Lähin käväseen äkkiä kylällä niin toista tuntia vierähti!
Kysyvät missä minua on pidetty, koska eivät olleet nähneet aikoihin!?
Sanoin, että : Olen vankilassa käynyt kunnianloukkaus sakko vankina syrjinnän ja rasismin vastaisella viikolla ja kunnianloukkaus vankeutta on tulossa ainakin 30vuotta lisää, mutta kyllä minä teidän saamelaisten puolen olen koska siellä on totuudet unohtuneet kokonaan!
Toinen oli saamelainen ja ihan opettajana toiminut joten sanoin hänelle, että : Suomalainen opettaja syyttää minua hänen kunnianloukkauksesta, koska hän minusta RAISKAA saamelaista joka ei ole ikinä puhunut saamea minulle. Jos olisin niin minä puhuisin saamea enkä suomea, koska minä olen saamelaisia sukuja ja me ollaan suomalaistuttu, mutta me ollaan Ruijan suomalaisia kveenejä koska suku asui Norjan rajalla, mutta toisen valtion alueella.
Norja syrjii meitä, koska he väittää että Ruijan suomalaisia kveenejä asuu vain NORJASSA!
Sanoin saamelaisille, että : Ei koltansaamelaiset voi hoitaa teidän TOTUUS asioita, koska he ei ole Suomen alkuperäiskansaa vaan Venäjän.
Minä pärjään äiti linjalla, koska äiti on aina varma mutta isyys pitää todistaa tarvittaessa.
Huh nyt pitää ottaa jo päiväunet!
10
212
Vastaukset
- Anonyymi
Meidän suku asu Petsamossa onneksi myös satama-alueella joten saan PERINTEIDEN mukaan syödä sekä ostaa kaikkea mitä KAUPPALAIVAT RAHTINA Suomeen tuo!
Kyllä minä kaupassa ihmettelin toisessa kaupassa että miksi KUNNIANSA LOUKANNUT oli mennyt kauppaan ostoksille jos hänestä kaupassa kävijät kuuluu VANKILAAN!?- Anonyymi
Kotona kerroin ketä näin kaupassa ja kuulin sattumalta vielä, että hänen mies ilmoitti : Minulla jäi lompakko kotia.
Rouva oli kertonut kylillä, että : Minun mies tienaa niin hyvin, että minun ei tarvi edes käydä töissä koska miehelläni on vara elättää minut.
Sanoin tuohon, että : Miksihän oli hakenut kunnalta työpaikkaa jos ei kerta edes tarvi!
Kauniit ja täydelliset NAISET kuulemma hakee työpaikkoja niin saavat VEDOTA SYRJINTÄÄN jos eivät tule valituksi.
Sanoin tuohon, että : En minäkään valittanut vaikka olin aika varmasti AINUT TYÖTÖN joka haki Utsjoen kunnanjohtajaksi ja annoin heille kiitosta kunnanjohtajan valinnasta sekä ilmoitin hänen edellisten tehtävien puutteet sekä laiminlyönnit, mutta en tuossakaan valittanut enkä vaatinut että minut pitäis valita tehtävään!
Minä ilmoitin että jos olen niin kyllä lähen vankilaan jos hän on kaikki asiat hoitanut niin, kuin kuuluu! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotona kerroin ketä näin kaupassa ja kuulin sattumalta vielä, että hänen mies ilmoitti : Minulla jäi lompakko kotia.
Rouva oli kertonut kylillä, että : Minun mies tienaa niin hyvin, että minun ei tarvi edes käydä töissä koska miehelläni on vara elättää minut.
Sanoin tuohon, että : Miksihän oli hakenut kunnalta työpaikkaa jos ei kerta edes tarvi!
Kauniit ja täydelliset NAISET kuulemma hakee työpaikkoja niin saavat VEDOTA SYRJINTÄÄN jos eivät tule valituksi.
Sanoin tuohon, että : En minäkään valittanut vaikka olin aika varmasti AINUT TYÖTÖN joka haki Utsjoen kunnanjohtajaksi ja annoin heille kiitosta kunnanjohtajan valinnasta sekä ilmoitin hänen edellisten tehtävien puutteet sekä laiminlyönnit, mutta en tuossakaan valittanut enkä vaatinut että minut pitäis valita tehtävään!
Minä ilmoitin että jos olen niin kyllä lähen vankilaan jos hän on kaikki asiat hoitanut niin, kuin kuuluu!Minun miehet on onneksi olleet niin KÖYHIÄ, etteivät ole edes TEHNEET EROISSA OSITUKSIA vaan he ajatelleet että heillä on vielä TULEVASSA VARA MAKSAA minulle oma osuus!
Kuulin juorun, että eräs exäni on eroamassa ja heidän pitää tehdä avioeron ositus vaikka heillä oliskin avioehto, koska minun osuus on edelleen saamatta!
Rouva on asunut talossa jonka kustannuksia maksettu minun eron osuudella!
Miehet on sanoneet, että : Minulla on VAIMO sitä varten, että vaimo hoitaa myös EROJEN OSITUKSET jotka on jääneet aikoinaan tekemättä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun miehet on onneksi olleet niin KÖYHIÄ, etteivät ole edes TEHNEET EROISSA OSITUKSIA vaan he ajatelleet että heillä on vielä TULEVASSA VARA MAKSAA minulle oma osuus!
Kuulin juorun, että eräs exäni on eroamassa ja heidän pitää tehdä avioeron ositus vaikka heillä oliskin avioehto, koska minun osuus on edelleen saamatta!
Rouva on asunut talossa jonka kustannuksia maksettu minun eron osuudella!
Miehet on sanoneet, että : Minulla on VAIMO sitä varten, että vaimo hoitaa myös EROJEN OSITUKSET jotka on jääneet aikoinaan tekemättä!Ei miehet minulla ole töissä vaan he kartuttaa omaa omaisuutta, koska heidän vaimot elää heidän omaisuuksilla jotka on edelleen minun sekä miesten yhteistä omaisuutta!
Jos erojen ositukset olis hoidettu niin, kuin kuuluu niin kyseessä olisi miesten sekä heidän nykyisten puolisoiden omaisuudet, mutta koska niitä EI HOIDETTU niin kyseessä on minun sekä miesten yhteinen omaisuus edelleen!
Kyllä minäkin tarvin rahaa, auton sekä talon niin lapsilleni jää PERINTÖNÄ YHTEINEN KOTI jossa saavat olla yhdessä ja elää kodissa jonka heidän äiti jätti heille turvaksi eli on paikka missä voivat olla jos ei muuta paikka ole!
Äidin kotona minun lapset on aina asuneet, mutta 11 neliötä 4 lapsen kanssa kotina on jo KALTOINKOHTELUA sekä SYRJINTÄÄ!
Minä olen vain sanonut, että : Hyviä miehiä he oli, kun he oli minun puolisoita mutta sinun puolisona minun exä on kaikkea muuta, kuin hyvä mies!
En varmasti valehtele, koska 2 nykyisellä vaimolla on sentään ASUMISOIKEUDET miesteni maksamiin taloihin ja he ei ole maksaneet edes eroissa minua pihalle niin, kuin kuuluu.
Viimisessä erossa yritettiin hoitaa eron ositus kuntoon, mutta exän uusi eli nykyinen vaimo EI HYVÄKSYNYT sitä, että me hoidetaan oma avioero sovussa!
Hän halusi hoitaa asioita, mutta miksi minun pitää elättää häntä ja ANTAA ILMASEKSI ASUA talossa jota EN OLE EDES HALUNNUT OSTAA!
Ainaki 750€ on joka kuukausi kertynyt vuokra saatavia Kemin talosta jota en ole halunnut edes ostaa!
Inarin talo oli sentään ihan uusi ja en minä ole tuotakaan halunnut.
Inarin talon vuokra on päivävuokrana ainakin 1000€, koska sehän on hyvällä paikalla!
Pihalta pääsee mönkijällä, kelkalla, hiihtämällä, veneellä suoraan Inarijärvelle!
Sieltä voi vaikka uimalla kävästä Ukonkivellä ja uida takaisin!
Inarin talo on tosi BISNES LUKSUS ASUNTO ja ei taida Inarista löytyä edes LAPPALAISILTA noin hyvää asuntoa vuokralle mitä minulla on!
Tuolta pääsee MAAHISVAARAANKIN retkelle ja semmosta ohjelmapalvelua EI KOKO MAAILMASTA LÖYDY mitä minä voin MATKAILIJOILLE tarjota tuosta, kun tulevat 1000€ päivävuokralla asumaan! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei miehet minulla ole töissä vaan he kartuttaa omaa omaisuutta, koska heidän vaimot elää heidän omaisuuksilla jotka on edelleen minun sekä miesten yhteistä omaisuutta!
Jos erojen ositukset olis hoidettu niin, kuin kuuluu niin kyseessä olisi miesten sekä heidän nykyisten puolisoiden omaisuudet, mutta koska niitä EI HOIDETTU niin kyseessä on minun sekä miesten yhteinen omaisuus edelleen!
Kyllä minäkin tarvin rahaa, auton sekä talon niin lapsilleni jää PERINTÖNÄ YHTEINEN KOTI jossa saavat olla yhdessä ja elää kodissa jonka heidän äiti jätti heille turvaksi eli on paikka missä voivat olla jos ei muuta paikka ole!
Äidin kotona minun lapset on aina asuneet, mutta 11 neliötä 4 lapsen kanssa kotina on jo KALTOINKOHTELUA sekä SYRJINTÄÄ!
Minä olen vain sanonut, että : Hyviä miehiä he oli, kun he oli minun puolisoita mutta sinun puolisona minun exä on kaikkea muuta, kuin hyvä mies!
En varmasti valehtele, koska 2 nykyisellä vaimolla on sentään ASUMISOIKEUDET miesteni maksamiin taloihin ja he ei ole maksaneet edes eroissa minua pihalle niin, kuin kuuluu.
Viimisessä erossa yritettiin hoitaa eron ositus kuntoon, mutta exän uusi eli nykyinen vaimo EI HYVÄKSYNYT sitä, että me hoidetaan oma avioero sovussa!
Hän halusi hoitaa asioita, mutta miksi minun pitää elättää häntä ja ANTAA ILMASEKSI ASUA talossa jota EN OLE EDES HALUNNUT OSTAA!
Ainaki 750€ on joka kuukausi kertynyt vuokra saatavia Kemin talosta jota en ole halunnut edes ostaa!
Inarin talo oli sentään ihan uusi ja en minä ole tuotakaan halunnut.
Inarin talon vuokra on päivävuokrana ainakin 1000€, koska sehän on hyvällä paikalla!
Pihalta pääsee mönkijällä, kelkalla, hiihtämällä, veneellä suoraan Inarijärvelle!
Sieltä voi vaikka uimalla kävästä Ukonkivellä ja uida takaisin!
Inarin talo on tosi BISNES LUKSUS ASUNTO ja ei taida Inarista löytyä edes LAPPALAISILTA noin hyvää asuntoa vuokralle mitä minulla on!
Tuolta pääsee MAAHISVAARAANKIN retkelle ja semmosta ohjelmapalvelua EI KOKO MAAILMASTA LÖYDY mitä minä voin MATKAILIJOILLE tarjota tuosta, kun tulevat 1000€ päivävuokralla asumaan!Tappiota oon tehnyt monta miljoonaa, koska en ole voinut edes Inarin taloa vuokrata!
Konkurssinkin olen tehnyt turhaan! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tappiota oon tehnyt monta miljoonaa, koska en ole voinut edes Inarin taloa vuokrata!
Konkurssinkin olen tehnyt turhaan!Aikion Leo antaa minun haukkua itseään, koska se on totta ettei hän ole erossa maksanut minulle ositusta, mutta hänellä on ollut omaisuutta jo tuolloin.
Minun osuudella on suojattu hänen omaisuus, mutta omaisuuden arvo on noussut ja tuo on edelleen meidän yhteistä omaisuutta!
Minun osuus on puolet edelleen, koska olen ollut hänen laillinen puoliso ja lapset otetaan huomioon vasta perinnönjaossa ei eron osituksessa!
Minulle kuuluu maksaa vuokraa siltä ajalta mitä talossa on uusi rouva lapsensa kanssa asunut.
Puolet talosta on minun joten minun osuudesta pitää maksaa vuokraa!
Minä päätän vuokran ei ASUKAS! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikion Leo antaa minun haukkua itseään, koska se on totta ettei hän ole erossa maksanut minulle ositusta, mutta hänellä on ollut omaisuutta jo tuolloin.
Minun osuudella on suojattu hänen omaisuus, mutta omaisuuden arvo on noussut ja tuo on edelleen meidän yhteistä omaisuutta!
Minun osuus on puolet edelleen, koska olen ollut hänen laillinen puoliso ja lapset otetaan huomioon vasta perinnönjaossa ei eron osituksessa!
Minulle kuuluu maksaa vuokraa siltä ajalta mitä talossa on uusi rouva lapsensa kanssa asunut.
Puolet talosta on minun joten minun osuudesta pitää maksaa vuokraa!
Minä päätän vuokran ei ASUKAS!Ei minun kannata erojen osituksia vaatia, koska tienaan paremmin kun vaadin vuokrat takautavasti!
Minä lasken vuokran niin, että minulle jää vuokrista käteen kuukaudessa yhteensä 5000€ ja siihen päälle lasketaan verot sekä muut maksut!
Voi olla, että omistan autoja ja muitakin tämmösiä mitä en ole edes käyttänyt mutta minun omaisuuksilla on ostettu niitä!
Vuokraaminen on kyllä kannattavaa bisnestä ja ei tarvi lähteä edes töihin, koska he ei ole kysyneet että sopiiko minulle!
En ole luvannut edes ostaa UUSIA ALUSHOUSUJA rouvalle minun rahoilla!
Vuokra alushousuilla kyllä tienaa myös ja niistähän saa vielä rahaa jos rikki tai käyttökelvottomat ovat!
Uuden hinnan saa periä jos on hajottanut!
Varmaan parasta mitä Aikion Leon elämässä on tapahtunut on tämä, että suututti aikoinaan minut ja eron ositus jäi hoitamatta.
Jäi hoitamatta, koska tuo läskipää suututti minut eli minusta tuli äkänen ämmä joka ilmotti : Painu vittuun siitä!
Minä erosin ja meni näiden exien kanssa hermot.
Aikion Leon vaimon numeron kaivoin tytön puhelimesta ja laitoin sarjana sille viestiä ” Poista miehes puhelimesta minun numero!”
En tiedä paljoko viestejä olin laittanut, mutta ei voinut tehdä rikosilmoitusta koska hänen mies oli minun exä ja hän häiriköi minua.
En minä tehtynyt rikosilmoitusta hänestä koskaan, koska kyseessä oli minun lapsen isä ja minä sanoin poliisille : Kyllä se lopetti, kun laitoin viestin ” Vitun läskipää lopeta!”
Leo kysy : Miksi tykitit minun vaimon puhelimeen viestejä?
Kysyin Leolta viestillä : Eikö se osaa lukea viestiä ja toimia ohjeen mukaan vaikka kävi POLIISILLE näyttämässä viestin ja poliisiki oli lukenut viestin ja sanonut, että ei me voida asialle mitään koska viestissä lukee miten sinun pitää toimia!
Ei me tarvittu poliisia vaan Leo vaimo tarvi, koska hän EI OSANNUT LUKEA YKSINKERTAISTA VIESTIÄ!
Ei viestissä lukenut, että hän saa ilmaiseksi ASUA MINUN TALOSSA ja kaltoinkohdella, syrjiä sekä käyttää meidän omaisuutta niin, kuin omaansa!
Meille olis kyllä kelvannut 15000€ kuukaudessa molemmille vuokra ja ohjelmapalvelu tuloja!
Kyllä minäki olisin pari tuntia voinut perse jäässä seisoa pakkasessa kertomassa turisteille SAAMELAISTEN ELÄMÄSTÄ!
Kyllähän minä sen verran englantia osaan, että puhun vaikka turistin pyörryksiin jos sille satun.
Minun tyttö oli minun kanssa lomakylässä respassa ja englanniksi palvelin niin minun tyttö sano itse minulle : Äiti minä en ikinä nähnyt kun teet tuollaista työtä ja mistä keksit tuollaisia juttuja!
Sanoin hänelle, että : En tiiä, mutta helpompi sanoa ORANGE BUCKET, kuin RED GARBAGEHOUSE!
Sanoin hänelle, että : En keksi vaan oon kertonut sulle ihan samoja juttuja lapsesta asti, mutta ethän sinä muista edes Suomessa on SAUNA-TONTTU jota EI SAA SUUTUTTAA.
Tyttäreni ilmoitti tapojensa mukaan minulle : Oot AIVO-VAMMANEN!
On hänelle ilmoitettu, että minulla on adhd.
Oli ilmottanut mummolle, että ” Minä en tee ikinä lapsia, koska hänen molemmat vanhemmat on kuulemma AIVO-VAMMASIA!”
En ole voinut tytölle ilmoittaa tytölle, että hän siskonsa äiti on saanut TRAUMAN aikaan ja minä yritän hoitaa tuota koska isäs tarvii apua ja hän on sentään saamelainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minun kannata erojen osituksia vaatia, koska tienaan paremmin kun vaadin vuokrat takautavasti!
Minä lasken vuokran niin, että minulle jää vuokrista käteen kuukaudessa yhteensä 5000€ ja siihen päälle lasketaan verot sekä muut maksut!
Voi olla, että omistan autoja ja muitakin tämmösiä mitä en ole edes käyttänyt mutta minun omaisuuksilla on ostettu niitä!
Vuokraaminen on kyllä kannattavaa bisnestä ja ei tarvi lähteä edes töihin, koska he ei ole kysyneet että sopiiko minulle!
En ole luvannut edes ostaa UUSIA ALUSHOUSUJA rouvalle minun rahoilla!
Vuokra alushousuilla kyllä tienaa myös ja niistähän saa vielä rahaa jos rikki tai käyttökelvottomat ovat!
Uuden hinnan saa periä jos on hajottanut!
Varmaan parasta mitä Aikion Leon elämässä on tapahtunut on tämä, että suututti aikoinaan minut ja eron ositus jäi hoitamatta.
Jäi hoitamatta, koska tuo läskipää suututti minut eli minusta tuli äkänen ämmä joka ilmotti : Painu vittuun siitä!
Minä erosin ja meni näiden exien kanssa hermot.
Aikion Leon vaimon numeron kaivoin tytön puhelimesta ja laitoin sarjana sille viestiä ” Poista miehes puhelimesta minun numero!”
En tiedä paljoko viestejä olin laittanut, mutta ei voinut tehdä rikosilmoitusta koska hänen mies oli minun exä ja hän häiriköi minua.
En minä tehtynyt rikosilmoitusta hänestä koskaan, koska kyseessä oli minun lapsen isä ja minä sanoin poliisille : Kyllä se lopetti, kun laitoin viestin ” Vitun läskipää lopeta!”
Leo kysy : Miksi tykitit minun vaimon puhelimeen viestejä?
Kysyin Leolta viestillä : Eikö se osaa lukea viestiä ja toimia ohjeen mukaan vaikka kävi POLIISILLE näyttämässä viestin ja poliisiki oli lukenut viestin ja sanonut, että ei me voida asialle mitään koska viestissä lukee miten sinun pitää toimia!
Ei me tarvittu poliisia vaan Leo vaimo tarvi, koska hän EI OSANNUT LUKEA YKSINKERTAISTA VIESTIÄ!
Ei viestissä lukenut, että hän saa ilmaiseksi ASUA MINUN TALOSSA ja kaltoinkohdella, syrjiä sekä käyttää meidän omaisuutta niin, kuin omaansa!
Meille olis kyllä kelvannut 15000€ kuukaudessa molemmille vuokra ja ohjelmapalvelu tuloja!
Kyllä minäki olisin pari tuntia voinut perse jäässä seisoa pakkasessa kertomassa turisteille SAAMELAISTEN ELÄMÄSTÄ!
Kyllähän minä sen verran englantia osaan, että puhun vaikka turistin pyörryksiin jos sille satun.
Minun tyttö oli minun kanssa lomakylässä respassa ja englanniksi palvelin niin minun tyttö sano itse minulle : Äiti minä en ikinä nähnyt kun teet tuollaista työtä ja mistä keksit tuollaisia juttuja!
Sanoin hänelle, että : En tiiä, mutta helpompi sanoa ORANGE BUCKET, kuin RED GARBAGEHOUSE!
Sanoin hänelle, että : En keksi vaan oon kertonut sulle ihan samoja juttuja lapsesta asti, mutta ethän sinä muista edes Suomessa on SAUNA-TONTTU jota EI SAA SUUTUTTAA.
Tyttäreni ilmoitti tapojensa mukaan minulle : Oot AIVO-VAMMANEN!
On hänelle ilmoitettu, että minulla on adhd.
Oli ilmottanut mummolle, että ” Minä en tee ikinä lapsia, koska hänen molemmat vanhemmat on kuulemma AIVO-VAMMASIA!”
En ole voinut tytölle ilmoittaa tytölle, että hän siskonsa äiti on saanut TRAUMAN aikaan ja minä yritän hoitaa tuota koska isäs tarvii apua ja hän on sentään saamelainen.Minulla on lapseni äitinä velvollisuus pitää lapseni eduista sekä oikeuksista huolta ja kyllä isänkin puolia pitää pitää jos hän ei ole voinut pitää meidän yhteisestä omaisuudesta huolta joka jäi hänen vastuulle.
Se on sovittu Suomen valtion kanssa, että Petsamon suomalaiset pitää saamelaisten puolia.
En pitäis muuten, mutta ei tuo koltansaamelainenkaan ole pitäny minun puolia vaan on pitänyt vain omia puoliaan!
Aikion Leon suku kyllä maksaa vaikka porukalla nuo koltta vaimon vuokrat mitä on jättänyt maksamatta minulle. Muddusjärven paliskunta saa Vätsärin paliskunnan puolelta laiduinmaita jos koltalta ei löydy rahaa maksaa vuokria mulle.
En minä mihinkään Sevettiin kyllä muuta, koska en ole koltansaamelainen.
Muddusjärven paliskunta ostaa mitä Vätsärin paliskunnasta saa.
Jos sillä yhdellä koltta-leskellä poroja on Vätsärin paliskunnassa niin luuletteko, etteikö Koltan poromerkki kelpaa Muddusjärven paliskunnalle vaikka kimppa merkiksi!
Heille kyllä kelepaa, koska Vätsärin paliskunnassa on kuulemma paljon paremmat edut poromiehilläkin!
He saa pyytää LOHTA NEIDENISTÄ ja ei heillä ole mitään rajoituksia niin kuin Utsjoen kunnassa on!
He kalastaa minun SUVUN OIKEUKSILLA, koska koltat ei asuneet Norjan rajalla vaan Venäjän rajalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on lapseni äitinä velvollisuus pitää lapseni eduista sekä oikeuksista huolta ja kyllä isänkin puolia pitää pitää jos hän ei ole voinut pitää meidän yhteisestä omaisuudesta huolta joka jäi hänen vastuulle.
Se on sovittu Suomen valtion kanssa, että Petsamon suomalaiset pitää saamelaisten puolia.
En pitäis muuten, mutta ei tuo koltansaamelainenkaan ole pitäny minun puolia vaan on pitänyt vain omia puoliaan!
Aikion Leon suku kyllä maksaa vaikka porukalla nuo koltta vaimon vuokrat mitä on jättänyt maksamatta minulle. Muddusjärven paliskunta saa Vätsärin paliskunnan puolelta laiduinmaita jos koltalta ei löydy rahaa maksaa vuokria mulle.
En minä mihinkään Sevettiin kyllä muuta, koska en ole koltansaamelainen.
Muddusjärven paliskunta ostaa mitä Vätsärin paliskunnasta saa.
Jos sillä yhdellä koltta-leskellä poroja on Vätsärin paliskunnassa niin luuletteko, etteikö Koltan poromerkki kelpaa Muddusjärven paliskunnalle vaikka kimppa merkiksi!
Heille kyllä kelepaa, koska Vätsärin paliskunnassa on kuulemma paljon paremmat edut poromiehilläkin!
He saa pyytää LOHTA NEIDENISTÄ ja ei heillä ole mitään rajoituksia niin kuin Utsjoen kunnassa on!
He kalastaa minun SUVUN OIKEUKSILLA, koska koltat ei asuneet Norjan rajalla vaan Venäjän rajalla.Saamelaisten TOTUUSKOMISSIO kuulemma OULUSSA!
Koltansaamelaisia kuulemma tutkii ketkä on SAAMELAISIA!
Koltansaamelaisten pitää todistaa ensin itse, että he ovat Suomen alkuperäiskansa ja sen jälkeen he voi vasta alkaa todistelemaan keitä SAAMELAISET on.
Koltansaamelaiset on samanlainen kansanryhmä niin, kuin karjalaiset sekä suomalaiset.
Koltansaamelaiset voi yhtä hyvin olla Komi kansaa, koska heillä on saman tapaiset puvut ja Komi kansaa on asunut myös Petsamossa.
Komeja on vielä vähemmän maailmassa mitä kveenejä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saamelaisten TOTUUSKOMISSIO kuulemma OULUSSA!
Koltansaamelaisia kuulemma tutkii ketkä on SAAMELAISIA!
Koltansaamelaisten pitää todistaa ensin itse, että he ovat Suomen alkuperäiskansa ja sen jälkeen he voi vasta alkaa todistelemaan keitä SAAMELAISET on.
Koltansaamelaiset on samanlainen kansanryhmä niin, kuin karjalaiset sekä suomalaiset.
Koltansaamelaiset voi yhtä hyvin olla Komi kansaa, koska heillä on saman tapaiset puvut ja Komi kansaa on asunut myös Petsamossa.
Komeja on vielä vähemmän maailmassa mitä kveenejä.Ens viikolla on aikaa alkaa hoitamaan näitä omia vuokra ja muita saatavia joista toiset on nauttineet vaikka miesten omaisuuksista puolet on kokoajan kuuluneet minulle!
Vaimoilla on velvollisuus elättää myös puoliso jos ei kykene itseään elättämään.
Ei ero osituksia kyllä kannata tehdä, koska lasten isät ei saa ikinä omiaan takaisin.
Minä ilmoitin yhdelle exälle aikoinaan : Naiset maksaa joten pidä vittu pääs kiinni!
Ämmä vastas, koska ex-vaimo on aina vitun ämmä!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192420- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292112Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522099Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti191655Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3841560Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2721371
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm121356- 1301346