Utsjoella ei ole enää UULAN SÄÄSTÖÄ!
Rakennus on kyllä ja kauppaakin kuulemma pitää vielä, mutta kaupan kyltti jossa luki ennen UULAN SÄÄSTÖ on kadonnut kokonaan…
Ajattelin et olishan se voinut laittaa kaupan nimeksi UULAN SÄILIÖ, koska siinähän on nykysin ISO HALLI johon UULA on SÄÄSTÖNSÄ sijoittanut…
Oletteko huomanneet?
2
312
Vastaukset
- Anonyymi
Kävin tänään Utsjoella ja Norjan puolelta ajeltiin Karasjoelle kauppaan ostoksille!
Katsoin Ailigas tunturia tuohon suuntaan niin kyllä nuo TUNTURIT on VUORIA eikä TUNTUREITA!- Anonyymi
Utsjoen kunnasss oli kyllä mukava käydä tapaamassa kuntalaisia ja kuunnella kuntalaisten kuulumisia varsinkin, kun oli itse yksi joka oli hakenut Utsjoen kunnanjohtajaksi.
Olis ollut taas se viime kesäinen työpaikka tarjolla, mutta minä sanoin : En kyllä viitti taas alkaa ilmaiseksi tekemään samoja töitä, koska kunnanjohtajana istuu hän joka viime kesänä lupas omaishoitajaksi palkata minut mutta eihän se saanut tehtyä sitä sopimusta joten minä haen Inarin kunnalle siivoojaan paikkaa jos vaikka saisin sen, koska enhän minä nyt Utsjoen kuntaan voi tulla omaishoitajaksi ja jättää omia vanhempia Inarin kuntaan heitteelle ja oman onnensa nojaan!
Kuuntelin heidän juttuja niin Utsjoelle oli Rovaniemeltä tullut KELA kyyti jolla oli päässyt Utsjoen terveyskeskuksesta kotia Karigasniemelle.
Utsjoen kunnassa on yksi taksi ja vissiin yksi ambulanssi joka päivystää joten taksi ei pysty yksin niitä Utsjoen KELA kyytejä hoitamaan vaan joutuu päivystämään sekä olemaan valmiudessa jos pitää lähteä viemään asiakasta Rovaniemelle tai Ouluun hoitoon!
Utsjoen kunnanjohtajan ja elinvoimajohtajan tehtävät on Utsjoen kunnassa hoitaa myös, että julkiliikenne toimii ja kuntalaiset pääsee liikkumaan kunnan sisällä samalla tavalla, kuin Helsingissä koska heidän kunnanjohtaja on Helsingistä muuttanut Utsjoen kuntaan.
Yhdenvertaisuuslain mukaan Utsjoen ja ihan Inarin kuntaankin kuuluu samat palvelut mitä Helsingissä ja Rovaniemellä on!
Minähän olen asunut Rovaniemellä sekä Espoossa, mutta minähän olen syntynyt Inarin kunnassa ja Ivalon kylässä ja tiedän että Inarin kuntaan on muuttanut ROVANIEMELTÄ, OULUSTA, HELSINGISTÄ sekä monista muista kaupungeista ihmisiä töihin eli yhdenvertaisuuslain mukaan heidän olisi kuulunut vaatia samat palvelut Inarin ja Utsjoen kuntiin mitä heidän omilla paikkakunnilla on!
Helsinkiläinen jos joutuu 5 tuntia odottamaan kyytiä sairaalassa josta hänet ollaan kotiuttamassa niin tuo olis iso juttu, mutta jos Utsjoen tai Inarin kunnassa tapahtuu näin niin KUNTALAISEN pitää ymmärtää ettei heidän kuntiin tulla sitä varten töihin että KUNTALAISTEN ELÄMÄT HELPOTTUISI ja saisivat samat palvelut niin HELSINKILÄISILLÄ on!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1686757
- 562058
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes502055Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3521190- 541182
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se571174Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141061Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79950Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384938Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14927