Katkenneen ketjun korjaus

Anonyymi-ap

Meni ketju poikki, ketjun katkaisimella ruuvasin ulkolenkillisen pään ketjupinnin pois siten että molempiin päihin jäi sisälenkilliset ketjunpäät. Pujottelin kettingin takaisin rattaille, suurta huolellisuutta osoittaen asensin ketjun oikein päin siten että ketjuun stanssatut "mainostekstit" oikealla ja ketjun ollessa yläpuolella teksti oli luettavissa oikeinpäin.

Jäykällä teräslankakoukulla vangitsin ketjun päät vastakkain niin että ketjun katkennut väli oli yläasennossa rattailla ja ketjun päät niin lähellä toisiaan että vähintään koskettavat toisiaan, tämä helpottaa pikaliittimen asennusta.

KMC:n valmistamalla Missing link ketjun pikaliittimellä yhdistin ketjujen päät yhteen, ennalta olin jo varmistanut että pikaliittimen voi asentaa miten päin tahansa eli sen kulkusuunnalla ei ollut merkitystä toisin kuin ketjulla.

Kun pikaliitin oli ns. huulilla, oikeaoppisesti molemmilla puolilla ulkolenkki oli pinnin lovessa, irrotin teräslankakoukun ja painoin takajarrua samalla kun kädellä polkaisin poljinta nykäyksen omaisesti eteenpäin jolloin ketjun pikaliitin loksahti kiinni kunnolla.
Pyöräytin vielä kammista jolloin ketju hakeutui takaisin valitulle vaihteelleen.
Pakkasin työkalut takaisin sivulaukkuun, heitin likaantuneet lateksihanskat sekä tarpeettomiksi jääneet ketjun ulkolenkit roskikseen ja jatkoin pyöräilyä.

6

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mä oon laittanut noilla kiinni jo melkoisen monta ketjua. Nyt kun ketjun vetää suoraksi, ulottuu se kaksi kerrosta alempana majailevan naapurin parvekkeelle.

      • Anonyymi

        Pyöräiletkö parvekkeella ja oletko rakentanut parvekkeellesi erilaisia ajoalustoja, sora (nykysuomeksi gravel), routavaurioinen asfaltti, tiivis hiekkatie, talviloska yms? Jos näin niin miksi ja mikäli ei niin miksei?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöräiletkö parvekkeella ja oletko rakentanut parvekkeellesi erilaisia ajoalustoja, sora (nykysuomeksi gravel), routavaurioinen asfaltti, tiivis hiekkatie, talviloska yms? Jos näin niin miksi ja mikäli ei niin miksei?

        Mulla on siellä sähköavusteinen kuntopyörä. Osat on Shitmano Soraa, asfalttia siellä ei ole, mutta betoni on halkeillut ja hilseillyt, kissanhiekka on levinnyt sinne ja talvella on loskaa ja lunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on siellä sähköavusteinen kuntopyörä. Osat on Shitmano Soraa, asfalttia siellä ei ole, mutta betoni on halkeillut ja hilseillyt, kissanhiekka on levinnyt sinne ja talvella on loskaa ja lunta.

        Jos parvekkeellasi olisi kissankultaa niin voisit harjoitella kullankaivuuta, parvekkeen oven takana olisi kullan ostaja joka tutkisi kissankullan ja antaisi ensin Toivoa ja taloudellista Rauhaa mutta sen jälkeen nauraisi kuivakkaa naurua Naurun kielellä. Jäljelle jäisi Ulostemanolla raivokkaasti polkeminen sekä pitkien ketjujen yö jolloin hypnotisoit heiluvalla ketjulla alakerran naapurisi. Talvella ketjun voisi jäädyttää ja hypnoteerata yläkerran naapuritkin ostamaan parvekkeellesi aitoa kultaa, järvimaiseman, itikoita, soputeltan sekä pallogrillin. Parvekkeet ovat aliarvostettuja omine mikroilmastoineen, miksei parvekkeista puhuta liikaa ? (huom välilyönti kysymysmerkin jälkeen sekä pienellä aloitettu "huom").


    • Anonyymi

      Lateksihanskat voi pestä ja käyttää uudelleen. Niistä irtoaa lika yllättävän helposti ja uudelleen käytettäessä ne likaantuvat tottakai heti.

      • Anonyymi

        Kyllä niitä on tullut käytettyä ja pestyä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sähköpotkulautaonnettomuus

      Nyt sitten sattui ja pahasti! Uutisen mukaan 3 alle 15-vuotiasta olisi ollut samalla sähköpotkulaudalla liikkeellä. T
      Vantaa
      281
      3744
    2. Nainen, viime yönä ajattelin sinua ja itkin

      On vain niin ikävä, enkä tunteilleni mitään voi. Olisit minun iloni, olisit minun päiväni ja aurinkoni, mutta nyt olet p
      Ikävä
      74
      2469
    3. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      88
      1720
    4. No nainen...

      Mitkä on fiilikset nykyään?
      Ikävä
      114
      1650
    5. Skuuttikakarat itse syypäitä onnettomuuteen - Yle syytti autolijaa

      Tulokulma uutisissa oli se että – vaikkakin peitellysti – autoilija olisi ollut jotenkin yksin syypää tapahtuneeseen onn
      Maailman menoa
      326
      1572
    6. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      408
      1426
    7. Mitä asiaa tai ominaisuutta kaipaat eniten

      Ikäväsi kohteessa?
      Ikävä
      67
      1383
    8. Mitä et sietäisi kumppaniltasi

      Onko jokin asia tai asioita joista et haluaisi joustaa tai riita tulee eli haluat tehdä sen itse tai omia
      Sinkut
      78
      1320
    9. ABC Kuinka monta samaa kirjainta yhteensä

      ..yhteensä teillä on etu ja sukunimissänne? Uskallatko laittaa ne kirjaimet? Hyvä aika tunnistaa ja tavata se oma kaiva
      Ikävä
      99
      1289
    10. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      89
      1218
    Aihe