Nastarenkaan vaihdossa polkupyörään rikkoo helposti sisärenkaan, kun
ulkorengas täytyy irroittaa.
Varsinkin 29" maastopyörän rengas on vaikea tapaus.
Alkuvaiheessa onnistuin tekemään ainakin 5 reikää eri vaiheessa sisäkumeen ja huomasi, kun pumpasi ilmaa, niin mitään ei tapahtunut, vaikka kuinka pumppasi-.
Sisäkumessa täytyy olla jonkin verran ilmaa, kun ulkorengasta irroittaa ja panee paikalleen, ettei sisärengas jää renkaan irroitus kiilojen väliin.
Kiiilojen pitää olla pyöreäreunaiset miellään muoviset.
Se loppuvaihe on yleensä se, jolloin sisärenkaan saa rikki, kun siinä ulkorengas on tiukoilla, eikä meinaa saada vanteelle, jotain liukastetta voisi käyttää.
Nastarenkaan vaihto polkupyörään...
16
185
Vastaukset
Vanteissa on eroja ja jos sen profiili on tarpeeksi syvä, niin rengas menee melkein itsestään paikalleen.
Ja jos ei ole, niin asennus on todella hankala, kuten on Ukraina-merkisessä neuvostopyörässäni, joka on suunniteltu "työn sankareita" varten, sillä se on raskas ajettava, vaikka siihen on edellinen omistaja vaihtanut saksalaisen napavaihteiston.
(olen suunnitellut, että voisin käydä laittamassa sen Tehtaankadulle, erääseen aitaan kiinni isolla ketjulla, mutta ne luultavasti särkisivät sen)
((enkä myöskään halua näkyä valvontakameroissa))buddy-love kirjoitti:
Höh, vaihdoin profiilikuvani, mutta mitään ei tapahdu.
Haa, toimiipas.
Kauheen isot renkaat sulla. Mulla on vaan 26 tuumaa. Eikä nastoista tietookaan. On siitä monta vuotta jo aikaa, kun just näin syksyllä ajoin jäätyneeseen lätäkköön ja kaaduin ja kauheella voimalla iskeyty pää asfalttiin. Ja pyörä jatkoi kaatuneena vielä 10 metriä. Eikä mulla tietenkään mitään kypärää ollu, vaan ohut tiukka pipo, joka ei mitään vaimentanu. Aattekin sen takanavan purkaa nyt talvella, siihen mulla on se piiska ja erikoisavain. Mutta pitäs varmaan se veivikin aukaista, mutta siihen pitäs varmaan olla kans joku avain?
- Anonyymi
Laita hyvä mies vähintään eturenkaaseen nastat, kun eturengas lähtee jäätiköllä alta, niin nurin mennään, että heilahtaa ja kypärä päähän myös, minä käsken!
Minulla on maastopyörän nastarenkaassa yli 300 nastaa edessä ja takana.
Takarenkaaseen vaihdan nastat, kun tulee kaljamajäätikkö, jolloin takarengaskaan ei enää pidä.
Ei tartte pelätä, eikä jännittää millon mennään nurin.
Toki jäisellä tiellä ei ajella kesänopeuksia, vaikka nastarenkaat olsiikin.
Kyllä ne nastat pyörässäkin kuluu ja pito heikkenee ajan myötä.
Myös kenkiin laitan irtonastapohjalliset, ei ole vaaraa horjahtaa nurin.
Tosin ei irtonastapohjallisetkaan pidä, jos kuivan jään pinnalle on satanut lunta, ettei nasta pure jäähän ja on lumipatja välissä, niin silloin voi kyllä mennä nurin.
- Anonyymi
Hanki tubeläskit alle niin on mutkattomampaa.
- Anonyymi
Hommaas itsellesi mies joka vaihtaa renkaat
No ota se pyörä ja sen rengas ja mene esittämään avutonta johonkin kaupan pihalle. Eiköhän siellä ole joku, joka voi auttaa myös tavallisia pulliaisia. Kaikki eivät aina ole niin ulkonäkökeskeisiä, varsinkaan, kun on auttamisesta kysymys.
- Anonyymi
Nainen kun toimii noin ja laittaa vaikka pahvikyltin, että renkaan vaihtajalle lämpimät halaukset, niin varmana on apua tarjoavia jonoksi asti ja nainen voi kysellä muihinkin töihin apua, niin apua varmana saa halausta vastaan....
Anonyymi kirjoitti:
Nainen kun toimii noin ja laittaa vaikka pahvikyltin, että renkaan vaihtajalle lämpimät halaukset, niin varmana on apua tarjoavia jonoksi asti ja nainen voi kysellä muihinkin töihin apua, niin apua varmana saa halausta vastaan....
Niin varmasti, kun joskus rengasongelmat koskevat tosiaan pyörää, mutta mulla ne ovat koskeneet autoa, kun en omista pyörää tällä hetkellä. Nelipyöräisen ongelman kanssa onkin sitten vähän vakavammasta asiasta kyse ja voi käydä pahastikin.
Minä vaihdatin aina pyöräliikkeessä. Helpoin tapa, eikä ollut kallistakaan. Muistaakseni muutaman kympin.
- Anonyymi
Eikös aikoinaan ollut polkupyöriinkin ketjut talveksi, eikä mitään nastoja? Vieläköhän niitä lienee. Paljon helpommat laittaa alle.
Löysin joskus kymmenvuotiaana sellaiset meiltä varastosta.
Helpot olivat asentaa, mutta päälläpysyminen oli kehnon puoleista.
Ajaminenkin oli aika raskasta.
(luultavasti niitä on ollut paremmin suunniteltuja versioita ja nuo olivat todennäköisesti päätyneet hyväkuntoisina varastoon juuri siksi, etteivät oikein toimineet)
- Anonyymi
Väärät työkalut jos sisärenkaaseen tulee reikiä.
- Anonyymi
Sisärenkaaseen tulee helposti reikiä, vaikka olisi muoviset pyöristetyt ja renkaan vaihtoon myytävät työkalut käytössä.
Se sisärengas ei saa jäädä sen työkalun ja metallisen vanteen väliin puristuksiin, kun päällyrengasta vääntää päälle niillä rengas työkaluilla.
- Anonyymi
Reiät voi paikata. Ja renkaassa se pyörimissuuntakin nuolella. Mihin suuntaan jouhevammin vierii.
https://youtu.be/ZTVkrcL3LHo?si=lxs5b_vq8PEOWtGv
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833902
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t342833Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä982214Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?271760Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201707- 301664
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261518- 281481
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71464Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731463