Portaat alaspäin?

Anonyymi-ap

Monia vuosia sitten loukkasin mönkkärillä kaahatessani.
Pysyväksi jäi muistiongelmat ja tasapainohäiriö.

Tässä talossa ei ole hissiä ja jännittää aina mennä portaat alaspäin.
Nyt varsinkin, kun kämmen rempattiin kaiteen puolelta alaspäin mennessä.

Mikä ihme siinä on, että ylöspäin on helpompaa mennä? Ei tuo painovoima nyt niiiiin voimakas ole?

>simiti<

15

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tasapainohäiriöitä on mullakin ja se alaspäin meneminen on välillä huisin jännittävä kokemus.

      Nyt kun käs on vielä sinulla toipilas, ole erityisen varovainen. Ettet kaadu.
      Yksi keino on nojata kaiteeseen kyljellä, jos ei voi pitää siitä kiinni.

      • Anonyymi

        Hitto. Maanantaina poistetaan tikit (19kpl) niin menen peruuttamalla nuo portaat.

        Onpahan sitten erittäin voimakas käsi turvaamassa laskeutumista.

        Kun olin aikoinaan kyynärsauvoilla, niin oli siinä jännitystä, vaikka ei ollut tasapainohäiriötä.
        Silti onnistuin jotenkin hakemaan laatikollisen kaljaa kotiin. 😁

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hitto. Maanantaina poistetaan tikit (19kpl) niin menen peruuttamalla nuo portaat.

        Onpahan sitten erittäin voimakas käsi turvaamassa laskeutumista.

        Kun olin aikoinaan kyynärsauvoilla, niin oli siinä jännitystä, vaikka ei ollut tasapainohäiriötä.
        Silti onnistuin jotenkin hakemaan laatikollisen kaljaa kotiin. 😁

        >simiti<

        No juu.. tuota en ole kokeillut, tuota peruuttamista. Minulla kun on vikaa myös koordinaatiossa. En itse uskaltaisi. Tosin kädet toimii mulla, ja nykyään minulle riittää kevyt kosketus kaiteeseen. Se että tiedän, että saan siitä kaiteesta tarvittaessa kiinni.


    • Anonyymi

      Aikoinaan naapurin mummo käveli raput alas takaperin.

      xLiner

      • Anonyymi

        No siinä varmana koordinaatio pysyi paremmin hallussa.
        Muistan kun vuosia sitten neurofysiologi sanoi, että onhan sinulla ihan hyvä tasapaino, jos olet 70 vuotias.

        Olinkohan edes 40 vuotias. Mutta näillä mennään.
        Jos ei muuta niin sitten pyllymäkeä portaissa. Tai semmonen pulkka olisi parempi?

        Viidet portaat ja aina seinä vastassa...
        Mitähän isännöitsijä yrittäisi selittää, kun kuolisin sinne välille?

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siinä varmana koordinaatio pysyi paremmin hallussa.
        Muistan kun vuosia sitten neurofysiologi sanoi, että onhan sinulla ihan hyvä tasapaino, jos olet 70 vuotias.

        Olinkohan edes 40 vuotias. Mutta näillä mennään.
        Jos ei muuta niin sitten pyllymäkeä portaissa. Tai semmonen pulkka olisi parempi?

        Viidet portaat ja aina seinä vastassa...
        Mitähän isännöitsijä yrittäisi selittää, kun kuolisin sinne välille?

        >simiti<

        Varmaan kirjoittaisi tiedotteen asukkaille, että hän kuoli löytäessään uuden harrastuksen.
        Taloyhtiö kuitenkin satoutuu irti moisista harrastuksista.

        JK. Emme edelleenkään asenna hissiä, vaikka se ei muka kuulu tähänkään asiaan.

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan kirjoittaisi tiedotteen asukkaille, että hän kuoli löytäessään uuden harrastuksen.
        Taloyhtiö kuitenkin satoutuu irti moisista harrastuksista.

        JK. Emme edelleenkään asenna hissiä, vaikka se ei muka kuulu tähänkään asiaan.

        >simiti<

        Entäpä tuolihissi? Siihenhän voi saada kivasti avustustakin.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan kirjoittaisi tiedotteen asukkaille, että hän kuoli löytäessään uuden harrastuksen.
        Taloyhtiö kuitenkin satoutuu irti moisista harrastuksista.

        JK. Emme edelleenkään asenna hissiä, vaikka se ei muka kuulu tähänkään asiaan.

        >simiti<

        Sellanen neuvo, tehkää lisäkerros, myykää ne asunnot ja tehkää niillä rahoilla hissit. Suomalaisen rakentamisen ongelma on juuri nämä kolmikerroksiset talot. Jos ois vaikka rakennettu 8 kerroksisia, niin meillä ei ois ainuttakaan hissitöntä taloa. Ei ymmärrä noita kaavoittajia, ikään kuin se ois heiltä pois. Vai onko se joku kateus ettei toinen saa asua toisen yläpuolella. Laskelmien mukaan 8 kerroksinen on kustannuksiltaan edullisin rakentaa. Ja nelikerroksisen hinnalla rakentaa jo12 kerrosta.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Sellanen neuvo, tehkää lisäkerros, myykää ne asunnot ja tehkää niillä rahoilla hissit. Suomalaisen rakentamisen ongelma on juuri nämä kolmikerroksiset talot. Jos ois vaikka rakennettu 8 kerroksisia, niin meillä ei ois ainuttakaan hissitöntä taloa. Ei ymmärrä noita kaavoittajia, ikään kuin se ois heiltä pois. Vai onko se joku kateus ettei toinen saa asua toisen yläpuolella. Laskelmien mukaan 8 kerroksinen on kustannuksiltaan edullisin rakentaa. Ja nelikerroksisen hinnalla rakentaa jo12 kerrosta.

        Neuvo on loistava, jos rakennuksen sijainti on myös.

        Syrjiltä puretaan kerrostaloja, kun ei löydy asukkaita. Siihen naapuriin ei kannata lisäkerrosta ehkä rakentaa. Tai eihän siihen saisi edes lainaa 😊

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Neuvo on loistava, jos rakennuksen sijainti on myös.

        Syrjiltä puretaan kerrostaloja, kun ei löydy asukkaita. Siihen naapuriin ei kannata lisäkerrosta ehkä rakentaa. Tai eihän siihen saisi edes lainaa 😊

        xLiner

        Muistaakseni simitin paikkakunnalla on monenmoista yrittäjää, että saattaisi hyvinkin kannattaa. Jossain syrjäkylällä, kun ei tonttimaastakaan ole puutetta, on varmaan rivitalo paras vaihtoehto. Jos mietitään hissin jälkiasennus ja jossain vaiheessa tulee putkiremontit ja siihen vielä parvekkeet ja julkisivut, niin tulee rivari halvemmaksi ja se on sentäs uusi.


    • Sama juttu, jos vaikka kiipeilet, niin ylös pääsee, mutta alas ei. Että aina katsoo, että pääsee johonkin tasanteelle, kun muuten putoo maahan ja kuolee. Siis toivottavasti. Kun suomen talot on niin onnettoman matalia, niin voi vammautua ja siks en enää kipee mihinkään. Minkähän takia suomeen ei haluta rakentaa oikean korkuisia taloja? Vaan semmosia rumia matalia.

    • Anonyymi

      wntä joa valewhteleminen on yhxiztä ä tgekijä aviopulioillla... kumpikin kova va<lehgtelemn.

    • Anonyymi

      åptyaay aöaså'om ka todsoy uöädå'om

    • Anonyymi

      Noin kätevästi sepittämällä pääsee Suoemssa eläkkeelle.

    • Anonyymi

      vertigo eli korkean paikan kammo

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe