Ovatko sinkut

Anonyymi-ap

Ja sinkunmieliset varatut nyt onnellisia kun vahvempi alkoholi saapui ruokakauppoihin? Mitä tunteita päätös herätti ja saattavatko sinkku-päivät olla hyvin pian ohi tämän myötä?

44

293

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yhdentekevää. En ole tarvinut niitä miedompiakaan.

      • Anonyymi

        Eikö se nyt ole hienoa, että monopoli kaatuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se nyt ole hienoa, että monopoli kaatuu?

        Ei vois vähempää kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vois vähempää kiinnostaa.

        Sitähän koko kansa toivoo. Ettekö nyt juhli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän koko kansa toivoo. Ettekö nyt juhli?

        Ei selvästikään koko kansa, sillä olen osa kansaa. Enkä mä tunne ketään, jota tuo kiinnostaisi. En tunne ketään, joka tuollaisia joisi.

        Etkö sinä sitten kuulu kansaan, kun ulkostat itsesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei selvästikään koko kansa, sillä olen osa kansaa. Enkä mä tunne ketään, jota tuo kiinnostaisi. En tunne ketään, joka tuollaisia joisi.

        Etkö sinä sitten kuulu kansaan, kun ulkostat itsesi?

        En minäkään kuuluu siihen enemmistöön.


    • scrg

      Suunta on oikea. En halua poliitikkojen päättävän milloin tai missä tai minkälaista juomaa saan ostaa, jos sitä haluan ostaa.

      • Anonyymi

        Juhlitko monopolin kaatumista?


      • Anonyymi

        Ostossa eli saatavuudessa ei ole ollut ongelmia ennenkään.


      • Anonyymi

        Olet kyllä kummallinen jos et arkena ehdi klo 9-21 (x 5) välillä alkoholituotteita ostamaan.

        Ei mulla ainakaan siinä ole ollut ongelmaa.


      • Anonyymi

        Tuo kuulostaa vähän kuin pieni lapsi kiukuttelisi karkkihyllyllä. ”Mutta kun minä tahdon!”


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juhlitko monopolin kaatumista?

        En koe asiaa niin läheiseksi, että asiaa tarvitsisi juhlia. Toisaalta eihän monopolihirviö mihinkään kaatunut, vaan sen yksi lonkero:D vain irrotti otteensa. Suurin osa Eurooppaa pärjää ilman moista hirviötä, en usko että olemme niin paljon surkeampia.


    • Anonyymi

      Mun puolestani voisi vaikka lopettaa kaikenvahvuisten myynnin ihan kokonaan. Ei vaikuttaisi mitenkään minun elämääni.

    • Anonyymi

      viina tulee läpi liikaa 8,

      • Anonyymi

        Niin tulee.


    • Ei vaikuta mitään. Miksi siis ostaisin kotio alkoholia ja joisin niitä yksin. Eiks alkoholi oo kuitenkin seurustelujuoma ja sitä käytetään enimmäkseen baarissa. Miks pitäs ottaa alkoholista vaan ne haitat eli se päänsärky. Ihan tarpeeton muutos, perheväkivalta vaan tulee kasvamaan.

      • Anonyymi

        Alkoholi on myrkky.


    • Vai on enemmän prosentteja tarjolla?
      Pakkohan se on kokeilla tuleeko siitä paremmat promillet.

      • Anonyymi

        8% ruokakauppaan nyt.


    • Anonyymi

      Iltalehdestä lainattua:

      ” Alkoholinkulutus oli Mäkelän mukaan korkeimmillaan vuonna 2007, josta se lähti laskuun. Kymmenessä vuodessa tapahtui paljon.

      – Alkoholin kulutus ja kuolleisuus vähentyivät todella merkittävästi, Mäkelä sanoo.


      Alkoholin kulutus väheni vuosien 2007-2017 välillä neljänneksen, alkoholikuolemat vähenivät kolmanneksen.

      Mäkelän mukaan tämän kehityksen ansiosta vuosien 2007 ja 2022 välillä on vältetty yli 10 000 alle 60-vuotiaan alkoholiin liittyvää kuolemaa.

      – Se on merkittävä ja hieno saavutus, jota pitäisi jatkaa.

      Entistä väkevämpien alkoholijuomien vapauttaminen myyntiin Alkon ulkopuolelle voi tyrehdyttää tämän kehityksen, mutta varmaa se ei ole.

      Alkoholinkulutukseen vaikuttavat Mäkelän mukaan useat tekijät, joista alkoholin saatavuus on yksi tekijä.

      Iso riski

      Monien vaikuttavien tekijöiden vuoksi on vaikea ennustaa, miten alkoholin kulutus ja sen aiheuttamat haitat lopulta kehittyvät tuoreen alkoholilain muutoksen jälkeen.

      – Vaikka lain muutoksen vaikutus ei olisi iso, se voi huonontaa tilannetta verrattuna siihen, mitä se olisi ilman muutosta. Meillä voisi olla parempi aleneva trendi ilman tätä lakimuutosta, Mäkelä sanoo.

      Mäkelä toteaa, että ainakin osa hallitusta on tähtäämässä alkoholilain radikaaliin muutokseen, jossa seuraavana askelena olisi viinien myynti ruokakaupoissa.

      – On iso riski, että tämä tie johtaisi lopulta myös väkevien myyntiin ruokakaupoissa. Lopulta Suomessa ruokakaupoissa olisi myytävänä kaikkia alkoholituotteita, myös väkeviä alkoholijuomia.

      Mäkelä varoittaa tilanteessa voivan olevan vastaavuutta tarinaan sammakosta, joka laitetaan vesikattilaan, jota hiljaksiin kuumennetaan.

      Kun vesi pikku hiljaa kuumenee, sammakko ei sitä huomaa, ja se keittyy lopulta kuoliaaksi.”

    • Anonyymi

      Onko tämä gallub?

      Olisin yhtä iloinen, vaikka ei olisi mennyt läpi. Asia ilahduttaa yhtä paljon kuin hampaiden poraaminen, toisen peräänajo, ylinopeussakojen saaminen, terveyskeskuajan varaaminen tai pilaantuneen porkkanan löytyminen jääkaapin pohjalta.

      🐾

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta. On se vähän galluppi.


    • Sima on parempaa ja halvempaa

    • Anonyymi

      Omalla kohdallani mietojenkin kulutus on niin olematonta, että vahvempien juomien tuleminen ruokakauppoihin ei vaikuta mihinkään.

      -Pietari

    • Täysraittiiden pitäisi saada vapaa pirtuhankintaoikeus, sillä minulla olisi sille välillä käyttöä.
      Muun teknisen käytön lisäksi se on erittäin hyvä aine tiskipöydän desinfioimiseen ennen leivontaa, sillä siitä ei jää makua ja se haihtuu nopeasti.

      Opiskeluaikoina hain kemianlaitoksen varastolta 6 litraa pirtua, eikä sen käytöstä kysytty muuta kuin paljonko sitä tarvitsen. Laitoin kanisterin päällle isot merkinnät, että siinä on vaarallista myrkkyä ja formaliinipullon viereen, ja se kanisteri sai olla aivan rauhassa, vaikka siellä labrassani kävi välillä sekalaista opiskelijaporukkaa.

    • Anonyymi

      Itse en käytä mitään alkoholituotteita koskaan niin siinä mielessä ei kiinnosta yhtään, olen myös siinä onnellisessa tilanteessa että olen ikäni ollut sinkku eikä ole pienintäkään kiinnostusta muuttaa elintapojani yhtään.
      Onnellinen sinkkuna

      Terveisin: 50 vuotias mies.

      • Hieno homma, mä arvostan sua. Oon itekin 50. En mä juo, kun jotain 2 kertaa vuodessa, kun työkaverien kanssa käydään. Sinkku mäkin oon aina ollut. En aina niin halunnu olla, mutta se tuo sisua ja antaa voimaa tehdä muuta, valokuvata, tehdä videoita, kiertää ympäri ruotsia. Ens viikolle pitää kirjottaa reflektiopaperi, idepaperi ja kirjottaa essee loppuun. Se kaikki työ ohessa, ei siinä oo aikaa juomiseen tai seurusteluun.


    • Kun en käytä alkoholia enkä muitakaan päihteitä, kuin kahvia ja satunnaisesti tramadolia (tyyliin kuuri kerran vuoteen) kipujen ollessa perseestä. Niin ei vaikuta minuun mitenkään.

      • Anonyymi

        Mikäs on kun et käytä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs on kun et käytä?

        En tykkää alkoholin mausta enkä olotilasta, joka siitä seuraa hetimiten vatsaan päädyttyä. Vatsaan koskee, pää särkee niin että tuntuu halkeavan kahtia ja oksettaa suolet ulos. Eikä mun mielialakaan kaipaa humaltumista.


      • EivorCreed kirjoitti:

        En tykkää alkoholin mausta enkä olotilasta, joka siitä seuraa hetimiten vatsaan päädyttyä. Vatsaan koskee, pää särkee niin että tuntuu halkeavan kahtia ja oksettaa suolet ulos. Eikä mun mielialakaan kaipaa humaltumista.

        Taidan olla alkoholille allerginen, kun pienikin määrä tekee sairaaksi ihan just juotuani. Mutta onneksi osaan nauttia kaikesta selvinpäinkin.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Taidan olla alkoholille allerginen, kun pienikin määrä tekee sairaaksi ihan just juotuani. Mutta onneksi osaan nauttia kaikesta selvinpäinkin.

        Joo, mulla sama, ei kestä alkoholia, ja mun äitillä ja sen isällä. mutta mun isän puolelta kaikki juoppoja, paitsi ei tietenkään nuorempi polvi.


      • JeroP kirjoitti:

        Joo, mulla sama, ei kestä alkoholia, ja mun äitillä ja sen isällä. mutta mun isän puolelta kaikki juoppoja, paitsi ei tietenkään nuorempi polvi.

        Isälläni vetää iho heti kirkuvan punaiseksi juotuaan. Ei hän nykyään enää juokkaan, kuten ei äitinikään. Ennen joivat yhtenään. Isä etenkin tuntui olevan joka viikonloppu ja loma perseet olalla ja rähinä päällä.

        Onneksi maiseman vaihto sai isäni irti juopottelusta. 👍

        Huono seura vetää huonoille urille.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Isälläni vetää iho heti kirkuvan punaiseksi juotuaan. Ei hän nykyään enää juokkaan, kuten ei äitinikään. Ennen joivat yhtenään. Isä etenkin tuntui olevan joka viikonloppu ja loma perseet olalla ja rähinä päällä.

        Onneksi maiseman vaihto sai isäni irti juopottelusta. 👍

        Huono seura vetää huonoille urille.

        Mä en erityisemmin tykkää mistään rairai porukoista seurana saatikka että olisin parisuhteessa ihmisen kanssa, joka pämppää mistään syystä. Pidän rasitteena sellasta viihdettä ja elämäntapaa. Järkevämpääkin huvia voi harrastaa ilman alkoholimyrkytystä ja pahanhajusta lärviä.

        Yleensä ihmisistä tulee ihan toopejakin kännissä.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Isälläni vetää iho heti kirkuvan punaiseksi juotuaan. Ei hän nykyään enää juokkaan, kuten ei äitinikään. Ennen joivat yhtenään. Isä etenkin tuntui olevan joka viikonloppu ja loma perseet olalla ja rähinä päällä.

        Onneksi maiseman vaihto sai isäni irti juopottelusta. 👍

        Huono seura vetää huonoille urille.

        Joo, isä ja setä käytännössä joi itsensä hengiltä. Veli taas meni huumeisiin. Mun mielestä raittiustyössä pitää keskittyä nuoriin.


      • JeroP kirjoitti:

        Joo, isä ja setä käytännössä joi itsensä hengiltä. Veli taas meni huumeisiin. Mun mielestä raittiustyössä pitää keskittyä nuoriin.

        Ikävä kuvio teidän perheessä, mutta onneksi olet tehnyt poikkeuksen sääntöön. Hieno homma oikeasti! 👍

        Mun yksi ex mies joi ittensä sairaalakuntoon, puhkes kirroosi, diabetes, meni sisuskalut ja kuoli 47-vuotiaana. Hän oli ikänsä alkoholisti ja ahmi kyllä lääkkeitäkin boostiksi. Hänen suvussa muut paitsi isänsä meni samalla juopon tyylillä ittensä hengiltä juoden.

        Silloin päätin, etten ikinä juoppoa kumppania enää huoli, kun hänestä erosin alta parikymppisenä. Se elämä on helvetti maanpäällä. Tuhoaa kaiken ja kaikki ympärillä eläjätkin.

        Joo, aika harvaa voi auttaa muut kuin he itse, oma päätös.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Ikävä kuvio teidän perheessä, mutta onneksi olet tehnyt poikkeuksen sääntöön. Hieno homma oikeasti! 👍

        Mun yksi ex mies joi ittensä sairaalakuntoon, puhkes kirroosi, diabetes, meni sisuskalut ja kuoli 47-vuotiaana. Hän oli ikänsä alkoholisti ja ahmi kyllä lääkkeitäkin boostiksi. Hänen suvussa muut paitsi isänsä meni samalla juopon tyylillä ittensä hengiltä juoden.

        Silloin päätin, etten ikinä juoppoa kumppania enää huoli, kun hänestä erosin alta parikymppisenä. Se elämä on helvetti maanpäällä. Tuhoaa kaiken ja kaikki ympärillä eläjätkin.

        Joo, aika harvaa voi auttaa muut kuin he itse, oma päätös.

        Hänen kanssa minustakin nousi aggressiivinen puoli esiin. Väkivaltainen, koska olin niin vitunmoisen paineen alla hänen kanssaan. Yritin auttaa ja hän vain jatkoi, käytti sumeilematta hyväksi apujani, rahani ja oli pilata opiskeluni, kun sain yltä mylten huolehtia hänestä, että selvii elossa kotiin jne. Mullakin oli hajota terveys ja opinnot, koko elämä ja psyyke tuli tosiaan aggressiiviseksi. Olin kuin kurkkaan ajettu joka hyökkäsi kun ei muuta enää voinut.

        No hänen yritys kuristaa mut puhelimen johtoon oli viiminen niitti ja jätin hänet siltä sijoilta. Hullu mikä hullu. Juoppohullukin.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Hänen kanssa minustakin nousi aggressiivinen puoli esiin. Väkivaltainen, koska olin niin vitunmoisen paineen alla hänen kanssaan. Yritin auttaa ja hän vain jatkoi, käytti sumeilematta hyväksi apujani, rahani ja oli pilata opiskeluni, kun sain yltä mylten huolehtia hänestä, että selvii elossa kotiin jne. Mullakin oli hajota terveys ja opinnot, koko elämä ja psyyke tuli tosiaan aggressiiviseksi. Olin kuin kurkkaan ajettu joka hyökkäsi kun ei muuta enää voinut.

        No hänen yritys kuristaa mut puhelimen johtoon oli viiminen niitti ja jätin hänet siltä sijoilta. Hullu mikä hullu. Juoppohullukin.

        En pidä varsinaisesti päihdeongelmaisia yhtään huonompina ihmisinä, kun raittiitakaan. Pidän heitä elämäntapa orjuutensa vuoksi vain vitun rasittavina löhipiirissä ja omaisina. Muutenhan heissäkin on ihan mukaviakin ihmisiä, heillä vaan on tuo kusinen ongelma ja elämäntapa, jota tekee mieli karttaa, koska se tietää vaan ongelmia itsellekin.


      • EivorCreed kirjoitti:

        En pidä varsinaisesti päihdeongelmaisia yhtään huonompina ihmisinä, kun raittiitakaan. Pidän heitä elämäntapa orjuutensa vuoksi vain vitun rasittavina löhipiirissä ja omaisina. Muutenhan heissäkin on ihan mukaviakin ihmisiä, heillä vaan on tuo kusinen ongelma ja elämäntapa, jota tekee mieli karttaa, koska se tietää vaan ongelmia itsellekin.

        Sama homma kaikessa elämänhallinnan ongelmaisten kanssa, ihminen voi olla kiva, ihana mutta ne ongelmat eivät. Siksi hajurakoa.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Hänen kanssa minustakin nousi aggressiivinen puoli esiin. Väkivaltainen, koska olin niin vitunmoisen paineen alla hänen kanssaan. Yritin auttaa ja hän vain jatkoi, käytti sumeilematta hyväksi apujani, rahani ja oli pilata opiskeluni, kun sain yltä mylten huolehtia hänestä, että selvii elossa kotiin jne. Mullakin oli hajota terveys ja opinnot, koko elämä ja psyyke tuli tosiaan aggressiiviseksi. Olin kuin kurkkaan ajettu joka hyökkäsi kun ei muuta enää voinut.

        No hänen yritys kuristaa mut puhelimen johtoon oli viiminen niitti ja jätin hänet siltä sijoilta. Hullu mikä hullu. Juoppohullukin.

        No on suullakin ollut ohjelmaa. Rahat noiden kanssa kyllä menee. Onneks mun äiti osas laittaa vähän piiloon. Isän mä annoin vaan juoda. Mä keskityin enemmän talon pitoon ja äitin auttamiseen. Sitten tietenkin veljee yritin kannatella parhaani mukaan. Onneks meidän suvussa noi oli "kilttejä" juoppoja. Pari veljen tuhoomaa kämppääkin remppasin. Äitille tein sisäsaunan ja verhoilin yhen vanhan ammattimiehen kanssa koko talon ulkoo. Saatiin talo lopulta hyvään kuntoon. Äiti asuu vieläkin siinä.


      • JeroP kirjoitti:

        No on suullakin ollut ohjelmaa. Rahat noiden kanssa kyllä menee. Onneks mun äiti osas laittaa vähän piiloon. Isän mä annoin vaan juoda. Mä keskityin enemmän talon pitoon ja äitin auttamiseen. Sitten tietenkin veljee yritin kannatella parhaani mukaan. Onneks meidän suvussa noi oli "kilttejä" juoppoja. Pari veljen tuhoomaa kämppääkin remppasin. Äitille tein sisäsaunan ja verhoilin yhen vanhan ammattimiehen kanssa koko talon ulkoo. Saatiin talo lopulta hyvään kuntoon. Äiti asuu vieläkin siinä.

        On ollu aika ikäviä aikoja ja kokemuksia nuoruudessa muista ihmisistä tullen.

        Siksi olen mitä olen. Junttipää itsekin.

        Olet ihana ihminen, pidät huolta äipästä. Ja veljesikin tukena. Kaikki ei jaksasi eikä pystysikään. 💖

        Hyvää yötä Jero. 🙂


    • En käytä juuri ollenkaan alkoholia nytkään, niin ei hetkauta.

    • Anonyymi

      Niin niin, mutta mihin ykkösoluet on kadonneet? Viimeksi kun ajattelin ostaa yhden pilsun, ei ollut.

      Oli vain 0,0% ja 5,4%. Suutuin ja ostin laatikollisen halvinta bulkkia (4,3%).

      Ennen ostin monesti pullollisen Velkopopovický Kozel darkia. Se on hyvää. Prosentteja en muista, mutta eipä ole lähikaupassa näkynyt pitkiin aikoihin.

      >simiti<

    • Ei herätä henkilökohtaisesti mitään tunteita eikä se vaikuta ostokäyttäytymiseeni millään tavalla.

      Joidenkin yksilöiden kohdalla muutos saattaa madaltaa kynnystä ostaa mietojen sijaan vähän tujumpaa tavaraa, mutta en usko muutoksen näkyvän juuri missään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      171
      3187
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      317
      2632
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      196
      1887
    4. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      90
      1485
    5. 79
      1411
    6. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      33
      1259
    7. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      342
      1212
    8. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      81
      1126
    9. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      184
      975
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      918
    Aihe