Mitäs Sinkkulaisille kuuluu?

Kolme päivää. Sitten on siivousprojekti osaltani valmis ja alkaa viikon loma. Kuusi kerrosta, kolme siipeä, huonekaluineen päivineen. Tulipahan tehtyä, mutta ei kyllä ikinä enää toista kertaa. Sen verran puuduttavaksi rupesi käymään loppua kohden, että alkoi pääkin melkein hajoamaan. Noh, pääsin töllöönkin luultavasti. Tiedä sitten lasketaanko se plussaksi vai miinukseksi.

Mukavaa päivää itse kullekin!

23

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mihin ohjelmaan luultavasti pääsit?

      • Mainokseen. En tiedä näkyykö koskaan töllössä tai netissä jossain.


    • Anonyymi

      niin no voivt golf-tytötkin näytyää tisi kuniille sinänsä...

    • Anonyymi

      Hienoa! Työmies on lomansa ansainnut👌

      • Anonyymi

        Tai työnainen. Ilman meitä maailma hukkuisi pskaan.


      • Kiitos kiitos. Työukkelihan se.


    • Anonyymi

      Kukaan patteri urpo ei koskisi wc pönttöön edes maksusta. ,korkeintaan puolison laittaa sen tekemään. Mitä jos ei olisi puolisoa? Mitä jos kukaan ei suostuisi tekemään sitä hänen puolestaan? Sanoisi yksinkertaisesti EI. Vaan vaikka ryhtyisi nälkälakkoon? Sanoisi että siivoa itse omat varpusparvesi.Mitä?? 🤷‍♀️

      • Anonyymi

        Patteri on niin itsekäs ja omahyväinen ,ja hänen perässään marssii aivan samanmoiset. Luulee että tästä selviää kuin koira veräjästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patteri on niin itsekäs ja omahyväinen ,ja hänen perässään marssii aivan samanmoiset. Luulee että tästä selviää kuin koira veräjästä.

        Patteri porukoineen kuvittelee olevansa jumalasta seuraava. Heillä on valta hallita ,alistaa,ja olla tämän päivän natseja. Voivat hetken ollakkin. Mutta miten kävi natseille? Saa miettiä.🤷‍♀️


      • Anonyymi

        Eikö nykyisin ole vesivessat. Vettä tulee siitä pöntön päällä olevasta napista painamalla pienesti, isosti eli hyvästi.
        Ihan rohkeasti vaan. Ja voi painaa kahdesti, jopa kolmesti. Ei tarvitse jännittää.
        On erilaisia liuottimia. Sotkut selvittää leivinsooda, Coca-Cola, astianpesuaine ja mitä kaikkea Pirkka on niksauttanut.
        Kyllä tuolla varpuset katoavat viemärin uumeniin.
        Sitten on ihan sellainen pönttöharja keksitty.
        Vilma
        Jos omin pikkukätösin tunkee ruokaa suuhunsa ja sulattaa, niin kyllä niillä omilla pikkukätösillä tulee siivotakin tuotosten jäljet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö nykyisin ole vesivessat. Vettä tulee siitä pöntön päällä olevasta napista painamalla pienesti, isosti eli hyvästi.
        Ihan rohkeasti vaan. Ja voi painaa kahdesti, jopa kolmesti. Ei tarvitse jännittää.
        On erilaisia liuottimia. Sotkut selvittää leivinsooda, Coca-Cola, astianpesuaine ja mitä kaikkea Pirkka on niksauttanut.
        Kyllä tuolla varpuset katoavat viemärin uumeniin.
        Sitten on ihan sellainen pönttöharja keksitty.
        Vilma
        Jos omin pikkukätösin tunkee ruokaa suuhunsa ja sulattaa, niin kyllä niillä omilla pikkukätösillä tulee siivotakin tuotosten jäljet.

        No näinpä,mutta eihä nämä patterit osaa! Tulee äitiä ikävä.👎🤷‍♀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No näinpä,mutta eihä nämä patterit osaa! Tulee äitiä ikävä.👎🤷‍♀️

        Ne jättää veskit vetämättä. Niiden kätöset ei kykene moiseen epäitsekkyyteen . Ei muita ajatella, minäminäminäminäminä ja minä.Tunnistatte varmasti itsenne.✌


    • Nooh.. eka viikko töissä loman jälkeen..
      Väsyttää niin pirusti ja jalat huutaa hoosiannaa.
      Mutta oikeastaan kivaa olla töissä taas kun on uudet kuviot ja mukava esimies. Työkaveritkin on nykyään jopa kivoja. Työtehtävät vaihtelevia ja sopivasti töitä. Eli en valita.

      Työn jälkeen nyt ei kauhiammin ole elämää kun joutuu minibudjetilla elelemään. Ei se mitään. Helpottaa se sitten jossakin vaiheessa.

      Tässä on itseasiassa epäonni kääntynyt onneksi ihan kuin itsestään. Siitä olen kiitollinen.

      • Anonyymi

        Maksetaanko teillä palkkaa pituuden mikaan?


      • Ai samperi. Sympatiat täältä. Se on kyllä persiistä taas loman jälkeen totutella siihen tahtiin. Tuohan on kuitenkin kiva kuulla. Hyvä esimies ja työkaverit vaikuttavat kyllä niiiin paljon viihtyvyyteen ja motivaatioon.

        Oho. En utele tuosta minibudjetista enempää. Kunhan pärjäät kuitenkin? Että on sapuskaa yms?

        Tsemppiä sekä töihin että siviiliin!


      • Varjoperuna kirjoitti:

        Ai samperi. Sympatiat täältä. Se on kyllä persiistä taas loman jälkeen totutella siihen tahtiin. Tuohan on kuitenkin kiva kuulla. Hyvä esimies ja työkaverit vaikuttavat kyllä niiiin paljon viihtyvyyteen ja motivaatioon.

        Oho. En utele tuosta minibudjetista enempää. Kunhan pärjäät kuitenkin? Että on sapuskaa yms?

        Tsemppiä sekä töihin että siviiliin!

        Pärjään.. aina tavalla tai toisella. Minulla sellainen tapa, että kun olen varoissani, niin hamstraan ja sit kun en ole, syön kätköjäni..

        Sinä olet niin kiva kun jaksat olla hyväntuulinen enimmän aikaa. Sinua on kivaa lukea.

        Tosiaan olen vihannut työtäni ja työpaikkaani niin monta vuotta. Paska duuni, paska palkka, paska esimies, paskat työkaverit..
        No minut irtisanottiin vuosi sitten ja aina ilmaantuikin töitä joten irtisanomistani siirrettiin ja nyt kesällä se peruttiin kokonaan ja sainkin siirron toiselle osastolle jossa viihdyn.

        Työ on vaativampaa mutta palkka ei muutu. Tärkein tekijä on, että se on yhdessä vuorossa. Poikani erityistarpeiden vuoksi päivävuoro on minulle ehdoton. Palkkaa ja työolosuhteitakin tärkeämpää. Ja toisekseen olenhan parantumattomasti sairas itsekin, niin tuolla huomioidaan sekin. Mikä hyvä.

        Nyt vain jännitän saanko jäädä osastolle jossa viihdyn. Henkilöstöä uudelleen resurssoidaan tämän syksyn aikana kuulemma.

        Työ ei ole koko elämä, mutta juuri nyt sillä on iso merkitys elämässäni.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Pärjään.. aina tavalla tai toisella. Minulla sellainen tapa, että kun olen varoissani, niin hamstraan ja sit kun en ole, syön kätköjäni..

        Sinä olet niin kiva kun jaksat olla hyväntuulinen enimmän aikaa. Sinua on kivaa lukea.

        Tosiaan olen vihannut työtäni ja työpaikkaani niin monta vuotta. Paska duuni, paska palkka, paska esimies, paskat työkaverit..
        No minut irtisanottiin vuosi sitten ja aina ilmaantuikin töitä joten irtisanomistani siirrettiin ja nyt kesällä se peruttiin kokonaan ja sainkin siirron toiselle osastolle jossa viihdyn.

        Työ on vaativampaa mutta palkka ei muutu. Tärkein tekijä on, että se on yhdessä vuorossa. Poikani erityistarpeiden vuoksi päivävuoro on minulle ehdoton. Palkkaa ja työolosuhteitakin tärkeämpää. Ja toisekseen olenhan parantumattomasti sairas itsekin, niin tuolla huomioidaan sekin. Mikä hyvä.

        Nyt vain jännitän saanko jäädä osastolle jossa viihdyn. Henkilöstöä uudelleen resurssoidaan tämän syksyn aikana kuulemma.

        Työ ei ole koko elämä, mutta juuri nyt sillä on iso merkitys elämässäni.

        Se on hyvä ja huojentavaa kuulla. Kiitos myös sanoistasi. :)

        Ai samperi. Tuo on kyllä todella persiistä. Se syö ihmistä tuollainen hyvin äkkiä. Olin yhdellä osastolla vähän aikaa. Niin yllätyin oikein miten siellä töistä jutellessa oltiin hyvin äkkiä puolustuskannalla "En siis syytä ketään" lause tuli esiin monta kertaa, vaikka ihan vain palloteltiin eri vaihtoehtoja.

        Tuosta olen myös samaa mieltä. Ei se palkka ole se tärkein asia. Rahalla ei voi korvata mielen- / ruumiinterveyttä. Sekin on tullut todistettua.

        Nuo poikasi erityistarpeet tuovat varmasti omat haasteensa, sekä kun myös itselläsi on vastuksia. Ehkä kuulostaa kornilta mutta: Hienoa että olet jaksanut ja jaksat vieläkin käydä töissä näistä seikoista huolimatta! Pikkuveljeni on autistinen ja olen avustajana toiminut erityislasten kanssa. Mutta eihän se tietenkään sama asia ole läheskään kuin sinulla. Toivottavasti saat jäädä nyt jatkamaan tuolla osastolla missä viihdyt!

        Se on hyvän yön toivotukset tähän kohtaan ja nokka kohti huomista. Mukavia unia sinne teille!


    • Anonyymi

      Eipä tässä ihmeempiä. Musahommia puuhastelen ja punkkua lipittelen. Pieni tauko niistä teki hyvää. Alkaa taas pikkuhiljaa tapahtumaan. Ehkä saan joskus kolmen vuoden kuluttua valmiiksikin kaikki keskeneräiset projektini. Tai sitten en. :D

      • Anonyymi

        Kaksi pitkään roikkunutta projektia alkaa ottaa jo muotoaan. Toinen niistä tuli oikeastaan lopulta valmiiksi. Toista vielä kuuntelen tässä loopina ja mietin, että pitäisikö siihen vielä lisätä jotain. Jousisektiota tai jotain. Sain vihdoin rummut kohilleen...

        Ja en. En laita juutuubiin keskeneräisiä duuneja... :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi pitkään roikkunutta projektia alkaa ottaa jo muotoaan. Toinen niistä tuli oikeastaan lopulta valmiiksi. Toista vielä kuuntelen tässä loopina ja mietin, että pitäisikö siihen vielä lisätä jotain. Jousisektiota tai jotain. Sain vihdoin rummut kohilleen...

        Ja en. En laita juutuubiin keskeneräisiä duuneja... :D

        Nice... Nice. Jooh, saman huomannut kun jotain pakertaa paljon. Niin siihen sokeutuu. Hyvä hakea vähän perspektiiviä välillä ja palata asian pariin uusin silmin. Jään odottamaan mielenkiinnolla kunnes saat projekteja valmiiksi.


      • Anonyymi
        Varjoperuna kirjoitti:

        Nice... Nice. Jooh, saman huomannut kun jotain pakertaa paljon. Niin siihen sokeutuu. Hyvä hakea vähän perspektiiviä välillä ja palata asian pariin uusin silmin. Jään odottamaan mielenkiinnolla kunnes saat projekteja valmiiksi.

        Yksi biisi on valmis ja julkaistukin. Se tuli oikeastaan aika nopeasti, vaikkakin ikävissä merkeissä. Ideat ja teemat tulee oikeastaan aika nopeasti. Mutta se viimeisteleminen ja sovitukset on lopulta ne, mitkä aikaa vie. En tavoittele täydellisyyttä, mutta viimeistylyn ja sovitusten täytyy tukea teemaa ja melodiaa. Mulla on vihdoinkin ollut reilu puoli vuotta kaikki tarvittava, jotta voin tehdä kaiken itse. En vittu halua ainuttakaan insinööriä hääräämään lähelle ja kertomaan miten mun täytyy omat sävellykseni soittaa. :D

        Vuosi sitten oli ajatuksena tehdä yksi instrumentaalinen noin 8 biisin kitaravoittoinen kokonaisuus. Nyt alkaa materiaalia työstettäväksi olla jo sen verran, että taitaa tulla jossain vaiheessa kaksi. Yksi kitaralla sävelletty ja toinen pianolla. Ei ole enää järkeä sotkea niitä keskenään... :)

        Olen laittanut tän valmiin tänne muutaman kerran aikasemminkin, mutta jotain tän suuntaista on kitaralla sävellettynä valmistumassa jossain vaiheessa... :)

        https://www.youtube.com/watch?v=ZhSsCkLkji8


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yksi biisi on valmis ja julkaistukin. Se tuli oikeastaan aika nopeasti, vaikkakin ikävissä merkeissä. Ideat ja teemat tulee oikeastaan aika nopeasti. Mutta se viimeisteleminen ja sovitukset on lopulta ne, mitkä aikaa vie. En tavoittele täydellisyyttä, mutta viimeistylyn ja sovitusten täytyy tukea teemaa ja melodiaa. Mulla on vihdoinkin ollut reilu puoli vuotta kaikki tarvittava, jotta voin tehdä kaiken itse. En vittu halua ainuttakaan insinööriä hääräämään lähelle ja kertomaan miten mun täytyy omat sävellykseni soittaa. :D

        Vuosi sitten oli ajatuksena tehdä yksi instrumentaalinen noin 8 biisin kitaravoittoinen kokonaisuus. Nyt alkaa materiaalia työstettäväksi olla jo sen verran, että taitaa tulla jossain vaiheessa kaksi. Yksi kitaralla sävelletty ja toinen pianolla. Ei ole enää järkeä sotkea niitä keskenään... :)

        Olen laittanut tän valmiin tänne muutaman kerran aikasemminkin, mutta jotain tän suuntaista on kitaralla sävellettynä valmistumassa jossain vaiheessa... :)

        https://www.youtube.com/watch?v=ZhSsCkLkji8

        Tuohan on ihan hyvä. Rauhallinen ja melankolinen. Tulee semmoinen "Kuin kaksi laivaa kohtaa toisensa yöllisellä merellä. Ohitse seilaten. Valot loistaen vielä monta tuntia kohtaamisen jälkeen kaukaisuudessa. Lievästi horisontin takaa kurkaten. Läheltä, mutta ilman kosketusta."

        Kiitos tästä.


      • Anonyymi
        Varjoperuna kirjoitti:

        Tuohan on ihan hyvä. Rauhallinen ja melankolinen. Tulee semmoinen "Kuin kaksi laivaa kohtaa toisensa yöllisellä merellä. Ohitse seilaten. Valot loistaen vielä monta tuntia kohtaamisen jälkeen kaukaisuudessa. Lievästi horisontin takaa kurkaten. Läheltä, mutta ilman kosketusta."

        Kiitos tästä.

        Hyvä ystäväni kuoli vuosi sitten hukkumalla. Ja kohtalon ironiaa, että hän rakasti merta ja oli viettänyt ainakin puolet elämästään merillä. Meri, mitä hän rakasti, lopulta veikin hänet...

        Olin soittokämpillä ja muistelin ystävääni. Aloin vaan soittamaan jotain ja sitten tuli tämä. Koko homma oli käytännössä paketissa noin 15 minuutissa. Mutta siihen lopulliseen muotoon meni ainakin kuukausi...

        Mut kiva kun tykkäsit. Itse en ole pahemmin miettinyt sanoja sävellyksiini. En ainakaan vielä. Kunhan kerron milloin miltäkin tuntuu äänillä, koska äänet tunnen parhaiten.

        Nyt jatkan vielä hetken yhden pianosävellykseni parissa, mihin ei myöskään ole mitään verbaalista tarinaa. Ainoastaan äänet ja tunnelma. Yksi raita vielä. Alkaa muodostumaan visio jousisoittimista siinä. Onneksi nykyajan laitteet ja teknologia antaa mahdollisuuden siihen, ettei tarvitse oppia soittamaan jokaista soitinta mitä haluaa käyttää. Riittää kun osaa muutaman ja omaa kuulon... :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe