Melkein kolmasosa suomalaisista sallii itselleen syrjähypyn, ilmenee Seura-lehden Taloustutkimuksella teettämästä kyselystä. Miehet ovat sallivampia kuin naiset, sillä miehistä syrjähypyn hyväksyisi itselleen 37 prosenttia. Naisista syrjähypyn hyväksyisi vain 20 prosenttia.
Seura-lehti kartoitti suomalaisten seksikäyttäytymistä toukokuussa nettipaneelina. Paneeliin osallistui yli 1 100 suomalaista eri ikä- ja ammattiryhmistä eri puolilta maata.
Lue uutinen Helsingin Sanomista:
http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1101979994205
Kuulutko itse siihen kolmannekseen joka sallisi itselleen syrjähypyn? Entä sallisitko sen puolisollesi? Onko asenne syrjähyppyjä kohtaan nykyään liian salliva?
Kolmasosa sallii syrjähypyt itselleen
197
58851
Vastaukset
- nainen
Joo niin minäkin sallin syrjahypyt..mut sitten kun sattui omaan nilkkaan..elämä sekaisin
- vai niin
Vielä ehtii nussia työpaikalla ennen kesälomia. Äkkiä bileet pystyyn firmassa niin päästää nussimaan työkaveria. Pettäminen on niin ihanan sallittua. Ole pelimies ja nussi ne kaikki työpaikan Annit, Annet, Sarit. Mitäs sitä duuneista kun syrjähypyt on niin vietävän kivaa hommaa. Kaikki siellä firmassa pettää. Kilpailija vie työntekijät, sopimukset, projektit ym. mutta ainahan on firmanussiminen....
- tom
Jos toinen ei saa tietää, ei loukkaa ketään! Älä tahallaan koskaan loukkaa ketään!
- anneli temppuakka
tom kirjoitti:
Jos toinen ei saa tietää, ei loukkaa ketään! Älä tahallaan koskaan loukkaa ketään!
"Jos toinen ei saa tietää mitään, ei loukkaa."
Mielestäni se ajatus on jo loukkaavaa. Eihän sitä toista osapuolta arvosteta pätkääkään, jos sallii itselleen syrjähypyt, kun mahdollisuus tulee. Onko seurustelussa tai yhdessäolossa silloin mitään järkeä, jos vieraissa hypitään? Ja antaako sellaisen suhteen olemassolo mitään? - Omatunto
tom kirjoitti:
Minne olet hukannut omantuntosi? Pettämällä loukkaat eniten, kuitenkin itseäsi.
- Vaihtelu virkistää
anneli temppuakka kirjoitti:
"Jos toinen ei saa tietää mitään, ei loukkaa."
Mielestäni se ajatus on jo loukkaavaa. Eihän sitä toista osapuolta arvosteta pätkääkään, jos sallii itselleen syrjähypyt, kun mahdollisuus tulee. Onko seurustelussa tai yhdessäolossa silloin mitään järkeä, jos vieraissa hypitään? Ja antaako sellaisen suhteen olemassolo mitään?Kiusaus vieraaseen naiseen johtuu tylsästä ja yksipuolisesta avioelämästä,siis yhtä ja samaa!
- susan
Vaihtelu virkistää kirjoitti:
Kiusaus vieraaseen naiseen johtuu tylsästä ja yksipuolisesta avioelämästä,siis yhtä ja samaa!
miksi siis pitää seurustella tai ylipäätään naimisiin jos ei ole munaa muuhun kuin vieraiden nussimiseen?! sinkkuna sitä saa nauttia kaikista iloista,monista miehistä ja naisista eikä tarvitse tuottaa toiselle pahaa mieltä!!!
- kokemusta omaava
susan kirjoitti:
miksi siis pitää seurustella tai ylipäätään naimisiin jos ei ole munaa muuhun kuin vieraiden nussimiseen?! sinkkuna sitä saa nauttia kaikista iloista,monista miehistä ja naisista eikä tarvitse tuottaa toiselle pahaa mieltä!!!
Miksi niin...sitoutua toisen kanssa muka rakentamaan elämää, suhdetta. Jos ei periaatteena edes toisen kunnioittaminen,sitoutuminen yhden kanssa jne. Sinkuksi sitten vaan pomppimaan ja hyppimään kukasta ja kepistä toiseen. Hitto... Itse petin 15 v kestäneen suhteen aikana, erosin ja siihen varmasti oli muita syitä. En kuitenkaan puolustele yhtään sitä pahaa mitä toiselle aiheutin. Hän ei tiettävästi koskaan tiennyt. Ei enää sille tielle kevyesti vaikka ihastuisinkin!!! Ja mitä sain kun ns "entisessä elämässä" tein pahaa. Nyt en luota nykyiseen kumppaniin....Eli siis paha sai palkkansa.
- Sellaisessa elävä..
Vaihtelu virkistää kirjoitti:
Kiusaus vieraaseen naiseen johtuu tylsästä ja yksipuolisesta avioelämästä,siis yhtä ja samaa!
Aivan, se jos mikä ajaa sinut vieraisiin...
Ei auta puhuminen, eikä muukaan....
Toista ei niinkuin kiinnosta miten suhde voi....
Minä naisena haluan paljon, miestäni se ei paljoakaan kiinnosta ....
JOten ??? Miksi en hae sitä muualta, mitä kotoa en saa ??
Jos toinen osapuoli tekisi suhteen eteen myös töitä, ei tarvisi mennä vieraisiin...
Ja mitä kauemmin on ollut toisen kanssa, sen harmaammaksi kaikki muuttuu....
Oli sitten mies tai nainen se joka ei välitä suhteesta..
naisiakin löytyy.....
- hyppy tuntemattomaan
Eipä taida löytyä montakaan joka olisi selvinnyt kumppaninsa hypystä ilman pysyvää haavaa joten niin ajateltuna tutkimuksen tulos on surkea.
Pelin henki lienee että paras olla jäämättä kiinni. - PerussuomalainenNainen
Liian sallivaa on nykyaikana tää suhtautuminen syrjähyppyihin. Se on yleistä etenkin miehillä, että yritetään pitää montaa akkaa yhtä aikaa ja sitten väitetään kirkkain silmin et "no kun se itte halus ja mä rakastan sitä ja sori nyt ollaanhan kavereita?". Minä en IKINÄ hyväksyisi syrjähyppyjä. Kaveruuden kyllä sallin, mutta en muuta. Suhteeseen kuuluu VAIN kaksi ihmistä, siihen tarvitaan VAIN kaksi ihmistä. Jos en itse petä, vaadin uskollisuutta kumppaniltanikin.
- 26v mies
Joo siis syrjähyppyihin ei kukaan rupea jos suhde toimii ja molemmat osapuolet on tyytyväisiä toisiinsa, mutta kun välit erkanevat ja kylmenevät niin silloin jotkut("heikot")ihmiset sortuvat tekemään sellaista kuvitellen että se ruoho on vihreämpää siellä aidan toisella puolella. Kyllä se ei sielläkään ajan kuluessa ole yhtään sen vihreämpää, keksisivät ihmiset hyvät jotain yhteisiä puuhia mitkä pitäisivät suhteessa "intohimoa" yllä. Ymmärtäkää naiset miehiänne ja antakaa niille se heidän päivittäinen seksiannoksenne niin kaiken pitäis olla ok. Sama miehille, että antakaa naisille se päivittäinen rakkausannos. Ne tarvitsevat sitä.. Hyväilkää ja olkaa paljon toistenne tukena, vaikkei se elämä aina helppoa olekaan ja ristiriitoja maailmassa riittää, mutta muistakaa HEIKOT luovuttavat......
Pettäminen on väärin. Mutta suhde ilman seksiä on tuhonoma ennemmin tai myöhemmin, ainakin minun silmistä katsottuna. Ehkä jos naiset haluaisivat enemmän, näiltä hypyiltä vältyttäisiin tai niitä olisi vähemmän. Kun monesti nainen on se osapuoli joka ei halua vehdata.
- syrjähyppyihin
26v mies kirjoitti:
Joo siis syrjähyppyihin ei kukaan rupea jos suhde toimii ja molemmat osapuolet on tyytyväisiä toisiinsa, mutta kun välit erkanevat ja kylmenevät niin silloin jotkut("heikot")ihmiset sortuvat tekemään sellaista kuvitellen että se ruoho on vihreämpää siellä aidan toisella puolella. Kyllä se ei sielläkään ajan kuluessa ole yhtään sen vihreämpää, keksisivät ihmiset hyvät jotain yhteisiä puuhia mitkä pitäisivät suhteessa "intohimoa" yllä. Ymmärtäkää naiset miehiänne ja antakaa niille se heidän päivittäinen seksiannoksenne niin kaiken pitäis olla ok. Sama miehille, että antakaa naisille se päivittäinen rakkausannos. Ne tarvitsevat sitä.. Hyväilkää ja olkaa paljon toistenne tukena, vaikkei se elämä aina helppoa olekaan ja ristiriitoja maailmassa riittää, mutta muistakaa HEIKOT luovuttavat......
On kuin lottovoitto että parisuhde toimii.
Saa olla onnellinen kun ollaan samalla aaltopituudella ja kaikki muukin OK....jo 34vuotta. - Anneli temppuakka
26v mies kirjoitti:
Hyvin kirjoitettu nuorelta mieheltä. Sinulla on selkärankaa, joka monelta vanhemmaltakin puuttuu.
- mies2500
samaa mieltä. kuvittelin että tyttöystäväkin oli, muttei sittenkään, meni ja sekstaili bileissä. Vahinko kuulemma-kännin piikkiin. sillä suhteella ei ollu merkitystä sille - ehkei sille mut mulle.
Jos rakastaa - ei satuta - ei ikinä 26v mies kirjoitti:
Aivan samaa mieltä, vastaan nyt vielä tähän
Se, että mennään puhumatta toiseen petiin osoittaa mielestäni heikkoa ihmisluontoa.- qwqw
syrjähyppyihin kirjoitti:
On kuin lottovoitto että parisuhde toimii.
Saa olla onnellinen kun ollaan samalla aaltopituudella ja kaikki muukin OK....jo 34vuotta.itse en koskaan haluaisi riskeerata parisuhdettani jollakin typerällä tempulla, jota katuisin varmasti koko ikäni.
en todella usko että pystyisin nauttimaan seksistä jonkun muun kanssa, kun tiedän kuinka paljon se satuttaisi rakastani. oma mottoni on, en tee mitään sellaista jota en haluaisi kumppaninkaan tekevän. - N78
VesiMies27 kirjoitti:
Pettäminen on väärin. Mutta suhde ilman seksiä on tuhonoma ennemmin tai myöhemmin, ainakin minun silmistä katsottuna. Ehkä jos naiset haluaisivat enemmän, näiltä hypyiltä vältyttäisiin tai niitä olisi vähemmän. Kun monesti nainen on se osapuoli joka ei halua vehdata.
No nytkun keskustellaan pettämisestä, niin kyllä oon nähnyt mitä miehii suomessa on. Mää panen varattujen miesten kanssa. osa on naimisiss,kihloissa tai seurustelee. eikä mua yhtään hävetä. miesten pitäs hävetä kun eivät ajattele munaansa pitemmälle.
- Nainen 56
N78 kirjoitti:
No nytkun keskustellaan pettämisestä, niin kyllä oon nähnyt mitä miehii suomessa on. Mää panen varattujen miesten kanssa. osa on naimisiss,kihloissa tai seurustelee. eikä mua yhtään hävetä. miesten pitäs hävetä kun eivät ajattele munaansa pitemmälle.
Olen sinkku ja hyppisin joskus mielelläni, mutta en kenen kanssa tahansa! Se mies, jonka haluaisin ei jostain syystä ymmärrä vihjailujani, harmi????
- Lentsu
qwqw kirjoitti:
itse en koskaan haluaisi riskeerata parisuhdettani jollakin typerällä tempulla, jota katuisin varmasti koko ikäni.
en todella usko että pystyisin nauttimaan seksistä jonkun muun kanssa, kun tiedän kuinka paljon se satuttaisi rakastani. oma mottoni on, en tee mitään sellaista jota en haluaisi kumppaninkaan tekevän.Sinulle= qwqw Olet parhaiten suhtautunut tähän asiaan, joten toivon oikein hyviä hetkiä sinulle ja rakkaallesi!!!
- sofia
N78 kirjoitti:
lapsellista ja säälittävää.yritätkö kohentaa alhaista itsetuntoasi vai mitä..? uskon kyllä että moni mies panee jos sattuu tuollainen jakaja tielle.kuitenkin luotan vielä että sellaisia miehiä on joita ei kaikenmaailman hutsut viettele.
- moraali
qwqw kirjoitti:
itse en koskaan haluaisi riskeerata parisuhdettani jollakin typerällä tempulla, jota katuisin varmasti koko ikäni.
en todella usko että pystyisin nauttimaan seksistä jonkun muun kanssa, kun tiedän kuinka paljon se satuttaisi rakastani. oma mottoni on, en tee mitään sellaista jota en haluaisi kumppaninkaan tekevän.minne on hävinyt maailmasta moraali eikö kukaan enään arvosta mitään kaikki on poissa .romatiikka ,moraali ,todellinen rakkaus .kaikki vaan ajatelee sexsiä ja haaveilevat vapaudesta että saa tulla mennä miten tykkää .maailma on ihan sekaisin .parasta olla yksi ja heilua niin paljonkun lystää niin ei loukaa ketään .täälä on jo aivan tarpeeksi onnettomia ihmisiä .hei
- jessika:P
26v mies kirjoitti:
hyvin sanottu! siinä tiivistettynä avioliiton onni :)
- Nimetön
N78 kirjoitti:
no jopas oot "hepsankeikka" joo...kylläpäs sullaki on ylpeydenaihe. on sua kyllä pantu halvalla. jotku miehet vaan on semmosia että "ku tolta saa kerta niin helposti niin pannaanpas sitte ku ei oo parempaakaan tähän hätään tyrkyllä.." no mut onneks löytyy vielä naisia jotka pitää ittensä naisena eikä alennu yleiseksi "kiertopalkinnoksi" ja joilla on edes jonkinlaista moraalia.
- MKT
N78 kirjoitti:
Kyl se kolahtaa omaan nilkkaa viellä. Voisit ajatella muita
ja löytyyhän niitä vapaitakin - ymmmärtäminen
"Asenteet syrjähyppyjä kohtaan ovat tiukentuneet sitten 1970-luvun." Lukee Helsingin sanomissa, ja perssuomalaisnaisen mielestä nykyään ollaan liian sallivia.
Vielä paljon aikasemmin syrjähypyt olivat ainakin miehillä enemmänkin kuin sallittuja.
Eli nykyään ollaan menossa parempaan suuntaan. N78 kirjoitti:
Nii.. varattu mies pettää puolisoaan mutta onko sekään oikein että naiset ajavat miehet pettämään? Yritän olla yleistämättä mutta löytyy naisia (aika paljonkin mielestäni) jotka hakevat huomiota ja flirttailevat seksikkäästi ja vihjailevat seurasta vaikka tietävät miehen olevan varattu. Eikö silloin naisella pitäisi olla yhtä paljon syyllisyydentuntoa kuin sillä miehellä? Ja kumpi tässä pelissä on se itsekkäämpi osapuoli? Totuushan on että mies on heikkoluonteisempi kuin nainen, toki poikkeuksiakin löytyy. Itse ainakin ollessani paineen alla murrun kuin näkkileipä. Oletusarvoisesti jos varatulle miehelle tarjoutuu tilaisuus maata naisen kanssa niin niin myös tapahtuu mikäli se on miehestä kiinni. Tätä ennen nainen on tietenkin viekotellut miestä niin kauan kunnes homma on selvää pässinlihaa. Toiset sortuvat helpommin toisen vaikeammin. Naiset pystyvät torjumaan paremmin tulevat ehdotukset, eivätkö sorru lihalliseen nautintoon niin helposti.
- Pimu78
sofia kirjoitti:
lapsellista ja säälittävää.yritätkö kohentaa alhaista itsetuntoasi vai mitä..? uskon kyllä että moni mies panee jos sattuu tuollainen jakaja tielle.kuitenkin luotan vielä että sellaisia miehiä on joita ei kaikenmaailman hutsut viettele.
No ties vaikka sunkin ukko oisi käynyt mua panemassa!!
- Realisti
26v mies kirjoitti:
"antakaa päivittäinen seksiannos.." Missä helvetin utopiassa sä asut? Vaikka muija antais 4 seksiannosta päivässä, mies menee vieraisiiin, jos on mennäkseen. Vaihtelua se hakee, ei "annoksia"-..
herää jo naivista unestasi! - ..ja ei se miehiä vastuusta...
VesiMies27 kirjoitti:
Nii.. varattu mies pettää puolisoaan mutta onko sekään oikein että naiset ajavat miehet pettämään? Yritän olla yleistämättä mutta löytyy naisia (aika paljonkin mielestäni) jotka hakevat huomiota ja flirttailevat seksikkäästi ja vihjailevat seurasta vaikka tietävät miehen olevan varattu. Eikö silloin naisella pitäisi olla yhtä paljon syyllisyydentuntoa kuin sillä miehellä? Ja kumpi tässä pelissä on se itsekkäämpi osapuoli? Totuushan on että mies on heikkoluonteisempi kuin nainen, toki poikkeuksiakin löytyy. Itse ainakin ollessani paineen alla murrun kuin näkkileipä. Oletusarvoisesti jos varatulle miehelle tarjoutuu tilaisuus maata naisen kanssa niin niin myös tapahtuu mikäli se on miehestä kiinni. Tätä ennen nainen on tietenkin viekotellut miestä niin kauan kunnes homma on selvää pässinlihaa. Toiset sortuvat helpommin toisen vaikeammin. Naiset pystyvät torjumaan paremmin tulevat ehdotukset, eivätkö sorru lihalliseen nautintoon niin helposti.
Eli jorkkaa ei ole pakko antaa jokaiselle sitä vonkaavalle daamille.
Ihan totta! Ei siis ole PAKKO. Sitä kutsutaan itsehillinnäksi ja on aivan huipputyperää ruveta selittelemään jotain muka-geneettistä "mies lankeaa helpommin" shittiä.
Yritys tietty hyvä, mutta ei noin tyhmiä muijia olekaan, jotka ton uskoo... ..ja ei se miehiä vastuusta... kirjoitti:
Eli jorkkaa ei ole pakko antaa jokaiselle sitä vonkaavalle daamille.
Ihan totta! Ei siis ole PAKKO. Sitä kutsutaan itsehillinnäksi ja on aivan huipputyperää ruveta selittelemään jotain muka-geneettistä "mies lankeaa helpommin" shittiä.
Yritys tietty hyvä, mutta ei noin tyhmiä muijia olekaan, jotka ton uskoo...No uskoo ken tahtoo..
- nuori rouva
Ensimmäiseksi totean, että Seura-lehti ei ole välttämättä luotettavin tietolähde ja tilastojen tutkija, mitä tästä maasta löytyy. Joten ennen kuin aletaan kauhistella, niin laitetaanpa peliin pientä mediakriittisyyttä.
Jotenkin tuntuu, että nuoriso (eli pari-kolmekymppiset ihmiset) ovat tiukkapipoisempia kuin koskaan uskottomuuden suhteen. Vaikuttaa siltä, että nykyajan nuoret ottavat mieluummin vaikka turpiinsa, kunhan ei tarvitse hyväksyä kumppanin havainnoivan paremmannäköisempiä ja kiinnostavampia yksilöitä. Tarkoitan siis sitä, että nuorten vaatimukset ja odotukset kumppania kohtaan kasvavat niin että kohina käy. Ja mikäs siinä uhotessa, kun ollaan vastarakastuneita eikä houkutuksia ole matkan varrelle sattunut.
Toinen ryhmä on lienee keski-ikäiset Nokia-herrat ja -rouvat, joiden parisuhteeseen tyly käytännön kärpänen on laskenut munansa. Eipä ole sikailulla rajaa, kun siihen touhuun ryhtyy. Nousukausi vie mennessään, ja aina on oltava kivoja, uusia kokemuksia.
Olen ollut uskollinen koko avioliittoni ajan, mutta enpä viitsi alkaa tässä vaiheessa kiillottamaan sädekehääni ja uhoamaan, kun liittoa on kestänyt vasta kaksi vuotta. En usko uskottomuuteen, joskaan en pysty suhtautumaan asiaan myöskään "kerrasta poikki" -tyyliin. Olisi kai helpompaa olla, elää ja ajatella, jos minulla olisi asiasta jyrkkä ja ehdoton mielipide...- ukko
sen 7-vuotta kun kestätte, niin jo helpottaa ja toinen raja tulee vastaan, kun lapset lähtee mailmalle.
- Manner_heim
ukko kirjoitti:
sen 7-vuotta kun kestätte, niin jo helpottaa ja toinen raja tulee vastaan, kun lapset lähtee mailmalle.
Rajat ovat siinä, mihin ne itse piirtää. Mitään rajoja ei sinänsä ole.
- eczeman
Mielestäni ei ole järkevää laittaa David Beckhamin kuvaa syrjähypyistä kertovaan keskusteluun, koska mitään kunnon todisteita ei mielestäni Davidin syrjähypystä ole; sen takia, että Rebecca Loos on yrittänyt samanlaista juttua monilla muillakin julkkiksilla.
Tosin en ole varma, mutta tuo oli kyllä kohtuutonta.- vi..ua
Joo taas näin. Beckhamin kuva, ihmettelen vaa et miks just sen..ainii julkkis..nehä ei saa tehä mitää.
- tietenkin
vi..ua kirjoitti:
Joo taas näin. Beckhamin kuva, ihmettelen vaa et miks just sen..ainii julkkis..nehä ei saa tehä mitää.
sen kuva! Naiset olisivat mieluusti sen kanssa oman köriläänsä sijasta!
Sen söpötyksen kanssa vois miestään pettääkin =D
- Pete
En todellakaan halua mitään syyllisyydentunteita ja pahaa oloa. On onnistuttu jo pariin otteeseen nuorempana pilaamaan muuten ihan toimivat suhteet ottamalla liikaa "vapauksia" suhteessa.
En sallisi kyllä kumppanillenikaan, mutta itsehän ihminen tekosistaan päättää. - tulkintaa
Ottakaa huomioon, että kysymys kuului, kuinka moni sallisi itselleen syrjähypyn.
Todellisuudessa uskottomien määrä voi olla vielä suurempi: henkilö ei salli itselleen syrjähyppyä ja pitää sitä pahana, mutta tekee sen silti.
Ei oo helppoa elämä! - ...syrjähypystä...
...ja vittu, että sattuu. Oli kuulemma meidän suhde hukkunut arjen alle. Niin voi käydä ja varsinkin lapsiperheessä helposti käykin. Mutta olisi sit tullut puhumaan mulle tuntemuksistaan!
On päätetty selvitä yhdessä, yhdessä on itketty ja puhuttu, puhuttu, puhuttu ja puhuttu. Ei ole helppoa ja luottaan en nyt pysty. Parempaan huomiseen täytyy koittaa jaksaa...
En sallinut syrjähyppyjä tätä ennenkään, en toiselta enkä itseltäni (itse en ole koskaan pettänyt) mutta nyt en varsinkaan. Ei mitään järkeä, sitä ei voi puolustella millään.- blackmagictiger
EN LAHTISI KOKEILEMAAN < JA JOS KOKEILISIN NIIN KATUISIN SITA KUNNOLLA..ENKA OIKEIN VOIS MIKAAN SIKA OLLA JOKA JUOKSISI NAISISSA JOKA ILTA JA KAVISI AINA SIELLA SUN TAALLA.SE ON ALYTONTA
- ukko
Koita jaksaa, 2-poikki.
- elämältä
Nämä asiat eivät puhumalla parane, ne ovat perusluontaassa, joka pettää kerran tekee sen uudestaan.
- akka
elämältä kirjoitti:
Nämä asiat eivät puhumalla parane, ne ovat perusluontaassa, joka pettää kerran tekee sen uudestaan.
Petin itse miestäni ja syrjähyppy kesti viikkoja saman rakastajan kanssa. Kiinni en jäänyt enkä asiaa kertonut. Enkä koskaan kerrokkaan. Olen asian selvittänyt itseni ja jumalani kanssa ja sen anteeksi saanut. Tiedän kuitenkin etten petä miestäni enää milloinkaan, niin huono olo minulle suhteesta tuli. Morkkiskriisi kesti pari vuotta eli mistään pikkujutusta ei todellakaan ollut kyse. Opin myös katsomaan omaa miestäni uusin silmin ja arvostamaan häntä uudella tavalla. Seksielämämme muuttui paremmaksi kun päätin tietoisesti panostaa häneen enkä vilkuilla ympärille. Eli älä tuomitse ketään. Ihminen voi todella muuttua jos sitä haluaa.
- Nimetön
akka kirjoitti:
Petin itse miestäni ja syrjähyppy kesti viikkoja saman rakastajan kanssa. Kiinni en jäänyt enkä asiaa kertonut. Enkä koskaan kerrokkaan. Olen asian selvittänyt itseni ja jumalani kanssa ja sen anteeksi saanut. Tiedän kuitenkin etten petä miestäni enää milloinkaan, niin huono olo minulle suhteesta tuli. Morkkiskriisi kesti pari vuotta eli mistään pikkujutusta ei todellakaan ollut kyse. Opin myös katsomaan omaa miestäni uusin silmin ja arvostamaan häntä uudella tavalla. Seksielämämme muuttui paremmaksi kun päätin tietoisesti panostaa häneen enkä vilkuilla ympärille. Eli älä tuomitse ketään. Ihminen voi todella muuttua jos sitä haluaa.
uskoo kuka tahtoo..
- Nimetön
akka kirjoitti:
et voi ainakaan koskaan enää väittää olevas rehellinen miehellesi. sullahan on koko ajan ne "pikku salaisuudet" ja toivottavasti ne vaivaa sinua loppuelämäski. se on sulle oikein ja olet sen ansainnut.mitäs jos miehelläsi paljastuisi samanlainen suhde? kylläpä "ääni muuttuisi kellossa". ei pahalla mut tämä vain minun mielipide.
- hanski
Nimetön kirjoitti:
et voi ainakaan koskaan enää väittää olevas rehellinen miehellesi. sullahan on koko ajan ne "pikku salaisuudet" ja toivottavasti ne vaivaa sinua loppuelämäski. se on sulle oikein ja olet sen ansainnut.mitäs jos miehelläsi paljastuisi samanlainen suhde? kylläpä "ääni muuttuisi kellossa". ei pahalla mut tämä vain minun mielipide.
mä oon sitä mieltä et samaa naista ei jaksa
panna 5vuotta pitempään haluamatta jo muita naisia
kuka jaksaa samaa ruokaaki syödä aina .vaihtelu virkistää,kun sopii et molemmat saa hakea vaihtelua
hyvin pelaa..aineki meillä.ja kiihottaa vaa..
- Nainen
Sallin ne itselleni ja miehelleni, sillä meidän välillä seksiä on ehkä kerran vuodessa ja koko liitto perustuu ystävyyteen. En vain halua tietää, milloin hän mahdollisesti ja missä on toisen naisen kanssa. Mutta oikeastaan toivon, että hän "saa" joskus...
- yksi tarina
kertoa sen miehellesi? Minunkin tuttavieni suhde perustui naisen mukaan ystävyyteen. Niin vain kävi että ero tuli, kun mies sai tietää ja asiat käsiteltiin niinkuin ne ovat.
- Orange78
Mitä järkeä teidän liitossa on?
vai onko hän sitten niin hyvä kämppis että noin on parempi... :/ vaikea itse ainakaan tajuta tuota pointtia...
tietty olen kuullut että ihmiset ovat 'velkaliitossa' eli ollaan otettu lainaa niin paljon ettei omia saada pois ja siten ei viitsi hajottaa koko palapeliä, siten viellä 'maksaa taloa mitä ei ole'. - nainen
Orange78 kirjoitti:
Mitä järkeä teidän liitossa on?
vai onko hän sitten niin hyvä kämppis että noin on parempi... :/ vaikea itse ainakaan tajuta tuota pointtia...
tietty olen kuullut että ihmiset ovat 'velkaliitossa' eli ollaan otettu lainaa niin paljon ettei omia saada pois ja siten ei viitsi hajottaa koko palapeliä, siten viellä 'maksaa taloa mitä ei ole'.Tiesin, että monen on todella vaikea ymmärtää sanomaani.
Kuinka moni muuten kuvittelee että kumppanin pettäminen on ihan siitä kiinni hyväksyykö toinen sen vai ei? Niin se vaan on, ettei juuri kukaan petä, vaikka saisivat siihen kumppaniltaan jopa kehotuksen. Halu saada jotakuta toista (tavalla tai toisella) syntyy meissä kaikissa itsessämme ja jokainen ratkaisee itse mitä tekee. "Pettämiseksi" voi myös luokitella tuon kumppanin kehotuksen pettämään.
Mit järkeä on liitossamme? Miten niin? Tietääkseni mieheni ei ole koskaan pettänyt. Ennen olin siitä hyvinkin tarkka. Nyt jos pettäisi en välttämättä haluaisi tietää, mutta jos mies sen kertoisi niin ei se maailmanloppukaan olisi. - Orange78
nainen kirjoitti:
Tiesin, että monen on todella vaikea ymmärtää sanomaani.
Kuinka moni muuten kuvittelee että kumppanin pettäminen on ihan siitä kiinni hyväksyykö toinen sen vai ei? Niin se vaan on, ettei juuri kukaan petä, vaikka saisivat siihen kumppaniltaan jopa kehotuksen. Halu saada jotakuta toista (tavalla tai toisella) syntyy meissä kaikissa itsessämme ja jokainen ratkaisee itse mitä tekee. "Pettämiseksi" voi myös luokitella tuon kumppanin kehotuksen pettämään.
Mit järkeä on liitossamme? Miten niin? Tietääkseni mieheni ei ole koskaan pettänyt. Ennen olin siitä hyvinkin tarkka. Nyt jos pettäisi en välttämättä haluaisi tietää, mutta jos mies sen kertoisi niin ei se maailmanloppukaan olisi.me ihmiset kunnioitetaan toisiamme niin erillain ja vaadimme erinlain arvostusta itseemme. Jollekkin pettäminen on vain seksiä ja eläimellinen tarve ja toiselle se on epäkunnioittamista toista kohtaan. Itse en tiedä miten käyttäytyisin asiassa, mutta minulla on aina sellainen asia mielessä kun 'tee toiselle se mitä itse toivot hänen tekevän sinulle'. jos tuo ei kohtaa kahdessa ihmisessä niin sitten sana rakkaus ei kohtaa kahden ihmisen välillä, mielestäni.
- Minä monista naisista,,,,
Turvallinen olkapää,,ei kuitenkaan intohimoa, romantiikkaa yms,,, ehei!!
Ja kun äijä ei sitä OSAA antaa, niin sitten olen vieraissa,,on se sitten "kivaa" palata turvalliseen ja helvetin tylsään kainaloon,,,kumminkin! Miettikäähän miehet tät!!
PS; Ja kertaakaan "hakureissuillani" en ole jäänyt ilman,,,ja on tullut sitää ISOA JA HELLÄÄKIN!- Nimetön
...ja ootkohan nyt tyytyväinen ittees? mitäs sit oot sen tylsän miehes kans jos se ei täytä sun vaatimuksias? jos se sun miehes on kerta *sitä ja tätä* niin mietippä mikä ite oot? joku keskenkasvunen nulikka jonka vaan just nyt pitää saada "isoa ja hellää ja helvetin kovaa"? hohhoi. meeppä vähä ittees ja yritä jo aikuistua. ehkä se vika ei ookkaan miehessäs.
- Rose
Mies jäi kiinni pettämisestä 4 kk häiden jälkeen nyt viimeiset 7 kk ovat olleet tuskaa. Olen sairastanut vyöruusun ja olen masentunut. Inhottavinta oli se että miehen työpaikalla kaikki tiesi ja myös naapuri. Firmassa oli pari edustustilaisuutta joissa myös vaimot oli mukana. Minulla oli hääkuva mukana jota näytin. Nyt tuntuu hyvin järkyttävältä että kaikki tiesi tästä pettämisestä. Nyt olen sitten etsinyt tietoa tästä naisesta joka on samassa firmassa. Niin se nainen tulee lähes päivittäin mua työmatkalla vastaan. Välillä nainen oli opintovapaalla mutta nyt tämä firmareikä on taas töissä. Koko ajan mietin mitä vielä tapahtuu kun siellä firmassa kaikki pettää (onnelliset miehet 40%) Olen raskaana mutta en nauti raskaudesta. Itkettää.....
- Orange78
Olen itse sitä mieltä että suhde perustuu luottamukseen, luottamus on tietenkin muunlainen asia myös kuin vain seksi.
Mutta jos kotona ei maistu oma tyttö/poika niin miksi ihmeessä sitten olla hänen kanssa? eli miksi valehdella itselle totuutta. Mutta tietty ei sekään ole väärin että seksimaistuu rehdisti muiden kanssa myös, myös kotona on rehellinen..kun sehän on'vain'seksiä, eli eläimellinen tarve miehellä ja naisella.
Mutta jos se loukkaa toista ja luulee välittävänsä toisesta puhumattakaan rakastavansa niin miksi haluaa satuttaa toista sitten ja tehdä hänelle pahaa? kun seksi jollekkin on pyhää kuitenkin, eikä sitä pitäisi harrastaa sen mukaisesti kenen kanssa tahansa.Mutta seksiä se on'vain',rehellisyys ennen kaikkea pitäisi olla kaikkien osapuolten kanssa.Kuollut suhde on kuollut suhde. - kaaleppi
Mites on tilanne, jossa rakastaa toista osapuolta ja haluaisia olla tämän kanssa aina mutta ei ole ikinä ollut kun yhden ihmisen kanssa.(sängyssä)? Tekisi mieli kokeilla kaikenlaista ettei se sitten tulisi vastaan myöhemmällä iällä kun on lapset ja yhteiset velat. Osa pettäjistä varmasti rakastaa toista ja tiedostaa että se sattuu mutta tekee sen silti, jotta suhde pysyisi kasassa.
- BrokenMan
itse olin kihloissa 2v ja sinä aikana ex-kihlatullani oli varmuudella 20 eri miestä silti jotenkin annoin aina kaikki anteeksi jopa sen että kihlattuni petti minua sen aikaisen parhaan ystäväni kanssa.Palasin järkiini vasta sitten kun ystäväni saivat avattua silmäni lopputuloksena pääsin naisesta eroon pienen masennuksen kautta mutta nyt elämä hymyilee jälleen.
Hyvät kesät kaikille - 34v
Minulla on kotona ihana mies, monta yhteistä vuotta takana, arki tietysti tullut vastaan. Olen aina haaveillut salaisesta ystävästä "rakastaja". Löysin hänet sattumalta, molemmat halusivat pientä piristystä arkeen. Luottamus ja rehellisyys on 100%, tavataan silloin tällöin ei joka kk, kaikki toimii. Tämä heijastuu kotioloihin todella positiivisesti sekä minulla että hänellä.
- minä vaan
...nimittäin ne tunteet tulee jossain vaiheessa kuvioon mukaan ja sitte se kiva loppuu. Menee asiat ja elämät pahan kerran sotkuun. Näin se tuppaa käymään, monella tutullani ja ystävälläni, minullakin...
- Orange78
Oletko rehellinen rakastajasta myös miehellesi?
entä jos hänellä on samanlainen...vai saako ihminen olla niin itsekäs että vai 'minulla saa olla'? jos ilmenee seksisuhde niin miten hän mahtaa käyttäytyä?
kysymyksiä mitkä tulee mieleen ekaksi asioissa.
En ole itsekkään ollut mikään pyhimys enkä välitä pettämisestä sen enempää vaan mietin pointtia asiassa. seksi suhteet mielestäni on ok jos molemmat sen hyväksyy ja se on molemmille oikeus, eikä siten 'loukkaa rakastaan' tai kumppani tai kämppistä :) - 34v
minä vaan kirjoitti:
...nimittäin ne tunteet tulee jossain vaiheessa kuvioon mukaan ja sitte se kiva loppuu. Menee asiat ja elämät pahan kerran sotkuun. Näin se tuppaa käymään, monella tutullani ja ystävälläni, minullakin...
Kotona jutellaan kaikesta (paitsi tästä ystävästä), ollaan avoimia. Mutta silti olen sitä mieltä että jokainen ihminen ei tarvitse olla kuin avointa kirjaa, varmaan kaikilla on joku salaisuus, tämä salainen ystävä on minun salaisuus, ja niin kauan kun ei kukaan tiedä siitä en voi ketään satuttaa. Tiedän että leikin tulella, mutta elään silti turvallisesti ja ennen kaikkea onnellista elämää !!
- HUORINTEKIJÄ
ja tekosi tulee PALJASTUMAAN, ennemmin tai myöhemmin.Jos ei tässä ajassa niin tulevaisuudessa.Kaikki tulee olemaan vielä kerran avointa ja paljastettua!! Ja miehesikin tulee sen aikanaan tietämään.
LISÄKSI:Raamattu sanoo mm. huorintekijät eivät peri taivastenvaltakuntaa!
Ja vaikka sanoisitkin en ole sinne menossakaan, silti tekosi tulee kerran julki.
Tee pian parannus! - Erkki
olet pahemmanluokan HUORA..hyi saatana...
- Manner_heim
Näin onnistuu ehkä jonkin aikaa, mutta pitemmän päälle vaaka kallistuu johonkin suuntaan, jos ei muuten niin vahingossa.
- Johanna
34v kirjoitti:
Kotona jutellaan kaikesta (paitsi tästä ystävästä), ollaan avoimia. Mutta silti olen sitä mieltä että jokainen ihminen ei tarvitse olla kuin avointa kirjaa, varmaan kaikilla on joku salaisuus, tämä salainen ystävä on minun salaisuus, ja niin kauan kun ei kukaan tiedä siitä en voi ketään satuttaa. Tiedän että leikin tulella, mutta elään silti turvallisesti ja ennen kaikkea onnellista elämää !!
Niin varmasti joo....oletko miettinyt että ehkä seksilelut....yhteinen aika, yhteinen ja oma harrastus korvaisi tuon. Ei ole oikeata rakkautta, satutat miestäsi joka kerralla kun petät ja katkeran kirpeä on loppumaku....varsinkin miehelläsi, hän tuskin tuota yhstävää painaa villaisella. Aikuistukaa, kyllä onnellisuus on jotain ihan muuta!. Hölmöä. Petät myös itseäsi et vain miestäsi.
- max
samoja tuntemuksia...itse olen nelikymppinen mies,meille kävi tämän ystävättereni kanssa samallalailla jo joku vuosi sitten.eihän se tietysti oikein ole,mutta ei tässä nyt jaksa sitä oikein murehtiakkaan.tokkopa sitä tätä avioliittoa enää olisi montaa vuotta jaksanut,jos ei jonkinlaista elämänrikkautta olisi lisää löytynyt.sanovkoot muut mitä hyvänsä.
- mies49 kimpassa +30 v
ymmärrän mitä teet. samoista lähtökohdista teen minäkin. jatka vaan niin minäkin. kaikki voittaa. kunhan pääsee omantunnon ylitse. mulla on 2 mutta yhteiset hetket kuten sinulla. en ole seksimaanikko enkä häntäheikki. en nai kaikkea liikkuvaa vaikka seksi kiinnostaakin vaimoani enemmän. arvostan salasuhteessakin jatkuvuuttaa. olen siinä onnistunut - kiitos rakastajattarilleni (laillani onnellisesti aviossa). asia voi katsella monesta vinkkelistä. meidät tuomitsevatkin ovat oikeassa - omasta kulmastaan. kuten mekin. hyvää juhannusta kaikille.
- huorintekijä ja erkki
Hei! Pientä kunnioitusta peliin, oli kyse mistä tahansa. Vaikka netissä saa laukoa ajatuksiaan anonyymisti, niin voisi vähän siistiä suutaan ja ilmoittaa kantansa rakentavammin.
Mitäpä jos vaikka "erkin" mieskaveri kertoisi salasuhteesta, niin menisitkö haukkumaan häntä päin naamaa huoraksi tai yleiseksi munaksi. Tuskin.
Ja "sinähän olet huorintekijä" voisi julistaa evankeliumia hieman eri tavoin. Olen itsekin uskossa, mutta enpä lähtisi tuomitsemaan muita ihmisiä noin rankalla kädellä. Juuri sinun kaltaistesi takia ihmisillä on antipatioita uskovia ihmisiä kohtaan! Voin kertoa sulle, että kyllä meikäläistenkin joukkoon voi eksyä mustia lampaita.
- Mies 27
Ei minkäänlaisia syrjähyppyjä kummallekaan sukupuolelle. Suutelu lasketaan pettämiseksi.
- parisuhde
tietysti suutelu on pettämistä, sen voisin ehkä antaa anteeksi, vaikken unohtaisi kovin helposti.
Mutta oikeasta pettämisestä näyttäisin ovea. - Sari
Olet kunnon mies, onnellinen on nainen joka saa olla kanssasi. Jatka samaan malliin sinä suloinen, naista ajatteleva kunnon mies olet.
- RANE
Sari kirjoitti:
Olet kunnon mies, onnellinen on nainen joka saa olla kanssasi. Jatka samaan malliin sinä suloinen, naista ajatteleva kunnon mies olet.
... JA PYH!
- skepsis-nainen
Tarkenna kieliasuasi, ja käytä passiivin sijaan yksikön ensimmäistä persoonaa: minä lasken suutelun pettämiseksi. En minäkään voi julistaa omaa mielipidettäni siten, että seksi lasketaan pettämiseksi. Eivät kaikki ajattele niin.
Kaikki eivät laske suutelua pettämiseksi, eikä täten tällaista lausuntoa voi antaa kaikkien puolesta.
Pettämisestä ei ole olemassa yleispätevää määritelmää. Jokainen luo itse omat rajansa.
- YksiJaAinoaM
En missään tapauksessa tekisi syrjähyppyä. pitää tosi alas vajota ennenkuin noin toimisi. En ole aikaisemmin tehnyt enkä tee tulevaisuudessakaan.
- normaaliurho
Kyllä menee elämä hukkaan, jos harrastaa seksiä vain yhden kanssa. Vaihtelu virkistää, on vanha totuus.Pitäisimmehän sitäkin hukkaan heitettynä elämänä, jos joka ainoa päivä söisimme samaa ruokaa, ilman mitään vaihteluja. Jokaisen tulisi silloin tällöin harrastaa myös muiden kanssa seksiä. Eihän se ole sen kummempaa kuin vessassa käyminen. Itse olen harrastanut 6 naisen kanssa 8 vuoden avioliittoni aikana, ja kaikista on vain hyviä muistoja. Jos kumppani ei hyväksy vieraita suhteita, niin eihän hänen tarvitse tietää. Itse en ole vaimolleni kertonut, kun hän ei sellaista hyväksy.
Onneksi nykyään jo joka kolmas harrastaa ulkopuolisiakin suhteita, niin heidän elämänsä eivät mene hukkaan.- urheilijam
Niin jutussa ei ole mitään uutta, mutta olisivat kysyneet kuinka moni sallisi kumppanilleen syrjähypyn.Vastaisitko kyllä...
- nainen 71
Olen aivan samaa mieltä kuin sinä.. Mieheni ei hyväksy pettämistä, enkä minä hyväksyisi jos hän kertoisi mitä on tehnyt, mutta kun kukaan ei tiedä totuus, niin se ainoastaan piristää arkea.
- puppua
Oletettavasti et halua vaimosikaan "hukkaavan" elämäänsä? Kumpikin siis saatte pettää? Kerro vaomollesi totuus ja ilmoita, että voi tehdä samoin.
- Hei haloo!
Jumalauta että voit olla itsekäs! Miksi olet naimissa jos kerran vaimosi ei syrjähyppyjä hyväksy? Putkaan kaltaisesi pitäisi laittaa ja pippelit leikattava irti! Toisten elämä menee todellakin hukkaan jos joutuu petturin kanssa elämään!
- mies...
ei löydä henkisyyttään.Hän etsii sitä naisista.Eli siis jalkojen välist.Eikä mikään eikä kukaan pysty tätä miestä tyydyttämään.Vanhuudes ehkä muutamat saa vastauksen.
- normaaliurho
urheilijam kirjoitti:
Niin jutussa ei ole mitään uutta, mutta olisivat kysyneet kuinka moni sallisi kumppanilleen syrjähypyn.Vastaisitko kyllä...
Ehdotin ennen avioliittoa, että muitakin suhteita saisi olla, mutta vaimoni kauhistui ja kieltäytyi sellaisesta ehdottomasti, joten ei siitä sen jälkeen ole puhuttu ja hän luulee että minäkin noudatan tuota "sopimusta". Itseäni ei siin lainkaan haittaisi, mikäli hänelläkin olisi joskus ulkopuolinen suhde. Voisi saada lisäsäpinää meidän seksielämäämme hänenkin puolelta.
- stiina
Tarkoitatko, että elämä menee hukkaan, jos harrastaa seksiä vain yhden kanssa elämänsä aikana vai yhden kanssa kerrallaan?
Kokemuksia voi ja kannattaa hankkia ENNEN sitoutumistaan, niin ei tarvitse miettiä mistä, jos mistään, jää uskollisena ollessaan paitsi. Sitoutumiseen on valmis sitten, kun on kohdannut ihmisen, jonka kanssa oleminen päihittää seksin muiden kanssa.
Ja etpä taida saada seksistä kovin paljon irti, jos se on vessassakäyntiin verrattava toimitus. Vai saatko orkkuja ja muita mahtavia elämyksiä eritteittesi parissa? - normaaliurho
Hei haloo! kirjoitti:
Jumalauta että voit olla itsekäs! Miksi olet naimissa jos kerran vaimosi ei syrjähyppyjä hyväksy? Putkaan kaltaisesi pitäisi laittaa ja pippelit leikattava irti! Toisten elämä menee todellakin hukkaan jos joutuu petturin kanssa elämään!
No miksi sitä yleensä avioliittoon mennään! Siksi, että voi järjestää rajut polttarit ja saa pitää hienot kirkkohäät(tärkeä varsinkin morsiamelle), ja tietysti lasten kannalta on hyvä että vanhemmat pysyisivät yhdessä, kunnes lapset ovat täysi-ikäisiä.
Sinä tekstistäsi päätellen tarvitsisit pikaisesti ammattiauttajan apua! Taitaa olla lestadiolainen kasvatus taustalla. Seksologi voisi auttaa sinua. - virkistys
Mielipide se tuokin on. Ei saman ihmisen kanssa ole yhtä ja saa. Tulee siitä lihasopastakin erilaista, kun aineiskia ja mausteita muuttelee.Yhtä monipuoliseksi ja kivaksi seksikokemukset saa vaikkei partneria vaihda. Itse olen ollut aviossa 31 v saman naisen kanssa. Kyllä kerta toisensa jälkeen yllättyy miten mukava on seksi tutun ihmisen kanssa. Monet kerrat olen rakastunut uudelleen vaimoon. Suosittelen mieluummin sitä kuin sivuseksiä.
Sivusuhteet ovat ok, jos sopii yhdessä niistä. Siooin taistalla olevat asiat on selvitetty eikä loukka ketään. Avoin liitto leinee mahdollinen ja sopiva joillekin, vaan ei valtaosalle. salaa sivussa hyppimen tuntuu pelkuruudelta ja kyvyttömyydeltä. Ihmissuhteisin liittyvät pulmien ratkaisutaidot taitavat olla hukassa ja rohkeus puuttua niihin. Itsekkyyttäkin siinä taitaa olla - minulle kaikki nautinto keinoista viis. - normaaliurho
stiina kirjoitti:
Tarkoitatko, että elämä menee hukkaan, jos harrastaa seksiä vain yhden kanssa elämänsä aikana vai yhden kanssa kerrallaan?
Kokemuksia voi ja kannattaa hankkia ENNEN sitoutumistaan, niin ei tarvitse miettiä mistä, jos mistään, jää uskollisena ollessaan paitsi. Sitoutumiseen on valmis sitten, kun on kohdannut ihmisen, jonka kanssa oleminen päihittää seksin muiden kanssa.
Ja etpä taida saada seksistä kovin paljon irti, jos se on vessassakäyntiin verrattava toimitus. Vai saatko orkkuja ja muita mahtavia elämyksiä eritteittesi parissa?Sinulla varmasti on vain yksi ruokalajikin mitä syöt. Olet ennen "sitoutumista" syönyt kymmeniä eri ruokalajeja, jotta makuaistisi saisivat kokemuksia, mutta sitten päätit, että syöt vaikkapa makaroonilaatikkoa joka päivä elämäsi loppuun ja olet tyytyväinen kun sinulla on muistoissasi kokemuksia hernekeiton tai pannukakun mauistakin. Idioottimaista elämän hukkaan heittämistä!
Seksin harrastus on yhtä luonnollinen tarve kuin syöminen, juominen, nukkuminen, tai vessassa käyntikin. - N24
normaaliurho kirjoitti:
No miksi sitä yleensä avioliittoon mennään! Siksi, että voi järjestää rajut polttarit ja saa pitää hienot kirkkohäät(tärkeä varsinkin morsiamelle), ja tietysti lasten kannalta on hyvä että vanhemmat pysyisivät yhdessä, kunnes lapset ovat täysi-ikäisiä.
Sinä tekstistäsi päätellen tarvitsisit pikaisesti ammattiauttajan apua! Taitaa olla lestadiolainen kasvatus taustalla. Seksologi voisi auttaa sinua.Tollanen puhe! Aika hukkaan sunkin elämä on mennyt, jos et ole vielä tajunnu miksi naimisiin mennään; siksi kun rakastaa toista enemmän kuin mitään muuta koko maailmassa ja se pitää sisällään myös sen, että ei halua loukata toista paneskelemalla ympäriinsä. Taitaa vaan olla sulla vitsit vähissä, jos et saa naista tyydytettyä/toisin päin. Meillä ainakin se on niin huippua, että ei siihen enää ketään muita kaivata. Ne sekoilut/kokeilut on tehty jo nuorempana. Kuvittelis sunkin tajuavan mikä kuuluu parisuhteeseen, mikä on sinkun vapautta. On tainnu mennä miehellä jauhot sekaisin pussissa.
Ei voi muuta todeta kuin säälittävää!
ps. osaan kuvitella miltä sinun kaltainen mies näyttää, on olevinaan todella itsevarma, mutta onkin jotain täysin muuta.. - normaaliurho
virkistys kirjoitti:
Mielipide se tuokin on. Ei saman ihmisen kanssa ole yhtä ja saa. Tulee siitä lihasopastakin erilaista, kun aineiskia ja mausteita muuttelee.Yhtä monipuoliseksi ja kivaksi seksikokemukset saa vaikkei partneria vaihda. Itse olen ollut aviossa 31 v saman naisen kanssa. Kyllä kerta toisensa jälkeen yllättyy miten mukava on seksi tutun ihmisen kanssa. Monet kerrat olen rakastunut uudelleen vaimoon. Suosittelen mieluummin sitä kuin sivuseksiä.
Sivusuhteet ovat ok, jos sopii yhdessä niistä. Siooin taistalla olevat asiat on selvitetty eikä loukka ketään. Avoin liitto leinee mahdollinen ja sopiva joillekin, vaan ei valtaosalle. salaa sivussa hyppimen tuntuu pelkuruudelta ja kyvyttömyydeltä. Ihmissuhteisin liittyvät pulmien ratkaisutaidot taitavat olla hukassa ja rohkeus puuttua niihin. Itsekkyyttäkin siinä taitaa olla - minulle kaikki nautinto keinoista viis.Jos tulet onnelliseksi vain yhden kanssa, niin siitä vaan! Turha kuitenkaan väittää, että vaihtelumahdollisuudet olisivat kovin suuret saman kumppanin kanssa. Kuinka esimerkiski voit vaihtaa päivittäin vaimosi rintojen kokoa tai muotoa, lantion leveyttä, silmien väriä, kasvoja? Niin, et mitenkään!
Jos vaimo ei hyväksy muita kumppaneita, niin huolellisuus on tärkeää, eli huulipunaa, hiuksia tai hajuvettä ei saa harrastuksesta jäädä havaittavaksi, ja pitää olla varma paikka harrastukselle. Silloin vaimo ei saa tietää mitään, ja se ei voi millään tavoin loukata häntä. Vaimon ja miehen väliseen ihmissuhteeseen se ei vaikuta millään tavalla, sillä kysehän on vain harrastuksesta. - normaaliurho
N24 kirjoitti:
Tollanen puhe! Aika hukkaan sunkin elämä on mennyt, jos et ole vielä tajunnu miksi naimisiin mennään; siksi kun rakastaa toista enemmän kuin mitään muuta koko maailmassa ja se pitää sisällään myös sen, että ei halua loukata toista paneskelemalla ympäriinsä. Taitaa vaan olla sulla vitsit vähissä, jos et saa naista tyydytettyä/toisin päin. Meillä ainakin se on niin huippua, että ei siihen enää ketään muita kaivata. Ne sekoilut/kokeilut on tehty jo nuorempana. Kuvittelis sunkin tajuavan mikä kuuluu parisuhteeseen, mikä on sinkun vapautta. On tainnu mennä miehellä jauhot sekaisin pussissa.
Ei voi muuta todeta kuin säälittävää!
ps. osaan kuvitella miltä sinun kaltainen mies näyttää, on olevinaan todella itsevarma, mutta onkin jotain täysin muuta..Tuo mainostamasi "rakkaus" on ohimenevä ilmiö, joka kestää korkeintaan kaksi vuotta. Huomaan että teidän liittonne on vielä nuori. Onhan se alkuaika aina huumaavaa, mutta pian sinäkin huomaat, että himo ei voi pysyä samanlaisena ikuisuuteen. Silloin haluat kokea rakastumisen uudelleen.
Mietipä asiaa vähän tarkemmin. Miten voit rakastaa vain yhtä maailmassa kun muitakin on tarjolla. Maailmassa on yli 6 000000000 ihmistä. Kuinka todennäköistä on että sinä olet tavannut sen joka olisi sinulle paras, se muut pois sulkeva vaihtoehto?! Naurettavaa!
Varsinkin naiset yhä mielellään käyttävät tällä yli 6 miljardin ihmisen planeetalla ilmaisua "se oikea", joka on mielettömin väite mitä voi esittää. Tietysti on hyvä olla vakituinen jo lapsienkin vuoksi, mutta on syytä aina jättää ovi raolleen muille elämää rikastuttaville vaihtoehdoille. - Tiitu
normaaliurho kirjoitti:
Sinulla varmasti on vain yksi ruokalajikin mitä syöt. Olet ennen "sitoutumista" syönyt kymmeniä eri ruokalajeja, jotta makuaistisi saisivat kokemuksia, mutta sitten päätit, että syöt vaikkapa makaroonilaatikkoa joka päivä elämäsi loppuun ja olet tyytyväinen kun sinulla on muistoissasi kokemuksia hernekeiton tai pannukakun mauistakin. Idioottimaista elämän hukkaan heittämistä!
Seksin harrastus on yhtä luonnollinen tarve kuin syöminen, juominen, nukkuminen, tai vessassa käyntikin.Ihanko tuota tosissasi vertaat ruokaa ja seksipartnereita? Onko suolaiset ruuat "tavallisia"panoja ja makeat peppupanoja? Vai kuinka erittelet?
- KUMMINKIN
tekosi tuleva ilmi, ja vielä toisia kehoitat tekemään huorin.NIIN VARMAAN, kun auringo nousee idästä ja laskee länteen, sinunkin tekosi on kerran paljastuva!Ja kuule vaoimosikin saa kaiken tietää.........miten sitten suu pannaan?
Lopeta moinen ja tee PARANNUS, huoraamisesta! - KUMMINKIN
tekosi tuleva ilmi, ja vielä toisia kehoitat tekemään huorin.NIIN VARMAAN, kun auringo nousee idästä ja laskee länteen, sinunkin tekosi on kerran paljastuva!Ja kuule vaoimosikin saa kaiken tietää.........miten sitten suu pannaan?
Lopeta moinen ja tee PARANNUS, huoraamisesta! - normaaliurho
KUMMINKIN kirjoitti:
Lopeta moinen ja tee PARANNUS, huoraamisesta!Ja antaisinko elämäni valua hukkaan "syömällä vain samaa ruokaa" elämäni loppuun asti? Monilta jää elämä elämättä, mutta minulta ei! Ja eiköhön vaimoni ymmärtäisi, että kyse on ollut vain seksin harrastamisesta.
- pta
stiina kirjoitti:
Ja etpä taida saada seksistä kovin paljon irti, jos se on vessassakäyntiin verrattava toimitus. Vai saatko orkkuja ja muita mahtavia elämyksiä eritteittesi parissa?kyllähän asia on näin että suhde jonka rakentaa on vain yhden kanssa,ei mitään irto suhteita...
Jokainen vaan sanoo et mulle passaa irtosuhekki,kun vaan toinen ei tiedä,mutta laittakaapa asia sille mallille että entäs kun kumppani pettää,miltä se tuntuu tuskin enään koko juttu on sallittua..
tiedän tämän kaiken omalta kohalt olin avioliitossa täysin rehellinen vaimoni petti 3 kertaa ja aina eri miehen kanssa se muuten tuntuu,lastemme takia annoin anteeksi,mutta koskaan en häntä pettänyt kaikesta huolimatta ..viimenen pisara tuli vuosi sitte kun hän löyti kaverin töistä ja oli hänen kanssaan,silloin meidän suhde loppui,ihminen on sielultaan tosi herkkä ja kaikki loukkaukset pitää jättää suhteesta pois... - nautiskelia
normaaliurho kirjoitti:
Tuo mainostamasi "rakkaus" on ohimenevä ilmiö, joka kestää korkeintaan kaksi vuotta. Huomaan että teidän liittonne on vielä nuori. Onhan se alkuaika aina huumaavaa, mutta pian sinäkin huomaat, että himo ei voi pysyä samanlaisena ikuisuuteen. Silloin haluat kokea rakastumisen uudelleen.
Mietipä asiaa vähän tarkemmin. Miten voit rakastaa vain yhtä maailmassa kun muitakin on tarjolla. Maailmassa on yli 6 000000000 ihmistä. Kuinka todennäköistä on että sinä olet tavannut sen joka olisi sinulle paras, se muut pois sulkeva vaihtoehto?! Naurettavaa!
Varsinkin naiset yhä mielellään käyttävät tällä yli 6 miljardin ihmisen planeetalla ilmaisua "se oikea", joka on mielettömin väite mitä voi esittää. Tietysti on hyvä olla vakituinen jo lapsienkin vuoksi, mutta on syytä aina jättää ovi raolleen muille elämää rikastuttaville vaihtoehdoille.Olen 39v nainen ja olen kanssasi aivan sama mieltä. Kaikki nuo rajalliset ihmiset leikkivät joko pyhimyksiä tai ovat rumia ja pelkäävät, että jos kumppaninsa pettää kerran niin eivät he muuta seuraa saa. En ole ylpeä syrjään hypyistäni, mutta en kaatuukaan. Välillä saan hymyjä huulelleni kuin niitä muistelen. Mutta, nauttikaa jokainen miten lystää, miksi pitää niin jyrkästi tuomita? Ja vielä kun nykyaikana maailmassa on aina enemmän homoihmisiä hyvä kun kaltaisia naisten miehiä on olemassa!!;-) Ei muuta kun nautinnallista kesää!!!
- miia
virkistys kirjoitti:
Sivusuhteet ovat ok, jos sopii yhdessä niistä. Siooin taistalla olevat asiat on selvitetty eikä loukka ketään. Avoin liitto leinee mahdollinen ja sopiva joillekin, vaan ei valtaosalle. salaa sivussa hyppimen tuntuu pelkuruudelta ja kyvyttömyydeltä. Ihmissuhteisin liittyvät pulmien ratkaisutaidot taitavat olla hukassa ja rohkeus puuttua niihin. Itsekkyyttäkin siinä taitaa olla - minulle kaikki nautinto keinoista viis.minulla ja poikaystävälläni on loistava suhde, ja seksi mitä parhainta! molemmat tietävät sen, ja haluavat vain toisiaan. olemme seurustelleet iät ja ajat, ja hyvin pyyhkii! harmillista, että jotkut joutuvat pettämään kumppaneitaan sen takia, että oma kulta ei kelpaa. jättäkää puolisonne jos ei seura kelpaa, ja hankkikaa ihminen, jonka kanssa oikeasti viihdytte. ja ajatelkaa nyt mitä kaikkia tauteja teillekin tulee kun noin hypitään sängystä sänkyyn. hyi hyi. itse olen pettänyt entistä poikaystävääni usein, ja sen takia tämän jätinkin. en vaan enää lämmennyt. nyt olen onnellisempi kuin koskaan, ja olen varma että en ikinä petä tätä kumppaniani, niin rakas hän on, ja niin paha mieli jäi edellisistä kerroista. :/
- sama ku vessassa käynti
normaaliurho kirjoitti:
Sinulla varmasti on vain yksi ruokalajikin mitä syöt. Olet ennen "sitoutumista" syönyt kymmeniä eri ruokalajeja, jotta makuaistisi saisivat kokemuksia, mutta sitten päätit, että syöt vaikkapa makaroonilaatikkoa joka päivä elämäsi loppuun ja olet tyytyväinen kun sinulla on muistoissasi kokemuksia hernekeiton tai pannukakun mauistakin. Idioottimaista elämän hukkaan heittämistä!
Seksin harrastus on yhtä luonnollinen tarve kuin syöminen, juominen, nukkuminen, tai vessassa käyntikin.millaiselle vosulle on iloo kundista, joka ei eroita vessassa käyntiä ja panoa.
- stiina
normaaliurho kirjoitti:
Seksin harrastus on yhtä luonnollinen tarve kuin syöminen, juominen, nukkuminen, tai vessassa käyntikin.Jos pysyn ruokalajivertauksessasi, ennen nykyistä miestäni seksi oli pääasiassa arkiruokaa, nyt se on parhaimmillaan monen ruokalajin juhla-ateria ja huonoimillaankin maukas ja ravitseva arkiannos. Vaihtelua ja jännitystä minun ei tarvitse vieraista ruokapöydistä hakea, sillä elämäni maistuu muutenkin hyvältä.
Miksi siis mennä merta edemmäs kalaan ja kohdata iskemisen vaiva sekä kiinnijäämisen ja sukupuolitautien riskit, kun kotona on hyvää seksiä tarjolla?
Uskollisuus ei ole "idioottimaista elämän hukkaan heittämistä". Mutta se on, jos sitoutuu ihmiseen, jota ei aidosti rakasta ja jonka kanssa seksi on vuodesta toiseen selluloosan makuista arkimömmöä. Jos tuon virheen on jo tehnyt ja vierasta lihaa tekee mieli, on kenties syytä erota. Sinkkuna saa sitten mielin määrin maistella, onko ruoho muualla vihreämpää.
Toki seksi on yhtä luonnollista kuin syöminen, juominen, nukkuminen, tai vessassa käyntikin. Silti en harrasta muitakaan noista edellä mainituista kenen tahansa kanssa ja pidän läheisilleni antamat lupaukset. - Elise
..onneksi en ole vaimosi. Toivottavasti jäät kiinni, tai mikä parempaa, tulet itse petetyksi. Katsotaan sitten näetkö asiaa enää noin. Surkuhupaisaa verrata seksiä ja ruokaa.
- sweetie
stiina kirjoitti:
Ja etpä taida saada seksistä kovin paljon irti, jos se on vessassakäyntiin verrattava toimitus. Vai saatko orkkuja ja muita mahtavia elämyksiä eritteittesi parissa?Puhutaan pettämisestä ja sitten on vielä ne, jotka elävät triangelissa. Pariskunta harrastaa yhdessä vierasta miestä/naista, mihin väliin tällaiset laitetaan kun kaikki kolme nauttivat ?
- minä vaan
normaaliurho kirjoitti:
Ehdotin ennen avioliittoa, että muitakin suhteita saisi olla, mutta vaimoni kauhistui ja kieltäytyi sellaisesta ehdottomasti, joten ei siitä sen jälkeen ole puhuttu ja hän luulee että minäkin noudatan tuota "sopimusta". Itseäni ei siin lainkaan haittaisi, mikäli hänelläkin olisi joskus ulkopuolinen suhde. Voisi saada lisäsäpinää meidän seksielämäämme hänenkin puolelta.
Vaimollani on ollut suhteita,minulla on ollut,mutta ne 2-3 kertaa ei ole muuttanut suhtautumista toisiimme.
Ei kuitenkaan suotavaa olisi viikottainen,kuukausittainen, vuosittainen,vaan joskus vain asiat menevät omalla painollaan.Ei suositella kenellekkään...voi aiheuttaa mustasukkaisuutta ellei ole varma toisesta. - stiina
sweetie kirjoitti:
Puhutaan pettämisestä ja sitten on vielä ne, jotka elävät triangelissa. Pariskunta harrastaa yhdessä vierasta miestä/naista, mihin väliin tällaiset laitetaan kun kaikki kolme nauttivat ?
Vastasin jo tuolla alempana tässä keskustelussa otsikolla "Ei pettämistä": "Pettämistä on se, jos toinen yksipuolisesti rikkoo uskollisuussopimuksen, ei se, jos yksissä tuumin piristetään seksielämää muiden kanssa."
- Johanna
Kyllä on taas mainoslauseet. Jos minulla olisi tuollainen ukko ja selviäisi....niin vaadittaisiin poliisi sen henkeä vaalimaan, ei meinaan nyrkit ja kaulin riittäis. Kyllä pistää vihaks! Ja ajattele en ole edes agressiivinen ihminen, millainen mahtaisi olla vaimosi tunnelataus???? Vai muka vielä rakkautta, sinä et rakkaudesta tiedä mitään. Jos ei parisuhde tyydytystä arjesta tuo, mitä teet sellaisessa suhteessa? Sinulle ei voi kannattaa kuin sinkkuutta, siinähän voit panna vaikka joka päivä vastaan tulijaa.....ajattele vähän nokkaasi pidemälle!.
Ymmärtäisin vertauksesi jos olisit sinkku mutta ukkomies, hoh hoijaa! - Johanna
stiina kirjoitti:
Jos pysyn ruokalajivertauksessasi, ennen nykyistä miestäni seksi oli pääasiassa arkiruokaa, nyt se on parhaimmillaan monen ruokalajin juhla-ateria ja huonoimillaankin maukas ja ravitseva arkiannos. Vaihtelua ja jännitystä minun ei tarvitse vieraista ruokapöydistä hakea, sillä elämäni maistuu muutenkin hyvältä.
Miksi siis mennä merta edemmäs kalaan ja kohdata iskemisen vaiva sekä kiinnijäämisen ja sukupuolitautien riskit, kun kotona on hyvää seksiä tarjolla?
Uskollisuus ei ole "idioottimaista elämän hukkaan heittämistä". Mutta se on, jos sitoutuu ihmiseen, jota ei aidosti rakasta ja jonka kanssa seksi on vuodesta toiseen selluloosan makuista arkimömmöä. Jos tuon virheen on jo tehnyt ja vierasta lihaa tekee mieli, on kenties syytä erota. Sinkkuna saa sitten mielin määrin maistella, onko ruoho muualla vihreämpää.
Toki seksi on yhtä luonnollista kuin syöminen, juominen, nukkuminen, tai vessassa käyntikin. Silti en harrasta muitakaan noista edellä mainituista kenen tahansa kanssa ja pidän läheisilleni antamat lupaukset.Aivan naulan kantaan! Mainiota!
- Johanna
normaaliurho kirjoitti:
Jos tulet onnelliseksi vain yhden kanssa, niin siitä vaan! Turha kuitenkaan väittää, että vaihtelumahdollisuudet olisivat kovin suuret saman kumppanin kanssa. Kuinka esimerkiski voit vaihtaa päivittäin vaimosi rintojen kokoa tai muotoa, lantion leveyttä, silmien väriä, kasvoja? Niin, et mitenkään!
Jos vaimo ei hyväksy muita kumppaneita, niin huolellisuus on tärkeää, eli huulipunaa, hiuksia tai hajuvettä ei saa harrastuksesta jäädä havaittavaksi, ja pitää olla varma paikka harrastukselle. Silloin vaimo ei saa tietää mitään, ja se ei voi millään tavoin loukata häntä. Vaimon ja miehen väliseen ihmissuhteeseen se ei vaikuta millään tavalla, sillä kysehän on vain harrastuksesta........ihan totta!
- normaaliurho
Johanna kirjoitti:
Kyllä on taas mainoslauseet. Jos minulla olisi tuollainen ukko ja selviäisi....niin vaadittaisiin poliisi sen henkeä vaalimaan, ei meinaan nyrkit ja kaulin riittäis. Kyllä pistää vihaks! Ja ajattele en ole edes agressiivinen ihminen, millainen mahtaisi olla vaimosi tunnelataus???? Vai muka vielä rakkautta, sinä et rakkaudesta tiedä mitään. Jos ei parisuhde tyydytystä arjesta tuo, mitä teet sellaisessa suhteessa? Sinulle ei voi kannattaa kuin sinkkuutta, siinähän voit panna vaikka joka päivä vastaan tulijaa.....ajattele vähän nokkaasi pidemälle!.
Ymmärtäisin vertauksesi jos olisit sinkku mutta ukkomies, hoh hoijaa!Mielestäni sinulla on pahoja psyykkisiä ongelmia, jotka juontavat ahdasmieliseeen kasvatukseen lapsuudessasi. Tarvitset ammattiauttajan apua, ja mieluiten seksologin kanssa juttelua, jotta opit tajuamaan että seksi on harrastus, kuten vaikka tenniskin ,eikä sen kummempaa.
Minulla on hyvä vaimo ja parisuhde. Omat seikkailuni ovat tuoneet siihen sänkyelämän puolellekin vain lisäpotkua. Ei seksuaalisuus lopu siihen kun sinkkuus päätyy, vaan jatkuu läpi elämän. - toisilleen
Minusta pettämistä ei tarvitse kysyä eikä sanon kumppanille. Ihmiset ovat jo vieraita toisilleen jos toinen pystyy salaa pettämään toista.
- Nimetön
normaaliurho kirjoitti:
Ja antaisinko elämäni valua hukkaan "syömällä vain samaa ruokaa" elämäni loppuun asti? Monilta jää elämä elämättä, mutta minulta ei! Ja eiköhön vaimoni ymmärtäisi, että kyse on ollut vain seksin harrastamisesta.
et taida nyt kulkee oikeen täysillä. toivottavasti vaimos ottaa susta eron tai pettää sua oikeen olan takaa! mistäs sä sen tiedät ettei jo petä ku tuskin oot nussimiseltas ehtiny paljo kuulumisia kyseleen.ymmärtäisitköhän sä sen? tuskin!
sä et oo vaimoos ansainnu ku oot noin säälittävän yksinkertanen!
niin ja kyl huomaa ettet paljo muulla ajattele ku kyrv...äs! millähän perusteella oot naimisiin menny ku et osaa ees rakastaa? sen haluaisinkin tietää. oliko vaimollas vaan paras perä? juu...senhän perusteella sitä naimisiin mennään. hyvää römpsänmetsästyskautta sulle vaan. - RANE
miia kirjoitti:
minulla ja poikaystävälläni on loistava suhde, ja seksi mitä parhainta! molemmat tietävät sen, ja haluavat vain toisiaan. olemme seurustelleet iät ja ajat, ja hyvin pyyhkii! harmillista, että jotkut joutuvat pettämään kumppaneitaan sen takia, että oma kulta ei kelpaa. jättäkää puolisonne jos ei seura kelpaa, ja hankkikaa ihminen, jonka kanssa oikeasti viihdytte. ja ajatelkaa nyt mitä kaikkia tauteja teillekin tulee kun noin hypitään sängystä sänkyyn. hyi hyi. itse olen pettänyt entistä poikaystävääni usein, ja sen takia tämän jätinkin. en vaan enää lämmennyt. nyt olen onnellisempi kuin koskaan, ja olen varma että en ikinä petä tätä kumppaniani, niin rakas hän on, ja niin paha mieli jäi edellisistä kerroista. :/
... SÄÄ VAAN P..... PENIKKA! SANO MUN SANONEEN!
- Nimetön
miksi helvetissä sit menit naimisiin. sulla vissiin heikko itsetunto ku oot noin sairaalloisen säälittävääkin säälittävämpi. ei riitä ees sanat kertomaan kuinka paljo ihmistä voi vihata ton yhen tekstin perusteella. toivottavasti vaimos tulee joskus järkiinsä ja ettii paremman miehen. sinneppähän jäisit ruikuttamaan.
- Nimetön
normaaliurho kirjoitti:
oot tosi naurettava. hel..tin urpo!
- trumanb
nautiskelia kirjoitti:
Olen 39v nainen ja olen kanssasi aivan sama mieltä. Kaikki nuo rajalliset ihmiset leikkivät joko pyhimyksiä tai ovat rumia ja pelkäävät, että jos kumppaninsa pettää kerran niin eivät he muuta seuraa saa. En ole ylpeä syrjään hypyistäni, mutta en kaatuukaan. Välillä saan hymyjä huulelleni kuin niitä muistelen. Mutta, nauttikaa jokainen miten lystää, miksi pitää niin jyrkästi tuomita? Ja vielä kun nykyaikana maailmassa on aina enemmän homoihmisiä hyvä kun kaltaisia naisten miehiä on olemassa!!;-) Ei muuta kun nautinnallista kesää!!!
Mietin vain, että ovatko kaikki pettäjät tuollaisia huonoja numeroja koulusta saaneita tyhmiä ihmisiä, jotka eivät edes suomea osaa kunnolla kirjoittaa. Ainoastaan he, jotka eivät omaa järjellistä toimintaa aivoissa, tekevät syrjähyppyjä.
- ei aviota kaltaisillesi
normaaliurho kirjoitti:
Sinä tekstistäsi päätellen tarvitsisit pikaisesti ammattiauttajan apua! Taitaa olla lestadiolainen kasvatus taustalla. Seksologi voisi auttaa sinua.Sinä olisit hyvä sinkku ja nauttisit täysin rinnoin sinkkuelämästä. Avioliitto oli kohdallasi paha virhe ja täyttä kusetus-harhaa.
Eroa!
- on painajainen
Miehet ovat sallivampia kuin naiset, sillä miehistä syrjähypyn hyväksyisi itselleen 37 prosenttia. Naisista syrjähypyn hyväksyisi vain 20 prosenttia.
Kuka haluais pettavan suomalaisen eparehellisen juoppo miehen? Voi, suomi naiset, ansaitsette paljon parempaa.. Ulkomaalainen mies on tuhat kertaa parempi.- sofia
ei kannata mennä merta edemmäs kalaan siis etsimään muualta parempia miehiä.sillä kaikkialle mahtuu miehiä jotka pettävät tai miehiä jotka ovat uskollisia.älkää yleistäkö.kyllä suomesta löytyy myös uskollisia miehiä (että naisia)
- suffe
.. tuollainen syrjähyppely. Eli en sallisi itselleni syrjähyppyä, koska en tajua, mitä helkutin järkeä sitten olisi olla parisuhteessa. Eri asia on jos pari sopii, että heillä on "avoin suhde", itse tuskin pystyisin siihenkään.
Jokin mättää pahasti ihmisten asenteissa parisuhteeseen jos he ajattelevat, että syrjähyppyjen harrastaminen on ok. Voipi tietenkin olla, että heidän odotuksensa parisuhteelle ovat hyvin erilaiset kuin minulla. Minä haluan parisuhteelta avoimuutta (epätyydyttävistä asioista täytyy pystyä keskustelemaan ilman herneiden vetoa nenuun), rehellisyyttä, molemminpuolista kunnioittamista, välittämistä ja rakkautta. Syrjähyppyjen harrastaminen on kaikkea muuta: henkilökohtaisen hetkellisen jännityksen ja nautinnon hakemista, usein toisten ihmisten välineellistämistä, ongelmiksi kokemiensa asioiden lykkäämistä (jos ei ole tyytyväinen seksielämään, miksei asiasta puhuta suoraan?)
Ironista näyttää vain olevan se, että minä tunnun hakevan kaipaamaani parisuhdetta ihan turhaan...- nainen
Puhuminen ei vain aina ole niin yksinkertaista tai sitten vain toinen osapuoli haluaa puhua...siis siitä, mihin on tyytymätön. Tällöin puhumisesta ei ole mitään "hyötyä" vaan se voin jopa viedä suhteen entistä syvempään umpikujaan. Pettämistä en silti hyväksy.
- SonjaO
Ei siinä mistään sallimisesta ole kysymys, kun vieraisiin mennään, eiköhän siinä ole kysymys jostain suuremmista ongelmista vakisuhteessa.
- susihukka
Kaikki uskottomuuteen liittyvä herättää aina hirveen ristiriitasia mielipiteitä ja keskusteluja.
Mua itseäni ainakin mietityttää kaiken alku. Mistä tämmöset on peräisin ja miksi??
Onko ihminen niin kuin leijona? 1 uros, joka parittelee useiden naaraiden kanssa.
Vai joutsen, joka kumppanin valitessaan pysyy uskollisena tälle lopun elämänsä eikä (aina) hanki uutta puolisoa, jos entiselle tapahtuu jotain??
Ku palataan ihmisen kehityksessä luolamiesajoille, siellähän oli vaan muutamat tietyt miehet (tai sinne päin ainakin), jotka makasivat lauman naisten kanssa... se oli sillon hyväksyttävää. Sitten kun kirkko astui kehiin, kehittyi myös ajattelu 2 ihmisen välisestä avioliitosta ja parisuhteesta ym. Kirkko kehitti säännön, jonka mukaan parisuhteessa saa olla vain 1 mies ja 1 nainen, ei muita. Piste. Nyt tänä päivänä ollaan sitten tällasessa tilanteessa.. ku on itse eläny nuorena naisena tällä vuosisadalla, ajatus luolamiehen haaremista ei oikein innosta, mut asiay olis helpommin, jos näin vielä olis.- mhhhhhhhh
Jos jaksaisi korjailla kaikkia tieteis paskapuhetta, mitä netissä levitetään niin ei muuta kerkiäisi tekemäänkää. Kirjoittamasi jutun olen lukenut niin monesti, että vastaanpa nyt kuitenkin.
En usko jumalaan, mutten silti syyttele kirkkoa kaikesta. Tuokin yksiavioisuus on kaiketi lähtenyt liikkeelle jostain ihan muusta kuin kirkosta.
Ennen miehet saalistivat yhdessä ja lapset tarvitsivat kipeästi lihasta saatavaa proteiinia ja kun saaliit jaettiin miesten kesken niin miehet jakoivat osuutensa omien lastensa kanssa. Yksinäinen alfauros oli tehoton saalistaja ja entisaikojenkaan luolamiehet tuskin suosivat tietoisesti toistensa lapsia. Leijonan ja ihmisen käyttäytymisen vartailu on TYPERÄÄ. Toki sosiaalisetkin syyt ovat IHISELLE todella suuria.
- Poikkeus vahvistaa säännön
Itselleni kerran sallinut ja todella paha maku jäi suuhun ja pitkäksi aikaa. Siis ei. Itseasiassa syrjähypyissä ei ole mitään hyvää eikä kokeilemisen arvoista. Ja vahingolliset vaikutukset voivat olla laajemmat kuin ikinä osaisi arvata. Se voi tuhota monta suhdetta ja jättää ikuiset jäljet. Itsekin myös petetyksi tulleena olen menettänyt luottamuksen ja saanut tilalle epäilykset ja mustasukkaisuuden. Itse- ja omatunnon puuttesta kärsii ihminen joka tuntee itsensä suuremmaksi ja haluttavammaksi pettämällä kumppaniaan. Niin se on.
- Ajatus1
Kun puhutaan uskottomuudesta, herää kysysmys: Mitä se on.
Onko se kauniin naisen perään katsomista kadulla?
Onko se kaverin mieheen ihastumista?
Onko pettäminen suutelua tai sekstailua?
Onko pettäminen flirttailua?
Jokaisella on oma määritelmä pettämisestä. Miksi se seksi olisi se pahin asia? Elämään kuuluu suuret tunteet ja vaikka itse olen ollut jo 10 vuotta saman miehen kanssa ja rakastan häntä paljon olen aika ajoin ollut ihastunut/rakastunut ties kehen.
Ei ole helppoa sekstaillessa ajatella sitä kivaa miestä työpaikalla tai kaverin kaverin sexyä miestä. Voiko monikaan täällä sanoa, ettei ole kertaakaan suhteensa aikana edes ajatellut ketään toista romanttisessa mielessä.
Voivatko jotkut ihmiset oikeasti olla niin puhtaita ettei koskaan vilkaise upean ihmisen perään tai ajattele miltä tuntuisi harrastaa seksiä naapurin Jannen kanssa.
Niin, eli minusta suomalaiset on tekopyhiä tämän asian (voisiko sanoa tabun) kanssa.
Kyllä itse voi vähän tai vähän enemmän kumppania pettää, se on tietysti ihan ookoo.
Mutta kun se toinen sitten pettää itseä, niin jumalauta kun se on isku päin naamaa, eihän tällaista olisi saanut tapahtua, kyllähän sen itsetuntokin sanoo, että toista ei petetä!
No mutta joo, pitäisi ihmisten ajatella joskus myös toisia, eikä vain itseään. Tai ajatella ylipäätään...- ukkomies
Naisen kanssa en lähtisi hyppäämään, mutta toisen miehen kanssa on tullut tehtyä pikku hyppyjä.
- poika
Olen kuulluut parisuhteessa ketkä ovat eläneet pitemmän aikaa, syrjähyppy ei muuta kuin vahvistaa liittoa, mutta jokaisen oma asia, ja väliaikaisuhteesta saattaisi saada uusia ideoita elämänkumppanisa kanssa elämiseen
- stiina
Et ole sitten kuullut niistä lukemattomista suhteista, jotka ovat purkautuneet uskottomuuden seurauksena tai jotka ovat ajatuneet molemminpuolisen pettämisen kierteeseen (esim. petetty kostaa pettäjälle menemällä itsekin vieraisiin)?
- harrastetaan
stiina kirjoitti:
Et ole sitten kuullut niistä lukemattomista suhteista, jotka ovat purkautuneet uskottomuuden seurauksena tai jotka ovat ajatuneet molemminpuolisen pettämisen kierteeseen (esim. petetty kostaa pettäjälle menemällä itsekin vieraisiin)?
me käytetään aina silloin tällöin kolmatta pyorää.. miestä vaimolle ja naista miehelle..tai molemmille..piristää kummasti arkea yksi älämä.. muista elää seksiä.. pitää olla paljon.. 17v yhdessä ihana koti ihanat lapset.. ihana vaimo.. ihana mies kaikki hyvin.. kyllä elämä on ihnaa kun sen oikein oivaltaa..ja muistaa elää omaa eikä toisen elänää.. hyvine neuvoineen ja tuomitemalla muita.. omasta saamattomuudestaa.. ne jotak muita tuomitsee ne tuomitaan ensin..
hyvää jussia.. kaikille...etenkin halukkaille.. ei se siitä kuulemma kulu - stiina
harrastetaan kirjoitti:
me käytetään aina silloin tällöin kolmatta pyorää.. miestä vaimolle ja naista miehelle..tai molemmille..piristää kummasti arkea yksi älämä.. muista elää seksiä.. pitää olla paljon.. 17v yhdessä ihana koti ihanat lapset.. ihana vaimo.. ihana mies kaikki hyvin.. kyllä elämä on ihnaa kun sen oikein oivaltaa..ja muistaa elää omaa eikä toisen elänää.. hyvine neuvoineen ja tuomitemalla muita.. omasta saamattomuudestaa.. ne jotak muita tuomitsee ne tuomitaan ensin..
hyvää jussia.. kaikille...etenkin halukkaille.. ei se siitä kuulemma kuluOn vähän puurot ja vellit menneet sekaisin, jos kutsut luvan kanssa yhteisymmärryksessä vieraisiin menemistä pettämiseksi. Tuohan on hieno järjestely, jos se kummallekin kerran sopii.
Pettämistä on se, jos toinen yksipuolisesti rikkoo uskollisuussopimuksen, ei se, jos yksissä tuumin piristetään seksielämää muiden kanssa. - kizuli-68
pelkkää mustasukkasuuta ja riitoja ja epäilyksiä oon nähny.sust en tiiä.
- tosi katkera
Kunhan ensin löytäisi itselleen sen oman kullan. Eipä ihme ettei sitä löydä, jos kaikki naiset lukevat tuollaisia juttuja ja ottavat ne kaikki todesta. Mistä löytäisi todella sen oikean rakkauden?
- M 23 v
Seura on ihan täysi huuhaa lehti. Itse en hyväksyisi syrjähyppyä itselleni enkä puolisolleni.
- Johanna
Aloin jo epäilemään rakkauden ja suhteen merkitystä?.
En siis ehkä nosta miestäni naulakkoon vielä tänään.... =)
Hyvää kesää sinulle ja pysykin kannassasi ja jos ei suhteesi sitten nyt / joskus miellytä sitten erotkaa ajoissa....
- Hyppijä
Teen syrjähyppyjä niin paljon kuin vain ehdin, ei mitään rajaa. kiitos!
- Fakta
Onnea hypintääsi! Älä sit kuitenkaan katkeroidu, kun omalle kohdallesi sattuu. Ja viel se aika tulee, et klamudia tai muu tauti, sinunkin haaraväliäsi nakertaa. Ja me hoiturit yritämme teitä avunhakijoita auttaa ja juttujanne kuunnella. Hienoa töitä riittää ja leipä ei lopu.
- tää että
Tässä keskustelussa samaistetaan niin voimakkaasti syrjähyppy sängystä toiseen loikkimiseen. Onhan sekin syrjähyppy, jos vaikka parinkymmenen uskollisen aviovuoden jälkeen hankkii uuden, pysyvän suhteen siihen rinnalle. Seksin patologinen hakeminen aina uudelta on jonkinlainen sairaus, paljon pahempaa kai on vakavasti rakastua uuteen ja tuntea vuodesta toiseen riittävää sielunyhteyttä johonkuhun muuhun kuin aviopuolisoonsa? Vai olenko väärässä?
- stiina
tää että kirjoitti:
Tässä keskustelussa samaistetaan niin voimakkaasti syrjähyppy sängystä toiseen loikkimiseen. Onhan sekin syrjähyppy, jos vaikka parinkymmenen uskollisen aviovuoden jälkeen hankkii uuden, pysyvän suhteen siihen rinnalle. Seksin patologinen hakeminen aina uudelta on jonkinlainen sairaus, paljon pahempaa kai on vakavasti rakastua uuteen ja tuntea vuodesta toiseen riittävää sielunyhteyttä johonkuhun muuhun kuin aviopuolisoonsa? Vai olenko väärässä?
Asia ei ole mun mielestäni ollenkaan niin paha, jos kertoo kumppanilleen löytäneensä toisen ja antaa hänen päättää, voiko avioliitto enää jatkua. Ei pitäisi pitää sivusuhdetta oman kumppanin selän takana, vaan antaa sitten hänellekin mahdollisuus hakea onnensa muualta.
Jos itse tuntisin "vuodesta toiseen riittävää sielunyhteyttä johonkuhun muuhun kuin aviopuolisooni", olisi siinä mielestäni eron paikka.
- Elise
sievoiset summat rahaa saadakseen toivomiaan kohahduttavia tutkimustuloksia. Jollakinhan senkin lehden on elettävä ;-). Oivoi, taas sai moni suomimies perusteen miksi pitäisi pettää.. (kun muutkin) hohhoijaa..
- A-Dam
..muuten jaa jalkeen.pyydan aluksi anteeksi etta ei ole pilkkuja a ja o ylla jos on tarvis..johtuu siita etta kirjoittelen ulkomailta..Joopa joo,Ihmiset ovat mielestani aina olleet hyvin varpaillaan kun on kyse parisuhteista ja etenkin SYRJAHYPYISTA!Ensinnakin jos on tuon asian kanssa ongelmia on ensinmaiseksi pohdittava ja pohdittava etta onko seksi jonkun muun kuin puolison kanssa viisasta ajatellen omaa itseaan ja sitten tietenkin puolisoa?!?!?
Mutta joka tapauksessa minun mielipiteeni on se etta missaaan nimessa ei saa tunnustaa jos tekee syrjahypyn!!Miksi?Koska siina on aina paamaarana helpottaa omaa oloa ja siina samalla kun helpottaa omaa oloa niin puolison olo ei vaan helpotu vaan painvastoin...Etta jos menee ja tekee jotain tuommoista on mielestani pidettava molyt mahassa ja karsittava sen kielletyn hedelman karvaasta jalkimausta,hehheh!etta sita saa mita tilaa...ainakin jotkut.Mutta jos tilanne on semmoinen etta syrjahypyn tekija on oma tunnoton ihminen niin silloin on kyseessa niin sanotusti iso ongelma kummallekkin osapuolelle..
Oma johto paatokseni on se etta pettaminen on hyvin epareilua ja pilaa yleensa koko suhteen,mutta jos haluaa niin sita voi keskustella puolinson kanssa ja katsoa etta minkalaiseen yhteis tulokseen paasee aiheesta seksia suhteen ulkopuolella..joopa joo..Tama on mielestani hyvin mielenkiintoinen aihe mika vaatiikin ihmisten mielipiteita etta syntyy keskustelua.
Minun kantani on etta jos elaa suhteessa niin ei sita sovi harrastaa seksia muiden kuin oman kullan kanssa.Asiassa on toisenkin lainen aspekti.
Jos kumpi vaan suhteen osa puoli on kovin mustasukkainen niin se yleensa aiheuttaa toisessa suuria pelkoja ja sita kautta se saattaa laukaista jonkun tarpeen tehda sitten se mita toinen niin kamalasti pelkaa.Ihmissuhde vaatii itsetuntoa ja itseluottamusta jos sita ei omaa niin ei siita suhteestakaan tule mitaan,elamasta puhumattakaan jos kokoajan joutuu pelkaamaan etta kenen kanssa se toinen nyt nussii,sori tuo ilmaisuni mutta asiat on otettava niin kuin ne on.
Mutta tuossa nyt oma mielipiteeni ja haluankin lopuksi toivottaa kaikille oikeen hyvaa juhannusta ja kesan jatkoa...
A-dam - nainen
skeidaa tuollaiset kyselyt. Syrjähyppyjä on aina ollut ja tulee aina olemaan sallii niitä tai ei. On samantekevää sallinko miehelleni syrjähypyt vai en. Minusta riippumatta hän joko hyppii tai ei.
- stiina
Mun mielestäni aika skeidaa ovat nuo "asiaa x on aina ollut ja tulee aina olemaan" -tyyppiset lausahdukset, joilla puolustetaan milloin mitäkin prostituutiosta syrjähyppyihin.
Samaa voisi sanoa melkein mistä vain, esimerkiksi murhista, pahoinpitelyistä tai lapsiin sekaantumisesta. Silti niiden määrään voidaan vaikuttaa sillä, pidetäänkö niitä yleisesti hyväksyttävänä vai ei. - Ei seksiä kotona..
Olen samaa mieltä, että syrjähyppyjä tulee aina olemaan....
Halutaan niitä tai ei....
Ennen minäkin kauhistelin koko ajatusta, mutta vuosien liitto, on muuttunut kylmäksi, ja sitä kautta ajatukseni pettämisestä on muuttunut..
ja siihen on vaikuttanut juuri suhtee kylmyys, niinkuin monella muullakin tänä päivänä..
Joten vikaa on myös kumppanissa silloin... - puolisoasi
Ei seksiä kotona.. kirjoitti:
Ennen minäkin kauhistelin koko ajatusta, mutta vuosien liitto, on muuttunut kylmäksi, ja sitä kautta ajatukseni pettämisestä on muuttunut..
ja siihen on vaikuttanut juuri suhtee kylmyys, niinkuin monella muullakin tänä päivänä..
Joten vikaa on myös kumppanissa silloin...keskustele asiasta niin, että toinen ymmärtää mistä on kysymys. Kerro etukäteen.
Jälkikäteen likapyykkiä pestessänne tuskin puolisosi tuskaa lievittää se , kun kerrot, ettei kotona saanut seksiä riittävästi. Syy voi seksittömyyteen olla niin monissa asioissa ja ehkäpä ongelmat voi yhdessä korjata, jos vaan halua siihen molemmilta löytyy.
Jos aiot liittoasi jatkaa, murheet vaan lisääntyvät ja luottamus menee lopullisesti jos hyppäät toisen syliin...
Tiedän mistä puhun... - tai ei
stiina kirjoitti:
Mun mielestäni aika skeidaa ovat nuo "asiaa x on aina ollut ja tulee aina olemaan" -tyyppiset lausahdukset, joilla puolustetaan milloin mitäkin prostituutiosta syrjähyppyihin.
Samaa voisi sanoa melkein mistä vain, esimerkiksi murhista, pahoinpitelyistä tai lapsiin sekaantumisesta. Silti niiden määrään voidaan vaikuttaa sillä, pidetäänkö niitä yleisesti hyväksyttävänä vai ei.Ei siihen vaikuta yleinen- vaan yksityinen mielipide, joko hyppii tai ei. EI ole loikan pituudella eikä määrällä väliä, hyppii tai ei.
- sekin
Joten vikaa on myös kumppanissa silloin...pettämistä, jos suhteen alussa sovitaan pelisäännöistä, ja toinen alkaakin yksipuolisesti pihtaamaan.Korostan jos asiasta on tehty SITOUMUS.
- stiina
tai ei kirjoitti:
Ei siihen vaikuta yleinen- vaan yksityinen mielipide, joko hyppii tai ei. EI ole loikan pituudella eikä määrällä väliä, hyppii tai ei.
Miksi pettäminen on yleistynyt, vaikka avioliitosta eroaminen on yhä helpompaa, ehkäisyn ja aborttien myötä lapsentulon sanelemat pakkoavioliitot ovat käytännössä eilispäivää ja iloista sinkkuelämää vietetään pitempään kuin koskaan?
Partnerien ja erilaisten seksikokeilujen määrä on keskimäärin paljon suurempi kuin entisaikaan, jo 15-vuotiaalla voi olla enemmän partnereita kuin isovanhemmillaan koko elämänsä aikana. Silti mikään ei tunnu joillekin riittävän, vaan aina pitää saada uutta lihaa.
Kyllä pettämiseen vaikuttaa yleinen mielipide ja ilmapiiri, joita myös tv-ohjelmat sekä roskalehdet lööppeineen luovat. Entisaikaan olisi koko kylä paheksunut pettureita suureen ääneen ja kirkko tuominnut helvetin kadotukseen. Mutta nyt on niin coolia pitää vähän kivaa, ja "eihän se käytöstä kulu" ja "kuka sitä samaa aina jaksaisi nussia". Monille nuo selitykset tuntuvat riittävän puolustukseksi itselle ja muille, koska joissain piireissä ne ovat yleisesti hyväksytty mielipide. - Tiituska
...niinhän se menee. Ei auta vaikka kuinka toista uskollisuuteen vannottaisi, hän menee vieraisiin jos on mennäkseen. Toista ihmistä ei voi kontroloida, jos hänen oma tahtonsa ei uskollisuuteen riitä, halua tai kykene. Tässä maailmassa voi huolehtia ainoastaan siitä, että itse elää niin kuin opettaa ja noudattaa omaa vakaumustaan tässäkin asiassa. Jokainen joutuu vastaamaan omista teoistaan ja elämään niiden kanssa. Tärkeintä on, että voi joka aamu katsoa itseään häpeämättä peilistä. (Poikkeuksena tietysti ne sosiopaatit, jotka eivät kykene näkemään arveluttavissa teoissaan mitään väärää, eivätkä välitä, tai edes tajua loukkaavansa toista. Toivottavasti en enää ikinä kohtaa sellaista raukkaa!) RAKASTAKAA TOISIANNE, JA KUNNIOITTAKAA TOISTENNE AJATUKSIA SEKÄ VAKAUMUSTA!
- Ei seksiä kotona..
puolisoasi kirjoitti:
keskustele asiasta niin, että toinen ymmärtää mistä on kysymys. Kerro etukäteen.
Jälkikäteen likapyykkiä pestessänne tuskin puolisosi tuskaa lievittää se , kun kerrot, ettei kotona saanut seksiä riittävästi. Syy voi seksittömyyteen olla niin monissa asioissa ja ehkäpä ongelmat voi yhdessä korjata, jos vaan halua siihen molemmilta löytyy.
Jos aiot liittoasi jatkaa, murheet vaan lisääntyvät ja luottamus menee lopullisesti jos hyppäät toisen syliin...
Tiedän mistä puhun...Kuule,olen jutellut asiasta moneen kertaan, joten mieheni kyllä tietää että elän puutteessa ...
Tietää etten ole onnellinen....
Mutta, asia ei sillä korjaannu ??
Tiedän tarkalleen mitä teen, koska vastakaikua ei tule toiselta...
Avioliittoa on takana jo 24v, eli tiedän mitä on kun suhde hiipuu ...
Siinä ei puheet auta, jos toista ei haluta.
Kuin joskus ja jouluna...
Eli silloinko pitäisi toisen elää ilman seksiä myös ??? Kun toinenkaan ei halua ??
Toista et voi pakottaa seksiin, joten mistäs sitä saat, ellet käy vieraissa ?? - vaimo
Kuule,olen jutellut asiasta moneen kertaan, joten mieheni kyllä tietää että elän puutteessa ...
Tietää etten ole onnellinen....
Mutta, asia ei sillä korjaannu ??
Tiedän tarkalleen mitä teen, koska vastakaikua ei tule toiselta...
Avioliittoa on takana jo 24v, eli tiedän mitä on kun suhde hiipuu ...
Siinä ei puheet auta, jos toista ei haluta.
Kuin joskus ja jouluna...
Eli silloinko pitäisi toisen elää ilman seksiä myös ??? Kun toinenkaan ei halua ??
Toista et voi pakottaa seksiin, joten mistäs sitä saat, ellet käy vieraissa ??ratkaisu mielestäni tähän on se, että eroat puolisostasi, ellei seksielämä tyydytä eikä toinen halua siihen parannusta? Miksi elät vielä tuollaisessa suhteessa?
Vai onko sittenkin niin, että miehelläsikin on ulkopuolisia suhteita? Siksikö hän ei kotona halua? Oletko kysynyt sitä häheltä?
Myös minulla on pitkä liitto takana, 25v, ja elämän varrelle on mahtunut monenlaista yhteistä, josta on selvitty, tavalla tai toisella. Syy ulkopuoliseen suhteeseen ei voi olla pelkästään seksittömyys, jostain muustakin on kysymys.
Ja jos käyt vieraissa, älä loukkaa ketään syytöntä. Vain sitä minäkin olisin toivonut... - pettämisestä
stiina kirjoitti:
Miksi pettäminen on yleistynyt, vaikka avioliitosta eroaminen on yhä helpompaa, ehkäisyn ja aborttien myötä lapsentulon sanelemat pakkoavioliitot ovat käytännössä eilispäivää ja iloista sinkkuelämää vietetään pitempään kuin koskaan?
Partnerien ja erilaisten seksikokeilujen määrä on keskimäärin paljon suurempi kuin entisaikaan, jo 15-vuotiaalla voi olla enemmän partnereita kuin isovanhemmillaan koko elämänsä aikana. Silti mikään ei tunnu joillekin riittävän, vaan aina pitää saada uutta lihaa.
Kyllä pettämiseen vaikuttaa yleinen mielipide ja ilmapiiri, joita myös tv-ohjelmat sekä roskalehdet lööppeineen luovat. Entisaikaan olisi koko kylä paheksunut pettureita suureen ääneen ja kirkko tuominnut helvetin kadotukseen. Mutta nyt on niin coolia pitää vähän kivaa, ja "eihän se käytöstä kulu" ja "kuka sitä samaa aina jaksaisi nussia". Monille nuo selitykset tuntuvat riittävän puolustukseksi itselle ja muille, koska joissain piireissä ne ovat yleisesti hyväksytty mielipide."Asenteet syrjähyppyjä kohtaan ovat tiukentuneet sitten 1970-luvun" luki Helsingin Sanomissa.
Eli pettäminen EI OLE yleistynyt. - Kotona ei ole seksiä..
vaimo kirjoitti:
ratkaisu mielestäni tähän on se, että eroat puolisostasi, ellei seksielämä tyydytä eikä toinen halua siihen parannusta? Miksi elät vielä tuollaisessa suhteessa?
Vai onko sittenkin niin, että miehelläsikin on ulkopuolisia suhteita? Siksikö hän ei kotona halua? Oletko kysynyt sitä häheltä?
Myös minulla on pitkä liitto takana, 25v, ja elämän varrelle on mahtunut monenlaista yhteistä, josta on selvitty, tavalla tai toisella. Syy ulkopuoliseen suhteeseen ei voi olla pelkästään seksittömyys, jostain muustakin on kysymys.
Ja jos käyt vieraissa, älä loukkaa ketään syytöntä. Vain sitä minäkin olisin toivonut...Ei ero ole koskaan yksinkertainen ratkaisu, samoin kuin ei ole pettäminenkään..
Kuule, kyllä ollaan puhuttu ja kysytty kaikenlaista...
Mieheni on tyytyväinen meidän liittoon, ei kaipaa muita naisia....kuulostaa varmaan oudolta ?
Minulta vain puuttuu jotain ??
Erostakin olen puhunut...
Suhteeseen tarvitaan aina kaksi hoitamaan sitä..
Ei riitä että toinen on onnellinen....
Seksi on parisuhteessa tärkeä asia, jos se ei toimi, ei toimi moni muukaan siinä...
Huuma haihtuu vuosien aikana... yksin sitä on vaikea edes yrittää pitää jonkunlaisena..
Että molemmat oisivat suht koht onnellisia;) - stiina
pettämisestä kirjoitti:
"Asenteet syrjähyppyjä kohtaan ovat tiukentuneet sitten 1970-luvun" luki Helsingin Sanomissa.
Eli pettäminen EI OLE yleistynyt.En ole lukenut kyseistä juttua, mutta asenteet syrjähyppyjä kohtaan voivat tiukentua, vaikka ne olisivatkin yleistyneet. Tai ehkäpä juuri siksi.
Ihmisillä on nykyään niin paljon tilaisuuksia pettää (asutaan kaupungeissa, joissa kaikki eivät tunne toisiaan, matkustellaan paljon, petoskumppanin voi löytää anonyymisti netistä jne.), että moni pelkää oman kumppanin sortuvan. Siksi ehkä syrjähypyt herkästi tuomitaan. Toisaalta ainakin itselläni AIDS:n olemassaolo lisää halua uskolliseen parisuhteeseen.
Ajattelin sitä paitsi asiaa pitemmällä aikavälillä. Ns. seksuaalisen vallankumouksen myötä 1970-luku olikin poikkeus: perinteisiä arvoja romuttui roppakaupalla ja syrjähypyt olivat miltei muotia. Monet tuolloin ns. avoimissa suhteissa eläneet totesivat myöhemin, ettei homma sittenkään toiminut, vaan mustasukkaisuus nosti päätään. E-pillerit olivat yleistyneet, mikä mahdollisti kuksimisen siellä täällä ilman kovin suurta raskaudenpelkoa. Toisaalta AIDS:ia ei oltu löydetty, joten kuksia saattoi ilman, että viikatemiehen varjo väijyi sängyn nurkalla. - stiina
stiina kirjoitti:
En ole lukenut kyseistä juttua, mutta asenteet syrjähyppyjä kohtaan voivat tiukentua, vaikka ne olisivatkin yleistyneet. Tai ehkäpä juuri siksi.
Ihmisillä on nykyään niin paljon tilaisuuksia pettää (asutaan kaupungeissa, joissa kaikki eivät tunne toisiaan, matkustellaan paljon, petoskumppanin voi löytää anonyymisti netistä jne.), että moni pelkää oman kumppanin sortuvan. Siksi ehkä syrjähypyt herkästi tuomitaan. Toisaalta ainakin itselläni AIDS:n olemassaolo lisää halua uskolliseen parisuhteeseen.
Ajattelin sitä paitsi asiaa pitemmällä aikavälillä. Ns. seksuaalisen vallankumouksen myötä 1970-luku olikin poikkeus: perinteisiä arvoja romuttui roppakaupalla ja syrjähypyt olivat miltei muotia. Monet tuolloin ns. avoimissa suhteissa eläneet totesivat myöhemin, ettei homma sittenkään toiminut, vaan mustasukkaisuus nosti päätään. E-pillerit olivat yleistyneet, mikä mahdollisti kuksimisen siellä täällä ilman kovin suurta raskaudenpelkoa. Toisaalta AIDS:ia ei oltu löydetty, joten kuksia saattoi ilman, että viikatemiehen varjo väijyi sängyn nurkalla.Avioeron saaminen 1970-luvulla oli vaikeampaa (nykyäänhän se on lähinnä ilmoitusasia, jossa ei syitä ja syyllisiä viranomaisten puolelta kaivella). Ihmiset myös sitoutuivat nykyistä nuorempina, eivätkä avoliitot olleet yhtä yleinen ja hyväksytty parisuhteen muoto, kuin nykyään.
Silloin ei ollut niin paljon muita mahdollisuuksia kokeilla eri partnereita kuin syrjähyppy. Nykyään monet ovat pitkään sinkkuina tai eroavat useasti, saahan siinä jo vaihtelua seksielämään ja partnerien määrää kartutettua ilman syrjähyppyjäkin.
- Kipupiste
Näimpä näin itselleen, mutta entä saliiko syrjähypyn/-t myös kumppanilleen ? Pettäjänroolissa vaan on valitettavasn usein niin paljon helpompi olla, kuin petetyksitulijan. Pettäminen on oma valinta, petetyksituleminen sen sijaan harvoin ja yleensä täysin yllätys´- Osuen sen vuoksi arastikkin kipupisteeseen !
- M78
joutaa saunan taakse. Sellasilla ihmisillä ei ole minkäänlaista moraalia.
- Tanja
Pettäjäntie on tuskainen ja raskas !
- JokuMuu
Meitä on joka junaan ja osa jää asemallekin. Toiset haluavat sitä ja toiset tätä.
Se että sinä haluat sitä ja toinen taas tätä niin tekeekö se siitä toisesta "huonon" ihmisen että hän on erimieltä kanssasi? On rikkaus että on eritavoin ajattelevia ihmisiä. Kenellä on oikeus "tuomita"?
Monet perustelevat valintojaan uskontojen varjolla tietäen että oman uskon "suositusten mukaan" minun täytyy tuomita, vaikka itse ei ole "puhdas" edes oman "uskonkaan" mukaan ja toimivat kuin valmiiksi ohjelmoidut robotit :-)
Toiset tuomitsevat sanovat: "perkele en kuulu edes kirkkoon" ja silti tuomitsevat kuten koulu, isi ja äiti kasvattivat.
Joku sanoo ehdoton EI pettämiselle, joku sanoo että pettäminen on kuin "kusella käynti", joku sanoo "the more the merrier", joku sanoo "kun toinen ei tiedä, mitä "pahaa" siinä on".
Kaikki mielipiteet ovat sinällään aivan samalla viivalla. Ei missään noissa ajatuksissa ole mitään "pahaa". Jokainen kulkee omaa
polkuaan parhaaksi näkemällään tavalla.
Yksi "ongelma" lienee että "rakkauden" käsite on monella "hämärä", tai sitten ei.
Jos "rakastut" johonkin ihmiseen, voi olla että toinen käsittää sen "rakkauden" toisin kuin sinä ja toisin päin. Se mikä jollekin
on vasta "ihastumista", voi toiselle olla "suurta rakastumista". Parisuhteessahan se tosiaan punnitaan. Tänä aikana
monet seuraavat laskelmoiden "paras mahdollinen diili sekä taloudellisella, fyysisellä että mentaalisella" tasolla, etsien sitä tosi rakkautta kuitenkin. Olkoon suhteessa tai ei.
Toisaalta niin se on aina ollut, nykyään se on vain kärjistynyt.
Leikitään että ollaan itsenäisiä ja "pitää" olla itsekäs. Itsekkyydellä on monta luontoa. Itsekäs saa ja pitääkin olla.
Kuinka voit rakastaa jotakin toista ilman että rakastat aidosti itseäsi. Se että "rakastetaan" itseään on saanut suhteellisen
tai suhteettoman kornit muodot tosin. Ei "itserakkaus" tarkoita sitä että ollaan jääräpäitä kaikessa tai etsitään
syitä siihen että ollaan tyytymättömiä itseemme toisista ihmisistä, minun mielestäni siis. Kuinka voi rakastaa itseään tietämättä
kuka on? Egot törmäilevät ihmetellen mitä tapahtui :-)
Toisilla on "muuri" joka estää heitä näkemästä omaa osuuttaan mihinkään. Ei ihmisiä kannata ainakaan tuomita vaan
auttaa heitä näkemään oma kantasi ja antaa heille vapaus valita. Eikä tuomita.
Onko petetty "uhri"? On. Onko Pettäjä "uhri"? On. Eri tavoilla vain. Petetty siitä tapahtuneen johdosta ja pettäjä oman itsensä
johdosta. Jos ei tunne aitoa rakkautta itsessään sen osoittaa tekemällä "virheitä" oppiakseen rakkautta, monesti tiedostamatta tosin.
Toisaalta kukaan ei ole uhri, vain käynyt vaiheen elämässään joka tarvitsi kokea kasvaakseen itse ihmisenä :-)
Ne jotka rehellisen avoimesti suoraan kertovat kumppanilleen että "mites olis kimppakiva" ja toteuttavat sen eivät ole "rikkoneet"
mitään. Se on kahden ihmisen yhteinen sopimus joka on toteutettu. That's it. Jos se taas ei toiselle sovi, niin kyllä
seksuaalisuus on sen verran laaja jotta kaikkien tarpeet tyydyttyvät kunhan avoimuus pelaa :-)
Mitään ei pidä tehdä jos ei tiedä kuka on.
Kiitos ja anteeksi :-) - Joonas70
On oudoksuttavaa kuinka paljon varatut ihmiset hakevat seksiä eri forumeilla ja netissä.
Erityisesti pistää merkille nämä salaista seksiseuraa hakevat ihmiset, ja siinä sellainen pieni "bi" miesten ryhmä, joka erityisesti netistä ja maikkarin chatista hakee jatkuvasti seuraa, ja vaimo ei tiedä koko asiasta yhtään mitään, vaan elää jossakin harhamaailmassa.
Naiset työreissuillaan ovat valmiita hakemaan satuista hoitoa hotellin baareista, vaikka kotona leikitään uskollista ja annetaan kuva ulospäin toimivasta avioliitosta.
Tekopyhät liitot ovat tuomittu tuhoon ja ihmisen, joka harrastaa seksiä varatun henkilön kanssa on hänen oltava täydellinen idiootti !
Jotta näiltä ongelmilta vältytään suositan jokaiselle kotikoneelle lapsilukkoa, jonka saa tietoturvaohjelmistojen yhteydessä ja salasanan laittaa kirjekuoreen, joka niin monimutkainen, ettei sitä tiedä !
Lisäksi tarkistussoitot kumppanille aika ajoin ja jatkuva puheluerittely liittymälle !
Jokainen joka makaa varatun miehen tai naisen kanssa on velvollinen käryttämään tämän, niin että henkilö jää kiinni, erityisesti jos tämä henkilö on sellaisessa ammatissa, joka on moraalisesti tuomittavaa.
Olen polttanut varattuja ihmisiä, kun todisteet saatu ja niin teen jatkossakin ja tuttunikin tekevät niin tai jos edes tiedämme jonkun pettävän.
Minulla on valta polttaa...............!- sinulle...
..että joskus on viisaampaa olla puuttumatta toisten asioihin, vaikken pettämistä hyväksykään.
MIeheni salarakas ilmoitti minulle suhteesta, kun tuli jätetyksi. Enkä tiedä, olenko onnellisempi tuon tiedon saatuani kuin ennen sitä!
Siinäpä miettimistä... - vomenintime66
Juhannusta kaikille, olen kolikahdeksan neisykkä.
no ihan senlainen en ole, mutta olen tullut vain tarkaksi, ja varovaiseksi.tämä netti on erittäin selvää tarinaa kertova vekotin.tämä se tekee monessa perheessä riitaa ja tuskan kyyneliä.
ei tämä kone sinällään, mutta tämän tuomat "houkutukset", on sinkkua ja vapaata , huihai -seuraa hakevia plypoikia ja tyttöjä , joita ei voi ikänsä puolesta muuten kyllä enää luokitella kevyiksi
...
luin juuri tämän kirjan jossa suomalainen nainen on tehnyt reportaasia thaimaalaisen paratiisimaisesta elämästä lännen kurjuutta tuskailevalle miehelle.
ja mikä tämän teoksen loppukaneetti on; kukin löytää sieltä ehkä jotain mikä kolahtaa.
mies ja nainen on rakennettu eri tavalla.
vaikka en hyväksy pettämistä tietoisena toimintana, hyväksyn asioita jos niistä voidaan avoimesti keskustella ja sopia rajoista.jos siis voidaan?
mihin en ihan usko että ihan kivuttomasti tämä prosessi lähtee käyntiin. se vaatii aikuisuutta , nöyryyttä, rakkautta, paljon luottamusta ja erittäin hyvää parisuhdetta....
olisiko näin että niitä hyviä suhteita ei sitten ole...
olisiko niin että emme vain kykene olemaan parisuhteessa tämän ajan saippuasarjojen . lehtien täyttämässä maailmassa .
mielestäni olemme kaupallisen kohde maailman puristuksessa, emme aivan vapaita näistä julkkiksien ja elokuvamaailmojen elämästä.
nämä luovat manoovereja , toimintamalleja pettämisessä ja "naimisessa".
porno on seksiä ja silloin ei käsittääkseni toisen tunteilla ja ihmisen välittämisellä ole kovinkaan suurta roolia ...
olen käynyt chatissa, ja olen pahoillani monen kohdin.siellä miehet hakevat avoimesti seksiseuraa matkoilleen ympäri suomea ....
en tiedä ...ehkä tämä on vielä kovin salattua joiltain vaimoilta...
ja miehiltä.
silti , en usko että mies on sen kummempi rakkauden ja suhteen toisena osapuolena .
uskon suomalaisen miehen uskollisuuteen mutta en rehellisyyteen...
tämä " vihreämpi " on se sinkku ...joka on vapaa...mielenkiintoinen , houkutteleva ...
sinkku vain usein elää kovin ankaraa ja puutteenalaistakin elämää...
heikkous on antaa periksi ja hyökätä naimisissa olevan miehen rakastajattareksi...ja edes hetken sylissä, unelmoida siitä elämästä jota vaimo elää...
saada turvaa ja huolenpitoa...mutta mitä....
vaimo on tyytymätön ja kylmä...
ehkei ihan niinkään,,,,siihen en usko myöskään enkä minä siihen syliin vajoa , unelmieni kanssa.
on pakko olla periaatteita, pakko olla kova ..
pakko ajatella enemmän vaimoa kuin miestä...
vai onko...loputtomasti kun tämän eteen joutuu ...voi käydä toisin...
ehken minä sitten enää haluakkaan että mies menee pois , kotiin vaimonsa luo....
vaikka minä vielä työnnänkin nämä miehet pois ...
ehken aina ....jos emme aina vain puhuisi ,,,vaan tekisimme niitä rakkauden tekoja , emmekä kauppaisi erotiikkaakaan ...emme me naiset sen enempää kuin miehetkään...että jos et anna , menen muualle hakemaan, mitä ....tuntemattoman ihmisen syliä ...juhannusta ja rehellistä rakkautta toivottaen vielä näppinsä aviomiehestä pitävä sinkku leidi... - Theme
Hanki oma elämä!
- Onks pipo kireellä
Joku harrastaa lautailua toinen nettailua mutta enpä aiemmin ole kuullut varattujen polttamisesta. Ihanko tuleen tuikkaat?
Et ole Joonas harkinnu terapiaa? Jotenki tuntuu, että siitä saattaisi olla apua sulle tai ympäristöllesi.
Onnea ja menestystä ihmismetsästyksessä. Vaikuttaa siltä, että Jumala on saanut oman Gestapon haarajaoksen Suomeen. Nahkarotsit niskaan ja selkään teksti Jonas & Head Hunters.
Cool. Tykkään Joonas susta ja sun kavereista. Teissä (..llä) on MUNAA. Keep up the Gods work.
ps. tyhmiä ja idiootteja löytyy vaikka kaikki tapettais.
- miten toimii
Jos kaikki pettäjät eliminoitais, ei olis surua maan päällä?
pettäminen on kuin valehtelemista, mutta paljon vakavampaa, siinä sanat on muuttuneet jo teoiksi.
pettäjä on aina myös valehtelija, sellaiseen ihmiseen ei voi luottaa missään muissakaan asioissa.
sori jos kolahtaa omalle kohdalle, niin vaan on.- kisumisu1
ihmistä jäisi koko ihmiskunnasta kun syrjähyppääjät poistettaisi,niitä on olleet kautta koko historian emme me sille mitään voi
- onko noin
Mielipiteitä on kuitenkin yhtä paljon, kun on persreikiä. Sallittavaa se ei ole, mutta tuskin nyt sotaa tarviaa siksi synnyttää... aika yksilö tason juttuja. Ja sopiminen tollasen jälkeen, on kahden kauppa.. tietenkin, jos jollakin on sellainen tapa, ettei kotona viihdy, vaan pomppii vieraissa aina, ei suhdetta tietenkään kovin vakavalle tasolle kannata viedä, sillon tippuu ja lujaa aina vaan korkeammalta.
- RiittääköUsko
Elämän raunioilla on vain ahneus ja himo.
Turmeltu mies ja nainen, uskottomuus ja valheet.
Sielut on yksin, Sydämet itkee,
Rakkaus on kuollut.- page12
hah haa.. näin juuri..
se joka haluaa elää kahdestaan toisen ihmisen kanssa kannattaa mennä naimisiin joutsenen kanssa se on ainut yksiavioinen täälä sinisellä planeetalla.. hhaa haaa..
näin se vaan menee..
vaikka kuinka valoja vannotaan elämä menee kulkuaan ja se ei aina mene pienen ihmisen mielen mukaan.. vaaaaliteetttaaavasti.. hah haaa..
viimeistää pikkujouluissa mopo yleensä keulii..oli millainen-äiti teresa- tai risto reipas--
tapahtunutta ei saa tekemättömäksi.. oli millainen moraali hyvänsä..
lipsahduksia sattuu ja sattuu ja sattuu.. toisille enmmän toisille vähemmän.. halutaan enemmän ..enemmän ja enemmän.. au au auuuu..
hah haaaa..tulkaa täyttämmään tämä maaa. hah haaa.. moraali on kuollut.. rok n roll isss dead..in deed..au auua uauuuuu.. - stiina
RAUKKAUS, heh, mielenkiintoinen kirjoitusvirhe otsikossasi ;). Monen kohdella ei voi enää voi puhua rakkausavioliitosta, vaan parempi nimitys voisikin olla raukkausliitto. Sen verran raukkoja nämä selän takana pettäjät ovat.
- herra
stiina kirjoitti:
RAUKKAUS, heh, mielenkiintoinen kirjoitusvirhe otsikossasi ;). Monen kohdella ei voi enää voi puhua rakkausavioliitosta, vaan parempi nimitys voisikin olla raukkausliitto. Sen verran raukkoja nämä selän takana pettäjät ovat.
Kaikki pettämättömät sais pettää. Hävetkää.
Rakkaus ei ole kuollut. Sen olisi joskus täytynyt elää tällöin. Eli...?
Mitä raukkoihin tulee, mikä helvetin buumi tämä pettämisen vastustamisen hegemonia oikein on? - stiina
herra kirjoitti:
Kaikki pettämättömät sais pettää. Hävetkää.
Rakkaus ei ole kuollut. Sen olisi joskus täytynyt elää tällöin. Eli...?
Mitä raukkoihin tulee, mikä helvetin buumi tämä pettämisen vastustamisen hegemonia oikein on?Ehkäpä se pettäjissä ihmetyttää, kun nykyään mikään tai kukaan ei pakota sitoutumaan, vaikka seksiä harrastaisikin.
Ennen aikaan oli erilainen tilanne, koska oli ns. pakkoavioliittoja, avioeroa ei ollut helppo saada ja ennen ehkäisyn yleistymistä ei sinkuilla ollut samanlaista mahdollisuutta seksiin kuin aviossa olevilla. Mutta nykyään sitoutuminen on ihan oma valinta, jonka takana pitäisi seistä tai sitten erota. Eron saa helposti, jos on erehtynyt sitoutumaan väärän ihmisen kanssa tai suhde väljähtyy. Kulisseja ei tarvitse väkisin pitää yllä ympäristönkään paheksunnan takia: harvapa enää eronneita halveksii.
Miksi ei pysytä sinkkuina, jos halutaan panna kaikkea mikä liikkuu? Tai erota, jos tosissaan rakastutaan toiseen? Olisiko kyseessä läheisriippuvuus ja yksinäisyyden pelko - mennään suhteeseen ja pysytään siinä, vaikka liitosta puuttuisi sellaiset perusasiat kuin rakkaus ja seksi?
Kannattaisi varmaan valita sellainen kumppani, jonka kanssa on samoilla linjoilla pettämisestä ja seksistä. Esimerkiksi kaksi "pettää saa, muttei jäädä kiinni" -ihmistä sopisivat hyvin yhteen tai kaksi kolmannen pyörän mukaan tuomisesta kiinnostunutta tai kaksi ehdotonta uskollisuutta kannattavaa.
Raukkamaista pettämisessä on se, että se sisältää valehtelua, toisen luottamuksen pettämistä ja usein myös kumppanin terveydellä leikkimistä. En hyväksyisi tuollaista käytöstä itseäni kohtaan keneltäkään, saati läheisiltäni.
- aino
Mitä järkeä on olla parisuhteessa,jos haluaa muita? Ei mitään järkeä.Jos haluaa seikkailla,on oltava sinkku! jos taas haluaa vakiintua,niin silloin ei hypitä kukasta kukkaan,piste!
- rikkoutunut
Minä olen 14-vuotias tyttö. Ja sain tietää tässä vähän aikaa sitten että mun isällä on toinen nainen. Mun sisällä valu veri... mun sydän oli rikottu. Kukaan muu ei tienny tästä, paitsi mä. Mutta sitten mun äitikii sai tietää ja isä ja äiti alkovat riitelemään. Mä tunsin itseni syylliseksi koko soppaan. Miksi mun piti saada tietää. Miks isä teki tällästä. Se rikkoo mun äidin sydämen. Joten ajatelkaahan te ihmiset jotka sanotte että jos toinen osapuoli ei tiedä syrjähypystä, se ei voi satuttaa. Mutta mitäs sitten jos joku saa tietää. Kuten minun tapauksessani onnellinen tyttö, joka vain halusi tietää että hänen vanhemmat rakastivat häntä ja toisiaan. Nyt minä olen surullinen ja sulkeutunut. Mä itken, mutta mä en naura. Ennen mä nauroin koko ajan... Nyt jos te ette käsitä että miten se voi satuttaa, vaikka ei tietäisikään. Niin te ootte idiootteja. Mä en todellakaan olis halunnu tällästä tapahtuvan. Mä oon epävarma mun tulevaisuudesta. Mulla ei enää oo unelmia.
SYRJÄHYPYT SÄRKEE KAIKEN!! ELKÄÄ TEHKÖ SITÄ VIRHETTÄ ETTÄ SATUTATTE JOTAIN NIIN PALJON ETTÄ ELÄMÄN ILO HÄVIÄÄ!! AJATELKAA ITSEÄNNE SIINÄ TILANTEESSA... JA ENNEN KAIKKEA AJATELKAA MUITA!! - Annuli
rikkoutunut kirjoitti:
Minä olen 14-vuotias tyttö. Ja sain tietää tässä vähän aikaa sitten että mun isällä on toinen nainen. Mun sisällä valu veri... mun sydän oli rikottu. Kukaan muu ei tienny tästä, paitsi mä. Mutta sitten mun äitikii sai tietää ja isä ja äiti alkovat riitelemään. Mä tunsin itseni syylliseksi koko soppaan. Miksi mun piti saada tietää. Miks isä teki tällästä. Se rikkoo mun äidin sydämen. Joten ajatelkaahan te ihmiset jotka sanotte että jos toinen osapuoli ei tiedä syrjähypystä, se ei voi satuttaa. Mutta mitäs sitten jos joku saa tietää. Kuten minun tapauksessani onnellinen tyttö, joka vain halusi tietää että hänen vanhemmat rakastivat häntä ja toisiaan. Nyt minä olen surullinen ja sulkeutunut. Mä itken, mutta mä en naura. Ennen mä nauroin koko ajan... Nyt jos te ette käsitä että miten se voi satuttaa, vaikka ei tietäisikään. Niin te ootte idiootteja. Mä en todellakaan olis halunnu tällästä tapahtuvan. Mä oon epävarma mun tulevaisuudesta. Mulla ei enää oo unelmia.
SYRJÄHYPYT SÄRKEE KAIKEN!! ELKÄÄ TEHKÖ SITÄ VIRHETTÄ ETTÄ SATUTATTE JOTAIN NIIN PALJON ETTÄ ELÄMÄN ILO HÄVIÄÄ!! AJATELKAA ITSEÄNNE SIINÄ TILANTEESSA... JA ENNEN KAIKKEA AJATELKAA MUITA!!Olet saanut tietää kamalan asian rakkaasta isästäsi. Ainahan sitä pitää omia vanhempiaan rakkaina ja tärkeinä. Isäsi teki tietysti väärin, se on selvä. Mutta muista, että sillä, että hän petti äitiäsi, ei ole mitään tekemistä sinun kanssasi. Olet edelleen isällesi äärimmäisen tärkeä eikä hän varmasti ole halunnut satuttaa sinua, eikä varmasti äitiäsikään. Näin aikuisen näkökulmasta katsottuna asiat vain joskus menevät oman puolison kanssa siihen pisteeseen, ettei siitä löydä enää itselleen riittävästi iloa ja onnea eikä ehkä jännitystäkään. Sellaista elämä vain on. Unelmoi edelleen ja yritä pitää oma itsesi irti äitisi ja isäsi riidoista. He molemmat rakastavat sinua samalla tavalla kuin ennenkin, heillä on vain keskenään vaikeaa. Et ehkä tiedä kaikkea heidän suhteestaan, joten yritä jaksaa ymmärtää molempia osapuolia. Olet nuori ja sinulla on elämä kaikin tavoin edessäsi, elä ja unelmoi, kävi äitisi ja isäsi miten tahansa!
- Tiituska
rikkoutunut kirjoitti:
SYRJÄHYPYT SÄRKEE KAIKEN!! ELKÄÄ TEHKÖ SITÄ VIRHETTÄ ETTÄ SATUTATTE JOTAIN NIIN PALJON ETTÄ ELÄMÄN ILO HÄVIÄÄ!! AJATELKAA ITSEÄNNE SIINÄ TILANTEESSA... JA ENNEN KAIKKEA AJATELKAA MUITA!!Oli hyvin liikuttavaa lukea nuoren naisen alun ajatuksia herättävä kirjoitus, se toi aivan uuden näkökulman tähän keskusteluun. Se nimittäin laittaa puntaroimaan tarkasti suhteeseen tai syrjähyppyyn ryhtymistä, niiden viattomien osapuolten näkökulmasta, joita tallaisten ikävien asioiden mahdollinen paljastuminen satuttaa ja loukkaa. Valheeseen sisältyy nimittäin aina paljastumisen mahdollisuus, kannattaako siis alkujaankaan ottaa sellainen riski, että jättää itsekkyydessään lähtemättömät arvet esimerkiksi omiin lapsiinsa. Kuinka käy lasten, jos he jo vanhempiensa esimerkistä oppivat, ettei ihmisiin eikä parisuhteeseen voi luottaa, ja että maailmassa kaikki pettävät toisiaan? Kovin heppoisin perustein ei perheellisen kannata suhteita haalia. Eri asia on, jos todella rakastuu toiseen ihmiseen, ja haluaa jatkaa elämää hänen kanssaan ja erota rehellisesti edellisestä puolisostaan. En tiedä miten on asian laita juuri tässä tapauksessa. Muista kuitenkin, että vanhempasi rakastavat sinua kumpikin, ja heidän välillään tapahtuvat asiat eivät millään muotoa ole sinun syytäsi. Tunnet varmasti olosi petetyksi ja koet omien tunteidesi lisäksi myös vanhempiesi tunteita. Kerron sinulle kuitenkin, saman lapsuudessani kokeneena, että kaikesta huolimatta ihmisiin ja elämään voi lopulta luottaa-vaikka joskus vastoinkäymiset tuntuvat ylitsepääsemättömiltä. Ihmiset tekevät joskus virheitä tai sellaisia valintoja elämässään, jotka voivat satuttaa heidän läheisiään. Niistä on tarkoitus oppia ja kasvaa. Hyvin harva haluaa tahallaan tuottaa rakkailleen pahaa mieltä, ei varmasti sinun isäsikään, ja hän myös kokee sisällään suurta myllerrystä ja tuskaa vallitsevasta tilanteesta. Nyt aikuisena naisena minulla on hyvät välit "pettäjä"-isääni, ja olen oppinut ymmärtämään mitkä asiat hänen ja äitini suhteessa ja heidän elämäntilanteissaan johtivat isäni käyttäytymiseen ja ratkaisuihin. Ei isäni ollut paha, hän oli onneton ja surullinen, ja päätyi etsimään rakkautta ja hyväksyntää jostakin muualta kuin kotoa. Vanhempani vain olivat kykenemättömiä löytämään ratkaisua suhteensa ongelmiin. Keskustele vanhempiesi kanssa, kerro heille miltä sinusta tuntuu. Myös sinulla on oikeus tunteisiisi, jopa vihantunteeseen, vanhempinasi heidän on oltava riittävän kypsiä ottamaan nuo tunteesi vastaan. Älä ota vanhempiesi taakkoja omille harteillesi, sinun ei tarvitse yrittää olla vahva, salli itsesi olla haavoitettu lapsi. Anna vanhempiesi rauhassa selvittää asiansa, sinun ei pidä eikä tarvitse puuttua niihin. Voimia ja halauksia sinulle!
(ps:Miehet jotka olette olleet lastenne kanssa vastaavassa tilanteessa, ottakaa kantaa tytön kirjoitukseen...hänelle varmasti tekisi hyvää kuulla miesnäkökulmaa aiheeseen)
- Nimetön
miksi pitää seurustella jos haluaa käydä vieraissa...miltähän siitä toisesta osapuolesta mahtaa tuntua? ja sitten pitäisi antaa vielä anteeksi??!!
hei haloo ihmiset! miksi halutaan loukata toista? sen jälkeen vielä sanotaan että "rakastan rakastan ja en enää ikinä...." kukaan pettäjä ei oo ansainnut kenenkään rakkautta jos todella pitää päästä vielä vieraisiin!! jos haluttaa saada muualta niin nykyinen suhde ensin poikki!!!! - Nimetön
kyllähän ne syrjähypyt itselle sallitaan MUTTA MITÄS JOS PETTÄJÄ ONKIN SE TOINEN OSAPUOLI? sitä tuskin sallitaan!
- pelle
Olen kokeillut..ei kannata!!! Se oma kulta on kuitenkin paras kulta, jos on kypsä suhteeseen valmis. Ruoho voi näyttää vihreämmälle siellä aidan toisella puolella, mutta yleensä siitä seuraa vain katumusta, surua, murhetta ja harmia... eli ei mitään hyvää kellekkään normaalisti ajattelevalle ihmiselle. Pitäkää kiinni niistä asioista mitkä ovat tärkeitä, jos parisuhteen toinen puoli ei sille listalle kuulu.. poistu, ja tee elämälläsi mitä lystää.. syrjähyppy kun on kuitenkin pahin mahollinen tapa loukata, jos toinen osapuoli ei sitä salli!!! jos olette pettäneet ja tulleet katumapäälle... OPPIKAA SIITÄ JOTAIN!! Katumus tuo mukanaan nöyryyttä.. älkää hävetkö sitä piirrettä itsessänne!!! vaan hyödyntäkää sitä suhteenne rakentamisessa.. Jos sitä enää syrjähypyn jälkeen voi ja kannattaa rakentaa
ITSE ONNISTUIN SIINÄ.. JA OLEN NYT VARMASTI SITÄ MIELTÄ, ETTÄ SELLAISTA LOUKKAUSTA EI SAA TEHDÄ KENELLEKKÄÄN!!! TURHAN MONTA SÄRKYVÄÄ SYDÄNTÄ, MURTUVAA MIELTÄ JA SORTUVAA HAAVETTA... - minä
Noh...keltä on kysytty? gallup asiasta kuin asian tiimoilta on aina tarkoitushakuinen...miltä kuullostaa se,että 2/3 paheksuu ja jopa "tuomitsee" vieraissa hyppelyn...ei, uutinen on: "Melkein kolmasosa sallii(?) itsensä syrjähypellä...Seurakin perhelehtenä olisi aikoinaan otsikoinut juttunsa, että "Valtaosa Suomalaisista TUOMITSEE syrjähypyt!" Seurakin, entinen "perhelehi"...hah...(rumasana)!!
- Nimetön
pettäjät on syvältä. kaikki sais #¤"!?`*^....en kehtaa edes sanoa..
- herra
Syrjähypyt on jees. Harmittavaa on vain se turhamainen asioiden selvittely. Vie aikaa tärkeämmältä toiminnalta, kuten suomi24:n pelien pelaamiselta.
- S aila
Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille.
- krisse1
en ole syrjahyppyjen puolella,mutta jos tarvitsee "vieraissa" kayda,niin ei ainakaan pida siita puolisolleen kertoa,se loukkaa todella paljon,eika suhde koskaan ole enaa entisellaan.jos on tarpeeksi vahva ja halua riittaa kayda vieraissa, tarvitsee olla myos tarpeeksi vahva haluta olla loukkaamatta puolisoaan,eika kertoa siita,pitaa sen sitten vain itse omana mukavana muistonaan.toisaalta,syrjahypytkin voi aika pitkalle ehkaista,kun ottaa selvaa kuinka puolisoaan voisi enemman miellyttaa,keskustelemalla yhdessa molempien toiveista tai etsimalla vinkkeja vaikka internetilta.älkää unohtako myöskään huumoria,se on usein mukava aloitus jopa sexissä;)
- RANE
... TAVOITTEENA KÖYLIÄ KAIKKI SUOMALAISET ERINIMISET NAISET. MUUTAMA OLIS VIELÄ LISTAS. MAHTAA NOUSTA HALOO KUN JÄÄN KIINNI, JOS JÄÄN. ONKS TÄÄL MUUTEN YHTÄÄN JOSEFIINAA?
- johannes19
Kysymys "syrjähypyistä" on taas yksi esimerkki vielä valitettavasti joka puolella yhteiskuntaamme vallitsevasta, Kristinuskoonkin nojaavasta kaksinaismoralismista. Toisaalta jotain pidetään "tuomittavana", koska niin "ei pidä tehdä". Toisaalta, tekijöille toisinaan voidaan "antaa anteeksi", etenkin tekijä itse voi näin tehdä.
Sitaateissa oli tarkoituksenmukaisesti: syrjähyppy, etiikka, tuomittava, ei pidä tehdä, antaa anteeksi. Syy: nämä kaikki ovat vain ihmismielen kehittämiä, luonnonvastaisia käsitteitä ja sinänsä aika pitkälti toteuttamiskelvottomia toiminnallisia ohjenuoria.
Ihminen, tyypillisenä polygaamisena laumakädellisenä, joka luonnollisesti parittelisi kutakuinkin jokaisen soveltumaksi katsomansa tapauksen kanssa, ei voi luonnollisessa mielessä tehdä syrjähyppyjä. Tähän kyetäkseen hänen on sitouduttava johonkin luonnottomaan, kuten monogamiaan sitouttavan uskomuksen etiikka- ja moraalikäsityksien mukaiseen parisuhteeseen. Tuomittavaa tulee, kun sitoumustansa vastaan rikkoo. Mutta tuomittavaa sinänsä voisi olla myös luonnottomaan sitoumuksen kunnioittamisen vaatiminen, etenkin kun tiedetään lukuisista tapauksista, että edes vaatijat, siis kaiken maailman moraalinvartijat ja muut pappishenkilöt, ovat valmiita "antamaan" ja "antamaan anteeksi" oman luonnollisen käyttäytymisensä. Ikäänkuin pelkän "antamisen" tähden jotain "anteeksiannettavaa" muka olisi joskus ilmennyt!
Nyky-yhteiskunta ei ole edennyt vielä tarpeeksi pitkälle tässäkään asiassa, vaan jumiutuneet uskomukset yhä jylläävät. Tarvittaisiin todellista moraalista suoraselkäisyyttä, jotta voitaisiin uskollisuuden sijaan vannoa uskottomuutta!
Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia. Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistusten äiti".
Lähes kaikki uskonnot huorittelevat naispuolta, vaikka tässäkin yhteydessä tehty tutkimus osoittaa miesten olevan huorempia. Tällä kertaa prosenttiluvuin 37-20. Jos rehellisiä oltaisiin, "maaliero" olisi huomattavampi.
Mieshuoruuteen on luonnollinen selitys. Aikojen saatossa ihmiskunta on kärjistetyn yksinkertaisesti ilmaistuna selvinnyt jonkinasteisen seksistisen tehtäväjaon ansiosta.
Miespuoli on vastannut lauman ulkopuolisten uhkien torjunnasta. Miespuoli, johon on ikäänkuin sisäänrakennettu tarve päästä tyhjentämään "nyytit" aina tilaisuuden tullen, on vastannut myös laumansisäisestä mahtailusta; fyysisesti vahvimmat miehet ovat päätyneet siittäjiksi. Näin oli siihen asti, kunnes eloonjäämiskamppailulta jäi aikaa eksistentialistiselle ahdistukselle. Kun ahdistus tuli, alkoi fyysisen mahtailun lisäksi korostua myös älyllinen kamppailu siitä, kuka pääsee "pukille". Kun eräät älylliset kamppailijat tarjosivat "perusteltuja" mahdollisuuksia muun muassa "kuolemasta hengissä selviämiseen", pääsivät nämä uskonnollisetkin mahtailijat kontrolloimaan piparinsaantia - luonnollisesti omat tarpeet mielessään.
Ristiriitaisesti naista alettiin huoritella, vaikka naispuoli itse asiassa ottikin suurimmalta osin vastuun seuraavan sukupolven selviytymisestä aikuiseksi. Miespuoli taas lakkaamatta pyrki - ja pyrkii - huoraamaan.
Asetettu kysymys siitä, kuka kuuluu tahi ei kuulu syrjähypyt sallivaan kolmannekseen, on periaatteessa irrelevantti. Myös muut nimimerkin "Suomi24toimitus" esittämät kysymykset ovat periaatteessa irrelevantteja.
Olisi kysyttävä: kuka sallii invalidin syrjähyppy-sanan käytön ylipäänsä? Olisi kysyttävä: vaaditko "puolisoltasi" liikaa, jos vaadit häneltä "uskollisuutta" silloinkin, kun asiain tola ei häntä voi millään tavalla tyydyttää?
Tietenkin voin argumentoida myös vastuullisemman seksuaalikäyttäytymisen puolesta, mutten "syrjähyppyjen vastaisesti". Järkikin jo sanelee, että mitä vastuuttomammin henkilö harrastaa suojaamatonta seksiä, sitä todennäköisemmin hän altistuu ja altistaa muutkin sukupuolitaudeille. Empaattista näkökulmaa taas voi soveltaa kysymällä: miltä itsestä tuntuisi, kun "puoliso", joka on luvannut olla "uskollinen", olisikin "uskoton"?
Tavallaan "syrjähyppy" on ikäänkuin väkivaltaa, sekä fyysistä että henkistä.
Tarvittaisiin todellista moraalista suoraselkäisyyttä, jotta voitaisiin uskollisuuden sijaan vannoa uskottomuutta! - iysiyiyiy
iysyisiysiysiy
- mies-25
Itse olen 25-vuotias mies, muutaman kerran seurustellut, nyt onnellisessa parisuhteessa. Ketään en koskaan ole pettänyt, enkä näin tule tekemään. Halveksin suuresti heitä jotka pettävät. Miehet ja naiset, olkaa puolisollenne rehellisiä!
- onnellinen vaimo
Minusta pettämistä ei pitäisi sallia. Avioliiton pitäisi perustua molemmin puoliseen luottamukseen ja uskollisuuteen. Me olemme mieheni kanssa tehneet selväksi sen, että edes huonojen aikojen aikana ei petetä toisia! Yleensä jos on huonompia aikoja niin niiden jälkeen koittaa aina parempia aikoja.
Sitä parisuhdetta pitäisi osata rakentaa ja olla kärsivällinen, ei tunnu nykyaikana paljon ihmisiltä kestävyyttä löytyvän.
Pettäminen on mielestäni pahinta loukkausta mitä vain voi olla.
Usein myös lapset kärsii näistä pettämistä touhuista, kun vanhemmat pettävät ja tulee sen myötä avioeroja. Tosin avioero voi tulla muustakin syystä ja usein se tulee juuri siitä, että "kyllästytään" toiseen, kun arki koittaa ja rakkauden alkuhuuma häviää. Tuntuu, että nykyisin monilta ihmisiltä on unohtunut, että ei voi kaikkea saada, pitää valita!
- nainen/äiti
LAPEN SYNTYMÄN JÄLKEEN EI TULISI MIELEENIKÄÄN PETTÄÄ MIESTÄNI JA PERHETTÄNI.
- alicia
Olen seurustellut vakituisesti 4 vuotta. Suhteessamme on kaikki kohdallaan, jopa aivan loistavasti, kuitenkin kaipaan jotain muutakin.
On niin ihanaa, kun on olemassa "se toinenkin", joka himoitsee ja haluaa minua. Poikaystävälleni en kerro ikinä tästä toisesta. Tällä toisella on myös vakava seurustelusuhde, pelisäännöt ovat selvät, kumpikaan ei sano sanaakaan kumppanilleen.
Nautimme vain toistemme seurasta. - vankilaan!
Miksi aviorikoksesta ei joudu vankilaan? Jos Suomessa olisi asiat kunnossa pistettäisiin myös avioliiton rikkojat vankilaan!
- stiina
Sellaista kuin aviorikos ei Suomessa enää ole, ja hyvä niin. Eikä voi laittaa vankilaan, kun mitään rikosta ei ole tapahtunut. Tuskin siitä ennenkään vankilaan joutui.
Pettäminen on osapuolien itsensä välinen asia. Mielestäni ihmisten pitäisi kasvaa aikuisiksi ja valita kumppaninsa tarkemmin. Jos on tullut tehtyä virhevalinta, eron saa helposti.
- kaikkea
sana s.y.r.j.ä.h.y.p.p.y pitääkään sisällään?Yhteiseltä tieltä kirjaimellisesti hypätään syrjään ja sitten palataan yhteiselle polulle jatkamaan aivan niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.Onnistuuko se,vai kantaako raskasta salaisuutta sisällään läpi elämän jos hyppy pysyy salassa?Onko salaisuus raskas?Hypätä syrjään,se on kuvaava sana.
Minä olen pohtija. - Väsynyt
Uskottomuus on mauste elämään ja jne. Oon uskotomuutta vastaan, mutta ymmärrän hyvin mistä puhutaan.
Mä ajaudun tappeluhin varsinkin humalassa ja se piristää elämää kummasti. Varsinkin kun voittaa. Ja nyt on taas yks juhannus pilalla. Pitäis opetella virkistäytymään muuten. - Mä vaan
itse olin pettämistä ja syrjähyppyjä vastaan ja olen vieläkin...
Tosin itse sorruin sellaiseen viikonloppun
avopuolisoni ei tiedä tapaukksesta yhtään mitään enkä tiedä pitäisikö kertoakkaan...
Poden erittäin huonoa omatuntoa ja tuntuu etten voi katsoa edes avopuolisoani silmiin enään samalla tavalla!
syrjähypyni oli pelkkää seksiä todella kovassa humalassa ja hädin tuskin edes muistan tapausta
voi kun en muistaisikaan..
satutin vain itseäni!
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1371140Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli37957Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi47849Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus73830Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva167825Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e34774- 54741
Ootko sä oikeasti sinkku?
Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥42696Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy188693Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0
Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali137689