Kodinhengettäriä?

Onkos Me Naiset -lehden lukijakerho jo välittänyt tämän visaisen pähkinän tai pähkinäisen visan? Väliäkö sillä? Kertaus on opintojen mummo.

https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000010447989.html

Tuloksesi: 13 / 13
Olet todellinen kodinhengetär!
Aplodien paikka! Kotitalouden opit ovat sinulla niin hyvin muistissa, että saisit kokeesta kiitettävän arvosanan. Nyt vain leipomaan pullaa ja juhlimaan suoritustasi.

*paukuttelee esiliinan olkaimia*

38

436

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä sinusta joku mies saa hyvän vaimon ja emännän kumpaa pidät mieluummin kukka kuosi hametta vai mekkoa

• No siis sen verran niitä skottijuuria, että kiltti päällä täällä heilutaan: minä ja kulkuset.

• Anonyymi

Pullan ohjeessa (SPOILER, joo vastaus on pulla!) on 2mm suolaa. Siis kaks millimetriä?!? Miten se mitataan? Pistetään kiteitä jonoon vain?

• Enpä edes huomannut. Pitäiskö olla 2 mg? Oliko maitoa litra vai puolikas? Luulisin, että suola ei pullaan ole mitenkään oleellinen, muuttaa vain vähän makua. Voi voi olla suolaista tai suolatonta, joten siitäkin tulee jo vähän eroa.

Mutta olen mä telkusta nähnyt, että taitavimmat leipurit mittaa jauhotkin vetämällä ne jonoksi ja sitten vielä tarkistaa niiden laadun vetämällä sieraimeen.

• scrg kirjoitti:

Enpä edes huomannut. Pitäiskö olla 2 mg? Oliko maitoa litra vai puolikas? Luulisin, että suola ei pullaan ole mitenkään oleellinen, muuttaa vain vähän makua. Voi voi olla suolaista tai suolatonta, joten siitäkin tulee jo vähän eroa.

Mutta olen mä telkusta nähnyt, että taitavimmat leipurit mittaa jauhotkin vetämällä ne jonoksi ja sitten vielä tarkistaa niiden laadun vetämällä sieraimeen.

Tarkistin sen ohjeen: vain 2,5 maitoa. Ei niin pienen taikinan vuoksi kannata edes sotkea astioita ja lämmittää uunia. Ja margariinia? Jos ei pullaan käytä voita, niin ei kannata tehdä ollenkaan.

Marttojen (joihin voi melkein aina luottaa) ohjeessa oli yksi teelusikka suolaa puoleen litraan maitoa.

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Enpä edes huomannut. Pitäiskö olla 2 mg? Oliko maitoa litra vai puolikas? Luulisin, että suola ei pullaan ole mitenkään oleellinen, muuttaa vain vähän makua. Voi voi olla suolaista tai suolatonta, joten siitäkin tulee jo vähän eroa.

2,5mg on aika vähän. Gramman 2,5 tuhannesosaa...

• Anonyymi kirjoitti:

2,5mg on aika vähän. Gramman 2,5 tuhannesosaa...

Niin olisi tosi vähän. 2 grammaa olisi suunnilleen, mutta se kirjoitusvirheenä olisi epätodennäköinen.

Mutta eipä ollutkaan kirjoitusvirhe. mm tarkoittaa maustemittaa, joka keittiön ulkopuolisessa maailmassa on sama kuin millilitra ml. Keittiö on omituinen paikka, koska siellä sanat joskus muuttuvat toiseksi. Mikä tahansa naudan kantturakin muuttuu häräksi keittiössä ja samoin broileri kukoksi.

• scrg kirjoitti:

Niin olisi tosi vähän. 2 grammaa olisi suunnilleen, mutta se kirjoitusvirheenä olisi epätodennäköinen.

Mutta eipä ollutkaan kirjoitusvirhe. mm tarkoittaa maustemittaa, joka keittiön ulkopuolisessa maailmassa on sama kuin millilitra ml. Keittiö on omituinen paikka, koska siellä sanat joskus muuttuvat toiseksi. Mikä tahansa naudan kantturakin muuttuu häräksi keittiössä ja samoin broileri kukoksi.

Muistelen kaikki teho-osastot ja chicago hopet jne. ja mitä ikinä olen koskaan nähnyt, enkä muista että menisi näin, kun potilas tekee kuolemaa:

- "Defibrillillaattori ladattu!"
        - "IRTI!"
        - "Ei tehoa. Äkkiä 20 maustemittaa adrenaliinia!"

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Ainakin omaan makuuni se suola on äärimmäisen oleellinen osa siinä pullataikinassa. Ilman sitä, se ei maistu pullalta. Sen voi tietenkin korvata riittävän suolaisella voilla tmv.

• Anonyymi kirjoitti:

Ainakin omaan makuuni se suola on äärimmäisen oleellinen osa siinä pullataikinassa. Ilman sitä, se ei maistu pullalta. Sen voi tietenkin korvata riittävän suolaisella voilla tmv.

Minähän ole pullanleipoja lähinnä vaan teoriassa enkä edes syö kovin usein, mutta en kyllä jauhoja mittaisi vaan käsi ja silmä sanoisi milloin niitä on sopivasti. Pizzataikinaankin ohjeen mukaan laitetaan suolaa, mutta jos täytteeksi aikoo laittaa vaikka oliiveja tai meetvurstia tms. niin tuskinpa on välttämätöntä.

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Minähän ole pullanleipoja lähinnä vaan teoriassa enkä edes syö kovin usein, mutta en kyllä jauhoja mittaisi vaan käsi ja silmä sanoisi milloin niitä on sopivasti. Pizzataikinaankin ohjeen mukaan laitetaan suolaa, mutta jos täytteeksi aikoo laittaa vaikka oliiveja tai meetvurstia tms. niin tuskinpa on välttämätöntä.

Pizzataikinalla ja pullataikinalla on melkoisen selkeä ero miten niitä käytetään. Vaikka nyt korvapuusti ilman suolaa on on ihan karseaa, mutta jokainen makunsa mukaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Pizzataikinalla ja pullataikinalla on melkoisen selkeä ero miten niitä käytetään. Vaikka nyt korvapuusti ilman suolaa on on ihan karseaa, mutta jokainen makunsa mukaan.

Ai. Mä ajattelin että korvapuusteissa se kanelin ja voin holvaus peittää alleen kaiken muun. Mutta voi suolallakin olla merkitys.

Viipurinrinkeleissä (ehkä vähän tän seudun erikoisuus) pullataikinaan pannaan muskottia sen verran paksusti että se peittää alleen vähän kaiken muun.

• Anonyymi

jotain mustia autoja peräkkäin menee en usko että liittyy minuun mitrenkään nuo ..
      laitansi sää juttu, kun aina vaihtuu 25 ulko

• Anonyymi

RuohoKone jos vatmaan niin jotkin tytöt voi ajella niillä siistivät juttujaja ääni kuin lähestyvä ballistin ydinohjus, muta hauskaa varmaan.

• Anonyymi

joku todella kova joku salaman pamaus kuuluin kuulehan noita kyllä mutta tosi kova.

• Kiva testi.. sain 11/13. Tanks viihdykkeestä.

• Kiitos itsellesi. Hienoa että joku jopa teki visailun. Ja vielä hienompaa että minä sain voittaa. En siedä häviämistä yhtään.

• scrg kirjoitti:

Kiitos itsellesi. Hienoa että joku jopa teki visailun. Ja vielä hienompaa että minä sain voittaa. En siedä häviämistä yhtään.

Nooh.. saat minulta täyden kunnian olla palstan kotihengetär.. minusta eip siihen hommaan olisi. Muistutan lähinnä saunatonttua.. ehkäpä olenkin sellainen.. :)

• Anonyymi

Hienoa. Minussa on mitä lihottaa. 👍💩

• Olipas yllättävä aloitus sinulta.
      ”Tuloksesi: 7 / 13
      Läpi meni!

Hyvää työtä! Kotitalouden opit ovat vielä sinulla ihan hyvin muistissa, ja pääsisit tällä arvosanalla yläkoulun kokeesta läpi. Joitakin huteja tuli, mutta voit olla ylpeä itsestäsi.”

😅 käytän vieläkin yläasteeni oppikirjaa kun leivon jotain. Sivut on vähän irtoilut. Perusruoka tottakai osaan tehdä mutta en ole kovin ruokaa tehnyt kun mies se ruuan on tehnyt jo päälle 12vuotta meillä niin ei ne nyt sillein kehity.

• Mulla on varmaan koulutodistuksen huonoin numero kotitaloudesta. Suhtauduin siihen lähinnä semmoisena pelleilytuntina, kuten aika moni muukin. Ihan kivaa siellä oli.

Mun kotona sai melkein pihalta haukia, niin sekin oli noista helppo nakki. Ja osa noista kysymyksistä oli sitten jo vähän kemiaa enemmän kuin käytännön kotitaloutta. Trollikka oli eri mieltä, kun sanoin että putkenavaaja (lipeä) on hyvä pesuaine silloin kun vesi tai astiaoesuaine ei riitä.

• scrg kirjoitti:

Mulla on varmaan koulutodistuksen huonoin numero kotitaloudesta. Suhtauduin siihen lähinnä semmoisena pelleilytuntina, kuten aika moni muukin. Ihan kivaa siellä oli.

Mun kotona sai melkein pihalta haukia, niin sekin oli noista helppo nakki. Ja osa noista kysymyksistä oli sitten jo vähän kemiaa enemmän kuin käytännön kotitaloutta. Trollikka oli eri mieltä, kun sanoin että putkenavaaja (lipeä) on hyvä pesuaine silloin kun vesi tai astiaoesuaine ei riitä.

Ooh meillä oli joku tukos putkessa epäilen jonkun toisen asunnossa se tukos oli vaikka kuin pitkä viemärikrassi työnnettiin niin ei auennut ja yhtä-äkkii alkoi vetään eikä meidän avaamisilla ollut mitään hyötyä😅

Ostettiin voimakkaita viemäriavaaja aineitakin alkuun.
        Sen viemäri keskustelu jälkeen meilläkin sattui somasti mutta ihmettelin onko tää joku sattuma.

Ehkäpä tästä asunnosta päästään isompaan pian naapurit ei kestä meidän lasten ääniä (perusteltiin jokin vuorotyöläisenä) joten suurperhettä ollaan heittämässä pihalle myös tuo että varmasti menee oikeuteen asti. Koska valittajat on epäinhimillisiä eikä kertaakaan naamaansa tullut ja valittaa keskiii valheitakin.😁 kuin järisyyttää esim monista tunneista vaikka voi kuulua satunnaista iloista(pelistä voitto jännistystä) tai huutoa esim päästä vessaan iltasella jono iskee. Noh ja nuoretkin alkaa kuulostaa aikuisesta.😅 lyhyet hermostumisen kiroillu äänet voi kuullua mutta kyllä joskus menee ristiin toisen kanssa ajatukset mitkä on yhtä nopeata ohikin kun siihen puututaab,

Ihmiset on väliin kummallisia verrataa esim kumman helpompi löytää asunta 1-3henkinen perhe vai 11henkinen.

Muutenkin kuin ei mitään alkoholeja käytetä tai muita päihteitä eikä edes juhlita. Ihan vain lapsi ystävällisiä kuin kakku puhalletaan ja syödään herkkuja.

Eli yksinkertaisesti joku hinkuu tätä asuntoa tai ei kestä suuren lapsi perheen ääntä vaikka meillä pienet nukkuu ja isommat venyttää puhumalla iltaa.

• scrg kirjoitti:

Mulla on varmaan koulutodistuksen huonoin numero kotitaloudesta. Suhtauduin siihen lähinnä semmoisena pelleilytuntina, kuten aika moni muukin. Ihan kivaa siellä oli.

Epäilen olevan lapsettomia tai yksinäinen tai yksi lapsi.🤔 ei tiedetä mutta hyvin katkeria tapauksia. Sellaiset ihmiset jotka ei elä joka vaihetta lapsen elämässä ei voi ymmärtää onneksi lapseni ei ole sekaantunut päihteisiin ja arvostavat perheen kanssa yhteistä oloa.

Minusta oli jännä kun valitettiin ekalla kerralla jalkojen äänistä vaikka meidän alakerrassa ei ole ketään ja pistin tottakai asiallisen viestin rapun alataululle koko rappuun että olisi hyvä että tultaisiin ja selvitettäisiin mistä ääni jos meiltä alku lähde ja sekin että laitettaisiin äänieristeitä. Kun ei ilmoittanut jouluna ostettiin lisää mattoja ja verhoja mutta ainostaa sain lisää anonyymi valittajia.

Ei kukaan mutta keksivät lisää valittaa, miksi sitten kun valituksia tulee useammasta asunnosta menee jo vuokrasopimuksen purkamiseen ja jos ei keretä löytää asuntoa menee oikeuteen ja siellä pohditaan tämä nämä valituksen jutut onko ne normaalia ääniä vai ei normaalia. Kyllä se on vakavaa että silti taidetaan viedä eteenpäin tuollainen mustamaalaa tietojakin.
        Suuria asuntoja ei ole paljoa saatavana helpompaa on niiden muuttaa joilla on vähemmän asukkaita kuin meillä..

Eikö enempää voi stressata suurtalapsiperhettä ja nöyryyttää. Lapsethan kaikki ei halua vaihtaa koulua mutta hyvää se tekee päästä eroon tästä väkivaltaisesta lapsivihamielisestä ympäristöstä eroon johon kouluun lapsetkaa halua selkeästi halua paikallisessa koulussa käydä.

Selkeästi ovat katkeria ja oli hassua kun tänään tietä ylittämässä mummeli ei ollut kuulevinaan kun annoin tietä sille pelkäsi kauheasti tien ylityksessä. Tiedä kuinkakohan kauan siinäkin seissyt vaikka tietä annoin huusin ikkunasta voi mennä. 🤔 katsoi vain toiseen suuntaan ei ollut näkevinää. Mietin uskaltaako pysäyttää pitemmäksi ajaksi ja käydä auttaa tien ylityksessä kun tietysti on mummelilla vielä edessään tienylityksiä.

Harmittaa kovasti jos toisella on paljon elämässä pelkoja ja ne vie suhteellisen paljon ajasta.

• valtakunta kirjoitti:

Epäilen olevan lapsettomia tai yksinäinen tai yksi lapsi.🤔 ei tiedetä mutta hyvin katkeria tapauksia. Sellaiset ihmiset jotka ei elä joka vaihetta lapsen elämässä ei voi ymmärtää onneksi lapseni ei ole sekaantunut päihteisiin ja arvostavat perheen kanssa yhteistä oloa.

Minusta oli jännä kun valitettiin ekalla kerralla jalkojen äänistä vaikka meidän alakerrassa ei ole ketään ja pistin tottakai asiallisen viestin rapun alataululle koko rappuun että olisi hyvä että tultaisiin ja selvitettäisiin mistä ääni jos meiltä alku lähde ja sekin että laitettaisiin äänieristeitä. Kun ei ilmoittanut jouluna ostettiin lisää mattoja ja verhoja mutta ainostaa sain lisää anonyymi valittajia.

Ei kukaan mutta keksivät lisää valittaa, miksi sitten kun valituksia tulee useammasta asunnosta menee jo vuokrasopimuksen purkamiseen ja jos ei keretä löytää asuntoa menee oikeuteen ja siellä pohditaan tämä nämä valituksen jutut onko ne normaalia ääniä vai ei normaalia. Kyllä se on vakavaa että silti taidetaan viedä eteenpäin tuollainen mustamaalaa tietojakin.
        Suuria asuntoja ei ole paljoa saatavana helpompaa on niiden muuttaa joilla on vähemmän asukkaita kuin meillä..

Eikö enempää voi stressata suurtalapsiperhettä ja nöyryyttää. Lapsethan kaikki ei halua vaihtaa koulua mutta hyvää se tekee päästä eroon tästä väkivaltaisesta lapsivihamielisestä ympäristöstä eroon johon kouluun lapsetkaa halua selkeästi halua paikallisessa koulussa käydä.

Selkeästi ovat katkeria ja oli hassua kun tänään tietä ylittämässä mummeli ei ollut kuulevinaan kun annoin tietä sille pelkäsi kauheasti tien ylityksessä. Tiedä kuinkakohan kauan siinäkin seissyt vaikka tietä annoin huusin ikkunasta voi mennä. 🤔 katsoi vain toiseen suuntaan ei ollut näkevinää. Mietin uskaltaako pysäyttää pitemmäksi ajaksi ja käydä auttaa tien ylityksessä kun tietysti on mummelilla vielä edessään tienylityksiä.

Harmittaa kovasti jos toisella on paljon elämässä pelkoja ja ne vie suhteellisen paljon ajasta.

Kerrostalot ovat nykyään sellaisia, että suurimmassa osassa asunnoista asuu vain yksi ihminen. Sellaisista harvemmin kuuluu sitten juuri mitään ääntä ja toisten odotukset kerrostaloelämästä on sitten sen mukaiset.

Järjestyssäännöt määrittelee hiljaisen ajan, mutta se onkin sitten täysin tulkinnanvaraista, mikä on normaalin elämän ääntä hiljaisena aikana ja sen ulkopuolella. Päätöksiä näistä joutuu sitten tekemään usein sellaiset, jotka eivät itse ole asuneet talossa ja ovat toisten tietojen varassa. Kannattaa aina pyytää täsmälliset ajankohdat siitä milloin melua on kuulunut liikaa. Teidän tapauksessa normaalit elämän äänet monesta lapsesta on aika paljon, joten laki luultavasti on puolellanne. Säännöt ei suosi vuorotyöläisiä, mikä heistä tietysti voi tuntua epäreilulta.

• scrg kirjoitti:

Kerrostalot ovat nykyään sellaisia, että suurimmassa osassa asunnoista asuu vain yksi ihminen. Sellaisista harvemmin kuuluu sitten juuri mitään ääntä ja toisten odotukset kerrostaloelämästä on sitten sen mukaiset.

Järjestyssäännöt määrittelee hiljaisen ajan, mutta se onkin sitten täysin tulkinnanvaraista, mikä on normaalin elämän ääntä hiljaisena aikana ja sen ulkopuolella. Päätöksiä näistä joutuu sitten tekemään usein sellaiset, jotka eivät itse ole asuneet talossa ja ovat toisten tietojen varassa. Kannattaa aina pyytää täsmälliset ajankohdat siitä milloin melua on kuulunut liikaa. Teidän tapauksessa normaalit elämän äänet monesta lapsesta on aika paljon, joten laki luultavasti on puolellanne. Säännöt ei suosi vuorotyöläisiä, mikä heistä tietysti voi tuntua epäreilulta.

Näitä olen lukenut monesta lähteestä vaikka normaalina äänen puhelin katsotaa hiljaisuuden aikaa normaaliksi ääneksi olen pyytänyt nuoria puhumaan hiljempaa

https://www.kiinteistoliitto.fi/blogit/lakipahkina/normaaliavaihairitsevaaelamaa/

https://www.is.fi/asuminen/art-2000000732334.html

” - Normaaliin elämään ei voi kuitenkaan puuttua. Kovaääninenkin nauru tai puhe hiljaisuuden aikaan on sallittu. Lapset saavat leikkiä aikaisin aamusta ja yöllä saa katsoa televisiota tai kuunnella musiikkia, kunhan volyymitaso on kohtuullinen. Yöllä töistä palaava saa käydä suihkussa, eikä siihen voi puuttua taloyhtiön omilla määräyksillä.

Yörauha ei siis tarkoita täyshiljaisuutta.”

Näitä olen lukenut.
        Ainakin näiden mukaan meillä on ihan normaali äänet.

• scrg kirjoitti:

Pienimmäiset pistetään juuri nukkuun kun niistä lähtee ääntä myös nukkuvat herkemmin isompiakin kehoitan nukkumaan ihan rytmin säilyttämiseksi että kouluun heräisi mutta niillä on altiutta jäädä puhumaan kuin suihkuun menemään. Kyllä minusta meillä on ihan normaalit äänet.

Ottaa vaan pottuun tämä hyvin paljon ilmoitin myös mikä on normaalia ääntä kuin lapsen itku herätessä yöllä .

• scrg kirjoitti:

Eri mieltä tuosta suihkusta on paljon ja se että ovat liian pitkiä aikoja että kukaan muu ei pääse. Siitähän valitinkin palstalla se saa tunteita aikaan kun muut jonottavat myös eivätkä osaa huomioida vaikka monesti sanottu ja ohjattu kuin myös on rämpytetty valoja merkiksi että joku on ja huutaa sillo”kuka siellä” asia on on vieläkin harjoittelun alla. Tajuta tulla ettei kukaan huvikseen yön aikaan pistä valoja pois. Eli ollaan tehty siinäkin kehitystä että asia voi aina oikeudessa sanoa. Minusta sekään ei ole mikään mikä kestää edes pitkää ja sekin osa lapsistakin tulee pyytämään aikaa. Muissa asunnoissa ei tämmöiseeen joutunut vähentääkseen ääntä radikaaliseksi.

• Anonyymi

13/13, tuota juuri pelkäsinkin. Meinasin ensi, että en suostu koko testiä tekemään. Kuitenkin tulee täydet ja kotityöt ja kodinhengettären hommat on heIvetin perceestä 😂.

• No mutta täydet pisteethän on sen merkki että olet täysin oppinut. Ei tarvitse enää harjoitella. Anna niiden hoitaa, jotka lisää kokemusta tarvitsevat.

• scrg kirjoitti:

No mutta täydet pisteethän on sen merkki että olet täysin oppinut. Ei tarvitse enää harjoitella. Anna niiden hoitaa, jotka lisää kokemusta tarvitsevat.

Samalla perusteella käyn aina innokkaasti auton rattiin, koska olen keskimääräistä huonompi kuski ja tarvitsen harjoitusta. Muita melkein yhtä hyviä perusteita on, jos olen ainoa jolla on ajokortti tai ainoa joka ei ole kännissä.

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Samalla perusteella käyn aina innokkaasti auton rattiin, koska olen keskimääräistä huonompi kuski ja tarvitsen harjoitusta. Muita melkein yhtä hyviä perusteita on, jos olen ainoa jolla on ajokortti tai ainoa joka ei ole kännissä.

Mulle riittää syyksi se, että tykkään autolla ajamisesta. Kilometrejä ratissa tosin on takana tuhottomasti, mutta se on silti aina yhtä kivaa.

• Anonyymi

Vähän sinne päin, mutta ei ihan kumminkaan. Pullat eivät kohoa, vessanpönttöön lorahtaa väärää pesuainetta ja maitoallerginen saa kivikovia hylapullia 9/13. Näinhän se on :)

🐾

• Hyvin sä vedät!!!

Tuloksesi: 8 / 13
      Läpi meni!

Hyvää työtä! Kotitalouden opit ovat vielä sinulla ihan hyvin muistissa, ja pääsisit tällä arvosanalla yläkoulun kokeesta läpi. Joitakin huteja tuli, mutta voit olla ylpeä itsestäsi.

🙈

• Pööh 11
      (ei voi muistaa, että jollain saatta olla farkuissa elastaania, ja että kuivahiiva kaipaa älyttömästi lämpöä (jota vähän epäilen ja kaipaan todisteita, etteivät sen solut kuole)).

• Ennen oli hyvin ja farkuissa oli vain puuvillakangasta ja metallia. En käytä hiuhteluainetta, mutta muistin että jotkin tekniset tekstiilit saattavat kärsiä ylimääräisestä materiaalista, jota huuhteluaine väistämättä on.

Mikro on kätevä lämmittämään mukillinen vettä vähän lämpimäksi pussihiivalle.

• 10/13, miksi dvd sekajätteeseen? Sehän on silkkaa muovia 99%

• "muovijäte" on muovipakkauksille ja "lasijäte" lasipakkauksille. Jos molemmissa on vain niitä yleisempiä ja oletettuja materiaaleja, niin jätettä pystyy kierrättämään sujuvammin.

• Anonyymi

V*tut testeistä. Eiku toimintaa. Siinähän se sitten nähdään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      411
      15950
    2. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      135
      2506
    3. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1916
    4. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      83
      1768
    5. Onko kenelläkään tästä tietoo?

https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te
      Haapavesi
      46
      1357
    6. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      98
      1265
    7. Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?

Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e
      Maailman menoa
      281
      1178
    8. Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista

Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi
      Suomussalmi
      34
      1170
    9. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      83
      1159
    10. Ihastukselleni

Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn
      Ikävä
      21
      1123
    Aihe