Siis miten ootte päässy eroon sokerikoukusta? Oon niin kauan yrittäny päästä ylimääräisistä kiloista eroon ja tiedän tasan tarkkaan miten siinä onnistuisin ja mitä tehdä asian eteen, mutta herkkujen himo on liian paha ja en yksinkertaisesti voi olla syömättä herkkuja tai jotain paskaa mikä pilaa kehitykseni. Ärsyttää että menettämäni kilot eivät pysy poissa koska pystyn syödä "hyvin" ehkä kaksi päivää ja sen jälkeen syön taas kilon irtokarkkeja jonka vuoksi painoni vain nousee jatkuvasti. Ostan herkkuja välillä kaupasta huomaamattani ja aivan ajatuksissani, koska se on niin rutiininomaista etten edes aina tajua ajatella asiaa. Sitten kun astun kassalle niin häpeän ostoksiani mutta koska olen herkuista jo maksanut niin tottakai nyt syön ne enkä heitä pois. Hermothan tässä menee niin jos kukaan on tästä sokerihelvetistä joskus päässyt eroon niin olisi erittäin mukava kuulla miten!!!
Sokeririippuvuus
Anonyymi-ap
5309
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Nyt sinä siellä pohjoisessaNainen siellä laita viesti!
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Mahdatko ymmärtääEttä olet samassa korissa kaikkein rakkaimpien kanssa. Öitä.
Vastaukset 5
Vanhimmat
Kyllä sen oppii, kun elämä heittää siihen pakon. Kaikki leivonta kotona ilman sokeria steviaa käyttämällä. Ei aiemmin ollut ihan sokeri koukkua, mutta leivonnaiset maistuivat. En ole päivittäin syönyt enää vuosiin edes sokerittomia leivonnaisia. Jogurtitkin kaikki ilman lisättyä sokeria. Hyvää herkkua on raejuusto jonka sekaan mustikoita ja aivan pieni ripaus hermesetas jauhetta.
Sokerin lopettaminen on todellisuudessa helppoa, jätät vaan ostamatta, kun sun tekee mieli herkkuja meet hedelmä osastolle otat omenan, banaanin, viinirypäleitä tai jonkun muun hedelmän, sokeririippuvuus tulee usein jonkun muun puutostilan vuoksi: https://suorapuhe.github.io/suorapuhe/terveys-ja-liikunta/sokeririippuvuus-miten-sokeri-tuhoaa-terveytesi-hitaasti-ja-mita-sille-pitaa-tehda
Minulla ei päädy ostoskärryyn vahingossa yhtään makeisia tai mitään muutakaan. Pelkästään hinnat estää turhat ostokset, mutta en ostanut makeisia pahemmin edes lapsena. Jos tuee tarjouksesta ostettua vaikka suklaata niin avatut tulee syötyä muutamassa päivässä, mutta avaamattomat säilyy pitkään. Makean nälkään ennemin pipareita ja leivoksia kahvin kanssa, mutta ei paljon kulu niitäkään.
Tai ostanhan minä sittenkin ksylitolikarkkeja, -purkkaa ja kurkkupastilleja, mutta tavallisia makseisia hyvin harvoin. Ylipainon välttäminen, hampaiden reikiintyminen ja muu terveys hyviä syitä välttää rahanmenon lisäksi.
Aloin juomaan alkoholia. Sen jälkeen ei ole tarvinnut muita päihteitä käyttää.
Et pääse herkuista eroon, kun et oikeasti halua päästä.
Motivaatiosi ei riitä.
Niin kauan kun sinusta "olis kiva" olla laihempi ja valehtelet itsellesi "herkkujen himosta" ja muusta typerästä, et saa aikaiseksi mitään laihtumisesta suteen. Herkkujakin on kiva syödä.
Vasta kun PÄÄTÄT laihtua ja sitoudut tähän tavoitteeseen jotain voi tapahtua.
Toivotaan että aito motivaatio löytyy ennen kuin löytyy 2-tyypin diabetesta tms.