Kommentoivatko ventovieraat ulkonäköäsi?

Anonyymi-ap

Oletko sinä huomannut, että ventovieraat ihmiset olisivat kommentoineet ulkonäköäsi? Siis ihan julkisella paikalla, keskellä kirkasta päivää. Olitpa mies tai nainen, siinä on aina jotain kummallista, kun oma ulkonäkö ylittää jonkin näkymättömän rajan niin, että ventovieraat ihmiset kääntyvät katsomaan tai ääneen kommentoivat ulkonäköäsi. Siihen on vaikea tottua.

Toki asian voi kääntää niinkin, että on hienoa, että omassa (rumassa) ulkonäössä on jotain niin häiritsevää, että tuppisuina pidetyt suomalaiset avaavat suunsa ja kommentoivat sitä ääneen. Kun näitä kommenttaja alkaa tulla enenevissä määrin, on tullut aika tehdä jotain.

40

387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jotkut ovat niin hömelöitä että vaikka yrittäisivät tyyliin kuiskia kaverilleen arvostellen jotain kolmatta henkilöä, niin ne eivät tajua sitä että se kolmas henkilö (kuten pariin otteeseen esim. minä) itse asiassa kuulee sen arvostelun. Ennen olin kiltti, liiankin kiltti. Nykyään alkaisin pikemminkin syyllistämään sellaista arvostelijaa aggressiivisesti. Sanotaan nyt sit ihan suoraan - kännissä provosoisin takaisin. Niin minä myös tein päälle vuosi sitten. Itsepähän aloitti se toinen sen "leikin" :). Riippuu siitä millä päällä sitä sattuu olemaan ja minkälainen se arvostelu tai kommentointi on että täytyykö siinä hyökätä sanallisesti toisen kimppuun vai ei.

Työelämässä en ole ollut enää vuosiin. Sinnekin pitäisi palata. Siellä törmäsi välillä idarityökavereihin. Nykyisin pistäisin niille jauhot suuhun ja nimet muistiin kaiken varalta. On mukavaa muuntautua päivä päivältä yhä jännämiesmäisemmäksi. I don't take shit from others, se on minun linjani. Olen kai vain kyllästynyt tähän kaikkeen. Maailmaan ja sen menoon.

• Anonyymi

Juuri tästä on kyse. Kaverukset puhuvat keskenään niin kovaa, että minä kyllä kuulen sen. Onhan se kutkuttavaa, että yli 40-vuotias mies saa teinityttöjen päät kääntymään, paitsi silloin, kun se tapahtuu vääristä syistä. Silti ihmettelen, miksi joku teinityttö viitsii edes reagoida (rumaan) ulkonäkööni? Se herättää ristiriitaisia tunteita.

Esim. viikko sitten paikallisen K-Supermarketin ulko-ovella teinityöt kääntyivät katsomaan perääni ja toinen totesi kaverilleen "Näiksä. Ihan kuin Jussi Halla-aho!" Jep. Kuulin kyllä. Noloa tulla kutsutuksi Halla-ahoksi ulkonäön takia. Voidaan olla montaa mieltä Jussi Halla-ahon ulkonäöstä, mutta paennut hiusraja ja puolikalju pää eivät välttämättä saa naisten sukkia pyörimään jaloissa.

Helpointa kai, kun vetää kaljuksi. Toiminee myös Halla-ahon tapauksessa, ei vain minun.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri tästä on kyse. Kaverukset puhuvat keskenään niin kovaa, että minä kyllä kuulen sen. Onhan se kutkuttavaa, että yli 40-vuotias mies saa teinityttöjen päät kääntymään, paitsi silloin, kun se tapahtuu vääristä syistä. Silti ihmettelen, miksi joku teinityttö viitsii edes reagoida (rumaan) ulkonäkööni? Se herättää ristiriitaisia tunteita.

Esim. viikko sitten paikallisen K-Supermarketin ulko-ovella teinityöt kääntyivät katsomaan perääni ja toinen totesi kaverilleen "Näiksä. Ihan kuin Jussi Halla-aho!" Jep. Kuulin kyllä. Noloa tulla kutsutuksi Halla-ahoksi ulkonäön takia. Voidaan olla montaa mieltä Jussi Halla-ahon ulkonäöstä, mutta paennut hiusraja ja puolikalju pää eivät välttämättä saa naisten sukkia pyörimään jaloissa.

Helpointa kai, kun vetää kaljuksi. Toiminee myös Halla-ahon tapauksessa, ei vain minun.

Toisaalta kun miettii, onko se niin paha asia olla Halla-ahon kaksoisolento? Surullisinta olisi vetää kaljuksi, eikä sen jälkeen herättää enää kenenkään huomiota. Muuttua harmaaksi massaksi, kuten kaikki kaljuksi nykyään päänsä ajelevat suomimiehet.

Tuskin kukaan on Donald Trumpinkaan hiuksia komeiksi kehunut. Joskus pitää olla ruma, jotta saa huomiota. Jos ei muutoin, niin rumilla hiuksilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

joo tänää haukuttiin läskiks ku olin ostaa piimää kaupasta :(

https://www.youtube.com/watch?v=7r_SCKKfejM

Onpa mennyt julmaksi. Ei tällaista ollut 10 vuotta sitten vai oliko? Onko ihmisissä tapahtunut jokin muutos?

• Voi, kyllä lukemattomat eri kerrat, sekä vielä useissa eri maissa! Ja tietenkin aina negatiivisesti, kuinkas minunlaiseni syntymärumapärstä muunlaisia kommentteja saisinkaan...

Mm:

- Ollessani teini-ikäinen, vieraan paikkakunnan uimahallissa kaksi entuudestaan täysin tuntematonta teinijätkää naureskelivat ulkonäölleni

- Siinä täysi-ikäisyyden kynnyksellä olin käymässä Hesassa, ja Kampin bussiterminaalin ylätasangolla sijainneiden automaattien luona oli kaksi teinityttöä. Mun saapuessa siihen toinen niistä alkoi tuijottaa vihainen ilme kasvoillaan. Kun toinen kysyi siltä, että "Mitä nyt?" Niin tämä pokkana vastasi yhtään välittämättä siitä että kuulin itsekin: "Mä en tykkää ton naamasta!"

- Espanjassa ryhmä nuoria poikia ivallisesti huikkailivat "beautiful" (olin meikannut itseni, mutta näytin silti rumalta) ja heidän sävystään ja käytöksestään tiesi että nimenomaan ivallisesti.

- Espanjassa niin ikään olin opiskelijakavereiden kanssa bileissä, tällä kertaa mut oli meikattu paikallisen ostoskeskuksen meikkiosaston työntekijä, mutten toki siltikään näyttänyt hyvältä. Niinpä yliopistomme jemeniläinen poika kuiskutti jotain bangladeshilaisen opiskelijan korvaan, tämän jälkeen kyseinen bangladeshilaispoika paljasti mulle suoraan "Palstalutka, toi sano susta jotain pahaa!" Vaikkei hän paljastanutkaan mitä, oli se jälleen kerran ilmiselvää...

- Ranskassa olin senaikaisen kämppiksen kanssa kaupassa, ja kalaosaston tai vastaavan myyntipöydän takana mies huuteli kovasti jotain sanaa kulkiessamme siitä ohi. Erehdyin sitten kysymään kämppikseltä mitä se tarkoitti... No, vastaus kolahti vain entisestään jo p*skaan itsetuntooni: "Se tarkoittaa naista, jolla ei välttämättä ole ollenkaan paha kroppa, mutta NAAMA..." Ja siihen päälle kämppis kehtasi vaan nauraa, että "He ovat tänään ilkeällä päällä..." Ja se huutelija ei siis ollut mikään teinipoika, vaan aikuinen mies!

- Ranskassa olin myöhään illalla/yöllä pyöräilemässä, kun mut pysäytti 4-5 lasta (taisivat olla tummahipiäisiä tai jotenkin muutenkin epämääräisiä) ja ensin pyysivät saada lainata pyörääni. Kun en suostunut, yksi niistä keksi alkaa huudella "You are very ugly!"

- Olin jälleen käymässä Hesassa, kun Stockmanilla oli kaksi tyttöä joista toinen alkoi mut nähdessään hoilata "Apina ja gorilla, kävelivät torilla!" Kyseisen tytön kaveri oli sentään korrektimpi, ja puuttui vihaisesti kaverinsa sanomisiin. Mutta silti, kyllä olisin voinut elää mieluummin kokematta tuotakin niistä lukuisista julkisista haukkumisistani...

Nämä kaikki sekä lukuisat mulle "tutumpien" (esim. saman yläasteen ja saman lukion oppilaiden) sanomiset huomioon ottaen on suoranainen ihme että olen sentään kahdesti seurustellut ja että sen lisäksi siihen olisi ollut muutama muukin mahdollisuus. Jostain kumman syystä nyt ollessani lihavimmillani julkiset haukkumiset eivät ole lisääntyneet vaan jääneet lähes nolliin - ehkäpä ihmiset ajattelevat että on "normaali kombinaatio" olla "läski ja ruma", kun taas "hoikka ja ruma" on jotain sen verran erikoista, että sitä pitää erikseen kommentoida...

• Anonyymi

Järkyttävää luettavaa. Olen koko sydämestäni pahoillani, että olet saanut tuollaisia kommentteja. Olen jopa vähän järkyttynyt.

• Olen todella pahoillani, että olet joutunut kokemaan tuollaista kohtelua. Miten äärimmäisen rumaa käytöstä.

En osaa sanoa muuta kuin, että älä anna sielultaan mustien ja sydämensivistykseltåän vajavaisten ihmisten päästä ihosi alle. He eivät ansaitse huomiotasi, joten jätä tuollaiset sanomiset tyystin omaan arvoonsa, vaikka vaikeaa se takuulla onkin. Olet epäonneksesi kohdannut joukon todella ikäviä ihmisiä, mikä olisi voinut tapahtua meistä kenelle tahansa. Vika ei ole sinussa.

• Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

Olen todella pahoillani, että olet joutunut kokemaan tuollaista kohtelua. Miten äärimmäisen rumaa käytöstä.

En osaa sanoa muuta kuin, että älä anna sielultaan mustien ja sydämensivistykseltåän vajavaisten ihmisten päästä ihosi alle. He eivät ansaitse huomiotasi, joten jätä tuollaiset sanomiset tyystin omaan arvoonsa, vaikka vaikeaa se takuulla onkin. Olet epäonneksesi kohdannut joukon todella ikäviä ihmisiä, mikä olisi voinut tapahtua meistä kenelle tahansa. Vika ei ole sinussa.

On kyllä hämmentävää, miten moni nainenkin saattaa saada lokaa päälleen ulkonäöstään. Ihmiset osaavat olla julmia.

• Anonyymi kirjoitti:

On kyllä hämmentävää, miten moni nainenkin saattaa saada lokaa päälleen ulkonäöstään. Ihmiset osaavat olla julmia.

Olen pöyristynyt siitä, miten kamalia jotkut ihmiset osaavat olla. Miten tuollaiset ihmiset edes pystyvät elämään itsensä kanssa sen jälkeen, kun ovat loukanneet toisia noin.

• Anonyymi

Onpa todella järkyttävää. Tuollaista sontaa ei kenenkään pitäisi joutua kantamaan mukanaan.

Ajattelin, että naisten ulkonäostä huutelu olisi vain tyhmimpien touhuja täällä netissä.

🐾

• Anonyymi

Ei mitään mieleenpainuvaa muuta, kuin kerran nuorempana oltiin kaverin kanssa Helsingin hienostoalueella vähän reissuuntuneen näköisinä jostain reivin tyyppisistä tulossa...Kun eräs vanhempi erittäin varakkaan oloinen ja kalliisti pukeutunut iäkkäämpi rouva katsoi suoraan minuunpäin. Ja totesi phjyi päätään pudistellen. Oli sen verran koominen tilanne, että muistan että hyvät naurut saatiin. Julkista julkeaa paheksuntaa. Ihan parasta.

• Anonyymi

Järkyttävää, miten miljonäärit kerma******* ovat kaikkein suvaitsemattomimpia.

• Anonyymi

Joo onhan tuollaista tullut kokeneeksi. Komea mies kun olen vaikka olen suomalainen.

• Anonyymi

Hyvä, että joku saa myös kehuja, eikä vain kielteistä huomiota.

• Anonyymi

Kerran tulin armeijasta bussikyydillä Säkylästä ja Huittisten linja-autoasemalla kaksi nuorta naista vihelsivät perääni ja huusivat kikatellen, että "hyvä perse". Pillahdin itkuun ja juoksin kotiin minkä kerkesin ja kerroin äidilleni kaiken. Kuuma kaakao ja hali helpotti hieman asiaa, mutta eipä tuo tapaus ole koskaan unohtunut :(

• Anonyymi

Oliko kehu vai sarkasmia? Eikö ole kiva, kun tytöt kehuvat peppua? Minä olen ylpeä pepustani, mikä saataa kuullostaa oudolta 40-vuotiaan miehen suusta. Sen verran treeniä alla, että paikat on kiinteät. Naiset tykkäävät, kun miehellä on tiukka peppu. Tai ehkä tämä on täyttä utopiaa!

• En ole huomannut, että ulkonäköäni olisi mitenkään erityisemmin "selän takana" kommentoitu. Ehkä näin on käynyt, mutta en ole huomannut. Suoraan minulle on tultu kommentoimaan ulkonäköäni tai jotain ohi mennessä huudeltu, mutta aina positiivisessa mielessä.

Täytyy sanoa, että kuulostaa aivan uskomattomalta, jos joku alkaa kommentoimaan toisen ulkonäköä negatiivisesti tuosta vain jossain julkisella paikalla Ymmärrän vielä (vaikka en hyväksy) keskenkasvuisten huutelut, jotkut lapset huutelevat tyyliin jokaiselle vastaantulijalle, mutta jos aikuisetkin tuollaista tekevät, niin en voi kuin ihmetellä, mitä tuollaisten ihmisten mielessä liikkuu. Aivan uskomattoman tökeröä käytöstä ja kertoo kyllä kaiken oleellisen näistä kommentoijista.

• Anonyymi

Olen ketjun aloittaja, vähän päälle 40-vuotias mies. Kerran S-marketin kassoilla pakkasin ostoksiani, kun teini-ikäiset pojat viereisellä penkillä juttelivat niin kovaan ääneen hiuksistani, että kuulin sen. Jotain tyyliin "Miks toi ei vedä kaljuksi? Aivan hirvee." Olin kuin en olisi kuullut ja poistuin vauhdilla paikalta.

Se oli outo kommentti täysin vieraalta ihmiseltä. Kärsin miestyypin kaljuuntumisesta ja hiusraja on kuin Jussi Halla-aholla, mutta en ole julkkis vaan tavis, joten tuntuu oudolta, että ventovieraat puhuvat ääneen ulkonäöstäni. Tiedän että olen ruma, mutta en sentään niin ruma, että siinä olisi jollain vieraalla aihetta avata suunsa asian tiimoilta. En voi vaikuttaa siihen, missä hiusrajani on. Toki voin vetää kaljun heti, kun siltä alkaa tuntua eli hyvin pian.

• Anonyymi kirjoitti:

Olen ketjun aloittaja, vähän päälle 40-vuotias mies. Kerran S-marketin kassoilla pakkasin ostoksiani, kun teini-ikäiset pojat viereisellä penkillä juttelivat niin kovaan ääneen hiuksistani, että kuulin sen. Jotain tyyliin "Miks toi ei vedä kaljuksi? Aivan hirvee." Olin kuin en olisi kuullut ja poistuin vauhdilla paikalta.

Se oli outo kommentti täysin vieraalta ihmiseltä. Kärsin miestyypin kaljuuntumisesta ja hiusraja on kuin Jussi Halla-aholla, mutta en ole julkkis vaan tavis, joten tuntuu oudolta, että ventovieraat puhuvat ääneen ulkonäöstäni. Tiedän että olen ruma, mutta en sentään niin ruma, että siinä olisi jollain vieraalla aihetta avata suunsa asian tiimoilta. En voi vaikuttaa siihen, missä hiusrajani on. Toki voin vetää kaljun heti, kun siltä alkaa tuntua eli hyvin pian.

Keskenkasvuiset voivat valitettavasti välillä olla todella tökeröjä huuteluissaan. Tuota (jotkut) teinit ovat tehneet kautta aikojen, huudelleet ihan tavallisille ihmisille mitä sattuu tarkoituksenaan pönkittää omaa vielä rakentumassa olevaa itsetuntoa. Tiedän tämän hyvin, sillä olin kassalla töissä opiskeluaikoina ja kävin kerran jos toisenkin ojentamassa teinejä ja joskus ajoin kaupasta uloskin.

Toisen ihmisen ulkonäön kommentointi osoittaa aina sanojasta sen, että hänellä ei ole kaikki hyvin. Hänellä on paha olla syystä tai toisesta, ja purkaa tätä oloaan vaikka sitten ventovieraisiin. Se ei ole koskaan eikä missään tilanteessa oikeutettua. Ikävää, että olet joutunut sellaisen kohteeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakko kertoa, mutta pidän Halla-Ahon hieman luista ulkonäköä ja hiustyyliä tosi mielenkiintoisena. Siitä tulee mieleen ceasar. En laita mitään painoarvoa miesten hiuksille ja tiedän ettei moni muukaan nainen, mutta tuollainen mölinä on luokatonta. Siinähän sitten miettii sanomisiaan, kun hiukset käy ohenemaan, että mites ne nyt sitten pidetään

🐾

• Anonyymi

joku tyttö sdanoii rttä joku on todellla suur4i, taisin nähdäkin hänet joo todellallkin...

• Anonyymi
    • Anonyymi

Nykyään ei enää kommentoida, sitä pidetään näinä aikoina epäsopivana.

Aikaisemmin kyllä paljonkin. Pääosin "kehuja", mutta myös täysin vastakohtaisia kommentteja. Kai sillä arvostelulla koittivat jotain saavuttaa. Mulla soi aina hälyt kun joku alkaa kehumaan (tai haukkumaan) - mikä tarkoitus? Manipuloida, alistaa? Eipä ole tarvetta miellyttää ketään. Enemmän se ulkonäön arviointi kertoo niistä arvioijista kuin minun ulkomuodostani.

Nykyään vain katsotaan. Salaa (kohteliasta), tosin siitä jää helposti kiinni. Juntimpikin jo ymmärtää, ettei toisten ulkomuotoa sovi kommentoida edes kehumalla - senkin voi ymmärtää haukkumiseksi (ai, eikö ne eiliset vaatteet olleetkaan hyvät, tai oliko aikaisemmin sitten ruma).

Asiattomille tyypeille ei voi mitään, mutta omille arvoilleen ja asenteelleen voi. Onko sillä ulkonäöllä kuinka paljon väliä, ja jonkun törpön mielipiteillä? Tarviiko sitä törppöä miellyttää?

Aina joku loukkaantuu. Kehuista tai kehumattomuudesta. Parempi vain hyväksyä, että vajavaisia ja viallisia ollaan kaikki. Ei kannata elää liikaa toisten sanomisista.

xLiner

• Anonyymi

No. En ole koskaan hirveästi tykännyt minkäänlaisista itseeni käyvistä ulkonäkökommenteista, en hyvistä en epäsuorista moitteista. On ihmisiä, joiden täytyy itseään kehua tavalla tai toisella ja se toisella tapa tulee esiin muita arvostellen sellaisesta asiasta, mistä odottaa itselleen satavan kehuja.
        No, mitä teen. En o l l e n k a a n ymmärrä.
        Nouseeko oma arvo, jos muiden habitusta moittii?
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No. En ole koskaan hirveästi tykännyt minkäänlaisista itseeni käyvistä ulkonäkökommenteista, en hyvistä en epäsuorista moitteista. On ihmisiä, joiden täytyy itseään kehua tavalla tai toisella ja se toisella tapa tulee esiin muita arvostellen sellaisesta asiasta, mistä odottaa itselleen satavan kehuja.
        Vilma

Tunnistan myös ihmisiä joilla on ylitsevuotava tarve tulla hyväksytyksi ja huomatuksi. Se voi esiintyä vaikkapa liiallisena miellyttämisenä tai kovana selkäpuukkopelinä. Tai just kritiikittömänä itsensä kehumisena. Jotenkaan se ei oikein istu suomalaiseen tyyliin 😄. Kateus on ollut ainakin ennen suomalaisuuteen sopivampaa 😂

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vilma

Nykyään täytyy olla varovainen kaikissa mielipiteidensä ilmaisuissa. Minusta jo aivan liikaa. Joka asiasta ei tarvitsisi etsiä jotain kautta väylää päästä loukkaantumaan.

Inhokkiruuista puhuttaessa kerron, etten pidä maksalaatikosta joissa on rusinoita. Käy ilmi, että Milla-Olivia on syöttänyt sellaista perheelleen toissa päivänä ja loukkaantuu sydänjuuriaan myöten, hän kokee että arvostelen hänen taitojaan huolehtia perheestään ja että minulla täytyy olla jotain häntä vastaan. Plaah, en vaan jaksa tuollaisia...

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nykyään täytyy olla varovainen kaikissa mielipiteidensä ilmaisuissa. Minusta jo aivan liikaa. Joka asiasta ei tarvitsisi etsiä jotain kautta väylää päästä loukkaantumaan.

Inhokkiruuista puhuttaessa kerron, etten pidä maksalaatikosta joissa on rusinoita. Käy ilmi, että Milla-Olivia on syöttänyt sellaista perheelleen toissa päivänä ja loukkaantuu sydänjuuriaan myöten, hän kokee että arvostelen hänen taitojaan huolehtia perheestään ja että minulla täytyy olla jotain häntä vastaan. Plaah, en vaan jaksa tuollaisia...

xLiner

9:42
        Hyvin kuvaat, miten ihmiset ymmärtävät väärin, tahallaan? Vai onko kyse kommunikointivirheestä eli kuulija ottaa sen itsevertailuna vaikka toinen vain kertoo yhden asian.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

"Nykyään täytyy olla varovainen kaikissa mielipiteidensä ilmaisuissa. Minusta jo aivan liikaa. "

Minusta on kummallista, jos nykyään ei muka saa edes kehua enää. Jos jollain naisella on kaunis mekko, niin eikö voi sanoa, että onpa tyylikäs kesämekko? Sellaista piirrettä ulkonäössä on ehkä asiatonta kehoa, mihin ei voi vaikuttaa, mutta vaatteita, asusteita, kenkiä ja hiuksia kukin voi laitatuttaa ja vaihtaa miten huvittaa, niin kai niitä nyt voi kehua? Naisen kaunista kampausta tai vaatteita tai käsilaukkua tai kenkiä.

Jos miehellä on vaikkapa tyylikäs rannekello ranteessa, niin on sekin noloa, jos kukaan ei reagoi siihen. Kai nyt asusteita saa kehua? Ulkonäön kehuminen on toinen juttu. Nykyaika ei ole kovin salliva sen suhteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

9:42
        Hyvin kuvaat, miten ihmiset ymmärtävät väärin, tahallaan? Vai onko kyse kommunikointivirheestä eli kuulija ottaa sen itsevertailuna vaikka toinen vain kertoo yhden asian.
        Vilma

Tahallaan ja tahattomasti. Jotkut ovat oikeasti niin itsekeskeisiä tai vainoharhaisia, että kuvittelevat kaiken liittyvän jotenkin juuri heihin, maailmankaikkeuden keskipisteisiin.

On ajan henki ulkoistaa vastuu omista tunteista. Ja pahoittaa mieli toisen puolesta (vääristynyt "empatia", omitaan toisten oletetut tunteet, tiedetään muka paremmin mitä muut tuntevat..).

Tuollaisella draamailulla haetaan myös huomiota ja pyritään manipuloimaan ihmisiä ja tilanteita.

Kovaa peliä.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Nykyään täytyy olla varovainen kaikissa mielipiteidensä ilmaisuissa. Minusta jo aivan liikaa. "

Minusta on kummallista, jos nykyään ei muka saa edes kehua enää. Jos jollain naisella on kaunis mekko, niin eikö voi sanoa, että onpa tyylikäs kesämekko? Sellaista piirrettä ulkonäössä on ehkä asiatonta kehoa, mihin ei voi vaikuttaa, mutta vaatteita, asusteita, kenkiä ja hiuksia kukin voi laitatuttaa ja vaihtaa miten huvittaa, niin kai niitä nyt voi kehua? Naisen kaunista kampausta tai vaatteita tai käsilaukkua tai kenkiä.

