Haloo hei..

Hittolainen.. mihin on ihmisyys ja inhimillisyys kadonnut? Yksilöllisyys ja oikeudellisuus.

On ilmeisesti väärin tai ainakin marginaalia uskoa ihmisyyteen. On kaiken maailman feministisyyttä ja wokea sun muuta.. mutta missä on terve järki?

Luonnollisuus ihmisten välillä ja se, ettei ihmisiä määritellä omien tarpeiden mukaan? Missä se on?

Valitettavaa, että ihmisen arvo on siinä, mitä hän pystyy antamaan, eikä siinä mitä hän on?
Joustamattomuus ja omaan napaan tuijottaminen on valloillaan eikä nähdä sitä rikkautta mitä toinen, itsestään erilainen ihminen voi tarjota.

On hyvin surullista jopa. Minä tuumiskellut jo pidempään asiaa. Tämä näkyy hyvin täällä palstalla. Minäkeskeisyys.

Myönnän itsekin olevani hyvin minäkeskeinen omassa elämässäni. Mutta en määrittele muita ihmisiä itseni kautta.
Sääli, että pilkkaaminen ja ihmisten alaspainaminen erilaisten määreiden avulla on arkipäiväistynyt. Ja on luokiteltu ätmeiksi ja ätneiksi ihmisiä tai muuta vastaavaa.

Miksi ihmiset eivät saa olla sellaisia kuin ovat? Miksi heitä pitäisi luokitella?

Inhimillisyyttä peliin. Vähän ymmärrystä se vaatii ja näkemystä oman pienen ja merkityksettömän maailmankuvan ulkopuolelle.

Nooh.. mua taas vaan ottaa päähän ihmiset ja heidän minäkeskeisyytensä. Ei sen kummempaa.

78

498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UUSI

      Minä olen aika minäkeskeinen. Ja siihen on syynsä. Juurikin se, että ihmiset vaan tuijottaa omaan napaansa.

      Koitan elää omaa elämää mahdollisimman niin, ettei minun elämä olisi muista kiinni, koska jos niin kävis, useimmiten pettyis.
      Itse voin jeesiä, jos on aikaa, mutta harvoin kyselen ketään jeesimään, sillä useat ajattelee, että heidän pikkujeesinsä velvoittaa minut loppuelämäksi kiitollisuuden velkaan. Joten ei kiitos...

      En mä kuitenkaan mikään ihmisvihaaja ole, mutta jotkut vaan on aika tyhmiä. Tai vaan ajattelemattomia. Ei voi mitään...🤷‍♂️

      Ei siinä auta saarnaus, rautalankamallit tai mitkään muutkaan.

      • UUSI

        Niin ole minäkin erittäin minäkeskeinen. Omissa asioissani. En kuitenkaan aseta ehtoja muille ihmisille egoistisyyden alttarille.

        Ääriesimerkkinä voisi olla vaikka se, että olen lähdössä viikon päästä minulle lähes tuntemattoman ihmisen luokse kylään.. matkustan monta sataa kilometriä päästäkseni hänen luokseen. Vain siksi, että haluan oppia tuntemaan häntä ihmisenä ja persoonana silmästä silmään. Ilman minkäänlaisia ennakko-odotuksia.
        Toivon, että tuo ihminen on minulle oma itsensä ja uskaltaa antaa sellaisenaan kuin on.

        Minulta hän saa vain sen mitä olen.. jos se ei riitä, ongelma on vain hänen.

        Pointti oli se, että kettuunnuin tuosta kolme ominaisuutta ketjusta niin hitokseltaan. Ärsyttää ihmisten vaatimukset toisillensa ja se, että ollaan niin olevinaan parempaa väkeä. Asetetaan ehtoja kanssaihmisille.
        Ollaan tästä keskusteltu sun kanssa ennenkin.

        Jokainen on minäkeskeinen.. se on ihan normia, mutta tuo ehtojen ja vaatimuksien asettaminen muille ihmisille, se ei ole mielestäni ihan ok.

        Tyyliin olen sun kaveri jos oot mulle mieleen.
        Ihmiset eivät kestä epämukavuutta ja pysyttelevät vain mukavuusalueellaan. Ihan niinkuin elämä olisi vaan hattaraa ja vaaleanpunaista höttöä.

        En sano, että kumppaniksi pitäisi valita epämieluinen, vaan puhun inhimillisyydestä ja suvaitsevaisuudesta.

        Ihmisten lokerointi kriittisin periaattein. Se on mielestäni väärin. Koska ne periaatteet eivät perustu asiallisuuksiin vaan egoistiseen minä haluan- mietteeseen.

        En koskaan itse ole halunnut itselleni tietyntyyppistä ihmistä. Periaatteessakin ihmisen haluaminen itselleen sotii koko elämänkatsomustani vastaan. Ja vielä tietyin edellytyksin, jotka perustuvat egoistisuuteen...

        Tämä juttu on se mikä häiritsee.


      • UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin ole minäkin erittäin minäkeskeinen. Omissa asioissani. En kuitenkaan aseta ehtoja muille ihmisille egoistisyyden alttarille.

        Ääriesimerkkinä voisi olla vaikka se, että olen lähdössä viikon päästä minulle lähes tuntemattoman ihmisen luokse kylään.. matkustan monta sataa kilometriä päästäkseni hänen luokseen. Vain siksi, että haluan oppia tuntemaan häntä ihmisenä ja persoonana silmästä silmään. Ilman minkäänlaisia ennakko-odotuksia.
        Toivon, että tuo ihminen on minulle oma itsensä ja uskaltaa antaa sellaisenaan kuin on.

        Minulta hän saa vain sen mitä olen.. jos se ei riitä, ongelma on vain hänen.

        Pointti oli se, että kettuunnuin tuosta kolme ominaisuutta ketjusta niin hitokseltaan. Ärsyttää ihmisten vaatimukset toisillensa ja se, että ollaan niin olevinaan parempaa väkeä. Asetetaan ehtoja kanssaihmisille.
        Ollaan tästä keskusteltu sun kanssa ennenkin.

        Jokainen on minäkeskeinen.. se on ihan normia, mutta tuo ehtojen ja vaatimuksien asettaminen muille ihmisille, se ei ole mielestäni ihan ok.

        Tyyliin olen sun kaveri jos oot mulle mieleen.
        Ihmiset eivät kestä epämukavuutta ja pysyttelevät vain mukavuusalueellaan. Ihan niinkuin elämä olisi vaan hattaraa ja vaaleanpunaista höttöä.

        En sano, että kumppaniksi pitäisi valita epämieluinen, vaan puhun inhimillisyydestä ja suvaitsevaisuudesta.

        Ihmisten lokerointi kriittisin periaattein. Se on mielestäni väärin. Koska ne periaatteet eivät perustu asiallisuuksiin vaan egoistiseen minä haluan- mietteeseen.

        En koskaan itse ole halunnut itselleni tietyntyyppistä ihmistä. Periaatteessakin ihmisen haluaminen itselleen sotii koko elämänkatsomustani vastaan. Ja vielä tietyin edellytyksin, jotka perustuvat egoistisuuteen...

        Tämä juttu on se mikä häiritsee.

        No mä luulin, että siinä aloituksessa kysyttiin mun ominaisuuksia. 🤣

        Mutta joo. Minusta on vaan hyvä, jos joku haluaa tarkkaan jotain toisesta...eipähän tarvitse jäädä siihen sit aikaansa hänen kanssa hukkaamaan, toivottaa hyvää kesää ja jatkaa matkaa. 😁

        Mä oon miettinyt, että en minä sellaisissa ihmisissä mitään menetä. En tarvitse mitään mittausta itsestäni ja ristikuulustelua. 😁

        Mutta tiedän, että he menettävät kyllä paljon.

        Mutta toisaalta ymmärränkin sellaisia. Minäkin olin huolissani joskus, että onko joku "mitat" täyttävä. Ja oli kriteerejä. Siis ehkä arvoista, tavoista jne.
        Itse pidän, että sellainen johtuu epävarmuudesta...ei uskota itseensä. Siksi pistetään jotain kriteerejä, että ei vaan sotkeudu johonkin epämukavaan tyyppiin. 😄


      • UUSI
        Disseisback kirjoitti:

        No mä luulin, että siinä aloituksessa kysyttiin mun ominaisuuksia. 🤣

        Mutta joo. Minusta on vaan hyvä, jos joku haluaa tarkkaan jotain toisesta...eipähän tarvitse jäädä siihen sit aikaansa hänen kanssa hukkaamaan, toivottaa hyvää kesää ja jatkaa matkaa. 😁

        Mä oon miettinyt, että en minä sellaisissa ihmisissä mitään menetä. En tarvitse mitään mittausta itsestäni ja ristikuulustelua. 😁

        Mutta tiedän, että he menettävät kyllä paljon.

        Mutta toisaalta ymmärränkin sellaisia. Minäkin olin huolissani joskus, että onko joku "mitat" täyttävä. Ja oli kriteerejä. Siis ehkä arvoista, tavoista jne.
        Itse pidän, että sellainen johtuu epävarmuudesta...ei uskota itseensä. Siksi pistetään jotain kriteerejä, että ei vaan sotkeudu johonkin epämukavaan tyyppiin. 😄

        Ite näen et se kriteerien laittaminen on nimenomaan itsetietoisuuden huipentumaa. Itseriittoisuutta. Tyyliin minä olen näin hyvä, niin minulle pitää olla näin hyvä.. kärjistetysti sanottuna.

        Aivan kuin ei annettaisi anteeksi ollenkaan toisen epätäydellisyyksiä.


      • UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ite näen et se kriteerien laittaminen on nimenomaan itsetietoisuuden huipentumaa. Itseriittoisuutta. Tyyliin minä olen näin hyvä, niin minulle pitää olla näin hyvä.. kärjistetysti sanottuna.

        Aivan kuin ei annettaisi anteeksi ollenkaan toisen epätäydellisyyksiä.

        Jaa, se voi tuntua sille, mutta itse älysin, että se on epävarmuutta itseä ja sellaista huomioimiskykyä vastaan.

        Todellisuudessahan jokainen ajan kanssa vaan näkee/kokee millainen toinen ihminen todella on. 🙂

        Huhhuh... aikas lämmin päivä autorempalle. 😄 Hiki valuu, vaikka ei kun vasta katsoo, mitä pitäis tehdä ekana. 🤣
        Mutta nyt kuitenkin Almeran, eli Allun takajarruloiset on mintissä. Etuiskari saa odottaa huomiseen ja rekisterikilven valo. 🙃 Tää ei niinku jaska...😅


      • UUSI
        Disseisback kirjoitti:

        Jaa, se voi tuntua sille, mutta itse älysin, että se on epävarmuutta itseä ja sellaista huomioimiskykyä vastaan.

        Todellisuudessahan jokainen ajan kanssa vaan näkee/kokee millainen toinen ihminen todella on. 🙂

        Huhhuh... aikas lämmin päivä autorempalle. 😄 Hiki valuu, vaikka ei kun vasta katsoo, mitä pitäis tehdä ekana. 🤣
        Mutta nyt kuitenkin Almeran, eli Allun takajarruloiset on mintissä. Etuiskari saa odottaa huomiseen ja rekisterikilven valo. 🙃 Tää ei niinku jaska...😅

        Pliis.. selvennä..

        "Jaa, se voi tuntua sille, mutta itse älysin, että se on epävarmuutta itseä ja sellaista huomioimiskykyä vastaan."

        Mun aivoni ei nyt pysyny sun aivojesi kärryillä.


      • UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Pliis.. selvennä..

        "Jaa, se voi tuntua sille, mutta itse älysin, että se on epävarmuutta itseä ja sellaista huomioimiskykyä vastaan."

        Mun aivoni ei nyt pysyny sun aivojesi kärryillä.

        Siis itsestä joskus tuntui siltä, että ihmiset tekee suurinpiirtein ilkeyttään, pikkumaisuuttaan jotain "kriteerejä" minkä täyttyessä he voisivat miettiä edes jotain yhteistoimintaa...

        Mutta omakohtaisesti vastaavanlaista tehtyäni, huomaan, että se liittyy itsetuntoon.

        Kriteereillä yritetään sysätä ns. Vastuu toiselle... "sinähän sanoit, että olet tuollainen...sanoit täyttäväsi kriteerit..."

        Kun itseensä luottava ihminen voi katsoa mitä tulee ja sanoa, ihan rauhaalisesti, että en pidä tuosta ja tuosta mitä teet/olet tekemättä. Ei tarvita "backuppia" jostain ennaltasovituista kriteereistä...

        Sorppa kun kesti, mutta käytiin parilla frendin kaa...ja päälle mätöt mäkkäristä. 😄


      • UUSI
        Disseisback kirjoitti:

        Siis itsestä joskus tuntui siltä, että ihmiset tekee suurinpiirtein ilkeyttään, pikkumaisuuttaan jotain "kriteerejä" minkä täyttyessä he voisivat miettiä edes jotain yhteistoimintaa...

        Mutta omakohtaisesti vastaavanlaista tehtyäni, huomaan, että se liittyy itsetuntoon.

        Kriteereillä yritetään sysätä ns. Vastuu toiselle... "sinähän sanoit, että olet tuollainen...sanoit täyttäväsi kriteerit..."

        Kun itseensä luottava ihminen voi katsoa mitä tulee ja sanoa, ihan rauhaalisesti, että en pidä tuosta ja tuosta mitä teet/olet tekemättä. Ei tarvita "backuppia" jostain ennaltasovituista kriteereistä...

        Sorppa kun kesti, mutta käytiin parilla frendin kaa...ja päälle mätöt mäkkäristä. 😄

        Ähäs.. palsta on just siitä hyvä, kun rekkautuneena voi keskustella viiveellä..

        Mä heräsin hetki sitten ja kohta varmaan uni taas tulee..

        Juu.. voi ajatuskuviossasi olla perää. Näkökantasi tuosta itsetuntemuksesta ja -luottamuksesta on ihan hyvä. Pikkuisen joudun prosessoimaan sitä jotta ymmärtäisin sinua.

        Vahvan itseluottamuksen omaava on myös itsellinen , joka ei kaipaa sitä toista turvaamaan omaa olemassaoloaan. Ja kun ei tarvitse sitä toista rinnallensa ollakseen itsensä, ei tule tarvetta asettaa vaatimuksia sille toiselle.

        Vahvuus on sisäsyntyistä ilman toisen ihmisen tarvetta. Ja kun tarvetta ei ole, niin ei ole tarvetta kriteereille..

        Eli jos nyt ymmärsin oikein, niin jotakin tuollaista tarkoitit.

        Itseluottamuksella tässä asiassa siis.

        Ja tuo vastuun pakoileminen ..
        Ihminen joka omaa huonon itseluottamuksen sysää vastuun ulkoistaen sen. Vikaa etsitään ulkopuolelta.
        Mielestäni tämä liittyy ennemminkin huonoon itsetuntoon. Mutta sehän kulkee käsi kädessä itseluottamuksen kanssa.

        En tiedä osasinko ymmärtää sinua, mutta ainakin yritin.


      • UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ähäs.. palsta on just siitä hyvä, kun rekkautuneena voi keskustella viiveellä..

        Mä heräsin hetki sitten ja kohta varmaan uni taas tulee..

        Juu.. voi ajatuskuviossasi olla perää. Näkökantasi tuosta itsetuntemuksesta ja -luottamuksesta on ihan hyvä. Pikkuisen joudun prosessoimaan sitä jotta ymmärtäisin sinua.

        Vahvan itseluottamuksen omaava on myös itsellinen , joka ei kaipaa sitä toista turvaamaan omaa olemassaoloaan. Ja kun ei tarvitse sitä toista rinnallensa ollakseen itsensä, ei tule tarvetta asettaa vaatimuksia sille toiselle.

        Vahvuus on sisäsyntyistä ilman toisen ihmisen tarvetta. Ja kun tarvetta ei ole, niin ei ole tarvetta kriteereille..

        Eli jos nyt ymmärsin oikein, niin jotakin tuollaista tarkoitit.

        Itseluottamuksella tässä asiassa siis.

        Ja tuo vastuun pakoileminen ..
        Ihminen joka omaa huonon itseluottamuksen sysää vastuun ulkoistaen sen. Vikaa etsitään ulkopuolelta.
        Mielestäni tämä liittyy ennemminkin huonoon itsetuntoon. Mutta sehän kulkee käsi kädessä itseluottamuksen kanssa.

        En tiedä osasinko ymmärtää sinua, mutta ainakin yritin.

        Kyllä pohdit ihan oikein.

        Sellainen rentous antaa toisen olla sellainen kuin on, tulee lopulta itsestä. Sitä luottaa itseensä, että voi päästää toisen lähelle. Ei säiky.

        Sama juttu kuin vaikka koirilla. Sellainen koira, mikä tuntee olonsa hyväksi, rennoksi tutkii häntä pystyssä kieli iloisesti lerpattaen toisen. Se joka on epävarma, saattaa murista ja häntä matalalla korvat luimussa katselee kauempaa.

        Tässä valossa kun miettii, niin ei ne ihmiset kriiteereineen ole koppavia, vaan säälittäviä oikeastaan. He etsivät ongelmaa ulkoapäin muista, vaikka todellinen hämminki on kokoajan mukana.


      • UUSI
        Disseisback kirjoitti:

        Kyllä pohdit ihan oikein.

        Sellainen rentous antaa toisen olla sellainen kuin on, tulee lopulta itsestä. Sitä luottaa itseensä, että voi päästää toisen lähelle. Ei säiky.

        Sama juttu kuin vaikka koirilla. Sellainen koira, mikä tuntee olonsa hyväksi, rennoksi tutkii häntä pystyssä kieli iloisesti lerpattaen toisen. Se joka on epävarma, saattaa murista ja häntä matalalla korvat luimussa katselee kauempaa.

        Tässä valossa kun miettii, niin ei ne ihmiset kriiteereineen ole koppavia, vaan säälittäviä oikeastaan. He etsivät ongelmaa ulkoapäin muista, vaikka todellinen hämminki on kokoajan mukana.

        Niin.. ihmisellä on tapana ulkoistaa ongelmat. Syyllisiähän ei etsitä, mutta syyllinen pitää löytää, ennenkuin asia ratkeaa.

        Noh.. ei kaikki toki tuommoisia ole, mutta kyllä se peiliin katsominen on vaikeaa. Tai omien virheiden myöntäminen. Syitä ja syyllisiä, ne tulee aina ensimmäisenä mieleen.

        Hyvänä esimerkkinä töissä jos joku työkalu häviää, ensteksi tulee mielen päälle se, että kuka sen vei ja vasta sitten mihin hittoon mä sen jätin.


    • Anonyymi
      UUSI

      Olen siinä mielessä minäkeskeinen että hoidan vaan oman ruutuni enkä puutu muiden tekemisiin. Kiinnostaa vaan se, mitä itse teen. En neuvo enkä kerro kuinka jonkun tulisi mielestäni elää, ellei sitä erikseen kysytä. Oletan ja odotan, että myös minä saan olla ja elää rauhassa omissa oloissani.

      • UUSI

        Niin.. ymmärrän. Tuo on optimi minullekin. En vain aina pysty pitämään suutani kiinni. Kerron kyllä mielipiteeni, sen eriävänkin.

        Mielipiteeni on vain mitä minä näkisin tai kokisin tilanteessa. Se ei ole neuvo tai ohjeistus. Minun näkemykseni ei ole se oikea kuin vain ja ainoastaan minulle itselleni.

        Se, että pitää huolen omista asioistaan ja antaa muillekin tilaa tehdä niin, on näkemykseni mukaan ihan hyväksi.


      • Anonyymi
        UUSI

        Valehttelet nyt eri kuvan takaa, lopetahan se puuttuminen toisten asioihin, olet sama äijä eri hahmossa!


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehttelet nyt eri kuvan takaa, lopetahan se puuttuminen toisten asioihin, olet sama äijä eri hahmossa!

        En puutu mihinkään.. kerron näkemykseni. Sinun näkemyksesi mukaan olen valehtelija ja feikki.
        Entä sitten. Sehän on vain sinun näkemyksesi minusta.

        Minun maailmankatsomukseni mukaan täysin tuntemattoman näkemys minusta on mielipiteenä arvokas, mutta henkilökohtaisesti se on merkityksetön. Varsinkin kun se ei peristu todellusuuspohjaiseen tietoon vaan harhoihin.

        Voisin pitää näkemystäsi panetteluna ja tarkoituksellisena ahdisteluna, mutta miksi niin tekisin. Hyväksyn näkemyksesi sellaisenaan ja jätän sen arvoon arvaamattomaan.

        Sinulla on täysi oikeus mielipiteeseesi minusta, siitäkin huolimatta, että se perustuu luuloitteluun.

        Oikeasti minua ei kiinnosta perisyyt harhoihisi ja siksi en koskaan (tätä kommenttia lukuunottamatta) noteeraa sinua.

        Hyväksyn sinut juuri tuollaisenaan.. mutta olen jo todennut, ettei kanssasi saa aikaiseksi keskustelua joka tyydyttäisi minua. Mutta saat puolestani olla mielipiteinesi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehttelet nyt eri kuvan takaa, lopetahan se puuttuminen toisten asioihin, olet sama äijä eri hahmossa!

        Täytyy sivusta sanoa että olet harhoinesi jokseekin sekaisin. Todella sekaisin, rehellisesti sanottuna. Sinänsä huomionarvoista on että hyökkäät useimmiten vain naiskirjoittajan kimppuun ja jätät rekkautuneet miehet rauhaan.

        Mistä moinen?


    • Anonyymi
      UUSI

      Näyttää siltä, että yhteiskunta on siirtymässä kohti kovempia arvoja.

      Halla-ahon mielestä ihmisen instrumentaalinen arvo on tärkeintä.
      Hyvää ihmistä voi hyödyntää monella tavalla.

      Ihmisarvo laitaoikeistolaisessa maailmassa koetaan sosialismina.

      • UUSI

        En ymmärrä sosiaalipolitiikkaa.. en siis ota kantaa poliittisessa mielessä.

        Ihmisarvo. Näkemykseni on se, että aivan sama mikä tai millainen on.. on ihmisellä arvo. En nyt mene sukupuoli- tai rotuasioihin. Enkä edes seksuaalisuuteen. Minua viisaammat hoitakoon niitä.

        Minä kuulutan inhimillisyyttä ihmisten kesken. Me ollaan kaikki kuitenkin vain ihmisiä. Arvo sille.


      • Anonyymi
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        En ymmärrä sosiaalipolitiikkaa.. en siis ota kantaa poliittisessa mielessä.

        Ihmisarvo. Näkemykseni on se, että aivan sama mikä tai millainen on.. on ihmisellä arvo. En nyt mene sukupuoli- tai rotuasioihin. Enkä edes seksuaalisuuteen. Minua viisaammat hoitakoon niitä.

        Minä kuulutan inhimillisyyttä ihmisten kesken. Me ollaan kaikki kuitenkin vain ihmisiä. Arvo sille.

        Järjestelmä ja extremistit ovat juuri niitä asioiden paisuttelijoita. Ne lietsoo eripuraa vaikka ilmeisesti luulevat lisäävänsä solidaarisuutta kaikkien kesken. Ei nämä hommat realisoidu siten kuin rebellit luulevat.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Järjestelmä ja extremistit ovat juuri niitä asioiden paisuttelijoita. Ne lietsoo eripuraa vaikka ilmeisesti luulevat lisäävänsä solidaarisuutta kaikkien kesken. Ei nämä hommat realisoidu siten kuin rebellit luulevat.

        Maltti on valttia muutoksessakin. Kapinallisuutta tarvitaan jotta jatkuva muutos olisi mahdollista, sillä mikään ei pysy sellaisenaan ikuisesti. Ja joskus pitää keikuttaa venettä, jotta voi tietää mitä se kestää uppoamatta.


    • Anonyymi
      UUSI

      Kun ei voi päättää tähän on tyytyminen. Turvallista matkaa.

    • Anonyymi
      UUSI

      huonekaljen siierelä... pitäisi sirrellä ähän...

    • Anonyymi
      UUSI

      Hetken eletään riski siihen on suuri.

    • Anonyymi
      UUSI

      Jos nyt puhutaan tästä äidinnylkyttäjästä, niin hän saisi varmaan vähemmän vihaa niskaansa, jos lopettaisi floodaamisen turhanpäiväisillä äiti jutuillaan.

    • Anonyymi
      UUSI

      VOI TTTTÖNEN RAKAR SIIS MIEN PASLJON AHMINUR JOTAIMN C-VITAQMIINWJA

    • Anonyymi
      UUSI

      Jaa-a. Onko sitä joskus ollut?

      Omassa pienessä kuplassaan sitä voi harjoittaa tarkkaan valikoidulla porukalla. Muualla tulee turpaan säännönmukaisesti. Totu ja varaudu siihen, pääset helpommalla (=et pety). 😉

      xLiner

      • UUSI

        Jaha.. näkökanta tuokin.
        Turpaan tulee koko ajan muutoinkin niin että tukka lähtee. Ei siis mitään uutta tämän taivaan alla.

        Eikä voi pettyä, jos ei odota mitään .. ainakaan kovin pahasti.


      • Anonyymi
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Jaha.. näkökanta tuokin.
        Turpaan tulee koko ajan muutoinkin niin että tukka lähtee. Ei siis mitään uutta tämän taivaan alla.

        Eikä voi pettyä, jos ei odota mitään .. ainakaan kovin pahasti.

        Onhan se joskus mukavaa yllättyä positiivisesti 😄

        Varmaan eniten vtuttaa, kun huomaa taas pettyneensä ihmiseen vaikka omasta mielestä rima oli jo niin alhaalla kuin voi.

        xLiner


      • Anonyymi
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Jaha.. näkökanta tuokin.
        Turpaan tulee koko ajan muutoinkin niin että tukka lähtee. Ei siis mitään uutta tämän taivaan alla.

        Eikä voi pettyä, jos ei odota mitään .. ainakaan kovin pahasti.

        Seuransa saa itse valita. Niin kotona, vapaa-ajalla kuin töissäkin.

        Jonkin verran on pakko sietää toisten prseilyäkin. Ihmisiähän hekin. Mutta itselleen kannattaa ehdottomasti tehdä raja siihen mitä sietää. Ettei vahingossa totu, sitten käy huonosti. Siis kun lopulta tajuaa missä liemessä onkaan.

        xLiner


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se joskus mukavaa yllättyä positiivisesti 😄

        Varmaan eniten vtuttaa, kun huomaa taas pettyneensä ihmiseen vaikka omasta mielestä rima oli jo niin alhaalla kuin voi.

        xLiner

        Jännä.. itse en koe pettyneeni koskaan yhteenkään ihmiseen. Ei siksi, etteikö syytä ehkä olisi ollutkin, mutta enimmiltään tuumaan vaan, et ai, tollanenko se onkin. Ja jatkan matkaa.
        Ei jaksa kai kiinnostaa asettaa rimaa tai sit se on niin matalalla, että pahimmat paskiaisetkin sen ylittää.

        Ja juu minulla on matala omanarvon tuntu ja se sopii itselleni hyvin. Se ei tarkoita että olisin kynnysmatto, varmaankin meidänkin palstatuttavuus on jo sen kertonut, etten alennu siihen. Yksinkertaisesti jätän sellaiset ihmiset jotka alentavat minua noteeraamatta.
        Mulle se on ihan sama.

        Alentavat ihmiset eivät pääse elämääni eivätkä koskaan opi minua tuntemaan. Ja se on puhtaasti heidän tappionsa.

        Ihmiset yleisesti ottaen ovat minulle yhdentekeviä ja jotta asia muuttuisi mielessäni, on tuon ihmisen osoitettava oma arvonsa minulle. Se aito, oma itsensä.

        Kyllä mä kattelen elämässäni feikkejä ja feeluja, mutta lähelleni he eivät pääse. Se on hyvää päivää ja moido. He saavat minut sellaisenaan ja se, miten he minuun suhtautuvat on heidän oma asiansa.

        Mutta juu, en pety ihmisiin, kun minulla ei ole odotuksia heistä tai heille.


    • Anonyymi
      UUSI

      JOTAIN LAITONTA KALASTUDT A JA ONKIMISRRA

      wi aaisi t4hdä muttä nooh...

