Nestejarrullisen pyörän kuljettaminen

Anonyymi-ap

Voiko nestejarrullisen pyörän kuljettaa huoletta kyljellään?
Ylösalaisin ei kuulemma kannata laittaa, menee nesteet uusiksi...

55

611

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Polkupyörää on lähes vuosisata huollettu ylösalaisin. Mikäpä tuon olisi muuttanut.

      • Anonyymi

        Kyllä pyörä huolletaan pystyasennossa omassa telineessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pyörä huolletaan pystyasennossa omassa telineessä.

        Höpö höpö, mistä sellaisen telineen nyt siihen hätään repii vaikka tienposkessa?


      • Anonyymi

        Ilmat pakenee renkaan yläosaa ja aiheuttaa pompottavan ajon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmat pakenee renkaan yläosaa ja aiheuttaa pompottavan ajon

        Hei Halloo!

        Pientä rajaa näihin juttuihin. Uskotteko todella, että pyörästä häipyy jarrut, jos pyörä käy kyljellään tai ylösalaisin? Ja että sellaisia pyöriä/jarruja saa myydä vapaasti...

        Kuten muuallakin mediassa; Mieti hetki ihan rauhassa ennen kuin vastaat tai lähdet mukaan keskusteluun. "Voiko tämä olla totta? Miksi tämä ei ole ennen tullut esiin? Mitä seuraa, jos tämä on totta?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei Halloo!

        Pientä rajaa näihin juttuihin. Uskotteko todella, että pyörästä häipyy jarrut, jos pyörä käy kyljellään tai ylösalaisin? Ja että sellaisia pyöriä/jarruja saa myydä vapaasti...

        Kuten muuallakin mediassa; Mieti hetki ihan rauhassa ennen kuin vastaat tai lähdet mukaan keskusteluun. "Voiko tämä olla totta? Miksi tämä ei ole ennen tullut esiin? Mitä seuraa, jos tämä on totta?"

        Kyllä noin saattaa käydä, että jarrukahva voi painua pohjaan ja jarruteho lähestulkoon häviää. Itselläni ihan omakohtaisia kokemuksia asiaan liittyen.


    • Anonyymi

      Uudet säännöt sanoo että pyörää ei saa kääntää,niin ei sillo käännetä jumalauta mikä siinä on niin vaikeaa,joku on kääntänyt ja menny ilmaa,niin sillo kukaan ei käännä tuliko selväksi?

      • Anonyymi

        Hörhöillä on omat sääntönsä. Fiksuille riittää järkeen käypä suositus. Suositus on, että jos on hydrauliset jarrut, niin ei ole hyvä kääntää pyörää ylösalaisin, tai saattaa joutua ilmaamaan jarrut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hörhöillä on omat sääntönsä. Fiksuille riittää järkeen käypä suositus. Suositus on, että jos on hydrauliset jarrut, niin ei ole hyvä kääntää pyörää ylösalaisin, tai saattaa joutua ilmaamaan jarrut.

        Mulla roikkuu pyörä kattolampussa väärinpäin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hörhöillä on omat sääntönsä. Fiksuille riittää järkeen käypä suositus. Suositus on, että jos on hydrauliset jarrut, niin ei ole hyvä kääntää pyörää ylösalaisin, tai saattaa joutua ilmaamaan jarrut.

        Vannejarrujen kanssa ei olisi noita murheita. Pyörän voi huoltaa normaalisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vannejarrujen kanssa ei olisi noita murheita. Pyörän voi huoltaa normaalisti.

        Joo mut vannejarrut HALOO KOP KOP onko ketään kotonaaaaa?nyt on 2024


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mut vannejarrut HALOO KOP KOP onko ketään kotonaaaaa?nyt on 2024

        Ei kai se kuitenkaan tarkoita, että kaikkien on pakko tehdä asiat hankalan kautta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai se kuitenkaan tarkoita, että kaikkien on pakko tehdä asiat hankalan kautta?

        Ei se kuitenkaan tarkoita, että helpotkin asiat näyttäytyvät kaikille hankalina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mut vannejarrut HALOO KOP KOP onko ketään kotonaaaaa?nyt on 2024

        "HALOO KOP KOP onko ketään kotonaaaaa?"huutaa mies joka ei voi kääntää pyörää huoltoa varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se kuitenkaan tarkoita, että helpotkin asiat näyttäytyvät kaikille hankalina.

        No nuo levyjarrut tuntuvat olevan, kun näköjään niitä täytyy pitää kuin kipeetä p****a ja olla koko ajan säätämässä jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vannejarrujen kanssa ei olisi noita murheita. Pyörän voi huoltaa normaalisti.

        Kerrotko vannejarruilla olevia hieman kohtuullisemman tason maastopyöriä mitä kaupasta löytyisi?
        Aika vähissä ovat...


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Kerrotko vannejarruilla olevia hieman kohtuullisemman tason maastopyöriä mitä kaupasta löytyisi?
        Aika vähissä ovat...

        Eikö maastopyörien runkoja voi teettää missään tilaustyönä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö maastopyörien runkoja voi teettää missään tilaustyönä?

        Miksi joku teettäisi mittatilaustyönä maastopyöränrungon vannejarruille...?
        Kun nimenomaan maastoajaossa levyjarrujen edut ovat selvästi vannejarruja paremmat...
        Jos joku teetättää maastopyörän rungon niin varmasti laittaa siihen myös hyvät osatkin... (ja maastoajossa se ei tarkoita vannejarruja),


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Miksi joku teettäisi mittatilaustyönä maastopyöränrungon vannejarruille...?
        Kun nimenomaan maastoajaossa levyjarrujen edut ovat selvästi vannejarruja paremmat...
        Jos joku teetättää maastopyörän rungon niin varmasti laittaa siihen myös hyvät osatkin... (ja maastoajossa se ei tarkoita vannejarruja),

        Ai niin, tässä oli taas kyse moottoripolkupyörästä... Btw, cantilever-tyyppisiä jarruja on käytetty mm. polttomoottorikäyttöisten mopojen jarruina, eli löytyy niistäkin tehoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin, tässä oli taas kyse moottoripolkupyörästä... Btw, cantilever-tyyppisiä jarruja on käytetty mm. polttomoottorikäyttöisten mopojen jarruina, eli löytyy niistäkin tehoa.

        Ihan nyt kyse MAASTOPYÖRÄSTÄ, jarrut eivät poikkea millään tavalla "luomun" taikka sähköavausteisten välillä, ihan samat osasarjat molemmissa käytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nuo levyjarrut tuntuvat olevan, kun näköjään niitä täytyy pitää kuin kipeetä p****a ja olla koko ajan säätämässä jne.

        Olen ajanut levyjarrupyörällä 8 vuotta ja kerran olen vaihtanut taakse jarrupalat. Ei niitä jatkuvasti tarvi huoltaa ja vaihtaa paloja. Kilometrejä tullut 8 vuodessa arviolta 16000km.
        Samaan aikaan vannejarrupyörässäni olen vaihtanut jarrupalat joka toinen vuosi joskus jopa kerran vuodessa, ajokilometrejä samassa ajassa varmaan 20000 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ajanut levyjarrupyörällä 8 vuotta ja kerran olen vaihtanut taakse jarrupalat. Ei niitä jatkuvasti tarvi huoltaa ja vaihtaa paloja. Kilometrejä tullut 8 vuodessa arviolta 16000km.
        Samaan aikaan vannejarrupyörässäni olen vaihtanut jarrupalat joka toinen vuosi joskus jopa kerran vuodessa, ajokilometrejä samassa ajassa varmaan 20000 km.

        Kyllä päs ajat vähän ja harvoin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hörhöillä on omat sääntönsä. Fiksuille riittää järkeen käypä suositus. Suositus on, että jos on hydrauliset jarrut, niin ei ole hyvä kääntää pyörää ylösalaisin, tai saattaa joutua ilmaamaan jarrut.

        En sitten osta ikinä pyörää jossa on nestejarrut. Markkinamiehetkö ne on keksineet tehdä pyöristä noin teknisiä(kalliita) kun hyvin säädetyt vannejarrutkin pysäyttävät pyörän tosi hyvin. Myöskään kalliita sähkövaihteita esim. Maantiepyörissä en kaipaa. Jos joku kaipaa moisia niin saa maksaa itsensä kipeäksi vähemmälläkin pääsee ja varsinkin itsepyörääni huoltavana arvostan selkeää tekniikkaa ja helppoa huollettavuutta. Mielestäni polkupyöräilyn olennainen osa kaikenpuolinen helppo käytettävyys ja aina parempi mitä vähemmän huollettavia kohteita on tuota käyttöä haittaamassa.


    • Anonyymi

      Voisikohan nuo letkut täyttää alkoholilla?

      • Anonyymi

        Olen Koskenkorva dieetillä. Tähän asti olen menettänyt kolme päivää.


    • Anonyymi

      Ei voi mutta vaseliinilla voi,ja ae että tullooo muuton hyvä

    • Anonyymi

      Nestejarrullista pyörää ei voi kuljettaa kyljellään, mutta kitkajarrullista pyörää voi kuljettaa miten tahansa.

    • Anonyymi

      Kokeilin tuota kyljellään kuljettamista, mutta se oli epämukavaa. Nousin sitten seisaalleni.

    • Anonyymi

      Joitko kossua samalla ku raahauduit?

      • Anonyymi

        Joo, niistä letkuista.


    • Anonyymi

      Voiko nestejarrullista kallistaa niin että kahva ottaa kiinni maahan/ auton lattiaan?

      • Anonyymi

        Miksi ei voisi? Mikä estää?


    • Anonyymi

      1) Lihasheikkousmies;
      2) Vannejarrumies;
      3) Vaseliinimies.

      Onko tuo yksi ja sama yksinkertainen henkilö, vaiko useita eri henkilöitä?

      • Anonyymi

        Entä minne jäivät spandexmies ja vaippamies?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä minne jäivät spandexmies ja vaippamies?

        Keppimies, pinnamies ja volttimies voidaan myös lisätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keppimies, pinnamies ja volttimies voidaan myös lisätä.

        fitnordimies


    • Anonyymi

      Rumpujarru on myös hyvä vaihtoehto noiden rajoittuneiden hydraulisten levyjarrujen tilalle.

      • Anonyymi

        Vannejarrumies havaittu.


      • Eipä ole tullut vastaan rumpujarruilla olevaa maasto- taikka maantiepyörää…


    • Anonyymi

      Keppi vaippoihin heitää voltti

    • Anonyymi

      Olen pitänyt nestelevyjarrullista alaspäin ilman ongelmia. Eipä tuota ole tullut edes huollettua palojen vaihtamista enempää ja hyvin toiminut ilman säätöjäkin 6 vuotta

    • Anonyymi

      Toi on joku urbaani legenda et muka menee ilmaa,koskaan oo mitää käyny

      • Anonyymi

        Ei ole mikään urbaani legenda. Jarrukahvat painuivat pohjaan, kun pyörä oli jonkin aikaa ylösalaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mikään urbaani legenda. Jarrukahvat painuivat pohjaan, kun pyörä oli jonkin aikaa ylösalaisin.

        Huonoa tekniikkaa, pitää ostaa semmoinen pyörä että sen voi huoleti kääntää katolleen ja poljeskella ylösalaisin ilman että jarruneste valuu alas, vai ylösköpäin se nyt tuossa jo valuisikin.


    • Anonyymi

      Vannejarrumies havaittu.

    • Anonyymi

      Vannejarrut on paras

    • Anonyymi

      Joustokeula tykkää kun pyörää pitää välillä renkaat taivasta kohti.

    • Anonyymi

      Kaupasta voi ostaa valmiita nestejarrusarjoja paketissa.

      Paketti kulkee ja sitä säilytetään nurinperin, alasperin ja alassuin, ja siitä huolimatta jarrusarja on suoraan asennettavissa. Säilytysasennolla ei ole asiassa mitään väliä.

      Vuodot ja lämpötilanvaihtelu saavat aikaan kaasun muodostumista ja kertymistä järjestelmään ajan kanssa. Sen lisäksi jarruneste on hygroskooppista eli se kerää kosteutta, ja vesi voi höyrystyä, jäätyä. kiteytyä ja aiheuttaa korroosiota.

      Tiivis järjestelmä ei välitä säilytysasennosta.

      • Anonyymi

        Polkupyörään tarkoitetut jarrunesteet eivät kerää itseensä kosteutta joten niitä ei vaihdeta vaan ilmataan tarvittaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polkupyörään tarkoitetut jarrunesteet eivät kerää itseensä kosteutta joten niitä ei vaihdeta vaan ilmataan tarvittaessa.

        Dot-4 -neste on auton jarruneste. Se kerää kosteutta.

        Mineraaliöljy on vettä hylkivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dot-4 -neste on auton jarruneste. Se kerää kosteutta.

        Mineraaliöljy on vettä hylkivää.

        Myöskään vaseliini ei kerää kosteutta ja on vettä hylkivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myöskään vaseliini ei kerää kosteutta ja on vettä hylkivää.

        Vaseliinimies havaittu.

        Missä on Lihasheikkousmies ja Keppimies?

        Pyhä kolminaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dot-4 -neste on auton jarruneste. Se kerää kosteutta.

        Mineraaliöljy on vettä hylkivää.

        Shimano käyttää mineraaliöljyä ja Sram jarrunestettä joka on dot 5.1


    • Anonyymi

      Onko joku oikeasti saanut ilmaa jarruputkiin kuljettamalla pyörää ylösalaisin? Vielä jos lukitsee jarrukahvat niin, että ne eivät liiku kuljetuksen aikana, niin oletan ilman päätymisen jarruputkiin vähintäänkin epätodennäköiseksi.
      Kaikkihan huoltavat arvokkaampaa pyörää telineessä pystyasennossa, mutta tuollainen makuullaan tai ylösalaisin kuljetus tulee aika usein ainakin itsellä, eikä koskaan ole ollut jarrujen kanssa ongelmaa sen jälkeen.

      • Anonyymi

        Itsellä on ilma takajarrussa ja epäilen että noin on tullut.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe