Ostin Tunturin polkupyörän eräästä nettikaupasta, joka ei tiedä pyörän ominaisuuksista mitään, joten otin yhtyettä suoraan Tunturiin. Tunturin lähettämä vastaus on alla. Viestini Tunturille sisälsi myös negatiivista palautetta pyörästä. Tunturi ei vastannut edes tähän mitään, vaan kuten näette, niin Tunturi ohittaa koko asian.
-------- Forwarded Message --------
Subject: VS: Kysymyksiä ja palautetta Tunturi Aurasta
Date: Fri, 19 Jul 2024
From: Info Tunturi <[email protected]>
Hei
Kiitos yhteydenotostanne.
Tunturi Oy toimii vain yritysten välisessä kaupassa (B2B), emmekä pysty suoraan auttamaan loppukäyttäjiä. Mikäli teillä on ongelmia Tunturi-pyörän tai muiden jakamiemme merkkien kanssa, suosittelemme ottamaan ensin yhteyttä siihen liikkeeseen, josta olette pyörän ostaneet.
Jos olette toisella paikkakunnalla niin voitte löytää lähimmän jälleenmyyjänne tästä osoitteesta: https://tunturi.fi/jalleenmyyjat/
Ystävällisin terveisin
Tunturi Oy
Tunturi kieltäytyy palvelemasta asiakkaita
20
298
Vastaukset
Eihän tuossa Tunturin laittamassa viestissä ole mitään ihmeellistä. Ihan asiallinen viesti.
Ensisijainen yhteydenottokohde on juurikin se taho josta olet pyörän ostanut.- Anonyymi
Jos on joku spesiaalimpi asia tai kysymys niin valmistaja tai maahantuoja on ihan perusteltu kohde jolle lähettää kysymys. Jälleenmyyjiä on monen tasoisia ja edes valmistajan sivuilta ei aina löydy kaikkea tietoa.
Anonyymi kirjoitti:
Jos on joku spesiaalimpi asia tai kysymys niin valmistaja tai maahantuoja on ihan perusteltu kohde jolle lähettää kysymys. Jälleenmyyjiä on monen tasoisia ja edes valmistajan sivuilta ei aina löydy kaikkea tietoa.
Kannattanee jatkossa ostaa pyörä taholta jonka kanssa takuu-asioita on hyvä hoitaa.
Mutta silti Aina on ostopaikka se ensisijainen taho johon otetaan yhteyttä. Jos ei homma yrittämisen jälkeen onnistu ostopaikan kanssa, niin sitten sen jälkeen aletaan koittamaan ottaa yhteyttä ”ylempään” tahoon.- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Kannattanee jatkossa ostaa pyörä taholta jonka kanssa takuu-asioita on hyvä hoitaa.
Mutta silti Aina on ostopaikka se ensisijainen taho johon otetaan yhteyttä. Jos ei homma yrittämisen jälkeen onnistu ostopaikan kanssa, niin sitten sen jälkeen aletaan koittamaan ottaa yhteyttä ”ylempään” tahoon.Ei aloittaja puhunut mitään taakuuasioista. Hänellä oli jokin kysymys tuotteesta johon halusi vastauksen.
Anonyymi kirjoitti:
Ei aloittaja puhunut mitään taakuuasioista. Hänellä oli jokin kysymys tuotteesta johon halusi vastauksen.
Silti alotytajan oikea ensisijainen kysymysten kohde on tuo pyörän hänelle myynyt taho.
Jos he eivät osaa vastata aloittajan heille tekemiin kysymykiin, niin yleinen toimintamalli on se että he välittävät kysymykset sitten eteenpäin sen mukaan mitä ovat sopineet myymiensä tuotteiden asioiden hoidosta valmistajan/maahantuojan kanssa.
Eli nyt hypätty suoraan tasoa ylemmäs taholle joka ei lähtökohtaisesti halua olla viestistäänkin päätellen yksityishenkilöiden kanssa suoraan tekemisissä.
Ja tarkaalleen ottaen aloittan tapauksessa aloittaja ei ole Tunturin asiakas, vaan Tunturin asikas on tuo aloittajalle pyörän myynyt verkkokauppa. Ja aloittaja on tuon verkkokaupan asiakas...- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Silti alotytajan oikea ensisijainen kysymysten kohde on tuo pyörän hänelle myynyt taho.
Jos he eivät osaa vastata aloittajan heille tekemiin kysymykiin, niin yleinen toimintamalli on se että he välittävät kysymykset sitten eteenpäin sen mukaan mitä ovat sopineet myymiensä tuotteiden asioiden hoidosta valmistajan/maahantuojan kanssa.
Eli nyt hypätty suoraan tasoa ylemmäs taholle joka ei lähtökohtaisesti halua olla viestistäänkin päätellen yksityishenkilöiden kanssa suoraan tekemisissä.
Ja tarkaalleen ottaen aloittan tapauksessa aloittaja ei ole Tunturin asiakas, vaan Tunturin asikas on tuo aloittajalle pyörän myynyt verkkokauppa. Ja aloittaja on tuon verkkokaupan asiakas...Eri yrityksillä on erilaisia toimintatapoja. Esim. trekin sivuilla on mahdollisuus ottaa suoraan yhteyttä valmistajaan. Jos yritys ei halua olla missään tekemisissä ihmisten kanssa niin haluaako ihmiset yrityksen tuotteita?
- Anonyymi
Mitäs nettikauppa vastasi ?
- Anonyymi
Fitnordilta olis tullu heti tietoa pyörästä
- Anonyymi
Jos ostat auton, niin et kai ole yhteydessä autotehtaaseen, vaan siihen myyjäliikkeeseen. Tai mistä minä tiedän. Joku hörhö voi olla yhteydessä autotehtaaseen, eikä tuotteen myyneeseen liikkeeseen.
- Anonyymi
Voihan sitä valittaa Kiinan tehtaalle, mutta voi olla ettei ihan heti saa vastausta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan sitä valittaa Kiinan tehtaalle, mutta voi olla ettei ihan heti saa vastausta.
Eurooppa innovoi, Kiina kopioi ja rikastuu.
- Anonyymi
Se nyt vähän riippuu tuotteesta ja siitä millaista tietoa tuotteesta haluaa saada selville. Valmistaja on se taho jolla on suurin tieto. Jälleenmyyjiä on monen tasoisia ja osa ei osaa muuta kuin myyntipuheita. Ulkomaalaisen tuotteen kohdalla maahantuoja on hyvä vaihtoehto kalastella tietoa koska heillä on kontaktit valmistajaan. Suomalaisen tuotteen kohdalla on loogista ottaa yhteyttä valmistajaan. Valtuutettu huoltokaan ei ole huono paikka kysyä.
Itse olen ottanut useita kertoja yhteyttä niin maahantuojiin kuin valmistajiinkin niin työni puolesta kuin harrasteisiin liittyen. Valmistajien, maahantuojien ja jälleenmyyjien sivujen taso laskee vuosi vuodelta informaation osalta ja käyttöohjeet alkavat olla enemmän vitsi huonoine käännöksineen kuin informaation lähde.
Onko oikean tiedon hakeminen mielestäsi hörhöilyä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se nyt vähän riippuu tuotteesta ja siitä millaista tietoa tuotteesta haluaa saada selville. Valmistaja on se taho jolla on suurin tieto. Jälleenmyyjiä on monen tasoisia ja osa ei osaa muuta kuin myyntipuheita. Ulkomaalaisen tuotteen kohdalla maahantuoja on hyvä vaihtoehto kalastella tietoa koska heillä on kontaktit valmistajaan. Suomalaisen tuotteen kohdalla on loogista ottaa yhteyttä valmistajaan. Valtuutettu huoltokaan ei ole huono paikka kysyä.
Itse olen ottanut useita kertoja yhteyttä niin maahantuojiin kuin valmistajiinkin niin työni puolesta kuin harrasteisiin liittyen. Valmistajien, maahantuojien ja jälleenmyyjien sivujen taso laskee vuosi vuodelta informaation osalta ja käyttöohjeet alkavat olla enemmän vitsi huonoine käännöksineen kuin informaation lähde.
Onko oikean tiedon hakeminen mielestäsi hörhöilyä?Riippuu täysin tilanteesta ja mitä tietoa kaivataan. Ensimmäisenä otan aina yhteyttä myyjään. Jos sieltä ei oikea tieto löydy, niin sitten muut konstit käyttöön, kuten maahantuoja tai valmistaja.
Anonyymi kirjoitti:
Se nyt vähän riippuu tuotteesta ja siitä millaista tietoa tuotteesta haluaa saada selville. Valmistaja on se taho jolla on suurin tieto. Jälleenmyyjiä on monen tasoisia ja osa ei osaa muuta kuin myyntipuheita. Ulkomaalaisen tuotteen kohdalla maahantuoja on hyvä vaihtoehto kalastella tietoa koska heillä on kontaktit valmistajaan. Suomalaisen tuotteen kohdalla on loogista ottaa yhteyttä valmistajaan. Valtuutettu huoltokaan ei ole huono paikka kysyä.
Itse olen ottanut useita kertoja yhteyttä niin maahantuojiin kuin valmistajiinkin niin työni puolesta kuin harrasteisiin liittyen. Valmistajien, maahantuojien ja jälleenmyyjien sivujen taso laskee vuosi vuodelta informaation osalta ja käyttöohjeet alkavat olla enemmän vitsi huonoine käännöksineen kuin informaation lähde.
Onko oikean tiedon hakeminen mielestäsi hörhöilyä?Olisi tosiaan mielenkiintoista tietää minkamoisia kysymyksiä aloittaja on Tunturille esittänyt. Tuo Tunturi Aura kun on Tunturin omien sivujen mukaan suhteellisen perustekniikalla varustettettu pyörä. 7 vaihteinen "City-pyörä" Shimanon Nexus vaihteilla. Pyörän rullajarrut ehkä edustavat hieman harvinaisempaa jarrutoteutusta, mutta ei niissäkään mitään erikoisen kummallista ole.
- Anonyymi
Nettikauppa kehoittaa ostamaan uuden tekoälyn
- Anonyymi
Turhat krumeluurit pois. Kaikilla myynnissä olevilla pyörillä pystyy ajamaan.
Jopa noilla Joutsenon huutokaupan pyörillä, ihan kuntoilumielessä jopa. - Anonyymi
Mikä ongelma pyörässä on? Jos olisit ostanut pyörän asiantuntevasta kivijalkaliikkeestä, olsisit voinut koeajaa sen ennen ostopäätöstä ja heillä asiantuntemus pyöristä hyvää tasoa.
- Anonyymi
Miten se koeajo liittyy mihinkään?
- Anonyymi
Mitä tuosta pitäisi tietää? Että istutaanko satulalla ja pidetäänkö tangosta kahdella kädellä kiinni?
- Anonyymi
Some-vastaajaksi laitetaan henkilö, joka ei tiedä pyöristä tai muustakaan ydinliiketoiminnasta mitään.
Tämä on vakiomenettely suomalaisessa yrityskulttuurissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1424595- 932179
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152081Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi801968Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1431566Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541542VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1071410- 751336
- 1011327
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1201119