Seuraava (sähköavusteinen)pyöräprojekti.

Ja taas taitaa olla se aika vuodesta että piti tänäin hankkia seuraava rakenteluprojekti, kun suht edullisesti sai ja osa osista löytyy jo valmiina omasta varastosta,

https://aijaa.com/LGmwJy

Akkuvikainen (kuvassa jo omasta toisesta pyörästä otetulla kunnossa olevalla akulla) , 27,5" rengastuksella oleva Ghost (2019) joka ollut hieman huonolla pidolla ja huollolla (moottori vaikutaisi ihan hyväkuntoiselta, pyörällä kilometrejä takana alle 2500km).

Keula huoltamatta ja "lopussa" (Suntourin XCR) -> varastostani löytyisi ajamaton Fox:n 120mm 34 AWL joka voisi olla ihan sopiva vaihtoehto pyörään.
Kiekoiksi löytyisi yhdet käytetyt 27,5" Crankbrothers:n "pomminkestävät" Iodinet, jotka vosi varustaa leveähköillä (luokkaa 2.6-2.8") maastorenkailla.
Jarrut menee myös uusiksi kun sopivalla hinta/laatusuhteella oleva, rankempaakin maastoajoa kestävä setti tulee vastaan.

Rungon teippaukset myös pahasti haalistuneet (alkuperäiset, nounkeltaiset runkovärit haalestuneet "likaisen" valkoisiksi). Pitää miettiä mitä tuolle olisi tehtävissä, löytyisikö sopivia grafiikoita mistään.

Päivitän taas projektia aika-ajoin kun homma etenee (vaikka taasen varmastikkin tulee negatiivisten kommenttien vyöry...).

36

616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jyrkkä mopo, äyytstekteksteks

    • Anonyymi

      Hyvä hyvä. Askartelua aikain ratoksi

      • Jeps, sitä nimenomaan. Purkaa pyörän sopivin osin, pikkuhiljaa metsästää osat ja sitten alkaa "niputtamaan", mikään kiirehän tuossa ei ole.
        Kalleimmat osat, eli keula ja kiekot kun on jo olemassa. Jarrut ja uudet vaihtajan osat lähinnä puuttuu.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Jeps, sitä nimenomaan. Purkaa pyörän sopivin osin, pikkuhiljaa metsästää osat ja sitten alkaa "niputtamaan", mikään kiirehän tuossa ei ole.
        Kalleimmat osat, eli keula ja kiekot kun on jo olemassa. Jarrut ja uudet vaihtajan osat lähinnä puuttuu.

        Muistatha, että osiin kannattaa laittaa vaseliinia, niin ei leikkaa kiinni.


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Jeps, sitä nimenomaan. Purkaa pyörän sopivin osin, pikkuhiljaa metsästää osat ja sitten alkaa "niputtamaan", mikään kiirehän tuossa ei ole.
        Kalleimmat osat, eli keula ja kiekot kun on jo olemassa. Jarrut ja uudet vaihtajan osat lähinnä puuttuu.

        On nuo Crankbrothersin kiekot vain niin omannäköisensä tuon heidän oman käyttämänsä pinna-asemointinsa takia, itse tykkään
        tuossa pyörään tuleva takakiekko (kiekoissa jarrulevyt vaihtuvat vielä SRAM:sta Shimanon XT levyihin)
        https://aijaa.com/YmjBzA

        ja etukiekko:
        https://aijaa.com/Rd6NJO

        https://velomotion.net/2019/08/the-e-mtb-specific-wheelset/

        saa nähdä miten tuollainen erikoisleveä (35mm sisäleveys) kiekko oikein toimii 2.8" kumin kanssa.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        On nuo Crankbrothersin kiekot vain niin omannäköisensä tuon heidän oman käyttämänsä pinna-asemointinsa takia, itse tykkään
        tuossa pyörään tuleva takakiekko (kiekoissa jarrulevyt vaihtuvat vielä SRAM:sta Shimanon XT levyihin)
        https://aijaa.com/YmjBzA

        ja etukiekko:
        https://aijaa.com/Rd6NJO

        https://velomotion.net/2019/08/the-e-mtb-specific-wheelset/

        saa nähdä miten tuollainen erikoisleveä (35mm sisäleveys) kiekko oikein toimii 2.8" kumin kanssa.

        Oi ompa hienot kiekot! Toivottavasti tulet toimeen tuon erikoisleveyden kanssa. Onneksi itsellä ei ole moisia ongelmia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oi ompa hienot kiekot! Toivottavasti tulet toimeen tuon erikoisleveyden kanssa. Onneksi itsellä ei ole moisia ongelmia.

        Niinhän ne omasta mielestänikin ovat.
        Koko projekti varmastikkin lähtenyt siitä, että nuo kiekot ovat seisseet itselläni varastossa ainakin 1.5vuotta ellei pidempäänkin odottaen sopivaa kohdetta, kun ovat 27,5" (koko joka alkaa olla harvinaisehko nykyään) kiekot niin sopivaa projektilähtökohtaa ei aikaisemmin ollut tullut eteen.


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Niinhän ne omasta mielestänikin ovat.
        Koko projekti varmastikkin lähtenyt siitä, että nuo kiekot ovat seisseet itselläni varastossa ainakin 1.5vuotta ellei pidempäänkin odottaen sopivaa kohdetta, kun ovat 27,5" (koko joka alkaa olla harvinaisehko nykyään) kiekot niin sopivaa projektilähtökohtaa ei aikaisemmin ollut tullut eteen.

        Pientä puuhastelua osia odotellessa.
        Kiekot saivat XT:n levyt (203mm/180mm) kylkiinsä.

        https://aijaa.com/5hibGi


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Pientä puuhastelua osia odotellessa.
        Kiekot saivat XT:n levyt (203mm/180mm) kylkiinsä.

        https://aijaa.com/5hibGi

        Nuo XT sarjan jarrulevyt tosiaan tulevat Shimanon XT M8100 sarjan jarrujen pariksi (joihin itseltä löytyisi vielä metallipalat vaihdettavaksi noiden perus palojen tilalle) joten ei pitäisi pysähtymisenkään olla ongelma.


    • Anonyymi

      Onko runko hiilikuitua vai alumiinia?

      • Ihan perus alumiinirunko tuosta löytyy.
        Muutenkin kyseisen pyörän ”tehdas tekniikka” on sitä aika peruskauraa (päivitysten jälkeen sitten hieman muuta).


    • Anonyymi

      Muuhun en ota kantaa mutta rungon ehostukseen maalaus tai teippaus. Joko itse tehtynä tai teetettynä. Autoja ja muita kulkupelejä yliteipataan ja teippeihin saa omat grafiikat. Ammattimaalarikaan tuskin kirjoittaa kovin isoa laskua jos itse on hionut mataksi eikä tarvitse tehdä pohjatöitä. Josko tämän projektin kuningasidea olisi se että nyt tehdään hieno ja jätetään tekninen hifistely vähemmälle? Hyvän mielen ja kelin sunnuntaipyörä.

      • Maalaus ei kauheasti houkuttele, mutta tuo runkoteippaus on jo kyllä käynyt mielessä. etenkin jos löytyisi valmis teippisarja niin opettelu olisi helpompaa kuin pelkästä rullatavarasta tekeminen...

        Kaivelin noita omia varastolaatikoita ja niistä löytyikin kaikkea kivaa mitä en muistanutkaan...
        Löytyi tuliterä Shimanon 11s SLX (11-42) pakka josta sainkin idean päivittää tuon 10s. vaihteiston 11s. vaihteistoon (ja kun vaihtaja oli muutenkin senverran kärsinyt että olisi pitänyt uusia kuitenkin.
        Bike Discountilta löytyi todella hyvässätarjouksessa XT-M8000 11s. takavaihtaja ja SLX-M7000 11s. vaihdinvipu jotka tulee nyt tuon SLX:n pakan "kavereiksi".
        Jarruihin löytyi itseltä valmiiksi myös uudet XT tason SM-RT86 levyt (203mm eteen ja 180mm. taakse), joten näille "kavereiksi" tietysti myös XT:ä, kaksimäntäiset XT-M8000 jarrut eteen ja taakse.
        Renkaiksi Schwalben Nobby Nick:it koossa27,5" * 2,80" (sekä TPU Tubolitot sisureiksi).

        Vain noin 300€:n "paketti" jota voi pitää todellakin edullisena osien tasoon nähden.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Maalaus ei kauheasti houkuttele, mutta tuo runkoteippaus on jo kyllä käynyt mielessä. etenkin jos löytyisi valmis teippisarja niin opettelu olisi helpompaa kuin pelkästä rullatavarasta tekeminen...

        Kaivelin noita omia varastolaatikoita ja niistä löytyikin kaikkea kivaa mitä en muistanutkaan...
        Löytyi tuliterä Shimanon 11s SLX (11-42) pakka josta sainkin idean päivittää tuon 10s. vaihteiston 11s. vaihteistoon (ja kun vaihtaja oli muutenkin senverran kärsinyt että olisi pitänyt uusia kuitenkin.
        Bike Discountilta löytyi todella hyvässätarjouksessa XT-M8000 11s. takavaihtaja ja SLX-M7000 11s. vaihdinvipu jotka tulee nyt tuon SLX:n pakan "kavereiksi".
        Jarruihin löytyi itseltä valmiiksi myös uudet XT tason SM-RT86 levyt (203mm eteen ja 180mm. taakse), joten näille "kavereiksi" tietysti myös XT:ä, kaksimäntäiset XT-M8000 jarrut eteen ja taakse.
        Renkaiksi Schwalben Nobby Nick:it koossa27,5" * 2,80" (sekä TPU Tubolitot sisureiksi).

        Vain noin 300€:n "paketti" jota voi pitää todellakin edullisena osien tasoon nähden.

        Eiköhän sielläkin päin ole teippausfirmoja. Piirrät tai "varastat" grafiikat jostain tai sitten annat ammattilaisen hoitaa tämänkin ja ammattilaiset tulostaa ne kalvolle ja kiinnittää. Joskus kannattaa maksaa ammattilaiselle ja yhteen pyörään ei paljon materiaaleja mene. Jos lopputulokseen tulee teippifirman logo niin voi saada aika edullisesti. Itse en pois sulkisi maalaustakaan. Maalia ei yhteen runkoon paljon kulu eikä aikaakaan. Jos antaa vapaan aikataulun jolloin voivat tehdä välityönä kun ei ole muuta niin hinta voi olla yllättävän edullinen. Mieti hetki ja kysele eri firmoista mitä maksaa. Joku nuorempi tai vanhempikin yrittäjä voi olla kiinnostunut pienestä taideprojektista leipätyön ohessa. Maalaamalla saa aikaan todella hienoa jälkeä. Myös sprayllä itse tehtynä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän sielläkin päin ole teippausfirmoja. Piirrät tai "varastat" grafiikat jostain tai sitten annat ammattilaisen hoitaa tämänkin ja ammattilaiset tulostaa ne kalvolle ja kiinnittää. Joskus kannattaa maksaa ammattilaiselle ja yhteen pyörään ei paljon materiaaleja mene. Jos lopputulokseen tulee teippifirman logo niin voi saada aika edullisesti. Itse en pois sulkisi maalaustakaan. Maalia ei yhteen runkoon paljon kulu eikä aikaakaan. Jos antaa vapaan aikataulun jolloin voivat tehdä välityönä kun ei ole muuta niin hinta voi olla yllättävän edullinen. Mieti hetki ja kysele eri firmoista mitä maksaa. Joku nuorempi tai vanhempikin yrittäjä voi olla kiinnostunut pienestä taideprojektista leipätyön ohessa. Maalaamalla saa aikaan todella hienoa jälkeä. Myös sprayllä itse tehtynä.

        Tietysti pidän vaihtoehdot avoimena, mutta tuo teippaushomma olisi sellainen mitä kiinnostaisi itse alkaa hieman harjoittelemaan, siis jos sopivaa teippiaihiota tulisi vastaan... (olen nykyään enemmän tee se itse mies noiden pyörien suhteen).

        Senverran tuossa jo tänäin etsin että noillä isommilla firmoilla jotka tekevät mallikohtaisia teippisarjoja eri pyöriin, ei valitettavasti näyttäisi kyseisen mallin teippisarjaa kenelläkään olevan, joten jos jonkun sopivan "yleissarjan" satun löytämään niin...

        Tuo pyörän runkomalli tuolla rongon päälle sijoitettavalla akulla alkaa vain olemaan pikkuhiljaa hieman vanhahtavaa ja tarjontaa vastaaviin ei tunnu löytyvän, keskittyvät lähinnä malleihin joissa akku ringon sisällä.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Tietysti pidän vaihtoehdot avoimena, mutta tuo teippaushomma olisi sellainen mitä kiinnostaisi itse alkaa hieman harjoittelemaan, siis jos sopivaa teippiaihiota tulisi vastaan... (olen nykyään enemmän tee se itse mies noiden pyörien suhteen).

        Senverran tuossa jo tänäin etsin että noillä isommilla firmoilla jotka tekevät mallikohtaisia teippisarjoja eri pyöriin, ei valitettavasti näyttäisi kyseisen mallin teippisarjaa kenelläkään olevan, joten jos jonkun sopivan "yleissarjan" satun löytämään niin...

        Tuo pyörän runkomalli tuolla rongon päälle sijoitettavalla akulla alkaa vain olemaan pikkuhiljaa hieman vanhahtavaa ja tarjontaa vastaaviin ei tunnu löytyvän, keskittyvät lähinnä malleihin joissa akku ringon sisällä.

        Kuvasta vaikea sanoa mutta rungot on pää sääntöisesti aika 3d kappaleita eri muotoineen eri suuntiinsa joten onnea vaan teippauksiin. Sprayllakin saa kyllä hienoa aikaan kun osaa kerrostaa värit oikein ja käyttää eri levyisiä rajausteippejä jotka siis on ihan eri asia kuin ns maalarinteippi. Maalaamalla ja myös teipeillä rungon ja akun saa myös näyttämään modernilta niin halutessaan. Oikeilla valinnoilla akun voi lähes häivyttää näkymättömiin. Tai toinen vaihtoehto on korostaa sitä oikealla tavalla jolloin se ei ole häiritsevä elementti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuvasta vaikea sanoa mutta rungot on pää sääntöisesti aika 3d kappaleita eri muotoineen eri suuntiinsa joten onnea vaan teippauksiin. Sprayllakin saa kyllä hienoa aikaan kun osaa kerrostaa värit oikein ja käyttää eri levyisiä rajausteippejä jotka siis on ihan eri asia kuin ns maalarinteippi. Maalaamalla ja myös teipeillä rungon ja akun saa myös näyttämään modernilta niin halutessaan. Oikeilla valinnoilla akun voi lähes häivyttää näkymättömiin. Tai toinen vaihtoehto on korostaa sitä oikealla tavalla jolloin se ei ole häiritsevä elementti.

        Tuolla toisella palstalla samasta aiheesta keskustellut ja alkaa vaikuttamaan siltä että hankin sopivaa kalvoa "metritavarana" ja leikkaan siitä sopivia paloja joilla saan peitettyä nuo "neonkeltaiset" (eli lähes valkoisiksi muuttuneet) osuudet pyörästä ja muuten jätän rongon tuolle alkuperiselle mustalle maalille (joka loppupelissä on ihan ok. kuntoinen).


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Maalaus ei kauheasti houkuttele, mutta tuo runkoteippaus on jo kyllä käynyt mielessä. etenkin jos löytyisi valmis teippisarja niin opettelu olisi helpompaa kuin pelkästä rullatavarasta tekeminen...

        Kaivelin noita omia varastolaatikoita ja niistä löytyikin kaikkea kivaa mitä en muistanutkaan...
        Löytyi tuliterä Shimanon 11s SLX (11-42) pakka josta sainkin idean päivittää tuon 10s. vaihteiston 11s. vaihteistoon (ja kun vaihtaja oli muutenkin senverran kärsinyt että olisi pitänyt uusia kuitenkin.
        Bike Discountilta löytyi todella hyvässätarjouksessa XT-M8000 11s. takavaihtaja ja SLX-M7000 11s. vaihdinvipu jotka tulee nyt tuon SLX:n pakan "kavereiksi".
        Jarruihin löytyi itseltä valmiiksi myös uudet XT tason SM-RT86 levyt (203mm eteen ja 180mm. taakse), joten näille "kavereiksi" tietysti myös XT:ä, kaksimäntäiset XT-M8000 jarrut eteen ja taakse.
        Renkaiksi Schwalben Nobby Nick:it koossa27,5" * 2,80" (sekä TPU Tubolitot sisureiksi).

        Vain noin 300€:n "paketti" jota voi pitää todellakin edullisena osien tasoon nähden.

        Päivitetään hieman taas osalistaa kun "reolisoituu", pyörästähän tulossa noiden "pomminkestävien" Crankbrothersin plus koon kiekkojen myötä varmastikkin jonkin moinen "rymistelypyörä" joka ei piniä kivikkoja pelästy, joten kammet ovat eThirteenin espec:t, jotka kestävät itsessään hieman kiviosumiakin ja vielä lyhyehkössä 160mm versiona joka jättää hieman maavaraakin kammen alle tuossa 27,5" rengaskoossakin, sekä myös erittäin vahvarakenteiset Crankbrothersin Stamp2 Tril/Enduro polkimet jotka sopivat hyvin kokonaisuuteen.
        Nämä molemmat olleet "omassa varastossa" edullisehkosti hankittuina jo jonkin aikaa sopivaa kohdetta odottamassa

        https://aijaa.com/xRHey1


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Tuolla toisella palstalla samasta aiheesta keskustellut ja alkaa vaikuttamaan siltä että hankin sopivaa kalvoa "metritavarana" ja leikkaan siitä sopivia paloja joilla saan peitettyä nuo "neonkeltaiset" (eli lähes valkoisiksi muuttuneet) osuudet pyörästä ja muuten jätän rongon tuolle alkuperiselle mustalle maalille (joka loppupelissä on ihan ok. kuntoinen).

        Limenvihreää peitekalvoa meni tilaukseen, jolla nuo ketaiset/valkoiset kohdat (yritän) peitän kun viikon päästä pääsisi työreissusta takaisin kotiin ja taasen pyörän rakentelupuuhiin.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Limenvihreää peitekalvoa meni tilaukseen, jolla nuo ketaiset/valkoiset kohdat (yritän) peitän kun viikon päästä pääsisi työreissusta takaisin kotiin ja taasen pyörän rakentelupuuhiin.

        Kauneus on katsojan silmässä. Voi olla hyväkin valinta tai...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kauneus on katsojan silmässä. Voi olla hyväkin valinta tai...

        Pitkään noita kalvovärejä tuossa mielessäni pyörittelin ja lopulta päädyin tuohon kohtuullisen huomiota herättävään vihreään, saa nähdä sopiiko vaiko ei, ja jos ei sovi niin tuon kalvon saa kuitenkin sitten poistettua.


    • Anonyymi

      Lihasheikko pyörä,muo on jopo

      • Kiitoksia rakentavasta viestistä keskusteluun.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Kiitoksia rakentavasta viestistä keskusteluun.

        Jyrkkä mopo


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Kiitoksia rakentavasta viestistä keskusteluun.

        Aihealue on urheilu ja kuntoilu.


    • Anonyymi

      Maalaa runko "copperhead brown" ruskeaksi.

    • Pientä negatiivista päivitystä projektin osalta.
      Pyörää tullut vähän purettua ja samalla tutkailtua lähemmin.
      Moottoria lähemmin pyöritettyä ja samalla kuunneltua oli pakko päätyä siihen että kyseisen moottorimallin rakenteellinen ongelma oli realisoituneet kyseisenkin moottorin kohdalla eli että vetupuolen laakerit kuulostaisivat olevan vialliset (mallissa on suunnitteluvika joka mahdollistaa veden liian helpon pääsyn vetopuolen laakereihin niitä vaurioittaen, tämä voidaan estää jälkikäteen asennetuilla tiivisteillä).
      Eli moottorinremppaa olisi tiedossa (onneksi kyseiseen vikaan on tehty Bosch:n toimesta helpohkosti asennettava korjaussarja joka on myös kohtuuhintainen).
      Piti aloittaa homma kampien poisotolla (ISIS tyypin kampikiinnitys), mutta vetopolen kammesta löytyi että sitä oli koitettu irroittaa ja sen kierteet oli hajalla eikö kammen-irtoitustyökalua pystynyt enään käyttämään ja kampi tuntui olevan todella kovaa kiinni. Montaa asiaa koitin mutta lopulta oli pakko
      todeta ettei lähde ja jouduin katkaisemaan kammen kiinnityksen kohdilta Dremelillä leikaten.
      Tarkka homma ettei vaurioita akselia missä kampi on kiinni.

      • Anonyymi

        Miten siihen saa pantua uuden jos kammen jämät on keskiössä kiinni?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten siihen saa pantua uuden jos kammen jämät on keskiössä kiinni?

        Ei siihen mitään jäänyt kiinni, kun sain tuon halkaistua niin, molemmat puoliskot lähtivät siististi irti.

        https://aijaa.com/6qTOeS

        Sinänäs ei isoa vahinkoa päässyt käymään, kun kammet oli suunnitteilla vaihtaa toisiin muutenkin (tosin nyt ei riitä pelkkä suunnittelu, vaan pitää vaihtaakkin...)


    • Anonyymi

      laitapas kokeeksi vassua jarruihin sadekelillä! ei vingu meinaan, jos et tiemmyt

    • Anonyymi

      Missä apupyörät?

      • Kerrotko miten apupyörät liittyvät asiaan? (tai sitten toisaalta, minkälaiset ovat apupyörät jotka soveltuvat maastoajoon?)


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Kerrotko miten apupyörät liittyvät asiaan? (tai sitten toisaalta, minkälaiset ovat apupyörät jotka soveltuvat maastoajoon?)

        Apupyörät liittyvät asiaan hyvinkin oleellisesti, sillä ne ovat looginen jatke maastopyöräilyn kehityksessä, joka näinä päivinä näyttää olevan varsin pitkälti tekniikkapainotteista.
        Apupyörien tarkoituksena on avustaa ajajaa etenemään hankalassa maastossa - siis lähtökohta on täysin sama kuin sähkömoottorinkin tapauksessa.
        Maastoajoon voisi sopia parhaiten riittävän suurella halkaisijalla varustettu pyöräpari, jossa olisi tietysti myös pitävä nappulakuviointi.
        Näiden apupyörien tukivarret varustettaisiin luonnollisesti kevyesti myötäävällä jousituksella, josta kuitenkin löytyisi jämäkkyyttä ääritilanteita ajatellen.
        Apupyörien huolellisesti vaseliinilla rasvatuissa navoissa tulisi olla sähkömoottori, sillä eihän kukaan aikaansa seuraava sämpylän voimalla ähkivä puoliammattilainen lihasvoimalla aja, sillä hikoileminen ei oikein ole tätä päivää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Apupyörät liittyvät asiaan hyvinkin oleellisesti, sillä ne ovat looginen jatke maastopyöräilyn kehityksessä, joka näinä päivinä näyttää olevan varsin pitkälti tekniikkapainotteista.
        Apupyörien tarkoituksena on avustaa ajajaa etenemään hankalassa maastossa - siis lähtökohta on täysin sama kuin sähkömoottorinkin tapauksessa.
        Maastoajoon voisi sopia parhaiten riittävän suurella halkaisijalla varustettu pyöräpari, jossa olisi tietysti myös pitävä nappulakuviointi.
        Näiden apupyörien tukivarret varustettaisiin luonnollisesti kevyesti myötäävällä jousituksella, josta kuitenkin löytyisi jämäkkyyttä ääritilanteita ajatellen.
        Apupyörien huolellisesti vaseliinilla rasvatuissa navoissa tulisi olla sähkömoottori, sillä eihän kukaan aikaansa seuraava sämpylän voimalla ähkivä puoliammattilainen lihasvoimalla aja, sillä hikoileminen ei oikein ole tätä päivää.

        Apupyörät jotka sekä myötäävät että tukevat, okei…

        Miten kiviset osuudet joissa juuri ja juuri löytää ilman näitä apupyöriä ajettavan linjan, mutta apupyörät eivät enään ”mahdu” linjaan?
        Ja miten nyrkemmät nopeat käännökset kun niissä pyörää saattaa joutua kallistamaan hyvinkin runsaasti nopealla syklillä puolelta toiselle.

        Ehei, ei nyt taida vain ideasi olla toteutuskelpoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apupyörät liittyvät asiaan hyvinkin oleellisesti, sillä ne ovat looginen jatke maastopyöräilyn kehityksessä, joka näinä päivinä näyttää olevan varsin pitkälti tekniikkapainotteista.
        Apupyörien tarkoituksena on avustaa ajajaa etenemään hankalassa maastossa - siis lähtökohta on täysin sama kuin sähkömoottorinkin tapauksessa.
        Maastoajoon voisi sopia parhaiten riittävän suurella halkaisijalla varustettu pyöräpari, jossa olisi tietysti myös pitävä nappulakuviointi.
        Näiden apupyörien tukivarret varustettaisiin luonnollisesti kevyesti myötäävällä jousituksella, josta kuitenkin löytyisi jämäkkyyttä ääritilanteita ajatellen.
        Apupyörien huolellisesti vaseliinilla rasvatuissa navoissa tulisi olla sähkömoottori, sillä eihän kukaan aikaansa seuraava sämpylän voimalla ähkivä puoliammattilainen lihasvoimalla aja, sillä hikoileminen ei oikein ole tätä päivää.

        LIhasheikkousmies on ollut paikalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        LIhasheikkousmies on ollut paikalla.

        Siksi varmaan laittoikin lihasheikkouspyöräilyä käsittelevään ketjuun.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe