Paljon puhuttu ja vihattu. Kysymys ken vika?
Lähtökohtaisesti maan omistaja haluaa kaavoittaa ja rakentaa.
Kunta mahdollistaa reunaehdoin. Rakentaen mahdollisen tien ja muut jutut.
Äkäslompolon kylä kuva meni varmaan jo siinä kun kauppa tehtiin siis tehtiin isosti ja komiasti.
Kai siinä tonttien myyjät saapi katsoa peiliin.
Turhaan siinä enään itketään ja lehtijuttuja tehdään.
Äkäslompolon kaavoitus ja rakentaminen
18
864
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä Sampo ei muuta kun rakentamaan ja kerroskorkeutta lisäämään.
- Anonyymi
Sampo pyllistää Lompololle, son rahasa saanu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sampo pyllistää Lompololle, son rahasa saanu
No emmie oikein tiiä onko se pyllistämistä, ko se rakentamassa 30 miljoonan lomakeskusta lompoloon.
- Anonyymi
Vielä kun saataisiin sinne normaaleille ihmisille suunnattu,joilla palkka riittää/kelpaisi normaalimpi majoitus eli iso perushotelli. Esimerkiksi Sokos ketju, mutta mikä on kun tälläiset ketjut karttavat koko Ylläksen aluetta kuten myös S ketjun ruokakauppa??
- Anonyymi
Hotelliketjut pitävät Yllässeutua riskialueena. Myös muistakin syistä kuin kaivoksesta. Samoin pankit.
- Anonyymi
Ylläksen asuntokupla on puhkeamaisillaan. Hävyttömillä hinnoilla ei asiakkaita tule. Yhtälö on täysin mahdoton.
Perusmatkailija kunniaan ! - Anonyymi
Talous ei käänny vielä pitkään aikaan ja kaikki merkit on ilmassa, että loma-asuntojen kysyntä vain laskee.
Entisestään huonontuneet liikenneyhteydet ja vähenevät alueelliset peruspalvelut romahduttavat matkailua pohjoiseen.
Moni yltiöpäisesti investoinut menettää rahansa. - Anonyymi
Mökit mätänee käytön puutteeseen. Parempi vuokrata siten, että käyttöä tulee kuin elellä unelmissä, että joku erheää maksamaan röyhkeän ylihinnan.
- Anonyymi
Harva rakentaa nyt velkarahalla. Mökit tulevat pääasiassa omaan käyttöön eikä vuokralle. Vähällä käytöllä mökit ei mätäne, vaan säilyvät pitempään.
- Anonyymi
Niin osa haluaa lisää mökkejä... osa jo vakiintuneista yrittäjistä joilla on jo toimiva hanke rahoitettu pieni yritys toivoo estää kaiken lisärakentamisen... Mennään vain nykyisellä ja luontoa... Jospa se munkin tekeminen etelän vetelälle riittää..
Kunnan ja maanomistajien on tehtävä kaikkensa että tästäkin matkailu rakentamisesta otetaan kaikki teho irti... jännä vain on katsoa että nämä muutama suvun vesa tekee kaikkensa ettei edistystä tule .... - Anonyymi
Variksilta rahanpaskat pois, se on pelin henki.
- Anonyymi
Joiku kanakopit purkuun, maiseman ennallistaminen käyntiin
- Anonyymi
Joikun kopit voi siirtää Hannukaisen kaivosalueelle. Siellä ne komistaisivat seutua. Ei tuossa.
- Anonyymi
Kannattaa vaan kaavoittaa liittymätkin selvästi näkyville.
Muuten voi tulla Kolari!
WU-HA-HA-HA-HAAAA!!!!!!!!!!!!!!! - Anonyymi
Ylläs on kaavoitettu loma-asumiseen.
Siellä pysyvästi asuminen on laitonta. Siis niissä kopeissa. - Anonyymi
Lompolo on kaavoitettu Samojedien Kansantasavallaksi.
- Anonyymi
Neuvostoliitto ajoi koko Lapin kattavaa kansantasavaltaa.
Joikun koppikylä symboloi arkkitehtonisesti ja väreiltään 60-luvun neukkulaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Neuvostoliitto ajoi koko Lapin kattavaa kansantasavaltaa.
Joikun koppikylä symboloi arkkitehtonisesti ja väreiltään 60-luvun neukkulaa.Niin, vuonna 1991 oltaisiin itsenäistytty baltian tapaan omaksi valtioksi.
- Anonyymi
Tällä kaavoituksella ei taida kelvata Kittilälle enää. Kunta on huolehtinut tekemällä slummia, että omistus säilyy omissa käsissä.
- Anonyymi
Yllästä on kaavoitettu kunnan varoilla vuosikymmenet.
Kaavoja muutetaan jatkuvasti, koska se on kaavoittajan bisnestä. Kolarissa ei ole viranhaltijaa joka vois määritellä kaavat siten että niitä ei olla jo vuoden kuluttua muuttamassa.
Lompolonkyläjärvi kaavoitettiin niin rantaan että se on altis keväisille tulvavesille. Muualla kunnassa ei saa rakentaa lähellekään vesistöä. Vanha sanonta on ,rahalla saa ja autolla pääsee.
Sampo ei välittele luonnosta hänellä on vain rahankiilto silmissä niin kauan kunnes se joskus sammuu ja palautuu maan pinalle. Toivon kaikkea parasta mutta pelkään pahinta.- Anonyymi
ON ylläsjärvellä tämä toinen itkijä rakentanut talonsa ihan rantaan...todella outoa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445299Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243460Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992870Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui582686- 1732365
- 252157
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271899Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661865Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161401