Ei tartte sotia.

Poitsu kertoi jostain intin sivustosta, missä näkyis, missäpäin palvelee mahdollisen sodan aikana, mutta mutta...

Mun firma on varannut minut. Olen sen mukaan: Varattu tekemään kriittisiä töitä poikkeusoloissa. Turvaan varaajan palveluksessa yhteiskunnan elintärkeitä toimintoja.

Varauspäivä 2.12.2021! 🤔 Suomella on ollut oikeesti tiedossa Ukrainan sota.

Mutta nyt alkoi vapaat...ja taidan pitääkin vapaata, ainakin tämän päivän. 😁

144

916

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko sitten linkkiä?

      • ” kriittisiä töitä poikkeusoloissa”😁 mietin pääsetkö edes suomesta pakoon, jos tarvitsee?


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        ” kriittisiä töitä poikkeusoloissa”😁 mietin pääsetkö edes suomesta pakoon, jos tarvitsee?

        Voi teitä pikkuisia tärisijiöitä. Mua ei kiinnosta tuhota Suomea jonkun Ukrainan takia, jonka sotilaat tappoi isovanhempiamme.

        Ei. Menkööt tietämättömät ja sivistymättömät sinne Ukrainaan. Vai tuliko paskat housuun?

        >simiti<



      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi teitä pikkuisia tärisijiöitä. Mua ei kiinnosta tuhota Suomea jonkun Ukrainan takia, jonka sotilaat tappoi isovanhempiamme.

        Ei. Menkööt tietämättömät ja sivistymättömät sinne Ukrainaan. Vai tuliko paskat housuun?

        >simiti<

        Mieluusti lähen muualle turvaan kuin sotaan . Ei kiinnosta sotia kenenkään kanssa.


      • Disseisback kirjoitti:

        Tässä...

        https://asiointi.puolustusvoimat.fi/

        Jos nikottelee pitää päivittää..

        Noh jaah. Siellä on ruuhkaa tällä hetkellä taisi kiitä tieto läpi maan.


      • Disseisback kirjoitti:

        Tässä...

        https://asiointi.puolustusvoimat.fi/

        Jos nikottelee pitää päivittää..

        En lähtenyt pankkitunnuksilla sisään kokeilemaan mutta jännä jos siellä pääsee jotain kautta näkemään tuossa on kuitenkin palveluksiin hakeutumisia.


      • valtakunta kirjoitti:

        En lähtenyt pankkitunnuksilla sisään kokeilemaan mutta jännä jos siellä pääsee jotain kautta näkemään tuossa on kuitenkin palveluksiin hakeutumisia.

        Se sivu kannattaa päivittää...

        Eikä siellä luultavasti sinusta ole mitään tietoa, jos et ole asepalvelusta suorittanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi teitä pikkuisia tärisijiöitä. Mua ei kiinnosta tuhota Suomea jonkun Ukrainan takia, jonka sotilaat tappoi isovanhempiamme.

        Ei. Menkööt tietämättömät ja sivistymättömät sinne Ukrainaan. Vai tuliko paskat housuun?

        >simiti<

        Kyllä minä mieluusti turvassa. Noista johtajilla on helppo puhua ja olla agressiivisia kun muut hoitaa sen sotimisen kun itse ovat bunkkereissaan ja turvassa.

        Eipä ne halua venäjällä tai ukrainassa sotia johtajien takia silti pakotetaan sotaan. Ei kiinnosta miehet jotka haastaa riitoja eikä naisetkaa.

        Haluan vaan erossa elää sellaisista ihmisistä.


      • Disseisback kirjoitti:

        Se sivu kannattaa päivittää...

        Eikä siellä luultavasti sinusta ole mitään tietoa, jos et ole asepalvelusta suorittanut.

        En ole suorittanut eikä mieskään ole ja toivottavasti ei jälkipolvikaan suorita. Mies sai vapauksen tottakai oltuaa mtt asiakas silloin ja isäni ihan suoraan sanoi minulle et pärjää siellä. 🤣 silloin olin vielä uhmakas että olisin miehekkäämpi kuin miehet. 😅 meni miehiin hermo kun hajotti vaan sydämeni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi teitä pikkuisia tärisijiöitä. Mua ei kiinnosta tuhota Suomea jonkun Ukrainan takia, jonka sotilaat tappoi isovanhempiamme.

        Ei. Menkööt tietämättömät ja sivistymättömät sinne Ukrainaan. Vai tuliko paskat housuun?

        >simiti<

        Itse olen miettinyt, että olisin voinut lähteä sinne korjaamaan tankkeja, mutta nykyisin minulla on velvollisuuksia, jotka ehkäisevät lähtöä muualle.


      • buddy-love kirjoitti:

        Itse olen miettinyt, että olisin voinut lähteä sinne korjaamaan tankkeja, mutta nykyisin minulla on velvollisuuksia, jotka ehkäisevät lähtöä muualle.

        Velvollisuuksia?


      • valtakunta kirjoitti:

        Velvollisuuksia?

        Omat vanhukseni alkavat olla aika vanhoja ja tarvitsevat apua.


      • buddy-love kirjoitti:

        Omat vanhukseni alkavat olla aika vanhoja ja tarvitsevat apua.

        Onneksi välität heistä. Tuskin itse pääsen edes maasta pois kun lapsien passit joutuu kustantaa itse ja se on sellainen raha tykki paperittomana lapset joutuisi lähtee enkä tiedä onko sellainen edes mahdollista. Myös kohtahan tässä varmaan asunnoton vähän pelottaa toi oikeus mesta, mitkä luokitellaan normaaliksi ääneksi.

        Kun lukenut noita normaaleja ääniä

        https://omataloyhtio.fi/artikkelit/normaalit-elämisen-äänet-kuuluvat-arkeen/



      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi teitä pikkuisia tärisijiöitä. Mua ei kiinnosta tuhota Suomea jonkun Ukrainan takia, jonka sotilaat tappoi isovanhempiamme.

        Ei. Menkööt tietämättömät ja sivistymättömät sinne Ukrainaan. Vai tuliko paskat housuun?

        >simiti<

        Samaa mieltä!
        Ihme, että uskallat sanoa noin, eikä kukaan syytä Putinin trolliksi.
        Ukraina on ollut itsenäinen vasta 30 vuotta, eikä ole pätkääkään länsimaistunut.
        Ihan samaa porukkaa venäläisten kanssa.
        Tänne tulee nyt ukrainalaisten myötä varastelun kulttuuri, joka jatkuu kymmenet sukupolvet. Johtuu siitä, ettei omassa maassa ole totuttu sosiaaliturvaan, ja eletään sen mukaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä!
        Ihme, että uskallat sanoa noin, eikä kukaan syytä Putinin trolliksi.
        Ukraina on ollut itsenäinen vasta 30 vuotta, eikä ole pätkääkään länsimaistunut.
        Ihan samaa porukkaa venäläisten kanssa.
        Tänne tulee nyt ukrainalaisten myötä varastelun kulttuuri, joka jatkuu kymmenet sukupolvet. Johtuu siitä, ettei omassa maassa ole totuttu sosiaaliturvaan, ja eletään sen mukaan.

        Olen samaa mieltä siitä että venäjän ja ukrainassa on kuin sisällisota koska on niin lyhyt tuosta rajojen vääntelystä miksi heille on riitaa tullut ja nyt koronan myötä ollut ihmisloukkauksia ja yms muuta. Erismielisyyksiä ja ukrainassa on korrupitiota

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/755ae213-47f6-4424-b700-24b2a000a4dd


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Olen samaa mieltä siitä että venäjän ja ukrainassa on kuin sisällisota koska on niin lyhyt tuosta rajojen vääntelystä miksi heille on riitaa tullut ja nyt koronan myötä ollut ihmisloukkauksia ja yms muuta. Erismielisyyksiä ja ukrainassa on korrupitiota

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/755ae213-47f6-4424-b700-24b2a000a4dd

        Sisällissota -juuri niin. Yksikään venäläinen tai ukrainalainen ei auttaisi meitä, jos meillä olisi joku hätä. Ihmisten muisti on lyhyt, mutta me yli viisikymppiset muistamme mummojemme ja pappojemme kertomukset sodasta. Jos täälläkin alkaa ohjukset ihan oikeasti lennellä, jokainen palstan nainen pakenee ensin Länsi-Suomeen, ja siitä Ruotsiin, tai jonnekin muualle. Joka muuta sanoo, puhuu p*****. No Liner saattaa jäädä. :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sisällissota -juuri niin. Yksikään venäläinen tai ukrainalainen ei auttaisi meitä, jos meillä olisi joku hätä. Ihmisten muisti on lyhyt, mutta me yli viisikymppiset muistamme mummojemme ja pappojemme kertomukset sodasta. Jos täälläkin alkaa ohjukset ihan oikeasti lennellä, jokainen palstan nainen pakenee ensin Länsi-Suomeen, ja siitä Ruotsiin, tai jonnekin muualle. Joka muuta sanoo, puhuu p*****. No Liner saattaa jäädä. :D

        Luulen että tosipaikan tullen ne matkustaa joilla on rahaa matkustaa ja jotka pystyy matkustaa jotkut vaatii kuitenkin jatkuvaa hoitoa. Enemmänkin on surullista ettei pysty kaikki lähtemään köyhiä ja sairaita jää. Olisihan se mukava jos kaikki pääsisi pois.


      • Jos halusit kysyä miksi yritän kirjautua ja se kirjautuminen ihan onnistuu tunnistaa sinut ihan pankkitunnuksilla mutta siellä on minunkin mahdollista osallistua jos haluu johonkin tehtävii mennnä, enemmänkin heidän tarjoaviin koulutukseen.

        mielenkiinnosta sitä käy katsomassa tarjontaa ja huomaan kyllä hirveästi innostuvan uusista taidoista mitä siellä on tarjolla paljon mahtavia asioita, mutta ei innosta siltikään olla täällä jos sota tulisi, se on lippu jäädä paikoille ja olla hyödyllinen paikallisesti , enemmänkin pois selviytymiseen itse sitä tarvitsi tarjottavia taitoja, olisi innokkuutta enemmän siihen.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Jos halusit kysyä miksi yritän kirjautua ja se kirjautuminen ihan onnistuu tunnistaa sinut ihan pankkitunnuksilla mutta siellä on minunkin mahdollista osallistua jos haluu johonkin tehtävii mennnä, enemmänkin heidän tarjoaviin koulutukseen.

        mielenkiinnosta sitä käy katsomassa tarjontaa ja huomaan kyllä hirveästi innostuvan uusista taidoista mitä siellä on tarjolla paljon mahtavia asioita, mutta ei innosta siltikään olla täällä jos sota tulisi, se on lippu jäädä paikoille ja olla hyödyllinen paikallisesti , enemmänkin pois selviytymiseen itse sitä tarvitsi tarjottavia taitoja, olisi innokkuutta enemmän siihen.

        OmaIntti on varusmiehille ja reservissä oleville, kana!


    • Kiva sinuakin näkee☺️🥳

      Mietin tässä yksi päivä että laitan viestiä, mutta sit nää omat kotiolot, sairastupaa pidetty tässä nyt 4päivää. Esikoinen pääsi pakoon mökille.. On aikalailla ollut turhautuneena kun ei voida oikein tehdä mitään.

      Sulla on siis sodassa tärkeä tehtävä.. Mukavaa ansaittua vapaapäivää..🤗

      • No täällä ei erikoisemmin ole mikään aloitus nappaillut, niin en oo mitään laitellut...😄

        Mut kurjaa, kun tauti kiertää..

        Joskus se taas palkitsee, kun ne on läpikäyty ja jokaisella löytyy vasta-aineita. 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        No täällä ei erikoisemmin ole mikään aloitus nappaillut, niin en oo mitään laitellut...😄

        Mut kurjaa, kun tauti kiertää..

        Joskus se taas palkitsee, kun ne on läpikäyty ja jokaisella löytyy vasta-aineita. 😄

        Juu ei täällä tosiaan ole ollut oikein hyviä aloituksia🫤 Nuhakuume. 🤒 2 on jo sairastanut. Kurjaa tosiaan muuten oltas saatu bonus lapsikin remmiin, mutta odotellaan nyt että tervehdytään. Ensi viikolla sitten🤗


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Juu ei täällä tosiaan ole ollut oikein hyviä aloituksia🫤 Nuhakuume. 🤒 2 on jo sairastanut. Kurjaa tosiaan muuten oltas saatu bonus lapsikin remmiin, mutta odotellaan nyt että tervehdytään. Ensi viikolla sitten🤗

        No joillain taudit tarttuu, joillain ei...

        Mutta tasaantuu ne lopulta...


    • Anonyymi

      Ei niin sotia jo heti kranaatinheittimien ja sirpalekranaattien kanssa mutta väittely on terveellellistä.

    • Anonyymi

      Oikeasti niin väittely on politiikkaa.... mutta joidenkin kanssa ei voi neuvotella kuten tuo Israelraelin pääministeri netaljeJEHU.

    • Anonyymi

      Kerro tuo Israelin pääministerille.

      • Tulkoot lukemaan täältä.


    • Anonyymi

      Se on sit peseet,😁 kippis. T.kakkis

      • Vaikka.. en osaa turkua. 😄


    • Anonyymi

      "Varauspäivä 2.12.2021! 🤔 Suomella on ollut oikeesti tiedossa Ukrainan sota."

      Suomen puolustusvoimat on kyllä aina tyylikkäästi hoitanut hommansa. Niinäkin aikoina, kun ollaan näytelty itänaapurille poliittisilla peleillä ihan kaikkea muuta. Ovat tienneet mitä tulee.

      xLiner

      • Anonyymi

        Piti vaan päästä esittämään tyytyväisyyteni Suomen puolustusvoimiin. Me ollaan kovia 💪😁

        xLiner


      • No näinpä...

        Minusta se Rytin lupaus oli jatkosotien aikaan huippukoukkaus. 😁

        Rytille vois pystyttää jonkun patsaan jo nyt, missä kerrottaisiin, miten "pikkuhuijauksella" pelastettiin Suomi ja tämä mies otti syyt kontolle.

        Hatunnosto miehelle. Sillä oli oikeasti munaa...🙂


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No näinpä...

        Minusta se Rytin lupaus oli jatkosotien aikaan huippukoukkaus. 😁

        Rytille vois pystyttää jonkun patsaan jo nyt, missä kerrottaisiin, miten "pikkuhuijauksella" pelastettiin Suomi ja tämä mies otti syyt kontolle.

        Hatunnosto miehelle. Sillä oli oikeasti munaa...🙂

        No ei ainakaan lähtenyt päsmäämään asioissa joissa muut olivat parempia. Viittaan Mannerheimin asemaan.

        Se sopimus mihin uskoakseni viittaat taitaa olla liittoutuminen Saksan kanssa, omissa nimissään? Vedin just suklaaöverit ja työviikko oli rankka... 😵‍💫 Nyt ei rullaa.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei ainakaan lähtenyt päsmäämään asioissa joissa muut olivat parempia. Viittaan Mannerheimin asemaan.

        Se sopimus mihin uskoakseni viittaat taitaa olla liittoutuminen Saksan kanssa, omissa nimissään? Vedin just suklaaöverit ja työviikko oli rankka... 😵‍💫 Nyt ei rullaa.

        xLiner

        Niin, tai lupas olla lopettamatta sotaa ja sai aseita. .suurhyökkäys pysäytettiin ja sit Marski hyppäs puikkoihin ja tuumi Saksaan, kun rauhaa tehtiin, että Ryti puhui omiaan...

        Suomi kusetti Saksaa...

        Tosin aika mulkkujahan nekin oli...


    • Anonyymi

      Harmittaako valioluokan taistelijaa ettei pääse näyttämään Rokkamaista esimerkkiä siitä miten ryssiä tapetaan?
      Varmasti harmittaa joutua neitimäisiin sotatehtäviin kyvykkäänä sotilaana, lähes Rambona?!


      AV

      • No ehkä kiikunkaakun vielä, mutta toisaalta jonkun vuoden päästä tämä menee toisinpäin...

        Sä kuorit pottuja keittiössä, mä tuen yhteiskuntaa samoilla hommilla kuin nyt. 🙂


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No ehkä kiikunkaakun vielä, mutta toisaalta jonkun vuoden päästä tämä menee toisinpäin...

        Sä kuorit pottuja keittiössä, mä tuen yhteiskuntaa samoilla hommilla kuin nyt. 🙂

        Joukkueenjohtajat johtavat, eivät ole miesten selän takana.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joukkueenjohtajat johtavat, eivät ole miesten selän takana.

        AV

        Eli olet kuin se tyyppi siinä tuntemattomassa sotilaassa alussa..."eihän tätä sitaa pojat näin käydä! Tästä yli, että heilahtaa!!! Pam... ja se siitä...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Eli olet kuin se tyyppi siinä tuntemattomassa sotilaassa alussa..."eihän tätä sitaa pojat näin käydä! Tästä yli, että heilahtaa!!! Pam... ja se siitä...

        Mjoo, noin siinä leikissä joskus voi käydä, tulisi ukin loppu. Venäläisten kk-suihku lähes halkaisi hänet. Perinteet velvoittavat.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mjoo, noin siinä leikissä joskus voi käydä, tulisi ukin loppu. Venäläisten kk-suihku lähes halkaisi hänet. Perinteet velvoittavat.

        AV

        No eipä sitä taviis olla idiootti...

        Eihän sinne muut menneet...


      • Disseisback kirjoitti:

        No eipä sitä taviis olla idiootti...

        Eihän sinne muut menneet...

        Siis tarviis...

        Ei kai sitä keskeltä suota tai peltoa lähdetä höökäämaan. Pikkuisen pitäis osata katsoa mistä kulkee...


    • Anonyymi

      Sodat loppuvat kuin seinään kaduilta kun poliiseilta otetaan kaikki ampuma-aseet ja pamput pois :D

    • Minulle ei taitaisi sodan aikana löytyä mitään järkevää käyttöä 🤔 Ehkä sitä jotain silti keksisi, näkisin mukaan vaikka SPR:n joukkoihin 😊

      • Löytyis taatusti. Itseasiassa kun miettii, niin sulla pitäis olla sama varaus, jos olisit mies. 😄

        Eikö? 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        Löytyis taatusti. Itseasiassa kun miettii, niin sulla pitäis olla sama varaus, jos olisit mies. 😄

        Eikö? 😄

        En minä tiedä, miten nuo varaukset toimii, mutta voisin mennä mielelläni komentamaan jonnekin jotakin 🤣 Sen osaan ihan luonnostani 😁


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        En minä tiedä, miten nuo varaukset toimii, mutta voisin mennä mielelläni komentamaan jonnekin jotakin 🤣 Sen osaan ihan luonnostani 😁

        Pääset varajoukkueen johtajaksi, omalla puolijoukkueteltalla.
        Sota ei oikeasti ole naisille, eikä edes miehille tarkoitettua.
        Järjetöntä ihmisten uhraamista, ja joukkueenjohtaja joutuu tekemään tietoisesti päätöksiä tuttujen sotilaittensa todennäköisestä "tappamisesta". Ei ole siis helppoa olla sodanajan johtaja, voi olla mielentilat aika apealla...

        AV


      • Aletheias kirjoitti:

        En minä tiedä, miten nuo varaukset toimii, mutta voisin mennä mielelläni komentamaan jonnekin jotakin 🤣 Sen osaan ihan luonnostani 😁

        Noh, jos sä hoitaisit aamupuurot, niin se ois hyvä... määräilisit 1:2,5;een systeemit ja pitäisit jöötä siitä.

        Naiset hoitivat sotirn aikaan paljon kaikenlaista ktirintamalla. Ilman koulutusta ei edes pääse itse sotahommiin. Paitsi Venäjällä...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Noh, jos sä hoitaisit aamupuurot, niin se ois hyvä... määräilisit 1:2,5;een systeemit ja pitäisit jöötä siitä.

        Naiset hoitivat sotirn aikaan paljon kaikenlaista ktirintamalla. Ilman koulutusta ei edes pääse itse sotahommiin. Paitsi Venäjällä...

        Myös Suomessa vuonna 2024.
        Tasa-arvo on kohdannut maailman tasa-arvoisimman maan, Suomen.

        AV


      • Aletheias kirjoitti:

        En minä tiedä, miten nuo varaukset toimii, mutta voisin mennä mielelläni komentamaan jonnekin jotakin 🤣 Sen osaan ihan luonnostani 😁

        Niin ja siis nyt ilmestyi nettiin sodanajan sijoituspaikat vissiin. Palvelu vähän oli tukossa, mutta mut on varattu hoitelee ihan normaali infraa, että se toimii myös sodan aikana.

        Tietyt toiminnot pitää pystyä pitämään toiminnassa sodankin aikaan. Esimerkiksi rautatieväki on varattu hoitamaan työtään...

        Osa kuorma-automiehistä, satamatyöläiset jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Myös Suomessa vuonna 2024.
        Tasa-arvo on kohdannut maailman tasa-arvoisimman maan, Suomen.

        AV

        Maanpuolustusvelvoite koskee koko kansaa... miehillä ja vapaaehtoisen asepalvelun suorittaneita taas koskee sotilasvala. Mutta tämänhän sinä tiesit korkea-arvoisena upseerina. 😆


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pääset varajoukkueen johtajaksi, omalla puolijoukkueteltalla.
        Sota ei oikeasti ole naisille, eikä edes miehille tarkoitettua.
        Järjetöntä ihmisten uhraamista, ja joukkueenjohtaja joutuu tekemään tietoisesti päätöksiä tuttujen sotilaittensa todennäköisestä "tappamisesta". Ei ole siis helppoa olla sodanajan johtaja, voi olla mielentilat aika apealla...

        AV

        Olet täysin oikeassa. Sota on järjetöntä eikä sovi kenellekään. Meidän ja nuorempien sukupolvien on liian helppo unohtaa, miten kammottavasta asiasta on kyse, kun sotaa ei ole joutunut omakohtaisesti kokemaan. Siinä ei ole koskaan voittajia, pelkkiä häviäjiä, mutta ihmiskunnan typeryys ajaa kerta toisensa jälkeen kansat toisiaan vastaan traagisin seurauksin..

        Osani silti pyrkisin tietenkin tekemään, jos Suomea joku päivä kohtaisi sota (mitä en usko, mutten pidä täysin mahdottomanakaan). Enkä minä itsestäni huolissani ole. Minua huolestuttaa poikani ja muut lähipiirini nuoret miehet, jotka ovat osa jo armeijan käyneitä ja osa käy muutamien vuosien päästä. Olen yrittänyt suostutella poikaani käymään siviilipalveluksen, mutta hän on kuulemma jo päätöksensä tehnyt ja aikoo käydä armeijan.


      • Disseisback kirjoitti:

        Maanpuolustusvelvoite koskee koko kansaa... miehillä ja vapaaehtoisen asepalvelun suorittaneita taas koskee sotilasvala. Mutta tämänhän sinä tiesit korkea-arvoisena upseerina. 😆

        Noh onneksi perheeni välttyy toivotaan ettei poikakaan mene armerjaan.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Maanpuolustusvelvoite koskee koko kansaa... miehillä ja vapaaehtoisen asepalvelun suorittaneita taas koskee sotilasvala. Mutta tämänhän sinä tiesit korkea-arvoisena upseerina. 😆

        Sotilasvala tosiaan on Suomen puolustamista. Nyt ei tiedä enää oikein kenen oikeuksia tässä enää puolustetaan, syö moraalia.

        Kyllä naiset kuin miehetkin saadaan koulutettua rintamalle 4-5 kuukaudessa.
        Käsi vaan ylös kuka haluaa.

        Reservilaiset eivät koskaan ole ammattisotilaiden tasolla, jokainen maa käyttää reserviläisiä vähän "huolimattomammin, tappioista riippumatta" jotta se eliittijoukko kykenisi strategisiin muutoksiin joista sotatilanteen rintamilla olisi jotain taktista hyötyä.

        Sota on shakkipeliä, uhraat jonkun seuraavaa siirtoa varten.

        AV


      • Disseisback kirjoitti:

        Noh, jos sä hoitaisit aamupuurot, niin se ois hyvä... määräilisit 1:2,5;een systeemit ja pitäisit jöötä siitä.

        Naiset hoitivat sotirn aikaan paljon kaikenlaista ktirintamalla. Ilman koulutusta ei edes pääse itse sotahommiin. Paitsi Venäjällä...

        Kyllähän minä aamupuurot hoitaisin tai mitä nyt ikinä sitten tarvittaisiinkaan ns taustajoukoissa. Armeijan käyneitä naisia on koko ajan enemmän, joten nykyään taitaisi naisiakin olla merkittävissä määrin ihan rintamallakin ja johtotehtävissä.


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Olet täysin oikeassa. Sota on järjetöntä eikä sovi kenellekään. Meidän ja nuorempien sukupolvien on liian helppo unohtaa, miten kammottavasta asiasta on kyse, kun sotaa ei ole joutunut omakohtaisesti kokemaan. Siinä ei ole koskaan voittajia, pelkkiä häviäjiä, mutta ihmiskunnan typeryys ajaa kerta toisensa jälkeen kansat toisiaan vastaan traagisin seurauksin..

        Osani silti pyrkisin tietenkin tekemään, jos Suomea joku päivä kohtaisi sota (mitä en usko, mutten pidä täysin mahdottomanakaan). Enkä minä itsestäni huolissani ole. Minua huolestuttaa poikani ja muut lähipiirini nuoret miehet, jotka ovat osa jo armeijan käyneitä ja osa käy muutamien vuosien päästä. Olen yrittänyt suostutella poikaani käymään siviilipalveluksen, mutta hän on kuulemma jo päätöksensä tehnyt ja aikoo käydä armeijan.

        Rakastan kommenttiasi.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rakastan kommenttiasi.

        AV

        Tuo oli paljon sanottu, mutta kiitos 😊


      • Aletheias kirjoitti:

        Kyllähän minä aamupuurot hoitaisin tai mitä nyt ikinä sitten tarvittaisiinkaan ns taustajoukoissa. Armeijan käyneitä naisia on koko ajan enemmän, joten nykyään taitaisi naisiakin olla merkittävissä määrin ihan rintamallakin ja johtotehtävissä.

        Joo. Kyllä niitä on ja taatusti motivoituneita. 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sotilasvala tosiaan on Suomen puolustamista. Nyt ei tiedä enää oikein kenen oikeuksia tässä enää puolustetaan, syö moraalia.

        Kyllä naiset kuin miehetkin saadaan koulutettua rintamalle 4-5 kuukaudessa.
        Käsi vaan ylös kuka haluaa.

        Reservilaiset eivät koskaan ole ammattisotilaiden tasolla, jokainen maa käyttää reserviläisiä vähän "huolimattomammin, tappioista riippumatta" jotta se eliittijoukko kykenisi strategisiin muutoksiin joista sotatilanteen rintamilla olisi jotain taktista hyötyä.

        Sota on shakkipeliä, uhraat jonkun seuraavaa siirtoa varten.

        AV

        Niin, sinun Venäjä/Kiinamyönteisenä varmaan vaikea ampia hyökkääjää...heidäthän on pistetty tänne pelastamaan meidät länsihapatukselta...


    • Anonyymi

      Onkohan siellä nostoväkeen kuuluville sijoitus paikkaa.
      Meikäläiselle tuli viimeksi tornipostia, kun olin reservissä ja siinä oli, etä sodanajan tehtävää ei ole määrätty.
      Onkohan nyt määrätty, kun olen nostoväessä.

      • Taisin linkin jo tuonne laittaa, kurkkase sieltä..


    • Anonyymi

      Sinussa ap on jotain sellaista munaa että arvostan😁t.💩

      • Anonyymi

        Kyllä oikea isä lähettää pojan sotaan kuolemaan, ja jää itse suojaan POJAN selän taakse:)
        Munaa tuohon ajatukseen tosiaan tarvitaan!

        Harmillista, että aina on olemassa ihmisiä jotka ajattelevat VAIN omaa nenäänsä.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä oikea isä lähettää pojan sotaan kuolemaan, ja jää itse suojaan POJAN selän taakse:)
        Munaa tuohon ajatukseen tosiaan tarvitaan!

        Harmillista, että aina on olemassa ihmisiä jotka ajattelevat VAIN omaa nenäänsä.

        AV

        No näinhän ne tekee. Tekisit varmaan itsekkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No näinhän ne tekee. Tekisit varmaan itsekkin.

        Älä jeesustele. 💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No näinhän ne tekee. Tekisit varmaan itsekkin.

        No en, tositilanteessa olisin henkilö joka omilla päätöksillään vaikuttaisi "vieraiden perheiden kasvattamien" poikien elinikään.
        Tehtävä olisi suojella ja pitää taistelukykyisinä, mutta tietoisena siitä sodankäynnin totuudesta jossa tehdään kokeiluja arvioilla "tappiot 25 %".
        Kenet valitsen, ja miksi? Ihmiset lottoavat, tuossa lotossa "voittaa" kovin moni....

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jeesustele. 💩

        Miehet oli ennen miehiä. Siksi naiset heitä kunnioitti ja arvosti. Nykyään miehet on runkku pedofiolejä joiden naisihanne on omaa munaa tyydyttäviä,ruokkivia. Henkisestä elämästä kun ei ole tietoakaan. Ei ihme ettei naisia moiset kiinnosta,ja jos,niin lienee samaan sakkaan uppuutuneita. Kakkahymiötä ei tänne saane enää lsittaa,kun ap suolisivut sen sabotoi. Siis t.kakkis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehet oli ennen miehiä. Siksi naiset heitä kunnioitti ja arvosti. Nykyään miehet on runkku pedofiolejä joiden naisihanne on omaa munaa tyydyttäviä,ruokkivia. Henkisestä elämästä kun ei ole tietoakaan. Ei ihme ettei naisia moiset kiinnosta,ja jos,niin lienee samaan sakkaan uppuutuneita. Kakkahymiötä ei tänne saane enää lsittaa,kun ap suolisivut sen sabotoi. Siis t.kakkis.

        Tule joukkueeseen, saat johtaa hyökkäystä:)

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tule joukkueeseen, saat johtaa hyökkäystä:)

        AV

        Joo .mitä hyökkäystä? Muna.minämiesten hyökkäystäkö, ? Ei kiitos. T. Kakkis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo .mitä hyökkäystä? Muna.minämiesten hyökkäystäkö, ? Ei kiitos. T. Kakkis.

        Mojoo, vaikka sitä koska tuossa tilanteessa kaikki olisivat sitä. Suurin osa kotirintamalla turvassa hehkuttamassa miten hyvin menee, vaikka totuus olisi hyvin eritasoinen.

        AV


      • Oikeastaan olin jo liki varma, ettei mua enää olis määrätty mihinkään... sissille 46 vuotta taitais olla liian iso ikä..

        Toi varaus on kuitenkin hyvä... ei sentään tarvitse pottuja kuoria tai pestä rytkyjä...

        Mutta tiedänpähän myös, että teen yhäkin yhteiskunnan eteen hommia...🙃 Haluavat turvata, että nää hommat toimii sodan aikanakin. 🙂


      • Anonyymi

        Tiedostan kyllä Suomen sotilaalliset kyvyt, ja lupaukset.
        En haluaisi olla reserviläisten johtajana oikean sodan syttyessä, tämä kai on jo selviö?

        AV


      • Anonyymi

        Ns sanottu kokemuksen syvä rintaääni. Kiitos kun jaat faktaasi etkä sitä muuntele? Ethän. Uskallanko tähän laittaa 2💩 vai poistuuuko? Otan riskin. 💩 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ns sanottu kokemuksen syvä rintaääni. Kiitos kun jaat faktaasi etkä sitä muuntele? Ethän. Uskallanko tähän laittaa 2💩 vai poistuuuko? Otan riskin. 💩 😁

        Ihminen joka ei puolusta omaa kotimaataan hengellään ei ole oikeutettu kommentoimaan mitään.
        Oletko sinä oikeutettujen joukossa?

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mojoo, vaikka sitä koska tuossa tilanteessa kaikki olisivat sitä. Suurin osa kotirintamalla turvassa hehkuttamassa miten hyvin menee, vaikka totuus olisi hyvin eritasoinen.

        AV

        En ymmärtänyt. Et liene ammattisotilas alkuunkaan. Miksi valhettelesi? Sinä ehkä joo,mutta älä yleistä. T kakkis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärtänyt. Et liene ammattisotilas alkuunkaan. Miksi valhettelesi? Sinä ehkä joo,mutta älä yleistä. T kakkis.

        Valehtelisin mielelläni jos se takaisi sen ettei sotia syntyisi.
        Nykyiset ihmiset kun ovat yleisesti täydellisiä ääliöitä, suhteessa sota.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen joka ei puolusta omaa kotimaataan hengellään ei ole oikeutettu kommentoimaan mitään.
        Oletko sinä oikeutettujen joukossa?

        AV

        Olisin mielelläni,ikäni vuoksia en ole etuoikeutettu.nuyyh.💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen joka ei puolusta omaa kotimaataan hengellään ei ole oikeutettu kommentoimaan mitään.
        Oletko sinä oikeutettujen joukossa?

        AV

        Itsehän tuolla mietit, että mitä pitäis puollustaa...

        Oletkohan vähän jäävi tälläisiä möläyttelemään...


      • Disseisback kirjoitti:

        Itsehän tuolla mietit, että mitä pitäis puollustaa...

        Oletkohan vähän jäävi tälläisiä möläyttelemään...

        Ja jos et muista, niin kopsasin sen tähän...

        "Sotilasvala tosiaan on Suomen puolustamista. Nyt ei tiedä enää oikein kenen oikeuksia tässä enää puolustetaan, syö moraalia."

        Kannattaa nyt jo päivittää tuo tilanne. Ei sinne tarvitse mennä, jos ei tunnu oikealta, eikä osaa toimia omia periaatteita vastaan.

        Perunoita voi kuoria sotilaiden soppaan, että ottaa osaa maanpuolustusvelvoitteeseen...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ja jos et muista, niin kopsasin sen tähän...

        "Sotilasvala tosiaan on Suomen puolustamista. Nyt ei tiedä enää oikein kenen oikeuksia tässä enää puolustetaan, syö moraalia."

        Kannattaa nyt jo päivittää tuo tilanne. Ei sinne tarvitse mennä, jos ei tunnu oikealta, eikä osaa toimia omia periaatteita vastaan.

        Perunoita voi kuoria sotilaiden soppaan, että ottaa osaa maanpuolustusvelvoitteeseen...

        Ja antaisin poikani tehdä miesten hommat?
        Ei se noin voi mennä, tärkeämpää kai olisi se että uusi sukupolvi säilyisi hengissä?
        Vähän samaa mitä Ukrainassa, isät osaavat olla vastuuntuntoisia.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja antaisin poikani tehdä miesten hommat?
        Ei se noin voi mennä, tärkeämpää kai olisi se että uusi sukupolvi säilyisi hengissä?
        Vähän samaa mitä Ukrainassa, isät osaavat olla vastuuntuntoisia.

        AV

        Mitä sä sökerrät oikein?

        Kuules, siellä on monta ammattilaista päättämässä kuka tekee mitäkin, etkä sinä luultavastikaan ole yksi heistä. Todellisuudessa sinne ei laiteta mitään valjuja pieruja, kuten sinä, vaan reippaita miehiä...

        Sinä voit jeesustella pottukopan takana. 😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en, tositilanteessa olisin henkilö joka omilla päätöksillään vaikuttaisi "vieraiden perheiden kasvattamien" poikien elinikään.
        Tehtävä olisi suojella ja pitää taistelukykyisinä, mutta tietoisena siitä sodankäynnin totuudesta jossa tehdään kokeiluja arvioilla "tappiot 25 %".
        Kenet valitsen, ja miksi? Ihmiset lottoavat, tuossa lotossa "voittaa" kovin moni....

        AV

        Sieltä palmun altako ajattelit vaikuttaa?

        xLiner


    • Anonyymi

      Jokainen poliisimies on rikollinen.

    • Anonyymi

      kaikkien poliisimiesten kuuluu muuttaa Algeriaan tai Romaniaan muiden rikollisten kanssa elämään omaa elämäänsä.

      • Anonyymi

        Ja mikä sinä olet sellaista sanomaan. Jopa poliiseissakin on mätäpaiseita,mutta suurin osa lienee hakaeutuneet ammatiinsa tehdäkseen hyvää ja puolustaakseen oikeudenmukaisuutta . Yksi tai kaksikaan mätää munaa ei koko kennoa tärvele. T.kakkis.


    • Anonyymi

      Vitut5 täällä päde mikä ristiveristeristel laki josa on tummat hiukset ja siniset silmät: karkoitustus ERomanoaan kaikille ylikomisarioillwe, tämä maa on valkoisten.

    • Anonyymi

      Poliiseilta rahat pois.

      • Anonyymi

        Poliiseille lidää rahaa. 👍 t kakkis


      • Anonyymi

        Poliisit ovat parhaita.


    • Anonyymi

      On jälleen kerran esimerkki suoli24:n lapsellisesta keskustelusta. Miksi teillä on niin kova hinku munata itsenne?

      • Miksi sinä luet ja kommentoit näitä?

        Luuletko kommentin perusteella olevasi jotenkin fiksumpi?🤔


      • Anonyymi

        Kiitos samoin. Nolaamalla ja mokailemalla opitaan. . Muuten ei siihen ole mitään mahdollisuuttakaan. 😁💩


    • Anonyymi

      "Varauspäivä 2.12.2021! 🤔 Suomella on ollut oikeesti tiedossa Ukrainan sota. "

      Tottakai se oli tiedossa, siksihän se natoteatterikin piti alkaa ajamaan.

      -harmiseikirj-

      • No ois voinut sen Nato-option jo käyttää oitis...

        Jos joulukuun alussa ruvettiin sisäpuolen ukkoja pistämään varaukseen armeijalta, niin äkkiä jo natoäänestystä suljetuin ovin...🤔


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No ois voinut sen Nato-option jo käyttää oitis...

        Jos joulukuun alussa ruvettiin sisäpuolen ukkoja pistämään varaukseen armeijalta, niin äkkiä jo natoäänestystä suljetuin ovin...🤔

        Asiahan oli jo päätetty, sehän niin selvästi näkyi hävittäjähankinnoissakin.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asiahan oli jo päätetty, sehän niin selvästi näkyi hävittäjähankinnoissakin.

        -harmiseikirj-

        No nehän oli jo aikoja sitten tutkittu ja nuijankolautusta vaille valmiit.


    • Anonyymi

      "Kuulut Puolustusvoimien operatiiviseen sodanjohtoon joka tekee strategiset päätökset joukkojen sijoittelusta ja etenemissuunnitelmista"

      Olisihan se pitänyt arvata että joutuu sotimisenkin hoitamaan kun ei muut osaa :D

      -harmiseikirj-

      • Heh... paitsi että kun astut palvelukseen, spollit vie roikkumaan lihakoukuista kellariin Putinmyönteisten kirjoitusten takia. 🤣

        Mutta sähän oot jo tottunut siihen, kun supon koukuissa jo vietit aikaa. 😁


      • Anonyymi

        Ja sinäkö siellä sodit? Turvassa suomenenmaalla päätäsi auot? Vai mitä?😳.💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinäkö siellä sodit? Turvassa suomenenmaalla päätäsi auot? Vai mitä?😳.💩

        Miksi harmis kummppaneineen ei ole mennyt isänmaataan ja putinia palvelemaan. Täällä suomen turvassa nyyhkii ja ruikuttaa,kun muut sotii ja uhriutuu aatteensapuolesta. Miksikö? Koska ei usko provoiluunsa itsekkään. 🤷‍♀️.💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi harmis kummppaneineen ei ole mennyt isänmaataan ja putinia palvelemaan. Täällä suomen turvassa nyyhkii ja ruikuttaa,kun muut sotii ja uhriutuu aatteensapuolesta. Miksikö? Koska ei usko provoiluunsa itsekkään. 🤷‍♀️.💩

        Aika pelkureita. Täällä nyyhkii muttei mene rintamalle taistelemaan! Ettäs kehtaavat.💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi harmis kummppaneineen ei ole mennyt isänmaataan ja putinia palvelemaan. Täällä suomen turvassa nyyhkii ja ruikuttaa,kun muut sotii ja uhriutuu aatteensapuolesta. Miksikö? Koska ei usko provoiluunsa itsekkään. 🤷‍♀️.💩

        Harmis ja aavee on kovia sotaherroja kun siitä puhutaan, isänmaallisia jne.

        Mutta sitten kuitenkin......😁


      • Anonyymi

        Venäjän armeijassa?

        xLiner


    • Anonyymi

      Hmm.. Kun Krim liitettiin Venäjään, asepalveluksen suorittaneille tuli kirje sijaintipaikasta. Veljeni olisi aluksi ollut mopolähetti, seuraavaksi sotilaspoliisi, ja nyt kriittisesti tärkeällä alalla kuten sinä. Uskon Norjan arvioon -jossain natomaassa paukkuu vähän kokeeksi 2-3v päästä. Tod. näk. ruotsalaisella saarella.

    • Eipä ollut mitään sijoitusta mietitty minullekaan. Ei tarvitse sotia.

      • Mut ei varattukaan minnekään...??

        Osasitko katsoa? Ei ihan hetiseltään löytynyt,.


      • Disseisback kirjoitti:

        Mut ei varattukaan minnekään...??

        Osasitko katsoa? Ei ihan hetiseltään löytynyt,.

        En mä löytänyt sieltä mitään. Ehkä en osannut etsiäkään...


      • mustasusi kirjoitti:

        En mä löytänyt sieltä mitään. Ehkä en osannut etsiäkään...

        Joo. Ei sitä etusivulla kerrottu.

        Olikohan oman nimen kohdalla nuoli, mistä aukesi valikoita...en nyt muista, enkä jaksa enää katsoa...


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo. Ei sitä etusivulla kerrottu.

        Olikohan oman nimen kohdalla nuoli, mistä aukesi valikoita...en nyt muista, enkä jaksa enää katsoa...

        no koitan käydä vielä kurkkaamassa, alko kiinnostaa.


      • mustasusi kirjoitti:

        no koitan käydä vielä kurkkaamassa, alko kiinnostaa.

        Joo, kyllä sieltä jotain pitäis löytyä, mikä on tilanne...


      • mustasusi kirjoitti:

        no koitan käydä vielä kurkkaamassa, alko kiinnostaa.

        Siellä lukee vaan, että ei palveluita omaintissä. Kaipa se tarkoittaa samaa, kuin että minua ei tarvita. 😅


      • mustasusi kirjoitti:

        En mä löytänyt sieltä mitään. Ehkä en osannut etsiäkään...

        No ei siellä mitään ookaan. Reserviin kuulutaan, ei meille vanhoille muuta.


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, kyllä sieltä jotain pitäis löytyä, mikä on tilanne...

        Ei siellä ole minua noteerattu ollenkaan. Ehkä olen jo liian vanha sinnekin. Ja olinhan kerran vakavasti sairas, että jos luulivat mun jo kuolleen.


      • mustasusi kirjoitti:

        Siellä lukee vaan, että ei palveluita omaintissä. Kaipa se tarkoittaa samaa, kuin että minua ei tarvita. 😅

        Kävitkö intin?

        Kun kirjautuu sinne pankkitunnuksillaan. Tulee etusivu. Näkyy sotilasarvo ja oma sukunimi. Sitten on valikko: omat tiedot, sitten valitsee: asevelvollisuustiedot ja taas asevelvollisuustiedot, niin siitä plaraamalla alaspäin pitäisi löytyä...


      • Disseisback kirjoitti:

        Kävitkö intin?

        Kun kirjautuu sinne pankkitunnuksillaan. Tulee etusivu. Näkyy sotilasarvo ja oma sukunimi. Sitten on valikko: omat tiedot, sitten valitsee: asevelvollisuustiedot ja taas asevelvollisuustiedot, niin siitä plaraamalla alaspäin pitäisi löytyä...

        Tottahan mä oon armeijan aikoinaan käyny. Sotilaspoliisina tulin pois ja kertaamassakin ollu kolmesti. Taistelulähettinä toiminu viimeksi jossain vähä salaisemmassa porukassa. Siitäki on aikaa kyllä.


      • Disseisback kirjoitti:

        Kävitkö intin?

        Kun kirjautuu sinne pankkitunnuksillaan. Tulee etusivu. Näkyy sotilasarvo ja oma sukunimi. Sitten on valikko: omat tiedot, sitten valitsee: asevelvollisuustiedot ja taas asevelvollisuustiedot, niin siitä plaraamalla alaspäin pitäisi löytyä...

        Mulla ei ollu mitään tietoja sotilasarvoista eikä mistään siellä etusivullakaan...


      • mustasusi kirjoitti:

        Mulla ei ollu mitään tietoja sotilasarvoista eikä mistään siellä etusivullakaan...

        Vähän huvittavaa, kun oon melkein paremmassa kunnossa ku sillo...


      • mustasusi kirjoitti:

        Mulla ei ollu mitään tietoja sotilasarvoista eikä mistään siellä etusivullakaan...

        Kyllä sulla noilla spekseillä on selvää kauraa, mut et osaa katsoa...

        Tietty sä olisit sopo täällä kotirintamalla...kävisit pamputtamassa joitain Av;n tyylisiä liuvareita armrijan vihreisiin kotoa kyykkimästä. 😁
        Niin ja laittaisit vähintään Harmiksen lihakoukkuihin roikkumaan autohalliin pariks päiväks, kunnes se ruikuttaen kertois yhteytensä Kremliin. 😄


      • mustasusi kirjoitti:

        Mulla ei ollu mitään tietoja sotilasarvoista eikä mistään siellä etusivullakaan...

        Vaikea opastaa täältäkäsin...🙄


      • Disseisback kirjoitti:

        Kyllä sulla noilla spekseillä on selvää kauraa, mut et osaa katsoa...

        Tietty sä olisit sopo täällä kotirintamalla...kävisit pamputtamassa joitain Av;n tyylisiä liuvareita armrijan vihreisiin kotoa kyykkimästä. 😁
        Niin ja laittaisit vähintään Harmiksen lihakoukkuihin roikkumaan autohalliin pariks päiväks, kunnes se ruikuttaen kertois yhteytensä Kremliin. 😄

        Mä laittaisin tähän screenshotin jos voisin, niin näkisit, ettei siellä ihan oikeasti oo mitään. 😂
        Kai oon niin huippusalaisissa tehtävissä, etten itsekään tiedä, ainakaan vielä. 😁


      • mustasusi kirjoitti:

        Mä laittaisin tähän screenshotin jos voisin, niin näkisit, ettei siellä ihan oikeasti oo mitään. 😂
        Kai oon niin huippusalaisissa tehtävissä, etten itsekään tiedä, ainakaan vielä. 😁

        No sitten selvä...

        Sä oot täällä palstalla esitietoja tutkiva etsivä. Kun sota syttyy, tulee sulle kännykkään Harmiksen ja muitten venäjätrollien osoitteet, kännykkäpaikannus ja saat aseet, kamppeet ja kaikki jostain lennosta ja pistät venkulat nippuun ja tuot jonnekin autohalliin roikkumaan ne. 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        No sitten selvä...

        Sä oot täällä palstalla esitietoja tutkiva etsivä. Kun sota syttyy, tulee sulle kännykkään Harmiksen ja muitten venäjätrollien osoitteet, kännykkäpaikannus ja saat aseet, kamppeet ja kaikki jostain lennosta ja pistät venkulat nippuun ja tuot jonnekin autohalliin roikkumaan ne. 😄

        Tiedätkös exLinerin? Sehän on oikeasti sellainen "kuulustelija" se kantaa alumiinista salkkua ja tulee autohalliin seuraavaksi. Hän pyytää poistumaan, kun avaa salkun...kaivaa jonkun koukun ja kysyy Harmikselta jotain...kun poistut, Harmis huutaa tuskaansa...vähällä siitä pirusta ei irtoa totuus...mutta se oli eka instrumentti...😄


      • Disseisback kirjoitti:

        No sitten selvä...

        Sä oot täällä palstalla esitietoja tutkiva etsivä. Kun sota syttyy, tulee sulle kännykkään Harmiksen ja muitten venäjätrollien osoitteet, kännykkäpaikannus ja saat aseet, kamppeet ja kaikki jostain lennosta ja pistät venkulat nippuun ja tuot jonnekin autohalliin roikkumaan ne. 😄

        haha 😅


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Ei siellä ole minua noteerattu ollenkaan. Ehkä olen jo liian vanha sinnekin. Ja olinhan kerran vakavasti sairas, että jos luulivat mun jo kuolleen.

        Jos kuulut miehistöön ja olet jo täyttänyt 50, olet varareservissä. Eli ei palveluita omaintissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos kuulut miehistöön ja olet jo täyttänyt 50, olet varareservissä. Eli ei palveluita omaintissä.

        Aivan, näin se menee.


      • mustasusi kirjoitti:

        haha 😅

        Joo, erikoisosasto veti kiireellä tiedot pois, ettet itse paljastais, mihin sut on valjastettu...selvä homma. 😃


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, erikoisosasto veti kiireellä tiedot pois, ettet itse paljastais, mihin sut on valjastettu...selvä homma. 😃

        Kyllä ne mut jonneki sijoittaa pönöttämään kuitenki. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Tiedätkös exLinerin? Sehän on oikeasti sellainen "kuulustelija" se kantaa alumiinista salkkua ja tulee autohalliin seuraavaksi. Hän pyytää poistumaan, kun avaa salkun...kaivaa jonkun koukun ja kysyy Harmikselta jotain...kun poistut, Harmis huutaa tuskaansa...vähällä siitä pirusta ei irtoa totuus...mutta se oli eka instrumentti...😄

        🤫...

        xLiner


    • Anonyymi

      Kyllä mua ainakin saatanasti hävettäos olla suomen siipien suojissa piileskelevä venakko.💩

      • Anonyymi

        Siis suoranainen pelkuri.💩


    • Pitihän tuokäväistä kurkkaamassa. Saappaan kokoa myöten kaikki oli oikein.

      Edelleen sodan ajan joukoissa ja todennäköisesti sama tehtävä kuin se mikä minulle kerrottiin edellisessä kertausharjoituksessa. Jos olisi muuttunut niin olisi tullut ylennys.

      Ehkä sellainen pieni ylläri oli se että minulla on sijoitus jo harmaan vaiheen aikana. Tämäkin selvisi siellä kertausharjoituksissa.

      • Välillä oon miettinytkin, että mitenkä Suomessa riittää aktiivireserviläisiä kuitenkin. 🤔

        Mutta nosta hattua teille.

        Sulla eräjormailu, reserviläisyys ja kaikki kulkee mukana kuin avaimet kuitenkin. Tärkrä ukko oot. 🙂


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Välillä oon miettinytkin, että mitenkä Suomessa riittää aktiivireserviläisiä kuitenkin. 🤔

        Mutta nosta hattua teille.

        Sulla eräjormailu, reserviläisyys ja kaikki kulkee mukana kuin avaimet kuitenkin. Tärkrä ukko oot. 🙂

        Samaa mieltä! Hatunnoston paikka. Nyt nukkumaan kun huomiset aktiviteetit odottaa! Kiitos suomalaiset urheat miehet. Teitäkin vielä onneksemme on🤗♥️♥️♥️.💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä! Hatunnoston paikka. Nyt nukkumaan kun huomiset aktiviteetit odottaa! Kiitos suomalaiset urheat miehet. Teitäkin vielä onneksemme on🤗♥️♥️♥️.💩

        M184;n on riuska sälli, vaikka naishommissa vähän "anteeks että olen olemassa"-tyyppi. 😊

        Mankeloi muuten myös lakanat, että siitä tiedän, että on aikalailla myös sissi. 😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        M184;n on riuska sälli, vaikka naishommissa vähän "anteeks että olen olemassa"-tyyppi. 😊

        Mankeloi muuten myös lakanat, että siitä tiedän, että on aikalailla myös sissi. 😄

        Se just hyvä. .bonus sulka hattuun! .kyllä kelpaa olla suomalainen nainen. Kiitos! T.💩


      • Disseisback kirjoitti:

        Välillä oon miettinytkin, että mitenkä Suomessa riittää aktiivireserviläisiä kuitenkin. 🤔

        Mutta nosta hattua teille.

        Sulla eräjormailu, reserviläisyys ja kaikki kulkee mukana kuin avaimet kuitenkin. Tärkrä ukko oot. 🙂

        Kiitokset, siellä mennään muiden matkassa. Motivoi pitää itseään fyysisessä kunnossa.

        Tuosta sun varauksesta sen verran että pv oli kuulemma hetken ihmeissään kun sodan läheisyys herätti firmat varaamaan avainhenkilöt turvaamaan omat toimintonsa. Hiukan kyllä outoa että eivät siitä sinulle ilmoittaneet.


      • M184 kirjoitti:

        Kiitokset, siellä mennään muiden matkassa. Motivoi pitää itseään fyysisessä kunnossa.

        Tuosta sun varauksesta sen verran että pv oli kuulemma hetken ihmeissään kun sodan läheisyys herätti firmat varaamaan avainhenkilöt turvaamaan omat toimintonsa. Hiukan kyllä outoa että eivät siitä sinulle ilmoittaneet.

        On ne voineet jossain firman sivuilla yleisesti mainita...

        Mutta jotenkin mietin sitä, että onko kyse ihan vain firmojen strategiasta, vai onko joku sisäministeriö infonnut, että varatkaapa tyypit, ketkä on tärkeissä hommissa, että Suomi pyörii, jos Ryssä hyökkää...


      • Disseisback kirjoitti:

        On ne voineet jossain firman sivuilla yleisesti mainita...

        Mutta jotenkin mietin sitä, että onko kyse ihan vain firmojen strategiasta, vai onko joku sisäministeriö infonnut, että varatkaapa tyypit, ketkä on tärkeissä hommissa, että Suomi pyörii, jos Ryssä hyökkää...

        En ole varma mutta minusta tuntuu että tämä pitäisi olla rutiinitoimenpide ainakin isoissa yrityksissä mutta jäänyt tekemättä. Nyt kun sota teki näkyväksi pohdinnan toimimisessa kriisiaikoina niin firmat heräsivät.

        Sen verran kurkkasin että kyseessä on ns vap-varaus joka on voimassa viisi vuotta. Lisäksi
        "Varaajan tulee ilmoittaa aluetoimiston päätöksestä varatuille henkilöille"
        Jos enemmän kiinnostaa niin kysäseppä oletko varattu tunnuksella rt,ht vai t.
        Jos olet rt, niin et joudu sotimaan mutta muissa tapauksissa vaikeassa tilanteessa sinut voidaan korvata.
        https://puolustusvoimat.fi/henkilovaraushakemus


      • M184 kirjoitti:

        En ole varma mutta minusta tuntuu että tämä pitäisi olla rutiinitoimenpide ainakin isoissa yrityksissä mutta jäänyt tekemättä. Nyt kun sota teki näkyväksi pohdinnan toimimisessa kriisiaikoina niin firmat heräsivät.

        Sen verran kurkkasin että kyseessä on ns vap-varaus joka on voimassa viisi vuotta. Lisäksi
        "Varaajan tulee ilmoittaa aluetoimiston päätöksestä varatuille henkilöille"
        Jos enemmän kiinnostaa niin kysäseppä oletko varattu tunnuksella rt,ht vai t.
        Jos olet rt, niin et joudu sotimaan mutta muissa tapauksissa vaikeassa tilanteessa sinut voidaan korvata.
        https://puolustusvoimat.fi/henkilovaraushakemus

        No eipähän noi kyllä tietääkseni ole ilmoitelleet henkkoht. Ja yksi ja sama mikä varaus.
        Toisaalta mun firman korkein johto ei tajua höykäsen pölähtämää, miten tärkeää tää työ on yhteiskunnalle. 😁 Veikkaan...


      • Disseisback kirjoitti:

        No eipähän noi kyllä tietääkseni ole ilmoitelleet henkkoht. Ja yksi ja sama mikä varaus.
        Toisaalta mun firman korkein johto ei tajua höykäsen pölähtämää, miten tärkeää tää työ on yhteiskunnalle. 😁 Veikkaan...

        Palkkaneuvottelut on hyvä hetki kysyä tuo varaus.

        Ei meilläkään kukaan olisi tuota tajunnut tehdä jos asiakas ei sitä olisi vaatinut eli alihankkijana pitää pystyä turvaamaan muutamien asiakkaisen toiminta. Henkilöstöpäällikkö ei edes tiennyt mistä on kyse joten nakitti työnjohtajille tämän työn.


      • M184 kirjoitti:

        Palkkaneuvottelut on hyvä hetki kysyä tuo varaus.

        Ei meilläkään kukaan olisi tuota tajunnut tehdä jos asiakas ei sitä olisi vaatinut eli alihankkijana pitää pystyä turvaamaan muutamien asiakkaisen toiminta. Henkilöstöpäällikkö ei edes tiennyt mistä on kyse joten nakitti työnjohtajille tämän työn.

        Meillä sen varauksen on tehnyt joku ylempi tyyppi, kun ei meidän lähimmätkään niistä mitään tiennyt.

        Meillä on katsos pomoja oikein urakalla. 😁


    • Anonyymi

      Palstalla aktiivisimmat sodanlietsojat ovat niitä jotka eivät itse joudu rintamalle, piileskelevät jostain syystä muiden selkien takana.
      Tiedättekö syytä miksi he pätevät, ilman että heistä olisi mitään apua Suomen puolustamisessa?

      AV

    • Anonyymi

      Armeijan asioista ei puhuta!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      171
      3187
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      317
      2632
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      196
      1887
    4. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      90
      1485
    5. 79
      1411
    6. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      33
      1259
    7. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      342
      1212
    8. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      81
      1126
    9. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      184
      975
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      918
    Aihe