ratkaisu riitaan

olisiko teillä tarjota

Haluan lisätä suihkuhuoneeseemme toisen suihkun, ettei minun tarvitse aina kylmissäni odottaa vuoroani,kun mies peseytyy.

Mies sanoo, että minun ideani on ihan älytön, sillä hänen mielestään kaksi suihkua veisi enemmän vettä kuin yksi.

Minä en pysty pienessä päässäni käsittämään miten se olisi mahdollista.
Minun mielestäni asia on pikemminkin päin vastoin. Ajattelen, että jos kaksi suihkua on yhtäaikaa päällä, niin paine alenee ja vettä tulee vähemmän.

Olenko minä teidän mielestänne ihan väärässä?

(En tiedä onko tämä edes oikea paikka kysyä asiaa mutta parempaakaan en löytänyt).

7

819

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinpä niin

      Miten tuplasuihkun tapauksessa käy, riippuu siitä, miten suihkut kytketään. Jos ne ketjutetaan eli molemmille tulevat yhteiset putket, jotka pelkästään haaroitetaan kahdeksi, käy kuten kuvasit.

      Jos taas molemmat putkitetaan suoraan jakotukilta, käy kuten miehesi sanoo. Tämä kuitenkin sillä varauksella, että jakotukille tulee riittävän iso putki, että kahdenkaan suihkun toimiessa veden paine ei juuri alene.

      • aölsdkfj

        "Jos taas molemmat putkitetaan suoraan jakotukilta, käy kuten miehesi sanoo. Tämä kuitenkin sillä varauksella, että jakotukille tulee riittävän iso putki, että kahdenkaan suihkun toimiessa veden paine ei juuri alene."

        Miksi sitä vettä siltikään kuluisi enempää kuin ennen? Jos kerran paine pysyy vakiona, niin eikös se ole ihan sama, onko yksi suihku päällä 4 minuuttia, vai kaksi suihkua yhtäaikaa päällä 2 minuuttia.


      • niinpä niin
        aölsdkfj kirjoitti:

        "Jos taas molemmat putkitetaan suoraan jakotukilta, käy kuten miehesi sanoo. Tämä kuitenkin sillä varauksella, että jakotukille tulee riittävän iso putki, että kahdenkaan suihkun toimiessa veden paine ei juuri alene."

        Miksi sitä vettä siltikään kuluisi enempää kuin ennen? Jos kerran paine pysyy vakiona, niin eikös se ole ihan sama, onko yksi suihku päällä 4 minuuttia, vai kaksi suihkua yhtäaikaa päällä 2 minuuttia.

        Jäi tuossa äsken sanomatta, että tässä kahden suihkun tapauksessa ei tilanne muutu lainkaan alkuperäisestä; ei lisäystä, mutta ei vähennystäkään.

        Jos nyt aivan lillukoidaan, niin samassa suihkussa kaksi ihmistä käy aivan peräkkäin vähemmällä vesimäärällä kuin kahdessa erillisessä suihkussa, sillä silloin toisen ei enää tarvise laskea vettä ja odottaa sen lämpenemistä. Tämän säästön suuruus riippuu tietysti suihkujen putkipituuksista jakotukilta.


    • naisen

      ottaa huusholliin, niin vedenkulutus suunnilleen
      kymmenkertaistuu.

      • alkup.

        Nyt sä sorruit liiotteluun.. mä luulin, et tääl on vain tositeoriatietomiehiä, sellasia, jotka ei ees huomaa muuta maailmaa ympärillään puhumattakaan naisista,, hehheh!

        Mut totta toinen puoli sun sanois.
        Siitä lähtien ku nainen tulee taloon, kaikki tiskaamiseen ja pyykkäämiseen yms. käytetty vesi mielletään naisen tuhlaamaksi vedeksi.

        Varmaan naiset oikeestikin siivoovat ja pyykkäävät useemmin ja vettä näin ollen kuluu jonkin verran enemmän. Luultavasti me viivytään myös suihkun alla pitempään.

        No, mut kiitti noist vastauksist.

        Mä luulen, et se paikka mihin meinasin toista suihkua, on samas johdos.. mikä se oli se sana jota käytettiin..sen toisen suihkun kans. Siin on ennen ollu pesukone. Nyt se on käyttämättä ja haluun siihen suihkun itselleni.

        Enkä siis oo ollu yhtään vääräs vaik blondi oonkin.

        Joo, terveisii kaikille teille teoriatietomiehille! On se sit niin kivaa lukee tota teidän tekniikkajutustelua.


      • alkup. kirjoitti:

        Nyt sä sorruit liiotteluun.. mä luulin, et tääl on vain tositeoriatietomiehiä, sellasia, jotka ei ees huomaa muuta maailmaa ympärillään puhumattakaan naisista,, hehheh!

        Mut totta toinen puoli sun sanois.
        Siitä lähtien ku nainen tulee taloon, kaikki tiskaamiseen ja pyykkäämiseen yms. käytetty vesi mielletään naisen tuhlaamaksi vedeksi.

        Varmaan naiset oikeestikin siivoovat ja pyykkäävät useemmin ja vettä näin ollen kuluu jonkin verran enemmän. Luultavasti me viivytään myös suihkun alla pitempään.

        No, mut kiitti noist vastauksist.

        Mä luulen, et se paikka mihin meinasin toista suihkua, on samas johdos.. mikä se oli se sana jota käytettiin..sen toisen suihkun kans. Siin on ennen ollu pesukone. Nyt se on käyttämättä ja haluun siihen suihkun itselleni.

        Enkä siis oo ollu yhtään vääräs vaik blondi oonkin.

        Joo, terveisii kaikille teille teoriatietomiehille! On se sit niin kivaa lukee tota teidän tekniikkajutustelua.

        Jos ajatellun lisäsuihkun paikalla on nykyisin normaali pesukonehana, niin takaan, että suihkuvettä säästyy.

        Pesukonehanasta tulee nimittäin vain kylmää vettä.

        Vaikka mistäpä minä tiedän eri ihmisten masokistiset piirteet...


    • hhh

      tehdä moista juttua, ellei vedä uutta putkistolinjaa uudelle suihkulle.On kokemusta siitä, että kun saa toiseen suihkuun sopivan lämmön ja sitten toinen suihku avataan niin edellisenkin säätö menee metsään ja aikaa kuluu, että molemmat saa kohdalleen.Sama ilmiö toistuu kun toinen pistetään kiinni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe