Se oli oikeesti vahinko, mutta minkäs teet jos olis hätä!

Anonyymi-ap

Ei Utsjoen kuntalaiset sanoneet mitään vaan minusta heitä nauratti enemmän koko tilanne!

Lapin läänin PARAS GRILLI on Utsjoella ja se auki vain kesäisin. Kahvit kävin OSTAMASSA eli hakemassa ja tuo Grilli oli täynnä ihmisiä.
Minä menin siskoni pojan kanssa sinne joka on Espoosta tullut kesätöihin.

Minä tapojen mukaan sanoin hänelle ovella ” Käyn vessassa ensin.”
Vilasin ja YKSI AINUT TURISTI istu syömässä ja paikalliset odotteli ruokiaan.
Kyllä he tunnisti minut, koska olin hakenut Utsjoen kunnanjohtajan paikkaa ja samalla tavalla olisin kunnanjohtajanakin mennyt hakemaan eli ostamaan nuo kahvit GRILLILTÄ!

Tuo oli minun äiti joka oli laitto meidät hakemaan kahvit sillä aikaa, kun hän siivoos Utsjoen poliisilaitosta!

Ihmisiä me ollaan kaikki ja se on ihan normaalia KÄYDÄ VESSASSA ja ihan normaalia sanoa ääneen : Minä käväsen vessassa pissalla/kusella ensin!

Minähän kohteliaasti kysyin siskoni pojalta tuon jälkeen, kun tulin vessasta : Mitä sie otat, koska et juo kahavia!?
Ei ottanut edes siideriä, lonkeroa tai muuta vastaavaa vaikka sanoin : Tuossa -50% Happy Joe joten otakko siiderin?
Limu pullon otti vaikka olis saanut ihan mitä vaan!

Ei minua haitannut vaikka he puhu saamea ja tuli sellainen tunnekkin, että Utsjoen kunnanhallituksen/valtuuston väkeä oli ihan paikalla!
Olin nähnyt uutisia joissa Presidentti Stubbin kanssa olivat kuvissa.

Minä olin maakunta matkalle Norjaan jossa aina silloin tällöin käväsen, koska meillä Ruijan suomalaisilla kveeneillä perinteinen sekä meidän kulttuuriin kuuluva tapa käydä ostamassa Norjasta :
- Flötemysiä
- Lefsaa
- Kamferin pastilleja
- sekä muita tuotteita mitä eivät saa Suomeen myyntiin, koska nuo on tuotteita joita Norja ei myy kuin NORJASSA VAIN!

Utsjoen ja Inarin kunnanjohtajat ovat itse suostuneet kuntalaisten EDUNVALVOJIKSI, mutta minun ETUJA ja OIKEUKSIA ei kyllä aja kukaan!

Minä taidan olla sellainen NELJÄN TUULEN IHMINEN!

1

193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siskoni poika sano minulle, kun lähettiin Grillin pihalta ja sanoin hänelle : Miepä käyn näyttään sinulle Utsjoen kylän mestoja!
      Ajoin sinne Nuvvukseen päin ja sanoin : Nyt kyllä ihan varmasti muista, että olikohan täällä tien haaraa tai kääntöpaikkaa mistä pääsee kääntymään takaisin vai pitääköhän meidän ajaa Karigasniemelle asti ja kääntyä siellä ja tulla Utsjoelle takasin!

Siskoni poika sano minulle : En toivo edes pahimmalle viholliselle, että ADHD:ta ja DEMENTTIAA koska nuo ei ole kyllä mukavia!
      Sanoin : En kai minäkään voi muistaa kaikkia asioita ja en varsinkaan joka tien haaraa jotka Suomessa on, koska en minä ole joka paikassa ehtinyt käymään!

Grillillä olevat ihmiset odottelivat varmaan paikallis bussia jolla pääsevät kotia.
      Minusta tuntuu, että UULAN SÄÄSTÖSSÄ saattaapi toimia se Utsjoen kylän ainut POSTI sekä MATKAHUOLTO ja heillä on kesäisin sentään Grilli josta saavat ruokaa sekä kahvia, kun odottelevat että Utsjoelta lähtee Karigasniemelle päin bussi jolla he pääsee kotia suoraan!

Heidän pitää mennä ensin Kaamaseen bussilla ja nousta sieltä Karigasniemelle menevään bussiin niin pääsevät kotiaan!
      Toinen vaihtoehto on mennä bussilla Norjan kautta niin pääsevät Utsjoelta Karigasniemelle!

Utsjoen ja Karigasniemen välinen matka on noin 100kilometriä niin heidän pitää bussilla tyyliin matkustaa ympri pitäjää 1-3 päivää niin pääsevät kotia!

Tuskin on Guttormi tai kukaan muukaan Utsjoen kunnassa oleva yrittäjä sanonut : Me ei kunnalle ajeta yhtään vuoroa ja kuntalaiset ei istu meidän busseihin vaan ajakoot saatanat TAKSILLA!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2490
    2. 148
      2224
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2152
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2109
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1684
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1593
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1516
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      279
      1394
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1379
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1356
    Aihe