Minusta alkaa kehkeytymään "ajatuksellinen" sinkku.

Tänään tuli sellainen idea, että kunhan mä joskus saan nää hommat kotona skulaamaan, niin seuraavaksi kyllä otan taas veneprojektin. Mutta...

Mieleeni pätkähti, että vain itseni huomioon ottaen. 😁

Joku pieni matkavene, mihin tekisin saunan ja missä voisin tehdä ruokaa ja nukkua. Joku pikkukäymälä, mikä helppo puhdistaa jne.

Ja täällä sisävesillä pikkuputkuttimella mun aikatauluilla alue on pieni, mihin kerkeisin... mutta oma rauha ja vapaus....

Niin... ja ketäs mun tarttis muita silleen miettiä? En mä sitä parkkeerais krnrnkään mökin rantaan kyselemättä... johonkin tyhjään notkelmaan ja olisin omissa oloissa. 😁

Voisin sieltä naputella teille kaikille rairai-juttuja ja laitella kuvia aijaassa. 😁
Se riittäis sosiaalisuudesta. 🤣

114

652

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eihän tuo niin pahalle kuulosta. Loppujen lopuksi parisuhde voi olla työläskin verraten sinkkuuteen. Joten jos ei jaksa olla perustelemassa syitään ja mielitekojaan elää kuten tykkää, niin helpointa on sinkkuus.

Vaikka mä nyt parisuhteessa olen ja elän, niin ei minuakaan kiinnostaisi enää pariutua. Paljon enemmän kaipaan omaa tilaa olla kuten haluan, kun toista jakamaan mitään.

Joten saatan ymmärtää. 👍

• No olen aina miettinyt vähän kaikkea muitten kautta. Tuota veneideaakin, vaikka ihan sillä, että lapset tykkäis myös.... ei siis vain kumppaniehdokas... mutta ne on jo kohta kumpikin virallisesti aikuisia...ei mun tartte niitä samoin miettiä, vaan jossain voin miettiä ihan vaan ihteeni.

Ei ne tuosta moottoripyörästäkään itse innostuneet. Tytölle ostin kamat ja ajelutin, mutta ei se erikoisemmin tainnut olla sen juttu. 😄

Mulla taitaa olla se "irrottautumisvaihe" menossa. 🤔

• Disseisback kirjoitti:

No olen aina miettinyt vähän kaikkea muitten kautta. Tuota veneideaakin, vaikka ihan sillä, että lapset tykkäis myös.... ei siis vain kumppaniehdokas... mutta ne on jo kohta kumpikin virallisesti aikuisia...ei mun tartte niitä samoin miettiä, vaan jossain voin miettiä ihan vaan ihteeni.

Ei ne tuosta moottoripyörästäkään itse innostuneet. Tytölle ostin kamat ja ajelutin, mutta ei se erikoisemmin tainnut olla sen juttu. 😄

Mulla taitaa olla se "irrottautumisvaihe" menossa. 🤔

Sama vika mulla, toi muillekin ajattelu. Vaan nykyään olen alkanut vetämään enemmän rajoja, ajattelemaan ettei mun tartte miettiä aina muita. Voin miettiä itseänikin ja joskus ihan vain itseäni.

Olen paljon onnellisempi kun en jatkuvasti mieti ja toteuta mitä muut haluaa elämää. Sanon, että nyt teette ite jos jotain haluatte, minä keskityn nyt omiin juttuihini ja piste. Ja keskityn myös. 🙂

Irrouttautumista varmasti, sitä se mullakin on. Ja sitä etten enää jaksa olla mikään huomion jakaja ja toteuttaja, mahdollistaja. En jaksa, en ole.

Huomaan myös voivani paremmin kun en kysele, en selittele toteutan vaan itseäni. Jos joku ei tykkää, olkoon tykkäämättä. Ei voi loputtomasti elää muille...

• EivorCreed kirjoitti:

Sama vika mulla, toi muillekin ajattelu. Vaan nykyään olen alkanut vetämään enemmän rajoja, ajattelemaan ettei mun tartte miettiä aina muita. Voin miettiä itseänikin ja joskus ihan vain itseäni.

Olen paljon onnellisempi kun en jatkuvasti mieti ja toteuta mitä muut haluaa elämää. Sanon, että nyt teette ite jos jotain haluatte, minä keskityn nyt omiin juttuihini ja piste. Ja keskityn myös. 🙂

Irrouttautumista varmasti, sitä se mullakin on. Ja sitä etten enää jaksa olla mikään huomion jakaja ja toteuttaja, mahdollistaja. En jaksa, en ole.

Huomaan myös voivani paremmin kun en kysele, en selittele toteutan vaan itseäni. Jos joku ei tykkää, olkoon tykkäämättä. Ei voi loputtomasti elää muille...

Joo, tuosta se lähtee.

Mä oon ootellut, kun muksut lähtee pesästä ja nyt vielä nämä Putte-pierun järjestämät talkoot loppuun ja sitten voi huokaista paremmin. 😄

• Anonyymi

Muksi ihmeessä asioista pitää tehdä omassa päässään noin vaikeita? Miksi tarvitsee pohtia jotain "ajatuksellista sinkkuutta"? Mitäpä jos kokeilisit ihan vain olla ja elää elämääsi silleen, että on hyvä olla. Miksi sitä sinkkuutta muka on tarvetta pohtia ja jotenkin perustella. Olet sinkku, teet mitä mielesi tekee ja jos ihme tapahtuu ja joku mielenkiintoinen eteesi harhautuu, niin elät sitten sen mukaan. Ei kaikkea tarvitse aina märehtiä.

• En mä märehdi. Mun pää vaan toimii näin ja piste, se funtsailee ja sillä siisti. 😄

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

En mä märehdi. Mun pää vaan toimii näin ja piste, se funtsailee ja sillä siisti. 😄

Kyllä sä aikalailla tuppaat märehtimään, ainakin täällä. Ei se väärin ole, mutta ei siitä mitään hyötyäkään ole. Hyvä, jos olet edes tässä kohtaa elämääsi oppimassa, että elä omaa elämääsi. Sitten kun pääset vielä siihen, että mielesi ei enää soimaa sinua siitä, että "hankit veneen vain yhdelle", niin alat olla oikealla polulla.

• Disseisback kirjoitti:

En mä märehdi. Mun pää vaan toimii näin ja piste, se funtsailee ja sillä siisti. 😄

Olen eri mieltä tuon anonyymin kanssa. Se että ihminen osaa pohtia asioita monelta kantilta ja tehdä sitten loppuun mietittyjä ratkaisuja on hieno ominaisuus ihmisessä. Jatka samaan malliin Disse.

• Palstakamu kirjoitti:

Olen eri mieltä tuon anonyymin kanssa. Se että ihminen osaa pohtia asioita monelta kantilta ja tehdä sitten loppuun mietittyjä ratkaisuja on hieno ominaisuus ihmisessä. Jatka samaan malliin Disse.

Joo, pitäisikin vähän enempi makustella juttuja, eikä vaan huiskia kaikkea päättöömästi.

On sitäkin tullut tehtyä. 😄

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

Sitähän se märehtiminen juurikin on. Kuvasit sitä oikein hyvin, siis märehtimistä. Pureskellun, pureskellun pureskelemista ja vielä kerran pureskelemista.

Märehtimisessä ei ole mitään järkeä, jollei sitten ole märehtijä. Vähemmälläkin märehtimisellä saa jo tarkasteltua asiat monelta kantilta ja tehtyä loppuun mietittyjä ratkaisuja. Jos kertapureskelu ei riitä, niin sitten on alunalkujaan huonosti pureskeltu, mutta siinä kertaa kun puklaa takaisin jo pariin kertaan pureskeltuja, ollaan jo viimeistään aivan liiallisuuksissa.

• Anonyymi kirjoitti:

Sitähän se märehtiminen juurikin on. Kuvasit sitä oikein hyvin, siis märehtimistä. Pureskellun, pureskellun pureskelemista ja vielä kerran pureskelemista.

Märehtimisessä ei ole mitään järkeä, jollei sitten ole märehtijä. Vähemmälläkin märehtimisellä saa jo tarkasteltua asiat monelta kantilta ja tehtyä loppuun mietittyjä ratkaisuja. Jos kertapureskelu ei riitä, niin sitten on alunalkujaan huonosti pureskeltu, mutta siinä kertaa kun puklaa takaisin jo pariin kertaan pureskeltuja, ollaan jo viimeistään aivan liiallisuuksissa.

Sinulla on kovin negatiivinen käsitys mietiskelystä. Mutta se ei olekaan kaikille. Toiset nauttivat mietiskelystä. Mutta jokainen tyylillään.

• Anonyymi

Olen tehnyt ihan päinvastoin, luovuin kaikista moottoroiduista vapaa-ajan härpättimistä 😁 Nyt vietän vapaa-aikaa luonnossa reppu selässä ja kamera kädessä polkuja tallaillen miettimättä yhtään ketään tai mitään. Kauan se otti aikaa, mutta löysin kuin löysinkin oman juttuni 😉

-Pietari

• Ja jos se kamera on vielä filmikamera, niin oot löytäny elämän perimmäisen ajatuksen. Ja voihan löytää vaikka autiotalon tai jopa tyhjän tehtaan, sahan, myllyn sieltä luonnon keskeltä. Mutta siihen se ekologisuus kaatuu, kun toi filmin kehittäminen vie niin paljon vettä. Siinä on kaikenlaista kemikaalia, vaikka tosikuvaajat kehittääkin pikakahvilla, eikä ne tartte ees kameraa, vaan pahvilaatikon, johon neulalla reikä.

• Mä tykkään liikaa härpättimistä... mä en jaksa pitkään olla jossain pusikossa...ilman moottorisahaa. 🤣

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Ja jos se kamera on vielä filmikamera, niin oot löytäny elämän perimmäisen ajatuksen. Ja voihan löytää vaikka autiotalon tai jopa tyhjän tehtaan, sahan, myllyn sieltä luonnon keskeltä. Mutta siihen se ekologisuus kaatuu, kun toi filmin kehittäminen vie niin paljon vettä. Siinä on kaikenlaista kemikaalia, vaikka tosikuvaajat kehittääkin pikakahvilla, eikä ne tartte ees kameraa, vaan pahvilaatikon, johon neulalla reikä.

Ihan normi digijärkkäri on. Joo, se on parasta kun ei ikinä tiedä mitä sattuu löytämään 👍🙂 Paras löytämäni asia on oma itseni, tai ainakin kuvittelen löytäneeni 😀

-Pietari

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Mä tykkään liikaa härpättimistä... mä en jaksa pitkään olla jossain pusikossa...ilman moottorisahaa. 🤣

Ei sekään väärin ole. Se on kuka mitenkin itseään toteuttaa, tyyli on vapaa 👍😊

-Pietari

• Anonyymi kirjoitti:

Ei sekään väärin ole. Se on kuka mitenkin itseään toteuttaa, tyyli on vapaa 👍😊

-Pietari

Just kävin pusikossa pärräämässä sahan kanssa. Kyllä hiki lenti, mutta puuta kaatui, karsiutui ja lyheni. Huomenna pitää otta vettä enempi mukaan. 1,5 litraa ei riitä pitkään. 😅

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Just kävin pusikossa pärräämässä sahan kanssa. Kyllä hiki lenti, mutta puuta kaatui, karsiutui ja lyheni. Huomenna pitää otta vettä enempi mukaan. 1,5 litraa ei riitä pitkään. 😅

Kovaa hommaa näillä keleillä ja tuo 1,5 litraa häviää jo kieleen pääsemättä koskaan sen pidemmälle 😁 Olen joskus todennut Dexal poretabletit juomaveteen sekoitettuna toimivaksi konstiksi neste- ja suolatasapainon ylläpitämiseksi jos on tiedossa reipasta hikoilua. Ei sammu valot kesken kaiken eikä vedä ihan niin piippuun 😉

-Pietari

• Disseisback
        Anonyymi kirjoitti:

Kovaa hommaa näillä keleillä ja tuo 1,5 litraa häviää jo kieleen pääsemättä koskaan sen pidemmälle 😁 Olen joskus todennut Dexal poretabletit juomaveteen sekoitettuna toimivaksi konstiksi neste- ja suolatasapainon ylläpitämiseksi jos on tiedossa reipasta hikoilua. Ei sammu valot kesken kaiken eikä vedä ihan niin piippuun 😉

-Pietari

Mä laitan ihan pikkiriikkisen ruususuolaa veteen, niin imeytyy paremmin. 😊

• Anonyymi

Ajatukset voivat olla monet, yhtäaikaakin monia.

mutta nyt tuntuu siltä että kaikki Uraina-tuki-miljardit oli kankkusen juhan kaivoon heitettyä rahaa kun venäjä voittaa Ukrainan kuitenkin.

• Miten Venäjä voisi voittaa Ukrainan? En näe siihen mitään mahdollisuutta. Kukaan ei sitä hyväksyisi, eikä ainakaan ukrainalaiset jäisi Venäjälle.

• Anonyymi

Sama kai se on miten haluat loppuelämäsi viettää, sillä ei ole muille mitään merkitystä.
      Kysymys on itsellesi suunnattu, ajatuksesta kun ei heru toisille yhtään mitään.
      Sulkeutuneet voivat tehdä mitä huvittaa, ja niin tuleekin tehdä.

• Itselle nää mun kaikki tälläiset tuumailujutut on. Muut saa kommentoida ja miettiä itsekin, jos hotsittaa.

• Anonyymi

hoh katosi kämpöenätyd tiertokomer ulko42.3 wwteitsw.

• Anonyymi

Asialla taitaa olla merkitystä vain sinulle.

• Anonyymi

Lopeta se ryyppääminen! Ju@ppo!☝️

Muuten kuulostaa ihan järkevältä 😄

xLiner

• Heh.. tänään ryyppäsin kunnolla metässä ja 1,5 litraa vaan suhahti kitalakeen. 😄
        Huomenna pitää ottaa toinen vesipullo mukaan. Tosin ehkä välillä käyn viemässä puita pihaanpäin.

Pojan vois ottaa kaveriks muuten, mutta se kuolis sinne siitepölyihin. 🙄

Jospa se sit auttelis täällä pihassa purkamisessa? 🙂

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Heh.. tänään ryyppäsin kunnolla metässä ja 1,5 litraa vaan suhahti kitalakeen. 😄
        Huomenna pitää ottaa toinen vesipullo mukaan. Tosin ehkä välillä käyn viemässä puita pihaanpäin.

Pojan vois ottaa kaveriks muuten, mutta se kuolis sinne siitepölyihin. 🙄

Jospa se sit auttelis täällä pihassa purkamisessa? 🙂

Nyt on kuulemma ollut pahat siitepölyt. Ihan ihottumia tullut, vaikkei muina vuosina ole ollut kuin vähän niiskutusta. Harmillista allergikoille.

Kävin vetämässä porrastreenin työpäivän jälkeen. Hyh taatana kun oli kuuma... Korvissa vinkui. Ja nappas se toki muutenkin. On tullut juotua kans aikalailla, eikä meinaa riittää siltikään. Ihan pskat kelit tällaiset. Talvea ja pakkasia odotellessa ❄️ 🤗

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt on kuulemma ollut pahat siitepölyt. Ihan ihottumia tullut, vaikkei muina vuosina ole ollut kuin vähän niiskutusta. Harmillista allergikoille.

Kävin vetämässä porrastreenin työpäivän jälkeen. Hyh taatana kun oli kuuma... Korvissa vinkui. Ja nappas se toki muutenkin. On tullut juotua kans aikalailla, eikä meinaa riittää siltikään. Ihan pskat kelit tällaiset. Talvea ja pakkasia odotellessa ❄️ 🤗

xLiner

Eläelä... kyllä riittää jo pakkaset. 😀

Huomenna pitää ottaa vaan tuubihuivi päähän, ettei hiki valu silmille. Välillä ei nähnyt kunnolla, kun hiki valui silmiin. 😄

• Anonyymi

Väkisteaatteluki ottaa aikasa takuulla.

• Anonyymi

en pidä uimisesta paljoa eikä liity pelkoihin jos veden alta löytyisikin jonkin palomestarin auto ja kalmisto sen sisältä, vaan muuten.

• Höh.. sä olet addikti kaikkeen tekemiseen ja puuhasteluun.. halkoholisti pahimmasta päästä. Teet 12 tunnin työvuoroa ja kaksi omakotitaloa hoidettavana. Puulämmitys kotona ja mökki. Säbäilet, meet työmatkat sähköpyörällä, ja sulla on aina, SIIS aina joku projekti kesken. Ja pari suunnitteilla.

Et oikeasti ole tosissasi tuosta venehommasta..?
      Siis vielä vene tuohon kaiken päälle.

Sä olet jo nyt kävelevä sydäri.

• Siis kun mun rempat on tehty... menee vuosi pari ainakin....

Ja mä muutenkin helppailen hommia tässä. Nyt tilanteesta johtuen pitää tehdä puut metsästä kattilaan itse, mutta jatkossa hommaan rangat pihaan ostamalla ja nakutan sit talvella lomilla kaikessa rauhassa.

Eikä kesällä tartte lämmitellä. Ja kyllä tässä muutenkin jääpi aikaa, kun parit hässäkät hoidettu. No worries...

Ja mieti, sellainen rutkunrutkun paatti, mikä valuu vaan järvellä. Eikös se ois just muuta kuin kiirettä ja hosumista mulle? 😄

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Siis kun mun rempat on tehty... menee vuosi pari ainakin....

Ja mä muutenkin helppailen hommia tässä. Nyt tilanteesta johtuen pitää tehdä puut metsästä kattilaan itse, mutta jatkossa hommaan rangat pihaan ostamalla ja nakutan sit talvella lomilla kaikessa rauhassa.

Eikä kesällä tartte lämmitellä. Ja kyllä tässä muutenkin jääpi aikaa, kun parit hässäkät hoidettu. No worries...

Ja mieti, sellainen rutkunrutkun paatti, mikä valuu vaan järvellä. Eikös se ois just muuta kuin kiirettä ja hosumista mulle? 😄

pirppis on oikeassa. Et tajua hiljentää tahtia, edes lähemmäksi normaalia. Sulla on adhd, joka hoitamattomana tappaa.

• Anonyymi kirjoitti:

pirppis on oikeassa. Et tajua hiljentää tahtia, edes lähemmäksi normaalia. Sulla on adhd, joka hoitamattomana tappaa.

Vai niin...🙂

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Osta tuo:

https://yle.fi/a/74-20088700?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp

Keksit uuden nimen ettei paha seuraa perässä ja tuossa voisit vaikka asua. Ms Susisuo.

xLiner

• Disseisback kirjoitti:

Niin .. rutkun rutkussa on ylläpitotyöt.. kaikki veneet on työläitä..

Tai no mitäpä minä tuohon mitään. Sinun elämä, sinun sydeemit.

Ite tiedät parhaiten. Piti vain sanomani. Tuli ekaksi mieleen, että tuokin vielä, eikös jo ole tarpeeksi...

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Niin .. rutkun rutkussa on ylläpitotyöt.. kaikki veneet on työläitä..

Tai no mitäpä minä tuohon mitään. Sinun elämä, sinun sydeemit.

Ite tiedät parhaiten. Piti vain sanomani. Tuli ekaksi mieleen, että tuokin vielä, eikös jo ole tarpeeksi...

No onhan siinä hommaa, mutta sen mukaan ajelee sillä. Ei mulla nyt moottoripyöräkään ole liikenteessä, kun ei ole aikaa huoltaa sitä. Sit joskus...🙂

• Disseisback kirjoitti:

No onhan siinä hommaa, mutta sen mukaan ajelee sillä. Ei mulla nyt moottoripyöräkään ole liikenteessä, kun ei ole aikaa huoltaa sitä. Sit joskus...🙂

Niin.. sulla ei ole aikaa huoltaa Kaisaa.. ja venekkin pitäisi hommata.

Ymmärsin toki, ettet ole putputtia just ny hommaamassa, mutta sulla pitäisi jo järkikin sanoa, että sä et osaa pitää elämäsi sivujuonteita kurissa ja yrität revetä joka rakoon.. niin putput on ehdottomasti huono idea. Umpisurkea idea.

Suora mielipiteeni on, että unohda koko juttu. Ehkä sitten eläkepäivillesi voit kaivaa tuon idean naftaliinistä.

Niin.. sulla ei ole aikaa huoltaa Kaisaa.. ja venekkin pitäisi hommata.

Ymmärsin toki, ettet ole putputtia just ny hommaamassa, mutta sulla pitäisi jo järkikin sanoa, että sä et osaa pitää elämäsi sivujuonteita kurissa ja yrität revetä joka rakoon.. niin putput on ehdottomasti huono idea. Umpisurkea idea.

Suora mielipiteeni on, että unohda koko juttu. Ehkä sitten eläkepäivillesi voit kaivaa tuon idean naftaliinistä.

No kun mulla ei ole enää remonttihommia ja puuhommat siirtyy talvelle, niin keväisin ja kesäisin jää aikaa niin moottoripyöräilyyn, kuin veneilyyn.

Kyllä mä en tästä noin helpolla peräänny. 😀

Muutakin helpotusta on tulossa, vaikka niitä yllättäviä hasardejakin tulee taatusti, mille ei mitään mahda. Mutta vene on kuin moottoripyörä tai muukin ekstrajuttu, että ne voi sysätä vähemmälle tai kokonaan poiskin, jos ei ole mahkuja. 🙂

Nissanikin lähtee syksyllä... jos saan vaan myytyä. Tilalle tilee pikkusitikka pikkubensakoneella... ei enää hirmupuukuormia... vaan kuorma-autokuski tuo motolla tehdyt rangat pihaan. 😀

Sitten teen talvella hissukseen pikkuhiljaa puut valmiiks seuraavaksi talveksi. Halot nappaillaan pikkushotteina vaan. 😄

• Disseisback kirjoitti:

No kun mulla ei ole enää remonttihommia ja puuhommat siirtyy talvelle, niin keväisin ja kesäisin jää aikaa niin moottoripyöräilyyn, kuin veneilyyn.

Kyllä mä en tästä noin helpolla peräänny. 😀

Muutakin helpotusta on tulossa, vaikka niitä yllättäviä hasardejakin tulee taatusti, mille ei mitään mahda. Mutta vene on kuin moottoripyörä tai muukin ekstrajuttu, että ne voi sysätä vähemmälle tai kokonaan poiskin, jos ei ole mahkuja. 🙂

Nissanikin lähtee syksyllä... jos saan vaan myytyä. Tilalle tilee pikkusitikka pikkubensakoneella... ei enää hirmupuukuormia... vaan kuorma-autokuski tuo motolla tehdyt rangat pihaan. 😀

Sitten teen talvella hissukseen pikkuhiljaa puut valmiiks seuraavaksi talveksi. Halot nappaillaan pikkushotteina vaan. 😄

Kuulostaa suunitelmalta.
        Olen ollutkin huolissani sun holismistasi.. kun mikään ei tunnu riittävän.
        Toki tupa pitää olla lämmin talvellakin, ja se ny vaatii sulla sitä puuta. Ymmärrän sen.

Olen vain pikkiriikkisen ollut sinusta huolissani. Aivan turhaan, mutta silti.

Kuulostaa suunitelmalta.
        Olen ollutkin huolissani sun holismistasi.. kun mikään ei tunnu riittävän.
        Toki tupa pitää olla lämmin talvellakin, ja se ny vaatii sulla sitä puuta. Ymmärrän sen.

Olen vain pikkiriikkisen ollut sinusta huolissani. Aivan turhaan, mutta silti.

No kieltämättä olen aliarvioinut puuntarpeen.

Ja mulla on ollut tarkoitus tehdä sitä talvella, kun on aikaa, mutta ei pysty. Lunta sataa järjestään tätänykyä vuodenvaihteeseen mennessä niin paljon, että metsissä on jo liki 50-60 cm lunta. Puut pitäisi kaivaa hangesta.

Sitten on se kuljetus... 10 mottia vielä jotenkin roudaa puuta vaikka miten, mutta 25 mottia on jo liikaa pikkuvehkeillä. Ja siihen ajankohtaan.

Nyt haalin kiireellä ensitalveksi puut kuivamaan, miten vaan kerkeen ja sitten hoidan talveksi vielä rankaa pihaan ja pääsen vuosirytmiin, jossa on enempi järkeä...mutta nyt on muutoksen vuoksi painettava selkänahasta enempi...en voi jättää yhtä talvea välistä...lämmittämättä. 😀

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Osaisinpa minäkin ajaa moottoripyörää. Eikös niissä ole mukavaa, jos saa vieläpä naisen kyytiin.

Todellavaikeeta

• Anonyymi kirjoitti:

Osaisinpa minäkin ajaa moottoripyörää. Eikös niissä ole mukavaa, jos saa vieläpä naisen kyytiin.

Todellavaikeeta

No opetella se piti minunkin.

No kieltämättä nainen, varsinkin sellainen mistä tykkää, on kiva kyydissä. Siinä saa olla lähekkäin ja kääntymiset edellyttää yhteistyötä, saumatonta. 😀

• Anonyymi

Disse näyttää olevan hyvin monipuolinen, on kädentaitoja. Nykypäivänä kun vaan tunnutaan arvostavan kaiken aikaa vaan lisää ja lisää koulutusta. Kädentaidotkin ovat vahvuus.

Todellavaikeeta

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No kieltämättä nainen, varsinkin sellainen mistä tykkää, on kiva kyydissä. Siinä saa olla lähekkäin ja kääntymiset edellyttää yhteistyötä, saumatonta. 😀

Juuri näin.

Todellavaikeeta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin.

Todellavaikeeta

Kestikö sulla muuten kauan opetella ajamaan moottoripyörää?

Todellavaikeeta

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Kestikö sulla kauan opetella ajaa moottoripyörää?

Todellavaikeeta

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Kuinka helpoksi tai vaikeaksi arvioisit oppimisen?

Todellavaikeeta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todellavaikeeta

Huomautan tällaisen seikan, että luulin viestien poistuvan ja tämän takia laitoin saman kysymyksen uudestaan. Ne näyttivätkin tulevan viiveellä, joten ei pidä ihmetellä, jos sama kysymys on uudelleen ja uudelleen.

Todellavaikeeta

• Anonyymi kirjoitti:

Disse näyttää olevan hyvin monipuolinen, on kädentaitoja. Nykypäivänä kun vaan tunnutaan arvostavan kaiken aikaa vaan lisää ja lisää koulutusta. Kädentaidotkin ovat vahvuus.

Todellavaikeeta

No mä oon oppinut tekemään vähän sitä sun tätä itse. Rakennushommista, putkihommien kautta vaikka ompelemiseen. Ruuanlaitot, siivoukset ja vaikka silitys ja mankelointi käy.

Missään en ole pro, mutta vähän kaikkea. 😀

• Anonyymi kirjoitti:

Kestikö sulla muuten kauan opetella ajamaan moottoripyörää?

Todellavaikeeta

No parikuukautta ehke? Tai sen verran opin, että sain kortin...kokoajan se taito paranee ja siihen laitteeseen tutustuu paremmin. 🙂

• Anonyymi kirjoitti:

Todellavaikeeta

Oppimiseen aina liittyy motivaatio. Jos jotain pitää väkisin, syystä tai toisesta opetella, siitä ei meinaa tulla mitään...

Mutta jos jonkun haluaa osata, niin oppimiseen paneutuu ja haluaa oppia. 🙂

Muistan kun poika halusi opetella ajamaan pyörällä ilman apupyöriä, se oli karmivaa katseltavaa... välillä poika ja pyörä oli sellaisella solmulla keskenään, itku tuli, mutta eikun uudelleen....tahto oli niin kova. 😀

• Anonyymi kirjoitti:

Huomautan tällaisen seikan, että luulin viestien poistuvan ja tämän takia laitoin saman kysymyksen uudestaan. Ne näyttivätkin tulevan viiveellä, joten ei pidä ihmetellä, jos sama kysymys on uudelleen ja uudelleen.

Todellavaikeeta

Juu, hoksasin kyllä. 🙂

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No mä oon oppinut tekemään vähän sitä sun tätä itse. Rakennushommista, putkihommien kautta vaikka ompelemiseen. Ruuanlaitot, siivoukset ja vaikka silitys ja mankelointi käy.

Missään en ole pro, mutta vähän kaikkea. 😀

Muistanko oikein jostakin aikaisemmasta keskustelusta, jossa sanoit, että sinulle ei naisen koulutus merkitse paljoa, ainakaan et ilmeisesti ajattele, että korkeasti koulutettu nainen olisi millään tavalla "uhka". Voisit siis pariutua itseä koulutetumman naisen kanssa? Mä ymmärrän, jos on monenlaisia muita taitoja, jolla voi kompensoida, jos ei jossakin "tärkeässä" asiassa ole päässyt "tarpeeksi" pitkälle. Niillä miehillä, jotka ei osaa oikein mitään erityisen hyvin, on toki vaikeampaa.

Todellavaikeeta

• Anonyymi kirjoitti:

Muistanko oikein jostakin aikaisemmasta keskustelusta, jossa sanoit, että sinulle ei naisen koulutus merkitse paljoa, ainakaan et ilmeisesti ajattele, että korkeasti koulutettu nainen olisi millään tavalla "uhka". Voisit siis pariutua itseä koulutetumman naisen kanssa? Mä ymmärrän, jos on monenlaisia muita taitoja, jolla voi kompensoida, jos ei jossakin "tärkeässä" asiassa ole päässyt "tarpeeksi" pitkälle. Niillä miehillä, jotka ei osaa oikein mitään erityisen hyvin, on toki vaikeampaa.

Todellavaikeeta

Siis en mä kokisi mitään alemmuuden tunnetta, vaikka nainen, jonka kanssa olisin, olisi koulutetumpi, korkeammassa yhteiskunnallisessa asemassa tms.

Minulle tärkeämpää olisi se, että hän haluaisi minua sellaisena mitä olen ja elän... Eikä peittelisi sitä, vaan näyttäisi sen avoimesti.

Ei asemalla mulle ole merkitystä...mutta avoimuudella ja reilulla käytöksellä on. 🙂

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Siis en mä kokisi mitään alemmuuden tunnetta, vaikka nainen, jonka kanssa olisin, olisi koulutetumpi, korkeammassa yhteiskunnallisessa asemassa tms.

Minulle tärkeämpää olisi se, että hän haluaisi minua sellaisena mitä olen ja elän... Eikä peittelisi sitä, vaan näyttäisi sen avoimesti.

Ei asemalla mulle ole merkitystä...mutta avoimuudella ja reilulla käytöksellä on. 🙂

Mä en tietenkään voi sanoa toisten puolesta: jos sulla on asiasta kokemusta, että sulle ei ole tullut voimakkaita alemmuuden tunteita, en minä tietenkään voi sitä lähteä kiistämäänkään. Jokainen toki tietää, miltä omalla kohdalla tuntuu.

Mulle taas naisen korkea koulutus, muu menestyminen, kovat tavoitteet salilla ja niihin pääseminen ovat erittäin isoja asioita, jonka perusteella pohdin, onko tulevaisuutta onnelliselle parisuhteelle.

Tottakai on varmasti poikkeuksiakin, mutta minua juuri kiinnostaakin tämä, onko jotain sellaista, jolla nämä miehet ovat asian jotenkin kompensoineet.

Todellavaikeeta

• Anonyymi kirjoitti:

Mä en tietenkään voi sanoa toisten puolesta: jos sulla on asiasta kokemusta, että sulle ei ole tullut voimakkaita alemmuuden tunteita, en minä tietenkään voi sitä lähteä kiistämäänkään. Jokainen toki tietää, miltä omalla kohdalla tuntuu.

Mulle taas naisen korkea koulutus, muu menestyminen, kovat tavoitteet salilla ja niihin pääseminen ovat erittäin isoja asioita, jonka perusteella pohdin, onko tulevaisuutta onnelliselle parisuhteelle.

Tottakai on varmasti poikkeuksiakin, mutta minua juuri kiinnostaakin tämä, onko jotain sellaista, jolla nämä miehet ovat asian jotenkin kompensoineet.

Todellavaikeeta

No minusta sellainen ihminen, millä ei ole oikein mitään tavoitteita, on kumppanina oudohko...

Jos intohimoisesti ja tavoitteellisesti vaikka harrastaa jotain, tai tekee työtään tarkoittaa minulle jotain elämisestä nauttimista ja sisältörikkautta.

Mulla on ollut naisystävinä juristia, psykologia, yrittäjää jne. Joku tykkäsi tanssimisesta paljon ja laulamisesta jne. Itse en sellaisissa taidoissa ole ollut edes keskivertoa. Mutta tärkeintä oli se, että minä olin heille rakas.

• Anonyymi

joku niin Ramses 3 nousee haustaan eikä oleasusteena harsoja vaan jotain alumiiniteippiä on..

• Mulla vaan lisääntyy ongelmat älylaitteiden kanssa. Kaikki on ihan sotkussa, vaikka tekniikka on langatonta.

Pian varmaan pitää saada pesukone ja jääkaappi keskustelemaan keskenään. Dialogia voi sitten seurata kännykällä, jonkun Samsung-tilin kautta.

• Joo, toi tietotekniikka on ahdistavaa laitella, mutta näppärää, kun toimii. 😀

• Internet of Things on kai sitä että pesukone ja jääkaappi postaavat toisilleen (filtteröityjä) kuvia itsestään ja sisällöstään ja juoruavat paskaa naapurin airfryerista ja älytv:stä. Minut ne ovat jo estäneet syyllä että olen luultavasti botti.

• Anonyymi

niin joo Braunilla miesten kohtuu-uusi parrtaqkone-juttu kolme mottoroit5ua terää... niin joo Braqun taitaa tehdä naisillekin juttujq.

• Tiedän jopa kaksi naista, jotka käyttävät Braun-sähköhammasharjaa ihan väärin, väärien huulien välissä.

Molemmat olivat ihan itse oivaltaneet, mitä kaikkea sillä nykyttävällä harjanvarrella voi tehdä.

• Ihan pikkuinen vene jossa on sauna? Meillä on vähän eri käsitys soutuveneestä :D

• No joskus aikoinaan näin erään pienen matkaveneen, missä oli näppärä pikkusauna, silloin vaan ei ollut mahkuja ostaa sitä. 🙂

• Anonyymi

Pätkähtääkö sinulle koskaan mieleen, että ottaisit vähän iisimmin, sinulta ei näköjään projektit lopu, lisääntyy vaan 😎.

- Sheena

• No tää on lähinnä haave tulevaisuuteen. Ja tarkoitus ei olekaan sillä alituiseen reissata, mulla löytyy sille katettu säilytystila, missä voi huilia vaikka vuosia, jos käy raskaaksi. 🙂

• Anonyymi

osta vaimollrsi häälahjaksi joku partakone.

• Anonyymi

Enemmän tekoja, vähemmän puhetta.

• Anonyymi

"Joku pieni matkavene, mihin tekisin saunan ja missä voisin tehdä ruokaa ja nukkua. Joku pikkukäymälä, mikä helppo puhdistaa jne. "

Jos sauna pitää olla kannattaisia laittaa varmaan saunalautta jossa voi yöpyä. Venemallisena kuitenkin jos pieni on myös ahdas. Tuohan olis ihan näppär hintaisekseen:

https://www.nettivene.com/saunalautta/omavalmiste/948673

.harmiseikirj-

• Anonyymi

Mitä se "rauha ja vapaus" noin sillä hetkellä käytännössä sinulle tarkoittaa? Olet veneen äärellä jossain niemennotkonkärjessä. Auringonlasku, ympärillä hiljaista. Nollaantuuko pää ja jos et hae nollaantumista, niin miten tuo sitten eroaa päivän huseeraamisista, vai haluatko sitä olotilaa kuitenkaan. - cu-

• Se on vähän kuin "suojakänni". Kun nökötät saunassa veneellä 5 h putkutuksen päässä, et ole kovinkaan saatavissa.

Mulla oli joskus vene ja on mulla yhä mahku veneillä, mutta ne on avoveneitä. Tää ois eri juttu.
        Siellä voisi olla yötä ja se sauna olisi kyllä ehdoton...

Riittäisi ehkä yksi ilta ja yö ja sit takas touhuilemaan. 😀

• Kai sitä itsekin pitäisi jo vihdoin kääntää asennetta siihen suuntaan, että sitä on parempi olla ajatuksellisestikin (sanahirviö) sinkku 😁 Esim. viimeksi talvella ostin kaksi samanlaista lakanasettiä, vaikka käytän vain yhtä kerrallaan. Jossain syvällä elää vielä ajatus siitä, että on varautunut arkeen myös miehen kanssa.

• Niin, mutta se aiheuttaa ehkä jonkinlaista painettakin mieleen....ja suotta.

Mutta sä pääsit ajatulsesta kiinni. 😊

Ehkä munkin ois aika laittaa 120 cm;n runkopatjasänky ja haalata tuo parisänky jonnekin kierrätyskeskukseen. 😃

• Disseisback kirjoitti:

Niin, mutta se aiheuttaa ehkä jonkinlaista painettakin mieleen....ja suotta.

Ehkä munkin ois aika laittaa 120 cm;n runkopatjasänky ja haalata tuo parisänky jonnekin kierrätyskeskukseen. 😃

Niin ja kyse ei ole protestista, vaan helpotusta ja laatua elämään. 😊

• Disseisback kirjoitti:

Niin, mutta se aiheuttaa ehkä jonkinlaista painettakin mieleen....ja suotta.

Älä vaan laita sänkyä pienemmäksi 🤣 Eikö sulla sitä tilaa riitä vaikka muille jakaa ja mikä nautinto iso sänky on yksinkin. Voi nukkua miten päin haluaa 🤗 Mulla on tilanpuutteen takia 120cm sänky ja tiukkaa tekisi, jos mies siihen pitäisi vielä ottaa 😄

Mutta kyse ei tosiaan ole protestista vaan siitä, että tekee sellaisia valintoja, jotka omaan elämäntilanteeseen ovat niitä parhaita, eikä niin, että varautuu johonkin mitä ei ole. Ja vaikka asiat saattaakin joku päivä muuttua, niin kannattaisi keskittyä enemmän tähän päivään eikä siihen, mitä ehkä saattaa kohta olla 😊

• Aletheias kirjoitti:

Älä vaan laita sänkyä pienemmäksi 🤣 Eikö sulla sitä tilaa riitä vaikka muille jakaa ja mikä nautinto iso sänky on yksinkin. Voi nukkua miten päin haluaa 🤗 Mulla on tilanpuutteen takia 120cm sänky ja tiukkaa tekisi, jos mies siihen pitäisi vielä ottaa 😄

Mutta kyse ei tosiaan ole protestista vaan siitä, että tekee sellaisia valintoja, jotka omaan elämäntilanteeseen ovat niitä parhaita, eikä niin, että varautuu johonkin mitä ei ole. Ja vaikka asiat saattaakin joku päivä muuttua, niin kannattaisi keskittyä enemmän tähän päivään eikä siihen, mitä ehkä saattaa kohta olla 😊

No siks vois pienentää, että lakanat kävis. 😁

Ja oikeasti taitaa jo olla aika uusia patjatkin... tulis monta kärpästä yksintein. 😁

No mäkin mietin, että liikaa tullut jossiteltua ja vähän on jäänyt siksi oma elämä piippuun. Siksi vaan itsekkäämpiä päätöksiä ja antaa tapahtua muuta jos on tapahtuakseen. 😬

Huhhuh... nyt on ukko naatti. Pari päivää sahailin puita nurin, karsin, pätkin ja raahasin autoon ja kärriin, sekä roudasin pihaan. 😅
        Ihan vielä ei taida noista tulla liiteri täyteen, mutta ei jää paljosta kiinnikkään. Onneks pääsee huomenna töihin lepäämään. 🤣

• Disseisback kirjoitti:

No siks vois pienentää, että lakanat kävis. 😁

Ja oikeasti taitaa jo olla aika uusia patjatkin... tulis monta kärpästä yksintein. 😁

No mäkin mietin, että liikaa tullut jossiteltua ja vähän on jäänyt siksi oma elämä piippuun. Siksi vaan itsekkäämpiä päätöksiä ja antaa tapahtua muuta jos on tapahtuakseen. 😬

Huhhuh... nyt on ukko naatti. Pari päivää sahailin puita nurin, karsin, pätkin ja raahasin autoon ja kärriin, sekä roudasin pihaan. 😅
        Ihan vielä ei taida noista tulla liiteri täyteen, mutta ei jää paljosta kiinnikkään. Onneks pääsee huomenna töihin lepäämään. 🤣

No osta isommat lakanat 🤣 Mikään ei muuten ole ärsyttävämpää, kuin liian pieni lakana, joka ei pysy paikoillaan. Olen joskus ollut hotellissa töissä ja tein myös kerrossiivoojan töitä ja opin siellä pelaamaan sängyn "tiukasti", mutta liian pieni lakana ei pysy pitkään vaikka sen miten tiukkaan taittelisi. Tai sitten mä vaan pyörin öisin liikaa 😁

Pitäisi todellakin uskaltaa tehdä myös niitä itsekkäitä päätöksiä. Eikä ne oikeastaan edes ole itsekkäitä. Jokaisella on oikeus tehdä oman elämänsä kannalta parhaita päätöksiä, toki läheiset huomioiden. Itse taidan vähän liikaakin laittaa pojan tarpeet ja toiveet itseni edelle, mutta toisaalta kun olen lapsen tähän maailmaan tuonut, niin teen kyllä kaikkeni sen eteen, että lapsi saa elää turvallisen ja onnellisen lapsuuden tehden asioita, joista hän nauttii 😊

Miten dissemäiset pari päivää sulla on ollutkaan 😂 Mulla on ihan sama fiilis, vaikka en ole puita pilkkonut, mutta takana on täysi työviikko ja neljänä päivänä olen tehnyt aika rankkaa treeniä. Kropasta kyllä huomaa sen.. Onneksi huomenna on tiedossa vain katsomossa jännäämistä. Saa ainakin keho levätä, mutta mielelle nuo on kyllä rankkoja paikkoja, kun jännittää niin 😁

• Aletheias kirjoitti:

No osta isommat lakanat 🤣 Mikään ei muuten ole ärsyttävämpää, kuin liian pieni lakana, joka ei pysy paikoillaan. Olen joskus ollut hotellissa töissä ja tein myös kerrossiivoojan töitä ja opin siellä pelaamaan sängyn "tiukasti", mutta liian pieni lakana ei pysy pitkään vaikka sen miten tiukkaan taittelisi. Tai sitten mä vaan pyörin öisin liikaa 😁

Pitäisi todellakin uskaltaa tehdä myös niitä itsekkäitä päätöksiä. Eikä ne oikeastaan edes ole itsekkäitä. Jokaisella on oikeus tehdä oman elämänsä kannalta parhaita päätöksiä, toki läheiset huomioiden. Itse taidan vähän liikaakin laittaa pojan tarpeet ja toiveet itseni edelle, mutta toisaalta kun olen lapsen tähän maailmaan tuonut, niin teen kyllä kaikkeni sen eteen, että lapsi saa elää turvallisen ja onnellisen lapsuuden tehden asioita, joista hän nauttii 😊

Miten dissemäiset pari päivää sulla on ollutkaan 😂 Mulla on ihan sama fiilis, vaikka en ole puita pilkkonut, mutta takana on täysi työviikko ja neljänä päivänä olen tehnyt aika rankkaa treeniä. Kropasta kyllä huomaa sen.. Onneksi huomenna on tiedossa vain katsomossa jännäämistä. Saa ainakin keho levätä, mutta mielelle nuo on kyllä rankkoja paikkoja, kun jännittää niin 😁

Kyllä mä ehkä enemmän nauttisin paremmasta sängystä, kuin sopivista lakanoista...ja saan mä tarvittaessa tuohonkin tuplalakanalla tiiliskivimäisen lakanoinnin. :oD
        Mutta säästellyt lakanoita ja laittanut pitkittäin vaan yhden.

Patjat vaan alkaa olla jo aikansa eläneitä. Ja petarikin joutaisi mäkeen samaan rytinään. Saattaisi vaikuttaa mukavasti uniinkin positiivisesti, kun ois uusi sänky, missä vedellä unta paateroon. :oD

No en oo vielä edes niitä pilkkonut...pari päivää huilin töissä ja sit sekin ilo alkaa...pitää vielä tehdä puuliiteriinkin muutoksia, että saa survottua kaikki puut sinne. Oviaukkoa on korotettava, että saa viimeisenkin pinon kattoon asti ladattua. Sitten pitäisi se 10 pinomottia olla siellä. :oD

• Disseisback kirjoitti:

Kyllä mä ehkä enemmän nauttisin paremmasta sängystä, kuin sopivista lakanoista...ja saan mä tarvittaessa tuohonkin tuplalakanalla tiiliskivimäisen lakanoinnin. :oD
        Mutta säästellyt lakanoita ja laittanut pitkittäin vaan yhden.

Patjat vaan alkaa olla jo aikansa eläneitä. Ja petarikin joutaisi mäkeen samaan rytinään. Saattaisi vaikuttaa mukavasti uniinkin positiivisesti, kun ois uusi sänky, missä vedellä unta paateroon. :oD

No en oo vielä edes niitä pilkkonut...pari päivää huilin töissä ja sit sekin ilo alkaa...pitää vielä tehdä puuliiteriinkin muutoksia, että saa survottua kaikki puut sinne. Oviaukkoa on korotettava, että saa viimeisenkin pinon kattoon asti ladattua. Sitten pitäisi se 10 pinomottia olla siellä. :oD

Hyvä sänky on kyllä tärkeä. Ostin uuden sängyn muutama vuosi sitten ja siinä on niin paljon parempi nukkua, kuin vanhassa. Mutta en silti dissaisi lakanoiden tärkeyttäkään 😄

Tajusin juuri, että ostin myös sängyn siitä näkökulmasta, että se on tarpeeksi napakka kestääkseen myös miehen painon ja rakastelun 😂 Varmistin myyjältä erikseen, että onhan sänky riittävän vahvaa tekoa ja joustinominaisuudet sellaiset, että kestää varmasti kaksi ihmistä 😁

On sulla puita ja pöllyjä riittämiin 😅 Mutta hyvä, kun osaat vähän levätäkin välillä. Minä otin tänään rennosti terassilla ja luin pitkästä aikaa ihan oikeaa kirjaa toukokuun ihoa hellivässä auringonpaisteessa. Ihanan kiireetön sunnuntai 😊🌞

• Aletheias kirjoitti:

Hyvä sänky on kyllä tärkeä. Ostin uuden sängyn muutama vuosi sitten ja siinä on niin paljon parempi nukkua, kuin vanhassa. Mutta en silti dissaisi lakanoiden tärkeyttäkään 😄

Tajusin juuri, että ostin myös sängyn siitä näkökulmasta, että se on tarpeeksi napakka kestääkseen myös miehen painon ja rakastelun 😂 Varmistin myyjältä erikseen, että onhan sänky riittävän vahvaa tekoa ja joustinominaisuudet sellaiset, että kestää varmasti kaksi ihmistä 😁

On sulla puita ja pöllyjä riittämiin 😅 Mutta hyvä, kun osaat vähän levätäkin välillä. Minä otin tänään rennosti terassilla ja luin pitkästä aikaa ihan oikeaa kirjaa toukokuun ihoa hellivässä auringonpaisteessa. Ihanan kiireetön sunnuntai 😊🌞

Joo, kyllä hyvä sänky on oltava.

Ja patjat, jos ne on erikseen...🙃

No töissä pääsee fyysisesti vähemmällä, mutta kyllä 12 tunnin hukit sielläkin puuduttaa, ei paljoa jaksele illalla tehdä mitään. 🙂

• Anonyymi

Miten tää palsta on näin rauhallinen ja hiljainen?

• Oisko tämä vihdoin tullut kevät ajanut ihmiset elämään muualle?

• Anonyymi

Entä jos kehittyykin ajatusten lukija.

• ".....vain itseni huomioon ottaen"
      Itsellä tuo ajatusmalli ollut jo jonkin aikaa käytössä ja ollut yksi asia millä yksinäisyyden tunteen olen saanut kadotettua. Itselle se ei mitenkään tullut positiivisuuden kautta vaan oli asia joka piti vain hyväksyä osana loppuelämää ilman kumppania. Voisi kai todeta että tunneajattelusta siirrytty järkiajatteluun.

Onneksi on kuitenkin työelämä, kuntapolitikointi ja eri seurojen taustatyöt jolloin voi vielä asettaa muut itsensä edelle niin saa vähän vastavoimaa ajatusmalleihin.

Itse olen joskus miettinyt rannikkolaivurikurssin käymistä ja purjeveneen ostoa tai vaihtoehtona pientä moottorivenettä kalastamiseen. Kuitenkin kun kesällä on myös vaellukset, hilla- ja mut marjaretket ja aina omakotitalossa on pientä ulkoremppaa niin ehkä itysellä menisi jo suorittamisen puolelle koko lyhyt kesä.

• Joo, veneilyhommat vie aikaa. Itselläkin se jäisi lopulta ehkä muutamiin pikkureissuihin/kesä. Mutta aika näyttää.

• Anonyymi

kpp mpmoom ,oen niin jotkin teinityt voivat pelottaa, tai siis säykäyttää jos puskista tulee pää..

• Anonyymi

Veneiles turkuseen ,niin vedetään kännit.😅.💩

• Saattas tulla aikas pitkä reissu...🤣 ei tuhat kilsaa riitäis. 🤣

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Saattas tulla aikas pitkä reissu...🤣 ei tuhat kilsaa riitäis. 🤣

Ehei.. voisit jopa jumittua. Jäädä pohjasta kii...Se ois menoa se.😅.💩

• Anonyymi kirjoitti:

Ehei.. voisit jopa jumittua. Jäädä pohjasta kii...Se ois menoa se.😅.💩

Ei riittäis nyt, eikä jatkossakaan aika putkutella sinne. 😄

Joutuis menemään saimaan kanavan kautta ja sit rannikkoa pitkin... heti kun pääsis perille, pitäis lähtee takaisin, ettei vene jäädy kiinni. 🤣

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Ei riittäis nyt, eikä jatkossakaan aika putkutella sinne. 😄

Joutuis menemään saimaan kanavan kautta ja sit rannikkoa pitkin... heti kun pääsis perille, pitäis lähtee takaisin, ettei vene jäädy kiinni. 🤣

Viis veneestä. Mitä sä sillä enää tekisit? 😁.💩

• Anonyymi kirjoitti:

Viis veneestä. Mitä sä sillä enää tekisit? 😁.💩

No enpä mitään... mä pysyn nätisti sisävesillä veneillä, mä luulisin, että merihommat on vähän eri hommia...

Tosin kyllä mä tykkään merestäkin. Kävin siellä Turussa joku vuosi taaksepäin ja onhan se siisti mesta. Tykkäsin. 😍

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No enpä mitään... mä pysyn nätisti sisävesillä veneillä, mä luulisin, että merihommat on vähän eri hommia...

Tosin kyllä mä tykkään merestäkin. Kävin siellä Turussa joku vuosi taaksepäin ja onhan se siisti mesta. Tykkäsin. 😍

Mjoo, vähän eri hommia. Merikelpoisen purjealuksen ohjaamiseen tarvitaan kapteenin tutkinto, jonka voi ihan hyvin käydä työn lomassa kahdessa vuodessa.
        Kun omaa merikelpoisen purjeveneen, voi aina haaveilla siitä Hjalliksen suorittamasta maailmanympäryspurjehduksesta. Kova mies, tämä Hjallis.

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Mjoo, vähän eri hommia. Merikelpoisen purjealuksen ohjaamiseen tarvitaan kapteenin tutkinto, jonka voi ihan hyvin käydä työn lomassa kahdessa vuodessa.
        Kun omaa merikelpoisen purjeveneen, voi aina haaveilla siitä Hjalliksen suorittamasta maailmanympäryspurjehduksesta. Kova mies, tämä Hjallis.

AV

Alle 24 metrinen paatti Suomessa ei lupia vaadi...

Mutta pitäis vaatia jo pienemmänkin...🙄

• Anonyymi

Viis veneestä. Mitä sillä enää tekisit? 😁 tämä viesti on sääntöjen näköjään vastainen.😊💩

• Tökkii vaan taas...😄

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Tökkii vaan taas...😄

Olet ihana ihminen. Tiedä se. Sinulle on maailmalla vaikka mitä hyvää tarjottavana.
        T.💩

• Anonyymi kirjoitti:

Olet ihana ihminen. Tiedä se. Sinulle on maailmalla vaikka mitä hyvää tarjottavana.
        T.💩

Osaan mä ihanakin olla, juu. 😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

T.💩

Tänne on niin turjanpäiväistä mitää laittaa kun kaikki asiallisetkin poistuu mutta eipä elämä tästä kii ole. 👍💩 jääköhän tämäkään.😄

• Anonyymi kirjoitti:

Tänne on niin turjanpäiväistä mitää laittaa kun kaikki asiallisetkin poistuu mutta eipä elämä tästä kii ole. 👍💩 jääköhän tämäkään.😄

Näköjään jäi. 😁

Tää mesta on vähän himmee välillä....😄

Taitavat ylläpitäjät vaan koettaa saada fyffee helpolla ja se kyllä näkyy...😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

T.💩

No nii, poistui sitten sekin . Hip hurraa 😄 joku ei salli meidän viestejä .💩

• Anonyymi kirjoitti:

No nii, poistui sitten sekin . Hip hurraa 😄 joku ei salli meidän viestejä .💩

Näkyy se mulla vielä. 😁

• Anonyymi

Jollakin näköjään jossain tökkii. Muttei anneta sen haitata. Tökitelköön rauhassa.😄💩

• No ei tökkimiset haittaa...😁

Mutta tää kyllä kohta lähtee tökkimään itseään nukkuhommiin. Kello kajahtaa herätyksen 5:45. 🤪

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No ei tökkimiset haittaa...😁

Mutta tää kyllä kohta lähtee tökkimään itseään nukkuhommiin. Kello kajahtaa herätyksen 5:45. 🤪

Tuttua tuo. Mutta nyt vapaata. Hyvää yötä,kauniita unia. 😊.💩

• Anonyymi kirjoitti:

Tuttua tuo. Mutta nyt vapaata. Hyvää yötä,kauniita unia. 😊.💩

Joo. No mulla loppuu just...oikeestaan hyvä päästä töihin huilimaan. 😄

Kotona jumalaton puusouvi vapailla. 🤪

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Joo. No mulla loppuu just...oikeestaan hyvä päästä töihin huilimaan. 😄

Kotona jumalaton puusouvi vapailla. 🤪

Ihanaahan se on. Ei pääse pitkästymään
        😄. 💩

• Anonyymi kirjoitti:

Ihanaahan se on. Ei pääse pitkästymään
        😄. 💩

Pitkästymisestä mulla ei tule olemaan ikinä ongelmaa...se on vissi, mut nyt luovutan oikeesti. Hyvää yötä Turkkuseen, kauniita unia. 😴

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Pitkästymisestä mulla ei tule olemaan ikinä ongelmaa...se on vissi, mut nyt luovutan oikeesti. Hyvää yötä Turkkuseen, kauniita unia. 😴

Kiitos sanmoin🤗.💩

• Anonyymi

Näin se menee
      https://hs.mediadelivery.fi/img/1920/58e5f611b660ce0ec1a8ed652be1d4b1.jpg.webp
      Mutta tosiaan, älä sänkyä muuta pienemmäksi. Sitäkin jossain kohtaa harkitsit. Nauti leveästä nukkumisesta ihan itseksesi nyt.

• No katsoopas millä hintaa sais uudet patjat vs runkosänky? :o)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5194
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4378
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2501
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2264
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1998
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1918
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1607
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1531
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1267
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1174
    Aihe