Kuinka kestää sitä ettei saa töitä?

Anonyymi-ap

On turhattavaa lähetellä hakemuksia ja ei saada kutsua työhaastatteluun ja jos pääsee työhaastatteluun ja ei tule valituksi niin se voi olla iso pettymys. Masennun, torjutuksi/hylätyksi tuleminen aiheuttaa päänsärkyä ja se aiheuttaa tuskaa. Itkettää. Se on jonkinlainen trauma joka kerta.

Kuinke kestää näitä jatkuvia hylkäyksiä? Sitä ettei tule valituksi.

14

269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toi on ihan perus juttua kaikille töitä hakeville.

      Töitä on vasta sitten kun on nimet paperissa ja pysyvyyttä työsuhteessa vasta sitten kun on koeaikakin jo mennyt (Jos on toistaiseksi voimassaoleva).

      Niin se menee. Ei siitä kannata murhetta ottaa ja pettyillä.

    • Anonyymi

      kehittää itsestänsä vielä paremman. Uusia kykyjä. uutta osaamista, parempaa fysiikkaa, uusia kontakteja. Rimaa ylemmäs. Itkemiseen en ota kantaa. Toiset vetistelevät ja toiset eivät,

      • Anonyymi

        Innovatiivinen tiimipelaaja ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Innovatiivinen tiimipelaaja ?

        ei sellaista kukaan hae. Innovatiivista tiimipelajaa. Se on tyhjä klisee.
        Sen sijaan itsensä kehittäminen parantaa
        ihmistä itseänsä kaikilla elämän osa-alueilla. Se sataa ensisijaisesti omaan laariin, Tekee elämästä paremman. Turha vollottamien loppuu.


      • Anonyymi

        Kuulostat olevan näitä, jotka kuvittelevat työn saamisen olevan todella helppoa. Kilpailu paikoista on todella rajua. Yhteen paikkaan saattaa olla satoja hakijoita. Jopa niiden huippuosaajien kesken kilpailu on kovaa. On erittäin helppoa sanoa, että hanki osaamista ja parempaa fysiikkaa. Mistä sitä osaamista hankit muualta kuin työelämästä, jonne pitäisi ensin päästä. Koulut antavat vain valmiuden hankkia kokemusta. Ennen oli mahdollista päästä helposti opiskelemaan ammatti ns. kisällimenetelmällä käytännössä opettelemalla työnohella. Nykyään moinen ei onnistu, sillä työnantaja haluaa täysin valmiin osaajan. Nykyinen työnhaku on todella raakaa ihan jo niiden motivoituneidenkin työttömien kohdalla.


    • Anonyymi

      Kysy sopeutumisrahaa nauttivilta ex kansanedustajilts

    • Anonyymi

      Olen useille kertonut ettei kannata olla keskiverto vaan pitää olla keskivertoa parempi niin pärjää.
      Työpaikan saa kun erottuu positiivisesti massasta.
      Jos cv tarkalleen samanlainen ja keskiverto papereilla ja keskiverto kokemuksella niin olet keskiverto hakija.
      Töihin otetaan paras mahdollinen, ei keskivertoa tai huonointa.

      • Anonyymi

        Asia on vallankin toisin. Tavallisiin työpaikkoihin haetaan ihan keskitason työntekijöitä. Ei mitään huippuja.
        Eihän tavallisten firmojen johtajat eivätkä esimiehet ole mitään huippuja.
        Keskitason ammattilaiset tulevat edulliseksi ja työn laatukin on sopivaa keskitason firmojen perustekemiseen ja tarjontaan. Homma pysyy firman omistajan kyvykkyden tasolla.
        Yleensä haetaan sellaista työntekijää joka ei erotu firman muista työntekijöistä päätä pitemmäksi. On hyvä mutta ei huippu.
        Keskitason työntekijä hyväksyy oman roolinsa taviksena joka voidaan tarvittaessa vaihtaa toiseen. Hän yleensä sitoutuu firmaan pitemmäksi aikaa. Vuosiksi,
        Parhaat huiput hakeutuvat niihin harvoihin firmoihin ja hommiin missä tarvitaan huippuosaamista. Tavallisiin firmoihin haetaan ensisijaisesti perustason ammattilaisia.
        Ei alansa huippuja eikä missään nimessä huonoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia on vallankin toisin. Tavallisiin työpaikkoihin haetaan ihan keskitason työntekijöitä. Ei mitään huippuja.
        Eihän tavallisten firmojen johtajat eivätkä esimiehet ole mitään huippuja.
        Keskitason ammattilaiset tulevat edulliseksi ja työn laatukin on sopivaa keskitason firmojen perustekemiseen ja tarjontaan. Homma pysyy firman omistajan kyvykkyden tasolla.
        Yleensä haetaan sellaista työntekijää joka ei erotu firman muista työntekijöistä päätä pitemmäksi. On hyvä mutta ei huippu.
        Keskitason työntekijä hyväksyy oman roolinsa taviksena joka voidaan tarvittaessa vaihtaa toiseen. Hän yleensä sitoutuu firmaan pitemmäksi aikaa. Vuosiksi,
        Parhaat huiput hakeutuvat niihin harvoihin firmoihin ja hommiin missä tarvitaan huippuosaamista. Tavallisiin firmoihin haetaan ensisijaisesti perustason ammattilaisia.
        Ei alansa huippuja eikä missään nimessä huonoja.

        Niin no en tarkoittanutkaan että pitää olla alansa huippi, riittää kun on keskivertoa parempi.
        Keskivertoa paremmasta on vielä tosi pitkä matka huipulle.

        Itse olen pyörittänyt vuosikymmeniä firmaa joka myy huomattavasti keskivertoa parempaa palvelua ja saan myös keskiverto paremman korvauksen.
        Työntekijät saavat keskivertoa paremman palkan.
        En voi palkata keskiverto työntekijää kun vaatimukset ovat keskivertoa vaativammat.

        Tosin tarjolla alkaa olla vain keskivertoa huonompia kun vertaa aiempiin keskivertoisiin työntekijöihin, eli taso laskee kuin lehmän häntä.


    • Anonyymi

      Ota lunkisti. Nauti Kela Gold cardin tuomasta rahaa seinästä-ilmiöstä. Vedä lonkkaa tai lärvit. Yhteiskunta tarjoaa. Räkätä keskustelupalstoilla työn orjuuttamille.

      Kuka kaipaa sairaita työyhteisöjä. Tuskin edes ketä.

    • Anonyymi

      Hyvin kestää.. tänään pleikkarilla uusi pelin aloitus!

    • Anonyymi

      Kaikki ei ole syntynyt voittajiksi. Kun sen tajuaa, ymmärtää antaa itselleen anteeksi.

    • Anonyymi

      Okei ei kannattaisi varmaan odottaa liikoja ja myöntää että se vain on todella vaikeaa. Jos esimerkiksi henkilö johon olen ihastunut torjuu tai hylkää minut se on myös kivuliasta samalla tavalla tai jos en pääsisi jostain pääsykokeesta läpi josta haluaisin päästä. Otan asiat liian raskaasti. Epäonnistuminen tarkoittaa että olen jotenkin huono ihmisenä minulle. Voi joskus jopa käydä itsetuhoisia ajatuksia ja tunteita mielessä.

      • Anonyymi

        Ja kun tarpeeksi hylätään niin voi masentua ja lakkaa yrittämästä. Suojaa itseään kivulta sillä tavalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe