Mitä mies ajattelee yksinelävästä naisesta

Anonyymi-ap

Olen itsekseni elelevä 45+ nainen. Lapsi on kasvatettu jo maailmalle, eronnut olen useita vuosia sitten. Olen sosiaalinen, puhelias ja saanut ymmärtää, että ihan viehättävä nainen. Miehiä olisi ollut tulollaan elämään ja joitain suhteitakin on ollut, mutta en ole suuremmin osannut sitoutua. En ole parisuhdetyyppiä siinä mielessä, että en vain taida osata moista, ryhdyn hankalaksi ja ahdistun. Elelen siis yksikseni ja ihan kivasti olen unelmiani toteutellut ja elämä on mielekästä.

Aina välillä sitä on jutuissa naapuruston miehien kanssa asioiden hoitamisten tiimoilta, tyyliin polttopuut, lumenajot teiltä tms. käytännön sopimisia. Olen ollut huomaavinani, että jotkut miehet arastelevat minua, vaikuttavat jopa kiusaantuneilta. Mistäköhän mahtaa olla kyse? Olen mielestäni ihan ystävällinen, eli tuskin nyt pelkäävät ainakaan. Mutta saattavat jäädä ovensuusta varovasti huhuilemaan, vaikka täällä maalla voisi ihan hyvin astua ovesta sisään ja esittää asiansa. Minkäköhänlainen logiikka tuolla taustalla mahtaa vaikuttaa ja miten tilanteista saisi kiusaantuneisuuden pois?

23

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Mutta saattavat jäädä ovensuusta varovasti huhuilemaan, vaikka täällä maalla voisi ihan hyvin astua ovesta sisään ja esittää asiansa."

      Muuten en osaa asiaan kantaa ottaa, mutta minusta tuo kuulostaa varsin normaalta ja huomioonottavalta käytökseltä. Harva yksin asuva naishenkilö haluaa, että puolitutut mieshenkilöt noin vain lompsivat hänen asuntoonsa sisään. Jos sinä ajattelet asian eri tavalla kuin valtaosa naisista, niin sun kannattaa sanoa se suoraan. Sanot, että lompsivat seuravalla kerralla kursailematta ovesta ja että se on sulle ok. Eiväthän he voi mitenkään tietää sen olevan sulle ok, ilman että kerrot sen.

      • Anonyymi

        Maalla kannattaa myös pitää mielessä, että monille silläkin on väliä mitä muut puhuvat ja maallahan todella puhutaan. Se on suorastaan yllättävää millaisilla asioilla on silminnäkijöitä ja kuulijoita. Vaikka pieraisisit yksinäsi metsässä, niin kohta jossain kylillä juorutaan siitä miltä se pierusi haisi. Kyllä siitäkin saa varsin äkkiä kylillä juorut liikkeelle, jos mies marsii tönöösi "kuin kotiinsa".


      • Anonyymi

        Aivan, vähän aikaa sitten kun asuin maalla, niin naapuriin tavanomaisesti mentiin "kannukset kolisten", mutta vain kun siellä asui perhe, ei koskaan yksinäisen ikänaisen tai wanhusnaisen kotiin.

        "Sanot, että lompsivat seuravalla kerralla kursailematta ovesta ja että se on sulle ok."

        Tuollainen lähentely karkottaa ne viimeisetkin avun tarjoajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, vähän aikaa sitten kun asuin maalla, niin naapuriin tavanomaisesti mentiin "kannukset kolisten", mutta vain kun siellä asui perhe, ei koskaan yksinäisen ikänaisen tai wanhusnaisen kotiin.

        "Sanot, että lompsivat seuravalla kerralla kursailematta ovesta ja että se on sulle ok."

        Tuollainen lähentely karkottaa ne viimeisetkin avun tarjoajat.

        ""Sanot, että lompsivat seuravalla kerralla kursailematta ovesta ja että se on sulle ok."

        Tuollainen lähentely karkottaa ne viimeisetkin avun tarjoajat."

        Minä en onneksi ole koskaan moisiin hienohelmamiehiin törmännyt, mutta ehkä sinä ja lähipiirisi olette tuollaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Sanot, että lompsivat seuravalla kerralla kursailematta ovesta ja että se on sulle ok."

        Tuollainen lähentely karkottaa ne viimeisetkin avun tarjoajat."

        Minä en onneksi ole koskaan moisiin hienohelmamiehiin törmännyt, mutta ehkä sinä ja lähipiirisi olette tuollaisia.

        Yksinäinen ikänainen/wanhusnainen saattaa esimerkiksi olla päiväunilla. Kun heidän luona vierailtiin niin metelöitiin jo pihatiellä/pihalla, sekä saatettiin koputella ikkunaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksinäinen ikänainen/wanhusnainen saattaa esimerkiksi olla päiväunilla. Kun heidän luona vierailtiin niin metelöitiin jo pihatiellä/pihalla, sekä saatettiin koputella ikkunaan.

        Se on sinun ongelmasi, jos et usko ihmisten oaavan ihan itse ilmaista, mikäli heillä ylipäänä on tapana nukkua päiväunia. Minä en tosiaan onneksi ole kuvaamasi kaltaisiin hienohelmoihin törmännyt edes kaupungissa, saati sitten Suomen maaseudulla. Normaalit ihmiset osaavat tulla seuraavalla kerralla itse ovesta sisälle, jos se heille ohjeistetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sinun ongelmasi, jos et usko ihmisten oaavan ihan itse ilmaista, mikäli heillä ylipäänä on tapana nukkua päiväunia. Minä en tosiaan onneksi ole kuvaamasi kaltaisiin hienohelmoihin törmännyt edes kaupungissa, saati sitten Suomen maaseudulla. Normaalit ihmiset osaavat tulla seuraavalla kerralla itse ovesta sisälle, jos se heille ohjeistetaan.

        Hehe. ikänainen __ohjeistaa__ miehiä peräkammariinsa saapumisen suhteen.

        Entä jos siellä maalla, siinä samassa torpassa kuin avauksessa, asuisikin yksinäinen parikymppinen neitsyt joka on sekä hoikka että kaunis?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehe. ikänainen __ohjeistaa__ miehiä peräkammariinsa saapumisen suhteen.

        Entä jos siellä maalla, siinä samassa torpassa kuin avauksessa, asuisikin yksinäinen parikymppinen neitsyt joka on sekä hoikka että kaunis?

        Jos miehellä on jotain syytä sinne peräkammariin saapua, niin sitten luultavasti ohjeistaa. Sinulla tietenkään ei ole mitään kokemusta kenenkään naisen peräkammareista.

        Sitten kyseinen nainen ei selvästikään elele itsekseen, kuten aloituksessa kerrotaan. Eli täysin epäolennaista tämän aloituksen kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehe. ikänainen __ohjeistaa__ miehiä peräkammariinsa saapumisen suhteen.

        Entä jos siellä maalla, siinä samassa torpassa kuin avauksessa, asuisikin yksinäinen parikymppinen neitsyt joka on sekä hoikka että kaunis?

        "Entä jos siellä maalla, siinä samassa torpassa kuin avauksessa, asuisikin yksinäinen parikymppinen neitsyt joka on sekä hoikka että kaunis?"

        Muuten en osaa asiaan kantaa ottaa, mutta minusta tuo kuulostaa varsin normaalta ja huomioonottavalta käytökseltä. Harva yksin asuva naishenkilö haluaa, että puolitutut mieshenkilöt noin vain lompsivat hänen asuntoonsa sisään. Jos sinä ajattelet asian eri tavalla kuin valtaosa naisista, niin sun kannattaa sanoa se suoraan. Sanot, että lompsivat seuravalla kerralla kursailematta ovesta ja että se on sulle ok. Eiväthän he voi mitenkään tietää sen olevan sulle ok, ilman että kerrot sen.

        Tilanne on siis täysin sama tuolta kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, vähän aikaa sitten kun asuin maalla, niin naapuriin tavanomaisesti mentiin "kannukset kolisten", mutta vain kun siellä asui perhe, ei koskaan yksinäisen ikänaisen tai wanhusnaisen kotiin.

        "Sanot, että lompsivat seuravalla kerralla kursailematta ovesta ja että se on sulle ok."

        Tuollainen lähentely karkottaa ne viimeisetkin avun tarjoajat.

        "Aivan, vähän aikaa sitten kun asuin maalla, niin naapuriin tavanomaisesti mentiin "kannukset kolisten", mutta vain kun siellä asui perhe, ei koskaan yksinäisen ikänaisen tai wanhusnaisen kotiin."

        Meillä maalla taas ei koskaan kävellä puolituttujen koteihin "kannukset kolisten", jollei niin ole erikseen ohjeistettu, asui asunnossa kuka tahansa. Tuttujenkaan koteihin ei ole tapana kenelläkään vain lompsia noin vain, jollei ole tieto siitä, että se on ok.


    • Anonyymi

      𝖬𝗂𝖾𝗌 𝖺𝗃𝖺𝗍𝗍𝖾𝗅𝖾𝖾 𝖾𝗍𝗍𝖺̈ 𝖾𝗂 𝗉𝗂𝖽𝖺̈ 𝗌𝖺̈𝗂𝗄𝖺̈𝗒𝗍𝗍𝖺̈𝖺̈ 𝗒𝗄𝗌𝗂𝗇𝖺̈𝗂𝗌𝗍𝖺̈ 𝗂𝗄𝖺̈𝗇𝖺𝗂𝗌𝗍𝖺. 𝖬𝗂𝖾𝗅𝗍𝖺̈ 𝗍𝖺𝗎𝗌𝗍𝖺𝗅𝗅𝖺 𝗄𝗂𝗎𝗌𝖺𝖺 𝖺𝗃𝖺𝗍𝗎𝗌 𝗌𝗂𝗂𝗍𝖺̈, 𝖾𝗍𝗍𝖺̈ 𝗆𝗂𝗍𝖺̈𝗁𝖺̈𝗇 𝗉𝖺𝗅𝗏𝖾𝗅𝗎𝗄𝗌𝗂𝖺 𝗍𝖺̈𝗅𝗅𝖺̈ 𝗄𝖾𝗋𝗋𝖺𝗅𝗅𝖺 𝗍𝖺𝖺𝗌 𝗁𝖺𝗅𝗎𝗍𝖺𝖺𝗇 (𝗏𝖺𝖺𝖽𝗂𝗍𝖺𝖺𝗇). 𝖭𝖺̈𝗂𝗇𝖺̈ 𝗉𝖺̈𝗂𝗏𝗂𝗇𝖺̈ 𝗈𝗇 𝗆𝗂𝖾𝗅𝗍𝖺̈ 𝗉𝖺𝗂𝗇𝖺𝖺 𝗆𝗒𝗈̈𝗌 𝗏𝖺𝖺𝗋𝖺 𝗃𝗈𝗎𝗍𝗎𝖺 𝗌𝗒𝗒𝗍𝗍𝗈̈𝗆𝖺̈𝗇𝖺̈ 𝗏𝖺𝗇𝗄𝗂𝗅𝖺𝖺𝗇 𝗉𝖾𝗋𝖺̈𝗍𝗍𝗈̈𝗆𝖺̈𝗇 #𝗆𝖾𝗍𝗈𝗈 𝗋𝗂𝗄𝗈𝗌𝗂𝗅𝗆𝗈𝗂𝗍𝗎𝗄𝗌𝖾𝗇 𝗍𝖺𝗄𝗂𝖺.

      • Anonyymi

        45 on keski-ikäinen. Ei mikään ikänainen. Onko taas jonkun 20 v. kommentti kun ei faktoja hallitse!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        45 on keski-ikäinen. Ei mikään ikänainen. Onko taas jonkun 20 v. kommentti kun ei faktoja hallitse!!

        Tuo on katkeran yli-ikäisen vanhanpojan valitusvirsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        45 on keski-ikäinen. Ei mikään ikänainen. Onko taas jonkun 20 v. kommentti kun ei faktoja hallitse!!

        45 vuotta vanha munasarjakas on biologisesti ikänainen, faktuaalisesti, vaihdevuodet ovat jo alkaneet, tai ihan huulilla.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        45 vuotta vanha munasarjakas on biologisesti ikänainen, faktuaalisesti, vaihdevuodet ovat jo alkaneet, tai ihan huulilla.

        Mun suvussani 45-vuotiaat ovat perinteisesti olleet vauvojen ja vastasyntyneiden äitejä ja jopa ensisynnyttäjiä.


    • Anonyymi

      Totta tosiaan, nehän saattavat ajatella, että ryhdytään juoruilemaan mikäli käyttäytyvät tuttavallisesti. Ehkä voisin itsekin ryhtyä jotenkin vähemmän puheliaaksi ja naureskelevaiseksi, ehkä tilanne on sitten helpompi.

      Ja tosiaan, nykyään varmaan ollaan yleisestikin jotenkin hienotunteisempia ihmisten yksityisyyden suhteen.

    • Anonyymi

      Ps. Luonnehdinta ikänainen/wanhusnainen hetken pöyristytti, mutta lopunperin joo, sellainenhan tässä ollaan. 😁

    • Anonyymi

      Tuhlausta se on...

      • Anonyymi

        Kuka siinä tuhlaa ja mitä?


    • Anonyymi

      Ole tyytyväinen että on apua saatavilla ja vielä asiallista sellaista ...

    • Anonyymi

      Kävi joskus niin, että olin nuorikkoni kanssa nussimassa ja ulko-ovesta sisään pamahti naapurin äijä.

      No, mitäänhän siinä olkkarin lattialla takaapäin vetäessä ei ehtinyt tehdä, varsinkin kun naisystävä saavutti juuri huipun ja itsellä lasti lähti samalla hetkellä, kun naapuri pelmahti olkkarin oviaukkoon...

      Sen koommin ei muuten ulko-ovi jäänyt enää lukitsematta...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      67
      1390
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      54
      1072
    3. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      35
      944
    4. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      54
      933
    5. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      105
      855
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      57
      799
    7. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      84
      794
    8. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      31
      711
    9. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      700
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      56
      693
    Aihe