Jos pelaan lottoa (hinta 1eur rivi) tai eurojackpotia (2 eur rivi)
Voittotodennäköisyydet päävoittoon:
Lotto 1:18 643 560
Eurojackpot: 1:139 838 160
eli todennäköisyys ero noin 7,5 kertainen ?
- maksan 5eur , voittotavoite 4 000 000, tämä päävoittona lotossa suht usein,
vastaavasti 40 000 000 päävoitto eurojackpotissa suht usein toistuva
Kysymys:
Kannattaako pelata lottoa yksin 5 riviä vai eurojackpot-porukkaa (50eur) osuudella 1/10 (joka suht yleinen porukkapeli jota hyvin saatavilla), joilloin 25 riviä pelissä?
Itse kallistuin loton puolelle, jos ymmärsin oikein?
25riviä pitää jakaa 7,5:lla koska tod.näk eurojackpotissa noin 7,5x huonompi?
Eli eurojackpotissa 10heng. porukassa 5eur panoksella saan vain noin 3,33 eli 3 riviä?
Vai laskinko päin honkia? Todennäköisesti....
Lottoa yksin vai Eurojackpot porukalla, todennäköisyys/maksettu summa
5
244
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä, lotto on kannattavampi. Otetaan huomioon myös pienemmät voittoluokat. Tässä laskut (toivottavasti kopioin taulukot ja laskin oikein):
https://www.desmos.com/calculator/ypjzf4xr7h
5 riviä lottoa odotusarvo: −2,865€
porukka EJP odotusarvo: −2.920€
Lotto plus on itse asiassa kaikista "paras" (vai pitäisikö sanoa vähiten huonoin), jos sitä voisi viidellä eurolla ottaa (eli 5/1,5 riviä), niin sen odotusarvo olisi: −2.843€. - Anonyymi
Vastaus kysymykseen:
Ei kannata pelata mitään pelejäsi. Sulla tuskin koskaan on niin hyvä tuuri, että jäisit voitolle .
Säästä hikiset senttisi pahan päivän varalle tai jos sulla on vaikkapa euroja, niin mieti tarkkaan miten niitä kannattaa sijoittaa.- Anonyymi
Niin, voihan noinkin kommentoida kun ei lue tai ymmärrä kahta ensimmäistä kirjoituksen sanaa: jos pelaan. Kysymys oli enemmänkin tarkoitettu matemaattiseksi, että osasinko miettiä suht oikein. Sijoitukset on minulla toki erikseen. Mitä on hikiset sentit? Käytän korttia ja joskus paperirahaa, niin ei ole vielä tullut vastaan "hikisiä senttejä". ;)
PS. 1. vastaaja oli asiallinen ja ystävällinen kun pysyi aiheessa, kiitos hänelle.
- Anonyymi
Minkä pituinen peliaika on kyseessä? Vuosi, kymmenen vuotta, ihmisikä? Nuo isot voitot huomioivat keskiarvot kun toteutuvat vasta hyvin pitkän kuluessa eli niillä ei ole käytännön merkitystä.
Onko tavoitteena mahdollisimman pieni rahanmenetys tuon peliajan kuluessa, voittokertojen numeerinen lukumäärä eli endorfiinipaukut aina voitettaessa vai mikä?- Anonyymi
Lähinnä tuli ajatus että miten kannattaisi pelata per pelikerta esim tuolla 5eur panoksella jos vertaa vaikkapa noita kahta peliä, lottoa ja eurojackpotia. Eli kummalla tyylillä parempi voittomahdollisuus pääpottiin ko. panoksella. Vikinglotto lienee välimuoto noista, maksaa saman kuin lotto mutta huonompi voittotodennäköisyys. Vikingissä päävoitto pyörii usein samoissa kuin lotossa, siksi vertailin lottoa ja jackpotia.
Todellinen todennäköisyyden paraneminen tällä vertailulla on tasoa nolla, tiedän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475226- 3261928
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131868Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701527Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681477Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh341240- 811214
- 361066
- 421045
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21994