Mites teidän kahvi/teekuppinne?

Anonyymi-ap

Onko teillä aina se sama, jota ei kerkeä edes tiskata?
Pikainen huuhtelu riittäköön. Ennen minulla oli sellainen punainen kuppi, mihin kukaan muu ei saanut koskea.

Kerran näin, kun kissa tassulla tiputti sen pöydältä. Ryökäle vieläpä ihaili, kun meni ihan rikkisärki.

Siinä minulla jo silmissä sumeni ja leuka väpätti. Onneksi kissa tajusi juosta äkkiä sohvan alle piiloon. Muuten olisin varmaan repinyt pään irti.

Pahimmasta shokista toivuttuani lähdin hakemaan vastaavaa tuotetta. Löytyi samanmoisia kuppeja, mutta värisävy oli erilainen.

Huokaisin syvään ja tuumasin, että punainen kuppi, kuin punainen kuppi. Mutta ei se iltatee enää samalle maistunut!

Myöhemmin sain yhdeltä kivalta naiselta keraamisen tuopin, jossa viivi&wagner sarjakuva.
Ihastuin tuopposeen niin kovin, että siitä tuli uusi kahvikuppini.

>simiti<

37

379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tarkistakaa muiden kupit näkyykö punan jälkiä mitä viedä laporatoorioon t syko

    • Anonyymi

      On mulla useampi kuppi, mutta en mä näe tarpeelliseksi käyttää kuin yhtä. Kyllä sen ehtisi pesemään, mutta miksi pitäisi? Kyllä mä sen aina käytön jälkeen huuhdon, joten ei siihen hirveästi pinttymään ehdi.

    • Anonyymi

      voi einkwlisyökään... jorkin apsetkin lwikkicär ku jo otettu vante4t poiskai odottaa romuttmiasra auro niin laswr lwikkicär wrrä hooohh

    • Anonyymi

      Kun oli jossain vaiheessa pari itseä enemmän sakkia, on kippoa, kuppia ja mukia monensorttista. Vaihdan joka kahville oman mukin ja laitan astianpesukoneeseen. Siellä kun viikon lojuvat muiden astioiden kera niin täynnä on ja kone käyntiin.

    • Käytän yleensä aina samaa teekuppia. Siinä on jouluinen kuva. Niitä on vain yksi. Se on hieman isompi kuin muut meidän kupit, siksi se on jäänyt suosikiksi.
      Vuosia sitten sain sen lahjaksi itse tehdyn joulukorin mukana.

      Tiskaan sen jokaisen käyttökerran jälkeen. 😊

      • Anonyymi

        Vedätkö kossua suoraan pullonsuusta?


      • tosi.typy
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedätkö kossua suoraan pullonsuusta?

        En käytä.

        Kiitos kysymästä!


    • Anonyymi

      tuhoutui 1 kuppi jälleen älä ostrsa ifinorilta heh.

      olen miettinyt että järjestelyä... että miten tietokonepöytä jne... miten.... hmmm niin

    • Anonyymi

      voi Valhalla syököön ... helppotehtävä, avuksi jollekin siirrämme huonekaluja joita hankala yksin nostaaaaaaaaa... wei paikkaan...

    • Höö.. olen sarjafriikki. Kaikki kahvikuppini (6 kpl) ovat samanlaisia. Lisäksi minulla on kaksi isompaa teekuppia, jotka ovat identtiset.

      Ei siis löydy eriparikupposia minulta.
      Kahvikuppia käytän pari kertaa ja vaihdan sitä parin päivän välein. Mutta kun juon yhden kupillisen kahvia päivässä, niin en näe tarpeelliseksi vaihtaa sitä kuppia päivittäin.

      Toisin sanoen .. kaikki kuppini ovat lempikuppejani.

    • Kaks kuppia tai mukia niitä on, vuorotellen käytän. Parillinen määrä, mulla on kaikkee. Kun mä ite oon tällänen pariton, niin ei sentäs kuppien tarvi yksin olla.

      • Ihanasti sä sanoit Jero 😍


    • Anonyymi

      ostin tuunin se on sdrnsofyhner grntlr wehiytrninh-juttu islaötaalpjam suäy'

      • Ostakaa mieluummin heitä, siis vanhempaa tuotantoa, jotka on Suomessa valmistettuja, tulee nouseen arvoon tulevaisuudessa.


      • JeroP kirjoitti:

        Ostakaa mieluummin heitä, siis vanhempaa tuotantoa, jotka on Suomessa valmistettuja, tulee nouseen arvoon tulevaisuudessa.

        Yhden Muumi-kupin hinta on noussut jopa 50 euroon. Muista tuskin maksetaan mitään.
        Astiakaapeissa ei ole enää tilaa uusille sijoituksille. :)


    • Minulla on tapana kierrättää samaa kuppia ja lasia pidemmän aikaa. Turhaa niitä koko ajan tiskata on. Ja sitten on tietyt lempi kupit, joista maistuu parhaalle.

    • Anonyymi

      Mulla on kahvikuppi, huuhtaisen sen vedellä kahvinjuonnin jälkeen.
      Mitä sitä pesemään, kun itse siitä juon.
      Se oli valkoinen, mutta kahvi on sen ruskeantummaksi värjännyt.

    • Mulla on monta erilaista muumimukia, oon saanut niitä lahjaksi vuosien varrella. Joka päivä juon kahvini eri mukista.
      Oli mulla myös yksi Marimekon sininen unikko -muki. No se vahingossa putosi astiakaapista, kun kurotteln sieltä jotain. Huudahdin, että voi vttu. Meni tuhannen pskan päreiksi tiskialtaaseen. Se oli mun lempimuki… myöhemmin kävin liikkeestä ostamassa uuden, tosin punaisen sellaisen ja vähän isomman. ☕️ toinen lempparimukini on tämä:

      https://www.instagram.com/p/BiCOH-EF90e/?igsh=OHJudnpmcWZqeWti

      Tykkään tuosta kuosista paljon.😊

      • Anonyymi

        Minullaki on muumimukeja 😊🐰



      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitäs katsoo ne läpi mut noi tuli mieleen! 🐰

        Nuo on ihania😇 tuosta Muumitalomukista tykkään itsekin paljon, täällä vanhempien kotona on tuo ja useita muitakin😊


      • Anonyymi
        Prinsessasi kirjoitti:

        Nuo on ihania😇 tuosta Muumitalomukista tykkään itsekin paljon, täällä vanhempien kotona on tuo ja useita muitakin😊

        Joo😇 mulla on ne piparilootatitkii mitä oli keväällä myynnissä 🤭


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo😇 mulla on ne piparilootatitkii mitä oli keväällä myynnissä 🤭

        Ai, ne on varmasti suloisia kans🤗


    • Anonyymi

      älä osta ifonor-omilla kuvilla olevia kuppeja korvat hakeavat jos tipautat.

    • Anonyymi

      täällä romina alkaa erään kerrostalon pihassa... ilmeisesti jotain suurehkoa grillikatosta tjsap rakentavat, menen monesti ohi katson rakennelman edistymistä, miten pikkuhiljaa etenee...

    • Anonyymi

      kupit nurin.. tkupit ja kahvikupitkin.

    • Anonyymi

      tequila-shotytilasitin ylösalaisin.

    • Anonyymi

      Ihme, kun Kamalan luonnon eläimillä ei ole kuvitettu kupposia.
      Olisipa kiva, jos olisi pienehköjä mukeja.
      Mulla on Puutarha usein aamuisin ja on se aika iso. Puolta pienempi olisi paree.
      Vilma

    • Anonyymi

      atomin kuva kupissa räjähtävä dukenukem lofo kupiss

    • Anonyymi

      Kiire matkalle ja kahvimukille tapahtui jotakin, en muista mitä. Äkkiä lähikauppaan ostamaan sopivaa. Iso ja muovinen, ettei rikkoonnu niin helposti. Ainut sellainen oli ruman keltainen ja arviolta 0.4 litrainen; sai kelvata. Oli mukana Neuvostoliitossa, Mongoliassa, Kiinassa ja ties missä lähempänä. Siitä kahvini juon. Keitän koko pannullisen, ainakin litran kerrallaan. Sitä latkin päivän mittaan, heti alkua lukuunottamatta kylmänä. Muki on pinttynyt melkoisen tummaksi sisältä, vaikka pesen sen melkein joka kuukausi. Ei lähde väri millään pois, joten olkoon!
      Satunnaisille vieraille on sitten useampaakin sorttia kuppeja. Viimeksi kävi vieras viisi vuotta sitten. On nyt hoitokodissa Alzheimerin takia, hiljallensa hiipuu. Pitää käydä vielä viimeisen kerran katsomassa, matkaa on vain 450 km ja auton jarruja olen koko kesän kunnostanut, että uskallan lähteä. Muuten olisi täyden kympin tyttö, tosin ei huolinut minua tervennä ollessan silloin 20 v sitten. En tiedä miksi; ei kerro kun kysyn.
      Täytti just 74 vuotta.

    • Anonyymi

      Kyllä minun suosikkikuppi on ehdottomasti iso, kaareva, sileäpintainen ja ohut kahvikuppi, jossa syvänsinisiä orvokkeja tai muita kauniita kukkia. Sellaisesta kahvi maistuu parhaalta, ei läiky yli, eikä sitä tarvitse käydä heti täyttämässä 😀

      Ihanteet eivät kuitenkaan päde käytäntöjen kanssa. Poikkean tavoiltani yleisestä hyvästä, vaikka välillä päätän ryhdistäytyä tässä. Juon kahvia mustista kupeista, joita saattaa löytyä vajaina eri paikoista sieltä täältä ennen päivän päättymistä 😬.

      Tietysti rakastan myös muumimukeja. Gattinon esittämät juuri hienoimpia niistä, mutta käytän omia pikkumyy, nipsu ja muumitalomukeja vain harvakseltaan teen juontiin.

      🐾

    • Anonyymi

      Minulla on vähintään 45 kahvikuppia käytössä aktiivisesti (vuodenaikojen mukaan), eli käytän aina eri kuppia, kone tiskaa. Työpaikalla käytän samaa omaa kuppia.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Löytyy kaksi suosikkia, toisen kyljessä lukee "Juo kahvia, se piristää ja jaksat tehdä typeriä asioita tehokkaammin" , toisen kyljessä komeilee jostain syystä "Pohjanmaan valtias" , ekaa käytetään silloin kun on veto poissa ja toista silloin kun megalomania iskee :D

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3065
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2301
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1543
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      901
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe