Kemijärven kalan maine ei ole mennyttä

Anonyymi-ap

Kuusamon- Posion-Puuruveden jne. muikku mainitaan aina erikseen myyntitilanteessa. Samoin Inarin siika tai Oulujärven kuha jne jne.
Kemijärven kalan maine ei ole mennyt, kun sitä ei ole koskaan ollutkaan
Kiitos vanhan sellutehtaan myrkkyjen.

13

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kemijärven vettä ei ole pilannut sellutehdas. Säännöstely ja metsäojitukset ovat pääasiassa syyllisiä. Onneksi ojat rehevöityy ja veden laatu paranee. Humuspitoiseen veteen sitoutuu ympäristömyrkyt. Siksi pitkäikäisten kalojen kuten hauki pitäisi syöntiä rajoittaa. Metsäojitus on ollut hukka investointi, puut ei ole kasvaneet toivotulla tavalla. Paljon puhuttu ennallistaminen saattaa auttaa kun näitä ojia aletaan tukkimaan.

      • Anonyymi

        Puruveden muikku on yksi kusetus, kilossa kalaa tarvitsee olla 10% YLIKALASTETTUA ja pientä Puruveden muikkua loput on vaikka kemijärvestä.


    • Anonyymi

      hahahah hauki pitkä ikäinen hahahha

    • Anonyymi

      sellutehas pilas kemijärven tutkittu tapaus.

    • Anonyymi

      Kemijärven kala HAISEE vehkeelle.

    • Anonyymi

      Paljon pitää vielä ajan kulua ja historian, ihmismuistien muokkautua, että Kemijärvestä pyydettyä kalaa halutaan tai voidaan hyvää myyntitulosta tavoitellen markkinoida myyntitiskeillä Kemijärvestä pyydettynä vaikkapa Oulussa, Kemissä tai vaikkapa lukuisissa pohjoisen hiihtokeskuksissa.
      Tämä Suomen suurimman joen suurjärvi ei myöskään kalaturisteja vedä. Siitä ovat mm. Heikki ja Harri pitäneet aktiivisesti huolen.

    • Anonyymi

      Myydäänkö Kemijärvestä pyydettyä kuhaa edes paikallisesti Kemijärven kuhana. Tai muikkua esim. Sallassa; paikallista muikkua. ( ei haluta tunnustaa, että mistä järvestä)
      Onko näin??

    • Anonyymi

      Haukiviikot takaisin, kesän kohokohta! Kunniavieraaksi ja juhlien pääpuhujaksi tunnettu kalastaja, itse Isä Mitro (ex-meppi, demari).

    • Anonyymi

      Edes paikalliset eivät käytä Kemijärven kalaa 🤭

    • Anonyymi

      Sellutehdas pilasi Kemijärven maineen kalavetenä iäksi. Toki muitakin tekijöitä on ollut. Kuten järven säännöstely. Neliökilometreittäin niittyä on kesät veden alla. Pahin mahdollinen asetelma metsäojien lisäksi.
      No olihan se Uittokin apuna. Kun parkki päällä likosivat tukit joessa ja järvessä viimeiset vuosikymmenet.
      Siksipä kalatiskillä ei kukaan kerro vapaaehtoisesti Kemijärvestä.

      • Anonyymi

        Kemijärven hauki on herrojen herkkua.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe