kissanpentu ei syö!

catwoman

otimme eilen vasta 6-viikkoisen kisunpennun. Se on reilusti alle luovutusikäinen,mutta sen äiti kuoli juuri pari päivää sitten,joten meidän piti ottaa se aivan liian aikaisin :( se on ollut meillä nyt eilisestä klo 6 asti eikä ole syönyt koko aikana mitään!sille on tarjolla piimää,kissanmaitoa ja pennulle tarkoitettua pehmeää liharuokaa,mutta mitään se ei syö..haistelee vain hetken ja maukuu sitten toivottomasti. Äidin maitoahan se kaipailee. Auttaisiko asiaa,jos laittaisi kissanmaitoa tuttipulloon? Niin ja pitäisikö laittaa ihan oikeaa maitoa vai juuri tätä kissanmaitoa?minulla on sellainen käsitys että oikea maito voi aiheuttaa ripulia? Eikä kissa myöskään ole käynyt hädällä koko aikana..alkaa hieman huolestuttaa!Sylissä se alkaa aina näykkiä sormiani ja huonekalujen reunoja ilmeisesti maidon toivossa..harmittaa tämä tilanne,sehän olisi vasta 6 viikon päästä valmis maailmalle.. :( osaatteko auttaa?

8

574

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -rintintin-

Jos olisi toinen emo ollut saatavilla, joka vielä imettää omia pentujaan, niin olisi voinut koittaa "adoptiota". Tuo on aika surku juttu, koska emonmaidossahan on pennulle tärkeitä vasta-aineita. Tällaisen sivun löysin:

http://www.keuruu.fi/terve/kissaruo.htm

Onhan tuossa urakkaa, mut varmasti tosi palkitsevaa kunhan onnistuu. Toivottavasti saat sen omin avuin syömään, jos et niin fiksuinta käyttää sitten vaikka lääkärissä ja tarkistuttaa että kaikki on kunnossa. Tsemppiä! Kerro, jos onnistui..?

• winterpegasos

Koetapas ottaa kissanmaitoa (siis kissan!) sormenpäähäsi ja anna sitten pennun näykkiä sitä.. jos se tepsii anna aina vain lisää maitoa sormenpäästäsi ja jossain vaiheessa voit siirtyä tuttipulloon. Saattaa tehota.

• yrittää

Voisit yrittää antaa ruiskulla maitoa suoraan suuhun, vähän kerrallaan. Ja vesikään ei varmaan olisi pahitteeksi, kuivuminen on vaarana, jos kovin kauan on syömättä/juomatta. Minä jouduin ottamaan 6 viikkoisen pennun aikoinaan, olisi tapettu seuraavana päivänä, joten pelastin sen. Kasvoi iso ja komea kolli, vähän ehkä lapselliseksi jäi eli oli minussa kiinni aika paljon, mutta muuten eli pitkän elämän.

• Feline

Mitä pentu söi syntymäkodissaan? Kai sille siellä jo kiinteää syötettiin. Kannattaisi varmaan kysellä sieltä. Olen hoitanut 3-4 viikkoisia emon hylkäämiä pentuja ja nekin pärjäsivät hyvin, sitä en voi sanoa mitä söivät jotta hengissä pysyivät sillä en halua 'hyeenalaumaa' kimppuuni :)

• minä.

Eli, minulle tuli 5 viikkoinen pentu, löytökissanpentu. Ei myöskään syönyt, koitappa tuttelia ja 4 muksu neljän viljan velliä :) Löytyy vauvanruokaosastolta. Meillä kisu ei muuta syönyt, kun niin pieni oli. Hyvin kisu pärjäsi vellillä, oli oikea pullukka. Siinä 9 viikon iässä alkoi vasta kunnon ruoka maistumaan :)

• Polpetta

saa kissanpennun maitovastiketta. ja se voi olla niin pelästyny uudesta paikasta, että tarvii totuttelua. apteekista saa myös veteen sekotettavaa nutrisal-jauhetta. auttaa kuivumiseen.

• se ei ole vielä oppinut syömään kupista!Oletteko yrittäneet juottaa sitä tuttipullosta?

• minä vaan

Jos ihmettelet sitä miksi kissa "imee" huonekalujen reunoja tai tyynyjä niin kyseessä saattaa olla ikävä. kissa ihmettelee aluksi uutta kotiaan mutta kyllä hän viimeistään silloin syö kun on nälkä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Sanna: Suomi maailman onnellisin maa

Sanna muutti Suomen maailman onnellisimmaksi maaksi. Hänen pyyteetön työnsä maailmalla tuottaa edelleen tulosta.
      Maailman menoa
      192
      4107
    2. Taisi kolahtaa....

Joku kysyi, että miksi S24 sallii kirjoittelun tänne venäläisiltä alustoilta, juttu poistui. Täällähän tosiaan välillä
      Maailman menoa
      39
      2647
    3. Moni islamilainen maa on jo kieltänyt burkat ja nigabit

mm. Marokko, Tunisia ja Turkki. Miksi he ovat sen tehneet? No perusteet ovat selkeät ja yhteneväiset: turvallisuus, yhte
      Maailman menoa
      103
      2136
    4. Vain puolet SDP:n kannattajista luottaa puoluejohtoon häirintäkohussa

Ja SDP on ilmoittanut, että ainoa rangaistus häirintään syyllistyneille kansanedustajille on puhuttelu - aina sama. Eli
      Maailman menoa
      86
      1922
    5. Suomi edelleen maailman onnellisin maa

Olemme hyvällä tiellä. Laitetaan nyt talous kuntoon.
      Maailman menoa
      207
      1807
    6. Kyllä mies pakit kestää

Herranen aina nyt poijat! 😃 Jos pelkäätte pakkeja noin paljon niin hamekangasta hakemaan. Oon ite saanut useammatkin n
      Ikävä
      30
      1128
    7. Mikä kaivatussasi

on eniten yllättänyt?
      Ikävä
      72
      1065
    8. Miksi ajattelet

että et riittäisi kaivatullesi?
      Ikävä
      72
      811
    9. Milloin olit onnellinen? Miksi?

Mikä saa sinut onnelliseksi? Suomi on 9. kertaa maailman onnellisin maa. Kuulutko sinä onnellisten suomalaisten joukkoon
      Sinkut
      148
      786
    10. Anniina Valtonen odottaa - Sai 2-vuotiaalta lapseltaan napakan heiton!

Suosikkimeteorologi Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Hän on kertonut odottavansa toista lasta. Valtonen
      Suomalaiset julkkikset
      28
      781
    Aihe