Continentalin sisäkumin ja presta-venttiilin heikko laatutu

Anonyymi-ap

Vain noin pari vuotta käytössä olleet Continentalin sisäkumien presta-venttiilit olleet jo uudesta lähtien oikukkaita, eli kun pumppaan sen tavallisen 5,5-6 barin paineet niin venttiili vuotaa itsekseen jos ei ruuvaa sitä heti kiinni. Kokeilin silikonisprayllä voidella venttiilien sielua mutta ei ollut haamuvuotoon ja epämääräiseen käytökseen vaikutusta. Toinen Continentalin
sisurikin puhkesi ja syylliseksi osoittautui pieni repeämä ilman että sitä olisi mikään ulkopuolinen esine aiheuttanut.
Vaihdoin varastossa pitempään lojuneet käyttämättömät Schwalben (presta venttiiliset) sisuskumit Continentalien tilalle ja venttiilit toimivat kuin "junanvessa" ja pitävät paineet pidempään.

Onko muilla vastaavia kokemuksia Continentalin pyörän sisäkumien ja venttiilien heikosta laadusta?

8

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Contissa on ongelmana irrotettava venttiili. Luulen että se on kaikkien ongelmien perussyy. Siksi on toisinaan katsottava että venttiili on kunnolla kiinni kiertämällä sitä myötäpäivään. Sehän olisi hienoa jos erillisiä venttiilejä myytäisiin erikseen jossain. En ole löytänyt. Schwalbe kiinteänoloisena on parempi mutta siinäkin on vanhemmiten ongelmansa. Huonoon liikkuvuuuteen auttaa joskus tujaus esim aseöljyä. Lopulta ei auta muuta kuin päästää ilmaa ulos sen verran että venttiilistä taas ilma kelpaa. Vanhemmiten kun jumittavat helposti. Joo kyllä, tykkään Schwalbesta enempi. Presta on muuten aivan ehdoton kun joutuu pidättelemään yli seitsemän baarin paineita.

    • Anonyymi

      Kokeilepa sivellä vaseliini kerros. Se on auttanut eikä enää ongelmia.

      • Anonyymi

        Hae apua sairauteesi, vaikka jonot ovat pitkät.

        Ilmeisesti voit kuitenkin asua yksin etkä tarvitse hoitavaa henkilökuntaa koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hae apua sairauteesi, vaikka jonot ovat pitkät.

        Ilmeisesti voit kuitenkin asua yksin etkä tarvitse hoitavaa henkilökuntaa koko ajan.

        Siis mihin sairauteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mihin sairauteen?

        Jos on vaseliini jatkuvasti mielessä ja se pitää pakonomaisesti kertoa joka paikassa, niin kyllä se jostakin kertoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on vaseliini jatkuvasti mielessä ja se pitää pakonomaisesti kertoa joka paikassa, niin kyllä se jostakin kertoo.

        Mikä tai minkä tyyppinen sairaus on kyseessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on vaseliini jatkuvasti mielessä ja se pitää pakonomaisesti kertoa joka paikassa, niin kyllä se jostakin kertoo.

        Vaseliini on pyöräilyssä elintärkeä. Kyllä siitä pitää keskustella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hae apua sairauteesi, vaikka jonot ovat pitkät.

        Ilmeisesti voit kuitenkin asua yksin etkä tarvitse hoitavaa henkilökuntaa koko ajan.

        Oletko pahasti kipeänä? Vassu auttaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe