Viimeiset erämaat sileiksi- NATO vaatii tietä?

Anonyymi-ap

Onko todella niin että yksi Suomen viimeisistä , ainutlaatuisista erämaista ollaan valmiita uhraamaan NATO;n alttarille? Meno on todella kovaa ja irvokasta jos näin todella tapahtuu. Tietääköhän paikalliset lappilaiset mitä tuollainen uusi tielintaus halki Hammastunturin erämaan todella merkitsisi?

Kannatin aikanaan NATOa , mutta nyt alkaa kelkka kääntymään mikäli pohjoisen erämaat ollaan uhraamassa sille että saadaan näytettyä Venäjälle "kuinka meillä on kalustoa ja voimaa". Se kyllä uskotaan ilman erämaiden pilaamistakin.

Tulen osaltani taistelemaan kuolemaani saakka tuota luonnon tuhoamista vastaan. Nuo erämaat kun sattuvat olemaan viimeisiä puhtaita linnakkeita maassamme.
Päättäjät, lopettakaa tuo luonnon tuhoaminen.
Poromiehet, miettikää mitä olette antamassa. Teitä tullaan varmaan lahjomaan kovasti , onhan kyseessä sentään NATO. Nykyiset tiet kyllä riittävät voiman näyttöön. Meitä ei mikään tiestö pelasta. Onko Nato sittenkin ollut meille virhe?

16

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      sairasta kieltämättä on. Pidetään lappi siistinä. Täällä saa harjoitella kun ei paikkoja sotketa. uudet tiet vievät rauhan näiltä seuduilta. etelä suomi on jo pilattu. Kävin siellä asumassa muutaman vuoden ja ei ole ikävä takaisin.
      Siellä "luontoalueetkin" ovat sellasia että kuuluu rekkojen ääniä kun yrittää teltassa nukkua. Siinä ollaan sitten oikein luonon keskellä ;)

    • Anonyymi

      Alkuperäisväki siellä on möyrinyt milloin milläkin vehkeellä mistään välittämättä iät ajat.
      Hakkuuaukeat on tehty kulkukelvottomiksi ihmisille ja eläimille. Eikö aslakkeja yhtään hävetä?

    • Anonyymi

      Minäpä soitan elokapinalle.

    • Anonyymi

      Kaamasessa oli joku pösilö hakkuuttanut Höylä Matin metsät melkeen sileäksi!

      Muddusjärven paliskunnan olis kuulunut puuttua tuohon asiaan, koska Höylä Matti oli LAPSETON ja hänen metsät on Muddusjärven paliskunnan poronhoito-alueella!
      Tuo hakkuu sai aikaan sen, että porot siirty toiselle puolen tien ihmisten pihoille laiduntamaan, koska tuo hakkuu häiritsi porojen laiduntamista.

      • Anonyymi

        Mie kyllä tuon Höylä Matin asiankin tuohon kunnianloukkaus asiaan, koska minä olin sentään hoitanut myös Höylä Matin äitiäkin aikoinaan.

        Höylä Mattia ei olis ollut olemassakaan jos hänen äiti EI OLISI MATTI-POIKAANSA SYNNYTTÄNYT TÄHÄN MAAILMAAN!


      • Anonyymi

        Etelän vetelät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mie kyllä tuon Höylä Matin asiankin tuohon kunnianloukkaus asiaan, koska minä olin sentään hoitanut myös Höylä Matin äitiäkin aikoinaan.

        Höylä Mattia ei olis ollut olemassakaan jos hänen äiti EI OLISI MATTI-POIKAANSA SYNNYTTÄNYT TÄHÄN MAAILMAAN!

        Minun lapset ei peri tulevassa mitään, koska EI HE ARVOSTA minua äitinä eikä arvosta heidän isätkään!

        Kyllähän Suomen valtion kannattaa minuun panostaa, koska minähän hoitelen asioita Suomen valtion edun sekä oikeuksien mukaan!

        Jos hyvin käy niin velatkin kääntyy saatavaksi!

        Höylän Matin virallinen PERIJÄ on Suomen valtio eikä kyseinen nainen joka kuulemma oli perinyt Matin!

        Höylä Matti ei kuulemma ollut tyhmä, mutta kaamaslaiset osaa kaikki esittää tyhymää!

        Olin Inarin kunnalla töissä tuolloin ja Inarin kunnassa on todistettavasti hoidettu huonosti aina alkuperäisten kuntalaisten edut sekä oikeudet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun lapset ei peri tulevassa mitään, koska EI HE ARVOSTA minua äitinä eikä arvosta heidän isätkään!

        Kyllähän Suomen valtion kannattaa minuun panostaa, koska minähän hoitelen asioita Suomen valtion edun sekä oikeuksien mukaan!

        Jos hyvin käy niin velatkin kääntyy saatavaksi!

        Höylän Matin virallinen PERIJÄ on Suomen valtio eikä kyseinen nainen joka kuulemma oli perinyt Matin!

        Höylä Matti ei kuulemma ollut tyhmä, mutta kaamaslaiset osaa kaikki esittää tyhymää!

        Olin Inarin kunnalla töissä tuolloin ja Inarin kunnassa on todistettavasti hoidettu huonosti aina alkuperäisten kuntalaisten edut sekä oikeudet!

        Näitä on muuten Inarin kunnassa vaikka kuinka paljon joilla on omaisuuksia, mutta omaiset ei hoida eikä edes arvosta omia vanhempiaan jotka perivät aikanaan!

        Onneksi Inarin saamelaiset sekä koltat syrjii minua, koska minä olen niin HUONOISTA SUVUISTA SAANUT ALKUNI!

        Toivottavasti Suomen valtio EI TAAS PETÄ vaan KANSA PETTÄÄ VUOROSTAAN niin saadaan asiat korjattua!

        Isäni mummosta löysin myös tarinaa sekä isän setä-puolesta jonka Saksan armeijan sotilaat oli heittäneet lumi hankeen!
        Isän mummolla oli ilmeisesti samanlainen luonne, kuin minulla. Oli huutanut uunin pankilta ” Siviä PERKELE!”
        Petsamossa tuo oli tapahtunut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä on muuten Inarin kunnassa vaikka kuinka paljon joilla on omaisuuksia, mutta omaiset ei hoida eikä edes arvosta omia vanhempiaan jotka perivät aikanaan!

        Onneksi Inarin saamelaiset sekä koltat syrjii minua, koska minä olen niin HUONOISTA SUVUISTA SAANUT ALKUNI!

        Toivottavasti Suomen valtio EI TAAS PETÄ vaan KANSA PETTÄÄ VUOROSTAAN niin saadaan asiat korjattua!

        Isäni mummosta löysin myös tarinaa sekä isän setä-puolesta jonka Saksan armeijan sotilaat oli heittäneet lumi hankeen!
        Isän mummolla oli ilmeisesti samanlainen luonne, kuin minulla. Oli huutanut uunin pankilta ” Siviä PERKELE!”
        Petsamossa tuo oli tapahtunut!

        Minkäs minä sille voin jos olen PERINYT isäni isän äidin luonteen piirteitä ja PETSAMOLAISISSA oli TAITEILIJA IHMISIÄ jotka kuuluu heidän kulttuuriin!

        Minulle on sanottu, että : Olet just niin, kuin isän isän äiti.
        Lepposa karjalais emäntä, mutta jos sattu suuttumaan niin hän äkäisesti ärähteli ja ilmoitti asiansa suoraan!

        Minkäs teet jos sukuni naiset on olleet EMÄNTIÄ jotka on laittaneet ISÄNNÄTKIN kuriin!
        Molemmissa suvuissa on ollut yhtä IHANAT sekä RAKASTETTAVAT NAISET!

        Isäni sanoi minulla : Mieti kukahan loukkaa ja kenen kunniaa!


      • Anonyymi

        Minä en kyllä tykkää siitä, että me rumat, lihavat ja tyhmät ei saada facebookissa kirjoittaa RUMIA AJATUKSIA vaikka nuo tulee suoraan SYDÄMESTÄ!

        Miksi kirjoittaisin kauniita AJATUKSIA RUMANA ihmisenä ja valehtelisin siellä, että Ivalossa sekä Inarin kunnassa IHMISIÄ KOHDELLAAN hyvin jos he on kauniita sekä komeita, mutta RUMIA EI SUVAITA OLLENKAAN!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en kyllä tykkää siitä, että me rumat, lihavat ja tyhmät ei saada facebookissa kirjoittaa RUMIA AJATUKSIA vaikka nuo tulee suoraan SYDÄMESTÄ!

        Miksi kirjoittaisin kauniita AJATUKSIA RUMANA ihmisenä ja valehtelisin siellä, että Ivalossa sekä Inarin kunnassa IHMISIÄ KOHDELLAAN hyvin jos he on kauniita sekä komeita, mutta RUMIA EI SUVAITA OLLENKAAN!!!

        Voi helevetin helevetti jos Tasavallan Presidentti Stubb on vielä Karjalasta tulleita evakko sukuja.
        Minä luin jostain, että hänenkin suku olis Karjalan evakko sukuja!

        Mitenkähän meille oikein käy, koska Presidentti on vielä yhdenvertainen minun kanssa koska sukujeni tutkijat väittää, että Presidentit Sthålberg, Ryti ja Mannerheim kuuluvat samoihin sukupuihin joihin minäkin kuulun!

        Ollaan kusessa koko Suomen kansan vaikka minulla oli alunperin tarkoitus saada kaikille aiheetta maksetut SOTA-KORVAUKSET takaisin, koska minusta ihmiset on tulleet Neuvostoliitosta/Venäjältä Suomeen vaikka sopimus oli, ettei Suomea saa alkaa MIEHITTÄMÄÄN edes menemällä naimisimiin suomalaisten kanssa.


    • Anonyymi

      Mitä tekemistä Natolla tuon tielinjauksen kanssa on, sehän on ollut tapetilla vuodesta 2008?

    • Anonyymi

      ..siinole mistään muusta ko rahasta kyse .... solisalimokraatit jako valtion piikkiin rahaa vasemmalle ja oikialle , nyt on sitte maksun aika ja kaikki konstit on pakko koittaa ... ja vielä yksi juttu : mieluummin NATO kun se ennen Varsovan liittona tunnettu ...

    • Anonyymi

      Saihan persukki väkevää kaljaa.

    • Anonyymi

      Jonku suuret porotokat on pilanneet Lapin luonnon jo ajat sitten. Jäkälämaita ole kuin kuvakirjoissa. Nyt joku ns ssaamelainen haluaa kaataa viimeiset männynkänkyrätkin.
      joo

    • Anonyymi

      Porot on jo pilanneet lapin luonnon jo kymmeniä vuosia sitten.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. Rajalakia menee läpi ja sekosi vastustajajia

      Korpeaa hheh heh.
      Perussuomalaiset
      80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe