Kuinka moni vielä käy täällä?

Vakkarit laittakaa hep jos käytte vielä vilkuilemassa palstaa.

170

1397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hep 😂

    • Käyn vilkuilemassa, mutta eipä täällä juurikaan ole mitään minua kiinnostavaa, kun en jaksa osallistua henkilöarvausleikkeihin tahi loanheittoon. Ikävä-palstaan verrattuna sinkkupalsta silti on jopa asiallinen...

      • Niin. Aivan samaa ollut minulla. Käynyt silloin tällöin vilkuilemassa, mutta kokenut ettei oikein inspiroi aloitukset.
        Tuossa olet oikeassa, ettei ikävä ole mistään kotoisin.


      • Mutta hyvä, ettet ole luovuttanut vielä.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mutta hyvä, ettet ole luovuttanut vielä.

        En ole Luovuttaja. ; )

        Toisaalta, jos jotain voisin tehdä palstan hyväksi, niin voisin yrittää, mutta tuskinpa minusta siihen olisi.


      • kollimaattori kirjoitti:

        En ole Luovuttaja. ; )

        Toisaalta, jos jotain voisin tehdä palstan hyväksi, niin voisin yrittää, mutta tuskinpa minusta siihen olisi.

        Kylläpä olisi. Uskon sinuun kuin vakaaseen peruskallioon. :)
        Noh, jokainen tyylillään.


    • Käyn vielä, mutta täällä on niin vähän/huonoja aloituksia nykyään, ettei niihin voi oikein vastata mitään. Mutta vielä on itselläni sanottavaa, ehkä julkaisen V1.0 anti-age protokollastani, sen kustannukset, ja mitä ravintolisiä/luontaistuotteita siihen kuuluu.

      • Hyvä että käyt. Sinulla on paljon asiaa, ehkä joku ottaa asiaasi korvantaakse.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hyvä että käyt. Sinulla on paljon asiaa, ehkä joku ottaa asiaasi korvantaakse.

        Toivotaan näin.. näistä anti-age hoidoista voi olla iloa monille, terveydenhuollosta ei saa yleensä mitään järkevää ennaltaehkäisevää hoitoa, ongelmiin puututaan vasta sitten kun on oikeastaan jo liian myöhäistä, ja silloin lopputulos on usein myös huono.

        Omavaraisuus kannattaa tässäkin asiassa, sillä tulevaisuudessa ei ole varmaa että kaikki saavat asianmukaista hoitoa, kun valtiomme rahat ovat vähissä.

        Kun katselin yhtä uutista, jossa kerrottiin mitä ravintolisiä suomalaiset yleensä käyttävät, niin tuntuu siltä, että suurin osa elää vielä 80- tai 90-luvulla näissä asioissa, vaikka tilanne on muuttunut paljon niiltä ajoilta, erityisesti vielä viime vuosina. Uusia tutkimuksia tulee paljon, ja uusia ravintolisiä on tullut myös markkinoille.


      • m36-intj kirjoitti:

        Toivotaan näin.. näistä anti-age hoidoista voi olla iloa monille, terveydenhuollosta ei saa yleensä mitään järkevää ennaltaehkäisevää hoitoa, ongelmiin puututaan vasta sitten kun on oikeastaan jo liian myöhäistä, ja silloin lopputulos on usein myös huono.

        Omavaraisuus kannattaa tässäkin asiassa, sillä tulevaisuudessa ei ole varmaa että kaikki saavat asianmukaista hoitoa, kun valtiomme rahat ovat vähissä.

        Kun katselin yhtä uutista, jossa kerrottiin mitä ravintolisiä suomalaiset yleensä käyttävät, niin tuntuu siltä, että suurin osa elää vielä 80- tai 90-luvulla näissä asioissa, vaikka tilanne on muuttunut paljon niiltä ajoilta, erityisesti vielä viime vuosina. Uusia tutkimuksia tulee paljon, ja uusia ravintolisiä on tullut myös markkinoille.

        No.. mä en ymmärrä juurikaan ravintolisistä tai anti-age jutuista. Ei henkilökohtaisesti ole niin kiinnostavia juttuja. Ite vanhenen mielelläni ja kun aika on kuolla pois .. on vaan aika.

        Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö muut voisi pitää agendaasi tärkeänä.

        Minä syön itse vain d-vitamiinia ja kalsiumia säännöllisesti ja muita sitten vähän silloin tällöin. Nuokin vain siksi kun lääkäri määräyksestä d - vitsku ja kalsiumi kun en ole maidon ystävä.


    • Anonyymi

      Hep.

    • Jos nyt vakkariks voin sanoa itteeni nii hep ...

      • Olethan sinä selvä vakkari. Ei se ole mikään häpeä.
        Minä olen mielelläni vakkari, vaikka nyttemmkn olenkin paljon ollut poissa.

        Mielestäni sinä olet oikein hyvä keskustelija.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Olethan sinä selvä vakkari. Ei se ole mikään häpeä.
        Minä olen mielelläni vakkari, vaikka nyttemmkn olenkin paljon ollut poissa.

        Mielestäni sinä olet oikein hyvä keskustelija.

        Kiitos pirpana 🙂

        Itekin koittanut pysyy poissa..


      • originalpieninainen kirjoitti:

        Kiitos pirpana 🙂

        Itekin koittanut pysyy poissa..

        Juu. Jos palsta vaikuttaa niin silloin on ehkä parempi pitää taukoa. Aikanaan .. vuosia sitten olin tuolla enempi suhteet osoissa ja se ei tehnyt kovi hyvää. Mutta tää sinkkula on ihan eri maailma. Ainakin mielestäni.


    • Anonyymi

      hep

    • hip

      • Hip hurraa..
        By the way.. sallitko minulle kunnian olla sinun pikku-apurisi sinkkuloiden ankkiksissa?
        Olet ehdoton Pelle Peloton ja itse olen mieltänyt itseni Valopääksi vai onko sen robotin nimi Pikku-Apuri..?


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hip hurraa..
        By the way.. sallitko minulle kunnian olla sinun pikku-apurisi sinkkuloiden ankkiksissa?
        Olet ehdoton Pelle Peloton ja itse olen mieltänyt itseni Valopääksi vai onko sen robotin nimi Pikku-Apuri..?

        Selvä, mutta häikäisevyysharjoitukset pitää sitten rajoittaa keskiviikkoihin, sillä muutoin sähkölasku saattaa paisua liikaa.


      • buddy-love kirjoitti:

        Selvä, mutta häikäisevyysharjoitukset pitää sitten rajoittaa keskiviikkoihin, sillä muutoin sähkölasku saattaa paisua liikaa.

        Ei huolta .. kiinteällä sähkönhinnalla pelatessa hinta on sama keskiviikkoisin kuin torstainakin. Ja aina kun pikku-apuri rikkoontuu Pelle sen on saanut korjattua. Eipä tuo nyt ole vissiinkai muuta tarvinnut kuin uusia hehkulamppuja.. mitä taasen on enää vaikeaa saada...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ei huolta .. kiinteällä sähkönhinnalla pelatessa hinta on sama keskiviikkoisin kuin torstainakin. Ja aina kun pikku-apuri rikkoontuu Pelle sen on saanut korjattua. Eipä tuo nyt ole vissiinkai muuta tarvinnut kuin uusia hehkulamppuja.. mitä taasen on enää vaikeaa saada...

        Täällä on niitäkin iso kasa varastossa.
        (niistä voi tarvittaessa tehdä ilmanvirtausantureita ja vempeleitä, joilla mitataan hehkuvien kappaleiden lämpötilaa))


      • buddy-love kirjoitti:

        Täällä on niitäkin iso kasa varastossa.
        (niistä voi tarvittaessa tehdä ilmanvirtausantureita ja vempeleitä, joilla mitataan hehkuvien kappaleiden lämpötilaa))

        Ai niin ja on täällä myös viiden kilowatin hehkulamppu, eikä se ole edes halogeeni, vaan ihan tavallinen (meko museoikäinen jo).


      • buddy-love kirjoitti:

        Täällä on niitäkin iso kasa varastossa.
        (niistä voi tarvittaessa tehdä ilmanvirtausantureita ja vempeleitä, joilla mitataan hehkuvien kappaleiden lämpötilaa))

        No niin .. nyt tiedän minne saapua kun pää sanoo poks.. :)


      • buddy-love kirjoitti:

        Ai niin ja on täällä myös viiden kilowatin hehkulamppu, eikä se ole edes halogeeni, vaan ihan tavallinen (meko museoikäinen jo).

        Ohoh! Se on jo aarre. Museoikäinen aarre.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ohoh! Se on jo aarre. Museoikäinen aarre.

        Hassu juttu, mutta siellä on ruokalusikallisen verran hiekkaa sisällä.
        Suuritehoisiin hehkulamppuihin kertyy vähitellen höyrystynyttä metallia lasin sisäpinnalle ja se ei silloin enää päästä valoa läpi kuten puhdas lasi. Tuolla irtohiekalla saa puhdisteetua sen metallin pois lasista ja valo pääsee taas kunnolla läpi.


      • buddy-love kirjoitti:

        Hassu juttu, mutta siellä on ruokalusikallisen verran hiekkaa sisällä.
        Suuritehoisiin hehkulamppuihin kertyy vähitellen höyrystynyttä metallia lasin sisäpinnalle ja se ei silloin enää päästä valoa läpi kuten puhdas lasi. Tuolla irtohiekalla saa puhdisteetua sen metallin pois lasista ja valo pääsee taas kunnolla läpi.

        Hitto sä sit tiedät kaikesta niin paljon.. mä olisin vaan kummastellut sitä hiekkaa.. ja heittänyt koko homman sivuun sen enempiä ajattelematta.

        On tosi mukavaa kun täällä palstalla on joku noin fiksu. Tyhmänä en juurikaan mistään mitään tiedä, mutta sen tiedän, ettei täällä toista sun veroista ole. Oot aika pähee. Noin niin kuin mielestäni.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hitto sä sit tiedät kaikesta niin paljon.. mä olisin vaan kummastellut sitä hiekkaa.. ja heittänyt koko homman sivuun sen enempiä ajattelematta.

        On tosi mukavaa kun täällä palstalla on joku noin fiksu. Tyhmänä en juurikaan mistään mitään tiedä, mutta sen tiedän, ettei täällä toista sun veroista ole. Oot aika pähee. Noin niin kuin mielestäni.

        Ei ei, tämä on pelkkää hämäystä, sillä tälläkin hetkellä 28 eri alojen asiantuntijaa kirjoittaa nämä viestit. Viime viikolla saimme vielä mukaan kolme keskenään kinastelevaa tekoälyäkin, mutta toistaiseksi ne ovat niin riitaisia, ettemme vielä päästä niitä julkaisemaan mitään.


      • buddy-love kirjoitti:

        Ei ei, tämä on pelkkää hämäystä, sillä tälläkin hetkellä 28 eri alojen asiantuntijaa kirjoittaa nämä viestit. Viime viikolla saimme vielä mukaan kolme keskenään kinastelevaa tekoälyäkin, mutta toistaiseksi ne ovat niin riitaisia, ettemme vielä päästä niitä julkaisemaan mitään.

        Huh! Sulla on hyvä taustatiimi. Mulla taustatiimi koostuu muutamasta villakoirasta sängyn alla.. :)


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Huh! Sulla on hyvä taustatiimi. Mulla taustatiimi koostuu muutamasta villakoirasta sängyn alla.. :)

        Sängynalusvillakoirat ovat selvästi vähemmän erimielinen asiantuntijajärjestelmä, sillä vaikeneminen on myöntymisen merkki.

        (nytkin täälä kolme asiantuntijaa poistui juuri huoneesta, sillä heitä ei kuulemma tänään käytetä riittävästi ja loukkaantuivat tuosta syrjinnästä)


      • buddy-love kirjoitti:

        Sängynalusvillakoirat ovat selvästi vähemmän erimielinen asiantuntijajärjestelmä, sillä vaikeneminen on myöntymisen merkki.

        (nytkin täälä kolme asiantuntijaa poistui juuri huoneesta, sillä heitä ei kuulemma tänään käytetä riittävästi ja loukkaantuivat tuosta syrjinnästä)

        Heh!! Herkkänahkaista porukkaa..


    • Hep

      • Hyvä juttu. Äläkä anna muiden mielipiteiden vaikuttaa. Täällä sinkuissa ei ole niin paljoa härkkimistä kuin ikävässä. Muista, että monen mielestä sinä olet asiallinen keskustelija. Kuten myös minun mielestäni.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hyvä juttu. Äläkä anna muiden mielipiteiden vaikuttaa. Täällä sinkuissa ei ole niin paljoa härkkimistä kuin ikävässä. Muista, että monen mielestä sinä olet asiallinen keskustelija. Kuten myös minun mielestäni.

        Kiitos sinulle. Täällä ei tosiaan paljon härkkimistä ole, vaikka kyllä se yks mut täältäkin löytää aina ja siten pahimmillaan sotkee koko ketjun.
        Sitten täällä on aika paljon vähemmän sellaista, mihin jaksaa osallistua. Tuntuu että ennen oli enemmän, kyselyitä yms. Aktiivisuus vähentynty täällä selvästi.


      • mustasusi kirjoitti:

        Kiitos sinulle. Täällä ei tosiaan paljon härkkimistä ole, vaikka kyllä se yks mut täältäkin löytää aina ja siten pahimmillaan sotkee koko ketjun.
        Sitten täällä on aika paljon vähemmän sellaista, mihin jaksaa osallistua. Tuntuu että ennen oli enemmän, kyselyitä yms. Aktiivisuus vähentynty täällä selvästi.

        Niin .. millänsä ihmisiä saisi taas aktiiviseksi.. mut voipi olla, että syksyn myötä palailevat, kun kaikki vetäytyvät iltojen pimetessä.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin .. millänsä ihmisiä saisi taas aktiiviseksi.. mut voipi olla, että syksyn myötä palailevat, kun kaikki vetäytyvät iltojen pimetessä.

        Niin ehkäpä. Voisi sitä itseki olla aktiivinen, eikä vaan sanoa niin, mutta en mä oikein keksi mitään. 😅


      • mustasusi kirjoitti:

        Niin ehkäpä. Voisi sitä itseki olla aktiivinen, eikä vaan sanoa niin, mutta en mä oikein keksi mitään. 😅

        Niin. Turhaa sitä on tyhjästä yrittää juttua vääntämään. Tulee itselleenkin tyhmä olo.

        Mutta kyllähän tää palsta on kiinni siitä, kuinka aktiivisia itse olemme.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin. Turhaa sitä on tyhjästä yrittää juttua vääntämään. Tulee itselleenkin tyhmä olo.

        Mutta kyllähän tää palsta on kiinni siitä, kuinka aktiivisia itse olemme.

        Sehän se. Sinkkuna olemisestakaan ei oikein saa mitään juttua, ja tuntuu että varmaan siitä aiheesta on kaikki mahdollinen täällä läpi käytykin? Vaikka onhan se jokaiselle eri asia, olla sinkku. Joku on sitä omasta tahdosta ja joku toinen tahtomattaan. Joku saa seksiä sinkkunakin, ja joku toinen elää selibaatissa. Onhan se tosiaan eri kokemus jokaiselle. Sitten täällä on myös parisuhteessa eläviä, mikä minusta on vähän outoakin jollain tapaa.


      • mustasusi kirjoitti:

        Sehän se. Sinkkuna olemisestakaan ei oikein saa mitään juttua, ja tuntuu että varmaan siitä aiheesta on kaikki mahdollinen täällä läpi käytykin? Vaikka onhan se jokaiselle eri asia, olla sinkku. Joku on sitä omasta tahdosta ja joku toinen tahtomattaan. Joku saa seksiä sinkkunakin, ja joku toinen elää selibaatissa. Onhan se tosiaan eri kokemus jokaiselle. Sitten täällä on myös parisuhteessa eläviä, mikä minusta on vähän outoakin jollain tapaa.

        Ja sitten on joitain harvoja, jotka seurustelee tätä kautta.


      • mustasusi kirjoitti:

        Sehän se. Sinkkuna olemisestakaan ei oikein saa mitään juttua, ja tuntuu että varmaan siitä aiheesta on kaikki mahdollinen täällä läpi käytykin? Vaikka onhan se jokaiselle eri asia, olla sinkku. Joku on sitä omasta tahdosta ja joku toinen tahtomattaan. Joku saa seksiä sinkkunakin, ja joku toinen elää selibaatissa. Onhan se tosiaan eri kokemus jokaiselle. Sitten täällä on myös parisuhteessa eläviä, mikä minusta on vähän outoakin jollain tapaa.

        Sinkku-palsta on ollut aika yleiseen keskusteluun sopiva palsta. Enin osa on sinkkuja, mutta ei kaikki. Täällä höpistään niitä ja näitä aiheesta ja sen ohi.

        En kai itsekään ole juurikaan tehnyt aloituksia koskien sinkkuutta. Kunhan jutustelen mukavia.


      • mustasusi kirjoitti:

        Ja sitten on joitain harvoja, jotka seurustelee tätä kautta.

        Niinkuin minä itse. Tosin seurusteluksi en sitä sanoisi. Tapailuksi.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niinkuin minä itse. Tosin seurusteluksi en sitä sanoisi. Tapailuksi.

        No mä lähinnä tarkoitin pupua ja prinsessaa tällä. Nehän ei ole kai nähneet toisiaan ollenkaan, mutta ovat jo mielikuvituksissaan hyppineet sänkyyn. Mä en sitä enää seuraa yhtään, koska vaikuttaa niin kahdenväliseltä hommalta, että miksi seurata.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        No mä lähinnä tarkoitin pupua ja prinsessaa tällä. Nehän ei ole kai nähneet toisiaan ollenkaan, mutta ovat jo mielikuvituksissaan hyppineet sänkyyn. Mä en sitä enää seuraa yhtään, koska vaikuttaa niin kahdenväliseltä hommalta, että miksi seurata.

        Kuinka et oo senioriklubilla naisia iskemässä?


      • mustasusi kirjoitti:

        No mä lähinnä tarkoitin pupua ja prinsessaa tällä. Nehän ei ole kai nähneet toisiaan ollenkaan, mutta ovat jo mielikuvituksissaan hyppineet sänkyyn. Mä en sitä enää seuraa yhtään, koska vaikuttaa niin kahdenväliseltä hommalta, että miksi seurata.

        Jaa.. vieläkö se jatkuu? En ole koskaan seurannut heitä ku jo alusta lähtien ovat olleet toisissaan kiinni. Jännä etteivät ole tavanneet vieläkään.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Jaa.. vieläkö se jatkuu? En ole koskaan seurannut heitä ku jo alusta lähtien ovat olleet toisissaan kiinni. Jännä etteivät ole tavanneet vieläkään.

        No näyttää jatkuvan. Niin no onhan se täällä turvallisempaa, kun ei voi tietää mikä se toinen on tosielämässä.


      • mustasusi kirjoitti:

        No näyttää jatkuvan. Niin no onhan se täällä turvallisempaa, kun ei voi tietää mikä se toinen on tosielämässä.

        Niih. Mutta jos toinen oikeasti kiinnostaa, homman tulisi konkretisoitua oikeaan elämään.

        En keksi mitään muuta syytä kuin sen, että toinen valehtelee rajusti ja on catfish ja siksi homma rajoittuu palstalle. Tai saattavathan molemmat olla valheellisesti mukana. Tai sit ei. Hitostakos minä tietäisin. Eikä kuule kauhiammin kiinnostakaan.

        Nyttemmin olen ollut kiinnostunut Prahasta. Haluaisin matkustaa sinne. Äskönkin katselin tietoa Prahan joukkoliikenteestä. Oletko sinä käynyt siellä?


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niih. Mutta jos toinen oikeasti kiinnostaa, homman tulisi konkretisoitua oikeaan elämään.

        En keksi mitään muuta syytä kuin sen, että toinen valehtelee rajusti ja on catfish ja siksi homma rajoittuu palstalle. Tai saattavathan molemmat olla valheellisesti mukana. Tai sit ei. Hitostakos minä tietäisin. Eikä kuule kauhiammin kiinnostakaan.

        Nyttemmin olen ollut kiinnostunut Prahasta. Haluaisin matkustaa sinne. Äskönkin katselin tietoa Prahan joukkoliikenteestä. Oletko sinä käynyt siellä?

        No mä tavallaan ymmärrän ja tavallaan en... Siis kun johonkin tuo tietty loppuu. Samaa itsekin tavallaan harrastan täällä. Se on jotenki helppoa, vaan kyllä siitä puuttuu kaikki olennainen mitä oikeissa suhteissa on.

        En ole juuri keski-euroopassa käynyt. Mieli kyllä tekisi mennä vaikka minne. Pitäis yksin matkustaa, ja se ei oikeen tunnu mukavalta ajatukselta.


      • mustasusi kirjoitti:

        No mä tavallaan ymmärrän ja tavallaan en... Siis kun johonkin tuo tietty loppuu. Samaa itsekin tavallaan harrastan täällä. Se on jotenki helppoa, vaan kyllä siitä puuttuu kaikki olennainen mitä oikeissa suhteissa on.

        En ole juuri keski-euroopassa käynyt. Mieli kyllä tekisi mennä vaikka minne. Pitäis yksin matkustaa, ja se ei oikeen tunnu mukavalta ajatukselta.

        Sama se on mullakin, yksin pitäisi kai matkustaa. Matkakaveri Prahaan on hakusessaan. Voisi olla turhan turvaton paikka yksin lähteä reissuun. Kahtelen josko jonkun saisin kaveriksi.

        En mä jaksa vaivata päätääni palstaromansseilla, mikä noilla tuntuisi olevan. Jokainen tehköön kuten parhaaksi kokee. Ihan sama se mulle on.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        No mä lähinnä tarkoitin pupua ja prinsessaa tällä. Nehän ei ole kai nähneet toisiaan ollenkaan, mutta ovat jo mielikuvituksissaan hyppineet sänkyyn. Mä en sitä enää seuraa yhtään, koska vaikuttaa niin kahdenväliseltä hommalta, että miksi seurata.

        Mielikuvitus loikka sänkyyn voi olla ihan piristävää, esim parisuhteessa olevalle. 😉 En sano olisiko näin juuri heidän laitansa. Tarkoitan vaan myös sitä ettei kaikki edes halua kohdata irl elämässä vaikka se olisikin sallittua. Vaan täällä turinointi voi juurikin olla turvallisempaa. Ehkä joskus rohkaistuu tai sitten ei sille ole tilaa. Voi olla myös omanlaistaan huumoria koko keskustelu.


    • Anonyymi

      Käyn minä melkein joka aamu uutisten välissä rullaamassa ainakin otsikot.

      xLiner

      • Anonyymi

        Onhan täällä ollut joskus aikoinaan enemmän tohinaa. Eiköhän se siitä taas, kun kelit ajaa porukan vapaa-ajalla sisätiloihin.

        xLiner


      • Loisto juttu. Sinun suoria kommenttejasi ny jäisin ainakin kaipaamaan jos katoaisit palstalta.
        Et tosin aina ole oikeassa, mutta tarvii olla kanssaeläjiä jotka oikeasti sanovat mitä tarkoittavat. Kuten sinä. Kiitos siitä.


    • Anonyymi

      Multinikkimiehen ”erittäin kiinnostava” monologi omien hahmojen kanssa kiinnostaa, koska?

      • Anonyymi

        …koska meillä on joulu? Arvasinko oikein?


      • Anonyymi

        Onko käynyt mielessä että saatat olla itse osa ongelmaasi 😂, terveisin multinikkimies 😏 ja ehkä myös sitä ongelmaa miltä palsta näyttää tänään


    • Mä käyn aamulla vilkasee, lueskelen nopeesti etusivun läpi, en kirjaudu.
      Yleensä ei mitään erikoista. Vähän tapa, josta vois siitäkin päästää irti.
      Nyt kirjauduin, että tiedät kuka oon. 🙂

      Mut rikun moi, lähden moikkaamaan poitsua ja hänfn naisystävää toiseen kaupunkiin. Hyvä päästä kotoo vähän muualle. 🙂

      • Mies voi lähteä palstalta, mutta palsta ei miehestä. Heh. Aika moni on tauolla mutta entä sitten. Taukoilu tekee ihan hyvää välillä.

        Hyvää päivän jatkoa sinulle.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mies voi lähteä palstalta, mutta palsta ei miehestä. Heh. Aika moni on tauolla mutta entä sitten. Taukoilu tekee ihan hyvää välillä.

        Hyvää päivän jatkoa sinulle.

        Juuri näin. 😄

        Ja nyt toimaroimaan säbäpelejä vaihteeksi. 🙃


      • Disseisback kirjoitti:

        Juuri näin. 😄

        Ja nyt toimaroimaan säbäpelejä vaihteeksi. 🙃

        Sulla säpinää riittää. Hyvää päivänjatkoa sinulle. Mä just sain petsattua uuden sohvani jalat ja kohta lähden terkkariin verikokeisiin. Iltapäivästä pitäisi maalata henkareita ja siivotakin vähän.. huomenna taas töihin.


    • Käynhä mie, täällä ja siellä

      • Sie ja mie. Täällä ja siellä. Siellä ja täällä. Joskus palstallakin. Suukkonen tähän päivään. Sinulle.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Sie ja mie. Täällä ja siellä. Siellä ja täällä. Joskus palstallakin. Suukkonen tähän päivään. Sinulle.

        Puolukkapusuja sinulle, äsken tulin metsälenkiltä, puolukoita tuli maisteltua


      • pujotteIija kirjoitti:

        Puolukkapusuja sinulle, äsken tulin metsälenkiltä, puolukoita tuli maisteltua

        Seuraaville treffeille saat puolukkavispipuuroa.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Seuraaville treffeille saat puolukkavispipuuroa.

        Mukava sitäkin joskus maistella, edellisestä kerrasta suunnillen 10v


      • pujotteIija kirjoitti:

        Mukava sitäkin joskus maistella, edellisestä kerrasta suunnillen 10v

        Päälle maitoa ja sokeria. Ja sylyksellinen rakkautta.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Päälle maitoa ja sokeria. Ja sylyksellinen rakkautta.

        Oi oi kun kuulostaa hyvältä, rakkaus vähän enemmän, tai paljon


      • pujotteIija kirjoitti:

        Oi oi kun kuulostaa hyvältä, rakkaus vähän enemmän, tai paljon

        Juu.. sitä saa mitä tilaa. :)


    • Anonyymi

      Trollipersut pilasi palstan

      • Anonyymi

        Olen kylläkin vihreä.


    • HEP, minäkin käyn silloin tällöin vilkaisemassa palstaa. Joskus on viikko - milloin ole ollenkaan messissä. Mielestäni palstalla on vähemmän mielenkiintoisia aloituksia tätä nykyään. Norppa83:a ja Hiutaletta (taisi olla viimeksi hänen nickinsä) jää kaipaamaan. Edelliseltä oli tässä vähän aikaa sitten yksi kirjoitus ja jälkimmäisestä ei mitään havaintoa. Montaa muutakin on ikävä.

      • Minullakin on koitakin menneitä palstalaisia ikävä. Jasu alias Huitale piipahtelee silloin tällöin anonyyminä. Harvakseltaan. Norppaa ei ole näkynyt moneen kuukauteen. Tai sit en vain ole huomannut.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Minullakin on koitakin menneitä palstalaisia ikävä. Jasu alias Huitale piipahtelee silloin tällöin anonyyminä. Harvakseltaan. Norppaa ei ole näkynyt moneen kuukauteen. Tai sit en vain ole huomannut.

        Pikku-pirpana: "Norppaa ei ole näkynyt moneen kuukauteen. Tai sit en vain ole huomannut."

        Kyllä hän jossain vaiheessa kesää kävi täällä. On siitä ainakin kuukausi. Minä kirjoitin hänelle jotakin, mutta ei vastannut. Kirjoitti ilmeisesti vain yhdenä päivänä.

        Vielä kerran hyvät viikonloput! :) :)


    • Anonyymi

      Hep.

      Kouvolan nurmivasara

    • Anonyymi

      Tulee käytyä "Suhteissa" ja siellä mm. Sinkuissa ja Ikävässä mm. koska nämä yleensä esillä kun napsautat kohtaa "Suhteet" Toki monessa muussakin paikassa, esim. Yhteiskunta ja siellä mm. maailman menoa ym. ja Tiede ja teknologia pois lukien Tietotekniikka kun joku Linux-hullu pilasi sen ja Paikkakunnissa jotkin "seudut" ja Veneily ym.
      Missä ei tule ollenkaan käytyä on mm. Lemmikit, Muoti ja kauneus, Perhe, Nuoret, Ruoka ja juoma, Talous, Terveys ja Urheilu ja kuntoilu pois lukien Pyöräily.

      • Olin itsekin ennen suhteissa, mutta meno oli aika kreisiä ja tyhjänpäiväistä, kuten ikävässä edelleen.
        Täällä sinkuissa sentään keskustellaankin.


    • Anonyymi

      Koska se kaveriselfie Lauri Markkasen kanssa tulee palstalle?

      • Ei tuu ei sit millään.
        Kokoero siinä määrin huomattava, että ei onnistu si millään. :)


    • Anonyymi

      𝖳𝗎𝗅𝖾 𝗌𝗂𝗇𝖺̈𝗄𝗂𝗇 𝗋𝗒𝗁𝗆𝗂𝗂𝗇, 𝗁𝖾𝗉. 𝗁𝗍𝗍𝗉𝗌://𝗄𝖾𝗌𝗄𝗎𝗌𝗍𝖾𝗅𝗎.𝗌𝗎𝗈𝗆𝗂𝟤𝟦.𝖿𝗂/𝗋𝗒𝗁𝗆𝖺𝗍/𝗂𝗄𝖺𝗋𝗒𝗁𝗆𝖺𝗍

    • Hep 😊 Käyn täällä säännöllisen epäsäännöllisesti vähintään kurkkaamassa, vaikka viime aikoina olenkin lähinnä turissut Randen kanssa 😁

      • Anonyymi

        Team Turina on palstan koossa pitävä voima ✌️


      • Noo..
        Rande on oikein hyvä valinta turinakumppaniksi.
        Mutta kiva kuitenkin että olet vielä täällä. Tässä itsekin yritän aktivoitua palstan suhteen. Pikkuisen edes..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Team Turina on palstan koossa pitävä voima ✌️

        Eiköhän täällä kaikki pidä palstaa koossa, kuuluupa johonkin turinatiimiin tai ei. Itse en sellaiseen miellä kuuluvani.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Noo..
        Rande on oikein hyvä valinta turinakumppaniksi.
        Mutta kiva kuitenkin että olet vielä täällä. Tässä itsekin yritän aktivoitua palstan suhteen. Pikkuisen edes..

        Rande on kyllä oikein mukava turinakumppani, joskin melko omapäinen 😄

        Kiva kun sinäkin olet täällä vielä 😊 Vähän hiljaisen puoleista ehkä on ollut viime aikoina, mutta saattaahan olla, että iltojen pimettyä alkaa täällä olemaan taas vilkkaampaa.


      • Aletheias kirjoitti:

        Rande on kyllä oikein mukava turinakumppani, joskin melko omapäinen 😄

        Kiva kun sinäkin olet täällä vielä 😊 Vähän hiljaisen puoleista ehkä on ollut viime aikoina, mutta saattaahan olla, että iltojen pimettyä alkaa täällä olemaan taas vilkkaampaa.

        Juu.. mihinkäs minä palstalta lähtisin. Oli vain pidempi off -jakso. Ei sen kummallisempaa.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Juu.. mihinkäs minä palstalta lähtisin. Oli vain pidempi off -jakso. Ei sen kummallisempaa.

        Tauot on ihan hyväksi itse kullekin tai jos muutoin kokee, että palsta aiheuttaa jotain negatiivista elämään, niin jopa kokonaan poistumista kannattaa harkita. Itsellä sellaista fiilistä ei ole toistaiseksi tullut, kun käyn täällä huvikseni ja joskus ollut aivan mielettömän antoisia keskustelujakin, niin plussalla vielä mennään 😊


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Rande on kyllä oikein mukava turinakumppani, joskin melko omapäinen 😄

        Kiva kun sinäkin olet täällä vielä 😊 Vähän hiljaisen puoleista ehkä on ollut viime aikoina, mutta saattaahan olla, että iltojen pimettyä alkaa täällä olemaan taas vilkkaampaa.

        Rande on turinatiimin imaami, joten häntä pitäisi kyllä teititellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rande on turinatiimin imaami, joten häntä pitäisi kyllä teititellä.

        En teitittele, alkaa muuten luulemaan liikoja itsestään 😁


      • Aletheias kirjoitti:

        Tauot on ihan hyväksi itse kullekin tai jos muutoin kokee, että palsta aiheuttaa jotain negatiivista elämään, niin jopa kokonaan poistumista kannattaa harkita. Itsellä sellaista fiilistä ei ole toistaiseksi tullut, kun käyn täällä huvikseni ja joskus ollut aivan mielettömän antoisia keskustelujakin, niin plussalla vielä mennään 😊

        Ei mullakaan mitään negaatioita palstasta ole. Täällä on mukavaa jutella ihmisten kanssa. Elämässä vaan ollut kaikenmoista, ei ole palsta ollut päällimmäisenä mielessä.

        Irl on menny häränpyllyä ja vuoristorataa. Se vienyt aikani. Ja kotianikin olen innostunut taas laittelemaan. Tilasin esimerkiksi uuden sohvan ja sen jalat oli väärän väriset, niin petsasin ne itse oikean väriseksi. Ja muuta pientä kivaa.

        Vaikka touhustelenkin kotona, en ole jaksanut pölyjä pyyhiskellä ja se olisi minulla kai huomenna edessä. Se on sellaista hommaa, mistä en tykkää yhtään.
        Mä mieluummin maalaan, rakennan tai korjaan.


      • Aletheias kirjoitti:

        En teitittele, alkaa muuten luulemaan liikoja itsestään 😁

        Ai.. luulekko tosiaan että hän ALKAISI luulemaan itsestään liikoja.

        Siis viittaan siihen, että hän luulee jo itsestään liikoja. Mutta se on osa hänen charmiaan...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ei mullakaan mitään negaatioita palstasta ole. Täällä on mukavaa jutella ihmisten kanssa. Elämässä vaan ollut kaikenmoista, ei ole palsta ollut päällimmäisenä mielessä.

        Irl on menny häränpyllyä ja vuoristorataa. Se vienyt aikani. Ja kotianikin olen innostunut taas laittelemaan. Tilasin esimerkiksi uuden sohvan ja sen jalat oli väärän väriset, niin petsasin ne itse oikean väriseksi. Ja muuta pientä kivaa.

        Vaikka touhustelenkin kotona, en ole jaksanut pölyjä pyyhiskellä ja se olisi minulla kai huomenna edessä. Se on sellaista hommaa, mistä en tykkää yhtään.
        Mä mieluummin maalaan, rakennan tai korjaan.

        Oma elämä ja arki täytyy asettaa etusijalle. Palstalla ehtii käydä sitten, kun siihen on aikaa ja voimavaroja.

        Syksy on mennyt hurjaa vauhtia eteenpäin ja ollut monestakin syystä myös täällä melko kuormittava. Ei mitään dramaattista, vaan enemmänkin monen pienen asian kasautumia ja kaipaisi vähän kevyempää menoa mutta ehkä se tästä vielä tasaantuu 😊

        Kodin laittaminen saa aikaan hyvää oloa! Itselläkin olisi uusi sohva hakusessa, mutta makuni on liian kallis siihen, mihin kukkaro taipuu eli etsinnät jatkuu. Ajattelin samalla uusia vähintään olohuoneen maton, mutta en ole löytänyt vielä ihan mieleistäni. Saattaa olla, että totean lopulta, että nämä vanhat menee vielä ihan hyvin ainakin vuoden 😄


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ai.. luulekko tosiaan että hän ALKAISI luulemaan itsestään liikoja.

        Siis viittaan siihen, että hän luulee jo itsestään liikoja. Mutta se on osa hänen charmiaan...

        Niin tosiaankin luulee 😄 Ihana tyyppi 🥰


      • Aletheias kirjoitti:

        Oma elämä ja arki täytyy asettaa etusijalle. Palstalla ehtii käydä sitten, kun siihen on aikaa ja voimavaroja.

        Syksy on mennyt hurjaa vauhtia eteenpäin ja ollut monestakin syystä myös täällä melko kuormittava. Ei mitään dramaattista, vaan enemmänkin monen pienen asian kasautumia ja kaipaisi vähän kevyempää menoa mutta ehkä se tästä vielä tasaantuu 😊

        Kodin laittaminen saa aikaan hyvää oloa! Itselläkin olisi uusi sohva hakusessa, mutta makuni on liian kallis siihen, mihin kukkaro taipuu eli etsinnät jatkuu. Ajattelin samalla uusia vähintään olohuoneen maton, mutta en ole löytänyt vielä ihan mieleistäni. Saattaa olla, että totean lopulta, että nämä vanhat menee vielä ihan hyvin ainakin vuoden 😄

        Mä ksns totesin, että sohvan myötä on hankittava uudet sohvatyynyt ja torkkupeitto. Ihan must, eo ole kallis investointi, mutta nyt lopsa ei taivu edes siihen.

        Oman kodin laittaminen on kuin itselleen tekisi. Ja itselleenhän sitä tekeekin. Kivaa hommaa.

        Mulka kans viime kuukaudet ollut aika hurjia. Palsta tosiaankaan ei ole ollut päälimmäisenä mielessä.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mä ksns totesin, että sohvan myötä on hankittava uudet sohvatyynyt ja torkkupeitto. Ihan must, eo ole kallis investointi, mutta nyt lopsa ei taivu edes siihen.

        Oman kodin laittaminen on kuin itselleen tekisi. Ja itselleenhän sitä tekeekin. Kivaa hommaa.

        Mulka kans viime kuukaudet ollut aika hurjia. Palsta tosiaankaan ei ole ollut päälimmäisenä mielessä.

        Ihan samaa tuskailen, kun samaan syssyyn olisi niin paljon muutakin uusittavaa kuin sohva ja näen vain silmissäni, miten budjetti paisuu sohvan hankinnasta koko asunnon uusimiseen ja siihen ei enää rahkeet tällä hetkellä riitä. Eikä ole mitään akuuttia hätää eli tämä on vain sen takia, että itse kaipaisin uutta ilmettä sisustukseen.

        Toivottavasti siellä alkaa rauhoittua, ja pahimmat myllerrykset takanapäin. Usein sitä vain sattuu kasaantumaan paljon kaikenlaista samaan hetkeen ja se kuormittaa entisestään.


      • Aletheias kirjoitti:

        Ihan samaa tuskailen, kun samaan syssyyn olisi niin paljon muutakin uusittavaa kuin sohva ja näen vain silmissäni, miten budjetti paisuu sohvan hankinnasta koko asunnon uusimiseen ja siihen ei enää rahkeet tällä hetkellä riitä. Eikä ole mitään akuuttia hätää eli tämä on vain sen takia, että itse kaipaisin uutta ilmettä sisustukseen.

        Toivottavasti siellä alkaa rauhoittua, ja pahimmat myllerrykset takanapäin. Usein sitä vain sattuu kasaantumaan paljon kaikenlaista samaan hetkeen ja se kuormittaa entisestään.

        Juu.. kyllä pitäisi rauhoittua kohta puoleen. Toivoakseni. Talous mulla on ihan luralla, mutta luulisin että sekin tasoittuu.


    • Anonyymi

      No tämä on oikeastaan ainoa paikka, jonne Punkalaitumelta pääsee rospuuttoaikaan. Sadekausina tiet on siinä kunnossa, että turha kuvitella minnekkään lähtevänsä millään muulla kuin avohytti Massikalla, mutta nytkin on öljyt vaihtamatta niin kylän isokirkko saa kyllä odottaa...ei voi mitään

      • Täällä isolla kirkolla ei voida siis muuta kuin jäädä kaipailemaan Punkalaitumen uroita.. tai siis niiden tarinoita. Hyvä, että Punkalaitumelaisilla on edes tämä palsta. :)


    • Anonyymi

      Onko tämä toinen itsekorostusketju? Ja miksi?

    • Mihin on kadonnut varjoperuna ja mies linnun radalta. Ainakin sen perunan kanssa sain aikaan pitenpääkin keskustelua. Oli mukava kun kertoi vähän työstään ym. Mä ite kannatan avointa yhteiskuntaa, kerrottaisiin vähän asioita jaettaisiin ideoita. Ite oon pyrkinyt kertomaan soveltuvin osin ja yleisesti hyödyntäen. Siis ehdotuksia ei siis käskyjä, vaikka jotkut sen niin haluaa ymmärtää ja sitten vihasena vastaa, että mitä siinä määräilet. Tarkoitus ei siis höpistä vaan itsekseen, mutta en nyt kehtaa udellakaan. Eli ihan vastavuoroiseen keskusteluun olen kyllä valmis. En nyt kuitenkaan ihan siihen menisi kuin hondakuski, joka pitkiä romaaneja tänne kirjoitti. Mutta kukin tyylillään ja sehän siinä pää asia että erilaisia ollaan ja siten hyödynnetään toinen toisiaan vastavuoroisesti.

      • Niin. Minäkin kaipailen varjoperunaa.. ehkä hän palaa vielä. Tiedä tuosta sitten. Hänellä ainakin mielikuvitusta ja luovuutta riittää. Kiva tyyppi.

        Keskustelu on vastavuoroista tai sitä ei voi keskustelemiseksi sanoa. Se, että kertoo mielipiteitään omista lähtökohdistansa on tapa tuoda esille itseään ja näkemystään.

        Tämä palsta on kovin suppea tapa ilmaista itseään, siksi monet ymmärtävät väärin. Ja sit omana lukunaan nuo jotka tahalleen ymmärtävät väärin.
        Mikä siinä on, ettei voida ollenkaan kysyä tarkentavia kysymyksiä jos oikeasti haluaa keskustella toisen kanssa..? Sitä ihmettelen.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin. Minäkin kaipailen varjoperunaa.. ehkä hän palaa vielä. Tiedä tuosta sitten. Hänellä ainakin mielikuvitusta ja luovuutta riittää. Kiva tyyppi.

        Keskustelu on vastavuoroista tai sitä ei voi keskustelemiseksi sanoa. Se, että kertoo mielipiteitään omista lähtökohdistansa on tapa tuoda esille itseään ja näkemystään.

        Tämä palsta on kovin suppea tapa ilmaista itseään, siksi monet ymmärtävät väärin. Ja sit omana lukunaan nuo jotka tahalleen ymmärtävät väärin.
        Mikä siinä on, ettei voida ollenkaan kysyä tarkentavia kysymyksiä jos oikeasti haluaa keskustella toisen kanssa..? Sitä ihmettelen.

        "Mikä siinä on, ettei voida ollenkaan kysyä tarkentavia kysymyksiä jos oikeasti haluaa keskustella toisen kanssa..? Sitä ihmettelen"

        Tästä sivusta totean, että olen usein pohtinut tällä palstalla samaa asiaa. Miksi ei voi kysyä tarkentavia kysymyksiä ja miksi niitä ei monilta kestä kysyä. Mä olen saanut täällä niin monta yksilöä suorastaan hyökkäämään silmilleni, kun olen yrittänyt kysyä tarkentavia kysymyksiä, että en enää monelta viitsi kysyä mitään. Mä olen luullut tän paikan oleva keskustelua varten, mutta harva tuntuu käyvän täällä keskustellakseen. 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mikä siinä on, ettei voida ollenkaan kysyä tarkentavia kysymyksiä jos oikeasti haluaa keskustella toisen kanssa..? Sitä ihmettelen"

        Tästä sivusta totean, että olen usein pohtinut tällä palstalla samaa asiaa. Miksi ei voi kysyä tarkentavia kysymyksiä ja miksi niitä ei monilta kestä kysyä. Mä olen saanut täällä niin monta yksilöä suorastaan hyökkäämään silmilleni, kun olen yrittänyt kysyä tarkentavia kysymyksiä, että en enää monelta viitsi kysyä mitään. Mä olen luullut tän paikan oleva keskustelua varten, mutta harva tuntuu käyvän täällä keskustellakseen. 🙂

        Noh.. mä käyn täällä keskustelua varten myös.
        Itse en tosin kylläkään voi sietää sitä, että kun kerron mielipiteeni, alkaa keskustelukumppani vänkäämään perusteluja..

        Mielestäni minun ei ole tarvetta perustella mielipiteitäni, sillä ne ovat vain mielipiteitä. Mutuja.

        Eri asia jos laittaisin faktapohjaista väitettä jostakin, niin ymmärtäisin jos keskustelukumppani haluaisi lähteen asialle.

        Minun ei tee tiukkaakaan myöntää sitä tosiasiaa, etten aina ymmärrä. Silloin kysyn selvennyksiä. En hitto soikoon ole mikään ajatusten lukija ja luetun ymmärtämisessänikin on joskus puutteita.

        Tämä on keslustelupalsta. Ja se, kuinka ihmiset keskustelevat täällä, on aika yksilöllistä.


    • Anonyymi

      Hep... silloin tällöin.

      - Sheena

      • Kiva juttu. Että edes silloin tällöin. Ettet ole hyljännyt meitä poloisia.. :)


    • Kyllä minä täällä vielä kirjoittelen, mutta en yhtä aktiivisesti kun ennen, kun ei oikein ole ketään enää lukemassa näitä viestejä :D

      • Kiitti.. vai niin.. ei oikein ketään.. olenhan minäkin täällä..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kiitti.. vai niin.. ei oikein ketään.. olenhan minäkin täällä..

        No ollaanpas sitä nyt dramaattisia :p Mutta rehellisesti sanottuna ei sinuakaan täällä juuri enää näe.


      • Palstakamu kirjoitti:

        No ollaanpas sitä nyt dramaattisia :p Mutta rehellisesti sanottuna ei sinuakaan täällä juuri enää näe.

        Rehellisesti.. olet oikeassa. Olen ollut kauan poissa.

        Yritän ny hieman aktivoitua taas. Seuraavaan taukoon asti :)


    • Anonyymi

      En kovin usein edes muista palstaa. Elämä on niin täynnä kaikenlaista muuta. Mutta tänään päätin vilkaista, kun mietin että mitöhän sitä tekis. 🙂

      Oon sairaslomalla seljästäni.

      Entinen Eivor

      • Auts.

        Täällä on kovin hiljaista ollut. Ei ole happeningiä. Itsekin vasta palailin palstalle vähän aikaa sitten.

        Mitäs muutoin ku selkä pipi?

        Mulla same old, same old. Piti työt loppua marraskuun alussa, mut ei ny si loppunukkaan. Joten työkuviot siis melkein pysyny samana. Paitsi että sain siirron osastolle jossa tykkään olla.

        Vielä pujiksen kanssa ja eipä oikein


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Auts.

        Täällä on kovin hiljaista ollut. Ei ole happeningiä. Itsekin vasta palailin palstalle vähän aikaa sitten.

        Mitäs muutoin ku selkä pipi?

        Mulla same old, same old. Piti työt loppua marraskuun alussa, mut ei ny si loppunukkaan. Joten työkuviot siis melkein pysyny samana. Paitsi että sain siirron osastolle jossa tykkään olla.

        Vielä pujiksen kanssa ja eipä oikein

        muuta ihmeempää.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        muuta ihmeempää.

        Samaa täälläkin, samat kuviot, samat ihmiset, samat työt jne. Enkä ole lihonutkaan, sekin on pysynyt tuo ulkokuosi samana ja elopaino (76-77kg). Terveydentila haastaa, ei muuten valittamista. 😅

        Oikeastaan muuttunut on ajankäyttö, muuten mennää kuten ennenkin.

        Entinen Eivor


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samaa täälläkin, samat kuviot, samat ihmiset, samat työt jne. Enkä ole lihonutkaan, sekin on pysynyt tuo ulkokuosi samana ja elopaino (76-77kg). Terveydentila haastaa, ei muuten valittamista. 😅

        Oikeastaan muuttunut on ajankäyttö, muuten mennää kuten ennenkin.

        Entinen Eivor

        No toivottavasti paranet pian selkävaivoistasi.
        Ja et muutoinkin olisi kaikki auvoisaa.
        Kiva, että kuitenkin välillä piipahtelet täälläkin.
        UTR on kaipaillut sinua.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No toivottavasti paranet pian selkävaivoistasi.
        Ja et muutoinkin olisi kaikki auvoisaa.
        Kiva, että kuitenkin välillä piipahtelet täälläkin.
        UTR on kaipaillut sinua.

        Kiitos. 🤗

        Jotenkin hassua, että minua joku kaipaa. En osaa mieltää itseäni ihmiseksi jota kaivattaisi. Ehkä olen ulkoistanut itseni jo kauan sitten siitä kuviosta, että kiinnityn tai ajattelen jonkun kiinnittyvän minuun millään tasolla.

        Mutta terkkuja kaipaavalle ja sulle myös kaikkea hyvää. 😊

        Entinen Eivor


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos. 🤗

        Jotenkin hassua, että minua joku kaipaa. En osaa mieltää itseäni ihmiseksi jota kaivattaisi. Ehkä olen ulkoistanut itseni jo kauan sitten siitä kuviosta, että kiinnityn tai ajattelen jonkun kiinnittyvän minuun millään tasolla.

        Mutta terkkuja kaipaavalle ja sulle myös kaikkea hyvää. 😊

        Entinen Eivor

        Piipahtelehan täällä palstalla aina välillä jos tuntuu siltä. Sä oot niitä vakkareita joiden kanssa on mukavaa turista.
        Mä meen nukkumaan .. hyvää yötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos. 🤗

        Jotenkin hassua, että minua joku kaipaa. En osaa mieltää itseäni ihmiseksi jota kaivattaisi. Ehkä olen ulkoistanut itseni jo kauan sitten siitä kuviosta, että kiinnityn tai ajattelen jonkun kiinnittyvän minuun millään tasolla.

        Mutta terkkuja kaipaavalle ja sulle myös kaikkea hyvää. 😊

        Entinen Eivor

        Kyllä palstan tila on muuttunut akuutista krooniseen suuntaan niin pahasti että comeback olisi paikallaan 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä palstan tila on muuttunut akuutista krooniseen suuntaan niin pahasti että comeback olisi paikallaan 👍

        Kaikki loppuu aikanaan, hyvä puhtikin. 😃

        Entinen Eivor


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki loppuu aikanaan, hyvä puhtikin. 😃

        Entinen Eivor

        Näin on, totta puhuen en koe tästä olevan edes ajantäytteeksi enää. Kelpaa juuri ja juuri puskista huuteluun...kohta varmaan ei enää siihenkään 🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on, totta puhuen en koe tästä olevan edes ajantäytteeksi enää. Kelpaa juuri ja juuri puskista huuteluun...kohta varmaan ei enää siihenkään 🙄

        Näinhän se on. Itse kaipaisin jotta olisi enemmän irl jotain sanottavaa, mutta kun ei mulla ole irlissäkään mitään sanottavaa. 😅

        Entinen Eivor


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on. Itse kaipaisin jotta olisi enemmän irl jotain sanottavaa, mutta kun ei mulla ole irlissäkään mitään sanottavaa. 😅

        Entinen Eivor

        No jos minä saisin valita niin kaikki siirtyisivät sanattomaan viestintään välittömästi, telepaattinen yhteys etusijalla tai sitten kommunikoitaisiin feronomeilla.
        Yhdellä tusauksella kaikki kertalaakilla selväksi, ei siten kumminkaan kuten näillä arkipäivän tusauksilla, niillä ei onnistu kuin karkoittaminen 🙂


    • Anonyymi

      Mihin kastiin minut lasketaan? On jonkun aikaa ollut raastava on-off-suhde, josta ehkä nyt pääsen eroon. Tunteet on jäljellä mutta olen päättänyt voittaa ne. Ei hääppöinen olo.

      • Anonyymi

        Kukakohan olet? Anonyymia (ilman allekirjoitusta) ei voi laskea vakkarikävijäksi mitenkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukakohan olet? Anonyymia (ilman allekirjoitusta) ei voi laskea vakkarikävijäksi mitenkään.

        Mielestäni voi. Anonyymi joka käy vakituisesti sinkut palstalla on vakkari siina missä rekatut tai allekirjoittaneetkin.

        Häntä ei voi todentaa vakkariksi, mutta tarviiko sitä edes todentaa.


    • Hep. Käynnit ovat kyllä 10 vuoden aikana vähentyneet, mutta käyn edelleen.

      Missaan kyllä vanhoja hyviä aikoja jolloin esimerkiksi EX-PUA provoili oikein kunnolla, mutta kaikesta kuitenkin huomasi että hän ei ollut tyhmä.

      Nyt täällä on muutama todella reppana kirjoittaja, jotka täyttävät lukemattomilla aloituksilla tai kommenteilla palstat.

      • Minä kaipaan myös keskusteluja, joita tääll ennen käytiin. Enkä minäkään ole kovin kokenut palstalainen...


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Minä kaipaan myös keskusteluja, joita tääll ennen käytiin. Enkä minäkään ole kovin kokenut palstalainen...

        Et ole aivan syytön palstan tilaan. Kun jostakin ihan hyväntahtoisesta juttelijasta et oikein pidä, osaat sen sanoa niin ilkeästi, että kyllä toiselta menee kiinnostus koko palstaan, jossa tietää taas törmäävänsä sinuun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et ole aivan syytön palstan tilaan. Kun jostakin ihan hyväntahtoisesta juttelijasta et oikein pidä, osaat sen sanoa niin ilkeästi, että kyllä toiselta menee kiinnostus koko palstaan, jossa tietää taas törmäävänsä sinuun.

        Jaa? Todellako?

        Jokainen vastaa vain itsestään. Ja vastuu on lukijalla.

        Minua on aivan turha yrittää syyllistää. Ei onnistu.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Jaa? Todellako?

        Jokainen vastaa vain itsestään. Ja vastuu on lukijalla.

        Minua on aivan turha yrittää syyllistää. Ei onnistu.

        Lukijalla vastuu, kun olet ilkeä? On tunnettu, että ole teflonia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lukijalla vastuu, kun olet ilkeä? On tunnettu, että ole teflonia.

        En ole tarkoituksellisesti ollut ilkeä. Minut on tulkittu noin. Joten vastuu on lukijalla.

        Kerron tarinan ..

        Täällä palstalla oli eräs kirjoittelija, hänestä ei hirveämmin pidetty. Minulla ei ollut häntä tai hänen mielipiteitään vastaan mitään. Keskustelumme olivat ihan asiallisia. Minä en ollut hänen kanssaan samanmielinen ja kun hän kertoi mielipiteitään en voinut olla kertomatta omaa mielipidettäni. Ja mielipiteeni oli, että hänen mielipiteensä olivat pervoja. Tämä kirjoittelija otti itseensä ja poistui palstalta.

        Vieläkään minulla ei ole mitään tuota kirjoittelijaa vastaan, mutta mielipiteeni hänen mielipiteistään ei ole muuttunut. Vaikka olin erimielinen hänen mielipiteistään ei minulle ollut este keskustella hänen kanssaan asiallisesti. Hän taasen otti minun mielipiteeni hänen mielipiteistään verisesti itseensä.
        Vastuu ei ole minun jos minulle ei anneta oikeutta eriävään mielipiteeseen. Omaan mielipiteeseeni.

        En todellakaan ole samanmielinen kaikkien kanssa ja todellakaan en odota samanmielisyyttä itselleni. Se, mitä edellytän on asiallinen keskustelu. Maalittaminen ja henkilöhyökkimiset jätän omaan arvoonsa arvaamattomaan.

        Pointti, mitä tuo yllä mainitsemani kirjoittelija ei ymmärrä, että jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä.

        Juu.. vastuu on lukijalla.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        En ole tarkoituksellisesti ollut ilkeä. Minut on tulkittu noin. Joten vastuu on lukijalla.

        Kerron tarinan ..

        Täällä palstalla oli eräs kirjoittelija, hänestä ei hirveämmin pidetty. Minulla ei ollut häntä tai hänen mielipiteitään vastaan mitään. Keskustelumme olivat ihan asiallisia. Minä en ollut hänen kanssaan samanmielinen ja kun hän kertoi mielipiteitään en voinut olla kertomatta omaa mielipidettäni. Ja mielipiteeni oli, että hänen mielipiteensä olivat pervoja. Tämä kirjoittelija otti itseensä ja poistui palstalta.

        Vieläkään minulla ei ole mitään tuota kirjoittelijaa vastaan, mutta mielipiteeni hänen mielipiteistään ei ole muuttunut. Vaikka olin erimielinen hänen mielipiteistään ei minulle ollut este keskustella hänen kanssaan asiallisesti. Hän taasen otti minun mielipiteeni hänen mielipiteistään verisesti itseensä.
        Vastuu ei ole minun jos minulle ei anneta oikeutta eriävään mielipiteeseen. Omaan mielipiteeseeni.

        En todellakaan ole samanmielinen kaikkien kanssa ja todellakaan en odota samanmielisyyttä itselleni. Se, mitä edellytän on asiallinen keskustelu. Maalittaminen ja henkilöhyökkimiset jätän omaan arvoonsa arvaamattomaan.

        Pointti, mitä tuo yllä mainitsemani kirjoittelija ei ymmärrä, että jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä.

        Juu.. vastuu on lukijalla.

        Olen palstalla harvakseltaan ilman vakituista nikkiä. Satunnaisesti seurannut joitakin ristiriitaisia persoonia ihan vaan mielenkiinnosta, miten he kokevat itsensä.
        Tartuinpa tähän kun huomasin, ja itsekin kokeilin tehdä juttua mainitsemasi henkilön kanssa: no, jumiinhan se tietenkin aina meni, kuten yleensä muidenkin kanssa ketkä uskalsi olla eri mieltä.
        Niin, ristiriitaisuus siinä että älykäskin, mutta perin fundamentalisti (jos ymmärrän tuon termin oikein) eli mielipiteet sementoituneet, alkoholisti perimältään, "pervo", seksifantasioija ja alan "palstanovellisti", kuten mainitsitkin, leipäpappi, erikoisuus suhteessa ikäänsä ym. Hän loukkaantui palstalla useampaan otteeseen mutta palasi, Sinä taisit antaa sen viimeisen niitin ;)
        Siis mielenkiintoni aihe: selitykset miten viisaita ovat vs miten ns.normi ihmiset vaikkapa tällä palstalla nuo selitykset kokee.

        Osa palstalaisista ns.peruskansalaisia, kun yhteiskunta polarisoituu: toisilla on työtä, toimeentuloa, terveyttäkin, toisille tuki tavalla tai toisella, kuntoutuksina ym. on tarpeen.
        Huomasin tähänkin ketjuun vastanneen erään fundamentalistin tv, kelle periaatteessa voisi yrittää antaa vinkkejäkin , mutta he ovat yleensä niin itsensä kanssa jumissa, etteivät ota vastaan mitään ulkopuolista sanomaa, mikä on vähänkään erimielinen uskomustensa kanssa. Heidän viestinsä palstalla ovat lähinnä monologeja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen palstalla harvakseltaan ilman vakituista nikkiä. Satunnaisesti seurannut joitakin ristiriitaisia persoonia ihan vaan mielenkiinnosta, miten he kokevat itsensä.
        Tartuinpa tähän kun huomasin, ja itsekin kokeilin tehdä juttua mainitsemasi henkilön kanssa: no, jumiinhan se tietenkin aina meni, kuten yleensä muidenkin kanssa ketkä uskalsi olla eri mieltä.
        Niin, ristiriitaisuus siinä että älykäskin, mutta perin fundamentalisti (jos ymmärrän tuon termin oikein) eli mielipiteet sementoituneet, alkoholisti perimältään, "pervo", seksifantasioija ja alan "palstanovellisti", kuten mainitsitkin, leipäpappi, erikoisuus suhteessa ikäänsä ym. Hän loukkaantui palstalla useampaan otteeseen mutta palasi, Sinä taisit antaa sen viimeisen niitin ;)
        Siis mielenkiintoni aihe: selitykset miten viisaita ovat vs miten ns.normi ihmiset vaikkapa tällä palstalla nuo selitykset kokee.

        Osa palstalaisista ns.peruskansalaisia, kun yhteiskunta polarisoituu: toisilla on työtä, toimeentuloa, terveyttäkin, toisille tuki tavalla tai toisella, kuntoutuksina ym. on tarpeen.
        Huomasin tähänkin ketjuun vastanneen erään fundamentalistin tv, kelle periaatteessa voisi yrittää antaa vinkkejäkin , mutta he ovat yleensä niin itsensä kanssa jumissa, etteivät ota vastaan mitään ulkopuolista sanomaa, mikä on vähänkään erimielinen uskomustensa kanssa. Heidän viestinsä palstalla ovat lähinnä monologeja.

        Ai.. sä siis arvasit kenestä oli kyse?

        En halunnut maalittaa kyseistä henkilöä. Sitä hän ei ansaitse. Ei kukaan ansaitse maalittamista.

        Viisas ja älykäs on eri asioita. Moni voi olla noita ja samalla hyvinkin yksinkertainen.

        Ja toisena tulee toi fakkiutuminen, eli jumittaminen omiin mielipiteisiinsä.
        Toi itseensä jumittuminen on hyvinkin yleinen tapa suhtautua asioihin, yhtenä esimerkkinä "näin on aina hommat hoidettu" -ihmiset ja turvallisuushakuiset immeiset.

        Nähdäkseni noin niin kuin omasta puolestani voin sanoa, että minut on rikottu niin monasti, että tiedän, turvallisuutta ei ole. On vain jatkuva muutos. Liikehdintää.

        Pysähtyneisyys ja siihen kietoutuminen on itsepetosta. Kaikki muovaantuu koko ajan. Myös mielipiteet ja makuasiat. Se, yrittääkö siihen liikkeeseen sopeutua vai taistella vastaan, on jokaisen oma valinta.

        Kunnioitan ihmisen oikeutta yksilöllisyyteen ja omiin mielipiteisiinsä, oli ne sitten kuinka fakkiutuneita tai pervoja tahansa. Samanmielisyyttä on silti turha minulta odottaa. Harvoin, niin harvoin kohtaan mielipiteitä joista olisin samaa mieltä.

        Se, etten olekaan samanmielinen, ei ole este asialliselle keskustelulle.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ai.. sä siis arvasit kenestä oli kyse?

        En halunnut maalittaa kyseistä henkilöä. Sitä hän ei ansaitse. Ei kukaan ansaitse maalittamista.

        Viisas ja älykäs on eri asioita. Moni voi olla noita ja samalla hyvinkin yksinkertainen.

        Ja toisena tulee toi fakkiutuminen, eli jumittaminen omiin mielipiteisiinsä.
        Toi itseensä jumittuminen on hyvinkin yleinen tapa suhtautua asioihin, yhtenä esimerkkinä "näin on aina hommat hoidettu" -ihmiset ja turvallisuushakuiset immeiset.

        Nähdäkseni noin niin kuin omasta puolestani voin sanoa, että minut on rikottu niin monasti, että tiedän, turvallisuutta ei ole. On vain jatkuva muutos. Liikehdintää.

        Pysähtyneisyys ja siihen kietoutuminen on itsepetosta. Kaikki muovaantuu koko ajan. Myös mielipiteet ja makuasiat. Se, yrittääkö siihen liikkeeseen sopeutua vai taistella vastaan, on jokaisen oma valinta.

        Kunnioitan ihmisen oikeutta yksilöllisyyteen ja omiin mielipiteisiinsä, oli ne sitten kuinka fakkiutuneita tai pervoja tahansa. Samanmielisyyttä on silti turha minulta odottaa. Harvoin, niin harvoin kohtaan mielipiteitä joista olisin samaa mieltä.

        Se, etten olekaan samanmielinen, ei ole este asialliselle keskustelulle.

        Juu... arvasinpa hyvinkin, koska yritin minäkin juttua hänen kanssaan.
        Olin varmaan varovaisempi kuin Sinä, koska ei minuun vielä *lopettanut* ;)

        "Se, etten olekaan samanmielinen, ei ole este asialliselle keskustelulle."

        Keskustelulle on este se, jos on (itseäni lainaten) "fundamentalisti", täysin asiaansa lukkiutunut.
        Ymmärrän keskustelu -termin niin, että toinen edes kuuntelee ja yrittää ajatella mitä toinen sanoo, eikä jatka vaan automaattina agendaansa tyyliin hyvää päivää/kirvesvartta
        Jankkaukseksi näemmä tätä tyyliä palstalla myös sanotaan...

        Tietty, trollista harva pitää, koska yleensä kirjoittaja itsekään ei ole sitä mieltä, mitä trollaa. Mukamas hauskaa tai kirjoittaja hakee itselleen väkinäisesti huomiota.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu... arvasinpa hyvinkin, koska yritin minäkin juttua hänen kanssaan.
        Olin varmaan varovaisempi kuin Sinä, koska ei minuun vielä *lopettanut* ;)

        "Se, etten olekaan samanmielinen, ei ole este asialliselle keskustelulle."

        Keskustelulle on este se, jos on (itseäni lainaten) "fundamentalisti", täysin asiaansa lukkiutunut.
        Ymmärrän keskustelu -termin niin, että toinen edes kuuntelee ja yrittää ajatella mitä toinen sanoo, eikä jatka vaan automaattina agendaansa tyyliin hyvää päivää/kirvesvartta
        Jankkaukseksi näemmä tätä tyyliä palstalla myös sanotaan...

        Tietty, trollista harva pitää, koska yleensä kirjoittaja itsekään ei ole sitä mieltä, mitä trollaa. Mukamas hauskaa tai kirjoittaja hakee itselleen väkinäisesti huomiota.

        Niin.. syyllistyn toki itsekin joskus tyhjänpäiväiseen löpinään, mutta keskustelussa todellakin pitäisi olla vuorovaikutusta. Eikä pelkästään monologia.

        Mielipiteeni on, että tänne palstalle mahtuvat kaikki. Nuoret, vanhat, sinkut ja varatut. Myös pervot. Sitä sit itse valitsee mihin keskusteluun lähtee mukaan.

        Jankkaaminen on hyvin rasittavaa.. toinen mikä inhottaa palstalla on haukkuminen. Mikä antaa oikeuden halventaa tai alentaa toista ihmistä?

        Ja nostan käden pystyyn.. olen itsekin tehnyt sitä. Haukkunut siis. Hyvin vähän, mutta olen tehnyt sitä.
        Viimeksi haukuin mustasuden kiusaajaa .. enkä kadu pätkääkään. Siinä on yksi siivoton luuseri joka jankkaa ihan puuta heinää.

        Mutta noin yleensä keskustelemista ei avata toista halventamalla. Mutta kiitos ajatusten vaihdosta, mä käyn jo yöpuulle.. hyvää yötä.


    • Juu, hep! 🙋‍♀️
      Aina joskus, kun tulee tyhjä hetki 👍

      • Kiva.. olen ihmetellytkin mihin katosit..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kiva.. olen ihmetellytkin mihin katosit..

        Enhän minä maailmasta ole kadonnut. 🤗
        Muut asiat vain vievät huomiotani enemmän, mutta kyllä minä aina joskus käyn ainakin vilkaisemassa palstalla, että mitä tännekin kuuluu. 👍
        Ajattelen teitä erityisesti, kun leivon pullaa tai vaikka peltilihapiirakkaa 😁
        Mukavaa viikonloppua Pikku-pirpana!🙋‍♀️☀️


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Enhän minä maailmasta ole kadonnut. 🤗
        Muut asiat vain vievät huomiotani enemmän, mutta kyllä minä aina joskus käyn ainakin vilkaisemassa palstalla, että mitä tännekin kuuluu. 👍
        Ajattelen teitä erityisesti, kun leivon pullaa tai vaikka peltilihapiirakkaa 😁
        Mukavaa viikonloppua Pikku-pirpana!🙋‍♀️☀️

        Xena on löytänyt miehen :O


      • Xena-183 kirjoitti:

        Enhän minä maailmasta ole kadonnut. 🤗
        Muut asiat vain vievät huomiotani enemmän, mutta kyllä minä aina joskus käyn ainakin vilkaisemassa palstalla, että mitä tännekin kuuluu. 👍
        Ajattelen teitä erityisesti, kun leivon pullaa tai vaikka peltilihapiirakkaa 😁
        Mukavaa viikonloppua Pikku-pirpana!🙋‍♀️☀️

        Nautinnollista viikonloppua sinullekin. 🤗


    • Entisenä vakkarina vastaukseni on hep-joskus. Palstaa tulee vilkaistua kun istun junassa enkä jaksa keskittyä mailiin, hesariin tai iltalehteen. Joskus ihan satunnaisesti katson palstaa iltaisinkin. Aika vähäiseksi ja lyhyiksi on vierailut kuitenkin jääneet. Satunnaisella seuraamisella ei kyllä pääse keskusteluissa kuin pinta-raapaisuun, lähinnä omat ajatukset pääsee purkamaan paperille ja varsinainen keskustelu jää väliin.

      Elämässä on nyt niin paljon muuta tärkeämpää, ettei palstalle ole samalla tavalla tilaa. Myöskin asiat, joita joskus 1-3v sitten käsittelin palstalla omasta tarpeesta ja monen aloituksen muodossa, ei ole enää ajankohtaisia omassa elämässä. Elämä menee eteenpäin ja murroksen jälkeen alkaa tasaisempi vaihe.

      Olen ihminen, joka tykkää keskustella. Onneksi puolisko, ystävät, perhe ja työkaverit ovat tuossa suhteessa aika samanlaisia. Keskustelut on siis edelleen elämässä, mutta vaan eri muodossa.

      • Mukavaa, että sinäkin käyt vielä välistä täällä.
        Palstalla on eri merkityksiä elämän eri vaiheissa.
        Onhan noitakin, jotka eriydyttyään palstasta saattavat palata vuosien kuluttua. Ja kaikki tänne mahtuu. Niin hyvät, pahat kuin rumatkin.. :)


    • Anonyymi

      kpph niin omenia osgtamasxxsa oli xuuia kin mugga nin sigtgten joku gygtgö göfrmäyggiigddäni olkslkspähänm kun katsoin hänhä rfi flli lrhmäuhsgtr

    • Anonyymi

      Ehkä kerran kuukaudessa vilkasemassa ja tänään oli taas se kerta. Yksi ilmeisen yksinkertainen ätmi spämmää tyhjänpäiväisiä avauksiaan näemmä 24/7 palstalle ja pari vanhaa miehiin katkeroitunutta feministiä pitää omaa öyhökerhoansa eli eipä meno ole vuosien takaista kummempi. Ihmisiin katkeroituneet yksinkertaisuudet purkavat täällä pahaa oloaan.
      Joo, jos kokkailis vaimolle hirvikäristyksen ennen kun tulee töistä ja menis laittamaan venettä talviteloille.

      • Toi kuulostaa kivalle. Hirvikäristys on varmasti hyvää. Niin se on aika taas vetää veneetkin vesiltä. On ollutkin hyviä veneilysäitä.

        Ja me katkeroituneet yksinkertaisuudet jatketaan täällä pahan olomme purkamista. Mutta kiva kuulla mukaviakin kuulumisia välillä. Hyvää syksyn jatkoa.


    • Anonyymi

      Kyllähän tätä tulee vilkuiltua ja kirjoiteltua. En kuitenkaan ota mitään paineita, kirjoitan silloin kun kirjoitan.

      Todellavaikeeta

    • En voi laittaa hep sillä en ole käynyt vilkuilemassa. Kuitenkin päätin että jos minulle tapahtuu jotakin positiivista niin ujutan sen palstalle sopivaan ketjuun. Olkoon tämä nyt sellainen ketju.

      Tänään iltapäivällä tein aie-/esisopimuksen naisen kanssa treffeistä. Se että mieskin pääsee treffeille ei kyllä pitäisi ylitttää uutiskynnystä mutta muutama huomio peilaten palstalla olleisiin väittämiin.

      En ole tehnyt mitään kasvupyrähdystä eivätkä hartiani ole levenneet eikä leukakaan ole muuttanut muotoaan. En myöskään ole hankkinut rikosrekisteriä enkä tatuointeja joten kyseessä on tavikselle tullut tapahtuma. Toki itsekkin olen asettunut sille linjalle että lyhyt tavisduunari ei pääse treffeille mutta ilmeisesti nämä ovat vain hidasteita eikä esteitä; täällä kättä pystyyn virheen merkiksi.

      Toinen asia joka joskus nousee esille on ajatus etteivät naiset tee aloitteita. Nyt kävi niin että nainen oli etsinyt yhteystietoni ja oli aloitteellinen puheluiden suhteen. Samoin ehdotus kasvokkain tapahtuvasta puheenvaihdosta lähti myös häneltä. Toki hän oli etäisesti tuttu muista yhteyksistä joten osasin nimen ja henkilön yhdistää vaikka ensin kävi mielessä että kauppaakohan jotakin aurinkopaneeleja.

      Kolmantena asiana, tällaisena pikku kevennyksenä, joskus todetaan että ketään ei tulla kotoa hakemaan mutta kyllä itse olin kotona kun hän oti yhteyttä. Lisäksi hän lupasi sitten kotoa minut noutaa kun minulla ei ole autoa.

      Ihan siis rohkaisuna kaikille että joskus vaan tapahtuu hyviäkin asioita.

      • Anonyymi

        Et varmasti asu ainakaan mun naapurissa. Siellä mitään paneeleja ole.


      • Helkatti! Ihanaa kuulla, että hyville ihmisille osittuu hyvoä juttuja.
        Positiivinen ajattelumalli luo positiivisuutta ja kivoja asioita saattaa tapahtua.

        Jos vaan märehtii ja valittaa, luo päällensä mustan pilven joka kastelee ja tekee olon enyistä kurjemnaksi.

        Olen iloindn puolestasi. Todella iloinen.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Helkatti! Ihanaa kuulla, että hyville ihmisille osittuu hyvoä juttuja.
        Positiivinen ajattelumalli luo positiivisuutta ja kivoja asioita saattaa tapahtua.

        Jos vaan märehtii ja valittaa, luo päällensä mustan pilven joka kastelee ja tekee olon enyistä kurjemnaksi.

        Olen iloindn puolestasi. Todella iloinen.

        Kiitoksia.

        Tässä kun on pari sukupolvea tuonut asiaa esille epäonnistumisten ja vaikeuksien kautta niin ajattelin että lienee kohtuullista tuoda tämä tänne jaettavaksi.


      • M184 kirjoitti:

        Kiitoksia.

        Tässä kun on pari sukupolvea tuonut asiaa esille epäonnistumisten ja vaikeuksien kautta niin ajattelin että lienee kohtuullista tuoda tämä tänne jaettavaksi.

        Kiitos positiivisistä uutisista. Ne maistuvat aina.

        Toivottavasti siitä kehittyy vaikkapa vuosisadan rakkaustarina.


      • Hyvä juttu. Tosta kotoa hakemisesta paljon puhutaan. Niin ainakin töihin revitään ihan väkisin, vaikka työttömät muuta väittää. Joskus jopa kahteen paikkaan. Mutta mullakin on positiivista uutista. Mulla on loma ens viikon. En ois uskonnu, mutta näin on.


    • Anonyymi

      Hep! Vikuillaan

    • Anonyymi

      åär,.pryp,iy äälå, ett
      p,ö
      äap,e, låöo ¨weäp åäpap kAOAÖ ¨qäatalTR..

    • Se on tämä oma hetkellinen mielenköyhyys, joka pysäytti kirjoittamisen tänne.
      Joskus tuntuu siltä, että kaikki on sanottu ja sanat ovat loppu.

      Edellistä kirjoittajaa lainaten
      "äap,e, låöo ¨weäp åäpap kAOAÖ ¨qäatalTR.."

      • Gattino: "Se on tämä oma hetkellinen mielenköyhyys, joka pysäytti kirjoittamisen tänne.
        Joskus tuntuu siltä, että kaikki on sanottu ja sanat ovat loppu."

        Ei kait nyt sentään. Kyllä niitä sanoja löytyy, kunhan alkaa vain kirjoittamaan. Tietysti se oma arki pukkaa päälle. Esimerkiksi itselläni on päällä se, että en saanut tänään nostettua rahaa automaatista, sillä Nordealla on joku häiriö. Korttimaksu oli myös epävarmaa, joten alkoi laskeskelemaan kukkarossa olevia varoja, jotta rahat riittäisivät ruokaan. Toinen mielessä pyörivä asia on se, että huomenna Joensuussa tapaan torilla hyvän ystävän. Kuten näkyy, että tavan arjesta löytyy kirjoiteltavaa juttua tänne. Ala vain kirjoittelemaan niin tilanne muuttuu.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Gattino: "Se on tämä oma hetkellinen mielenköyhyys, joka pysäytti kirjoittamisen tänne.
        Joskus tuntuu siltä, että kaikki on sanottu ja sanat ovat loppu."

        Ei kait nyt sentään. Kyllä niitä sanoja löytyy, kunhan alkaa vain kirjoittamaan. Tietysti se oma arki pukkaa päälle. Esimerkiksi itselläni on päällä se, että en saanut tänään nostettua rahaa automaatista, sillä Nordealla on joku häiriö. Korttimaksu oli myös epävarmaa, joten alkoi laskeskelemaan kukkarossa olevia varoja, jotta rahat riittäisivät ruokaan. Toinen mielessä pyörivä asia on se, että huomenna Joensuussa tapaan torilla hyvän ystävän. Kuten näkyy, että tavan arjesta löytyy kirjoiteltavaa juttua tänne. Ala vain kirjoittelemaan niin tilanne muuttuu.

        Pitäähän sitä aina käteistä olla. Kyllä mä käytän aina sillon tällön, etten nyt ihan seurantatietojani kaikille jaa. Vai Joensuuhun oot menossa. Joudut varmaan menee Gimmeliin yöks. Oli tuolla ikävä puolella paljon puhetta ja pistin vähän vettä myllyyn. Joskus 87 hautajaisissa siellä yövyin. Sen koommin en joensuussa käyny. Mutta kohta meen Ouluun.


      • JeroP kirjoitti:

        Pitäähän sitä aina käteistä olla. Kyllä mä käytän aina sillon tällön, etten nyt ihan seurantatietojani kaikille jaa. Vai Joensuuhun oot menossa. Joudut varmaan menee Gimmeliin yöks. Oli tuolla ikävä puolella paljon puhetta ja pistin vähän vettä myllyyn. Joskus 87 hautajaisissa siellä yövyin. Sen koommin en joensuussa käyny. Mutta kohta meen Ouluun.

        JeroP: "Pitäähän sitä aina käteistä olla. Kyllä mä käytän aina sillon tällön, etten nyt ihan seurantatietojani kaikille jaa. Vai Joensuuhun oot menossa. Joudut varmaan menee Gimmeliin yöks. Oli tuolla ikävä puolella paljon puhetta ja pistin vähän vettä myllyyn. Joskus 87 hautajaisissa siellä yövyin. Sen koommin en joensuussa käyny. Mutta kohta meen Ouluun."

        Hyvää matkaa Ouluun. Asun Joensuussa, joten en matkusta sinne. Kirjoitin esimerkiksi mitä minulla sillä hetkellä pyöri mielessä. Kaverin huominen tapaaminen oli mielessä sen Nordean häiriön lisäksi. Yritin esimerkilläni saada sen Gatino nimimerkin kirjoittamaan siitä, mitä hänellä on sillä hetkellä mielessä. Huomenna käyn yliopistolla, jossa opiskelen, mutta siitä en kirjoittanut, koska se on jokseenkin joka päiväistä, eikä niin mielessä päälinmäisenä. Hyvää syksyä ja hyvää matkaa Ouluun.


      • JeroP kirjoitti:

        Pitäähän sitä aina käteistä olla. Kyllä mä käytän aina sillon tällön, etten nyt ihan seurantatietojani kaikille jaa. Vai Joensuuhun oot menossa. Joudut varmaan menee Gimmeliin yöks. Oli tuolla ikävä puolella paljon puhetta ja pistin vähän vettä myllyyn. Joskus 87 hautajaisissa siellä yövyin. Sen koommin en joensuussa käyny. Mutta kohta meen Ouluun.

        JeroP: "Vai Joensuuhun oot menossa. Joudut varmaan menee Gimmeliin.... ...Mutta kohta meen Ouluun. "

        Sen hotellin nimi on KImmel eikä tyttöbändi Gimmel. Olen ollut siellä lapsena jouluna yhden kerran. Hotellilomalla käytiin laskettelemassa Kolilla. Olin ainoan kerran Kolilla talvella. Se näytti erilaiselta kuin kesällä, kun kävin aikaisemmin. Nykyään olen käynyt siellä useamman kerran, kun asun lähellä Joensuussa. Näin syksyllä siellä on hieno ruska maisema, kun lehtipuut ovat keltaisia. Tosi hieno näköala. Oulussa ehkä ruska on jo osin ohi. Milloin menen Ouluun?


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        JeroP: "Vai Joensuuhun oot menossa. Joudut varmaan menee Gimmeliin.... ...Mutta kohta meen Ouluun. "

        Sen hotellin nimi on KImmel eikä tyttöbändi Gimmel. Olen ollut siellä lapsena jouluna yhden kerran. Hotellilomalla käytiin laskettelemassa Kolilla. Olin ainoan kerran Kolilla talvella. Se näytti erilaiselta kuin kesällä, kun kävin aikaisemmin. Nykyään olen käynyt siellä useamman kerran, kun asun lähellä Joensuussa. Näin syksyllä siellä on hieno ruska maisema, kun lehtipuut ovat keltaisia. Tosi hieno näköala. Oulussa ehkä ruska on jo osin ohi. Milloin menen Ouluun?

        Korjaan" Milloin MENET Ouluun?


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        JeroP: "Pitäähän sitä aina käteistä olla. Kyllä mä käytän aina sillon tällön, etten nyt ihan seurantatietojani kaikille jaa. Vai Joensuuhun oot menossa. Joudut varmaan menee Gimmeliin yöks. Oli tuolla ikävä puolella paljon puhetta ja pistin vähän vettä myllyyn. Joskus 87 hautajaisissa siellä yövyin. Sen koommin en joensuussa käyny. Mutta kohta meen Ouluun."

        Hyvää matkaa Ouluun. Asun Joensuussa, joten en matkusta sinne. Kirjoitin esimerkiksi mitä minulla sillä hetkellä pyöri mielessä. Kaverin huominen tapaaminen oli mielessä sen Nordean häiriön lisäksi. Yritin esimerkilläni saada sen Gatino nimimerkin kirjoittamaan siitä, mitä hänellä on sillä hetkellä mielessä. Huomenna käyn yliopistolla, jossa opiskelen, mutta siitä en kirjoittanut, koska se on jokseenkin joka päiväistä, eikä niin mielessä päälinmäisenä. Hyvää syksyä ja hyvää matkaa Ouluun.

        Kiitos samoin ja kiitos. Pelästytinkö mä nyt sen Gatinon, kun tulin tähän väliin huhuileen, tuli vaan tosta Joensuusta mieleen.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        JeroP: "Vai Joensuuhun oot menossa. Joudut varmaan menee Gimmeliin.... ...Mutta kohta meen Ouluun. "

        Sen hotellin nimi on KImmel eikä tyttöbändi Gimmel. Olen ollut siellä lapsena jouluna yhden kerran. Hotellilomalla käytiin laskettelemassa Kolilla. Olin ainoan kerran Kolilla talvella. Se näytti erilaiselta kuin kesällä, kun kävin aikaisemmin. Nykyään olen käynyt siellä useamman kerran, kun asun lähellä Joensuussa. Näin syksyllä siellä on hieno ruska maisema, kun lehtipuut ovat keltaisia. Tosi hieno näköala. Oulussa ehkä ruska on jo osin ohi. Milloin menen Ouluun?

        Ylihuomenna vasta, oon pari päivää siellä, pitää löytää joku yöpymispaikka. Ennen meillä oli suvun mökki siellä. Siis vartin päässä keskustasta, saattoi pyörälläkin mennä ja pyörätie perille asti. Harvoin mökki on noin hyvällä paikalla. Mutta ränsisty, piti luopua, kun nykyään ollaan kaikki täällä etelässä.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Korjaan" Milloin MENET Ouluun?

        En mä huomannu ees että siinä oli virhe. Mulla on kai lukihäiriö. Siitä on näköjään joskus hyötyäkin.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Gattino: "Se on tämä oma hetkellinen mielenköyhyys, joka pysäytti kirjoittamisen tänne.
        Joskus tuntuu siltä, että kaikki on sanottu ja sanat ovat loppu."

        Ei kait nyt sentään. Kyllä niitä sanoja löytyy, kunhan alkaa vain kirjoittamaan. Tietysti se oma arki pukkaa päälle. Esimerkiksi itselläni on päällä se, että en saanut tänään nostettua rahaa automaatista, sillä Nordealla on joku häiriö. Korttimaksu oli myös epävarmaa, joten alkoi laskeskelemaan kukkarossa olevia varoja, jotta rahat riittäisivät ruokaan. Toinen mielessä pyörivä asia on se, että huomenna Joensuussa tapaan torilla hyvän ystävän. Kuten näkyy, että tavan arjesta löytyy kirjoiteltavaa juttua tänne. Ala vain kirjoittelemaan niin tilanne muuttuu.

        Arki on kovin tasaista Osuuspankin asiakkaalle. Mutta vaimon työkaveri, Nordean asiakas, kertoi, että koko tili, kaikkine tietoineen on kadonnut.

        Jään odottamaan jännempää elämää,
        ...jos sitten olisi jotain kirjoitettavaa.


      • Heh.. sehän on sitten uusintakierroksen paikka. :)

        No juu, on mullakin ollut noita tuntemuksia, siis ettei ole sanottavaa..

        Jotenkin sitä kuitenkin aina palaan tänne palstailemaan. Toivon törmääväni mielekkäisiin keskusteluihin ja haastaviin mielipiteisiin. Nyt olenkin saanut jo aika mielenkiintoista kuraa niskaani. Palstalla siis.

        Täysin tuntemattomat kirjoittelijat ovat antaneet lähestulkoon luonneanalyysejä minusta. Harmikseni kaikki ovat menneet hyvin pahasti metsään. Niin pahasti, ettei siinä ole ollut edes pureskeltavaa..

        Mutta kiva että piipahtelet sinäkin vielä täällä.


      • Gattino kirjoitti:

        Arki on kovin tasaista Osuuspankin asiakkaalle. Mutta vaimon työkaveri, Nordean asiakas, kertoi, että koko tili, kaikkine tietoineen on kadonnut.

        Jään odottamaan jännempää elämää,
        ...jos sitten olisi jotain kirjoitettavaa.

        Gattino: "Arki on kovin tasaista Osuuspankin asiakkaalle. Mutta vaimon työkaveri, Nordean asiakas, kertoi, että koko tili, kaikkine tietoineen on kadonnut.

        Jään odottamaan jännempää elämää,
        ...jos sitten olisi jotain kirjoitettavaa."

        Tulihan sieltä tekstiä ja ajatuksia, sitä paitsi ihan mielenkiintoisia sellaisia. Minulla ei ollut tili hävinnyt, vain yhteys Nordeaan. Tiistaina illalla sain Joensuussa nostettua rahaa läheisessä ostoskeskuksessa. Oli ihanaa, kun sai rahaa muutaman turhan yrityksen jälkeen. Katosiko tili todella?


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Gattino: "Arki on kovin tasaista Osuuspankin asiakkaalle. Mutta vaimon työkaveri, Nordean asiakas, kertoi, että koko tili, kaikkine tietoineen on kadonnut.

        Jään odottamaan jännempää elämää,
        ...jos sitten olisi jotain kirjoitettavaa."

        Tulihan sieltä tekstiä ja ajatuksia, sitä paitsi ihan mielenkiintoisia sellaisia. Minulla ei ollut tili hävinnyt, vain yhteys Nordeaan. Tiistaina illalla sain Joensuussa nostettua rahaa läheisessä ostoskeskuksessa. Oli ihanaa, kun sai rahaa muutaman turhan yrityksen jälkeen. Katosiko tili todella?

        Kadonneen tilin omistaja, kuulemma epävakaassa mielentilassa oleva nainen, kertoi tapahtumasta vaimolleni.

        Vaimo kertoi minulle, miten hän oli tulkinnut kuulemansa
        Kuuntelin vaimoa puolella korvalla ja mielestäni kyse oli tilin hetkellisestä katoamisesta.

        Tylsämielisenä en jaksanut asiaa sen enempää udella.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Heh.. sehän on sitten uusintakierroksen paikka. :)

        No juu, on mullakin ollut noita tuntemuksia, siis ettei ole sanottavaa..

        Jotenkin sitä kuitenkin aina palaan tänne palstailemaan. Toivon törmääväni mielekkäisiin keskusteluihin ja haastaviin mielipiteisiin. Nyt olenkin saanut jo aika mielenkiintoista kuraa niskaani. Palstalla siis.

        Täysin tuntemattomat kirjoittelijat ovat antaneet lähestulkoon luonneanalyysejä minusta. Harmikseni kaikki ovat menneet hyvin pahasti metsään. Niin pahasti, ettei siinä ole ollut edes pureskeltavaa..

        Mutta kiva että piipahtelet sinäkin vielä täällä.

        Mua ei ole analysoitu, olen sen verran hämärä tyyppi, ei munsta ota selvää. :)


      • Gattino kirjoitti:

        Mua ei ole analysoitu, olen sen verran hämärä tyyppi, ei munsta ota selvää. :)

        En nyt sanoisi sinua hämäräksi.. ennemminkin neutraaliksi. Ja olet just hyvä noin. Omana itsenäsi.


    • Tässä ketjussa käy 1204 / 161 = yhteensä noin 7 tai 8 lukemassa ja/tai kirjoittamassa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe