Jos lukitset katseesi yhteen tiettyyn kohteeseen, pystyt mielessäsi kohdistamaan "katseen" haluttuihin toisiin kohteisiin näkökentässäsi silmiäsi liikuttamatta. Eli ikään kuin katsoisit "sielun silmin" eri kohteisiin riippumatta siitä, mihin fyysiset silmät on lukittu. Tämä vain alkoi juuri äsken mietityttämään, mistä siinä on kyse.
Miksi tätä simppeliä ilmiötä kutsutaan ja mistä siinä on kyse?
5
149
Vastaukset
- Anonyymi
Tekoälyn mukaan sillä ei välttämättä ole mitään nimeä.
Aivot pystyvät vaan prosessoimaan asioita ilman silmien liikettäkin.
Olen itse huomannut saman ilmiön. - Anonyymi
Tarkoitatkohan nyt ääreisnäköä, joka ei ole yhtä tarkka kuin pieni tarkan näön alue, mutta havaitsee liikettä paremmin. Aivot myös osaavat täydentää epätarkkaa tai puutteellista kuvaa ihan omin päin. Toisaalta silloinkin kun luulet tuijottavasi yhteen pisteeseen, niin silmäsi tekevät huomaamattasi koko ajan pientä liikettä.
- Anonyymi
Tarkoitan siis sitä, että samankaltaisesti kuin siirrät katsettasi kohteesta toiseen, pystyt tekemään saman ilman että suoraan katsot niihin kohteisiin. Voit hyppiä mielessäsi kohteesta toiseen vaikka sekunnein välein. Käytännössä siis ajatusten keskittyminen kohdistuu haluttuun kohteeseen, ikään kuin "katse liikkuisi" niihin kohteisiin, vaikka silmät eivät liiku.
- Anonyymi
Sitä kutsutaan mielikuvitukseksi. Hyvä, että olet huomannut sitä sinulla olevan. Voit myös kuvitella olevasi Tarzan puussa, joka saa Janelta banaania.
- Anonyymi
Aina löytyy paikalle vähintään yksi elämäänsä kyllästynyt rölli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit337531Olisit ollut varovaisempi
Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e834476Mies sinä olet kaunis katsella
Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne622933- 552156
Sinulle, tahtoisin kertoa mitä
ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi281689Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s71667Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen
Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu3511453Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?
Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us131362Miksi miehet pelkäätte jotain naista?
Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.581109Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi2761060