Muistutepaampa vähän kaikkia liikenteessä

Anonyymi-ap

Itse käytän useita erilaisia kulkupelejä mukaan lukien kengät. Outoa on vastakkainasettelu ja jostain säännöistä päteminen. Jos kaikki vähän joustaisi omista oikeuksistaan ja miettisivät yleistä hyvää niin oikealla tilannenopeudella ja ennakoinnilla voisi liikenne olla paljon sujuvampaa ja turvallisempaa. Mutta tämä tuskin tulee toteutumaan koska minulla on oikeus ajaa pyörätien jatkeella auton alle ja vika on autoilijan.

8

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos vaikka vaippaperseet ajaisi oikein niin puolet parempi kaikille

      • Anonyymi

        Milloin aloitat?


      • Anonyymi

        Itse tykkäisin enemmän, jos olisi tuplasti parempi, eikä puolet parempi.


    • Anonyymi

      Olen havainnut itse muutamia ongelmia, joista kärjistetyt yleistykset sekä kaupungista että maantieltä:

      - Jalankulkijoita ovat kaikki me, ja jalankulkija saa olla tyhmä tai juovuksissa ja sekaisin kuin saapas. Jalankulkija ei ole velvollinen osaamaan liikennesäännöistä kuin alkeet, jos niitäkään. Jalankulkija on kuitenkin eniten kaikkien muiden liikennöijien armoilla, joten olisi etua tuntea säännöt. Jalankulkijalta voi odottaa ihan mitä tahansa ja jalankulkija voi olla lapsi, vanhus, kuuro tai sokea;

      - Skuuteilla ajavat ovat kuin jalankulkijat, mutta heillä on suurempi nopeus ja huonompi tasapaino - ihan kauheata katsoa miten oman ja muiden henkien uhalla vedetään kolme päällä. Täysin älyvapaata hommaa, eikä puhettakaan mistään kypäristä tai suojatoimista.

      - Sekä kuvatut vaippahousut että pyörien satuloissa seurustelijat ajavat pyörillään useasti rinnakkain sekä ajoradalla että kelvillä. Rinnan ajo ei kuitenkaan ole sallittua; kapeilla teillä vaippahousut estävät sujuvaa liikennöintiä. Osa pyöräilijöistä kuvittelee olevansa jalankulkijoita ja pyöräilevät jalkakäytävillä sekä suojateillä kuten jalankulkijat. Kuvittelvat kuorivansa kermat ja mansikat kakun päältä kaikkien muiden liikkujien kustannuksella;

      - Autoilijat eivät tunne tai eivät välitä suojatien, kelvin, pyörätien jatkeen ja etuajo-oikeuden merkityksiä. Kolmion takaa yritetään tulla vauhdilla päälle tai väistetään pyöräilijää, vaikka väistämisvelvollisuus olisikin pyöräilijällä. Arimmat ja siten turvallisimmat kuljettavat väistävät varmuuden vuoksi aina ja kaikkia, mikä on muille postitiivista. Törkeimmät autoilijat ovat saaneet oppinsa ja ajokorttinsa rippikoulusta 60-luvulla tai jossakin kehitysmaassa, ja ovat vaaraksi kaikille muille liikkujille. Heiltä pitäisi ottaa suojaavat pellit pois ympäriltä ja ohjata takaisin autokouluun tai suoraan kaltereiden taakse.

      Kuljetaan yhdessa turvallisesti siellä!

    • Anonyymi

      Ja muistutukseksi, joustaminen on sitä, että vähemmän väistämisvelvollinen päättää vapaaehtoisesti luopua oikeuksistaan.

      Väistämisvelvollinen ei päätä joustamisesta.

      • Anonyymi

        Jep. Välillä on toki pakko väistää, ettei väistämisvelvollinen tule päälle. Pitää jopa nykyään lain mukaan ennakoida varoa toisten virheitä.

        "Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi."


    • Anonyymi

      Itse en välitä yhtään siitä, miten kukun liikkuu, kunhan vain noudatetaan liikennesääntöjä. Sitten on toki ne tienkäyttäjät, joiden osaaminen tai kyky ei välttämättä ole samalla tasolla ja laki velvoittaakin aina huomioimaan heidät ja varomaan heitä erityisen paljon kaikissa tilanteissa.

      "Lähestyttäessä ajoneuvolla pysäytettyä koulukuljetus- tai päivähoitokuljetusautoa, linja-autoa, raitiovaunua taikka lasta, vanhusta, eri tavoin vammaista ihmistä tai muuta henkilöä, jolla on ilmeisiä vaikeuksia selviytyä turvallisesti liikenteessä, on noudatettava erityistä varovaisuutta."

    • Anonyymi

      Mie oom nöyrä autoilia, ja aina kum jalkakulkia tai polkusinsimpanssi lähestyy autoa, sammuta Porscheni, käyn saattamassa sen tien yli, kiillotan kenkänsä, tarkastan ajovalot, poskihoito kunnon imutahdilla, ja toivotan hyvää matkaa.
      Mulla om mopokortti. Olenko vammakko?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe