Voiko nestejarrullisen pyörän kuljettaa huoletta kyljellään?
Ylösalaisin ei kuulemma kannata laittaa, menee nesteet uusiksi...
Nestejarrullisen pyörän kuljettaminen
55
669
Vastaukset
- Anonyymi
Polkupyörää on lähes vuosisata huollettu ylösalaisin. Mikäpä tuon olisi muuttanut.
- Anonyymi
Kyllä pyörä huolletaan pystyasennossa omassa telineessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä pyörä huolletaan pystyasennossa omassa telineessä.
Höpö höpö, mistä sellaisen telineen nyt siihen hätään repii vaikka tienposkessa?
- Anonyymi
Ilmat pakenee renkaan yläosaa ja aiheuttaa pompottavan ajon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmat pakenee renkaan yläosaa ja aiheuttaa pompottavan ajon
Hei Halloo!
Pientä rajaa näihin juttuihin. Uskotteko todella, että pyörästä häipyy jarrut, jos pyörä käy kyljellään tai ylösalaisin? Ja että sellaisia pyöriä/jarruja saa myydä vapaasti...
Kuten muuallakin mediassa; Mieti hetki ihan rauhassa ennen kuin vastaat tai lähdet mukaan keskusteluun. "Voiko tämä olla totta? Miksi tämä ei ole ennen tullut esiin? Mitä seuraa, jos tämä on totta?" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei Halloo!
Pientä rajaa näihin juttuihin. Uskotteko todella, että pyörästä häipyy jarrut, jos pyörä käy kyljellään tai ylösalaisin? Ja että sellaisia pyöriä/jarruja saa myydä vapaasti...
Kuten muuallakin mediassa; Mieti hetki ihan rauhassa ennen kuin vastaat tai lähdet mukaan keskusteluun. "Voiko tämä olla totta? Miksi tämä ei ole ennen tullut esiin? Mitä seuraa, jos tämä on totta?"Kyllä noin saattaa käydä, että jarrukahva voi painua pohjaan ja jarruteho lähestulkoon häviää. Itselläni ihan omakohtaisia kokemuksia asiaan liittyen.
- Anonyymi
Uudet säännöt sanoo että pyörää ei saa kääntää,niin ei sillo käännetä jumalauta mikä siinä on niin vaikeaa,joku on kääntänyt ja menny ilmaa,niin sillo kukaan ei käännä tuliko selväksi?
- Anonyymi
Hörhöillä on omat sääntönsä. Fiksuille riittää järkeen käypä suositus. Suositus on, että jos on hydrauliset jarrut, niin ei ole hyvä kääntää pyörää ylösalaisin, tai saattaa joutua ilmaamaan jarrut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hörhöillä on omat sääntönsä. Fiksuille riittää järkeen käypä suositus. Suositus on, että jos on hydrauliset jarrut, niin ei ole hyvä kääntää pyörää ylösalaisin, tai saattaa joutua ilmaamaan jarrut.
Mulla roikkuu pyörä kattolampussa väärinpäin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hörhöillä on omat sääntönsä. Fiksuille riittää järkeen käypä suositus. Suositus on, että jos on hydrauliset jarrut, niin ei ole hyvä kääntää pyörää ylösalaisin, tai saattaa joutua ilmaamaan jarrut.
Vannejarrujen kanssa ei olisi noita murheita. Pyörän voi huoltaa normaalisti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vannejarrujen kanssa ei olisi noita murheita. Pyörän voi huoltaa normaalisti.
Joo mut vannejarrut HALOO KOP KOP onko ketään kotonaaaaa?nyt on 2024
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo mut vannejarrut HALOO KOP KOP onko ketään kotonaaaaa?nyt on 2024
Ei kai se kuitenkaan tarkoita, että kaikkien on pakko tehdä asiat hankalan kautta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai se kuitenkaan tarkoita, että kaikkien on pakko tehdä asiat hankalan kautta?
Ei se kuitenkaan tarkoita, että helpotkin asiat näyttäytyvät kaikille hankalina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo mut vannejarrut HALOO KOP KOP onko ketään kotonaaaaa?nyt on 2024
"HALOO KOP KOP onko ketään kotonaaaaa?"huutaa mies joka ei voi kääntää pyörää huoltoa varten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se kuitenkaan tarkoita, että helpotkin asiat näyttäytyvät kaikille hankalina.
No nuo levyjarrut tuntuvat olevan, kun näköjään niitä täytyy pitää kuin kipeetä p****a ja olla koko ajan säätämässä jne.
Anonyymi kirjoitti:
Vannejarrujen kanssa ei olisi noita murheita. Pyörän voi huoltaa normaalisti.
Kerrotko vannejarruilla olevia hieman kohtuullisemman tason maastopyöriä mitä kaupasta löytyisi?
Aika vähissä ovat...- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Kerrotko vannejarruilla olevia hieman kohtuullisemman tason maastopyöriä mitä kaupasta löytyisi?
Aika vähissä ovat...Eikö maastopyörien runkoja voi teettää missään tilaustyönä?
Anonyymi kirjoitti:
Eikö maastopyörien runkoja voi teettää missään tilaustyönä?
Miksi joku teettäisi mittatilaustyönä maastopyöränrungon vannejarruille...?
Kun nimenomaan maastoajaossa levyjarrujen edut ovat selvästi vannejarruja paremmat...
Jos joku teetättää maastopyörän rungon niin varmasti laittaa siihen myös hyvät osatkin... (ja maastoajossa se ei tarkoita vannejarruja),- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Miksi joku teettäisi mittatilaustyönä maastopyöränrungon vannejarruille...?
Kun nimenomaan maastoajaossa levyjarrujen edut ovat selvästi vannejarruja paremmat...
Jos joku teetättää maastopyörän rungon niin varmasti laittaa siihen myös hyvät osatkin... (ja maastoajossa se ei tarkoita vannejarruja),Ai niin, tässä oli taas kyse moottoripolkupyörästä... Btw, cantilever-tyyppisiä jarruja on käytetty mm. polttomoottorikäyttöisten mopojen jarruina, eli löytyy niistäkin tehoa.
Anonyymi kirjoitti:
Ai niin, tässä oli taas kyse moottoripolkupyörästä... Btw, cantilever-tyyppisiä jarruja on käytetty mm. polttomoottorikäyttöisten mopojen jarruina, eli löytyy niistäkin tehoa.
Ihan nyt kyse MAASTOPYÖRÄSTÄ, jarrut eivät poikkea millään tavalla "luomun" taikka sähköavausteisten välillä, ihan samat osasarjat molemmissa käytössä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nuo levyjarrut tuntuvat olevan, kun näköjään niitä täytyy pitää kuin kipeetä p****a ja olla koko ajan säätämässä jne.
Olen ajanut levyjarrupyörällä 8 vuotta ja kerran olen vaihtanut taakse jarrupalat. Ei niitä jatkuvasti tarvi huoltaa ja vaihtaa paloja. Kilometrejä tullut 8 vuodessa arviolta 16000km.
Samaan aikaan vannejarrupyörässäni olen vaihtanut jarrupalat joka toinen vuosi joskus jopa kerran vuodessa, ajokilometrejä samassa ajassa varmaan 20000 km. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ajanut levyjarrupyörällä 8 vuotta ja kerran olen vaihtanut taakse jarrupalat. Ei niitä jatkuvasti tarvi huoltaa ja vaihtaa paloja. Kilometrejä tullut 8 vuodessa arviolta 16000km.
Samaan aikaan vannejarrupyörässäni olen vaihtanut jarrupalat joka toinen vuosi joskus jopa kerran vuodessa, ajokilometrejä samassa ajassa varmaan 20000 km.Kyllä päs ajat vähän ja harvoin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hörhöillä on omat sääntönsä. Fiksuille riittää järkeen käypä suositus. Suositus on, että jos on hydrauliset jarrut, niin ei ole hyvä kääntää pyörää ylösalaisin, tai saattaa joutua ilmaamaan jarrut.
En sitten osta ikinä pyörää jossa on nestejarrut. Markkinamiehetkö ne on keksineet tehdä pyöristä noin teknisiä(kalliita) kun hyvin säädetyt vannejarrutkin pysäyttävät pyörän tosi hyvin. Myöskään kalliita sähkövaihteita esim. Maantiepyörissä en kaipaa. Jos joku kaipaa moisia niin saa maksaa itsensä kipeäksi vähemmälläkin pääsee ja varsinkin itsepyörääni huoltavana arvostan selkeää tekniikkaa ja helppoa huollettavuutta. Mielestäni polkupyöräilyn olennainen osa kaikenpuolinen helppo käytettävyys ja aina parempi mitä vähemmän huollettavia kohteita on tuota käyttöä haittaamassa.
- Anonyymi
Voisikohan nuo letkut täyttää alkoholilla?
- Anonyymi
Olen Koskenkorva dieetillä. Tähän asti olen menettänyt kolme päivää.
- Anonyymi
Ei voi mutta vaseliinilla voi,ja ae että tullooo muuton hyvä
- Anonyymi
Nestejarrullista pyörää ei voi kuljettaa kyljellään, mutta kitkajarrullista pyörää voi kuljettaa miten tahansa.
- Anonyymi
Kokeilin tuota kyljellään kuljettamista, mutta se oli epämukavaa. Nousin sitten seisaalleni.
- Anonyymi
Joitko kossua samalla ku raahauduit?
- Anonyymi
Joo, niistä letkuista.
- Anonyymi
Voiko nestejarrullista kallistaa niin että kahva ottaa kiinni maahan/ auton lattiaan?
- Anonyymi
Miksi ei voisi? Mikä estää?
- Anonyymi
1) Lihasheikkousmies;
2) Vannejarrumies;
3) Vaseliinimies.
Onko tuo yksi ja sama yksinkertainen henkilö, vaiko useita eri henkilöitä?- Anonyymi
Entä minne jäivät spandexmies ja vaippamies?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä minne jäivät spandexmies ja vaippamies?
Keppimies, pinnamies ja volttimies voidaan myös lisätä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keppimies, pinnamies ja volttimies voidaan myös lisätä.
fitnordimies
- Anonyymi
Rumpujarru on myös hyvä vaihtoehto noiden rajoittuneiden hydraulisten levyjarrujen tilalle.
- Anonyymi
Vannejarrumies havaittu.
- Anonyymi
Keppi vaippoihin heitää voltti
- Anonyymi
Olen pitänyt nestelevyjarrullista alaspäin ilman ongelmia. Eipä tuota ole tullut edes huollettua palojen vaihtamista enempää ja hyvin toiminut ilman säätöjäkin 6 vuotta
- Anonyymi
Toi on joku urbaani legenda et muka menee ilmaa,koskaan oo mitää käyny
- Anonyymi
Ei ole mikään urbaani legenda. Jarrukahvat painuivat pohjaan, kun pyörä oli jonkin aikaa ylösalaisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mikään urbaani legenda. Jarrukahvat painuivat pohjaan, kun pyörä oli jonkin aikaa ylösalaisin.
Huonoa tekniikkaa, pitää ostaa semmoinen pyörä että sen voi huoleti kääntää katolleen ja poljeskella ylösalaisin ilman että jarruneste valuu alas, vai ylösköpäin se nyt tuossa jo valuisikin.
- Anonyymi
Vannejarrumies havaittu.
- Anonyymi
Vannejarrut on paras
- Anonyymi
Joustokeula tykkää kun pyörää pitää välillä renkaat taivasta kohti.
- Anonyymi
Kaupasta voi ostaa valmiita nestejarrusarjoja paketissa.
Paketti kulkee ja sitä säilytetään nurinperin, alasperin ja alassuin, ja siitä huolimatta jarrusarja on suoraan asennettavissa. Säilytysasennolla ei ole asiassa mitään väliä.
Vuodot ja lämpötilanvaihtelu saavat aikaan kaasun muodostumista ja kertymistä järjestelmään ajan kanssa. Sen lisäksi jarruneste on hygroskooppista eli se kerää kosteutta, ja vesi voi höyrystyä, jäätyä. kiteytyä ja aiheuttaa korroosiota.
Tiivis järjestelmä ei välitä säilytysasennosta.- Anonyymi
Polkupyörään tarkoitetut jarrunesteet eivät kerää itseensä kosteutta joten niitä ei vaihdeta vaan ilmataan tarvittaessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polkupyörään tarkoitetut jarrunesteet eivät kerää itseensä kosteutta joten niitä ei vaihdeta vaan ilmataan tarvittaessa.
Dot-4 -neste on auton jarruneste. Se kerää kosteutta.
Mineraaliöljy on vettä hylkivää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dot-4 -neste on auton jarruneste. Se kerää kosteutta.
Mineraaliöljy on vettä hylkivää.Myöskään vaseliini ei kerää kosteutta ja on vettä hylkivää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myöskään vaseliini ei kerää kosteutta ja on vettä hylkivää.
Vaseliinimies havaittu.
Missä on Lihasheikkousmies ja Keppimies?
Pyhä kolminaisuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dot-4 -neste on auton jarruneste. Se kerää kosteutta.
Mineraaliöljy on vettä hylkivää.Shimano käyttää mineraaliöljyä ja Sram jarrunestettä joka on dot 5.1
- Anonyymi
Onko joku oikeasti saanut ilmaa jarruputkiin kuljettamalla pyörää ylösalaisin? Vielä jos lukitsee jarrukahvat niin, että ne eivät liiku kuljetuksen aikana, niin oletan ilman päätymisen jarruputkiin vähintäänkin epätodennäköiseksi.
Kaikkihan huoltavat arvokkaampaa pyörää telineessä pystyasennossa, mutta tuollainen makuullaan tai ylösalaisin kuljetus tulee aika usein ainakin itsellä, eikä koskaan ole ollut jarrujen kanssa ongelmaa sen jälkeen.- Anonyymi
Itsellä on ilma takajarrussa ja epäilen että noin on tullut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1424595- 932179
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152081Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi801968Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1431566Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541542VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1071410- 751336
- 1011327
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1201119