Kunhan nyt vain horisen, vanha mies...

Vilkaisin tuota aloitusta
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18542278/ihmiset-jotka-eivat-ymmarra-vanhenevansa

Kivan teennäinen tapa aloittaa, otsikoimalla "ihmiset", kun kuitenkin oli puhe ainoastaan hieman yli ihmiskunnan puolikkaasta, naisista. No onhan se toki enemmistö, vaikka niukkakin, niin yleistys on mahdollinen. Mutta sitten mietin itteeni, miesoletettua.

Henkisesti olen... No puoliksi teini ja puoliksi keski-iän tuolla puolen, riippuu vähän asiasta ja päivästä. Ihan joka aamu ei polvet ole notkeat, vaikka mieli olisikin parikymppisen tasolla ja valmis vaikka maratonille. Ei, ei onnistu.
Ja minä tahansa aamuna kun peiliin katsoo, tosiasiat läimästään sieltä naamalle, ei ihan optimaalinen alku päivälle klo 6.00, mutta sen kanssa oppii elämään, elämän tosiasiat toimii useimmille niin, ennen pitkää.
Ja kun viisi minuuttia myöhemmin puet arkivaatteita päällesi, huomaat että saaketti se housujen vyötärys on yhtä tiukka kuin eilenkin ellei tiukempikin, mutta saateri en osta uusia pöksyjä, nää on melkein uudet, vain hiukan pesussa kutistuneet. No ei olisi kannattanut pestä, pihkura.

Noita miettiessä puntaroin sitten, että ikä on vain numero. Tai no melkein, nääs ne polvet jne. Mutta aika järisyttävä vienti on naisilla oikeissa paikoissa, ikään katsomatta ja nimenomaan kummankaan osapuolen ikään katsomatta. Sanoisin, että miehet ovat tässä asiassa 6-0 tappiolla, nimittäin tällaiselle vanhalle uroskurpalle ei tasan varmasti löydy 25:sta neitokaista, mutta vastaavalla ikäsuhteella naiselle löytyy yöelämästä todella hyvin tarjontaa mistä valita, jos on haku päällä.

Taisi sen toisen aloituksen tekijä olla hiukan kujalla todellisuudesta...

106

907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä kirjoitus. 😄

    • Anonyymi

      On sulla jutut 🤔

      • Anonyymi

        Nuorista naisista ne miehet ilmeisesti lähinnä kiinnostuu näin on.


      • Anonyymi

        Ehkä mies ei ole sinut ikänsä tai asemansa kanssa, oletko sinä?


      • On, joskus harvoin.


    • Ihana Random 💓

      Harmi etten ikinä löytänyt sitä parveketta
      sieltä miljoonien seasta...

      😶

      • Kiitos. Niin että meinaat että olisit halunnut nähdä kun ihmettelen miksei housut tänään mahdu, kun eilen ne juuri ja juuri mahtuivat 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Kiitos. Niin että meinaat että olisit halunnut nähdä kun ihmettelen miksei housut tänään mahdu, kun eilen ne juuri ja juuri mahtuivat 😂

        Juu just ne kutistuneet housut oli se syy, tietenkin 😊

        💓


      • originalpieninainen kirjoitti:

        Juu just ne kutistuneet housut oli se syy, tietenkin 😊

        💓

        No ne oliskin varmasti puristaneet juuri oikeista paikoista, mikäli olisin saanut ne ylleni 😉😁


      • randombypasser kirjoitti:

        No ne oliskin varmasti puristaneet juuri oikeista paikoista, mikäli olisin saanut ne ylleni 😉😁

        Sellainen vois olla sohvalla makoillen kivaa katella kyllä 🤭

        Olitsä sit kokonaa ilman pöksyi,
        ku et saanu niit päälle? 😊


      • originalpieninainen kirjoitti:

        Sellainen vois olla sohvalla makoillen kivaa katella kyllä 🤭

        Olitsä sit kokonaa ilman pöksyi,
        ku et saanu niit päälle? 😊

        No se on totta, tosin siinä tilanteessa ehkä mieluummin päälle jotkut pyöräilyshortsit tms 😂

        En suinkaan, ei silleen voi töihin mennä. Tai no ehkä meidän firmassa voisikin... Ei vaan mä kietaisin kaapista pyyhkeen kiltiksi vyötärölle ja painuin työmaalle tuulettamaan 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        No se on totta, tosin siinä tilanteessa ehkä mieluummin päälle jotkut pyöräilyshortsit tms 😂

        En suinkaan, ei silleen voi töihin mennä. Tai no ehkä meidän firmassa voisikin... Ei vaan mä kietaisin kaapista pyyhkeen kiltiksi vyötärölle ja painuin työmaalle tuulettamaan 😁

        Oi voi sä olet ilkiä... 😤
        Miten sä saat mun mieleeni asioita? 😉


      • originalpieninainen kirjoitti:

        Oi voi sä olet ilkiä... 😤
        Miten sä saat mun mieleeni asioita? 😉

        Kannattaa muistaa, että pyöräilyshortsit on tiukat, kuin sukkahousut, näkyy jokainen... lihaksen värähdyskin 😂

        Mitenkö? No ehkä kun juttelen tälleen siveitä ja hyveellisiä asioita? 🤭


      • randombypasser kirjoitti:

        Kannattaa muistaa, että pyöräilyshortsit on tiukat, kuin sukkahousut, näkyy jokainen... lihaksen värähdyskin 😂

        Mitenkö? No ehkä kun juttelen tälleen siveitä ja hyveellisiä asioita? 🤭

        Siveitä ja hyveellisiä niitä juurikin,
        Pitäähän sitä vaatteista voida jutella...

        Ois kyllä aika kiva ja hymyn aikaan saava näky...
        ... siis kun pyyhe ympärillä vaan tulis vastaan.. 🥰

        Ei hitto....


        💓


      • originalpieninainen kirjoitti:

        Siveitä ja hyveellisiä niitä juurikin,
        Pitäähän sitä vaatteista voida jutella...

        Ois kyllä aika kiva ja hymyn aikaan saava näky...
        ... siis kun pyyhe ympärillä vaan tulis vastaan.. 🥰

        Ei hitto....


        💓

        Kyllähän se varmasti hilpeyttä herättäisi, kun ukkeli jolkottelisi vastaan pyyhe lanteillaan, muuten arkiasusteet 😁

        Ja veikkaan, että jos niissä pukimissa menisi maanantaiaamuna toimistolle, niin kulmat menis mutkalle kollegoilta, mutta melko varmasti kommentit jäisi aika lyhyiksi: "unohtuiko jotain?" "meinasit noissa shortseissa lähteä asiakkaille?" "onko ilmavaa?" ja muuta nokkelaa 😂


    • Huomaan saman homman, bro. Sain pölkyn kinttuuni kai 2-3viikkoa sitten ja yhä ahistaa sukkakin sitä...

      Ei tälläiset kolhut 10 vuotta sittenkään hidastaneet...

      Mutta en usko, että tämä alamäki vaikuttaa vain miehiin... kyllä noi naiseläjätkin taivastelee...😄

      Mutta ideaan...

      Se kannustiloukku jalkovälissä... mikä suhde sen kannustinloukkkoon on kelläkin, milläkin sukupuolella on ratkaisevaa siihen sun pointtiin. 🙂

      Miehet haluaa sitä p.llua 15-70 v ja naisilla tuo vimma ehkä on m.naan noin 15-30-35... lisäksi he tajuavat, että ovat käytännössä rumasti sanottuina lopulta vain p.llunksntotelineitä. Sivullisia ihmisenä...99,9 % miehistä kiinnostuu vaan siitä (kusisesta suolenmutkasta).

      Mä oon usea naispuolisen ihmisen ystävä ja he ovat kertoneet kaikenlaisia tarinoita, miten jotkut miehet yrittää tuota suolenmutkaa tavoitella.... eikä mun mielikuvituskaan riitä niihin yrityskonsteihin, mitä olen kuullut.

      Kyllä sä Rane oot vaan sattumoisin edustamassa sellaista sakkia miehenä, että hohhoijaa... 😄

      Mutta sun pitää hyväksyä tää meidän muiiten miesten sakki... meitähän löytyy vaikka minkälaista. 😄 Mutta sä oot uniikki yksilö...🙂

      On oikeasti ihan muiden ongelma arvioida mitä sä olet miehenä. 😄

      Oikeasti homma kääntyy päälaelleen jos osaa miettiä...

      Ongelma ei ole se, että miehet ei saa määrällisesti paljon naisten huomiota, vaan oikeasti se, että naisten on (liki mahdotonta) löytää tolkun äijä.

      Voin sanoa, että olet etulyöntiasemassa, minkä verran sua tunnen. 😄

      • Kiitosta.

        No en mä olen mikään ihmeellinen, joskin kyllä varmaan himpun erikoinen, kuten kaikki meistä loppujen lopuksi. Ehkä suurin ero tavanomaiseen on se, että piparin himo ei ole ajanut mua sitten noin vuoden -95, sen jälkeen se oli nähty ja koettu riittävissä määrin ja oli lähinnä miellyttävä bonus hyvin menneestä illasta tms. Ei niin etteikö pipari kiinnosta, mutta se menee nokkimisjärjestyksessä aika kauas jos on mitään tähdellisempää mielessä, kuten vaikka ruoanlaitto. Niin ei mulla sitten naisillekaan ole pahemmin toiveita esitettäväksi, kaksi ihmistä vain.

        Tossa oot kyllä pirun oikeessa, että naisten suurin haaste taita aolla löytää tolkun äijiä, vaikka muuten tarjontaa voi riittääkin.

        Ei mulla etulyöntiasemaa ole, olen vain kaikista muista omituisista otuksista, sovin jollekin ja jollekin toiselle en sopisi kirveelläkään 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Kiitosta.

        No en mä olen mikään ihmeellinen, joskin kyllä varmaan himpun erikoinen, kuten kaikki meistä loppujen lopuksi. Ehkä suurin ero tavanomaiseen on se, että piparin himo ei ole ajanut mua sitten noin vuoden -95, sen jälkeen se oli nähty ja koettu riittävissä määrin ja oli lähinnä miellyttävä bonus hyvin menneestä illasta tms. Ei niin etteikö pipari kiinnosta, mutta se menee nokkimisjärjestyksessä aika kauas jos on mitään tähdellisempää mielessä, kuten vaikka ruoanlaitto. Niin ei mulla sitten naisillekaan ole pahemmin toiveita esitettäväksi, kaksi ihmistä vain.

        Tossa oot kyllä pirun oikeessa, että naisten suurin haaste taita aolla löytää tolkun äijiä, vaikka muuten tarjontaa voi riittääkin.

        Ei mulla etulyöntiasemaa ole, olen vain kaikista muista omituisista otuksista, sovin jollekin ja jollekin toiselle en sopisi kirveelläkään 😂

        Piparia et halua vai 😊
        Tosta palas mieleen jotain...
        Illat on taas hämäriä ja kohta taas viluisia,
        se lämppäri systeemi on asentamatta partsille vieläkin. Sit ois kiva istuskella juomassa vaik glögiä ja vaikka pipareita syyä..

        Vai eikö???


      • originalpieninainen kirjoitti:

        Piparia et halua vai 😊
        Tosta palas mieleen jotain...
        Illat on taas hämäriä ja kohta taas viluisia,
        se lämppäri systeemi on asentamatta partsille vieläkin. Sit ois kiva istuskella juomassa vaik glögiä ja vaikka pipareita syyä..

        Vai eikö???

        No mä olen tämmönen vanha, harmaa setämies, haluan piparia vain kerran vuodessa, jouluna. Paitsi jos se on kostutettua 😂

        Se kummasti venyttäisi iltoja, jos olisi lämppäri parvekkeella. Miten se on jäänyt asentamatta tai asennuttamatta?


      • randombypasser kirjoitti:

        No mä olen tämmönen vanha, harmaa setämies, haluan piparia vain kerran vuodessa, jouluna. Paitsi jos se on kostutettua 😂

        Se kummasti venyttäisi iltoja, jos olisi lämppäri parvekkeella. Miten se on jäänyt asentamatta tai asennuttamatta?

        No niinpä niin,
        miten se jäikin asentamatta..

        Vanha harmaa setämies 💓


      • randombypasser kirjoitti:

        Kiitosta.

        No en mä olen mikään ihmeellinen, joskin kyllä varmaan himpun erikoinen, kuten kaikki meistä loppujen lopuksi. Ehkä suurin ero tavanomaiseen on se, että piparin himo ei ole ajanut mua sitten noin vuoden -95, sen jälkeen se oli nähty ja koettu riittävissä määrin ja oli lähinnä miellyttävä bonus hyvin menneestä illasta tms. Ei niin etteikö pipari kiinnosta, mutta se menee nokkimisjärjestyksessä aika kauas jos on mitään tähdellisempää mielessä, kuten vaikka ruoanlaitto. Niin ei mulla sitten naisillekaan ole pahemmin toiveita esitettäväksi, kaksi ihmistä vain.

        Tossa oot kyllä pirun oikeessa, että naisten suurin haaste taita aolla löytää tolkun äijiä, vaikka muuten tarjontaa voi riittääkin.

        Ei mulla etulyöntiasemaa ole, olen vain kaikista muista omituisista otuksista, sovin jollekin ja jollekin toiselle en sopisi kirveelläkään 😂

        No, sanoinpahan nyt ihan huomion vaan. :o)


      • originalpieninainen kirjoitti:

        No niinpä niin,
        miten se jäikin asentamatta..

        Vanha harmaa setämies 💓

        Mo siis tietenkin se jäi asentamatta siksi, että voi kutsua asentajan kylään, mistä voi seurata ajan kanssa muutakin. Tai jonkun toisen otuksen kahville ja siinä sivussa vinkata lämppäristä. Molemmat toimii 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Mo siis tietenkin se jäi asentamatta siksi, että voi kutsua asentajan kylään, mistä voi seurata ajan kanssa muutakin. Tai jonkun toisen otuksen kahville ja siinä sivussa vinkata lämppäristä. Molemmat toimii 😁

        Sehän piti sinne sun luo asentaa...
        Kato ne sähköt sieltä rapusta... 🙃

        Ja sit toikin et jos tahtois kutsua jonkun
        otuksen vaik kahville,
        niin ois aika hyvä juttu olla jokin yhteys
        siihen otukseen...
        😏


      • originalpieninainen kirjoitti:

        Sehän piti sinne sun luo asentaa...
        Kato ne sähköt sieltä rapusta... 🙃

        Ja sit toikin et jos tahtois kutsua jonkun
        otuksen vaik kahville,
        niin ois aika hyvä juttu olla jokin yhteys
        siihen otukseen...
        😏

        Mä olen jo niin vanha mies, etten enää muista, mitä eilen sanoin/kirjoitin 😂

        Tuo pitää kutinsa 👍 No mä en ole ollut missään muotoa enkä kenellekään sosiaalinen puoleen vuoteen, paitsi duunissa ja muissa väistämättömissä tilanteissa, niin et ole yksin. Olen hankala tapaus, grumpy old man, joten ihan kauhean paljon ei kannata mun suuntaan satsata nyt.


    • Tuntuuhan se ikä jo jonkin verran näin naisenakin. Juuri viime viikolla vedin 5,5km hikilenkin mäkisessä maastossa ja olin aivan loppu sen jälkeen 😅 10 vuotta sitten meni lähemmäs 10km juoksulenkki ihan kepeästi. Puolustuksekseni sanottakoon, että olen nukkunut viime kuukausina korkeintaan 4-5 tuntia yössä ja se vetää energiat aika matalalle. Ja muutenkin sitä tiedostaa, ettei ole enää parikymppinen, tietenkin sen näkee ja tuntee, vaikka mielestäni koen olevani jotenkin nuorempi.

      Mutta olet oikeassa siinä, että naisten on keskimäärin helpompi saada miehiltä huomiota melkeinpä missä iässä tahansa. Jopa minä, tuikitavallinen keski-ikäinen tantta, saan baarissa ollessani miehiltä lähestymisiä, myös niiltä kaksvitosilta. Oletukseni on, että moni mies ajattelee vanhemman naisen olevan jotenkin helpompi yhden yön seuraksi ja kokeilevat täten onneaan jokaisen naiseksi tunnistettavan kanssa. Minä en kuitenkaan kenenkään petiä lähde lämmittelemään. Ansaitsen enemmän.

      Ongelmana on se aidosti hyvän miehen kohtaaminen. En sano, etteikö baareissakin voisi kohdata hyviä miehiä, mutta ympäristä ei tue aitoja kohtaamisia. Kaltaisiasi hyviä miehiä on aika harvassa, mutta nykyisessä deittailukulttuurissa tuntuu olevan hyvin haastavaa päästä edes siihen tutustumisvaiheeseen, jossa voisi nähdä toisen ihmisenä eikä pelkkänä kuvana, joka swaipataan sinne tänne.

      • Joo'o, kyllähän meillä on pariutumismielessä aika iso kohtaanto-ongelma. Toisilla on mistä valita, mutta valikoimasta on määränkin takia vaikea löytää haluamaansa ja toisilla on ehkä vaikeus edes kohdata, vaikka saattaisivat löytää helpostikin itselleen mieluisan. Ja koska ihminen, sama toimii myös toisinpäin. Ei ole helppoa ei 😁

        Ja hyvää miestä musta ei saa tekemälläkään, mutta voin yrittää käyttäytyä aikuismaisesti 😝


      • randombypasser kirjoitti:

        Joo'o, kyllähän meillä on pariutumismielessä aika iso kohtaanto-ongelma. Toisilla on mistä valita, mutta valikoimasta on määränkin takia vaikea löytää haluamaansa ja toisilla on ehkä vaikeus edes kohdata, vaikka saattaisivat löytää helpostikin itselleen mieluisan. Ja koska ihminen, sama toimii myös toisinpäin. Ei ole helppoa ei 😁

        Ja hyvää miestä musta ei saa tekemälläkään, mutta voin yrittää käyttäytyä aikuismaisesti 😝

        Niin ja se menee miesten kannalta valitettavasti niin, että naisilla on ylitarjontaa, miehillä harvemmin. Juuri vaikkapa deittisovellukset. Naiset saa hetkessä satoja tai tuhansia tykkäyksiä, kun miehet ei välttämättä saa yhtään. Eikä se kuitenkaan naisillekaan mitään helppoa ole, sillä sieltä satojen tai tuhansien joukosta on kyllä aika kamalaa yrittää bongata sellaisia sopivia tyyppejä. Joten niin kieroutunutta, vaikka kyllä joku on deittisovelluksista ihan elämänkumppanin löytänytkin, mutta se vaatii joko tuuria tai armotonta turnauskestävyyttä 😄

        Ja turhaan siinä vastaan väität, kyllä me tiedetään, että sä oot hyvä tyyppi 😊 Ei ikävillä tyypeillä ole kissoja, se on todiste numero yksi 😻


      • Aletheias kirjoitti:

        Niin ja se menee miesten kannalta valitettavasti niin, että naisilla on ylitarjontaa, miehillä harvemmin. Juuri vaikkapa deittisovellukset. Naiset saa hetkessä satoja tai tuhansia tykkäyksiä, kun miehet ei välttämättä saa yhtään. Eikä se kuitenkaan naisillekaan mitään helppoa ole, sillä sieltä satojen tai tuhansien joukosta on kyllä aika kamalaa yrittää bongata sellaisia sopivia tyyppejä. Joten niin kieroutunutta, vaikka kyllä joku on deittisovelluksista ihan elämänkumppanin löytänytkin, mutta se vaatii joko tuuria tai armotonta turnauskestävyyttä 😄

        Ja turhaan siinä vastaan väität, kyllä me tiedetään, että sä oot hyvä tyyppi 😊 Ei ikävillä tyypeillä ole kissoja, se on todiste numero yksi 😻

        Juups, toi oli hyvä kuvaus mm. Tinderistä. Toisilla on liikaa tarjontaa seulottavaksi ja toisilla ei ole mitään tai hyvin vähän seulottavaa. Kumpikaan ei voita, vaan ovat yhtläisessä ongelmatilanteessa, vain pöydän eri puolilla. Siis periaatteessa puhdasta lottoa, kuten oikeassakin elämässä, mutta digitaalisena 😂

        Edelleen, älä kysy kissoilta, koska ne ei ehkä ole samaa mieltä. Tai tänään ovat kun saivat niin hitosti herkkuja, mutta toisaalta kävin vieraissa. Kun naapuri ei ehdi yöksi kotiin, pitää pikkasen hoidella naapurin mirriä myös 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Juups, toi oli hyvä kuvaus mm. Tinderistä. Toisilla on liikaa tarjontaa seulottavaksi ja toisilla ei ole mitään tai hyvin vähän seulottavaa. Kumpikaan ei voita, vaan ovat yhtläisessä ongelmatilanteessa, vain pöydän eri puolilla. Siis periaatteessa puhdasta lottoa, kuten oikeassakin elämässä, mutta digitaalisena 😂

        Edelleen, älä kysy kissoilta, koska ne ei ehkä ole samaa mieltä. Tai tänään ovat kun saivat niin hitosti herkkuja, mutta toisaalta kävin vieraissa. Kun naapuri ei ehdi yöksi kotiin, pitää pikkasen hoidella naapurin mirriä myös 😂

        Molempien pitäisi tulla puolitiehen vastaan, niin ehkä kohtaamisia syntyisi enemmän 😁 Miehet voisivat miettiä kahteen kertaan, kenestä tykkäävät, etteivät vain läiski kaikkia oikealle. Minäkin olen saanut lukuisia tykkäyksiä esim miehiltä, jotka haaveilevat vielä perheen perustamisesta. 40+ nainen ei ole se ihan otollisin vaihtoehto siihen, vaikka on sitä tuttavapiirissä lisäännytty suht paljon yli nelikymppisenä, mutta silti kannattaisi hieman nuorempiin tähdätä. Naiset taas ehkä voisivat olla aktivisenpia lähestymisissä. Edelleen miehet ovat aktiivisempia lähesrymisissä. Heh, hyvä puhua, kun itse olen tainnut lähestyä miestä yhden ainoan kerran 😄

        Kissoilta nimenomaan pitää kysyä, koska sieltä saa takuuvarmasti rehellisen mielipiteen 😁 Kannattaakin vähän lahjoa mirrejä, jos vieraissa olet käynyt. Sitä ei useinkaan katsota (tai haistella) hyvällä 😄


      • Aletheias kirjoitti:

        Molempien pitäisi tulla puolitiehen vastaan, niin ehkä kohtaamisia syntyisi enemmän 😁 Miehet voisivat miettiä kahteen kertaan, kenestä tykkäävät, etteivät vain läiski kaikkia oikealle. Minäkin olen saanut lukuisia tykkäyksiä esim miehiltä, jotka haaveilevat vielä perheen perustamisesta. 40 nainen ei ole se ihan otollisin vaihtoehto siihen, vaikka on sitä tuttavapiirissä lisäännytty suht paljon yli nelikymppisenä, mutta silti kannattaisi hieman nuorempiin tähdätä. Naiset taas ehkä voisivat olla aktivisenpia lähestymisissä. Edelleen miehet ovat aktiivisempia lähesrymisissä. Heh, hyvä puhua, kun itse olen tainnut lähestyä miestä yhden ainoan kerran 😄

        Kissoilta nimenomaan pitää kysyä, koska sieltä saa takuuvarmasti rehellisen mielipiteen 😁 Kannattaakin vähän lahjoa mirrejä, jos vieraissa olet käynyt. Sitä ei useinkaan katsota (tai haistella) hyvällä 😄

        Meidän ihanalla individualismin aikakaudella nimenomaan EI mietitä muita, vaan vain itseä. Mä luulen, että ihmisillä vain kestää aika kauan tottua uusiin tapoihin olla yhteydessä toisiin. Siis osataan kyllä olla yhteydessä, mutta uusilla tavoilla ei osata hahmottaa, että se ei oikeuta tekemään mitä tahansa, vaan tarttis muistaa se miten ihmisten kanssa ollaan IRL.

        Et kysy! 😂 No myös naapurin mirri tuli tyydytettyä ja ilmeisen hyvin, mutta ilman herkkuja, ihan käsipelillä perinteiseen tapaan 😂 Omat tyypit eivät olleet vieraista hajuista moksiskaan, mikä oli vähän yllätys, mutta johtunee jatkuvasta vieraissa käymisestä 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Meidän ihanalla individualismin aikakaudella nimenomaan EI mietitä muita, vaan vain itseä. Mä luulen, että ihmisillä vain kestää aika kauan tottua uusiin tapoihin olla yhteydessä toisiin. Siis osataan kyllä olla yhteydessä, mutta uusilla tavoilla ei osata hahmottaa, että se ei oikeuta tekemään mitä tahansa, vaan tarttis muistaa se miten ihmisten kanssa ollaan IRL.

        Et kysy! 😂 No myös naapurin mirri tuli tyydytettyä ja ilmeisen hyvin, mutta ilman herkkuja, ihan käsipelillä perinteiseen tapaan 😂 Omat tyypit eivät olleet vieraista hajuista moksiskaan, mikä oli vähän yllätys, mutta johtunee jatkuvasta vieraissa käymisestä 😁

        Olet oikeassa siinä, että todella moni tuntuu kuvittelevan, että nykyiset parinhakutavat jotenkin oikeuttavat sen, että toisia voi kohdella välinpitämättömästi. Herkästi unohdetaan, että siellä kuvan takana on ihan oikea ihminen pelkoineen, huolineen ja iloineen ja tuntemattomankin mielen voi pahoittaa töykeällä kohtelulla. Vaatii aika paksua nahkaa hypätä nettideittailun pyörteisiin..

        Koska mä tulisin kylään jututtamaan sun kissoja? 😂 Tietenkin kysyn, ja kisut lavertelee kaikki iskän paheet 😁 Mutta oi sentään, miten vallaton oot. Jatkuvaa vieraissakäyntiä 😳 No kunhan järjestely sopii kisuille, niin mikäs siinä 😁


      • Aletheias kirjoitti:

        Olet oikeassa siinä, että todella moni tuntuu kuvittelevan, että nykyiset parinhakutavat jotenkin oikeuttavat sen, että toisia voi kohdella välinpitämättömästi. Herkästi unohdetaan, että siellä kuvan takana on ihan oikea ihminen pelkoineen, huolineen ja iloineen ja tuntemattomankin mielen voi pahoittaa töykeällä kohtelulla. Vaatii aika paksua nahkaa hypätä nettideittailun pyörteisiin..

        Koska mä tulisin kylään jututtamaan sun kissoja? 😂 Tietenkin kysyn, ja kisut lavertelee kaikki iskän paheet 😁 Mutta oi sentään, miten vallaton oot. Jatkuvaa vieraissakäyntiä 😳 No kunhan järjestely sopii kisuille, niin mikäs siinä 😁

        Njoo'o. Ehkä siksi en ole ikinä sinne eksynytkään. Tai no ei, kyllä se syy on ollut se, ettei ole ollut tarvetta sinne eksyä, mistä luojalle tai muulle ylimaalliselle kiitos.

        Ai nyt oot jo muuttamassa tänne? No kissat kyllä riemastuis, ei tarttis aina olla sen vanhan pierun komenneltavana 😂
        Tää elämä on tällasta, välillä pitää käydä vieraissa, niin omakin taas maistuu 😂 Ja kohta puhelin taas muistuttaa, että pitää hipsutella kerros alaspäin naapuriin, vierasta mirriä rapsuttelemaan 🤭


      • randombypasser kirjoitti:

        Njoo'o. Ehkä siksi en ole ikinä sinne eksynytkään. Tai no ei, kyllä se syy on ollut se, ettei ole ollut tarvetta sinne eksyä, mistä luojalle tai muulle ylimaalliselle kiitos.

        Ai nyt oot jo muuttamassa tänne? No kissat kyllä riemastuis, ei tarttis aina olla sen vanhan pierun komenneltavana 😂
        Tää elämä on tällasta, välillä pitää käydä vieraissa, niin omakin taas maistuu 😂 Ja kohta puhelin taas muistuttaa, että pitää hipsutella kerros alaspäin naapuriin, vierasta mirriä rapsuttelemaan 🤭

        Fiksusti olet valinnut, vaikka en täysin tyrmää nettideittailua. Se on monelle eritoten keski-ikäiselle melkeinpä ainoa kanava tavoittaa muita sinkkuja, sillä kohtaamiset lrl jäävät monella todella vähäisiksi.

        No eikö olis näppärää, kun saisit ilmaisen kissanrapsuttajan kotiin? 😂 Olen yleensä sisäsiisti (jätän puoliksi pidettyjä vaatteita tuolin päälle enkä aina jaksa laittaa tiskejä heti), en metelöi enkä nalkuta kunhan saam riittävästi kissaenergiaa. Aika hyvä diili, eikö? 😁
        Melkoinen elostelija olet, mirri joka kerroksessa 😂


      • Aletheias kirjoitti:

        Fiksusti olet valinnut, vaikka en täysin tyrmää nettideittailua. Se on monelle eritoten keski-ikäiselle melkeinpä ainoa kanava tavoittaa muita sinkkuja, sillä kohtaamiset lrl jäävät monella todella vähäisiksi.

        No eikö olis näppärää, kun saisit ilmaisen kissanrapsuttajan kotiin? 😂 Olen yleensä sisäsiisti (jätän puoliksi pidettyjä vaatteita tuolin päälle enkä aina jaksa laittaa tiskejä heti), en metelöi enkä nalkuta kunhan saam riittävästi kissaenergiaa. Aika hyvä diili, eikö? 😁
        Melkoinen elostelija olet, mirri joka kerroksessa 😂

        Kyllä se varmasti monelle on oikein toimiva ratkaisu, enkä sano etteikö voisi olla itsellekin. Ajatus vaan ei kiehdo, eikä moiselle ole ainakaan vielä ollut tarvetta. Huomenna asiat voivat olla toisin...

        Selänr... ai kissanrapsuttajan, ok 😂 Ilmaisen? tuo on jo liian hyvää ollakseen totta ja äiti on aina sanonut, että jos se vaikuttaa liian hyvältä/halvalta tms., niin jotain vilunkia siinä varmasti on 😁
        On kyllä kovat myyntipuheet, pakko antaa tunnustusta. Vähän alkaa jo kiehtomaan, että pitäisikö tuote tarkastaa 🤭

        Ei ole joka kerroksessa. Vielä 😁 Sitä paitsi nyt naapurin mirrillä on jo toinen rapsuttelija, minut diskattiin 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Kyllä se varmasti monelle on oikein toimiva ratkaisu, enkä sano etteikö voisi olla itsellekin. Ajatus vaan ei kiehdo, eikä moiselle ole ainakaan vielä ollut tarvetta. Huomenna asiat voivat olla toisin...

        Selänr... ai kissanrapsuttajan, ok 😂 Ilmaisen? tuo on jo liian hyvää ollakseen totta ja äiti on aina sanonut, että jos se vaikuttaa liian hyvältä/halvalta tms., niin jotain vilunkia siinä varmasti on 😁
        On kyllä kovat myyntipuheet, pakko antaa tunnustusta. Vähän alkaa jo kiehtomaan, että pitäisikö tuote tarkastaa 🤭

        Ei ole joka kerroksessa. Vielä 😁 Sitä paitsi nyt naapurin mirrillä on jo toinen rapsuttelija, minut diskattiin 😂

        Kuulin taas tänään ystävän kokemuksia Tinderistä ja täytyy sanoa, että sinne kyllä mahtuu monenlaista tallaajaa. Täytyisi vain jollain keinolla osata suodattaa joukosta ne hyvät 😊

        Rapsuttelen selkää kuin selkää, välillä vaikka vähän kaulan alta 😂 Ja vilunkia on varmasti, siitä voit olla varma 😁 Jollei muutoin, niin rapsuttelen kisut hiljalleen mun kisuiksi niin ettei sun syli enää kelpaa ja sut diskataan ehkä omassa kodissa 😆


      • Aletheias kirjoitti:

        Kuulin taas tänään ystävän kokemuksia Tinderistä ja täytyy sanoa, että sinne kyllä mahtuu monenlaista tallaajaa. Täytyisi vain jollain keinolla osata suodattaa joukosta ne hyvät 😊

        Rapsuttelen selkää kuin selkää, välillä vaikka vähän kaulan alta 😂 Ja vilunkia on varmasti, siitä voit olla varma 😁 Jollei muutoin, niin rapsuttelen kisut hiljalleen mun kisuiksi niin ettei sun syli enää kelpaa ja sut diskataan ehkä omassa kodissa 😆

        No sinne mahtuu yhtä monenlaista veijaria kuin IRL:kin. Ainoa vaan, että Tinderissä voi mellastaa olematta varsinaisesti itse mellastamassa, tietyllä tavalla, etäältä, aivan kuten palstallakin 😂

        Kaulankin alta? Kuinka paljon alempaa? 😂 Njääh, noi kaks on niin helppoja, viikko riittää ja mä en kelpaa enää kuin laittamaan ruokaa ja siivoamaan hiekat, been there, seen that etc. 😁 Toisaalta jos mun syli on vapaa, niin sitten siihen sopii jotain muuta 🤔


      • randombypasser kirjoitti:

        No sinne mahtuu yhtä monenlaista veijaria kuin IRL:kin. Ainoa vaan, että Tinderissä voi mellastaa olematta varsinaisesti itse mellastamassa, tietyllä tavalla, etäältä, aivan kuten palstallakin 😂

        Kaulankin alta? Kuinka paljon alempaa? 😂 Njääh, noi kaks on niin helppoja, viikko riittää ja mä en kelpaa enää kuin laittamaan ruokaa ja siivoamaan hiekat, been there, seen that etc. 😁 Toisaalta jos mun syli on vapaa, niin sitten siihen sopii jotain muuta 🤔

        Ja jotkut todella mellastaa sitten muidenkin edessä. Kuten täällä palstalla 😄

        No jaa, en osaa sanoa miten alhaalta. Kuinka pitkä kaula sulla on? 😆
        Hienoa, käännä tappio voitoksesi. Syliinhän mahtuu sitten vaikka sukkakutimet 😂


      • Aletheias kirjoitti:

        Ja jotkut todella mellastaa sitten muidenkin edessä. Kuten täällä palstalla 😄

        No jaa, en osaa sanoa miten alhaalta. Kuinka pitkä kaula sulla on? 😆
        Hienoa, käännä tappio voitoksesi. Syliinhän mahtuu sitten vaikka sukkakutimet 😂

        En ehkä olisi huolissani nimenomaan kaulan pituudesta, jos kaulan alta rapsuttelee...

        Sukkakutimet?!?!? No siis jos sulla on aikaa noin suunnilleen yhden täyden elämän verran odotella käyttökelpoisten villasukkien valmistumista, niin sitten kutimet on ihan validi ratkaisu 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        En ehkä olisi huolissani nimenomaan kaulan pituudesta, jos kaulan alta rapsuttelee...

        Sukkakutimet?!?!? No siis jos sulla on aikaa noin suunnilleen yhden täyden elämän verran odotella käyttökelpoisten villasukkien valmistumista, niin sitten kutimet on ihan validi ratkaisu 😂

        Parransängen pituudestako huolissasi olisit? Ei se rapsutuksia estä, vaikka olisi vähän pidemmäksikin päässyt 😇

        Voi mullahan ei muuta olekaan kuin aikaa 😅 Tai no, aika paljon on kiirettä, mutta jos eläkeikääm mennessä saat sukat valmiiksi niin hyvä on 🤗


      • Aletheias kirjoitti:

        Parransängen pituudestako huolissasi olisit? Ei se rapsutuksia estä, vaikka olisi vähän pidemmäksikin päässyt 😇

        Voi mullahan ei muuta olekaan kuin aikaa 😅 Tai no, aika paljon on kiirettä, mutta jos eläkeikääm mennessä saat sukat valmiiksi niin hyvä on 🤗

        Touché 😂

        Sehän riippuu ihan siitä, kumman eläkeiästä tässä puhutaan. Toinen on mahdollinen, toinen... 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Touché 😂

        Sehän riippuu ihan siitä, kumman eläkeiästä tässä puhutaan. Toinen on mahdollinen, toinen... 😁

        Sänkeä on kyllä sika kiva rapsuttaa 😁

        Ai niin, enhän mä muistanutkaan, että mehän käydään ihan eri kymmenyksillä 🤣 Sitäpaitsi tätä tahtia kun näitä eläkeuudistuksia tehdään, niin ei tässä kukaan mihinkään eläkkeelle pääse kuin joskus 89-vuotiaana 😄


      • UUSI
        Aletheias kirjoitti:

        Sänkeä on kyllä sika kiva rapsuttaa 😁

        Ai niin, enhän mä muistanutkaan, että mehän käydään ihan eri kymmenyksillä 🤣 Sitäpaitsi tätä tahtia kun näitä eläkeuudistuksia tehdään, niin ei tässä kukaan mihinkään eläkkeelle pääse kuin joskus 89-vuotiaana 😄

        Unohdit parit pilkut tuosta ekasta lauseesta, näemmä.
        "Sänkeä on kyllä, sika, kiva rapsuttaa" 🤣

        Niin, niin me käydään. Toinen pääsi lukiosta "eilen" ja toinen tilailee puupalttoota. Mutta hei, ikä on vain numero 😁

        No jos nykyinen meno jatkuu, niin viimeistään 2031 aloittavan uuden hallituksen on pakko rukata eläkeikää niin, että mun kohdalla eläke alkaa aikaisintaan noin 72 vuotiaana tms.


      • UUSI
        randombypasser kirjoitti:

        Unohdit parit pilkut tuosta ekasta lauseesta, näemmä.
        "Sänkeä on kyllä, sika, kiva rapsuttaa" 🤣

        Niin, niin me käydään. Toinen pääsi lukiosta "eilen" ja toinen tilailee puupalttoota. Mutta hei, ikä on vain numero 😁

        No jos nykyinen meno jatkuu, niin viimeistään 2031 aloittavan uuden hallituksen on pakko rukata eläkeikää niin, että mun kohdalla eläke alkaa aikaisintaan noin 72 vuotiaana tms.

        Voi apua 😂🙈 Syytän täysin puhelinta tuosta kirjoitusvirheestä 🤣 Piti lukea aika 😁

        Jep, muistan lukion päättötolaisuuden kuin eilisen. Eihän siitä ole kauaakaan 🤭 Mutta ikä on vain numero eikä siihen liikaa kannata jumittua 🤗

        En edes halua ajatella, koska sitä pääsisi eläkkeelle.. Täytyy vaan toivoa, että pysyy terveenä ja saa tehdä mielekästä työtä. Olen kyllä säästänyt vapaaehtoista eläkettä, mutta sieltä ei taida tulla kuin 300€/kk, jollen saa säästettyä sinne tehokkaammin. Ehkä sitten joskus kun lapsi on omillaan 😁


    • Anonyymi

      Mjoo, en tiedä mitä tästä ajattelisi.

      Kävin lähibaarissa jossa juttelin terassilla mielenkiintoisia asioita yhden rakenneinsinöörin kanssa. Seuraan tuppautui joku 40-45 vuotias nainen joka oli ilmeisesti sitä mieltä että hänestä tulisi heti kiinnostua. Jatkoimme jutustelua kunnes se nainen esitti omituisen ajatuksen, olette homoja.
      Ei kai tuossa mitään, nainen oli jo sen verran elänyt ettei hänen ulkoinen olemus ollut mitenkään hehkuva. Jos tulisi valita hänen ja jonkun miehen väliltä, en oikeasti enää ole varma miten valitsisin.

      Naiselle oli ilmeisesti jäänyt päälle ajatus "kerran kaunis, aina kaunis".

      Onneksi terassilla oli nuorempaakin naisseuraa tarjolla, niitä jotka tiedostavat oman olemuksen, suhteessa toisiin ihmisiin. Keskustelu on jotenkin luonnollisempaa, ilman seksuaalisia yliviritteitä.

      AV

    • Anonyymi

      Tästä kai voisi todeta, että alkoi väsyttää 🥱

    • Anonyymi

      🙄😅😆

    • Sä mikään vanha ole..
      Hei bro.. sä oot justiinsa oikean ikäinen. Puolivilli poikamies.

      Mutta tosiasiat näkyy ja tuntuu kropassa, sitä ei voi kieltää. Ikä on vain numero, mutta se kun olemme kulutustavaroita, niin käytössä kuluu.
      Alkaa oleen kaikenlaista kremppaa ja nitinää ja natinaa siellä sun täällä.. kuuluu asiaan. Emme ole rakennettu kestämään ikuisesti.

      Mutta näin viisikymppisenä on vasta krempan alkua.. mitä se on sit kasi-ja ysikymppisillä..?
      Tosin meitä.. sinua ja minua se ei huoleta, sillä mehän jäädään pois tästä leikistä paljon ennen sitä.

      Mutta hauska, kun olettamuksena juuri naisen pitää oletuksen mukaan olla aina nuori ja nätti, ja mies saa olla elähtänyt ja väljähtänyt..

      Ja elähtäneellä miehellä olisi oikeus nuoriin naisiin. Pariarkaalisessa maailmassa oli noin. Ihan oikeasti oli. Ja on vieläkin.
      Se vain, ettemme suomalaisina elä enää patriarkaalisessa ilmapiirissä, vaan tasa-arvoisessa yhteiskunnassa, jossa naisella on yksilön vapaus.

      Mutta yhä vielä patriarkaallisuus ja sen ideologia vaikuttaa täälläkin. Miehillä on erivapauksia joita naisilla ei ole. Ja on miehiä, jotka niin voimakkaasti vaativat itselleen patriarkaalisia oikeuksiaan.. eli siis niitä joita naiset eivät enää huoli..

      Olen matkustellut jonnin verran.. myös muslimimaissa ja tosiaan yhteiskuntamme poikkeaa muusta maailmasta hyvin paljon.
      Mielipiteenäni .. nämä niuhottavat miehet, jotka vaativat patriarkaalisia oikeuksiaan, pitäisi pakata ja lähettää Afrikkaan. Sopivat sinne hyvin. Vedetään vaan mustaa kenkäplankkia päälle.

      Ymmärryksen puute..
      Me synnytään, eletään ja kuollaan. Tämä missä nyt elämme on lintukoto.. tasa-arvoinen ja toimiva yhteiskunta. Mitä sen on oikeasti väliä minkä ikäisiä täällä olemme.. tai näköisiä.. tai oloisia.
      Kaikille ei ole ottajia parisuhdemarkkinoilla, se on selviö. Mutta tarviiko ollakaan? Vapaa valintaisessa pariutumisessa käy niin.

      Pakkoavioliittoja on maailma pullollaan. Siihen ei ole paluuta enää koskaan suomalaisuudessa. Se on historiaa.

      Ja mitä ikään tulee parisuhdemarkkinoilla.. siinä toki naiset häviävät eniten. Aina on nuorempia ja nätimpiä markkinoilla, mutta onko tyrkyllä, se on sitten eri juttu.

      Vanhempi nainen toki tuntee arvonsa, mutta myös on helpompi "saalis" kuin nuoret joilla tapana olla hieman kranttuja. Ei nuoret naiset halua vanhaa, elähtänyttä setää.
      Miksi haluaisikaan?

      Mutta kaikillehan on ottajansa. Jos ei täällä niin ulkomailla. Rahalla saa ja hevosella pääsee. Suomessa on asiat aika hyvin, niin elintasopakolaisista saa kumppanin myös halvalla. Thaikuista, Afrikasta tms..

      Ärsyttää vaan toi ajattelumalli, että vanha olisi jotenkin huonompi. Toki ulkoisuus rupsahtaa, mutta sisäisesti vanhuus tuo ymmärrystä elämästä ja itsestään sekä muista.
      Sisäistä kauneutta. Taitoa elää ja rakastaa.

      Mutta niin.. elämme pinnallisessa maailmassa, pinnallisten ihmisten keskellä. Sepä se.

      • Anonyymi

        "Ärsyttää vaan toi ajattelumalli, että vanha olisi jotenkin huonompi. Toki ulkoisuus rupsahtaa, mutta sisäisesti vanhuus tuo ymmärrystä elämästä ja itsestään sekä muista."

        Tämä oli myös yleistystä, ei kaikki vanhat ole mieleltään ymmärtäväisempiä toisia ihmisiä kohtaan mitä nuoremmat. Löytyy miehiä ja naisia joilla on jo kaikki mitä hyvään elämään kuuluu, he eivät vain jostain syystä ole onnellisia. Ymmärrys itsestä suhteessa toiseen on vajavaista. Sisäinen kauneuskin on tuolloin kyseenalaisella tasolla. Siksi kai ihmiset myös eroavat, jotkut jopa iäkkäinä.

        Itsekkyys, kokemukset (myös ne epämiellyttävät kokemukset) muokkaavat ihmismieltä.
        On naisia jotka pitävät itsestään selvyytenä sitä että miehet olisivat heistä kiinnostuneita. Ehkä tämä on myös eräänlaista stereotypiaa, ja yleistämisen tulosta, suhteessa naiset ja miehet?

        Voiko naiset loukkaantua jos he huomaavat ettei mies olisi kiinnostunut, ilmeisesti voivat.
        Tämän jälkeen voi tulla vaikka millaisia haukkuja, tuo ei mielestäni osoita "sisäistä kauneutta, taitoa elää, tai edes rakastaa".

        Kiinnostuminen ei ole iästä kiinni, on ihmisiä joilla on jo hyvä parisuhde, eivätkä siihen mitään kolmatta pyörää kaipaa. On ihmisiä jotka ovat kranttuja ja etsivät jonkin tyyppistä seuraa. Jotkut taas eivät etsi mitään.

        Jos joku ei olisi kiinnostunut, ei siitä pidä suuttua ja ottaa nokkiinsa.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ärsyttää vaan toi ajattelumalli, että vanha olisi jotenkin huonompi. Toki ulkoisuus rupsahtaa, mutta sisäisesti vanhuus tuo ymmärrystä elämästä ja itsestään sekä muista."

        Tämä oli myös yleistystä, ei kaikki vanhat ole mieleltään ymmärtäväisempiä toisia ihmisiä kohtaan mitä nuoremmat. Löytyy miehiä ja naisia joilla on jo kaikki mitä hyvään elämään kuuluu, he eivät vain jostain syystä ole onnellisia. Ymmärrys itsestä suhteessa toiseen on vajavaista. Sisäinen kauneuskin on tuolloin kyseenalaisella tasolla. Siksi kai ihmiset myös eroavat, jotkut jopa iäkkäinä.

        Itsekkyys, kokemukset (myös ne epämiellyttävät kokemukset) muokkaavat ihmismieltä.
        On naisia jotka pitävät itsestään selvyytenä sitä että miehet olisivat heistä kiinnostuneita. Ehkä tämä on myös eräänlaista stereotypiaa, ja yleistämisen tulosta, suhteessa naiset ja miehet?

        Voiko naiset loukkaantua jos he huomaavat ettei mies olisi kiinnostunut, ilmeisesti voivat.
        Tämän jälkeen voi tulla vaikka millaisia haukkuja, tuo ei mielestäni osoita "sisäistä kauneutta, taitoa elää, tai edes rakastaa".

        Kiinnostuminen ei ole iästä kiinni, on ihmisiä joilla on jo hyvä parisuhde, eivätkä siihen mitään kolmatta pyörää kaipaa. On ihmisiä jotka ovat kranttuja ja etsivät jonkin tyyppistä seuraa. Jotkut taas eivät etsi mitään.

        Jos joku ei olisi kiinnostunut, ei siitä pidä suuttua ja ottaa nokkiinsa.

        AV

        On totta, että yleistin. Kuten sinäkin.

        Naisia kuin miehiäkin on erilaisia. Yksilöitä kaikki.
        On olemassa huomionhakuisia naisia ja huomionhakuisia miehiä. Tietysti.

        Prinsessat jotka oppivat isältään saamaan kaiken haluamansa ja uskovat että kaikki on mahdollista, eivät osaa suhtautua pettymyksiin.
        Edes vanhoina. Kohtasit varmaankin juuri sellaisen terassikäynnilläsi.

        En juurikaan tiedä kasvatustieteistä mitään, mutta lelliminen pilaa lapsen. Ja tuosta lapsesta kasvaa aikuinen. Mutta millainen...

        Ymmärrätkö yhtään miten vaikea se murros naiselle on, kun hän huomaa menettäneensä viehätysvoimansa? Koko elämänsä saanut haluamansa pinnallisin keinoin ja väärinkäyttänyt jopa sitä? Tottunut pyörittelemään miehiä pikkusormensa ympärille vilauttamalla tissivakoa...

        Koko elämän ajan sellaista, ettei ole tarvinnut kasvaa ihmisenä ollenkaan, puurtaa tai tehdä töitä jonkun muun kuin ulkonäkönsä eteen. Kaiken on saanut kunhan on osannut antaa ymmärtää. Ja aina on löytynyt joku munansa vietävissä oleva mies jota pyöritellä mielensä mukaan.

        Ja sit se loppuu lähes kertaheitolla.. se on katastrofa. Ja tämähän on vain ja ainoastaan kauniiden naisten ongelma. Mitä nätimpi on ollut sen rumempi on lopputulema. Pätee muuten myös miehiin jossakin määrin.
        Elämä on helppoa jos olet syntynyt hyvännäköiseksi. Pinnallinen maailma näjes.

        Pahinta on isät jotka luovat näitä pikkuprinsessoja. Maailma on kova ja karu paikka. Ja näitä hellanterttuja on jo nyt höösättävänä ihan liikaa.

        Hitto.. nyt täytyy sanoa, että sullakin on siinä käsissäsi yksi pikkuprinsessa.. teit aikamatkustuksen oman prinsessasi tulevaisuuteen siellä terasilla. Mutta juu.. sitä saa mitä tilaa.


      • Anonyymi

        Olipa hyvä kirjoitus Pikku-Pirpanalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa hyvä kirjoitus Pikku-Pirpanalla!

        Mitä tämä tarkoitti: ” Tosin meitä.. sinua ja minua se ei huoleta, sillä mehän jäädään pois tästä leikistä paljon ennen sitä”.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tämä tarkoitti: ” Tosin meitä.. sinua ja minua se ei huoleta, sillä mehän jäädään pois tästä leikistä paljon ennen sitä”.

        No.. me ollaan rakkaan palstaveljeni kanssa molemmat sitä mieltä ettemme halua elää tosi vanhaksi. Seittmänkymppiä alkaa oleen ihan maksimi..


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No.. me ollaan rakkaan palstaveljeni kanssa molemmat sitä mieltä ettemme halua elää tosi vanhaksi. Seittmänkymppiä alkaa oleen ihan maksimi..

        Ei kai se halusta toivottavasti ole kiinni…


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        On totta, että yleistin. Kuten sinäkin.

        Naisia kuin miehiäkin on erilaisia. Yksilöitä kaikki.
        On olemassa huomionhakuisia naisia ja huomionhakuisia miehiä. Tietysti.

        Prinsessat jotka oppivat isältään saamaan kaiken haluamansa ja uskovat että kaikki on mahdollista, eivät osaa suhtautua pettymyksiin.
        Edes vanhoina. Kohtasit varmaankin juuri sellaisen terassikäynnilläsi.

        En juurikaan tiedä kasvatustieteistä mitään, mutta lelliminen pilaa lapsen. Ja tuosta lapsesta kasvaa aikuinen. Mutta millainen...

        Ymmärrätkö yhtään miten vaikea se murros naiselle on, kun hän huomaa menettäneensä viehätysvoimansa? Koko elämänsä saanut haluamansa pinnallisin keinoin ja väärinkäyttänyt jopa sitä? Tottunut pyörittelemään miehiä pikkusormensa ympärille vilauttamalla tissivakoa...

        Koko elämän ajan sellaista, ettei ole tarvinnut kasvaa ihmisenä ollenkaan, puurtaa tai tehdä töitä jonkun muun kuin ulkonäkönsä eteen. Kaiken on saanut kunhan on osannut antaa ymmärtää. Ja aina on löytynyt joku munansa vietävissä oleva mies jota pyöritellä mielensä mukaan.

        Ja sit se loppuu lähes kertaheitolla.. se on katastrofa. Ja tämähän on vain ja ainoastaan kauniiden naisten ongelma. Mitä nätimpi on ollut sen rumempi on lopputulema. Pätee muuten myös miehiin jossakin määrin.
        Elämä on helppoa jos olet syntynyt hyvännäköiseksi. Pinnallinen maailma näjes.

        Pahinta on isät jotka luovat näitä pikkuprinsessoja. Maailma on kova ja karu paikka. Ja näitä hellanterttuja on jo nyt höösättävänä ihan liikaa.

        Hitto.. nyt täytyy sanoa, että sullakin on siinä käsissäsi yksi pikkuprinsessa.. teit aikamatkustuksen oman prinsessasi tulevaisuuteen siellä terasilla. Mutta juu.. sitä saa mitä tilaa.

        "aina on löytynyt joku munansa vietävissä oleva mies jota pyöritellä mielensä mukaan."

        Vai niin on päässyt käymään.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        On totta, että yleistin. Kuten sinäkin.

        Naisia kuin miehiäkin on erilaisia. Yksilöitä kaikki.
        On olemassa huomionhakuisia naisia ja huomionhakuisia miehiä. Tietysti.

        Prinsessat jotka oppivat isältään saamaan kaiken haluamansa ja uskovat että kaikki on mahdollista, eivät osaa suhtautua pettymyksiin.
        Edes vanhoina. Kohtasit varmaankin juuri sellaisen terassikäynnilläsi.

        En juurikaan tiedä kasvatustieteistä mitään, mutta lelliminen pilaa lapsen. Ja tuosta lapsesta kasvaa aikuinen. Mutta millainen...

        Ymmärrätkö yhtään miten vaikea se murros naiselle on, kun hän huomaa menettäneensä viehätysvoimansa? Koko elämänsä saanut haluamansa pinnallisin keinoin ja väärinkäyttänyt jopa sitä? Tottunut pyörittelemään miehiä pikkusormensa ympärille vilauttamalla tissivakoa...

        Koko elämän ajan sellaista, ettei ole tarvinnut kasvaa ihmisenä ollenkaan, puurtaa tai tehdä töitä jonkun muun kuin ulkonäkönsä eteen. Kaiken on saanut kunhan on osannut antaa ymmärtää. Ja aina on löytynyt joku munansa vietävissä oleva mies jota pyöritellä mielensä mukaan.

        Ja sit se loppuu lähes kertaheitolla.. se on katastrofa. Ja tämähän on vain ja ainoastaan kauniiden naisten ongelma. Mitä nätimpi on ollut sen rumempi on lopputulema. Pätee muuten myös miehiin jossakin määrin.
        Elämä on helppoa jos olet syntynyt hyvännäköiseksi. Pinnallinen maailma näjes.

        Pahinta on isät jotka luovat näitä pikkuprinsessoja. Maailma on kova ja karu paikka. Ja näitä hellanterttuja on jo nyt höösättävänä ihan liikaa.

        Hitto.. nyt täytyy sanoa, että sullakin on siinä käsissäsi yksi pikkuprinsessa.. teit aikamatkustuksen oman prinsessasi tulevaisuuteen siellä terasilla. Mutta juu.. sitä saa mitä tilaa.

        "Ymmärrätkö yhtään miten vaikea se murros naiselle on, kun hän huomaa menettäneensä viehätysvoimansa?"

        Sivusta totean, että kyllä tuo murros vaikuttaa olevan hyvin vaikea monelle miehellekin. Se kun ei enää saakaan sille munalleen kaikkea mitä se tahtoo.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        On totta, että yleistin. Kuten sinäkin.

        Naisia kuin miehiäkin on erilaisia. Yksilöitä kaikki.
        On olemassa huomionhakuisia naisia ja huomionhakuisia miehiä. Tietysti.

        Prinsessat jotka oppivat isältään saamaan kaiken haluamansa ja uskovat että kaikki on mahdollista, eivät osaa suhtautua pettymyksiin.
        Edes vanhoina. Kohtasit varmaankin juuri sellaisen terassikäynnilläsi.

        En juurikaan tiedä kasvatustieteistä mitään, mutta lelliminen pilaa lapsen. Ja tuosta lapsesta kasvaa aikuinen. Mutta millainen...

        Ymmärrätkö yhtään miten vaikea se murros naiselle on, kun hän huomaa menettäneensä viehätysvoimansa? Koko elämänsä saanut haluamansa pinnallisin keinoin ja väärinkäyttänyt jopa sitä? Tottunut pyörittelemään miehiä pikkusormensa ympärille vilauttamalla tissivakoa...

        Koko elämän ajan sellaista, ettei ole tarvinnut kasvaa ihmisenä ollenkaan, puurtaa tai tehdä töitä jonkun muun kuin ulkonäkönsä eteen. Kaiken on saanut kunhan on osannut antaa ymmärtää. Ja aina on löytynyt joku munansa vietävissä oleva mies jota pyöritellä mielensä mukaan.

        Ja sit se loppuu lähes kertaheitolla.. se on katastrofa. Ja tämähän on vain ja ainoastaan kauniiden naisten ongelma. Mitä nätimpi on ollut sen rumempi on lopputulema. Pätee muuten myös miehiin jossakin määrin.
        Elämä on helppoa jos olet syntynyt hyvännäköiseksi. Pinnallinen maailma näjes.

        Pahinta on isät jotka luovat näitä pikkuprinsessoja. Maailma on kova ja karu paikka. Ja näitä hellanterttuja on jo nyt höösättävänä ihan liikaa.

        Hitto.. nyt täytyy sanoa, että sullakin on siinä käsissäsi yksi pikkuprinsessa.. teit aikamatkustuksen oman prinsessasi tulevaisuuteen siellä terasilla. Mutta juu.. sitä saa mitä tilaa.

        "Elämä on helppoa jos olet syntynyt hyvännäköiseksi"

        Olen huomannut, että tämän suuntaisia kommentteja liittyen etenkin naisiin tuntuvat esittävän ainoastaan miehet tai (miesten silmissä) hyvin vastenmielisen näköiset naiset. Jos et ole koskaan kokenut muun muassa sitä, ettei sinua oteta työelämässä vakavasti viehättävän ulkonäkösi vuoksi, tai sitä, että sinua seksuaalisesti ahdistellaan joka paikassa, siellä töissä, ruokakaupassa, lenkkipolulla, jne., voi toki olla vaikeaa nähdä maailmaa sen hyvännäköisen ihmisen silmin. Se hyvännäköinen ihminen voi hyvinkin odottaa vanhenemistaan ja rupsahtamistaan kuin kuuta nousevaa, toivoen sen vihdoin tuovan helpotusta elämään tässä pinnallisessa maailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Elämä on helppoa jos olet syntynyt hyvännäköiseksi"

        Olen huomannut, että tämän suuntaisia kommentteja liittyen etenkin naisiin tuntuvat esittävän ainoastaan miehet tai (miesten silmissä) hyvin vastenmielisen näköiset naiset. Jos et ole koskaan kokenut muun muassa sitä, ettei sinua oteta työelämässä vakavasti viehättävän ulkonäkösi vuoksi, tai sitä, että sinua seksuaalisesti ahdistellaan joka paikassa, siellä töissä, ruokakaupassa, lenkkipolulla, jne., voi toki olla vaikeaa nähdä maailmaa sen hyvännäköisen ihmisen silmin. Se hyvännäköinen ihminen voi hyvinkin odottaa vanhenemistaan ja rupsahtamistaan kuin kuuta nousevaa, toivoen sen vihdoin tuovan helpotusta elämään tässä pinnallisessa maailmassa.

        Sitten on myös sellaisia, jotka suhtautuvat siihen hyvään ulkonäköönsä realistisesti ja tietyllä tavalla laskelmoiden. Itse kuulun noihin. Kyllä mä aina olen ottanut sen, mikä ulkonäölläni on ollut helposti irti saatavissa. Osaan myös laskelmoida sen, että milloin teen itsestäni tarkoituksella vähemmän viehättävän.

        Mä olen melko usein miettinyt sitä, että mikä se ominaisuus on, joka aiheuttaa sen, että toisia ahdistellaan usein ja toisia ei juuri koskaan. Se ei liity viehättävyyteen, mutta jokin ominaisuus tekee toiset haavoittuvammiksi tuossa mielessä. Mä en sano tätä syyllistääkseni uhria, ei missään tapauksessa. Pikemmin niin, että jos sen ominaisuuden tajuaisi, niin sillä voi suojata itseään.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        On totta, että yleistin. Kuten sinäkin.

        Naisia kuin miehiäkin on erilaisia. Yksilöitä kaikki.
        On olemassa huomionhakuisia naisia ja huomionhakuisia miehiä. Tietysti.

        Prinsessat jotka oppivat isältään saamaan kaiken haluamansa ja uskovat että kaikki on mahdollista, eivät osaa suhtautua pettymyksiin.
        Edes vanhoina. Kohtasit varmaankin juuri sellaisen terassikäynnilläsi.

        En juurikaan tiedä kasvatustieteistä mitään, mutta lelliminen pilaa lapsen. Ja tuosta lapsesta kasvaa aikuinen. Mutta millainen...

        Ymmärrätkö yhtään miten vaikea se murros naiselle on, kun hän huomaa menettäneensä viehätysvoimansa? Koko elämänsä saanut haluamansa pinnallisin keinoin ja väärinkäyttänyt jopa sitä? Tottunut pyörittelemään miehiä pikkusormensa ympärille vilauttamalla tissivakoa...

        Koko elämän ajan sellaista, ettei ole tarvinnut kasvaa ihmisenä ollenkaan, puurtaa tai tehdä töitä jonkun muun kuin ulkonäkönsä eteen. Kaiken on saanut kunhan on osannut antaa ymmärtää. Ja aina on löytynyt joku munansa vietävissä oleva mies jota pyöritellä mielensä mukaan.

        Ja sit se loppuu lähes kertaheitolla.. se on katastrofa. Ja tämähän on vain ja ainoastaan kauniiden naisten ongelma. Mitä nätimpi on ollut sen rumempi on lopputulema. Pätee muuten myös miehiin jossakin määrin.
        Elämä on helppoa jos olet syntynyt hyvännäköiseksi. Pinnallinen maailma näjes.

        Pahinta on isät jotka luovat näitä pikkuprinsessoja. Maailma on kova ja karu paikka. Ja näitä hellanterttuja on jo nyt höösättävänä ihan liikaa.

        Hitto.. nyt täytyy sanoa, että sullakin on siinä käsissäsi yksi pikkuprinsessa.. teit aikamatkustuksen oman prinsessasi tulevaisuuteen siellä terasilla. Mutta juu.. sitä saa mitä tilaa.

        Sivusta huutelen🤗

        No nyt oli kyllä tosi hyvin sanottu..👆🏻


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten on myös sellaisia, jotka suhtautuvat siihen hyvään ulkonäköönsä realistisesti ja tietyllä tavalla laskelmoiden. Itse kuulun noihin. Kyllä mä aina olen ottanut sen, mikä ulkonäölläni on ollut helposti irti saatavissa. Osaan myös laskelmoida sen, että milloin teen itsestäni tarkoituksella vähemmän viehättävän.

        Mä olen melko usein miettinyt sitä, että mikä se ominaisuus on, joka aiheuttaa sen, että toisia ahdistellaan usein ja toisia ei juuri koskaan. Se ei liity viehättävyyteen, mutta jokin ominaisuus tekee toiset haavoittuvammiksi tuossa mielessä. Mä en sano tätä syyllistääkseni uhria, ei missään tapauksessa. Pikemmin niin, että jos sen ominaisuuden tajuaisi, niin sillä voi suojata itseään.

        Jospa se sitten onkin se sisäinen kauneus, joka paistaa ulospäin, joka laittaa miehen kuin miehen juoksemaan perässä ja sekoamaan päästään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai se halusta toivottavasti ole kiinni…

        Ei. On kyse siitä mitä haluaisi tapahtuvaksi..


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ymmärrätkö yhtään miten vaikea se murros naiselle on, kun hän huomaa menettäneensä viehätysvoimansa?"

        Sivusta totean, että kyllä tuo murros vaikuttaa olevan hyvin vaikea monelle miehellekin. Se kun ei enää saakaan sille munalleen kaikkea mitä se tahtoo.

        Olet varmasti oikeassa tuossa asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa se sitten onkin se sisäinen kauneus, joka paistaa ulospäin, joka laittaa miehen kuin miehen juoksemaan perässä ja sekoamaan päästään.

        Ei se ole sekään. Osa on sisäisesti kauniita ja osa taas kaikkea muuta. Sellaisetkin naiset, jotka ovat täysiä k.päitä, kokevat monesti paljon ahdistelua. Se heidän k.päisyytensä ei tietenkään myöskään selitä (eikä oikeuta) sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole sekään. Osa on sisäisesti kauniita ja osa taas kaikkea muuta. Sellaisetkin naiset, jotka ovat täysiä k.päitä, kokevat monesti paljon ahdistelua. Se heidän k.päisyytensä ei tietenkään myöskään selitä (eikä oikeuta) sitä.

        Nyt on huomattava, että sinun mielestäsi pottumainen nainen ei väistämättä ole sitä miesten mielestä. Esimerkiksi naisvihamieliset tai kateelliset naiset toki pitävät liki kaikkia muita naisia pottumaisina. Asiaa tulisi varmaan udella seksuaalisessa ahdistelussa meritoituneilta yksilöiltä; mikä on se ominaisuus toisessa henkilössä, joka saa järjen valon sammumaan ja käden puristamaan toisen peppua kuin sillä kädellä olisi oma tahto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on huomattava, että sinun mielestäsi pottumainen nainen ei väistämättä ole sitä miesten mielestä. Esimerkiksi naisvihamieliset tai kateelliset naiset toki pitävät liki kaikkia muita naisia pottumaisina. Asiaa tulisi varmaan udella seksuaalisessa ahdistelussa meritoituneilta yksilöiltä; mikä on se ominaisuus toisessa henkilössä, joka saa järjen valon sammumaan ja käden puristamaan toisen peppua kuin sillä kädellä olisi oma tahto.

        Nyt on huomattava, että sinä et teidä yhtään millä tavalla tai kenen mielestä pottumaisista naisista edes puhumme. Tämän takia kaikki lopputekstissä esittämäsi olettamat eivät toimi.

        Lisäksi huomaamme heti tekstistäsi, että sinulla on hyvin heikko ymmärrys tästä itse asiasta. Seksuaalisesti meritoituneet yksilöt eivät oikeastaan ikinä ole niitä, jotka kähmisivät ja ahdistelisivat ketään. He eivät toimi noin ja jos toimisivat, niin he eivät olisi niitä "seksuaalisesti meritoituneita yksilöitä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on huomattava, että sinun mielestäsi pottumainen nainen ei väistämättä ole sitä miesten mielestä. Esimerkiksi naisvihamieliset tai kateelliset naiset toki pitävät liki kaikkia muita naisia pottumaisina. Asiaa tulisi varmaan udella seksuaalisessa ahdistelussa meritoituneilta yksilöiltä; mikä on se ominaisuus toisessa henkilössä, joka saa järjen valon sammumaan ja käden puristamaan toisen peppua kuin sillä kädellä olisi oma tahto.

        Sinun suurin harhaluulosi on, että seksuaalinen ahdistelu liittyisi millään tavalla "kohteen" viehättävyyteen. Jokainen nainen tietää, että tuolla ei ole mitään tekoa asian kanssa. Vaikka olisi millainen suohirviö, niin kyllä niitä ahdistelijoita silti löytyy. Mikään ulkoiseen habitukseen liittyvä ei suojaa ahdistelijoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun suurin harhaluulosi on, että seksuaalinen ahdistelu liittyisi millään tavalla "kohteen" viehättävyyteen. Jokainen nainen tietää, että tuolla ei ole mitään tekoa asian kanssa. Vaikka olisi millainen suohirviö, niin kyllä niitä ahdistelijoita silti löytyy. Mikään ulkoiseen habitukseen liittyvä ei suojaa ahdistelijoilta.

        Suosittelen lukemaan opettelua ennen vaahtoamaan alkamista. Ainakin sinusta saa nyt niin epäviehättävän kuvan, että se saattaisi selittää seksuaalisen ahdistelun puutteen tapauksessasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen lukemaan opettelua ennen vaahtoamaan alkamista. Ainakin sinusta saa nyt niin epäviehättävän kuvan, että se saattaisi selittää seksuaalisen ahdistelun puutteen tapauksessasi.

        Suosittelen ehdottomasti tuota sinulle. Opettele lukemaan ja myös ymmärtämään lukemasi, ennen kun alat vaahtoamaan tyhjästä.

        Ikävä kyllä epäviehättävyys ei suojele lainkaan seksuaaaliselta ahdistelulta. Ei niin sitten lainkaan. Päinvastoin, silloin pitäisi monien miesten mielestä olla kiitollinen kun ahdistellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on huomattava, että sinun mielestäsi pottumainen nainen ei väistämättä ole sitä miesten mielestä. Esimerkiksi naisvihamieliset tai kateelliset naiset toki pitävät liki kaikkia muita naisia pottumaisina. Asiaa tulisi varmaan udella seksuaalisessa ahdistelussa meritoituneilta yksilöiltä; mikä on se ominaisuus toisessa henkilössä, joka saa järjen valon sammumaan ja käden puristamaan toisen peppua kuin sillä kädellä olisi oma tahto.

        Sekään ei auta, vaikka olisit valtavan miesjoukon mielestä helvetillinen riivinrauta ja jopa sun naamasi ja äänesi raastaisi heidän hermojaan. Silti niitä kähmijöitä ja lähmijöitä riittää joka sormelle ja varpaalle.

        Sekin on ihan tavallista, että suuri miesjoukko on sitä mieltä, että usein ahdisteltu nainen on niin kertakaikkisen karsea olento, että hänen pitäisi olla vain tyytyväinen, että joku edes ahdistelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen lukemaan opettelua ennen vaahtoamaan alkamista. Ainakin sinusta saa nyt niin epäviehättävän kuvan, että se saattaisi selittää seksuaalisen ahdistelun puutteen tapauksessasi.

        Todella huomaa, että sinä et nyt ymmärrä lainkaan mistä puhutaan. Olet täysin pihalla siitäkin, että keskustelussa on useampi henkilö ja ainakaan minua (siis häntä, jolle tuon edellisen tekstisi osoitit) sinun saamasi epäviehättävä kuva ei ole koskaan suojellut ahdistelulta. Sellaisia naisia tuskin montaa löytyy, jotka ajattelisivat ahdistelun kertovan, että he olisivat kauniita tai edes viehättäväviä. Pääosin ahdistelusta tulee täysin päinvastainen tunne, kuin että kokisi itsensä viehättäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella huomaa, että sinä et nyt ymmärrä lainkaan mistä puhutaan. Olet täysin pihalla siitäkin, että keskustelussa on useampi henkilö ja ainakaan minua (siis häntä, jolle tuon edellisen tekstisi osoitit) sinun saamasi epäviehättävä kuva ei ole koskaan suojellut ahdistelulta. Sellaisia naisia tuskin montaa löytyy, jotka ajattelisivat ahdistelun kertovan, että he olisivat kauniita tai edes viehättäväviä. Pääosin ahdistelusta tulee täysin päinvastainen tunne, kuin että kokisi itsensä viehättäväksi.

        Se on jo hyvin, jos et huomaa missä menit vikaan kun se selkeästi osoitetaan. Ei kannata koittaa uskotella sanomisiaan toisten sellaisiksi, ei se toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on jo hyvin, jos et huomaa missä menit vikaan kun se selkeästi osoitetaan. Ei kannata koittaa uskotella sanomisiaan toisten sellaisiksi, ei se toimi.

        En sanoisi hyvin, mutta sä todellakaan et huomaa missä kaikessa meni vikaan, viakka ne jopa suoraan sanottiin, eikä vain osoitettu. Se tosiaan ei toimi, että kuvittelet muiden sanomia, jonkun muun sanomiksi. Kertoo äärettömästä tyhmyydestä, jos ei edes sanottaessa tuota tajua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on jo hyvin, jos et huomaa missä menit vikaan kun se selkeästi osoitetaan. Ei kannata koittaa uskotella sanomisiaan toisten sellaisiksi, ei se toimi.

        😀 Sun logiikasi mukaan voin siis tästä sivusta todeta, että mitä sä täällä itsesi kanssa kinastelet. Jos väität, että tämä keskustelu ei ole kokonaan sun kirjoittamasi, niin ei toimi. Älä yritä uskotella sanomisiasi muiden sanomiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😀 Sun logiikasi mukaan voin siis tästä sivusta todeta, että mitä sä täällä itsesi kanssa kinastelet. Jos väität, että tämä keskustelu ei ole kokonaan sun kirjoittamasi, niin ei toimi. Älä yritä uskotella sanomisiasi muiden sanomiksi.

        Nyt on huomattava, että te molemmat vänkääjät olette pässejä 😃

        -tämä sivusta


      • "Ei vuodet kulu, ne kuluttaa" t: Kolmas Nainen

        Mitä kremppoihin tulee, niin niihin tottuu, ällistyttävän helpostikin. Ihminen on uskomattoman sopeutuvainen otus niin sisäisiin kuin ulkoisiinkin muutoksiin. Vähän liiankin sopeutuvainen, välillä voisi olla hyvä vain luovuttaa ja kuolla pois, tekisi maapallolle todella hyvää.

        Patriarkaatti elää ja voi hyvin, menee vielä toiset rapiat sata vuotta (naisten äänioikeus) ennen kuin Suomessa voitaisiin ainakin teoriassa olla luontaisesti tasa-arvoisessa tilanteessa. Ja kyllä mä luulen että niin käykin, mutta se on niin iso muutos, että se ottaa aikaa.

        Kyllähän se vanhuuden aliarvostust johtuu ihan tästä nykyisestä tehokkuusajattelusta ja toisaalta individualistisesta kulttuurista. Ennen oelettiin yhteisöissä tiiviimmin ja niissä vanhoillakin ihmisillä oli suuri arkiarvo ja päälle vielä pitkä elämänkokemus viisautena jaettavaksi.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No.. me ollaan rakkaan palstaveljeni kanssa molemmat sitä mieltä ettemme halua elää tosi vanhaksi. Seittmänkymppiä alkaa oleen ihan maksimi..

        Aamen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai se halusta toivottavasti ole kiinni…

        Ennemminkin haluttomuudesta 😂
        Ei vaan, ihan puhtaan rationaalisista ajatusketjuista, mutta ei sitä asiaa tarvitse omakätisesti nopeuttaa, riittää kun ei väkisin yritä jarruttaa luontaista kehitystä.


      • randombypasser kirjoitti:

        Ennemminkin haluttomuudesta 😂
        Ei vaan, ihan puhtaan rationaalisista ajatusketjuista, mutta ei sitä asiaa tarvitse omakätisesti nopeuttaa, riittää kun ei väkisin yritä jarruttaa luontaista kehitystä.

        Tälle aamen täältä.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Tälle aamen täältä.

        Sisko ja sen veli ❤️


      • randombypasser kirjoitti:

        Sisko ja sen veli ❤️

        Juuri näin ❤️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on huomattava, että te molemmat vänkääjät olette pässejä 😃

        -tämä sivusta

        Totesi oikein pässien pässi. Vähän vähemmän pässi, olisi jättänyt kommentoimatta ja jatkanut matkaansa.


    • Anonyymi

      Mitäs sillä nettipredaattorilla on taas sydämensä täytteenä. Yhy yhy, ai että kun tavataan kohta ftf.

      • Anonyymi

        Mikäs siinä ätmillä kirjautua viideltä eri välilehdeltä rekattuna keskustelemaan itsensä kanssa tärkeästä aiheesta


    • Anonyymi

      Varsinaiseen aiheeseen liittymättä huomauttaisin, että ihmisissä naissukupuolen edustajat taitavat edelleen olla maapallolla vähemmistö. Ainakin tämän vuoden alussa miehiä oli 4 079 164 815 ja naisia 4 039 671 184, eli miehiä oli lähes 40 miljoonaa enemmän kuin naisia.

      • Ok, se suhdeluku on siis keikahtanut. Kiitos tästä tiedosta 👍


    • Kyllähän nyt sun kautta tuli ainakin opittua, että ikä on vaan numeroita. Niin hauskoja juttuja tehtiin yhdessä.😂Nuorempana ei olis tullut mieleenikään reilusti vanhemmat miehet. En toki ihan 25v.mene kuin ehkä henkisellä tasolla🤣 Mutta sua nuorempi nyt ainakin olen.

      Mutta itse asiaan, ei sulla ole hätää jos joskus päätät taas alkaa tutustumaan naissukupuoleen edustajiin. Tämä on positiivinen huomio sinusta että naisten ei ainakaan sinun kohdallasi tarvitse ”pelätä” olevansa pelkkiä p*lluja.. Et siis todellakaan ole pelkällä munalla ajatteleva, mikä tuntuu olevan nykypäivänä harvinaista.

      Se on totta että kyllä meille naisille on kysyntää, oltiin me nuoria tai ei niin nuoria.
      Tuossa ed.mainitussa aloituksessa otti päähän se että yh:äidit olisi jotenkin muka ei haluttavia parisuhde markkinoilla. Itse en ainakaan ole huomannut mitään eroa, verrattuna siihen kun ei ollut lapsia. No ehkä sen olen pistänyt huomiolle jos toisella ei ole lapsia, niin silloin se saattaa ihan selvästikin mietityttää enemmän. Erilaista se elämä on kumminkin lasten kanssa.🙂

      Muista että se ikä on vaan numeroita😉 ja sä oot ihana☺️

      • Noo, ehkä mun vaikutus oli enemmänkin se, että heräsit huomaamaan sen, että lapsista riippumatta sulla on täysi oikeus aika ajoin 100%:een itsekkyyteen. Muksut hoitoon ja sitten ihanat kaksi vuorokautta aikaa tehdä mitä ikinä huvittaa, vaikka sitten nukkua ne kaksi vuorokautta. Se on asia, joka ei vanhemmilta ihan helpolla onnistu ja sitten sen äkkiå unohtaakin, että on ajoittain oikeus elää kuin sika pellossa.

        Olen mä pelkällä munalla ajatteleva, mutta olen hyvä piilottamaan sen. Niin hyvä, että useimmiten unohdan sen itsekin 😂
        No ei vaiskaan, mulle ihmisolennot on ihmisolentoja, niiden kanssa pääosin touhutaan ihan muuta kuin naidaan, niin se seksi on jossain jämäsijoilla ajattelussa. Ehkä vähän liikaakin, mutta hyvin on pärjätty tähänkin saakka 😁

        Se on toi icel-porukka jolle YH:t on punainen vaate, muuten asennoituminen on neutraali tai korkeintaan lievästi negatiivinen, ainakin mun kokemusteni mukaan. Se on toki totta, että jos toinen on lapseton, on muutos kohtalaisen iso, mikäli suhteeseen ryhtyy.


    • Anonyymi

      On olemassa ihmisiä jotka kelpaavat erinomaisen hyvin ystäviksi, eivät parisuhteeseen. On myös heitä, jotka kelpaavat seksisuhteeseen, mutta eivät parisuhteeseen. Näin naisissa kuin myös miehissä. Palstalla on varmasti paljon sellaisia jotka luonnehdintaan sopivat.

      Nimimerkillä, olet täydellinen, mutta et enää kelpo parisuhteeseen.

    • Vähän oli kyllä tuo aloitus sekä siitä seurannut koko ketju sen verran kulmikasta että jäi väliin. Sinänsä harmi sillä eri tavalla asia tuotuna olisi voinut tulla hyvää tajunnan virtaa jos oltaisiin pohdittu sukupuolten eroja ikäluokassa 20-35v. Käykö kello molemmille sukupuolille samaan tahtiin jos mietitään vaikka opiskelun, työ/uran sekä parisuhteen tai perheen perustamisen näkökulmasta.

      Voi olla optinenkin harha mutta mitä lähiympäritöä olen katsellut niin on jäänyt mielikuva että vanheneminen on jollakin tavalla sukupuolittunutta. Jos ajattelee vaikka ikääntymisen loppusummana kakskymmentäi niin minusta se etenee näin.
      Naiset: 1+1+1+1+2+2+2+2+2+2+2+1+1
      Miehet 0+0+0+0+1+1+3+6+9
      Minulle on jäänyt vaikutelma että miehet ikääntyvät hieman myöhässä mutta kun se alkaa niin alamäki on aika hurja; lisäksi henki pois nopeammin.
      En tiedä pitääkö yhtään kutinsa mutta jos pitäisi niin olen miettinyt että vaikuttaako tähän jotkut biologiset tai lääketieteelliset jutut. Vai onko se vain läpi ihmiskunnan mukana tullut ajatus että keski-iässä mies on työnsä tehnyt eli joutaa kuolla rasittamasta yhteisöä.
      Paljon toki voi olla vaikutusta silläkin että ympäristössäni olevat tutut miehet ovat käytännössä olleet ns suorittavan työn sektorilla. Enkä usko että kaikilla aina ne omat elintavatkaan ovat olleet ihan oppikirjojen mukaisia.

      Itse taidan olla keskiarvollisesti juuri tuossa viiden kympin hujakoilla. Kroppa nelikymppisellä ja ajatusmallit 60+. Eli toista vaippaikää odotellessa ehtii taantua/kehittyä nuorison tasolle. Tarkoitus on ensi vuonna lähteä poikkitaiteellisiin tanssiaisiin ja ehkä Pride-kulkueeseen.

      Meilläpäin yksi numero vaikuttaa parinmuodostukseen ja se on postinumero. Muilla numeroilla ei ole väliä sillä vapaita naisia ei täältä juuri löydy.

      • Anonyymi

        Mistähän kertoo se, että asettuu ihmisten yläpuolelle ja kertoo: ”Vähän oli kyllä tuo aloitus sekä siitä seurannut koko ketju sen verran kulmikasta että jäi väliin”.
        Olet varmasti rattoisa keskustelukumppani, vastaat muille, vaikka et tiedä, mistä puhutaan ja kuuntele muita :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän kertoo se, että asettuu ihmisten yläpuolelle ja kertoo: ”Vähän oli kyllä tuo aloitus sekä siitä seurannut koko ketju sen verran kulmikasta että jäi väliin”.
        Olet varmasti rattoisa keskustelukumppani, vastaat muille, vaikka et tiedä, mistä puhutaan ja kuuntele muita :D

        Ja sinä et osaa muuta kuin aukoa päätäsi? Saavutus se on sekin 😃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä et osaa muuta kuin aukoa päätäsi? Saavutus se on sekin 😃

        Kiitosta, olen erittäin otettu tästä.


    • Anonyymi

      Hyvän mielen aloitus! Kiitos😄

      • Olepa hyvä, välillä sitä onnistuu viihdyttämäänkin 😁


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Olepa hyvä, välillä sitä onnistuu viihdyttämäänkin 😁

        Täyttä priimaa pukkasi tuleen nyt ❤️

        -yhdyn edellisiin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä priimaa pukkasi tuleen nyt ❤️

        -yhdyn edellisiin

        Kas, kiitosta. Täytynee jatkossa muistaa kirjoittella harvemmin, niin ehkä taso paranee hiljalleen, määrä korvautuu laadulla 😁


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Kas, kiitosta. Täytynee jatkossa muistaa kirjoittella harvemmin, niin ehkä taso paranee hiljalleen, määrä korvautuu laadulla 😁

        Sun täytyy tehdä, mitä sun täytyy tehdä ❤️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sun täytyy tehdä, mitä sun täytyy tehdä ❤️

        Ei oikeastaan, olen semmoinen kun olen ja loppu on historiaa. Toisenlaiseksi muuttuminen... En oikein usko.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ei oikeastaan, olen semmoinen kun olen ja loppu on historiaa. Toisenlaiseksi muuttuminen... En oikein usko.

        Mitäpä noista menneistä, kun ei nekään meistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä noista menneistä, kun ei nekään meistä.

        Voi asiaa katsella tuollakin tavalla. Mutta toisaalta sitä voi katsella niinkin, että menneet opettavat asioita, niin menneet tapahtumat kuin ihmisetkin.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Voi asiaa katsella tuollakin tavalla. Mutta toisaalta sitä voi katsella niinkin, että menneet opettavat asioita, niin menneet tapahtumat kuin ihmisetkin.

        Ulkoinen olemus iän mukana tietysti muuttuu ja siihen mukaudutaan, kuka mitenkin. Omaa luonnettaan ja persoonaansa on sen sijaan vaikeampi muuttaa. Oppimista ja kypsymistä voi tapahtua, mutta olen huomannut, että ihminen säilyy aika lailla luonteeltaan ja ominaisuuksiltaan samana. Toistaa itseään.

        Ehkä tuossa kuitenkin on huomattavissa, että toiset viisastuvat iän myötä enemmän kuin toiset Ehkä harmaan sävyjä ilmaantuu hieman enemmän pelkän mustavalkoisen sijaan, mutta se ymmärtäväisyys on idullaan ollut havaittavissa jo aikaisemmin. Toisista tulee ”arvokkaita” eli he omaksuvat arvoja, jotka näkyvät heistä ulospäin. Termi arvokkaan oloinen vanhempi herrasmies tarkoittaa juuri tätä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ulkoinen olemus iän mukana tietysti muuttuu ja siihen mukaudutaan, kuka mitenkin. Omaa luonnettaan ja persoonaansa on sen sijaan vaikeampi muuttaa. Oppimista ja kypsymistä voi tapahtua, mutta olen huomannut, että ihminen säilyy aika lailla luonteeltaan ja ominaisuuksiltaan samana. Toistaa itseään.

        Ehkä tuossa kuitenkin on huomattavissa, että toiset viisastuvat iän myötä enemmän kuin toiset Ehkä harmaan sävyjä ilmaantuu hieman enemmän pelkän mustavalkoisen sijaan, mutta se ymmärtäväisyys on idullaan ollut havaittavissa jo aikaisemmin. Toisista tulee ”arvokkaita” eli he omaksuvat arvoja, jotka näkyvät heistä ulospäin. Termi arvokkaan oloinen vanhempi herrasmies tarkoittaa juuri tätä.

        Harmaan sävyt ovat päivän väri, vanhemmiten jopa uusi musta. Ja uusi valkoinen.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Harmaan sävyt ovat päivän väri, vanhemmiten jopa uusi musta. Ja uusi valkoinen.

        Hyvä niin :)


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä niin :)

        Tiedä siitä, mutta vanhemmiten siinä missä aika tuntuu kulkevan koko ajan nopeammin, samalla tuntuu siltä, että aikaa ajatella asioita monelta eri kantilta on paljon enemmän kuin aiemmin. Ehkä ensimmäinen on seurausta jälkimmäisestä. Tai voi se olla toisinkin päin.


      • Anonyymi
        UUSI
        randombypasser kirjoitti:

        Tiedä siitä, mutta vanhemmiten siinä missä aika tuntuu kulkevan koko ajan nopeammin, samalla tuntuu siltä, että aikaa ajatella asioita monelta eri kantilta on paljon enemmän kuin aiemmin. Ehkä ensimmäinen on seurausta jälkimmäisestä. Tai voi se olla toisinkin päin.

        Niin tiedä siitä lopulta sitten, että pitääkö asioita tai ilmiöitä lopulta analysoida niin paljon, että mielipiteistä katoaa kärki. Mielipiteet uppoaa johonkin harmaan välimaastoon, jossa kaikki asiat voi olla noin tai voi olla näinkin.

        Aika kului tosiaan eri tavalla lapsena. Elikö sitä silloin niin paljon hetkessä, ettei asioita tullut niin paljon puntaroitua. Ratkaisut syntyivät nopeasti sen enempiä pohtimatta. Ehkei siihen ollut rahkeitakaan, koska syy seuraussuhteita oppi laajemmin tajuamaan vasta myöhemmin.

        Tuo hetkessä eläminen olisi kai tavoittelemisen arvoista vanhenpanakin. Enemmänkin kyllä hetkeen pysähtymisen muodossa. Vanhempana sitä vain pohtii valintojen seurauksia enemmän. Menettää spontaanin kyvyn heittäytyä jos liikaa pohtii asioita. Maailma laajenee koko ajan tietoisuuden kasvun myötä. Oman mikrokosmoksensa tutkimiseen menee helposti koko ikä (heh).

        Toivottavasti ei joutuisi harmittelemaan vanhuudessa omia valintojaan tai valitsematta jättämisiään. Onnellisinta kai olisi, että voisi olla tyytyväinen elettyyn elämäänsä tai jos ei tyytyväinen niin ymmärtäväinen ainakin. Hyväksyisi, että niissä elämänvaiheissa sillä tiedolla, mikä oli, teki mitä pystyi. Ja nytkin uskaltaisi niillä tiedoilla ja kokemuksilla sekä hyvillä että huonoilla myös elää ja toteuttaa itseään. Mitä se ikinä sitten tarkoittaakaan.


    • Anonyymi

      Minä sain päivän banaanit, mutta en muuttanu vielä rahaksi syömällä sitä of:ssa- mikä menetetty tilaisuus saada taskurahaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      253
      18650
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3275
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2171
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      137
      1758
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      273
      1476
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1302
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1151
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      134
      1004
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      235
      985
    Aihe