Nötköttiä suoraan purkista

Anonyymi-ap

Ostin sodan varalle Rantalan lihan nötköttiä.
400 g purkista syö viisihenkinen perhe maittavar ja ravitsevan aterian tiukan paikan tullen jos on vielä perunoita keitoksi.
Enihau, päätin maistaa etukäteen ja toden totta kyllä se suoraan purkistakin maistuu.
Vähärasvainen sopivasti maustettu ja suolattu aivan sulaa suussa, ei jänteitä eikä luita.
Siinä jää kaikki muut säilykemerkit toiseksi. Hinta eroa on mutta niin on laatukin parempaa, varsinkin jos vertaa sika nautaan.

Kun pistelin purkista tuli Mad-Max mieleen, tällä kertaa vain oli takuulla parempaa.

Lihaherkku jota ei tarvitse kypsentää, kansi auki ja naamariin.

5

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noin 40 prk nötköttiä, 50 prk hernekeittoa, 25 kg kuivattuja herneitä ja papuja. 15 kg kuivattuja perunahiutaleita. Tässä hieman esimerkkejä kotivarastamme. Nuo kuivatut perunahiutaleet vastaavat 150 kg tuoretta perunaa ja pavut turpoavat noin 60kg.
      On sitten paljon muutakin säilykettä ja kuiva-aineksia. Näitä hankittiin alkuvuodesta 2022 joten ovat myös inflaatio varasto.

      Eihän nämä mitään gourmee-ruokaa ole, mutta nälkä lähtee ja toimintakyky säilyy. Halvalla on hankittu tarjouksista ja yleisestikkin lihaa korvattu kasvisproteiineilla.

      Purkki lihaa, papuja ja hiutaleista muussi, näistä tulle 4 annosta joissa 30g proteiinia, sopivasti rasvaa ja kuituja. Hyvin vähällä energialla , kaasulla tai risuilla.

      • Anonyymi

        Miten kierrätät varastoa?

        Ettei käy kuin venäjällä neuvostoliiton kaaduttua.
        Armeijan varastoista syötettiin pojille säilykelihaa joka oli vanhempaa kuin sotilaat itse.


      • Anonyymi

        Kuivamuussi on toimiva idea, mites jauhot ja maitopulveri?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kierrätät varastoa?

        Ettei käy kuin venäjällä neuvostoliiton kaaduttua.
        Armeijan varastoista syötettiin pojille säilykelihaa joka oli vanhempaa kuin sotilaat itse.

        Vanikkaa -- sodanaikaisia varostoja syötiin ainakin vielä -70 luvulla. Kovasti hyvää.


    • Anonyymi

      Täyssäilyke eli metallipurkkiin pakattu ruoka säilyy niin kauan kun purkki on ehjä.
      Kuivattu ruoka niin kauan kun pysyy kuivana.

      Se että, niissä on parasta ennen merkintä. Ei käytännössä merkitse mitään.

      Kierrätämme kuivatuotteita syömällä vanhimmasta päästä ja ostetaan uusia kun sopiva tarjous osuu kohdalle. Viimeisen 2-viikon jokaisella aterialla on ollut soijaa tai papuja korvaamassa lihaa. Tänään teimme makaroonilaatikon höystettynä soijarouheella ja kukkakaalilla 10 aikuisen annosta valmistui 400g jauhelihasta.
      Per ateria 40g lihaa jossa 4g kovaa rasvaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe