Oletteko huomanneet?

Anonyymi-ap

Utsjoella ei ole enää UULAN SÄÄSTÖÄ!

Rakennus on kyllä ja kauppaakin kuulemma pitää vielä, mutta kaupan kyltti jossa luki ennen UULAN SÄÄSTÖ on kadonnut kokonaan…

Ajattelin et olishan se voinut laittaa kaupan nimeksi UULAN SÄILIÖ, koska siinähän on nykysin ISO HALLI johon UULA on SÄÄSTÖNSÄ sijoittanut…

2

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kävin tänään Utsjoella ja Norjan puolelta ajeltiin Karasjoelle kauppaan ostoksille!

      Katsoin Ailigas tunturia tuohon suuntaan niin kyllä nuo TUNTURIT on VUORIA eikä TUNTUREITA!

      • Anonyymi

        Utsjoen kunnasss oli kyllä mukava käydä tapaamassa kuntalaisia ja kuunnella kuntalaisten kuulumisia varsinkin, kun oli itse yksi joka oli hakenut Utsjoen kunnanjohtajaksi.

        Olis ollut taas se viime kesäinen työpaikka tarjolla, mutta minä sanoin : En kyllä viitti taas alkaa ilmaiseksi tekemään samoja töitä, koska kunnanjohtajana istuu hän joka viime kesänä lupas omaishoitajaksi palkata minut mutta eihän se saanut tehtyä sitä sopimusta joten minä haen Inarin kunnalle siivoojaan paikkaa jos vaikka saisin sen, koska enhän minä nyt Utsjoen kuntaan voi tulla omaishoitajaksi ja jättää omia vanhempia Inarin kuntaan heitteelle ja oman onnensa nojaan!

        Kuuntelin heidän juttuja niin Utsjoelle oli Rovaniemeltä tullut KELA kyyti jolla oli päässyt Utsjoen terveyskeskuksesta kotia Karigasniemelle.
        Utsjoen kunnassa on yksi taksi ja vissiin yksi ambulanssi joka päivystää joten taksi ei pysty yksin niitä Utsjoen KELA kyytejä hoitamaan vaan joutuu päivystämään sekä olemaan valmiudessa jos pitää lähteä viemään asiakasta Rovaniemelle tai Ouluun hoitoon!

        Utsjoen kunnanjohtajan ja elinvoimajohtajan tehtävät on Utsjoen kunnassa hoitaa myös, että julkiliikenne toimii ja kuntalaiset pääsee liikkumaan kunnan sisällä samalla tavalla, kuin Helsingissä koska heidän kunnanjohtaja on Helsingistä muuttanut Utsjoen kuntaan.
        Yhdenvertaisuuslain mukaan Utsjoen ja ihan Inarin kuntaankin kuuluu samat palvelut mitä Helsingissä ja Rovaniemellä on!

        Minähän olen asunut Rovaniemellä sekä Espoossa, mutta minähän olen syntynyt Inarin kunnassa ja Ivalon kylässä ja tiedän että Inarin kuntaan on muuttanut ROVANIEMELTÄ, OULUSTA, HELSINGISTÄ sekä monista muista kaupungeista ihmisiä töihin eli yhdenvertaisuuslain mukaan heidän olisi kuulunut vaatia samat palvelut Inarin ja Utsjoen kuntiin mitä heidän omilla paikkakunnilla on!

        Helsinkiläinen jos joutuu 5 tuntia odottamaan kyytiä sairaalassa josta hänet ollaan kotiuttamassa niin tuo olis iso juttu, mutta jos Utsjoen tai Inarin kunnassa tapahtuu näin niin KUNTALAISEN pitää ymmärtää ettei heidän kuntiin tulla sitä varten töihin että KUNTALAISTEN ELÄMÄT HELPOTTUISI ja saisivat samat palvelut niin HELSINKILÄISILLÄ on!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2530
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      893
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe