Vieläkö muistatte Monrepon

Anonyymi-ap

Kuka muistaa vielä Monrepoon.

11

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En muista mitään, olen juonut aivoni piloille 🤕

      • Anonyymi

        Ivalon kansantauti


    • Anonyymi

      Muistin, että kyseessä on vanha laulu jota Annikki Tähti aikoinaan lauloi.
      Tarkistin Googlesta, että olinko oikeassa joten löytyi sanatkin.

      ” Muistan puiston kaunehimman
      ihanimman Monrepos'n
      usein haaveissani kuljen
      satumaani lehmustohon
      Kaunehimmat kaarisillat
      ihanimmat kuudanyöt
      nähnyt puiston katveessa oon
      Monrepos'n
      Aikain menneitten taa
      aatos taas samoaa
      ajan sen mennehen
      tarun ihmeellisen
      voin vieläkin tavoittaa
      Muistot puiston kaunehimman
      ihanimman Monrepos'n
      iäks syömmeen kätkenyt oon
      Monrepos'n
      Aatoksein aina saa
      kaipuun unteni maa
      puisto rakkauden
      sitä unhoita en
      se säilyy aikojen taa ”

      En muista säveltä, mutta sanat kertoo kauneudesta jota Suomessa aikoinaan oli ja ei tuosta ole kuin noin 40vuotta kun elettiin viimeksi nostalgista -80 lukua jota jatkui vielä -90 luvulla.
      Ihmiset joi tuolloin hienosti MONOPOLI konjakkia ja ravintoloihin ei päässyt TENNARIT jalassa eikä epäsiisteissä vaatteita.

      He jotka ei päässeet A-lupa ravintoloihin istu Ivalossa NAAMABAARISSA eli TL-grillissä jota TELLUKSI kutsuttiin.

      Kyllä minäkin ehdin käymään Tellussa ja muistan, kun menin ekan kerran niin Kuisman Jussi vainaa istu siellä ja sano mulle : Jää istuun minun kanssa kaljalle tänne!
      Kävin syömässä ja olin menossa johonki, mutta sanoin Jussille : En nyt ehi, mutta tuun toisella kertaa!
      Tuo oli joko 1995 tai 1996, mutta 2005 menin Telluun ja mun työkaveri sano mulle ”Et oo tosissas, että tuut Telluun meidän kanssa kaljalle.”
      Menin sinne ja Kuisman Jussi samassa pöydässä sekä samalla paikalla juomassa kaljaansa.
      Sanoin Jussille, kun näin hänet : Mehän sovittiin joten tulin nyt juomaan kaljaa sinun kanssa!
      Toiset kysy pöydässä, että : Koska te ootte sopineet?
      Sanoin : En muista päivää, mutta se oli joko -95 tai -96, kun olin joko menossa Norjaan töihin tai sitten olin käymässä Norjasta viikonloppuna Ivalossa.

    • Anonyymi

      Eikös se ollu joku väkevä viini mitä puliukot joi?

      • Anonyymi

        Carilloako tarkoitat?
        Hienosto väki joi Monopoli konjakkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Carilloako tarkoitat?
        Hienosto väki joi Monopoli konjakkia.

        Carillon jälkeen tais alkaa Gambiinan juonti puliukoista tuli Ménièren väkeä joka hoitaa horjumista sekä muuta mikä tautiin kuuluu viinalla.

        Ei heillä ole vara ostaa välttämättä Gambiinaa tai viinaa niin he ostaa kaljaa.
        Heistä tulee vielä hienompia, koska he saa Ménièren diagnoosin lisäksi vielä Kuninkaallisten sairauden nimeltä KIHTI.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Carillon jälkeen tais alkaa Gambiinan juonti puliukoista tuli Ménièren väkeä joka hoitaa horjumista sekä muuta mikä tautiin kuuluu viinalla.

        Ei heillä ole vara ostaa välttämättä Gambiinaa tai viinaa niin he ostaa kaljaa.
        Heistä tulee vielä hienompia, koska he saa Ménièren diagnoosin lisäksi vielä Kuninkaallisten sairauden nimeltä KIHTI.

        En varmasti valehtele vaan kyllä sitä Ménièreni ja Kihti epidemiaa leviää tässä kunnassa niin, kuin lievää AUTISMIAKIN!

        Halvempi ostaa 24 tölkkiä olutta ja kannella sitä salkkua niin näyttää SPORTTISEMMALTA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En varmasti valehtele vaan kyllä sitä Ménièreni ja Kihti epidemiaa leviää tässä kunnassa niin, kuin lievää AUTISMIAKIN!

        Halvempi ostaa 24 tölkkiä olutta ja kannella sitä salkkua niin näyttää SPORTTISEMMALTA!

        Syrjivät näitä Menierenkihtiautisteja vuodesta toiseen vaikka Ivalossa on TOIMINTAKESKUS jonne voisivat heitä laittaa!

        Luin niin heillä on hyvät palvelut kehitysvammaisille.

        Luki näin ” Toimintakeskus järjestää työ- ja päivätoimintaa kehitysvammaisille henkilöille. Lisäksi "Toimari" järjestää kehitysvammaisten nuorten iltapäivätoimintaa.”

        He on kaikki nuoria joita syrjivät vaikka Toimintakeskukseen kyllä väkeä mahtuu työ- sekä päivätoimintaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syrjivät näitä Menierenkihtiautisteja vuodesta toiseen vaikka Ivalossa on TOIMINTAKESKUS jonne voisivat heitä laittaa!

        Luin niin heillä on hyvät palvelut kehitysvammaisille.

        Luki näin ” Toimintakeskus järjestää työ- ja päivätoimintaa kehitysvammaisille henkilöille. Lisäksi "Toimari" järjestää kehitysvammaisten nuorten iltapäivätoimintaa.”

        He on kaikki nuoria joita syrjivät vaikka Toimintakeskukseen kyllä väkeä mahtuu työ- sekä päivätoimintaan!

        Minä voin laittaa tämänkin asian kunnianloukkaus asiaan niin saan todistettua, että minä kyllä osaan ratkoa sekä hoitaa asioita tehokkaammin Hyvinvointialueen porukka ja Inarin kunta yhdessä!

        Valtio kyllä maksaa korvauksia, kun todistan että YKSI NAINEN HOITAA PALJON TEHOKKAAMMIN ongelmat mitä he jotka on äänestetty LUOTTAMUSTEHTÄVIIN!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä voin laittaa tämänkin asian kunnianloukkaus asiaan niin saan todistettua, että minä kyllä osaan ratkoa sekä hoitaa asioita tehokkaammin Hyvinvointialueen porukka ja Inarin kunta yhdessä!

        Valtio kyllä maksaa korvauksia, kun todistan että YKSI NAINEN HOITAA PALJON TEHOKKAAMMIN ongelmat mitä he jotka on äänestetty LUOTTAMUSTEHTÄVIIN!

        Minusta on oikeesti kiva ratkoa Ivalossa ongelmia joita eivät ole hoitaneet vaan pukanneet ihmiset eläkkeelle!

        Käsityö taitoa tarvitaan aina ja minulla on jo nyt ideoita joita voisivat tehdä ja nuo laitetaan myyntiin!

        En kyllä muista, että minulla olisi jäänyt joku suhde miehen kanssa kesken jolla nikkarin taitoja olisin viittinyt katella häntä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on oikeesti kiva ratkoa Ivalossa ongelmia joita eivät ole hoitaneet vaan pukanneet ihmiset eläkkeelle!

        Käsityö taitoa tarvitaan aina ja minulla on jo nyt ideoita joita voisivat tehdä ja nuo laitetaan myyntiin!

        En kyllä muista, että minulla olisi jäänyt joku suhde miehen kanssa kesken jolla nikkarin taitoja olisin viittinyt katella häntä!

        Enhän kyllä miestä enää tarvi jos valtio maksaa mulle kerta korvauksena palkat!

        Rahalla saan ostettua asunnon, työkalut sekä puuta niin voin tehdä KAIKEN ITSE MITÄ HALUAN!
        Mullahan ei ole muuta, kuin aikaa sen jälkeen kun hoidan työni kiltisti loppuun!

        En ole muuta ollut vailla kuin asunnon, auton sekä rahaa sen verran että saan maksettua velkani pois ja elän eli saan ruokaa ja toteuttaa itseäni!

        En voi mitään sille, että jos alan tekemään jotain niin minun tekemiset ei tunne KELLOA!

        Ivalossa miehet on itse opettaneet, että NUKKUMINEN ON HOMOJEN HOMMAA!
        Oon vissiin aina ollut HOMON kanssa suhteessa, koska tosi miehet ei kuulemma narisi eikä valita!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2595
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1138
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1044
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1001
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      913
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      881
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      822
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      33
      782
    Aihe