Noissa saamelaisten hommissa ei ole mitään järkeä enää.

Anonyymi-ap

Ensin he ovat vaatineet YHDENVERTAISUUSLAIN jonka saivat!

Nyt he kiusaa itse toisiaan, koska YHDENVERTAISUUSLAIN mukaan pitää toimia noin!
Olen minäkin syntymä perusteella YHDENVERTAINEN Inarin kunnan saamelaisten sekä koltansaamelaisten kanssa, mutta en minä kyllä tuollaiseen kiusaamiseen ole syyllistynyt mihin he ovat syyllistyneet!

Hyvän kasvatus mallin ovat luoneet ja minua vaaditaan kunnioittamaan kiusaajia vaikka minä olen oikeesti kiusaamista vastaan, koska ei kiusaaminen edistä edes RAJASEUTU ASUKKAIDEN ASIOITA!
Rajaseutu alueilla pitäis edistää asukkaita kohti menestystä niin täällä edistetään kohti tuhoa ihmisiä!

Luin niin ei matkailu kuulu RAJASEUTU ALUEILLE ja ei kuuluu myöskään autojen testailut joka tuli toisena mieleen.
Nuo on TURVALLISUUS RISKEJÄ joilla asetetaan RAJASEUTU ALUEELLA ASUVAT ASUKKAAT TIETOISESTI VAARAAN!

Holoman vitun ämmä vittuunnuksissa taas lueskeli asioita, koska INARIN JA UTSJOEN KUNTIENJOHTAJAT EIVÄT OLE TODISTETTAVASTI YMMÄRTÄNEET miten RAJASEUTU ALUEELLA TOIMITAAN!

Onneksi en päässyt Utsjoen kunnanjohtajaksi vaan KUNNANJOHTAJA KONTIO OLI SUOSTUNUT ITSE HOITAMAAN RAJASEUTU ALUEEN ASIAT KUNTOON!
Kyllä uskon, että Utsjoen kunnan alkuperäiset asukkaat hoitavat minulle samat oikeudet mitä he saavat, koska minä olen auttamassa heitä.

Kunnanjohtaja on NAINEN ja suurin osa on miehiä jotka istuu Utsjoen kunnanhallituksessa/valtuustossa päättämässä asioista.
Kunnanjohtaja voi naisena väittää, että kunnanhallitus/valtuusto uhkailee häntä.
Minä olen naisena asettanut itseni paikalla jossa miehet voi toimia ilman, että heitä voidaan syyttää uhkailusta.
Jos käräjöimään joutuvat niin minä olen kunnanjohtajan kanssa tilaanteessa NAINEN vastaan NAINEN, koska miehet väistyy sekä ilmoittaa : Ei me aleta naisten kanssa riitelemään vaan naapurin kunnasta saadaan nainen riitelemään Kunnanjohtajan kanssa joka on nainen!

Jos lähtee pois kunnanjohtajan tehtävästä niin hän syyllistyy kunnianloukkaukseen sekä syrjintään.
Hän syrjii minua, koska minä olin työtön ja hänellä oli työpaikka josta hän irtisanoutui.
Minä ilmoitin osan turvallisuus puutteita joita kunnanjohtaja oli edellisissä tehtävissä jättänyt hoitamatta!

Tuolla olen tukenut saamelaisia ja minähän olen heidän kanssa yhdenvertainen.
Olisin myös Inarin kuntalaisten kanssa, mutta HE SYRJII mieluummin ja vaatii kunnioittamaan heitä!

Kunnioitan heitä sekä autan Utsjoen kuntalaisia, koska heitä on vähemmän!
Utsjoen ja Inarin kunnat on oikeesti YHDENVERTAISIA RAJASEUTU ALUEITA!

9

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En minä ole Utsjoen kunnan kanssa käräjöinyt mistään.
      Minun sukulaiset tappelee keskenäänkin joten ei heidän kanssa riitelyä tarvi ottaa huomioon, koska ei heistä istu enää kukaan päättämässä Utsjoen kunnan asioista!

      Utsjoen kuntalaisethan tuntee minun molemmat suvut, koska isän sukulainen hänen isän äidin uusista liitoista on asunut Utsjoen kunnassa miehensä kanssa.
      Hänen mies on kuollut ja isän sukulainen muutti pois.

      Äidin puolen suvun he tietää jo muutenkin.

      Minun suvussa on HARVASSA ihmiset jotka suo toisille asioita joita ei tarvi itse, mutta ymmärtää että voi auttaa heitä joille nuo kuuluu!

      Rajaseutu kalastusoikeudet kuuluu minulle rajajokiin sekä järviin, koska suku asui sekä joen, että järven rannalla jotka oli rajaseutu alueella!

      Koltansaamelaiset sai minulle kuuluvat oikeudet, koska Koltta-alue on minun sukujen asuin alueen vieressä joista heidät tuotiin Petsamosta pois.
      Joutu isänkin suku pois, mutta heidän kalastusoikeudet liittyi MERIKALASTUKSEEN.
      He asui lähempänä merta joten he kalasti merestä kalaa!

      • Anonyymi

        Rajaseutu oikeudet on kunta kohtaisia ja minä olen toiminut DIPLOMAATTISESTI eli auttanut Utsjoen kuntalaisia saamaan oikeutensa takaisin.
        Heidän ei ole tarvinnut riidellä, koska minä annoin heille sen mikä heiltä puuttui.
        He on tienneet, mutta he ei ole pyytäneet sitä vaan he ovat halunneet antaa minulle Diplomaatti oikeudet kiitoksena.
        Nuo Diplomaatti oikeudet olis saanut kuka vaan, mutta suvulle ei ole jostain syystä kelvannut.

        Inarin kunta olis saanut myös, mutta he alkovat tekemään kunnianloukkaus rikosilmoituksia minusta!
        Inarin kunnan olis kuulunut tarjota minulle työpaikkaa ja auttaa hoitamaan asioita niin hekin olisi saaneet samat oikeudet jotka minulle kuuluu!

        Minulle olis kuulunut kalastus- ja metsästysoikeudut ja Norjasta saa ostaa mitä haluaa eikä tarvi laskea mitä ostaa ja miten paljon on 300€ käyttö varaa!

        Minähän ostin onneksi TUOREITA MERI-AHVENIA norjalaiselta kalastajalta Karasjoelta.
        Kalastaja oli vähän ihmeissään, koska yleensä suomalaiset ostaa lohta!

        Hän kysyi olenko suomalainen ja sanoin olevani.
        En tiennyt muuta, kuin että ahven on abborre ja meri on hav!
        Minä kysyin hienosti : Har du HAV ABBORRE?
        Kalastaja katso minua ja sano : De e UER!
        Minä opin uuden kalan eli tiedän nykysin lohen, taimenen, meri-ahvenen, ahvenen, siian, turskan ja paljon muutakin ruotsiksi/norjaksi mitä merestä voi pyytää!
        En syö valaan, delfiinin, hylkeen, mursun enkä muiden vastaavien lihaa, mutta en kiellä heiltä noiden syöntiä jotka pyytää sekä syö.
        Syy on se, että jos kieltää niin joutuu itse luopumaan myös asioista jotka on vastaavia!

        Minulta on kielletty kaikki Inarin kunnassa, mutta Utsjoen kunnassa eivät ole kieltäneet mitään eivätkä edes Norjassa!

        Me ollaan varmaan noudatettu Utsjoen kuntalaisten kanssa HALLITUKSEN KEHOITUSTA, että SOPIKAA PAIKALLISESTI!
        Alkuperäisten Utsjoen kuntalaisten kyllä pystyy sopimaan, mutta heidän sanoja lainaten : Inarin kuntaan ei kelpaa mikään ja tietki pitää poistaa, koska nekään ei kelpaa!
        Heillä oli myös lehti artikkeli jossa mainittiin mm Kyröläisten heikko lukutaito.

        Ei hänkään ollut minulle suoraan sukua vaan meillä on yhteisiä sukulaisia jotka yhdistää sukuja.
        Ei hänkään tiennyt ensin, että kuka minä olen joten kerroin.
        Lensin pihalle facebook ryhmästä, koska joku ei tykännyt että minä kuului myös noihin sukuihin.

        Outakosken koulusta juteltiin ja minä kerroin, että Karigasniemen koulun historiasta ja sanoin, että mummoni veli oli hän joka antoi maat ja kyläläiset rakensi talkoilla lapsille koulun niin saivat käydä kotoa koulussa.
        Heidän lapsia kiusattiin ja he kävi Inarissa koulussa ja asuvat asuntolassa 6-7vuotiaana AIKUISTEN VASTUULLA!

        Koulu on edelleen käytössä ja kunta oli luvannut palkata opettajia jos he rakentaa koulun!
        He oli rakentaneet koulun ja Karigasniemen koulua ei pysty lakkauttamaan, koska LAPIN SOTAVETERAANIT RAKENSI LAPSILLEEN KOULUN.
        Mummoni veli sano, että saan kutsua häntä vaariksi vaikka hän ei olekkaan minun vaari. Hän tiesi, että minä ARVOSTAN HÄNEN TYÖTÄ vielä hänen kuolemansakin jälkeen ja arvostan myös heitä jotka hänen kanssa Karigasniemen lapsille koulun rakensi niin saivat käydä kotoa koulussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rajaseutu oikeudet on kunta kohtaisia ja minä olen toiminut DIPLOMAATTISESTI eli auttanut Utsjoen kuntalaisia saamaan oikeutensa takaisin.
        Heidän ei ole tarvinnut riidellä, koska minä annoin heille sen mikä heiltä puuttui.
        He on tienneet, mutta he ei ole pyytäneet sitä vaan he ovat halunneet antaa minulle Diplomaatti oikeudet kiitoksena.
        Nuo Diplomaatti oikeudet olis saanut kuka vaan, mutta suvulle ei ole jostain syystä kelvannut.

        Inarin kunta olis saanut myös, mutta he alkovat tekemään kunnianloukkaus rikosilmoituksia minusta!
        Inarin kunnan olis kuulunut tarjota minulle työpaikkaa ja auttaa hoitamaan asioita niin hekin olisi saaneet samat oikeudet jotka minulle kuuluu!

        Minulle olis kuulunut kalastus- ja metsästysoikeudut ja Norjasta saa ostaa mitä haluaa eikä tarvi laskea mitä ostaa ja miten paljon on 300€ käyttö varaa!

        Minähän ostin onneksi TUOREITA MERI-AHVENIA norjalaiselta kalastajalta Karasjoelta.
        Kalastaja oli vähän ihmeissään, koska yleensä suomalaiset ostaa lohta!

        Hän kysyi olenko suomalainen ja sanoin olevani.
        En tiennyt muuta, kuin että ahven on abborre ja meri on hav!
        Minä kysyin hienosti : Har du HAV ABBORRE?
        Kalastaja katso minua ja sano : De e UER!
        Minä opin uuden kalan eli tiedän nykysin lohen, taimenen, meri-ahvenen, ahvenen, siian, turskan ja paljon muutakin ruotsiksi/norjaksi mitä merestä voi pyytää!
        En syö valaan, delfiinin, hylkeen, mursun enkä muiden vastaavien lihaa, mutta en kiellä heiltä noiden syöntiä jotka pyytää sekä syö.
        Syy on se, että jos kieltää niin joutuu itse luopumaan myös asioista jotka on vastaavia!

        Minulta on kielletty kaikki Inarin kunnassa, mutta Utsjoen kunnassa eivät ole kieltäneet mitään eivätkä edes Norjassa!

        Me ollaan varmaan noudatettu Utsjoen kuntalaisten kanssa HALLITUKSEN KEHOITUSTA, että SOPIKAA PAIKALLISESTI!
        Alkuperäisten Utsjoen kuntalaisten kyllä pystyy sopimaan, mutta heidän sanoja lainaten : Inarin kuntaan ei kelpaa mikään ja tietki pitää poistaa, koska nekään ei kelpaa!
        Heillä oli myös lehti artikkeli jossa mainittiin mm Kyröläisten heikko lukutaito.

        Ei hänkään ollut minulle suoraan sukua vaan meillä on yhteisiä sukulaisia jotka yhdistää sukuja.
        Ei hänkään tiennyt ensin, että kuka minä olen joten kerroin.
        Lensin pihalle facebook ryhmästä, koska joku ei tykännyt että minä kuului myös noihin sukuihin.

        Outakosken koulusta juteltiin ja minä kerroin, että Karigasniemen koulun historiasta ja sanoin, että mummoni veli oli hän joka antoi maat ja kyläläiset rakensi talkoilla lapsille koulun niin saivat käydä kotoa koulussa.
        Heidän lapsia kiusattiin ja he kävi Inarissa koulussa ja asuvat asuntolassa 6-7vuotiaana AIKUISTEN VASTUULLA!

        Koulu on edelleen käytössä ja kunta oli luvannut palkata opettajia jos he rakentaa koulun!
        He oli rakentaneet koulun ja Karigasniemen koulua ei pysty lakkauttamaan, koska LAPIN SOTAVETERAANIT RAKENSI LAPSILLEEN KOULUN.
        Mummoni veli sano, että saan kutsua häntä vaariksi vaikka hän ei olekkaan minun vaari. Hän tiesi, että minä ARVOSTAN HÄNEN TYÖTÄ vielä hänen kuolemansakin jälkeen ja arvostan myös heitä jotka hänen kanssa Karigasniemen lapsille koulun rakensi niin saivat käydä kotoa koulussa.

        Kyllä minua hävetti mummoni sekä hänen veljensä puolesta, kun eräs muualta muuttanut Karigasniemen kylään muuttanut kertoi minulle olleensa OPETTAJA Karigasniemen koulussa.
        Hän kertoi menneensä PÄISSÄÄN KOULUUN ja rehtori oli sanonut hänelle, että : Opettaja vois mennä kotia selviämään siitä, koska päissään ei tarvi näkyä koulussa!
        Hän kertoi myös minulle, että mummoni veli oli sanonut hänelle : Kyllä sinut saatana joutas tappaa!
        Hän väitti vaimonsa kanssa minulle, että MUMMONI JA HÄNEN VELJENSÄ OLI HULLUJA!
        Tuo oli syy miksi minun piti korvauksena tehdä heille ja heidän TÄYDELLISELLE PERHEELLE ILMAISEKSI VIIME KESÄNÄ TÖITÄ!

        He on molemmat toimineet Utsjoen kunnassa opettajina, mutta EN MINÄ OLE KOULUSSA OPPINUT VAAN MINÄ OLEN OPPINUT ELÄMÄLLÄ!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minua hävetti mummoni sekä hänen veljensä puolesta, kun eräs muualta muuttanut Karigasniemen kylään muuttanut kertoi minulle olleensa OPETTAJA Karigasniemen koulussa.
        Hän kertoi menneensä PÄISSÄÄN KOULUUN ja rehtori oli sanonut hänelle, että : Opettaja vois mennä kotia selviämään siitä, koska päissään ei tarvi näkyä koulussa!
        Hän kertoi myös minulle, että mummoni veli oli sanonut hänelle : Kyllä sinut saatana joutas tappaa!
        Hän väitti vaimonsa kanssa minulle, että MUMMONI JA HÄNEN VELJENSÄ OLI HULLUJA!
        Tuo oli syy miksi minun piti korvauksena tehdä heille ja heidän TÄYDELLISELLE PERHEELLE ILMAISEKSI VIIME KESÄNÄ TÖITÄ!

        He on molemmat toimineet Utsjoen kunnassa opettajina, mutta EN MINÄ OLE KOULUSSA OPPINUT VAAN MINÄ OLEN OPPINUT ELÄMÄLLÄ!

        Minä olen syntynyt aikaan, kun Inarin ja Utsjoen kunnat oli yhtä ja samaa kuntaan!

        Heillä oli kuulemma lomakylä täynnä asukkaita, kun mummoni veli teki kuolemaa ja minähän olin joutilas niin kuin aina!
        Kesälomiin ja muihin lomiin minulla EI LUONNOLLISESTI OLLUT OIKEUTTA VAIKKA TÖISSÄ KÄVINKIN!

        Sitä vartenhan minut on tehty, että minä joudan mummoni veljeä auttamaan, koska toisilla ei ole ollut jouto aikaa!

        Luin kirjan jossa luki, että mummoni veli oli työkorvauksena saanut tilan!

        Kyllä olen alkuperäisten Utsjoen kuntalaisten kanssa mieltä, ettei KENENKÄÄN MAITA OLE LUPA MYYDÄ EIKÄ KENENKÄÄN MAILLA OLE LUPA ASUA OMILLA LUVILLA!

        Kunniaa jos ovat loukanneet niin ei se oikeuta syrjimäänkään!
        Kyllä tuo on meidän YHTEINEN ASIA, koska en tiedä minun lapsista että ansaitseeko heistäkään kukaan mitään.

        Tähän olen valmis panostamaan sekä luomaan jotain josta olis RAJASEUDUN alkuperäisille suvuille tulevaa ja he vois elää perinteistä elämää niin kuin tähänkin asti ja lohestusoikeudet pysyis.

        En koskaan kävellyt tuota rantaa, mutta he lohesti siellä.
        Tappelivat niistä lohipadoista joita ei saanut tehdä.

        Minusta oli hauska tarina, kun mummoni veli oli suuttunu taas jollekki näistä lohipatojen tekemistä ja päättänyt, että hän tekee kanssa koska toisetkin tekee!
        Hänellä oli KAIVINKONE jolla alko kaivamaan ja oli jäänny kiinni sinne sen kaivurinsa kanssa.
        Oli mennyt pyytämään apua, että saa sen kaivurin pois!
        Toiset oli kysyny : Minkä helevetin takia oot kaivurin sinne ajanu kiinni?
        Oli vastannut : Menin tekemään lohipatoa, koska toisetkin tekee!

        Muutama päivä meni niin sai apua, koska kaikilla tuli kiire lohestamaan!
        Ei se patoa ollu ehtiny kaivaa, mutta kaivuri toimi patona ja kaikki sai lohta!

        Mummoni veli oli mies joka teki ja mietti jälkeenpäin, että mitähän tuli taas tehtyä!
        Hän osas ratkoa asioita niin, että kaikki oli tyytyväisiä.
        Suuttu siitä jos joku toimi väärin, koska kaikki kärsii yhden tyhmästä päästä.
        Tuo on OSUUSKUNTA toimintaa joka on kadonnut matkailuyrittäjien liiketoimintojen vuoksi ja se on kostautunut alkuperäisille kuntalaisille!

        Minun isä pisti yks päivä lukemaan kalastus osuuskunnan asioita ja sitä asiaa ei löytynyt vielä.
        Minä sanoin, että : Lohen kalastusoikeudet on tulossa takasin joten nuo vaikuttaa muihinkin kalastusoikeuksiin.

        Eivät kertoneet Karigasniemellä kun olin lohi ja muista kalastus asioista mitään.
        Netistä luin sen mitä löysin.
        Mato-ongella lupasin pyytää lohta, koska en tiennyt ettei siellä saa mato-ongella kalastaa.

        En minä ole ikinä ollut pyytämässä lohta.

        Mummon veljen naapurissa asu heidän siskon tyttö.
        Hänen miehen kanssa olin mittana, kun olivat Ruotsissa saaneet minuakin isomman hauen ja oli melkeen hänen kanssa saman mittainen.
        Olen ollut noin 2-3vuotias tyttö ja seison sen haun vieressä itkemässä koska minä pelkään sitä haukea.

        Lapsena aina näytin sitä kuvaa ja sanoin : Tässä vingun tuon ison kalan takia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen syntynyt aikaan, kun Inarin ja Utsjoen kunnat oli yhtä ja samaa kuntaan!

        Heillä oli kuulemma lomakylä täynnä asukkaita, kun mummoni veli teki kuolemaa ja minähän olin joutilas niin kuin aina!
        Kesälomiin ja muihin lomiin minulla EI LUONNOLLISESTI OLLUT OIKEUTTA VAIKKA TÖISSÄ KÄVINKIN!

        Sitä vartenhan minut on tehty, että minä joudan mummoni veljeä auttamaan, koska toisilla ei ole ollut jouto aikaa!

        Luin kirjan jossa luki, että mummoni veli oli työkorvauksena saanut tilan!

        Kyllä olen alkuperäisten Utsjoen kuntalaisten kanssa mieltä, ettei KENENKÄÄN MAITA OLE LUPA MYYDÄ EIKÄ KENENKÄÄN MAILLA OLE LUPA ASUA OMILLA LUVILLA!

        Kunniaa jos ovat loukanneet niin ei se oikeuta syrjimäänkään!
        Kyllä tuo on meidän YHTEINEN ASIA, koska en tiedä minun lapsista että ansaitseeko heistäkään kukaan mitään.

        Tähän olen valmis panostamaan sekä luomaan jotain josta olis RAJASEUDUN alkuperäisille suvuille tulevaa ja he vois elää perinteistä elämää niin kuin tähänkin asti ja lohestusoikeudet pysyis.

        En koskaan kävellyt tuota rantaa, mutta he lohesti siellä.
        Tappelivat niistä lohipadoista joita ei saanut tehdä.

        Minusta oli hauska tarina, kun mummoni veli oli suuttunu taas jollekki näistä lohipatojen tekemistä ja päättänyt, että hän tekee kanssa koska toisetkin tekee!
        Hänellä oli KAIVINKONE jolla alko kaivamaan ja oli jäänny kiinni sinne sen kaivurinsa kanssa.
        Oli mennyt pyytämään apua, että saa sen kaivurin pois!
        Toiset oli kysyny : Minkä helevetin takia oot kaivurin sinne ajanu kiinni?
        Oli vastannut : Menin tekemään lohipatoa, koska toisetkin tekee!

        Muutama päivä meni niin sai apua, koska kaikilla tuli kiire lohestamaan!
        Ei se patoa ollu ehtiny kaivaa, mutta kaivuri toimi patona ja kaikki sai lohta!

        Mummoni veli oli mies joka teki ja mietti jälkeenpäin, että mitähän tuli taas tehtyä!
        Hän osas ratkoa asioita niin, että kaikki oli tyytyväisiä.
        Suuttu siitä jos joku toimi väärin, koska kaikki kärsii yhden tyhmästä päästä.
        Tuo on OSUUSKUNTA toimintaa joka on kadonnut matkailuyrittäjien liiketoimintojen vuoksi ja se on kostautunut alkuperäisille kuntalaisille!

        Minun isä pisti yks päivä lukemaan kalastus osuuskunnan asioita ja sitä asiaa ei löytynyt vielä.
        Minä sanoin, että : Lohen kalastusoikeudet on tulossa takasin joten nuo vaikuttaa muihinkin kalastusoikeuksiin.

        Eivät kertoneet Karigasniemellä kun olin lohi ja muista kalastus asioista mitään.
        Netistä luin sen mitä löysin.
        Mato-ongella lupasin pyytää lohta, koska en tiennyt ettei siellä saa mato-ongella kalastaa.

        En minä ole ikinä ollut pyytämässä lohta.

        Mummon veljen naapurissa asu heidän siskon tyttö.
        Hänen miehen kanssa olin mittana, kun olivat Ruotsissa saaneet minuakin isomman hauen ja oli melkeen hänen kanssa saman mittainen.
        Olen ollut noin 2-3vuotias tyttö ja seison sen haun vieressä itkemässä koska minä pelkään sitä haukea.

        Lapsena aina näytin sitä kuvaa ja sanoin : Tässä vingun tuon ison kalan takia!

        Aikion Leon kanssa oltiin Juutualla heittämässä perhoa ja minä oppettelin vasta heittämään.
        Sanoin : Minä saan isomman mitä sinä ja voitan sinut!
        Sain perholla SIIAN ja se oli isompi kala mitä Aikion Leon kalat, kun meillä oli kilpailu.

        Aikion Leo sano mulle, että mene tuonne syrjemmäs heittään perhoa!
        Minä menin ja vähän ajan päästä sanoin : Onnistuin saamaan tällä perholla SÄHKÖLAITOKSEN!
        Aikion Leo sano mulle : En ikinä enää huoli sinua kalalle mukaan!

        En lähteny enää, mutta sanoin : Joudat ottaa tytön kyllä mukaan, kun lähet kalalle!
        Soitti sekä kysy : Mitenkähän minä tuon kanssa kalastan, ku se ui vedessä ku näkee vettä!
        Minä ÄITINÄ ilmotin puhelimessa : SIDO NARULLA RANTAAN KIINNI JA TOINEN PÄÄ TYTÖN VYÖTÄRÖLLE NIIN KYLLÄ PYSTYT KALASTAA!

        Me ollaan äidin kanssa laitettu verkot aikoinaan Kaamasjokeen niin, että minun poika ja velipoika oli mökin rannassa puihin laitettu naruilla kiinni ja he katso kun me laitettiin verkot.
        Pojat oli 1 ja 2vuotiata. Poikien isät tuli mökille myöhemmin ja he ihmetteli, että miten ämmät on vielä verkot saaneet jokeen poikien kanssa jotka ei pysy paikallaan millään!
        Äidit meillä on opettaneet lapsia kalastamaan vaikka POJAT EI SITÄ HALUA MYÖNTÄÄ!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikion Leon kanssa oltiin Juutualla heittämässä perhoa ja minä oppettelin vasta heittämään.
        Sanoin : Minä saan isomman mitä sinä ja voitan sinut!
        Sain perholla SIIAN ja se oli isompi kala mitä Aikion Leon kalat, kun meillä oli kilpailu.

        Aikion Leo sano mulle, että mene tuonne syrjemmäs heittään perhoa!
        Minä menin ja vähän ajan päästä sanoin : Onnistuin saamaan tällä perholla SÄHKÖLAITOKSEN!
        Aikion Leo sano mulle : En ikinä enää huoli sinua kalalle mukaan!

        En lähteny enää, mutta sanoin : Joudat ottaa tytön kyllä mukaan, kun lähet kalalle!
        Soitti sekä kysy : Mitenkähän minä tuon kanssa kalastan, ku se ui vedessä ku näkee vettä!
        Minä ÄITINÄ ilmotin puhelimessa : SIDO NARULLA RANTAAN KIINNI JA TOINEN PÄÄ TYTÖN VYÖTÄRÖLLE NIIN KYLLÄ PYSTYT KALASTAA!

        Me ollaan äidin kanssa laitettu verkot aikoinaan Kaamasjokeen niin, että minun poika ja velipoika oli mökin rannassa puihin laitettu naruilla kiinni ja he katso kun me laitettiin verkot.
        Pojat oli 1 ja 2vuotiata. Poikien isät tuli mökille myöhemmin ja he ihmetteli, että miten ämmät on vielä verkot saaneet jokeen poikien kanssa jotka ei pysy paikallaan millään!
        Äidit meillä on opettaneet lapsia kalastamaan vaikka POJAT EI SITÄ HALUA MYÖNTÄÄ!

        Minun suvussa kalastaminen periytyy NAISILTA eli äideiltä joka on HARVINAISTA, koska yleensä isät on heitä joiden kanssa kalassa käydään.

        Me ollaan heitetty virveliä ja mato-ongella kalastettu.
        Äitini ja hänen äiti olleet naiset joiden kanssa ollaan kalassa käyty.

        Minulla on sekä tyttöjä että poikia itsellä, mutta heidän isät EI VOI SIETÄÄ KALASTAJA NAISIA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun suvussa kalastaminen periytyy NAISILTA eli äideiltä joka on HARVINAISTA, koska yleensä isät on heitä joiden kanssa kalassa käydään.

        Me ollaan heitetty virveliä ja mato-ongella kalastettu.
        Äitini ja hänen äiti olleet naiset joiden kanssa ollaan kalassa käyty.

        Minulla on sekä tyttöjä että poikia itsellä, mutta heidän isät EI VOI SIETÄÄ KALASTAJA NAISIA!

        En kai minä ole muuta ollut vailla, kuin töitä niin saan maksaa konkurssi velat pois ja pystyn elättään itseni eli saan laitettua asunnon jota kodiksi kutsutaan sekä auton jolla pystyn itsenäisesti ajelemaan minne milloinkin haluan!

        Inarin kunnassa EI SAA EDES REHELLISESTI MAKSAA KONKURSSI VELKOJA ITSE POIS vaan nuo pitää maksattaa YHTEISKUNNALLE!
        Tuosta vaaditaan minulle vankeutta, koska velkojen maksaminen on KUNNIANLOUKKAUS!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kai minä ole muuta ollut vailla, kuin töitä niin saan maksaa konkurssi velat pois ja pystyn elättään itseni eli saan laitettua asunnon jota kodiksi kutsutaan sekä auton jolla pystyn itsenäisesti ajelemaan minne milloinkin haluan!

        Inarin kunnassa EI SAA EDES REHELLISESTI MAKSAA KONKURSSI VELKOJA ITSE POIS vaan nuo pitää maksattaa YHTEISKUNNALLE!
        Tuosta vaaditaan minulle vankeutta, koska velkojen maksaminen on KUNNIANLOUKKAUS!

        Pitäis kysyä jo oikeesti työvoimatoimistosta, että missähän voisin suorittaa tutkinnon loppuun niin saisin tietää mikä minusta oikeesti tulee AIKUISENA, koska joku toinen olis jo näillä tiedoilla Professori tai Tohtori!

        Minä olen sentään kokenut kaikki asiat ja toiset on vain lukeneet teoriaa sekä tutkineet toisten kokemia asioita eli ei he ole oikeesti mitään vaan he toisten tietojen sekä elämien TONKIJOITA jotka hakee hyötyä toisen ihmisen huonoista kokemuksista ja he saa rahallisen korvauksen, mutta hän jonka elämää he tonkii sekä käyttää hyväkseen ei saa mitään eikä hänen elämä muutu suuntaan eikä toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäis kysyä jo oikeesti työvoimatoimistosta, että missähän voisin suorittaa tutkinnon loppuun niin saisin tietää mikä minusta oikeesti tulee AIKUISENA, koska joku toinen olis jo näillä tiedoilla Professori tai Tohtori!

        Minä olen sentään kokenut kaikki asiat ja toiset on vain lukeneet teoriaa sekä tutkineet toisten kokemia asioita eli ei he ole oikeesti mitään vaan he toisten tietojen sekä elämien TONKIJOITA jotka hakee hyötyä toisen ihmisen huonoista kokemuksista ja he saa rahallisen korvauksen, mutta hän jonka elämää he tonkii sekä käyttää hyväkseen ei saa mitään eikä hänen elämä muutu suuntaan eikä toiseen.

        Onneksi olen sentään vankilassa käyny Kunnianloukkaus sakon suorittamassa vankeutena pois niin EN OLE YHDENVERTAINEN TUON HULLUN SUKUHAARAN KANSSA JOKA KÄY MINUN KUNNIALLE ja kyllä tämä on jo niin TÖRKEÄÄ SYRJINTÄÄKIN mihin LAPIN SOTAVETERAANIN LAPSET SEKÄ HEIDÄN LAPSET ja heidänkin lapset ja heistä seuraavat sukupolvet pystyy!

        Minä olen ENKELI JA PYHIMYS noiden RINNALLA!!!
        Heille kyllä perinnöt on kelvanneet, mutta KUNNIOITUSTA EI OLE SAANUT ELÄESSÄÄN EIKÄ KUOLLESSAAN!

        Omaiset kyllä joutas hoitaa omansa eikä hoidattaa yhteiskunnalle!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      66
      2832
    2. Naiselle, rakkaalle!

      Pitäiskö nyt vähän jutella, on se sitten mitä tahansa. Mä oon sun puolella, hiljaisuutes aion rikkoa. Tulen vaikka karmi
      Tunteet
      24
      2246
    3. Antaisitko mies minulle jonkun vinkin

      Että tietäisin, että minun kannattaa uskoa vielä meihin. Nyt just heikko hetki ja usko meinaa loppua. Pelkään, että tila
      Ikävä
      73
      2178
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      141
      1841
    5. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      147
      1464
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      132
      1464
    7. Tästä tiedämme että raamattu ON muutettu

      https://rivalnations.org/censored-bible/ Raamattusi on sensuroitu Raamattu, joka sinulla on kotonasi tai taskussasi, on
      Hindulaisuus
      461
      1227
    8. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      18
      1214
    9. Olet tosi lapsellinen...

      Ja kiva harrastus tämä palstailu sulla. Lisää uskottavuutta ja luotettavuutta paljon. 🙄 Eipä sillä onneksi enää ole väl
      Ikävä
      44
      1035
    10. Outoa toimintaa kaikkinensa

      Jotenkin sairashan se sinäkin olet.
      Ikävä
      29
      1029
    Aihe