Siis miten ootte päässy eroon sokerikoukusta? Oon niin kauan yrittäny päästä ylimääräisistä kiloista eroon ja tiedän tasan tarkkaan miten siinä onnistuisin ja mitä tehdä asian eteen, mutta herkkujen himo on liian paha ja en yksinkertaisesti voi olla syömättä herkkuja tai jotain paskaa mikä pilaa kehitykseni. Ärsyttää että menettämäni kilot eivät pysy poissa koska pystyn syödä "hyvin" ehkä kaksi päivää ja sen jälkeen syön taas kilon irtokarkkeja jonka vuoksi painoni vain nousee jatkuvasti. Ostan herkkuja välillä kaupasta huomaamattani ja aivan ajatuksissani, koska se on niin rutiininomaista etten edes aina tajua ajatella asiaa. Sitten kun astun kassalle niin häpeän ostoksiani mutta koska olen herkuista jo maksanut niin tottakai nyt syön ne enkä heitä pois. Hermothan tässä menee niin jos kukaan on tästä sokerihelvetistä joskus päässyt eroon niin olisi erittäin mukava kuulla miten!!!
Vastaukset 5
- Anonyymi
Kyllä sen oppii, kun elämä heittää siihen pakon. Kaikki leivonta kotona ilman sokeria steviaa käyttämällä. Ei aiemmin ollut ihan sokeri koukkua, mutta leivonnaiset maistuivat. En ole päivittäin syönyt enää vuosiin edes sokerittomia leivonnaisia. Jogurtitkin kaikki ilman lisättyä sokeria. Hyvää herkkua on raejuusto jonka sekaan mustikoita ja aivan pieni ripaus hermesetas jauhetta.
- Anonyymi00003UUSI
Sokerin lopettaminen on todellisuudessa helppoa, jätät vaan ostamatta, kun sun tekee mieli herkkuja meet hedelmä osastolle otat omenan, banaanin, viinirypäleitä tai jonkun muun hedelmän, sokeririippuvuus tulee usein jonkun muun puutostilan vuoksi: https://suorapuhe.github.io/suorapuhe/terveys-ja-liikunta/sokeririippuvuus-miten-sokeri-tuhoaa-terveytesi-hitaasti-ja-mita-sille-pitaa-tehda
- Anonyymi
Minulla ei päädy ostoskärryyn vahingossa yhtään makeisia tai mitään muutakaan. Pelkästään hinnat estää turhat ostokset, mutta en ostanut makeisia pahemmin edes lapsena. Jos tuee tarjouksesta ostettua vaikka suklaata niin avatut tulee syötyä muutamassa päivässä, mutta avaamattomat säilyy pitkään. Makean nälkään ennemin pipareita ja leivoksia kahvin kanssa, mutta ei paljon kulu niitäkään.
Tai ostanhan minä sittenkin ksylitolikarkkeja, -purkkaa ja kurkkupastilleja, mutta tavallisia makseisia hyvin harvoin. Ylipainon välttäminen, hampaiden reikiintyminen ja muu terveys hyviä syitä välttää rahanmenon lisäksi. - Anonyymi00004UUSI
Aloin juomaan alkoholia. Sen jälkeen ei ole tarvinnut muita päihteitä käyttää.
- Anonyymi00005UUSI
Et pääse herkuista eroon, kun et oikeasti halua päästä.
Motivaatiosi ei riitä.
Niin kauan kun sinusta "olis kiva" olla laihempi ja valehtelet itsellesi "herkkujen himosta" ja muusta typerästä, et saa aikaiseksi mitään laihtumisesta suteen. Herkkujakin on kiva syödä.
Vasta kun PÄÄTÄT laihtua ja sitoudut tähän tavoitteeseen jotain voi tapahtua.
Toivotaan että aito motivaatio löytyy ennen kuin löytyy 2-tyypin diabetesta tms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Törkeä petosepäily Suomussalmella
Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta843606Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli
Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii4011328Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää
Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty381014Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut
Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty72883Päivän Riikka: Pandan suklaatehdas Jyväskylästä Viroon
Menkää töihin! Viroon! --- Liki sata vuotta kestänyt suklaantuotanto makeisvalmistaja Pandan tehtaalla Vaajakoskella pä204835Mitä et ole valmis sietämään ihmissuhteissasi ja miksi?
Aiemmin jo kyseltiin mitkä vaatimukset olivat mielestänne liiallisia. Kyselläänkin nyt sitä, että millaisilla asioilla s285785Tiesitkö? Vappu Pimiän ensimmäinen aviomies ei ole Teemu-rakas
Vappu Pimiä on tätä nykyä naimisissa Teemu Huuhtasen kanssa. Pimiä on toista kertaa naimisissa, sillä ensimmäinen liitto22740Älä nyt ylikuormitu vaikka sinusta pidänkin rakas nainen
Tiedän, että olet minulle oikea. En halua pilata tätä juttua malttamattomuudella, mutta epäilen. Haluan vain olla lähel33651Sysmä tarvitsee päätöksiä
Sysmä tarvitsee päätöksiä – ei p*anjauhantaa** Kirjoitan kuntapolitiikan ulkopuolisena tarkkailijana. Sysmän poliittinen20637Älä katoa elämästäni
Kävelyllä mietin olisitpa varjo takanani vierelläni sivullani Älä katoa koskaan ole siinä pidä kädestäni kiinni ole kan34602