Äkäslompolon kaavoitus ja rakentaminen

Anonyymi-ap

Paljon puhuttu ja vihattu. Kysymys ken vika?
Lähtökohtaisesti maan omistaja haluaa kaavoittaa ja rakentaa.
Kunta mahdollistaa reunaehdoin. Rakentaen mahdollisen tien ja muut jutut.
Äkäslompolon kylä kuva meni varmaan jo siinä kun kauppa tehtiin siis tehtiin isosti ja komiasti.
Kai siinä tonttien myyjät saapi katsoa peiliin.
Turhaan siinä enään itketään ja lehtijuttuja tehdään.

18

864

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvä Sampo ei muuta kun rakentamaan ja kerroskorkeutta lisäämään.

• Anonyymi

Sampo pyllistää Lompololle, son rahasa saanu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sampo pyllistää Lompololle, son rahasa saanu

No emmie oikein tiiä onko se pyllistämistä, ko se rakentamassa 30 miljoonan lomakeskusta lompoloon.

• Anonyymi

Vielä kun saataisiin sinne normaaleille ihmisille suunnattu,joilla palkka riittää/kelpaisi normaalimpi majoitus eli iso perushotelli. Esimerkiksi Sokos ketju, mutta mikä on kun tälläiset ketjut karttavat koko Ylläksen aluetta kuten myös S ketjun ruokakauppa??

• Anonyymi

Hotelliketjut pitävät Yllässeutua riskialueena. Myös muistakin syistä kuin kaivoksesta. Samoin pankit.

• Anonyymi

Ylläksen asuntokupla on puhkeamaisillaan. Hävyttömillä hinnoilla ei asiakkaita tule. Yhtälö on täysin mahdoton.

Perusmatkailija kunniaan !

• Anonyymi

Talous ei käänny vielä pitkään aikaan ja kaikki merkit on ilmassa, että loma-asuntojen kysyntä vain laskee.

Entisestään huonontuneet liikenneyhteydet ja vähenevät alueelliset peruspalvelut romahduttavat matkailua pohjoiseen.

Moni yltiöpäisesti investoinut menettää rahansa.

• Anonyymi

Mökit mätänee käytön puutteeseen. Parempi vuokrata siten, että käyttöä tulee kuin elellä unelmissä, että joku erheää maksamaan röyhkeän ylihinnan.

• Anonyymi

Harva rakentaa nyt velkarahalla. Mökit tulevat pääasiassa omaan käyttöön eikä vuokralle. Vähällä käytöllä mökit ei mätäne, vaan säilyvät pitempään.

• Anonyymi

Niin osa haluaa lisää mökkejä... osa jo vakiintuneista yrittäjistä joilla on jo toimiva hanke rahoitettu pieni yritys toivoo estää kaiken lisärakentamisen... Mennään vain nykyisellä ja luontoa... Jospa se munkin tekeminen etelän vetelälle riittää..
      Kunnan ja maanomistajien on tehtävä kaikkensa että tästäkin matkailu rakentamisesta otetaan kaikki teho irti... jännä vain on katsoa että nämä muutama suvun vesa tekee kaikkensa ettei edistystä tule ....

• Anonyymi

Variksilta rahanpaskat pois, se on pelin henki.

• Anonyymi

Joiku kanakopit purkuun, maiseman ennallistaminen käyntiin

• Anonyymi

Joikun kopit voi siirtää Hannukaisen kaivosalueelle. Siellä ne komistaisivat seutua. Ei tuossa.

• Anonyymi

Kannattaa vaan kaavoittaa liittymätkin selvästi näkyville.
      Muuten voi tulla Kolari!
      WU-HA-HA-HA-HAAAA!!!!!!!!!!!!!!!

• Anonyymi

Ylläs on kaavoitettu loma-asumiseen.

Siellä pysyvästi asuminen on laitonta. Siis niissä kopeissa.

• Anonyymi

Lompolo on kaavoitettu Samojedien Kansantasavallaksi.

• Anonyymi

Neuvostoliitto ajoi koko Lapin kattavaa kansantasavaltaa.

Joikun koppikylä symboloi arkkitehtonisesti ja väreiltään 60-luvun neukkulaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Neuvostoliitto ajoi koko Lapin kattavaa kansantasavaltaa.

Joikun koppikylä symboloi arkkitehtonisesti ja väreiltään 60-luvun neukkulaa.

Niin, vuonna 1991 oltaisiin itsenäistytty baltian tapaan omaksi valtioksi.

• Anonyymi

Tällä kaavoituksella ei taida kelvata Kittilälle enää. Kunta on huolehtinut tekemällä slummia, että omistus säilyy omissa käsissä.

• Anonyymi

Yllästä on kaavoitettu kunnan varoilla vuosikymmenet.
      Kaavoja muutetaan jatkuvasti, koska se on kaavoittajan bisnestä. Kolarissa ei ole viranhaltijaa joka vois määritellä kaavat siten että niitä ei olla jo vuoden kuluttua muuttamassa.
      Lompolonkyläjärvi kaavoitettiin niin rantaan että se on altis keväisille tulvavesille. Muualla kunnassa ei saa rakentaa lähellekään vesistöä. Vanha sanonta on ,rahalla saa ja autolla pääsee.
      Sampo ei välittele luonnosta hänellä on vain rahankiilto silmissä niin kauan kunnes se joskus sammuu ja palautuu maan pinalle. Toivon kaikkea parasta mutta pelkään pahinta.

• Anonyymi

ON ylläsjärvellä tämä toinen itkijä rakentanut talonsa ihan rantaan...todella outoa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5299
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3460
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2870
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      58
      2686
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      173
      2365
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2157
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1899
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1865
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1401
    Aihe