt sen merkitys on likipitäen nolla. Siis minulle... en mä ole sanallakaan sanonut, että se pitäisi poistaa, tai sitä haluavilta kieltää...


      • Disseisback kirjoitti:

        Jännä, että miten jotkut pitää mun tuumausta motkotuksena/valituksena... kunhan vaan tuumin ääneen.

        Aloituksessakin sanoin, että nuorempana pidin vapusta, mutta nyt sen merkitys on likipitäen nolla. Siis minulle... en mä ole sanallakaan sanonut, että se pitäisi poistaa, tai sitä haluavilta kieltää...

        Jotenkin vaan niin perinteistä, että vanha viittii edes mainita ääneen että joku asia ei häntä enää kiinnosta, mikä vielä nuorena kiinnosti. Eikö se tee vielä vanhemman olon itselleen? En tiedä minkä ikäinen olet. Eikä se ehkä niin ikäkysymys välttämättä olekaan. Jokut vanhenevat ja tylsistyvät jo alle kolmekymppisinä. Toiset paljon myöhemmin.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Jännä, että miten jotkut pitää mun tuumausta motkotuksena/valituksena... kunhan vaan tuumin ääneen.

        Aloituksessakin sanoin, että nuorempana pidin vapusta, mutta nyt sen merkitys on likipitäen nolla. Siis minulle... en mä ole sanallakaan sanonut, että se pitäisi poistaa, tai sitä haluavilta kieltää...

        Et ainakaan ole henkilö joka jatkaisi perinteitä, tuskin on pääsiäistä, juhannusta tai jouluakaan.


      • mustasusi kirjoitti:

        Jotenkin vaan niin perinteistä, että vanha viittii edes mainita ääneen että joku asia ei häntä enää kiinnosta, mikä vielä nuorena kiinnosti. Eikö se tee vielä vanhemman olon itselleen? En tiedä minkä ikäinen olet. Eikä se ehkä niin ikäkysymys välttämättä olekaan. Jokut vanhenevat ja tylsistyvät jo alle kolmekymppisinä. Toiset paljon myöhemmin.

        Mä oon kesällä 46. Eikä mua tylsistytä, vaikka ei enää kiksejä vapusta saa. 😄

        Mutta varmaan nuoremmat ei mieti liikoja, ne vaan painattaa elää ja sehän on taas kivaa seurata, vaikka sivustakin. 😀

        Minusta on ihan mielenkiintoista huomata, ettei elämä ole samanlaista...jos joku vappu ei nappaa, niin onhan se jokin muutos itsesssä. Jos joskus nappas.


      • Disseisback kirjoitti:

        Mä oon kesällä 46. Eikä mua tylsistytä, vaikka ei enää kiksejä vapusta saa. 😄

        Mutta varmaan nuoremmat ei mieti liikoja, ne vaan painattaa elää ja sehän on taas kivaa seurata, vaikka sivustakin. 😀

        Minusta on ihan mielenkiintoista huomata, ettei elämä ole samanlaista...jos joku vappu ei nappaa, niin onhan se jokin muutos itsesssä. Jos joskus nappas.

        Kellä mitenkin. Itselläni kyllä nappaisi, jos olisi seuraa. Vaan kun ei ikinä ole, niin vaihtoehtona jäädä vaan kotiin masentumaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et ainakaan ole henkilö joka jatkaisi perinteitä, tuskin on pääsiäistä, juhannusta tai jouluakaan.

        Jatkoin mä silloin, kun penskat oli pieniä. Joulua vieläkin juhlitaan porukalla jotenkin.

        Itsellä perinteet jää, kun vuorotyö... ei ole arkea, ei pyhää...vuorot rullaa niistä huolimatta...24/7 pitää painaa, jos osuu pyhiin, se vaan tietää enempi rahaa...


      • Disseisback kirjoitti:

        Jatkoin mä silloin, kun penskat oli pieniä. Joulua vieläkin juhlitaan porukalla jotenkin.

        Itsellä perinteet jää, kun vuorotyö... ei ole arkea, ei pyhää...vuorot rullaa niistä huolimatta...24/7 pitää painaa, jos osuu pyhiin, se vaan tietää enempi rahaa...

        Sellaista se "vanhan" arki sitten on.. Pelkkää työtä ja työtä. Rahalla saa sitten kalliin ja kauniin arkun.


      • mustasusi kirjoitti:

        Kellä mitenkin. Itselläni kyllä nappaisi, jos olisi seuraa. Vaan kun ei ikinä ole, niin vaihtoehtona jäädä vaan kotiin masentumaan.

        No mitä täällä on sun juttuja lueskellut, niin et kyllä vaikutakkaan kaverille, minkä seura kiinnostais... sua pitäis viihdyttää ja nostattaa, että jonkinlaista seuraa itse saisi... kuullostaa työmaalle, mihin ei haluis sotkeentua.


      • mustasusi kirjoitti:

        Sellaista se "vanhan" arki sitten on.. Pelkkää työtä ja työtä. Rahalla saa sitten kalliin ja kauniin arkun.

        No on mulla työtäkin paljon, mut kotona odottaa lisää aina. 😄

        Silti mä oon itse tämän itselleni tehnyt tälläiseksi. Tänäänkin pätkin ja hsloin puita hiki hatussa, mutta nautin siitä. Saan tehdä itselleni lämmintä talveksi. Ja pärjään ihan itse. 🙂


    • Anonyymi

      Jos vappu on työn juhla niin silloinhan pitäisi oikein urakoida iloissaan iloita työstä tehdä ylitöitä ilmaiseksi eikös?

    • Anonyymi

      Meikäläinen ei vappua juhli, ennen otettiin perunan siemenet itämään vappuna, muttei enää.
      Kesärenkaat vaihdoin autoon. Kaupassa kävin eilen hakeen ruokaa, tänään hirveät ruuhkat kaupassa.
      Vappurinkeleitä ostin lidlistä 4kpl/2€.
      Leipomoissa kahviloissa ihan järkyttävät hinnat vappurinkeleillä.
      Leipomossa 1,80€/kpl, Herkkupirtissä 2,50/kpl ja seurakunnan vappumyyjäississäkin
      ahnehtivat vappumunkista 2€/kpl.
      Lidlissä on edullisimmat vappurinkelit ja makutestissä Lidlin vappurinkelit oli ykkös sijalla.
      Ennen tein vappurinkeleitä, mutten enää jaksa nähdä sitä vaivaa ja se paistoöljy on siitä epämiellyttävä, jos tippakin lattialle tippuu niin lattia muttuu epämiellyttävän tuntoiseksi, kun sukanpohjassa leviää joka paikkaan ja joka paikassa sukka lipsuu ja tuntuu lattia liukaalta.

      • Siksi varmaan simaata läikytellään, ettei sukka lipsu vaan sokeriliemi tekee kuivuessaan pitoa! 😁☝️


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Siksi varmaan simaata läikytellään, ettei sukka lipsu vaan sokeriliemi tekee kuivuessaan pitoa! 😁☝️

        Ei ole mukava tunne sukanpohjassa sokerinen sima, sukka napsuu lattialla, kun se tarttuu joka askeleella ja sukka tuntuu tahmealta, hyi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mukava tunne sukanpohjassa sokerinen sima, sukka napsuu lattialla, kun se tarttuu joka askeleella ja sukka tuntuu tahmealta, hyi!

        Mutta eipähän livetä! 😄


    • Palstalla on vaan keski-ikäisiä juhlansa juhlineita 🤣

      • Voipi olla... mitä sillä väliä? 🙂


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Voipi olla... mitä sillä väliä? 🙂

        Luuseri, tunteeton luuseri.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luuseri, tunteeton luuseri.

        Täh? Mitä vikaa keski-ikäisissä on? 🤨


    • Anonyymi

      Selvisi miksi tehdään maajussille-ohjelmaa: jotta jussit oppisivat ihmisten tavoille.

      • Ja sitäkö opettaa Miina Äkkijyrkkä? 🤣🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      En pidä vappua turhana juhlana vaikken itse sitä enää juhlistakaan. Joillekin vappu on kevään kohokohta, silloin suoritetaan ajokauden avaus joko avoautolla tai prätkällä jne. Kuka mitenkin sitä juhlistaa.

      • No aloitus tuli vähän provohko tehtyä, mutta minustakin muut saa juhlistaa, jos itse en enää niin saa kiksejä...

        Mutta mielenkiintoista tässä kuitenkin on se, että ihmisen elämä ajallaan muuttuu...jotkun hypehommat menettää merkityksen ja se ei olekaan sitä samaa enää. 🙃


    • Anonyymi

      Kuka tulee kuraisilla saappailla kylään, lehmänkakka haisee sontaistkumpprit: Se on maa-Jussi se!

    • Anonyymi

      Vornasen vappu.

    • Anonyymi

      Teekkarit ajattelevat toisin mitä palstan moukat.

    • Anonyymi

      loukkaava epä-kirosana esim: ravinnoton Vrmpula.

      Yleenaä törmään joikinkin hassuihin funktioihin, varsinkin jos directx-käytän nimiä js tofrlls piykiä monet hah.... processwindowposition... actibewindowposition, helpinpiakin ehkä heh.

      Vaikeimpia.. accessing videoaccelerators memory directly, pitää käyttää Lock-se muisti siksi aikaa kun piirrät sille heh..

    • Anonyymi

      Kaikki juhlat suomessa ovat vain tekosyitä sille että saa örveltää luvan kanssa kännissä.

      • Örp! 🤢


    • Anonyymi

      hyvä keksiä toisille tavallaan hasssuja lempinimiä, tuosta itse pidin, tyttöjen keksimä: olen IDOOTI, muista kirj senkin... peoittaa oikein sitten ... perunspippeli.

    • Anonyymi

      Mä tarviin Vappendaalenin mun kevääseen, eli älä yhtään yritä! ✋ Tänäänkin sää ollut kuin morsian, joten miten paremminkaan sitä kevättä voisi juhlia? Harmi vaan et ite en osallistu kinkereihin kun taas takana aivan ylipitkä työpäivä ja tulin vasta illalla kotiin. Siitä huolimatta, tai juuri siitä syystä huominen vapaapäivä tegee erityisen gutaa 😁
      N32

    • Turhin juhla nyt, kun kilometrejä on mittarissa vähän enemmän kuin mittarissa on tilaa uusille kilometreille. Kannattaa muistaa se laajempi kuva, se mikä itelle on turhinta turhaa, ei ehkä ole sitä jollekin toiselle. Wapun tapauksessa jäänet vähemmistöön, jos mietitään juhlan (vapaapäivän...) turhuutta.

      Olen noin kaksikymmentä vuotta toivonut, että kaikki pitkin vuotta ripotellut kissanristiäiset niputetaan yhteen ja annetaan duunarille viikko tai toinenkin ylimääräistä vuosilomaa, mutta lopetetaan ne pätkäviikot, KIITOS.

      • Ugh! Ei lisättävää! 😄


    • Anonyymi

      Kaikki juhlat on paikallaan. Oikeasti joka pvä pitäisi olla yhtälailla juhlaa. Ja mitä vikaa on pääsiäisessä? Pääsiäinen on uuden syntymisen ja synnyttämisen juhlaa. Kevään odotusta. Uuden alkua. Rairuoho,joka nousee roudasta,uusi alku.,Elämä. Tiput ,pajunkissat ja munat,uusi alku ja Elämä. Jeesuksen ristin kuolema,uusi alku , uusi mahdollisuus. Elämä. Mitäkähän pahaa tässä on?💩

      • Anonyymi

        Jatkan. Ja jos koet että vappu on sinulle serpentiinejä ja ilmapalloja niin koe. Anna muiden kokea se syvällisemmin. Älä vie muiden iloa. Tässä elämässä on niin paljon pahaa että joku vappu siinä sivussa on vaan ja ainoastaan positiivista. Laitas naamari kasvoillesi ,vedä serpentiinit kaulaan ja uskalla iloita.💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan. Ja jos koet että vappu on sinulle serpentiinejä ja ilmapalloja niin koe. Anna muiden kokea se syvällisemmin. Älä vie muiden iloa. Tässä elämässä on niin paljon pahaa että joku vappu siinä sivussa on vaan ja ainoastaan positiivista. Laitas naamari kasvoillesi ,vedä serpentiinit kaulaan ja uskalla iloita.💩

        Turkkusen totuus.😃


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Turkkusen totuus.😃

        Täältä lähtee🙂 .💩


      • Disseisback
        Anonyymi kirjoitti:

        Täältä lähtee🙂 .💩

        Tiedän. 😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Tiedän. 😄

        No hyvä. Ei sitten tarvii tulla kädestäpitäen opettamaan🙂.💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        No hyvä. Ei sitten tarvii tulla kädestäpitäen opettamaan🙂.💩

        Et sä tänne höökaa! 🫠


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Et sä tänne höökaa! 🫠

        En vai? Olen sillä jo🙂.💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        En vai? Olen sillä jo🙂.💩

        Kohtako soi ovikelllo? 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Kohtako soi ovikelllo? 😁

        Jos soi..niin se on menoa sitten🙂.💩


      • Anonyymi

        Sanos muuta🙂.💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanos muuta🙂.💩

        Muuta. 😃


    • Anonyymi

      Huomenna vissiin kaivellaan harrasteautoja esille siellätäällä. - cu-

      • Nìnkö luulet? 😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Nìnkö luulet? 😄

        Kuka luulee ja mitä.🙂.💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka luulee ja mitä.🙂.💩

        Mitäh? Häh? 😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Nìnkö luulet? 😄

        Tuohan on perinteinen ajokauden avaus, jos säät sallii? Noin muuten vissiin vuosien kuluminen tehnyt tehtävänsä, ettei tästäkään päivästä irtoa arkea kummempaa. Pentuna piti päästä vapputorille ja kyllähän siellä väkeä riitti. Ja krääsää. Nykyään, tai no pitkään mikään juhlapyhä ei ole tuntunut miltään. Voisi olla töissäkin, jos maksettaisiin. - cu-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on perinteinen ajokauden avaus, jos säät sallii? Noin muuten vissiin vuosien kuluminen tehnyt tehtävänsä, ettei tästäkään päivästä irtoa arkea kummempaa. Pentuna piti päästä vapputorille ja kyllähän siellä väkeä riitti. Ja krääsää. Nykyään, tai no pitkään mikään juhlapyhä ei ole tuntunut miltään. Voisi olla töissäkin, jos maksettaisiin. - cu-

        Sepä se...4 vuotta ja risat, niin olin jo hurjana vetämässä pyörällä pikkulämmössä toppakuteissa..😄

        Ei huvits nyt...tulee se kesäkin. 😄


    • Vappu on mielestäni ihan kiva juhla, vaikka villi vappukarkelointi on nykyään huomattavasti vähäisempää omalla kohdalla. Tänään olin ystävän kanssa nauttimassa upeasta säästä avaten terassikauden 🥂 🌞 Kotiin silti vanhusten aikoihin 😄

      • Hyvä... ei tartte huomenna sit potea...😃


      • Disseisback kirjoitti:

        Hyvä... ei tartte huomenna sit potea...😃

        Huomenna teen pihatöitä. Tai sitte karkaan metsään polkujuoksemaan (eli rämpimään) ja jätän työt myöhemmäksi 😁 Niin tai näin, niin kumpikaan ei onnistuisi krapulassa.


      • Aletheias kirjoitti:

        Huomenna teen pihatöitä. Tai sitte karkaan metsään polkujuoksemaan (eli rämpimään) ja jätän työt myöhemmäksi 😁 Niin tai näin, niin kumpikaan ei onnistuisi krapulassa.

        Onnistuisi, mut väkusin. 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        Onnistuisi, mut väkusin. 😄

        Joo ei se ehkä kovin nautinnollista olisi 😄 Jotain sentään oppinut tähän ikään mennessä; varaa riittävästi aikaa palautumiseen olipa kyse mistä tahansa 😂


      • Aletheias kirjoitti:

        Joo ei se ehkä kovin nautinnollista olisi 😄 Jotain sentään oppinut tähän ikään mennessä; varaa riittävästi aikaa palautumiseen olipa kyse mistä tahansa 😂

        No sepä se...😄

        Mut se sun vanhrmpi kertoo sen hyvin siĺe sun lapselle, että uskoo, eikä lähde kimpoilee...

        Se lapsi...sama myös pelkää...sille voi puhella niistä peloistskin. 😉


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No sepä se...😄

        Mut se sun vanhrmpi kertoo sen hyvin siĺe sun lapselle, että uskoo, eikä lähde kimpoilee...

        Se lapsi...sama myös pelkää...sille voi puhella niistä peloistskin. 😉

        Tiedätkö mikä sinussa ärsyttää? Sellainen yli analysointi. Se vie elämän ilon. Kyllä elämässä saa ja tulee tehdä virheitä. Sössiä ja mokata. Rempatessakin välillä sahaa vinoon ja joutuu aloittamaan alusta. Puhtaalta laudalta🙂 tuollainen ylianalysointi on pelottavaa. Kuin että pitäisi olla jotenkin täydellinen. Kuule,kun ei tarvii. Saa olla ihan vatun epätäydellinen,kunhan on tahto hyvään,hyvyyteen. Ei täällä täydellisiksi tulla,ei ole tarkoituskaan. Ehkä ennemmin tajuta se ,ettei meistä täydellisiksi ole. Olisiko se sitten se,että oppisi olemaan armollinen. Itselleen,ja sen myötä muille.💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö mikä sinussa ärsyttää? Sellainen yli analysointi. Se vie elämän ilon. Kyllä elämässä saa ja tulee tehdä virheitä. Sössiä ja mokata. Rempatessakin välillä sahaa vinoon ja joutuu aloittamaan alusta. Puhtaalta laudalta🙂 tuollainen ylianalysointi on pelottavaa. Kuin että pitäisi olla jotenkin täydellinen. Kuule,kun ei tarvii. Saa olla ihan vatun epätäydellinen,kunhan on tahto hyvään,hyvyyteen. Ei täällä täydellisiksi tulla,ei ole tarkoituskaan. Ehkä ennemmin tajuta se ,ettei meistä täydellisiksi ole. Olisiko se sitten se,että oppisi olemaan armollinen. Itselleen,ja sen myötä muille.💩

        No mä kerron täällä monelle mitä itse olen kokenut ja omin tavoin... saa siitä vetää tuollaiset pultit ja riehua. 😄

        Mä silti tuon tätä hommaa tänne. Tykkäspä kuka tai ei. 🙂


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No mä kerron täällä monelle mitä itse olen kokenut ja omin tavoin... saa siitä vetää tuollaiset pultit ja riehua. 😄

        Mä silti tuon tätä hommaa tänne. Tykkäspä kuka tai ei. 🙂

        Tuo toki. Mutta eikö välillä ois mahtavaa heittää se saha,viivotin tai vatupassi huitsin nevadaan ja hyppiä rämeikössä saaappaat täynnä vettä. Nauraa ja leikkiä kuin pieni lapsi. 💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo toki. Mutta eikö välillä ois mahtavaa heittää se saha,viivotin tai vatupassi huitsin nevadaan ja hyppiä rämeikössä saaappaat täynnä vettä. Nauraa ja leikkiä kuin pieni lapsi. 💩

        Mä voin tehdä sitä .
        muualla. Hupsuttelenhsn mä väliin täälläkin....vai etkö huomaa muka? 😃

        Harmiskin hupsuilee...

        Rajanvetoa kirjoituksista ei edes hymiöillä voi selittää. 😃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo toki. Mutta eikö välillä ois mahtavaa heittää se saha,viivotin tai vatupassi huitsin nevadaan ja hyppiä rämeikössä saaappaat täynnä vettä. Nauraa ja leikkiä kuin pieni lapsi. 💩

        Pukkaisin sut sinne kuraveteen ja sä mut. Rämmittäis siellä kuin sammakot😁 isot ihmiset päät täynnä sammaltuppoja ja suussa heinää.😁.💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pukkaisin sut sinne kuraveteen ja sä mut. Rämmittäis siellä kuin sammakot😁 isot ihmiset päät täynnä sammaltuppoja ja suussa heinää.😁.💩

        Jos sä mulld tuon tarkoitit, niin en häämästyis..😃

        Tähän aikaan vaan pitäis hiton nopeesti löytää lämpimään ja märät vaatteet pois. 😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Jos sä mulld tuon tarkoitit, niin en häämästyis..😃

        Tähän aikaan vaan pitäis hiton nopeesti löytää lämpimään ja märät vaatteet pois. 😄

        Se ei olis mikään ongelma. Mitä me vaatteilla tehtäisiin. Se että päästää irti kaikesta normista ja mukamas fiksuudesta. Antaa palaa. Ja jos jäädyttäis niin mitä sitten? Yhdessäpähän ja onnellisina jäädyttäis👍.💩


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mä voin tehdä sitä .
        muualla. Hupsuttelenhsn mä väliin täälläkin....vai etkö huomaa muka? 😃

        Harmiskin hupsuilee...

        Rajanvetoa kirjoituksista ei edes hymiöillä voi selittää. 😃

        Oletko mustis? Harmiskin hupsuilee.. hupsuilee joo mutta hänen hupuilu on tosikkuuden verhoamaa,ei aitoa lapsenmielistä vilpitöntä hyväntahtoista hupsuilua. 💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko mustis? Harmiskin hupsuilee.. hupsuilee joo mutta hänen hupuilu on tosikkuuden verhoamaa,ei aitoa lapsenmielistä vilpitöntä hyväntahtoista hupsuilua. 💩

        En ole mustis. Kyllä mä luulen, että Harmis osaa myös kevyenkin hupsuttelun, se vaan verhoaa sen jäykkyyteen. 😃


    • Anonyymi

      Joulu nyt vasta turha onkin. Kaupallisuuden, kerskakulutuksen, pinnallisuuden ja roskaamisen juhla. Niin ja ylensyönnin. Ja juopottelun...

      Kaikki (palkalliset) vapaapäivät ovat toki mukavia olemassa. Saa levätä välillä.

      xLiner

      • Jouluna kuitenkin annetaan jotain toisille...se on jo paljon se...olipa mitä vaan...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Jouluna kuitenkin annetaan jotain toisille...se on jo paljon se...olipa mitä vaan...

        Voi antaa muulloin. Ja henkistä laatua.

        xLiner


      • Anonyymi

        Joo. No ei ole joulun syy se. Ja vielä vähemmän joulun sanoman. Mutta siitä huolimatta tuo iloa elämään. Antaa lahjojen antamisen ja saamisen . Mitäkähän vikaa siinä näet?💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi antaa muulloin. Ja henkistä laatua.

        xLiner

        Sano se massalle...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi antaa muulloin. Ja henkistä laatua.

        xLiner

        Ihme aikaan käkit täällä...onks "ypoe"kaikki ok? 🤔


      • Disseisback kirjoitti:

        Ihme aikaan käkit täällä...onks "ypoe"kaikki ok? 🤔

        Normisti heräät..-katsoo keĺlosta- 4 tunnin päästä jo, ja tääĺlä vielä joulua dissaat puoli kshdelta? Wtf?🙄


    • Anonyymi

      Diaawlläkään ei moottoei hyeeää kuin taqvallisesti, Senkin .... TulppaPylly :D

    • Minä pidän vapusta siinä mielessä että siinä voi juhlia monenlaisilla teemoilla. Voi juhlia koulutusta, voi juhlia päivänä jolloin alkoi taistelu kahdeksan tuntisen työpäivän puolesta. Jos haluaa juhlistaa asiaa tasa-arvon kannalta niin vappuna muistellaan myös nunnaa josta tuli ensimmäinen sekaluostarin naispuolinen johtaja; tämä siis joskus 1200 vuotta sitten.

      Lisäksi pidän vapusta siiinä mielessä että siihen ei ladata suuria odotuksia eikä tehdä isoja valmisteluja. Yksi hieman erilainen päivä kevääseen. Minusta tällaisia pitäisi olla pari kappaletta myös syksyllä niin katkaisisi harmaata ajanjaksoa.

      Kyllähän suhtautuminen juhliin muuttuu ajan myötä. Lapsena synttäritkin oli mukavia kun kavereita tuli ja sai lahjoja. Nyt kun kaverit käy muistuttamassa että tiimalasissa hiekka saattaa olla jo vähissä niin ei tunnu yhtään samalle.

      Juhla jota ennen olen pitänyt täysin turhana mutta josta nykyään pidän kovasti ja olen jopa oppinut löytämään siitä tietynlaista kauneuttakin on venetsialaiset.

    • Anonyymi

      Joululauluja on vaikka kuinka, mutta osaatko nimetä yhtään vappulaulua?

      • Anonyymi

        Rullaatirullaati, kevätlaulu, kevätsointuja ja kaikki kevättyyppiset on hyviä- Sitten on työväenlauluja, jotka on huonoja mutta lauletaan vappuna.


    • Anonyymi

      Skumppaa voi juoda myös Vapun jälkeen

    • Anonyymi

      Turhin on, mutta ei se mitään, onpahan vapaapäivä.

    • Anonyymi

      naama on turha miehelle vain tussun tiukkus ratkaisee..
      -eli onko neitsyt vai ei.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1728
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1103
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      145
      1079
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      905
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      900
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      871
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      850
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      759
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      754
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe