Varautuminen tulevaan

Anonyymi-ap

Miten olette varautuneet tai aiotte varautua ilmastopolitiikan aiheuttamiin vaikutuksiin?

7

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Etsinyt aktiivisesti töitä Norjasta.

    • Anonyymi

      Haen kaljaa Vikingin lautalta. Kaljaa hörppiessä on mukava lukea jotain viihdyttävää niinkuin esimerkiksi alarmistien idioottimaisia sepustuksia.

    • Anonyymi

      Olen hankkinut kesämökin syrjäseudulta,jossa voi elää omavaraista elämää. Pakenen sinne sitten kun työnteko ei enää kannata ja olo kaupungissa muuttuu liian levottomaksi "työperäisten" maahantulijoiden vallatessa paikat.

    • Anonyymi

      Olen jo aikoja sitten sijoittanut ilmastoon ja vähähiiliseen maailmaan keskittyviin rahastoihin. Vaikka sijoitttamani summat ovat kohtuu pieniä, niin nekin tuottavat keskimäärin enemmän kuin minulla on ruokamenoja.

      Muuta varautumista en ole nähnyt tarpeelliseksi. Suomen ilmastopolitiikka on niin varovaista, ettei sillä olepaljoakaan vaikutusta arkielämään. Tulevaisuudessa sen seurannaisvaikutukset saattavat kasvattaa Suomen BKT:tta, mutta vielä muutos on melko pientä kiihtyneestä clean tech viennistä huolimatta.

      • Anonyymi

        Ilmastorahastot ovat lähinnä huijausta ja valtaosa clean tech -yrityksistä on konkurssissa jo muutaman vuoden päästä. Clean tech yritykset on muutenkin pahasti yliarvostettuja ja niiden osakkeiden hintoihin on leivottu sisään jo tulevaisuuden kuvitteelliset tuotot, jotka eivät valtaosalla koskaan toteudu. Nykyisillä myynneillä nuo yritykset ovat todella pahoin ylihinnoiteltuja. Itse asiassa vaikka osakkeen hinnasta katoaisi 90% niin osake on silti ylihintainen.

        Nuo ilmastorahastot muistuttavat hyvin paljon vuosituhannen vaihteen IT-kuplaa.

        Jos haluaa sijoittaa rahastoihin niin sitten sijoittaa indeksirahastoihin eli koko markkinaan. Ne tulevat kevyesti päihittämään nuo ilmastorahastot. Itse asiassa ne päihittävät jo nyt ilmastorahastot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmastorahastot ovat lähinnä huijausta ja valtaosa clean tech -yrityksistä on konkurssissa jo muutaman vuoden päästä. Clean tech yritykset on muutenkin pahasti yliarvostettuja ja niiden osakkeiden hintoihin on leivottu sisään jo tulevaisuuden kuvitteelliset tuotot, jotka eivät valtaosalla koskaan toteudu. Nykyisillä myynneillä nuo yritykset ovat todella pahoin ylihinnoiteltuja. Itse asiassa vaikka osakkeen hinnasta katoaisi 90% niin osake on silti ylihintainen.

        Nuo ilmastorahastot muistuttavat hyvin paljon vuosituhannen vaihteen IT-kuplaa.

        Jos haluaa sijoittaa rahastoihin niin sitten sijoittaa indeksirahastoihin eli koko markkinaan. Ne tulevat kevyesti päihittämään nuo ilmastorahastot. Itse asiassa ne päihittävät jo nyt ilmastorahastot.

        Esimerkiksi Tesla on yksi maailman ylihinnoitelluimmista yrityksistä. Sen osakkeen hinta voi hetkenä minä hyvänsä tippua yli 80% eikä siinä olisi mitään ihmeellistä.


      • Anonyymi

        Ja silti Suomen ilmastopolitiikka on turhankin tiukkaa. Suomen pitäisi hidastaa torjuntaa ja siirtää tavoite vuodesta 2035 vuoteen 2050.

        "Muuta varautumista en ole nähnyt tarpeelliseksi. "

        Olet ihan oikeassa, kenenkään ei tarvitse varautua mitenkään eikä tehdä mitään. Nykyisillä polttomoottoriautoillakin voi ajaa vielä 30 vuoden päästäkin eikä öljylämmityksestä tarvitse luopua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10100
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      415
      4422
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      91
      3036
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2865
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2674
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1722
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1630
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1433
    Aihe