    • Anonyymi
      UUSI

      Tottakai ihmiset saavat olla juuri sellaisia kuin ovat ☝ Aina ei vaan tiedä millaisia ihmiset ovat, koska he eivät aina tohdi näyttää omaa itseään, etenkään - edes pienimpiä - kipukohtiaan (saati suurempia), ovat ne mitä tahansa.

      Edellisestä usein seuraa parisuhde mielessä, että molemmat alkavat vetää rooleja, tai vähintään toinen alkaa muokata itseään sellaiseksi, jota kuvittelee toisen haluavan. "Parhaimmillaan" molemmat muokkaavat itseään sellaiseksi, jota kuvittelevat toisen haluavan. Molemmat tuntevat olevansa onnen kukkuloilla, kunnes roolien lumous haihtuu ja todellinen minä astuu esiin entistä suurempine kipukohtineen... Usko pois, olen nähnyt tämän saman kymmenien parisuhteiden kohdalla (suhteiden nousu ja tuho). Mutta onhan sekin inhimillistä 🤷‍♀️.

      - Sheena

      • Anonyymi
        UUSI

        Ja vielä; varmasti ihmisten suurin kipukohta on se, että he näkevät itsensä epärealistisesti ja sen miten kumppani heidät kokee.

        - Sheena


      • UUSI

        Olet mielestäni harvinaisdn fiksusti sanoittanut asiasi. Ongelma piilee juurikin tuossa uskalluksessa ja siinä, että kuvitellaan kaikenmoista hölynpölyä.
        Sosiaalisuus tuntuu vaativan, että samaistutaan ja myötäillään.. taannutaan siitä omasta itsestään joksikin ameebaksi, jotta homma toimii.

        Minä en ole koskaan ollut suosittu tai arvostettu sosiaalisessa mielessä. Syykin on selvä - olen oman tieni kulkija. Polkuni on kivinen, mutta hei.. minähän rakastan stemuja.. joten loppu hyvin ja kaikki ovat tyytyväisiä.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä; varmasti ihmisten suurin kipukohta on se, että he näkevät itsensä epärealistisesti ja sen miten kumppani heidät kokee.

        - Sheena

        Hitsiläinen sun kanssa.. mä tahtoisin niin kovasti olla kanssasi erimieltä, mutta kun en voi.

        Mulla on tänään sellainen vastarannankiiskifiilinki.

        Tiedän, että minulla itsellänikin on itsestäni epärealistinen kuva, mikä aiheuttaa harmia ja päänvaivaa. Yritän kovasti kuitenkin korjata sitä, pahimpia ovat kuitenkin ihmiset jotka itse eivät edes tajua, ettei heidän omakuvansa ole realistinen.

        Mutta minkäs noille immeisille mahtaa, nyökyttelee ja hymyilee typerän näköisenä vieressä.

        Ihan kaikilla meillä on minäkuvassa vääristymiä, ihan jokaisella. Siihen auttaa vain rehellisyys itseään kohtaan, mikä on sitä, että menee sinne epämukavuusalueelle. Ne jotka pystyy olemaan itselleen rehellisiä, sellaisia ihmisiä minä kunnioitan. Haluaisin itsekin olla sellainen. Yritän, mutta menestys on ollut vaihtelevaa. Olen siinäkin suhteessa epätäydellinen.


      • UUSI

        Hormoonit ja ties mitkä biokemialliset reaktiot vaikuttaa, kun ihminen rakastuu. Osa pystyy säilyyttämään paremmin yhteyden reaaliseen maailmaan, osa huonommin.

        Vanhemmiten kokemus aineiden vaikutuksesta päähän tiedostetaan paremmin, mutta joku hormoonitoimintakin seestyy...

        Näin mä mietin homman...


    • Anonyymi
      UUSI

      Minua ottaa päähän muiden minäkeskeisyys, mutta ei oma minäkeskeisyyteni.

      -suora lainaus pirpanalta

      :D

      • UUSI

        En koskaan ole väittänyt muuta olevani kuin minäkeskeinen hedonisti.

        Kun ihmisiä lokeroidaan niin minut pitää laittaa itsekeskeisiin. Mutta itsekäs en ole. Kaksi eri asiaa.


    • Anonyymi
      UUSI

      olet hyvinkin oikeassa

    • Anonyymi
      UUSI

      Ihmisyys ja inhimillisyys katoaa lauman mukana. Näkee hyvin suomalaisissa nyt kun median luomassa pakokauhussa viljellään venäläisvihaa joka paikassa silmittömästi. Ei ymmärretä että siellä on ihan samanlaisia ihmisiä, useat vielä paljon sydämellisempiä ja ystävällisempiä luonteeltaan kuin maailmalla usein tunteiltaan kylmähköinä pidetyt suomalaiset.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi
        UUSI

        Nyt viljelet suomalaisvihaa ja nostat venäläiset suomalaisten yläpuolelle.


      • Anonyymi
        UUSI

        Totta, monessa maassa tapaa kohteliaampia ja avuliaampia mitä Suomessa.
        Järki lähtenyt pois jo ajat sitten kirjoittelussa "paha Venäjä" suhteessa "hyvä Suomi".
        Kytkeytyy nähtävästi talousasioihin ja siihen lupaukseen missä Yhdysvalloissa edelleen uskotaan suomalaisten laittavan "käskystä" rintamalle 300 000 siviiliä, joita myös reserviläisiksi kutsutaan.

        Halloo, mitä järkeä on sotia jonkun vieressä joka saa palkkaa samasta asiasta 3500 - 4000 USD kuukaudessa, ja vain sen dollarin tähden?

        Rauhaa kannattaisi nyt viljellä, eikä riitaa kansakuntien ja ihmisten kesken.
        Ihmiset kun ovat keskimäärin ihan mukavia, kansalaisuudesta riippumatta.

        AV


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, monessa maassa tapaa kohteliaampia ja avuliaampia mitä Suomessa.
        Järki lähtenyt pois jo ajat sitten kirjoittelussa "paha Venäjä" suhteessa "hyvä Suomi".
        Kytkeytyy nähtävästi talousasioihin ja siihen lupaukseen missä Yhdysvalloissa edelleen uskotaan suomalaisten laittavan "käskystä" rintamalle 300 000 siviiliä, joita myös reserviläisiksi kutsutaan.

        Halloo, mitä järkeä on sotia jonkun vieressä joka saa palkkaa samasta asiasta 3500 - 4000 USD kuukaudessa, ja vain sen dollarin tähden?

        Rauhaa kannattaisi nyt viljellä, eikä riitaa kansakuntien ja ihmisten kesken.
        Ihmiset kun ovat keskimäärin ihan mukavia, kansalaisuudesta riippumatta.

        AV

        Totta. Se on oikeastaan aika hupaisaa miten meidän poliitikot viljelee suomalaisten kovaa maanpuolustustahtoa kun ne enimmät intoilijat ainakin somen perusteella vaikuttaisi olevan eläkeikäisiä ukkoja, poliitikkoja yms. sellaisia jotka laskelmoi ettei heidän itse tarvitse lähteä tarvittaessa. Todellisuus voi tulla meidän poliitikoillekin aika kovana sitten kun huomaavat että vaikeaa on saada motivoitua edes kymmentä ptosenttia ajatellusta eikä ne motivoidutkaan kovin kauan tykkitulessa viihdy varsinkaan kun siitä ei saa edes kunnon korvausta. jotkuthan täällä todellakin taitaa jossain nostalgiamuistoissaan uskoa että ukrainaa yli kahdeksan kertaa pienempi Suomi voisi laittaa Venäjälle kampoihin vaikka ei tulla saamaan edes murto-osaa ase- ja rahamäärästä mitä Ukrainaan on syötetty. No saammepa nähdä miten Suomelle vielä käy, vihan viljelyllä voi käydä aika heikosti.

        -harmiseikirj-


      • UUSI

        Venäläisillä on monilla myös jokin outo ylpeys, joka saa heidät näyttämään kopeilta. Voi olla, että muualle muuttaneilla tuo on jokin itsepuolustus ja isänmaan tapakin. Etenkin puhun nyt ikäluokista yli 30 vuotiaat.


      • Anonyymi
        UUSI
        EivorCreed kirjoitti:

        Venäläisillä on monilla myös jokin outo ylpeys, joka saa heidät näyttämään kopeilta. Voi olla, että muualle muuttaneilla tuo on jokin itsepuolustus ja isänmaan tapakin. Etenkin puhun nyt ikäluokista yli 30 vuotiaat.

        Venäläiset eivät ole luonteensa taustan vuoksi yhteneväinen kansa, eivätkä ole suomalaisetkaan. Lapissa voi asua erilaisen maailmakuvaavia ihmisiä mitä Helsingissä, savolaisista puhumattakaan (ovat yleensä lupsakoita).
        Jokaisen maan sisällä on alueellisia eroavaisuuksia, ihmiset kasvavat erilaisissa ympäristöissä jota myös perinteiksi tai kulttuuriksi kutsutaan.

        Ei se ihmisestä pahaa tee jos ulkoisesti käyttäytyisi miellyttävästi, tai vähän itsekkäästi.
        Mutta tietysti sitä miellyttäviä ihmisiä haluaisi kohdata, kuten myös palstalla.

        AV


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäläiset eivät ole luonteensa taustan vuoksi yhteneväinen kansa, eivätkä ole suomalaisetkaan. Lapissa voi asua erilaisen maailmakuvaavia ihmisiä mitä Helsingissä, savolaisista puhumattakaan (ovat yleensä lupsakoita).
        Jokaisen maan sisällä on alueellisia eroavaisuuksia, ihmiset kasvavat erilaisissa ympäristöissä jota myös perinteiksi tai kulttuuriksi kutsutaan.

        Ei se ihmisestä pahaa tee jos ulkoisesti käyttäytyisi miellyttävästi, tai vähän itsekkäästi.
        Mutta tietysti sitä miellyttäviä ihmisiä haluaisi kohdata, kuten myös palstalla.

        AV

        Vaikka eivät, kuitenkin kaikki he jotka minä tunnen tuntuvat kantavan tuollaista outoa ylpeyttä, joka tuntuu minusta hyvin äkkinäiselle ja turhalle. Tekee vaikeasti lähestyttäviä. Miettinyt mistä se jojtuu, kun ovat ihan eri puolilta Venäjää kotoisinkin. Onko heillä jokin yhteinen isänmaallinen paremmuudentunto vai mitä se on?


      • UUSI
        EivorCreed kirjoitti:

        Vaikka eivät, kuitenkin kaikki he jotka minä tunnen tuntuvat kantavan tuollaista outoa ylpeyttä, joka tuntuu minusta hyvin äkkinäiselle ja turhalle. Tekee vaikeasti lähestyttäviä. Miettinyt mistä se jojtuu, kun ovat ihan eri puolilta Venäjää kotoisinkin. Onko heillä jokin yhteinen isänmaallinen paremmuudentunto vai mitä se on?

        Sen tiedän, että lapsista kasvatetaan pienestä pitäen suorittajia. Sellainen perinteinen lapsekas lapsuus loistaa poissaolollaan. Jatkuvasti on jokin suoritus työnalla. Ja kova kritiikki vanhemmilta.


      • UUSI
        EivorCreed kirjoitti:

        Sen tiedän, että lapsista kasvatetaan pienestä pitäen suorittajia. Sellainen perinteinen lapsekas lapsuus loistaa poissaolollaan. Jatkuvasti on jokin suoritus työnalla. Ja kova kritiikki vanhemmilta.

        Virolaiset on rennompia, kun venhäläiset.

        https://youtu.be/MsdKNW5Weao?si=08nIJwQkfGQFTmPI

        Niki, etippä kuka venhäläinen nainen laulaa saman?


      • UUSI

      • UUSI

      • Anonyymi
        UUSI
        EivorCreed kirjoitti:

        Täytyy sanoa, että tämä russian huumori toimii. Hassu.

        https://youtu.be/dylbA7M3B5Y?si=IlpcBa_zXcChgDBj

        Mielestäni ihmiset eri maissa saavat olla juuri sellaisia mitä haluavat.
        Ei pidä nyppiä rusinoita pullasta, ollakseen omasta mielestään muiden yläpuolella.
        Kuka sen tietää mikä on loppujen lopuksi se oikea elämäntyyli, ja mitä siihen kuuluisi?
        Jokaisella on varmaan omat kokemukset, ja jo se vaikuttaa ihmisen käyttäytymiseen, maasta riippumatta.


      • Anonyymi
        UUSI
        EivorCreed kirjoitti:

        Vaikka eivät, kuitenkin kaikki he jotka minä tunnen tuntuvat kantavan tuollaista outoa ylpeyttä, joka tuntuu minusta hyvin äkkinäiselle ja turhalle. Tekee vaikeasti lähestyttäviä. Miettinyt mistä se jojtuu, kun ovat ihan eri puolilta Venäjää kotoisinkin. Onko heillä jokin yhteinen isänmaallinen paremmuudentunto vai mitä se on?

        Saman huomion elen tehnyt venäläisistä. Heitä ei koske suomalaisten säännöt, ovat ihmisinä olevinaan meitä arvokkaampia. Jokaikinen, jonka olen tavannut. Ylimielisiä.

        xLiner


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman huomion elen tehnyt venäläisistä. Heitä ei koske suomalaisten säännöt, ovat ihmisinä olevinaan meitä arvokkaampia. Jokaikinen, jonka olen tavannut. Ylimielisiä.

        xLiner

        *olen.

        Viron virolaiset taas ovat oikein mukavia, joskin hieman varuillaan ensin. Viron venäläiset taas samaa sarjaa kuin venäläiset.

        xLiner


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäläiset eivät ole luonteensa taustan vuoksi yhteneväinen kansa, eivätkä ole suomalaisetkaan. Lapissa voi asua erilaisen maailmakuvaavia ihmisiä mitä Helsingissä, savolaisista puhumattakaan (ovat yleensä lupsakoita).
        Jokaisen maan sisällä on alueellisia eroavaisuuksia, ihmiset kasvavat erilaisissa ympäristöissä jota myös perinteiksi tai kulttuuriksi kutsutaan.

        Ei se ihmisestä pahaa tee jos ulkoisesti käyttäytyisi miellyttävästi, tai vähän itsekkäästi.
        Mutta tietysti sitä miellyttäviä ihmisiä haluaisi kohdata, kuten myös palstalla.

        AV

        Venäläiset ovat orjakansaa. Tottakai historia ja nykyisyys vaikutta yksilöönkin.

        Venäläisille myös opetetaan jo pienestä pitäen kouluissa, että ovat arvokkaampia ihmisiä kuin muut.

        Erilailla ajattelevat venäläiset löytyvät hautausmailta ja vankiloista.

        xLiner


      • Anonyymi
        UUSI

      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        *olen.

        Viron virolaiset taas ovat oikein mukavia, joskin hieman varuillaan ensin. Viron venäläiset taas samaa sarjaa kuin venäläiset.

        xLiner

        Saman huomannut, Viron Venäläiset on hyökkääviä Venäläisiä kohtaan myöskin. Heillä Venäläisillä on selkeesti joku me parempia asenne, joka voi toki olla ihan kulttuurin aikaan saamaa ja ehkä jopa ajan kanssa karista matkasta. Mutta huomannut poikkeuksetta sitä kopeutta, josta en heissä tykkää.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        *olen.

        Viron virolaiset taas ovat oikein mukavia, joskin hieman varuillaan ensin. Viron venäläiset taas samaa sarjaa kuin venäläiset.

        xLiner

        Virolauset, paljasjalkaiset oon kanssa kokenut rennoiksi. Ei heillä oo mitään nenänvarsi asennetta meihin finskeihin, kuten venhäläisillä tuppaa olemaan.

        Likan kaverin vanhemmat on Venäläisiä ja on kyllä ihan kyetty yhteistyöhön, mutta helposti sieltä tulee se ylimielisyyskin silmille. Myös heudän laoselta joka pitää kaikkia muita luokallaan huonompana eikä kestä häviämistä missään asiassa haukkumatta muut lyttyyn. Jopa lyö.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni ihmiset eri maissa saavat olla juuri sellaisia mitä haluavat.
        Ei pidä nyppiä rusinoita pullasta, ollakseen omasta mielestään muiden yläpuolella.
        Kuka sen tietää mikä on loppujen lopuksi se oikea elämäntyyli, ja mitä siihen kuuluisi?
        Jokaisella on varmaan omat kokemukset, ja jo se vaikuttaa ihmisen käyttäytymiseen, maasta riippumatta.

        Mä en ole muitten yläpuolella, vaikka havaintoja muista teenkin. 🙂


    • Anonyymi
      UUSI

      Voiko sellainen kadota jota ei ole ollutkaan?

    • Anonyymi
      UUSI

      Mikä ja missä oli aloituksesi pointti? Sinä ilmoitit että olet varattu ja miksi vietät täällä aikaasi. Haetko huomiota ja miksi? Onko sinun aloituksessa jotain "luonnollista"?

      • UUSI

        Täh? Mitä väliä pointilla on?

        Ei täällä koskaan keskustella vain yhdestä pointista. Keskustelu rönsyilee ja niin sen kuuluukin tehdä. Tämä palsta ei ole mikään missä pitäisi olla pointtia.

        En kyllä muista itseltäni yhtään aloitusta jossa olisi keskusteltu vain ja ainoastaan tarkoittamastani pointista.

        Ja miten se vaikuttaa mihinkään olenko varattu vai en? Mitä väliä?


    • Anonyymi
      UUSI

      Sotkenpa minäkin lusikkani tähän soppaan.
      Ei reaalimaailmassa inhimmillisyys ole käytännössä mihinkään hävinnyt/muuttunut.

      Näillä erilaisilla alustoilla taas on keskustelut menneet ME vastaan MUUT tyyliseksi. Rohkeimmat ovat jopa MINÄ vastaan MUUT.

      Ei se aina ole tällaista ollut. Olen kuitenkin jo ysärillä aloittanut keskustelut netissä, tuntemattomien kanssa.

      En väitä, että kaikki olisivat sellaisia, mutta aika monta vihaista kirjoittajaa on, jotka aina solvaavat ja vähättelevät.

      Toki olen itsekin joskus ottanut etanolipohjaista virkistysjuomaa ja haukkunut kaikki. Se ei johdu muista, vaan Itselläni on joku huonosti. Enkä monestikkaan tee sellaista.

      Tjaa. Reaalimaailmassa on muuttunut sen verran, että varsinkin nuoremmat kuskit pysähtyvät suojatien eteen. Muutoin en ole juurikaan huomannut käytöksen muuttumista.

      >simiti<

      • Anonyymi
        UUSI

        Ap taisi keskustella "On kaiken maailman feministisyyttä ja wokea sun muuta.. mutta missä on terve järki?" Onko aloittaja nainen vai vihaaja, vai molempia? Vai ehkä mies joka esiintyy naisena.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap taisi keskustella "On kaiken maailman feministisyyttä ja wokea sun muuta.. mutta missä on terve järki?" Onko aloittaja nainen vai vihaaja, vai molempia? Vai ehkä mies joka esiintyy naisena.

        Aloittaja on ihan nainen. Ei vihaa eikä sorru kyseenalaistamisiin.
        Olen jutellut hänen kanssa paljon ja molemmat tiedämme paljon toisistamme, kuten muutkin vanhemmat palstalaiset.

        Sait hillittyä itseäsi koska ehkä tajusit, että juuri tuollaisia viestejä tarkoitin. Paljon pahempiakin on toki nähty ja kaikki eivät osaa ilmaista asiaansa korrektisti.

        Mutta se nuorisolle sallittakoon ja kyllä elämä tuo pikkuhiljaa viisautta. Ei toki kaikille, mutta suurimmalle osalle ihmisiä.

        >simiti<


      • UUSI

        Ihanaa että sinäkin lusikoit keittämääni lientä.

        Vihaisuus ja agressio on lisääntynyt. Toisten pilkkaamisesta on tullut tapa. Varsinkin anonyymiteetin suojista on hyvä huudella.

        Ala-asteikäinen pilkkarallattelu on siirtynyt nettiin ja elää täällä keskenkasvuisten myötävaikutuksella.
        Ja mitä sinuun tulee, sinä olet siistinyt kieltäsi paljon.

        Kun pärjäilet hyvin olet oikein mainio keskustelija ja turinointiasi on kiva lukea.
        Etanolipäissäsi joskus sinulle tulee ylilyötejä, mutta ne eivät määrittele koko sinua.
        Kjn äidyt huorittelemaan.. minä ainakin jätän viestisi noteeraamatta. Sitä en hyväksy.. haukkumista.

        Ja.. niin.. et ole minua koskaan huoritellut. Olet ollut oikein asiallinen minulle aina.


      • Anonyymi
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ihanaa että sinäkin lusikoit keittämääni lientä.

        Vihaisuus ja agressio on lisääntynyt. Toisten pilkkaamisesta on tullut tapa. Varsinkin anonyymiteetin suojista on hyvä huudella.

        Ala-asteikäinen pilkkarallattelu on siirtynyt nettiin ja elää täällä keskenkasvuisten myötävaikutuksella.
        Ja mitä sinuun tulee, sinä olet siistinyt kieltäsi paljon.

        Kun pärjäilet hyvin olet oikein mainio keskustelija ja turinointiasi on kiva lukea.
        Etanolipäissäsi joskus sinulle tulee ylilyötejä, mutta ne eivät määrittele koko sinua.
        Kjn äidyt huorittelemaan.. minä ainakin jätän viestisi noteeraamatta. Sitä en hyväksy.. haukkumista.

        Ja.. niin.. et ole minua koskaan huoritellut. Olet ollut oikein asiallinen minulle aina.

        Nìin. Kovien kipujen ja motoriikan tuhoutumisen takia en viitsi kirjoittaa. Muidenkin olisi hyvä miettiä kirjoituksiaan.

        >simiti<


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Nìin. Kovien kipujen ja motoriikan tuhoutumisen takia en viitsi kirjoittaa. Muidenkin olisi hyvä miettiä kirjoituksiaan.

        >simiti<

        Olet hyvin oikeassa. Minunkin pitäisi olla huomaavaisempi, mutta tyydyn asialliseen käytökseen.

        Ja hei, kukaan ei ole täydellinen. Tää on vaan elämää.

        Olenkin ymmärtänyt, että sinulla on kovia kipuja. Se selittää paljon ajoittain.
        Mutta olet hyvä lisä palstaan ja hienoa, että jaksat olla ilonamme.


    • Anonyymi
      UUSI

      Haloo, täällä maa. Kuka siellä?

      • Anonyymi
        UUSI

        Minä täällä.


      • Anonyymi
        UUSI

        Täällä en maa. Eli aamen. Siinä sulle viisastelija. Häpeä ja ruoski itseäsi. Jumala vihaa sua.

        >simiti<


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä en maa. Eli aamen. Siinä sulle viisastelija. Häpeä ja ruoski itseäsi. Jumala vihaa sua.

        >simiti<

        Kuules Timppa.. älä sano noin..
        Älä koskaan sano noin toiselle. Siis että jumala vihaa sinua.

        En juuri usko itse uskontoihin tai edes kristilliseen jumalaan..

        Kerron tarinan elävästä elämästä.

        Moni jo tietääkin että poikani kuuluu autismin kirjoon. Noh.. hänen lapsuutensa ei ollut helppo. Kommunikaatiovaikeudet ja sosiaalisten taitojen puute teki hänestä epäsuositun jo päiväkodissa.

        Hänen ollessa viisivuotias joku tyttö tarhassa oli sanonut häntä pahaksi ja että jumala rankaisisi häntä, sillä jumala vihaa häntä.

        Siitä alkoi vakava masennus joka päätyi jopa itsemurhayritykseen. Viisivuotiaana. Niin..
        Poikani juoksenteli autotielle huutaen että haluaa kuolla, koska on niin paha. Poikani joutui sairaalaan psykiatriselle ja syönyt vahvoja mielialalääkkeitä siitä asti.

        Lapsi, joka tuomitsi poikani on viaton. Muutama sana.. varomaton sana ja ihmisen elämä voi muuttua.

        Olen taistellut noita tytön sanoja vastaan kohta kolmekymmentä vuotta, ja se taistelu jatkuu kuolinpäivääni asti.

        Joten rakas Simiti.. älä koskaan käytä noita sanoja enää. Sen pyydän mitä kauniimmin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kuules Timppa.. älä sano noin..
        Älä koskaan sano noin toiselle. Siis että jumala vihaa sinua.

        En juuri usko itse uskontoihin tai edes kristilliseen jumalaan..

        Kerron tarinan elävästä elämästä.

        Moni jo tietääkin että poikani kuuluu autismin kirjoon. Noh.. hänen lapsuutensa ei ollut helppo. Kommunikaatiovaikeudet ja sosiaalisten taitojen puute teki hänestä epäsuositun jo päiväkodissa.

        Hänen ollessa viisivuotias joku tyttö tarhassa oli sanonut häntä pahaksi ja että jumala rankaisisi häntä, sillä jumala vihaa häntä.

        Siitä alkoi vakava masennus joka päätyi jopa itsemurhayritykseen. Viisivuotiaana. Niin..
        Poikani juoksenteli autotielle huutaen että haluaa kuolla, koska on niin paha. Poikani joutui sairaalaan psykiatriselle ja syönyt vahvoja mielialalääkkeitä siitä asti.

        Lapsi, joka tuomitsi poikani on viaton. Muutama sana.. varomaton sana ja ihmisen elämä voi muuttua.

        Olen taistellut noita tytön sanoja vastaan kohta kolmekymmentä vuotta, ja se taistelu jatkuu kuolinpäivääni asti.

        Joten rakas Simiti.. älä koskaan käytä noita sanoja enää. Sen pyydän mitä kauniimmin.

        Anteeksi. Itsehän pidän Jumalaa taruolentona, mutta en tajunnut viestissäni ottaa huomioon kaikkia mahdollisia vaikutuksia.

        En pahalla kirjoittanut. Aikoinaan kun olin uusissa naimisissa, niin joku junttivanhempi pilkkasi tytärpuoleni halvaantunutta kättä ja tytär itki.

        Noh, nyt se ääliö ei enää pilkkaa ketään. Ikinä.

        >simiti<


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi. Itsehän pidän Jumalaa taruolentona, mutta en tajunnut viestissäni ottaa huomioon kaikkia mahdollisia vaikutuksia.

        En pahalla kirjoittanut. Aikoinaan kun olin uusissa naimisissa, niin joku junttivanhempi pilkkasi tytärpuoleni halvaantunutta kättä ja tytär itki.

        Noh, nyt se ääliö ei enää pilkkaa ketään. Ikinä.

        >simiti<

        Tiedän, ettet oikeasti tarkoittanut mitään pahaa.

        En itsekään ole uskonnollinen mutta tuo jumala-asia on vaikea monelle. Se on vähän kuin tabu.

        Minä en loukkaantunut sanoistasi tai tuon puolesta, jolle ne sanat laitoit. Tuli vain poitsun lapsuus mieleen ja ihmisten ajattelemattomuus. Sait siis minut itkemään.

        Ne oli hyvin, hyvin vaikeita vuosia. Henkisesti ja ruumiillisesti. Raskaita muistoja ja ihmettelen että selvisin niistä.


    • Anonyymi
      UUSI

      hyvä harratekin tsellä kun niin harjoiyyrlen tarkkuusammuntaa erilaisilla ilmakivääreillä, samaan aikaan kuunteelen Rally Finland-juttuq.

    • Anonyymi
      UUSI

      niin tuollaisia portable tuulettimia saa eikä maqksa miljaeswjq wueoj

    • Anonyymi
      UUSI

      aneekejsu buub jyb biusta uknasriubfukautteusra,, buub tuollainen siirrettäcä puhallin

    • Anonyymi
      UUSI

      kaikenlaisia tenknisiä laitteita... viilennysajärjestrelmä aik hycä nyr irsellä kun ruo puhallin...

    • Anonyymi
      UUSI

      Minua ottaa päähän lannistuneet elämänkoululaiset joilla ei ole sinun miespuolisen balleriinan lisäksi mitään muuta seurattavaa

    • Anonyymi
      UUSI

      tuollainen jos on ruuletrin niin ilmvirtaus... kuin ei asuii betonikuutiossaq.
      siis niin tuulertinjuttu.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe