Joustokeulan purku

Anonyymi-ap

Pitäisi kuulemma kerran vuoteen purkaa ja huoltaa moinen. Mutta aloin ihmettelemään kun haarukan alapäissä ei ole pultteja mitkä ohjevideoissa neuvotaan avaamaan. Eikö tätä siis ole tarkoitettukaan purettavaksi? Kyseessä tavallinen jousi-iskarimalli.

43

416

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Käy katsomassa valmistajan sivuilta huolto-ohjeet. Aika vaikea kommentoida asiaa muuten kun et kertonut mikä keula kyseessä.

      • Anonyymi

        En ole löytänyt juuri tähän sopivia ohjeita vaan yleisohjeita katsonut joiden mukaan näissä joustohaarukoissa pitäisi mutterit siellä alhaalla olla josta lähtee purkautumaan. Kyseessä on Rockshark-merkkinen pyörä jossa samaa syssyä keulakin kun ei siellä muuta lue. Ajossa on alkanut polkemisen tahdissa jotenkin resonoimaan keula, ääni hävisi kun lukitsin sen jäykäksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole löytänyt juuri tähän sopivia ohjeita vaan yleisohjeita katsonut joiden mukaan näissä joustohaarukoissa pitäisi mutterit siellä alhaalla olla josta lähtee purkautumaan. Kyseessä on Rockshark-merkkinen pyörä jossa samaa syssyä keulakin kun ei siellä muuta lue. Ajossa on alkanut polkemisen tahdissa jotenkin resonoimaan keula, ääni hävisi kun lukitsin sen jäykäksi.

        Jaa-a. Jos keula jotain sellaista mitä tuolta netistä vastaan tulee haulla Rockshark bike (onko sähköpyörä?) niin varmaan helpoin tapa olisi heittää keulalla vesilintua ja katsoa edes joku säällinen keula tilalle.

        Noh, jos testaan mitä tapahtuu kun yläpään purkaa, onnistuuko sitten jollain ihme konstilla alajalkojen irroitus 8en vain heti keksi miten).
        Eihän tuollaisia edes "saisi" myydä mitä ei saisi purettua huollon takia...


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Jaa-a. Jos keula jotain sellaista mitä tuolta netistä vastaan tulee haulla Rockshark bike (onko sähköpyörä?) niin varmaan helpoin tapa olisi heittää keulalla vesilintua ja katsoa edes joku säällinen keula tilalle.

        Noh, jos testaan mitä tapahtuu kun yläpään purkaa, onnistuuko sitten jollain ihme konstilla alajalkojen irroitus 8en vain heti keksi miten).
        Eihän tuollaisia edes "saisi" myydä mitä ei saisi purettua huollon takia...

        Aloin jo oikeasti miettimään että voiko edes olla joustokeulaa ettei sitä voisi purkaa...

        Löysin videon jolla voisi olla hyvä selitys miten kyseisen tyyppinen keula puretaan.
        Ensin toisiaan purkaa yläpään ja sitten sen kautta pitkän jatkovarren kanssa kiinnityspulttien irroitus jotka sijaitsevatkin putken sisäpuolella...

        Katso video ja koita olisiko sinulla sama tilanne, ei kyllä ikinä ole vastaavaa eteen tullut:
        https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=LTlBkz4ipug


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Aloin jo oikeasti miettimään että voiko edes olla joustokeulaa ettei sitä voisi purkaa...

        Löysin videon jolla voisi olla hyvä selitys miten kyseisen tyyppinen keula puretaan.
        Ensin toisiaan purkaa yläpään ja sitten sen kautta pitkän jatkovarren kanssa kiinnityspulttien irroitus jotka sijaitsevatkin putken sisäpuolella...

        Katso video ja koita olisiko sinulla sama tilanne, ei kyllä ikinä ole vastaavaa eteen tullut:
        https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=LTlBkz4ipug

        Vaikuttaapa todella oudolta viritykseltä, kyllä kai se sitten tuollainen on että ylhäältäpäin pitkät pultit kun alapuolella ei ulospäin muuta näy kuin sitä pultin kierrettä aivan vähän. Sain pyörän lahjaksi eikä ostaja nyt tietenkään ole mikään pyöräspesialisti, kuten en minäkään normiajelijaa kummempi. Mutta selväksi on tämän tapauksen kanssa tullut ainakin se että vaikka onkin Shimanon vaihtajaa ja vipua niin ne on kaikista halvinta muovista laatua joiden elinikä ei liene kovin pitkä. Ajan saatossa kai sitten pyörää tulee päiviteltyä laadukkaammaksi paremmilla osilla.


    • Anonyymi

      Rocksharkit on peruskauraa pyörähuolloissa. Jotkut mekaanikot eivät niitä tosin ota vastaan, koska varaosahuoltoa ei taida enää olla.

      Saattaa olla pelkkää vaseliinin puutetta.

    • Anonyymi

      Hyvä esimerkki siitä kun ilmeisestikkin "halvalla" on ostettu pyörä jonka on valmistanut kuka lie mistä lie osista. Jos ostaa tunnetun valmistan pyörän joka on kasattu säällisista osista voi joutua maksamaan hieman enemmän mutta toisaalta säästyy monelta ongelmalta tulevaisuudessa. Kannattaa käydä pesemässä kädet koska olet iskenyt ne paskaan.

      • Näinhän se tuppaa olemaan. Joku kertoo että on ostanut 200-300€ maksaneen uuden halpahallipyörän ja ihmettelee miksi joku maksaa pyörästä yhtään enempää. Sitten tulee vikaa ongelmia, mistään ei tiedetä mitä osia pyörässä on, mitä niille tehtaisiin ja mistä löytyy huolto-ohjeita ja vara-osia yms.

        No, kun halvalla sai niin… (sillä ei niin väliä mitä sai, kunhan halvalla sai…)


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Näinhän se tuppaa olemaan. Joku kertoo että on ostanut 200-300€ maksaneen uuden halpahallipyörän ja ihmettelee miksi joku maksaa pyörästä yhtään enempää. Sitten tulee vikaa ongelmia, mistään ei tiedetä mitä osia pyörässä on, mitä niille tehtaisiin ja mistä löytyy huolto-ohjeita ja vara-osia yms.

        No, kun halvalla sai niin… (sillä ei niin väliä mitä sai, kunhan halvalla sai…)

        Vanha sanontahan on että jos haluaa hyvän ja halvan niin pitää ostaa kaksi ja eräs versio ehdottaa lisäksi perunamuusia joka on kieltämättä hyvää ja varsin edullista. Toisaalta on varsin inhimillistä että kuluttaja joka ei tiedä tutegategoriasta mitään saattaa tehdä valintansa pelkän hinnan perusteella varsinkin jos on vähän rahaa Tähän olen sortunut välillä itsekkin. Toimivan arkipyörän saa nykyään varsin edullisesti mutta jos haluaa panostaa ajokokemukseen ja pyörän kestävyyteen niin pienelläkin lisäpanostuksella saattaa olla iso vaikutus erinäisiin asioihin. Oma luottokauppias ja huoltomies sanoi aikaa sitten että jos haluaa hyvän pyörän ja nyt puhun harrastepyöristä, niin kannattaa valita merkki jolla on mahdollisimman monessa luokassa kilpapyöriä. Heillä on kokonaisvaltaisesti paras näkemys siitä millainen pyörän tulisi olla. Paljon on tietysti makuasioita ja mieltymyksiä. Jotkin valmistajat tosin keskittyvät vain tiettyihin segmentteihin ja ovat hyviä siinä. Mitään merkkiä en halua tuoda esille mutta osista haluan sanoa sen mitä luottohuoltajani ja myyjäni on sanonut. Shimanon osat yleensä löytyy hyllystä, sramin osia löytyy ehkä ja microshiftin osat on tilaustavaraa. Tästä on helppo päätellä että tuntemattomampi komponentteja voi olla aika vaikea metsästää. Tunnettujen valmistajien sivuilta löytyy huolto-ohjeet usein jopa suomeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha sanontahan on että jos haluaa hyvän ja halvan niin pitää ostaa kaksi ja eräs versio ehdottaa lisäksi perunamuusia joka on kieltämättä hyvää ja varsin edullista. Toisaalta on varsin inhimillistä että kuluttaja joka ei tiedä tutegategoriasta mitään saattaa tehdä valintansa pelkän hinnan perusteella varsinkin jos on vähän rahaa Tähän olen sortunut välillä itsekkin. Toimivan arkipyörän saa nykyään varsin edullisesti mutta jos haluaa panostaa ajokokemukseen ja pyörän kestävyyteen niin pienelläkin lisäpanostuksella saattaa olla iso vaikutus erinäisiin asioihin. Oma luottokauppias ja huoltomies sanoi aikaa sitten että jos haluaa hyvän pyörän ja nyt puhun harrastepyöristä, niin kannattaa valita merkki jolla on mahdollisimman monessa luokassa kilpapyöriä. Heillä on kokonaisvaltaisesti paras näkemys siitä millainen pyörän tulisi olla. Paljon on tietysti makuasioita ja mieltymyksiä. Jotkin valmistajat tosin keskittyvät vain tiettyihin segmentteihin ja ovat hyviä siinä. Mitään merkkiä en halua tuoda esille mutta osista haluan sanoa sen mitä luottohuoltajani ja myyjäni on sanonut. Shimanon osat yleensä löytyy hyllystä, sramin osia löytyy ehkä ja microshiftin osat on tilaustavaraa. Tästä on helppo päätellä että tuntemattomampi komponentteja voi olla aika vaikea metsästää. Tunnettujen valmistajien sivuilta löytyy huolto-ohjeet usein jopa suomeksi.

        Arvaan, olisiko kyseessä Fitnord:)


    • Anonyymi

      Onko se haiku jos joustokeulan purusta aiheutuu surku?

    • Anonyymi

      Aja keula lukossa tai voit keventää pyörää vaihtamalla siihen vaikkapa Rockshokin keulan tai suosituimman ja kevyimmän eli täysin kiinteän kuitukeulan. Akkukin kestää pidemmälle, kun vaihtaa hiekoimman lenkin pois.

      • Anonyymi

        Juu eipä tuossa erikoisempia kun keula lukossa ajelee. Tosin tietysti vähän ehkä mielen taustalla huolettaa että voiko tuollainen halpis-joustokeula pian pettää alta jossain vauhdikkaassa mäessä. Maastossa ei tule rynkyteltyä mutta kyllä sitä vastaavaa kyytiä tulee täällä ihan normi teilläkin kun on niin surkeassa kunnossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu eipä tuossa erikoisempia kun keula lukossa ajelee. Tosin tietysti vähän ehkä mielen taustalla huolettaa että voiko tuollainen halpis-joustokeula pian pettää alta jossain vauhdikkaassa mäessä. Maastossa ei tule rynkyteltyä mutta kyllä sitä vastaavaa kyytiä tulee täällä ihan normi teilläkin kun on niin surkeassa kunnossa.

        Kyllähän se todennäköisempää on että tuo sinun hyvin edullinen "merkiton" keula hajoaa, kuin jonkun tunnetun brändin vastaava keula, mutta ei se kauhean yleistä ole noissa halvoissa keuloissakaan. Muistaa tarkistaa keulaa (ja pyörää muutenkin) aika ajoin mahdollisten vaurioiden ja alkavien halkeamien yms. varalta.


    • Anonyymi

      Tärkeintä on polkea ja liikkua polkupyörällä, kelissä kuin kelissä, niin tiellä kuin maastossa.

    • Anonyymi

      Jos ei rytyytä kisoissa, ei keulaan tarvitse koskea, etenkin, kun sen tuntuu ja näyttää ehjältä. ⁰Ohjainlaakeri on hyvä tarkistaa vuosittain.

      • Anonyymi

        Kyllä keula menettää herkkyyttään ja joustokykyään jos sitä ei ikinä huolla. Jossain halvassa paskakeulassa jota ei voi edes säätää voi olla ettei arkiajossa huomaa mitään kun se pikkuhiljaa jumiutuu. Kunnollisilla keuloilla on kyllä ihan virallinen huolto-ohjelma jota kannattaa noudattaa. Koskee myös muita pyörän komponentteja. Huoltamattomuus tulee ajan oloon kalliiksi ellei nimenomaan osta halvimpia mahdollisia pyöriä ja vaihda uuteen kun eivät enää toimi.


      • Anonyymi

        Keula tulee yleensä huoltaa 50 tunnin välein. Tuo täyttyy innokkaalla polkijalla alle 2 kuukaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keula tulee yleensä huoltaa 50 tunnin välein. Tuo täyttyy innokkaalla polkijalla alle 2 kuukaudessa.

        Oudon tiheä väli kyllä. Eihän auton iskareitakaan olla joka kuukausi rassaamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oudon tiheä väli kyllä. Eihän auton iskareitakaan olla joka kuukausi rassaamassa.

        Eri valmistajilla on eri malleilleen erilaisia huoltovälejä. Omalla keulalla muistaakseni ns. kevythuolto on juurikin 50h luokkaa ja suurempi huolto oli vissiin luokkaa 150h. Todellisen huollon tarpeen määrittää aika paljon ajo-olosuhteet ei niinkään ajomäärä. Ainakin oman keulan kevythuollon tarkoitus on paskan poisto järjestelmästä. Isommassa huollossa sitten vaihdetaan tiivisteitä yns. Jos keula toimii kunnolla niin huollon tarvetta ei välttämättä ole.


    • Anonyymi

      Laatukeulan hinnalla saa kolme arkipyörää

      Hifistit käyttävät kullitettuja kaapeleita, mutta adhd puuskassa ei voi keskittyä kuunteluun

      • Anonyymi

        Kullatuista osista olen kuullut, mutta mikä on kullitettu?


    • Anonyymi

      Hyötypyöräilyssä jousituksista on vain haittaa !

      • Anonyymi

        Eli ns.”hyötypyöräilyssä” reitit eivät ikinä kulje epätasaisempien reittien kautta. Tämä on uusi ja mielenkiintoinen tieto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ns.”hyötypyöräilyssä” reitit eivät ikinä kulje epätasaisempien reittien kautta. Tämä on uusi ja mielenkiintoinen tieto.

        EI niin, tulkintasi on väärä. Tutustu vaikkapa 80-luvun postinkannon tai muihin senajan lähijakelun metodeihin.

        Nykyiset postinkantajat eivät edes osaa ajaa polkupyörää. Tai vieraile jossakin varuskunnassa. Mutta älä nykyisissä Potkukelkkapataljoonissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        EI niin, tulkintasi on väärä. Tutustu vaikkapa 80-luvun postinkannon tai muihin senajan lähijakelun metodeihin.

        Nykyiset postinkantajat eivät edes osaa ajaa polkupyörää. Tai vieraile jossakin varuskunnassa. Mutta älä nykyisissä Potkukelkkapataljoonissa.

        Taisi Posti olla yksi ensimmäisiä tahoja jotka ottivat sähköavustusta jakajilleen apuun.

        Maastossa missä varsinaisella (jousitetulla) maastopyörällä edetään ajamalla, niin varuskuntien jääkäripyöriä talutetaan taikka kannetaan joten mikä nyt sitten oli tämä "perustelu"?

        Niin, ja onhan vielä 1950-luvulla kynnetty hevosen avulla ja sitten Traktori syrjäytti hevosen, eli se että joskus jotain tehty jollain tavalla ei ole mikään varsinainen peruste kun tekniikka kehittyy.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Taisi Posti olla yksi ensimmäisiä tahoja jotka ottivat sähköavustusta jakajilleen apuun.

        Maastossa missä varsinaisella (jousitetulla) maastopyörällä edetään ajamalla, niin varuskuntien jääkäripyöriä talutetaan taikka kannetaan joten mikä nyt sitten oli tämä "perustelu"?

        Niin, ja onhan vielä 1950-luvulla kynnetty hevosen avulla ja sitten Traktori syrjäytti hevosen, eli se että joskus jotain tehty jollain tavalla ei ole mikään varsinainen peruste kun tekniikka kehittyy.

        Jos et ole varusmiespalvelusta suorittanut, niin lue Tuurin Rukajärven tie tai katso sen filmatisointi. Ei maastopyörilläkään missään ryteiköissä ajeta, Santulla keulii taas turhapyöräilyn aikaansaama kiukku.

        Maastopyörillä valtaosa vaikeista ja jyrkistä mäistä ajetaan keula lukossa.

        Meillä Sodankylässä ajetaan kyllä aina perille saakka, on polku tai keli mikä tahansa.

        Posti on tehnyt suuntaa antavan päätöksen jakelusta Sähkö-, Bio- ja VetyAUTOjen käytöstä. Ainakaan Lapissa ei ole lähiöitä jaettu enää vuosiin kaksipyöräisillä vaan autoilla, polttoainekäyttöisillä. Niin se näkyy olevan myös PK-seudulla ja Tampereellakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos et ole varusmiespalvelusta suorittanut, niin lue Tuurin Rukajärven tie tai katso sen filmatisointi. Ei maastopyörilläkään missään ryteiköissä ajeta, Santulla keulii taas turhapyöräilyn aikaansaama kiukku.

        Maastopyörillä valtaosa vaikeista ja jyrkistä mäistä ajetaan keula lukossa.

        Meillä Sodankylässä ajetaan kyllä aina perille saakka, on polku tai keli mikä tahansa.

        Posti on tehnyt suuntaa antavan päätöksen jakelusta Sähkö-, Bio- ja VetyAUTOjen käytöstä. Ainakaan Lapissa ei ole lähiöitä jaettu enää vuosiin kaksipyöräisillä vaan autoilla, polttoainekäyttöisillä. Niin se näkyy olevan myös PK-seudulla ja Tampereellakin.

        Kannatta nyt hieman tutustua minkäalisella kalustolla Posti nykyään käyttää jakelussaan, ei nyt puhuta mistään omakotitalojen postilaatikoista.
        Ei maaseutujen posteja millään polkupyörillä ole vuosikymmeniin jaettu.

        https://www.posti.com/media/mediauutiset/2018/posti-tuo-suomeen-uudet-kevytkulkuneuvot--sahkoisia-karryja-ja-skoottereita-postinjakajien-tyovalineiksi/

        Ihan Parolannumella vaunujoukoissa palveltu ja tiedetään kyllä minkälainen on maastokelpoinen ajoneuvo... (se kulkee teloilla), Mutta tarpeeksi tutui aikoinaan myös tuohon intin polkupyörään ja ei sillä ajamalla sorateitä kummoisemmalle reitille kannata lähteä.

        Jyrkässä maasto nousussa saattaa tietyissä tapauksissa olla järkevää lukita keula (riipuen siitä minkälainen maaston muoto on), mutta se tosiaan tapauskohtaista.


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Kannatta nyt hieman tutustua minkäalisella kalustolla Posti nykyään käyttää jakelussaan, ei nyt puhuta mistään omakotitalojen postilaatikoista.
        Ei maaseutujen posteja millään polkupyörillä ole vuosikymmeniin jaettu.

        https://www.posti.com/media/mediauutiset/2018/posti-tuo-suomeen-uudet-kevytkulkuneuvot--sahkoisia-karryja-ja-skoottereita-postinjakajien-tyovalineiksi/

        Ihan Parolannumella vaunujoukoissa palveltu ja tiedetään kyllä minkälainen on maastokelpoinen ajoneuvo... (se kulkee teloilla), Mutta tarpeeksi tutui aikoinaan myös tuohon intin polkupyörään ja ei sillä ajamalla sorateitä kummoisemmalle reitille kannata lähteä.

        Jyrkässä maasto nousussa saattaa tietyissä tapauksissa olla järkevää lukita keula (riipuen siitä minkälainen maaston muoto on), mutta se tosiaan tapauskohtaista.

        Mutta jos vielä tuohon Postin pyöräkalustoon palataan, niin Posti tosiaan oli Suomessa yksi ensimmäisiä joka lakoi hyödyntää sähkömoottorilla varustettuja polkupyöriä joista jo kohta 20v. sitten tulleet ensimmäiset yksilöt kokeiluun

        https://yle.fi/a/3-8690328


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Mutta jos vielä tuohon Postin pyöräkalustoon palataan, niin Posti tosiaan oli Suomessa yksi ensimmäisiä joka lakoi hyödyntää sähkömoottorilla varustettuja polkupyöriä joista jo kohta 20v. sitten tulleet ensimmäiset yksilöt kokeiluun

        https://yle.fi/a/3-8690328

        Toki kaikki eivät voi olla Pekka Aaltoja, mutta oman terveytenne tähden, heittäkää ne sähkölelut SER-keräykseen.

        Postimies Patea tulee ikävä näitä tällaisia lukiessa.


      • Anonyymi

        Kyllä täälläpäin asfaltit on siinä kunnossa että ihan vastaavaa höykytystä tulee kuin jossain metsäraitilla. Usein kaikenlaisen reiän ja muun paikkapatin lisäksi asfaltin läpi poikittain menee sellaisia ärsyttäviä syviä halkeamia jotka nypyttää ikävästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä täälläpäin asfaltit on siinä kunnossa että ihan vastaavaa höykytystä tulee kuin jossain metsäraitilla. Usein kaikenlaisen reiän ja muun paikkapatin lisäksi asfaltin läpi poikittain menee sellaisia ärsyttäviä syviä halkeamia jotka nypyttää ikävästi.

        Tuleeko haaroihin sähköä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä täälläpäin asfaltit on siinä kunnossa että ihan vastaavaa höykytystä tulee kuin jossain metsäraitilla. Usein kaikenlaisen reiän ja muun paikkapatin lisäksi asfaltin läpi poikittain menee sellaisia ärsyttäviä syviä halkeamia jotka nypyttää ikävästi.

        Alumiinirunko on hyvin ikävä tärinälle. Hyvä teräsrunko niin poikittaiurat ei paljoa haittaa.


    • Anonyymi

      Asiaan perehtymättömänä, mutta omasta ikkunasta todettuna ja postinkantajia haastatelleena totean, että suurin osa heistä ei ole edes oppineet polkupyörällä ajon tasapainoilua. Seinäjoella jaettiin polkemalla vielä 2001, nyt nuo jakajat ovat kortistossa ja nykyiset autoilla suhaavat jakavat vain yhtä puolta ja puolet postista menee vääriin laatikoihin tai hukkuvat kokonaan.

      Onkohan Posti, tai mikä Itella se oli johdon kusetuspalkitsemis- ryöstön aikaan, ollenkaan onnistunut perustehtävissään. Rosvouksessa ja perustoiminnan alasajossa ovat onnistuneet.

    • Anonyymi

      Uudessa pyörässäni tuntuu pienen pieni klappi ja kolahtava ääni terävissä epätasaisuuksissa. Joustokeula on kierrejousinen Suntour. Onko joustokeulan oltava ihan täysin napakka ja äänetön vai onko edellä mainittu tavallista? En viitsisi vielä alkaa purkamaan ja huoltamaan keulaa. Ei siitä mitään haittaa ole ollut. Laakeria kiristettäessä en saanut keulaa jäykäsi kääntymään eikä siinä kohtaa klappia pitäisi olla. Pyörä oli tomnin pyörä. Onko vika ja mistä johtuu?

      • Anonyymi

        Eiköhän sieltä normaalisti jonkinlainen kolahdus kuulu aina kun jousitus pääsee pohjaamaan. Eipä sille oikein muuta ole tehtävissä kuin vaihtaa jäykempää keulaa.


      • Anonyymi

        Ohjainlaakeri löysällä ?

        KTS velogin ohje


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohjainlaakeri löysällä ?

        KTS velogin ohje

        Ruuvit löysällä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruuvit löysällä?

        Ruuveja puuttuu?


    • Anonyymi

      Tästähän tulikin mielenkiintoinen keskustelu, kertomus totuuksista, kuinka polkupyörän keula sai postin johdon ryöväämään taseen taskuihinsa.

      Keula tarkistetaan keväthuollossa, samoin postin palkkiomenettely. Molemmat käsitellään loppuun Korkeimmaßa oikeudessa.

      • Anonyymi

        Nniiiin tuli! Tällaista voi tapahtua S24 palstoilla!


      • Anonyymi

        Ei riitä tarkistus, parin kuukauden välein kuuluu tehdä huolto jos ajelee enempi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riitä tarkistus, parin kuukauden välein kuuluu tehdä huolto jos ajelee enempi

        Etenkin postin johdon menetelmät ja palkitsemiskäytännöt eli kansalaisten postien rosvous.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      134
      2142
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      377
      1587
    3. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1186
    4. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      21
      1110
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      109
      1009
    6. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      126
      979
    7. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      94
      963
    8. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      55
      938
    9. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      858
    10. Vastaa nyt kun kuitenkin valvot!

      Vai pelkäätkö että miehesi herää? Ppm:lle 😉
      Ikävä
      111
      818
    Aihe