Jos miehellä on vaikkapa tyylikäs rannekello ranteessa, niin on sekin noloa, jos kukaan ei reagoi siihen. Kai nyt asusteita saa kehua? Ulkonäön kehuminen on toinen juttu. Nykyaika ei ole kovin salliva sen suhteen.

Jos kehut asusteita, kehuttu luulee ettei ole mitään muuta kehuttavaa.

Aika moni harrastaa Facebookia, Instagramia yms tuollaista itsensä esittelysivustoa. Ihan aikuiset ihmiset loukkaantuvat, jollei niitä julkaisuja käydä peukuttamassa tai mitä nyt sitten missäkin tehdään kehun osoittamiseksi. (En käytä, säästyn ainakin tuon lajin paheksunnalta)

Tekisi mieli syyttää noita sivustoja nykymenosta.

xLiner

• Anonyymi

Jotkut laitapuolenkulkijat ollut niitä jotka avautuneet negatiivista ja nauraneet jotkut naiset muutama kesä sitten joskus kahvillassa naureskeli kommentoi tissejä ja yms. korrektia on kuulemma kaksleukaa jne. Muuten harvemmin mitään . Tuntuuhan ne pahalta. Meni yks loma pilalle jonkun sekopään takia. Vietin loppuloman hotellihuoneessa itkien. Kyllä vastapainoksi saan sitten kivojakin kommentteja yleensä miehiltä.

• Anonyymi

Selän takana missä mm takaraivo sijaitsee

• Anonyymi

Eivät kommentoi (tai pikemminkin hauku). Toisten ulkonäön kommentointi onkin epäkohteliasta.

- Sheena

• Eivät minun kuulteni ja jos en kuule, niin se ja sama.
      Toisaalta tällä massaan hukkuvalla ulkonäöllä kellään tuskin on ihmeemmin kommentoitavaa, kun tuskin edes huomaavat, mikä sopii hyvin.

• Anonyymi

Aikoinaan kiusattiin hyvinkin rajusti, sitten väsyin pupu ja oravavitseihin...myös niihin hienostuneesti esitettyihin joita en tietenkään näyttänyt ymmärtäväni, toki satuttivat sen verran että otin ja korjautin purukalustoni lopulta.
      Siinä sivussa tuli älyttyä miten halpaa ja yksinkertaista useimpien harteillaan kantavien pääkopan sisältö on. Kertokaa minulle siis miten arvokasta elämä ja ihmiset ovat niin esitän teille eriävän mielipiteen. Perustellusti.

• En kyllä myöskään ole huomannut että joku olisi kommentoinut ulkonäköäni julkisella paikalla. Kun harrastin nettideittailua kauan sitten, yksi nainen kommentoi kuvaani, ja sanoi että näytän älykkäältä. Mutta että hymyä saisi olla naamassa enemmän. Olen kuitenkin varmaan melko tavallisen näköinen, ettei kukaan ole viitsinyt kommentoida sen enempää. Jos on esim. ylipainoinen, tai on iso nenä, tai korvat, saa kyllä kuulla siitä jossakin vaiheessa, luulen.

• Anonyymi

Se viimeisin jonka muistan oli, "älä tyttö näytä niin surrulliselta!". No olin sitä, en vaan arvannut, että näkyi niin selvästi ulospäin ja tyttö on vaan sanonta.

🐾

• Anonyymi

Tuollaiset kommentoijat eivät ole ihan kaikilla valoilla kulkevia.

Porukasta löytyy lapsia, teinejä, älyllisesti jälkeenjääneitä, mt-ongelmaisia, elämäntilanteen järkyttämiä.

Ei kannata antaa liikaa painoarvoa heidän sanomisilleen. Sen käytöksen syy on todennäköisesti jokin ihan muu kuin ohjeistaa sinua muuttamaan ulkonäköäsi. Satuit vain siihen sopivasti kohdalle työkaluksi.

xLiner

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4383
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      57
      2974
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      113
      2511
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      113
      2321
    5. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      40
      2003
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1967
    7. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      222
      1723
    8. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      64
      1647
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1627
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1608
    Aihe