Vähän mietityttää hakea työvoimakoulutukseen jonka kesto 2-3 vuotta ja tuo aika menisi käytännössä lähes kokonaan vain työttömyysturvalla tehden työharjoittelua kaksivuorotyönä alan yrityksissä. Tuskin tuosta työstä yritykset palkkaa maksaisivat kun ei ole mikään pakko. Oppisopimuksella ei pääse kuin ulkomaalaiset töihin/opiskelemaan kun olen alan yrityksistä nyt tiedustellut kyseistä mahdollisuutta. Voi olla, että ei oma kantti i riittäisi opiskella ja olla työharjoittelussa työttömyysturvalla kun joku ulkomaalainen samassa paikassa ja työstä tienaa 1600-2000e/kk palkkaa. Taitaa kyllä jäädä hakematta kyseiseen koulutukseen.
Palkaton työharjoittelu työvoimakoulutus?
12
463
Vastaukset
- Anonyymi
Jos sinulla on parempi vaihtoehto tuolle koulutukselle, niin tietenkin teet niin. Huonoin vaihtoehto on ettet tee mitään!
- Anonyymi
Se on sitä, nykypäivän orja työtä.
- Anonyymi
Nii on. Hölmöjen eväät syödään ensin.
- Anonyymi
Hohhoijaa, vieläkö joku jaksaa jankata orjatyöstä?
Eikö tuontyyppinen valittaminen kuulu niille +60-vuotiaille?
- Anonyymi
Kannattaa hakeutua oppisopimuksella koulutukseen, koska tältä ajalta maksetaan palkkaa. Palkka voi olla vähän pienempi kuin valmistuneella mutta se palkkaa kuitenkin.
Työvoimapoliittisessa koulutuksessa palkkaa ei makseta.
Rekrykoulutuksessa ei palkkaa makseta. - Anonyymi
Liian pitkä. 6 kk on hyvä työvoimakoulutus. 2-3 kannattaa opiskella kunnon tutkintona ja ottaa opintolaina.
- Anonyymi
Millä maksat opintolainaa jos et pääse töihin ja opiskelu ei takaa sitä että saisit töitä! Missä on ne Sössö Satosen lupaavat 100.000 työpaikkaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä maksat opintolainaa jos et pääse töihin ja opiskelu ei takaa sitä että saisit töitä! Missä on ne Sössö Satosen lupaavat 100.000 työpaikkaa?
Juuri niin. Amiksen koulutussopimus on palkaton eli tuloton, eikä todellakaan ole varmaa, että löytyisi edes ilmaista koulutussopimustyötä. Orpon hallitus suosii työvoiman vähentämistä.
- Anonyymi
miten olisi oikean virallisen tutkinnon suorittaminen oppilaitoksessa.
Sama aikahan siinä 2-3 vuotta menisi opiskellessa. Työvoimakoulutukset
on ihan viimosia koulutuksia joihin kannattaa mennä- Anonyymi
Ole oikeassa. Työvoimapoliittisiin koulutuksiin sisältyy automaattisesti työharjoittelu / palkatonta työtä 1-3kk
- Anonyymi
Samoin amisten koulutussopimus on palkatonta työtä, mutta oppisopimuskoulutuksessa on palkallista työtä. Tosin Orpon hallitus suosii työvoiman vähentämistä - ei uuden, osaavan työvoiman kouluttamista.
- Anonyymi
Ei kannata olla noin negatiivinen. Aina olen koulutuksen jälkeen löytänyt työpaikan. Ja kun olen saanut opiskella opintolainalla, olen voinut keskittyä kunnolla opiskeluun ja valmistunutkin. Antaako tuo koulutus pätevyyden? Minun työvoimakoulutukseni eivät antaneet, että vähän turha oli työskennellä ilmaseksi ja oli sentään vaan 6 kk.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1433196EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje403002- 1101463
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1451207Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621087Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661057- 601017
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373979- 41827
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne23823