Motot toimii taas.

Mulla on pari mottoa elämään.

1. Jossain on aina syy.
2. Kaiken pitää voida toimia.

Nyt todistus tuli lämmitysjärjestelmältä, mutta tulee niitä vähän vaikka mistä.

Mutta kaikkia vikoja ei tule joku putkimies, tai psykologi korjaamaan. Nykyajan "kermap.rseet" vaan on oppineet liian hyvälle.

Kun lyödään rahaa tiskiin tai vaaditaan vaan muuten, että kaikki pitäisi tulla kuin "Salelle" illallinen.

En oikeastaan käsitä sellaisia ihmisiä... halutaan valmista, itse laittamatta rikkaa ristiin. Mut siinäpähän kärvistelevät...😁

https://youtu.be/iFf3htWhOzw?si=4c8xM-xZIHba9s8d

En halua sääliä ketään. Oma äiti lankutti puoli tuntia sängynlaidalla, kunnes ennätin paikalle. Ei pienintäkään valitusta mistään. Pettymystä vain omaan kuntoon nähden....

Onnistui sentään vastaamaan siskon puheluun...nenällään oli saanut vastattua. Fiksu nainen. 😄

47

369

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viimeksi kun tänne pöllähdin, jo sanoin, että kiukuttaa...

No kiukuttaa "marisijat".

Marisen itsekin, mutta vain hetken... sit toimin...

Auttelee minuakin moni ja haluisi useakin... mutta ei kaikki osaa juuri just oikein auttaa...

Minä oon se jonka pitäisi osata neuvoa miten... ei ihmiset ole ilkeitä, tyhmiä, vaan eivät tiedä...

https://youtu.be/8o9lGvrK95c?si=iPq9w0I91-tIRy3R

Mä mielellään vaan nyt teen kaiken itse...dn hslua selittää mikä ois tärkeää...

• Anonyymi

Tuntuuko runkkaaminen paremmalta mitä nainen?

• Anonyymi kirjoitti:

Tuntuuko runkkaaminen paremmalta mitä nainen?

Runkkaaminen tietoisesti itseään varten tuottaa mielihyvää enemmän kuin kuviteltu partneri.

Todellisuus on totta.

• Luin väsyneenä, että "molo toimii taas" :D

• Minä en usko, että kaikkeen on aina syy jossain. Joskus elämässä vain sattuu ja tapahtuu ilman, että kukaan on syyllinen tai että siihen olisi joku syy.

• Usko pois vaan.

Mä oon 46 vuotisen elämän uran aikana AINA löytänyt oikean syyn.

• Disseisback kirjoitti:

Usko pois vaan.

Mä oon 46 vuotisen elämän uran aikana AINA löytänyt oikean syyn.

Toki elämässä on hyvä pohtia asioita monelta kantilta, mutta tarvitseeko aivan kaikkeen löytää jotain syytä? Minusta tuolla logiikalla elämästä tulee raskasta ja ehkä mielessään syyteltyä tarpeettomasti toisia ihmisiä tai jopa itseään. Joskus on vain parempi marssia eteenpäin märehtimättä sen enempää.

• Palstakamu kirjoitti:

Toki elämässä on hyvä pohtia asioita monelta kantilta, mutta tarvitseeko aivan kaikkeen löytää jotain syytä? Minusta tuolla logiikalla elämästä tulee raskasta ja ehkä mielessään syyteltyä tarpeettomasti toisia ihmisiä tai jopa itseään. Joskus on vain parempi marssia eteenpäin märehtimättä sen enempää.

Syy js syyllinren on eri juttu.... sä sotket ne nyt.

Moniin elämäni pulmiin oon ollut itse syyllinen, mutta sillä ei ole väliä kuka on syyllinen, vaan mikä on se syy...

Tyyliin: katkaisen jatkoroikan pensasleikkurilla. Syy on edellämainittu. Syyllisellä ei väliä jos asia pitää korjata...jatkoroiksn katkeamisen syy löytyy...syyĺlisellä ei väliä, mutta syy löytyy...

• Disseisback kirjoitti:

Moniin elämäni pulmiin oon ollut itse syyllinen, mutta sillä ei ole väliä kuka on syyllinen, vaan mikä on se syy...

Tyyliin: katkaisen jatkoroikan pensasleikkurilla. Syy on edellämainittu. Syyllisellä ei väliä jos asia pitää korjata...jatkoroiksn katkeamisen syy löytyy...syyĺlisellä ei väliä, mutta syy löytyy...

Niin tai näin, seison sanojeni takana. On hyvä pohtia miksi on toiminut niin kuin on toiminut, mutta aivan kaikkeen ei vaan aina saa syytä. Mielestäni on parempi katsoa kohti tulevaa, kun hakemalla hakea syytä asioihin joihin ei välttämättä voi itse vaikuttaa. Tietynlainen armollisuus itseään ja muita kohtaan on vapauttavaa.

• Palstakamu kirjoitti:

Niin tai näin, seison sanojeni takana. On hyvä pohtia miksi on toiminut niin kuin on toiminut, mutta aivan kaikkeen ei vaan aina saa syytä. Mielestäni on parempi katsoa kohti tulevaa, kun hakemalla hakea syytä asioihin joihin ei välttämättä voi itse vaikuttaa. Tietynlainen armollisuus itseään ja muita kohtaan on vapauttavaa.

Sitä mä en sina voi selittää, miksi olen toiminut, miten oon toiminut, mutta uskon muidenkin "syyllisien" ajattelevan samoin...

Mä kun puhun syystä, en mieti henkilöitä ollenkaan sen ympärillä. Ibmiset on hönöjä...minäkin...

Mutta mietippäs, jos laulaisit tätä itselles?

https://youtu.be/lfEwpZb8PRA?si=wdobDvHsMigEshV4

Korjaisit mokas, ymmärtäidit js olisit iloinr
        en itsestäs. Olisit syypää omaan hymyys. 🙂

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Sitä mä en sina voi selittää, miksi olen toiminut, miten oon toiminut, mutta uskon muidenkin "syyllisien" ajattelevan samoin...

Mä kun puhun syystä, en mieti henkilöitä ollenkaan sen ympärillä. Ibmiset on hönöjä...minäkin...

Disse, ihmiset tarvitsevat muita ihmisiä.
        Ei kannata olla täysin sisäänpäin kääntynyt, siitä ei hyvää yleensä seuraa.
        Tuolloin nostaa itsensä framille, vaikka läheisille ei olisi ihmisestä paljonkaan iloista apua, saati ventovieraille.

Olen paras, muut valittavat ja minä en asenne on kyllä turmiollista.
        Tuo heijastaa vain sitä ettei olisi paljon maailmaa nähnyt, tuntenut sitä omaa pienuuttaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Disse, ihmiset tarvitsevat muita ihmisiä.
        Ei kannata olla täysin sisäänpäin kääntynyt, siitä ei hyvää yleensä seuraa.
        Tuolloin nostaa itsensä framille, vaikka läheisille ei olisi ihmisestä paljonkaan iloista apua, saati ventovieraille.

Olen paras, muut valittavat ja minä en asenne on kyllä turmiollista.
        Tuo heijastaa vain sitä ettei olisi paljon maailmaa nähnyt, tuntenut sitä omaa pienuuttaan.

Sinä saat täältä kautts minusta vain suppean käsitteen.

Kyllä minä tiedän mikä on hyvä ihminen ja olen kyllä sellainen.

Kuulen sitä irl elämässä.

Elä siitä huoli.

• Disseisback kirjoitti:

Mulla on lapsia. Ne on opettaneet mua...

Näkemään sen viattomuuden läpi.

Keittiö sotkussa, palanut torttu vadilla ja onnellinen hymy saavutuksesta..

Syy on selvä, mut miks miettiä syyllistä....

Mäkkäriltä sundayt ja porukslla siivous. Savuavs torttu roskiin. 🤣

• Anonyymi

Olen samoilla linjoilla.

Jos lähtee aina hakemaan syytä, oletuksena on että päätyy jonnekin miljoona vuotta eaa. Mitä se hyödyttää? Tuolta ajanjaksolta jokainen löytää itselleen sopivan syyn.

Tietynlainen armeliaisuus itseä ja muita kohtaan on vapauttavaa. Taisitkin jo mainita tuon...

xLiner

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

"Tyyliin: katkaisen jatkoroikan pensasleikkurilla. Syy on edellämainittu. Syyllisellä ei väliä jos asia pitää korjata...jatkoroiksn katkeamisen syy löytyy...syyĺlisellä ei väliä, mutta syy löytyy..."

Tarkoitiko, että syy valon sammumiseen on johdon katkeaminen?

Johto katkesi, koska et jaksanut keskittyä enää valvottuasi kaksi vuotokautta putkeen tai olit humalassa. Tai rikoit muuten tunnettuja työturvallisuusmääräyksiä, horjahdit huonoilla tikkailla tms.

Nyt mä olen eri mieltä sun päätelmistäsi. Seuraavaksi se leikkuri osuu sua kaulaan, koska syyhän oli vain leikkuri?

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen samoilla linjoilla.

Jos lähtee aina hakemaan syytä, oletuksena on että päätyy jonnekin miljoona vuotta eaa. Mitä se hyödyttää? Tuolta ajanjaksolta jokainen löytää itselleen sopivan syyn.

Tietynlainen armeliaisuus itseä ja muita kohtaan on vapauttavaa. Taisitkin jo mainita tuon...

xLiner

Samoilla linjoilla täälläkin. Ei jokaisen tapahtuneen asian kohdalla tarvitse pysähtyä analysoimaan sen syvempäää merkitystä tai syytä. Elämässä pääsee huomattavasti helpommalla kun ei edes yritä etsiä selitystä kaikkeen. Keep it simple.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samoilla linjoilla täälläkin. Ei jokaisen tapahtuneen asian kohdalla tarvitse pysähtyä analysoimaan sen syvempäää merkitystä tai syytä. Elämässä pääsee huomattavasti helpommalla kun ei edes yritä etsiä selitystä kaikkeen. Keep it simple.

Heti tuossa edellistä alempana löysin syyn tunnistaa syy 😄

Vahingon tai meinaamisen sattuessa se on aina paikallaan. Silloin joku syyllinen on mokannut suunnitteluvaiheen 😁

xLiner

• Anonyymi

Mitäs luulet, kirjoitteleeko Disse tällaisia ihan selvinpäin? Viittaan nyt aikaisempaan keskusteluumme.

Uskon erottavani Dissen kirjoitukset selvänä ja humalassa. Olet Disseä lukenut sinäkin jo vuosia.

Dissen jutut alkavat lähestyä jo Gentsun itsekeskeisyyttä. Ei se aina ole tuollainen ollut?

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäs luulet, kirjoitteleeko Disse tällaisia ihan selvinpäin? Viittaan nyt aikaisempaan keskusteluumme.

Uskon erottavani Dissen kirjoitukset selvänä ja humalassa. Olet Disseä lukenut sinäkin jo vuosia.

Dissen jutut alkavat lähestyä jo Gentsun itsekeskeisyyttä. Ei se aina ole tuollainen ollut?

xLiner

Ja juujuu, tosi törkeetä. Musta myös se on aika törkeää, jos kukaan ei sano mitään jos toinen juo sisuskalunsa vaihtokuntoon. Jos ei puutu, mahdollistaa.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

"Tyyliin: katkaisen jatkoroikan pensasleikkurilla. Syy on edellämainittu. Syyllisellä ei väliä jos asia pitää korjata...jatkoroiksn katkeamisen syy löytyy...syyĺlisellä ei väliä, mutta syy löytyy..."

Tarkoitiko, että syy valon sammumiseen on johdon katkeaminen?

Johto katkesi, koska et jaksanut keskittyä enää valvottuasi kaksi vuotokautta putkeen tai olit humalassa. Tai rikoit muuten tunnettuja työturvallisuusmääräyksiä, horjahdit huonoilla tikkailla tms.

Nyt mä olen eri mieltä sun päätelmistäsi. Seuraavaksi se leikkuri osuu sua kaulaan, koska syyhän oli vain leikkuri?

xLiner

Tässä kävi sellainen tapaus, että äitini doitti minulle yöllä, että hänen veli oli soittanut maalta yöllä, eikä vastaa puhelimeen. Itsekin soitin enolle ja ei vastaa. Eikun tarkistamaan mikä on homman nimi. No mies oli nukkumassa ja säikkyi, kun paahdettiin sisään.

Ihmeteltiin mikä siinä oli käynyt, syy ei selvinnyt heti. Mutta seuraavana yönä selvisi. Eno oli saanut puhelimeensa herätyksen nspattua 00:00 ja oli sitä poisroprltaessa soittanut äitilleni unenpöpperössä. Ja unisena ei tiennyt, mikä on herätys ja mikä puhelinsoitto.

Syytä jos ei olisi löydetty, enoni heräisi puoliltaöin edelleen. Ja saattaisi häiriköidä muitakin.

Ja sanottakoot, että eno ei liioin juuri mieti syitä. Suuttuu vaan kun joku ei toimi ja riehuu. Se haluaisi pysyä siellä 1950-luvulla vaan, mutta eipä täällä yhtä kahta tyyppiä kuunnella.

• Anonyymi kirjoitti:

xLiner

No nyt olen ainakin selvinpäin. Ja olen yhä samaa mieltä, että mottoni toimii. Ja sillä pääsee monesta asiasta eteenpäin.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja juujuu, tosi törkeetä. Musta myös se on aika törkeää, jos kukaan ei sano mitään jos toinen juo sisuskalunsa vaihtokuntoon. Jos ei puutu, mahdollistaa.

xLiner

Ei puuttumattomuus ole mahdollistamista minusta. Joku alkoholin hakeminen, rahan lainaaminen alkoholia varten tms. olisi.

Saat olla huolissaan ja et sinä väärässäkään ole, että menee liikaa nyt.

Mutta itse väitän, että vaikka jostain asioista täällä sanon huppelissa herkemmin, ei ne asiat siitä miksikään muutu, olenko huppelissa tai en.

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Ei puuttumattomuus ole mahdollistamista minusta. Joku alkoholin hakeminen, rahan lainaaminen alkoholia varten tms. olisi.

Saat olla huolissaan ja et sinä väärässäkään ole, että menee liikaa nyt.

Mutta itse väitän, että vaikka jostain asioista täällä sanon huppelissa herkemmin, ei ne asiat siitä miksikään muutu, olenko huppelissa tai en.

Sori nyt kuitenkin... Ja oikeesti hyvä ja kiva että ajattelet asiaa. 🤗

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Sori nyt kuitenkin... Ja oikeesti hyvä ja kiva että ajattelet asiaa. 🤗

xLiner

No kun sinä olet niin huolissaan, niin mäpä kerron.

Mulla on ollut liki pari vuotta tosikusiset ajat päällä. Ensin piti tehdä vain pikkuremppaa, mutta Ukrainan sodan alkamisen vuoksi siitä tuli kierrehel.etti.

Tämä mainittu puukeskuslämmitysjutska on yksi osa siitä.

Mutta olen painanut näillä motoilla mm. tilanteen suosta ylös...ja tekemällä pistänyt asioita kuntoon. Siinä sivussa on muutakin elämää pitänyt elää.

Nyt mulla pitäisi olla toimiva lämmitysjärjestelmä. Mulla on taatusti vuoden puut ja nyt on mahdollisuus alkaa katselemaan itseni perään enempi.

Mutta kun olen tätä hel.ettiä käynyt läpi, mua on myös ärsyttänyt muissa ihmisissä se, että maristaan, valitetaan jostain, mutta oikeesti sille ei itse tehdä mitään (valittamisen lisäksi). Syytetään ties mitä, mutta sitä todellista syytä ei kaiveta esiin.

Ymmärrän hyvin kerran tai kaksi samasta asiasta marisemisen, mutta en enempää. Sen jälkeen pitäisi jo pitää mölyt mahassaan ja hyväksyä vaikka se elämä sellaisenaan, jos ei aio rikkaa ristiin laittaa itse.

Elämä osaa olla vaikeaa...eikä kaikki mene tietyn kaavan mukaan. Mutta kaiken pitää voida toimia. 😁

• Disseisback kirjoitti:

Mulla on ollut liki pari vuotta tosikusiset ajat päällä. Ensin piti tehdä vain pikkuremppaa, mutta Ukrainan sodan alkamisen vuoksi siitä tuli kierrehel.etti.

Mutta olen painanut näillä motoilla mm. tilanteen suosta ylös...ja tekemällä pistänyt asioita kuntoon. Siinä sivussa on muutakin elämää pitänyt elää.

Nyt mulla pitäisi olla toimiva lämmitysjärjestelmä. Mulla on taatusti vuoden puut ja nyt on mahdollisuus alkaa katselemaan itseni perään enempi.

Mutta kun olen tätä hel.ettiä käynyt läpi, mua on myös ärsyttänyt muissa ihmisissä se, että maristaan, valitetaan jostain, mutta oikeesti sille ei itse tehdä mitään (valittamisen lisäksi). Syytetään ties mitä, mutta sitä todellista syytä ei kaiveta esiin.

Ymmärrän hyvin kerran tai kaksi samasta asiasta marisemisen, mutta en enempää. Sen jälkeen pitäisi jo pitää mölyt mahassaan ja hyväksyä vaikka se elämä sellaisenaan, jos ei aio rikkaa ristiin laittaa itse.

Elämä osaa olla vaikeaa...eikä kaikki mene tietyn kaavan mukaan. Mutta kaiken pitää voida toimia. 😁

Ihan mielenkiinnosta, miten Ukrainan sota vaikutti remonttiisi? Oliko vaikeampi saada remppatarpeita, vai?

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Muistelen että sulla oli jossain kohtaa vedetkin kellarissa, vai oliko ihan pariinkin kertaan. Ja pelletti kallistui liikaa pakotteiden vuoksi ja vaihdoit lämmityssysteemin. Noissa on jo ihan tekemistä.

Nyt on ollut erikoiset ajat. Ensin oli korona. Nyt asuntovelalliset ovat pulassa korkoineen ja asuntojen arvon laskettua, kauppa ei käy, yritykset tekevät konkursseja, työt vähenevät, elämisen tuet vähenevät, yhteiskunta karsii kaikesta. Ihmiset vasta opettelevat tulemaan toimeen sillä vähällä mitä on. Enkä usko että tilanne tästä juuri paranee monenkaan kohdalla.

Muutamaa tuttua seurailen, enkä käsitä miten pärjäävät. Tai jollei tilanteet muutu, niin asunnot ovat kohta pakkohuutokaupassa. Ainahan voi jälkiviisastella, että pitikö ostaa se +300 000 € kämppä, jota ei saa nyt myytyä edes 200 000 €:lla. 100 000 €:n asunnolla olisivat pärjänneet oikein hyvin.

Ihmiset ovat kovia ottamaan riskejä ja syyttävät sitten muita kun menee pieleen eikä omat rahkeet riitä. Jonkun pitäisi aina tulla ja pelastaa. Vaan tällä kertaa ei taida tulla. Moni asia on muuttunut tai muuttumassa.

Kohta suurten ikäluokkien asunnot syrjemmiltä seuduilta tulvivat myyntiin. Hinnat laskevat entisestään. Ehkä sitä ennen nähdään vielä joku piristyminen.

Ja mitä tapahtuu maailmalla, siitäkään ei tiedä miten vaikuttaa kaikkeen.

Kovasti toivon, että ihmiset tajuaisivat itse ottaa vastuun itsestään ja vähän katsoa lähimmäistenkin perään. Saattaa olla turha toivo vielä hetkeen. Ehkä siperia lopulta opettaa.

xLiner

• Palstakamu kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, miten Ukrainan sota vaikutti remonttiisi? Oliko vaikeampi saada remppatarpeita, vai?

Talo lämpedi pelletillä, eikä dodan alettua sitä oikein saanut mistään. Js jos sai, hinta oli 2,5 kertainen.

Toisaalta kävi myös tuuri, että oli se remppa päällä, että sai vaihdettua vehkeet...

• Anonyymi kirjoitti:

Muistelen että sulla oli jossain kohtaa vedetkin kellarissa, vai oliko ihan pariinkin kertaan. Ja pelletti kallistui liikaa pakotteiden vuoksi ja vaihdoit lämmityssysteemin. Noissa on jo ihan tekemistä.

Nyt on ollut erikoiset ajat. Ensin oli korona. Nyt asuntovelalliset ovat pulassa korkoineen ja asuntojen arvon laskettua, kauppa ei käy, yritykset tekevät konkursseja, työt vähenevät, elämisen tuet vähenevät, yhteiskunta karsii kaikesta. Ihmiset vasta opettelevat tulemaan toimeen sillä vähällä mitä on. Enkä usko että tilanne tästä juuri paranee monenkaan kohdalla.

Muutamaa tuttua seurailen, enkä käsitä miten pärjäävät. Tai jollei tilanteet muutu, niin asunnot ovat kohta pakkohuutokaupassa. Ainahan voi jälkiviisastella, että pitikö ostaa se 300 000 € kämppä, jota ei saa nyt myytyä edes 200 000 €:lla. 100 000 €:n asunnolla olisivat pärjänneet oikein hyvin.

Ihmiset ovat kovia ottamaan riskejä ja syyttävät sitten muita kun menee pieleen eikä omat rahkeet riitä. Jonkun pitäisi aina tulla ja pelastaa. Vaan tällä kertaa ei taida tulla. Moni asia on muuttunut tai muuttumassa.

Kohta suurten ikäluokkien asunnot syrjemmiltä seuduilta tulvivat myyntiin. Hinnat laskevat entisestään. Ehkä sitä ennen nähdään vielä joku piristyminen.

Ja mitä tapahtuu maailmalla, siitäkään ei tiedä miten vaikuttaa kaikkeen.

Kovasti toivon, että ihmiset tajuaisivat itse ottaa vastuun itsestään ja vähän katsoa lähimmäistenkin perään. Saattaa olla turha toivo vielä hetkeen. Ehkä siperia lopulta opettaa.

xLiner

Joo, vesiputki irtosi ja ihan sulamisvesiä tuli kellariin, kun sieltä on lattiat auki. Toisaalta hyvä, että tiesi niiden tulevan sinne. Nyt on sellainen kaivo, mihin vedet tulee, jos tulee ja pumppu hoitaa ne pois.

Joo, kyllä mullakin asuntolainan annuiteetti on tuplautunut. Nyt ehkä marraskuussa voi pudota.

Kyllä mä käteni pistän ristiin kyynärpäitä myöten, että lopulta näin kävi. Meinasin hommata ilmavesilämpöpumpun. Se ois ollut virheliike. Nyt ois ikuisessa kusessa sähköyhtiöiden kanssa. Ne voi nostella hintoja älyttömiin summiin, jos niin tykkäävät.

Ja kyllä minä jossain vaiheessa pääsen noista pankeistakin eroon ja pysyn erossa.

Ei mulla mitään mielettömiä summia ole ja pärjäilen. Mutta sekin vielä, että tulen pärjäämään vielä paremmin omillani. En ole sähköyhtiöiden orjuuttama, enkä pellettitoimittajien.
        Puuta vielä täältä maasta luulen löytäväni ja sitä tykkään tehdäkin itse.

Enkä usko mihinkään vihreään siirtymiseen. Kyllä se on toistaiseksi vielä niin kaukana.

Mutta varmaan moni on kusessa, eivätkä hekään mitään älyttömiä 300 t;euron taloja ole ostelleet. Ihan alle satkun tönöjä, mutta nyt niiden hinnat on joissain kymppitonneissa...eikä niitä kukaan osta edes..ei edes sijoittajat. Ylläpitokustannukset voi olla älyttömiä, mutta jätäppä kylmilleen, niin voi tuhoutua siihen paikkaan.

Moni saattaa joutua ottamaan lainaa, että saa maksettua laskut...🙄
        Toivottavasti eivät vaan niin tekisi...

• Disseisback kirjoitti:

Talo lämpedi pelletillä, eikä dodan alettua sitä oikein saanut mistään. Js jos sai, hinta oli 2,5 kertainen.

Toisaalta kävi myös tuuri, että oli se remppa päällä, että sai vaihdettua vehkeet...

Auts. No, onni onnettomuudessa.

• Palstakamu kirjoitti:

Auts. No, onni onnettomuudessa.

Joo. Eipä sitä tiedä mikä vaikuttaa mihinkin. 🤔

1/3 kotitalouksien pelletistä tuli Venäjältä, kun kaupanteko loppui, loppui pelletin saaminenkin.

Mutta hyvä toisaalta, ettei Venäjän varassa ollakaan enää. Se on viisautta. ☺️

• Anonyymi

Jep. Maailmassa taphtuu paljon asioita, joille ei ole olemassa mitään selvää syytä. Tietysti, jos haluaa määrittää sen syyn todella lavealla kädellä, niin sitten se onnistuu. Kyllähän kaikille luonnonkatastrofeillekin löytyy syy, lähdetään tasolta "mannerlaalat liikkyvat" yms. Sen sijaan jos lähdetään miettimään miksi jokin tuollainen tapahtuu jollekin tietylle henkilölle, niin se lopputulema voikin sitten olla täynnä puhtaita sattumia, eikä siihen voi syyllisiä osoittaa. Tai miksi joku tietty henkilö saa syövän ja joku toinen taas ei saa, vaikka olisi paljon riskialttiimmat elintavat jne.

• Anonyymi kirjoitti:

Jep. Maailmassa taphtuu paljon asioita, joille ei ole olemassa mitään selvää syytä. Tietysti, jos haluaa määrittää sen syyn todella lavealla kädellä, niin sitten se onnistuu. Kyllähän kaikille luonnonkatastrofeillekin löytyy syy, lähdetään tasolta "mannerlaalat liikkyvat" yms. Sen sijaan jos lähdetään miettimään miksi jokin tuollainen tapahtuu jollekin tietylle henkilölle, niin se lopputulema voikin sitten olla täynnä puhtaita sattumia, eikä siihen voi syyllisiä osoittaa. Tai miksi joku tietty henkilö saa syövän ja joku toinen taas ei saa, vaikka olisi paljon riskialttiimmat elintavat jne.

Joo, siis ei kaikelle syytä sinäällään löydy, mutta normaali arjessa tapahtuvalle kyllä.

Esimerkiksi täällä paljon esilllä oleva pariutumisongelma kenenkin kohdalla selviäisi jotenkin, kun asiaan paneutuisi.

Tietyt hommat kuitenkin tarvitsee jotain toimiakseen ja jos niitä ei ole, ei homma luonnistu. Mutta siinäkin on se syy. Puukeskuslämmitysjärjestelmä ei toimi, jos kattila pùuttuu tai putkenpätkä jostain välistä puuttuu ja joskus se on onneton ilmakupla putkessa, joka ei mistään pääse pois.

• Mietitäämpäs nyt vaikka miksi olen sinkku.

Syy: En ole joko itse tai toinen tuntenut hyvälle olla yhdessä.
      Nykyään: En ole hakeutunut suhteisiin.

Syyllisiä ei ole.

On vaan faktoja.

https://youtu.be/9yKpZa7gqmA?si=4g4YXINfRT0bdRpO

Kun ei ole ketään "sua" ei kaipaus ole kova. 🙂

• Miksi tänään noin kauheen vihanen?

• Ymmärrät väärin... en oo yhtään vihainen. Päinvastoin....

• Disseisback kirjoitti:

Ymmärrät väärin... en oo yhtään vihainen. Päinvastoin....

Se on sitten hyvä juttu.

• Mutta mutta...

Oon onnellinen. Olen ratkaissut ongelman. Sellainen tuo onnellisuutta. Kannattaa ratkoa pikkuongelmia, niistä saa onnellisuutta helpommin. Lämmitysjärjestelmäongelmat on pahoja/isoja...mutta välillä pakollisia

https://youtu.be/9KJGRLalMe4?si=PI4VGF9cm_oRA3gZ

Miyäs tähän enempää?

• Anonyymi

Emil E:n kirjoitus Hesarissa on ihan paska.
      Pullamösdöpojat kiukuttelua.
      Yök.

• Vai niin...

• En siis ymmärrä ihmisiä, jotka ensin ei arvosta itseään.
      Etsii syyllisiä, eikä välitä edes syystä/koeta korjata sitä...

Jos jostain syystä jalka katkeaa puoliksi, on syyllinen siihen yhdentekevää. On tultava toimeen puolikkaaĺla loppuelämä jokatapauksessa.,

https://youtu.be/HVGy-yhcGB4?si=fLxhFftXtO0IaPdY

Komia on subjektiivinen käsite sit...🤣

• Kuunelkaa muita ja olette toisten armoilla, kuunrlkaa itseänne ja olette mitä olette...

https://youtu.be/QHcDnqIz0jg?si=HnUmQ7yaX6MDRqNi

Öitä ja moikka...😃

• Anonyymi

Oliko sun puulämmitysjärjestelmäsi rikki?

On hyvä osata vähän kaikkea. Nykyään vaan on niin paljon kaikkea hienoa uutta tekniikkaa johon ei sovi mennä itse ronkkimaan, vakuutus ei sitten korvaa jollei korjaajalla tai asentajalla ole ollut työlupia ja sertifiointeja...

xLiner

• Ei se tavallaan rikki ole ollut, mutta ei toiminut oikein.

Tuo on totta. Mutta ihmiset myöskin käyttää laitteita väärin. Ihmetellään, kun vehkeet hajoaa kokoajan, mutta syy on, että niitä käytetään väärin. Syy, ei siis ole laitteessa, vaan käyttäjän käyttämisessä.

Tuli mieleen erään Nissan-liikkeessä olleen korjaajan tarina, kun etäs pappa oli vaihtanut Skodan Nissaniin ja siitä Nissanista paloi kytkin 5000 km;n jälkeen. Korjaaja kysyi, miten hän esim. lähtee autollaan liikkeelle, niin pappa sanoi, että 3-4 vaihe päälle ja menoks. No ei ihmrkään, että kytkin savuaa... vanha Skoda kesti sen, kun trhoa ei ollut juuri tms.

• Anonyymi

Jos kohellan. Teen väärin tai unohdan tehdä mietin miksi eli sitä syytä. Kun jätin loistavan sieniveitsen metsään pohdin mikä minut sekotti ja keksin. Juuri siinä vaiheessa keksin olinko reitillä vai hukassa ja nousin katsomaan tienoota. On heikko suuntavaisto. Mottoni on. Liiku älä loju liikaa sopivasti vaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4428
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3291
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      55
      2560
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2554
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      110
      2285
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1893
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1681
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1626
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      169
      1540
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1275
    Aihe